Suvestinė redakcija nuo 2016-12-30 iki 2019-06-04

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-12-23, i. k. 2015-20288

 

 

 

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl Pasvalio RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ PROGRAMOS ir PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gruodžio 22 d. Nr. T1-190

Pasvalys

 

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 20152025 metų programos patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pasvalio  rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 20152019 metų programą (pridedama).

2. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 20152019 metų programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja po jo paskelbimo teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gintautas Gegužinskas


PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T1-190

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu,  Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.

2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Programos paskirtis – užtikrinti Pasvalio rajono savivaldybės 2012–2014 metų korupcijos prevencijos programos tęstinumą, intensyvinti korupcijos prevenciją, šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkių ar dalininkių) yra savivaldybė (toliau – Savivaldybės įstaigos).

4. Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

5.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

5.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

5.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

5.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

 

II. APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Savivaldybėje pastaraisiais metais nebuvo užfiksuota Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų.

7. 2014 metais atliktas tyrimas „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“, kurio tikslas – įvertinti gyventojų ir verslininkų požiūrį į korupciją, jos paplitimą, atskleisti Lietuvos gyventojų ir verslininkų asmeninę patirtį šioje srityje ir informacijos apie korupciją šaltinius, nustatyti Lietuvos visuomenės antikorupcinį pajėgumą. Pagal atlikto tyrimo duomenis galima išskirti šias tendencijas:

7.1. 2014 m., gyventojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 55 proc., teismai – 30 proc., policija – 26 proc., Seimas – 26 proc., savivaldybės – 25 proc.;

7.2. 2014 m., verslo atstovų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 26 proc., savivaldybės – 18 proc., teismai – 18 proc., policija – 14 proc. Kad korupcija labai rimta problema, minėjo 30 proc. įmonių vadovų (5 vietoje iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo);

7.3. 2014 m., valstybės tarnautojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos (40 proc.), teismai (25 proc.), savivaldybės (23 proc.), Seimas (20 proc.). Kad korupcija labai rimta problema, minėjo 29 proc. valstybės tarnautojų (7 vietoje iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo);

7.4. dauguma respondentų išsakė nuomonę, kad korupcija yra kliūtis: Lietuvos gyventojai teigė, kad ji kliudo žmonių gyvenimui, verslo atstovai – kad tai yra kliūtis verslui vystyti, valstybės tarnautojai – kad tai yra kliūtis valstybės gyvenimui. Galima pastebėti taip pat tam tikrą negatyvaus vertinimo sumažėjimą. Tam galėjo turėti įtaką nevienareikšmis pasakymo „yra kliūtis“ interpretavimas: galima suprasti, kad tai yra kliūtis visada ir visur, o taip pat, kad tai yra rimta problema dabartinėje Lietuvoje. Duomenys rodo, kad korupcijos kaip rimtos problemos vertinimas mažėja;

7.5. pagrindiniu informacijos šaltiniu apie korupcijos procesus gyventojams išlieka televizija (46 proc.), tačiau nuosekliai auga interneto vaidmuo (2001 m. buvo 1 proc., o 2014 m. – 15 proc.). Įmonių vadovų atsakymai yra panašūs į gyventojų atsakymus. Valstybės tarnautojams televizija santykinai yra mažiau svarbus informacijos šaltinis (28 proc.), o svarbesnė nei kitose tikslinėse grupėse yra asmeninė patirtis, specializuoti leidiniai, konferencijos;

7.6. 27 proc. gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų, 18 proc. praneštų, 12 proc. norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 37 proc. žino, 36 proc. praneštų, 21 proc. norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojai – 61 proc., tačiau praneštų apie korupciją mažiau tarnautojų – 29 proc.

8. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Savivaldybėje įgyvendintos šios Kovos su korupcija programos priemonės:

8.1. 2012 m. atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Savivaldybės administracijos skyrių veikloje. 20132015 metais atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatytai Savivaldybės administracijos veiklos srityse:  2013 m. – socialinio būsto skyrimas ir administravimas; viešųjų pirkimų vykdymas, organizavimas ir kontrolė, 2014 metais  –  piniginės socialinės paramos skyrimas, teikimas ir kontrolė; Savivaldybės valdomo turto valdymas, naudojimas ir disponavimas, 2015 metais žemės paskirties ir (ar) naudojimo būdo keitimas; paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai administravimo procedūrų organizavimas ir kontrolė (parama bitininkams). Išvados pateiktos Lietuvos Respublikos  specialiųjų tyrimų tarnybai.

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba 2015 m. lapkričio mėn. atliko Nevyriausybinių organizacijų ir viešųjų įstaigų projektų rėmimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo, patvirtinto Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. T1-35, antikorupcinį vertinimą. Siekiant mažinti korupcijos apraiškas savivaldybių biudžeto lėšų naudojimo ir projektų finansavimo srityse siūlo Savivaldybei tobulinti Nevyriausybinių organizacijų ir viešųjų įstaigų projektų rėmimo tvarkos aprašą šiose srityse: dėl kvietimo teikti paraiškas paskelbimo; dėl objektyvaus termino teikti paraiškas; dėl paraiškų vertinimo atrankos kriterijų; dėl skiriamo finansavimo dydžio nustatymo; dėl sprendimo skirti finansavimą ir atsisakyti skirti finansavimą viešinimo; dėl projektų įgyvendinimo ataskaitų, projektų įgyvendinimo rezultatų viešinimo ir projektų vykdymo kontrolės.

8.2. 2012–2015 m. Savivaldybės administracijos darbuotojai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis: 2012 m. – 2 valstybės tarnautojai 9 val. trukmės mokymuose tema „Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinės paskaitos“; 2013 m. – 1 valstybės tarnautojas 8 val. trukmės mokymuose „Korupcijos prevencijos būdai“; 2014 m. – 2 valstybės tarnautojai mokymuose: „Korupcijos rizikos valdymo vertinimas“ (6 val.), „Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimas korupcijos prevencijos srityje“ (8 val.), 3 valstybės tarnautojai 8 val. trukmės mokymuose „Mokymai apie valstybės valdymą ir kovą su korupcija”, “Korupcijos prevencijos auditas savivaldoje”. 2015 m. – 1 valstybės tarnautojas dalyvavo specializuotuose korupcijos prevencijos mokymuose – viešųjų pirkimų srityje (16 val.), 2 valstybės tarnautojai dalyvavo specializuotuose korupcijos prevencijos mokymuose – teritorijų planavimo ir statybų sektoriuje (po 16 val.).

2015 m. lapkričio mėnesį vyko Savivaldybės vadovų ir administracijos darbuotojų susitikimas-konsultacija su organizacijos Transparency International Lietuvos skyriaus darbuotojais, kurio metu susipažinta su gerąja praktika viešinant informaciją didesnį dėmesį skiriant savivaldybių pranešimų kanalų kokybei kokie jie turėtų būti, kad žmonės nebijotų pranešti, kaip tai reikėtų pateikti viešai, ką verta žinoti savivaldybių administracijos darbuotojams.

8.3. Savivaldybės interneto  svetainėje korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama su korupcijos prevencija susijusi informacija.

8.4. Kasmet rajono mokyklose gruodžio 9 d. organizuojama Antikorupcijos diena, Pasvalio Petro Vileišio gimnazijoje – Antikorupcinio švietimo savaitė, bendradarbiaujama su Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybos Korupcinio prevencijos poskyrio specialistais. Geroji rajono patirtis dalintasi su Moldavijos, Ukrainos, Gruzijos antikorupcinių institucijų atstovais. Skaitomos mokyklose paskaitos antikorupcinio švietimo srityje. Nuo 2009 metų Pasvalio Petro Vileišio gimnazijoje vykdomas tęstinis projektas „Švietimas prieš korupciją“.

8.5. Vadovaujantis teisės aktais, atliekamas antikorupcinis teisės aktų projektų vertinimas. Savivaldybėje nuo 2012-01-01 iki 2015-11-01 įvertinti 24  teisės aktų projektai (7 įsakymai ir 17 sprendimų),  taip pat atliekamas visų viešųjų pirkimų sąlygų antikorupcinis vertinimas.

8.6. Įvykdytas projektas „Elektroninė demokratija Pasvalio rajono savivaldybėje“ atnaujinta Savivaldybės interneto svetainė, įdiegta elektroninio balsavimo ir posėdžių viešinimo sistema, kuri užtikrina gyventojams aktualios informacijos prieinamumą. Gyventojams sudarytos galimybės išreikšti savo nuomonę ir daryti įtaką politiniams sprendimams, komentuoti, pateikti pastabas dėl priimamų sprendimų projektų, taip pat stebėti posėdžius internetu.

„Transparency International“ Lietuvos skyrius atliko tyrimą kurio tikslas išsiaiškinti kaip valstybės institucijų internetiniuose tinklapiuose yra pateikiama informacija susijusi su galimybe pranešti apie korupcinio pobūdžio veiklas bei gautų pranešimų nagrinėjimo tvarka. Valstybinės institucijos buvo reitinguojamos pagal 8 aspektus: ar organizacijos tinklapyje yra nurodyta, kur galima pranešti apie organizacijoje pastebėtus korupcijos atvejus; ar organizacija informuoja, kad darbuotojai raginami pranešti apie joje pastebėtus korupcijos atvejus; jei institucija turi atskirą pranešimų kanalą/us, ar nurodyta kas gauna/tvarko pranešimus; koks yra kanalo pobūdis; ar viešai pateikiama informacija apie tai kaip bus saugoma su autoryste susijusi informacija; ar pranešėjams yra teikiamas grįžtamasis ryšys bei per kiek laiko. Už kiekvieną atsakymą „Taip“ buvo skiriamas 1 balas. Maksimali balų suma – 8. Pasvalio rajono savivaldybė surinko maksimalų balų skaičių.

8.7. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalimi ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2015 m. birželio 22 d. raštą Nr. 4-01-4684 „Dėl pareigybių sąrašo sudarymo“ Pasvalio rajono savivaldybės taryba 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T1-94 patvirtino pareigybių, į kurias, prieš skirdama asmenį, Savivaldybės institucija, Savivaldybės įstaiga ar įmonė privalo pateikti rašytinį prašymą Specialiųjų tyrimų tarnybai dėl informacijos apie į šias pareigas siekiantį eiti asmenį, sąrašą.

9. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vykdydama Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“ (2014 m. birželio 16 d. nutarimo Nr. XI-1457 redakcija), 31.1 punktą, apibendrino ir pateikė informaciją apie aktualiose viešojo sektoriaus srityse nustatytas su korupcija susijusias problemas ir korupcijos rizikos veiksnius:

9.1. politinėje veikloje ir teisėkūroje – nepasitikėjimas savivaldos institucijomis, partijomis, neskaidrus teisėkūros procesas dėl vietos savivaldos atstovų veiklos;

9.2. viešųjų pirkimų organizavimo srityje – kvalifikacinių reikalavimų ar techninės specifikacijos pritaikymas konkretiems tiekėjams, projekte nurodytų darbų neatlikimas, pigesnių medžiagų naudojimas, egzistuojantys perkančiųjų organizacijų ir tiekėjų ryšiai;

9.3. turto valdymo, naudojimo, disponavimo srityje – neteisėtai įsigyjami sklypai, savivaldybei parduodamas turtas, nemokamas naudojimasis savivaldybės turtu, išskirtinių verslo sąlygų sudarymas;

9.4. sveikatos apsaugos sektoriuje – neaiškios procedūros ir nepakankamas jų viešumas, stiprus lobizmas, nepakankamas kontrolės mechanizmas gydymo įstaigų vadovų, medikų bei farmacijos bendrovių veikloje, pacientų mokamos priemokos, valstybinių gydymo įstaigų išteklių panaudojimas gydant privačių gydymo įstaigų pacientus, nelegalus atlygis valdžios atstovams, fiktyvių nedarbingumo pažymėjimų išrašymas, nepagrįstas reabilitacijos, slaugos ir pan. skyrimas, nelegalus atlygis;

9.5. socialinės apsaugos srityje – valstybės tarnautojai, pasinaudodami savo ryšiais su teritorinių darbo biržų vadovais, verčia nuosavybės teise jiems priklausančiuose objektuose nemokamai dirbti asmenis, įdarbintus pagal viešųjų darbų programas, viešųjų įstaigų, atsakingų už socialinius, švietimo projektus, darbuotojų mokymą ir pan., vadovai, pasinaudodami tuo, kad jų vadovaujamos įstaigos turi paramos gavėjo statusą, gavę paramą iš kitų juridinių asmenų, dalį jos (už tam tikrą atlygį) grąžina aukotojui. Pinigai yra išgryninami buhalterinės apskaitos dokumentuose įforminant darbus, kurie nebuvo atlikti, įtraukiant paslaugas (pvz., nuomos), kurios nebuvo suteiktos;

9.6. aplinkos apsaugos srityje – administruojant mokesčius už aplinkos teršimą, atliekų tvarkymą, išduodant, atnaujinant ir panaikinant taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, atliekas pristatant į neveikiančius sąvartynus ar darant atliekų pristatymo procedūros pažeidimus, atliekas priskiriant kitoms kategorijoms, palankių šiukšlių surinkimo ir vežimo tarifų nustatymas konkrečiam vežėjui, nelegalus atlygis atsakingiems pareigūnams, informacijos apie tikrinimus neteisėtas atskleidimas, papildomų taršos mokesčių vengimas;

9.7. statybų srityje – proceso pagreitinimas derinant ir tvirtinant detaliųjų planų koncepcijas ir detaliuosius planus, leidimo išdavimas pažeidžiant tvarką, nelegalių statybų įteisinimas, nenutraukiant savavališkų be leidimo ar be projektų vykdomų statybų, pažeidimai rengiant detaliuosius planus, neteisėtas tarpininkavimas;

9.8. įdarbinimo sektoriuje – politikų ar valstybės tarnautojų galimai neteisėti veiksmai viešojo administravimo įstaigose, Savivaldybės valdomose bendrovėse įdarbinant su jais susijusius asmenis (dėl bendros veiklos, giminystės, priklausymo tam tikrai grupei).

 

III. PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

10. Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje ir Savivaldybės įstaigose, šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.

11. Pirmasis tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės įstaigose ir jas šalinti.

12. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

12.1. užtikrinti antikorupcinę kontrolę;

12.2. nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Savivaldybės įstaigas.

13. Antrasis tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Savivaldybės įstaigų veiklos srityse.

14. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

14.1. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

14.2. gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę;

14.3. vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

15. Trečiasis tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas.

16. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

16.1. asmenų, užsakiusių administracinę paslaugą elektroniniu būdu, padidėjimas 30 proc.;

16.2. asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad juos tenkino Savivaldybės administracijos atsakymo pateikimo terminas, padidėjimas 10 proc.

17. Ketvirtasis tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, Savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms.

18. Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui įgyvendinti:

18.1. asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.;

18.2. užtikrintas Programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas;

18.3. pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

19. Programos efektyvumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

19.1. įgyvendintų Programos priemonių skaičių;

19.2. neįgyvendintų Programos priemonių skaičių;

19.3. iki nustatytų terminų įgyvendintų priemonių skaičių;

19.4. antikorupciniu požiūriu ištirtų Savivaldybės veiklos sričių skaičiaus pokytį;

19.5. skundų dėl Savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytį;

19.6. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytį;

19.7. įstaigų darbuotojų, visuomenės švietimo ir visuomenės paramos vykdant antikorupcines priemones rezultatus (renginių, mokymų, kitų švietimo priemonių ir dalyvių skaičių);

19.8. visuomenės nuomonės tyrimų rezultatus, parodančius pasitikėjimą Savivaldybės įstaigomis.

20. Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

 

IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA,

VERTINIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

21. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

22. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

23. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės tarybos sudaryta Savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija) šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

24. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

25. Programoje dalyvaujančios Savivaldybės įstaigos vykdytinas Programos priemones numato savo veiklos planuose.

26. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, pasibaigus metams, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d., pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę, informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.

27. Už korupcijos prevenciją ir kontrolę atsakingas darbuotojas apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui ir Antikorupcijos komisijai.

28. Antikorupcijos komisija pateikia Savivaldybės tarybai Programos priemonių vykdymo ataskaitą kiekvienais metais  ne vėliau kaip iki gegužės 1 d.

29. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

30. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar / ir pildymo.

31. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal reikalą Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinama.

32. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

34. Programa skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt. Įgyvendinus Programos priemonių plane numatytą priemonę Savivaldybės interneto svetainėje ir / ar spaudoje informuojama visuomenė.

35. Su Programa ir priemonių planu supažindinami Savivaldybės administracijos padaliniai per dokumentų valdymo sistemą. Savivaldybės įstaigoms Programą ir priemonių planą Savivaldybės administracija pateikia elektroniniu paštu.

_________________________

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T1-190

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS  KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas –  atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti

Tikslo rezultato kriterijai:

1.  Įvertinta situacija Pasvalio rajono savivaldybėje biudžetinių, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir (ar) savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau –  Savivaldybės įstaiga) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, ir parengtos išvados.

2. Nustatyti tikslinių grupių (Pasvalio rajono  savivaldybės gyventojų ir Pasvalio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

1 uždavinys. Užtikrinti antikorupcinę kontrolę.

2 uždavinys. Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Pasvalio savivaldybės institucijas.

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1.

Antikorupcijos  komisija nedalyvauja parenkant sritį, kurioje tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę

Savivaldybės veiklos sritį, kurioje būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę, motyvuotai parinkti Antikorupcijos komisijoje, įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, audito medžiagą, gautus skundus ar pranešimus, kitą teisėtai gautą informaciją apie savivaldybės  įstaigų veiklą

Savivaldybės administracijos darbuotojas atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę,

Antikorupcijos komisija

Kiekvienais metais iki liepos 31 d.

Parinktos sritys, kuriose tikslinga  nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę. Priimtas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo

2.

 

Priemonių Savivaldybės veiklos srityje įgyvendinimas, siekiant mažinti nustatytą korupcijos pasireiškimo tikimybę

 

Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę vienoje iš Savivaldybės administracijos veiklos sričių

Savivaldybės administracijos direktorius,

Savivaldybės administracijos darbuotojas atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę

 

Kiekvienų metų III ketvirtis

 

Savivaldybės veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, skaičiaus mažėjimas

3.

Dirbti savivaldybėje, jos įstaigose ar įmonėse privalo tik nepriekaištingos reputacijos asmenys

Kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje ir patvirtintas Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 7 d. sprendimu Nr. T1-94 „Dėl pareigybių sąrašo patvirtinimo“

Savivaldybės įstaigų vadovai

Privaloma tvarka, numatant priimti į nurodytas pareigas

Korupcijos tikimybės sumažėjimas priimant į įstaigą nepriekaištingos reputacijos asmenis. Asmenų, siekusių eiti pareigas, kai kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą informacijos yra privaloma, skaičius lygus kreipimųsi skaičiui

4.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Pasvalio rajono savivaldybės antikorupcinę aplinką

Atlikti visuomenės nuomonės tyrimą

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę,

Antikorupcijos komisija

Kiekvienais metais iki gruodžio mėnesio 31 d.

Nustatytas Savivaldybėje požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas

Tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Pasvalio rajono savivaldybės institucijų ir įstaigų veiklos srityse

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Kokybiškas norminių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.

2. Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už Savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc.

3. Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už Savivaldybės suteiktas paslaugas ir manančių, kad toks atlygis padėjo išspręsti jų problemą, sumažėjimas 10 proc.

4. Interneto svetainėje nuolat atnaujinama informacija apie socialinio būsto ir savivaldybės būsto nuomą.

1 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

2 uždavinys.  Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę.

3 uždavinys. Vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

5.

Savivaldybės teisės aktuose pasitaiko spragų,  sudarančių prielaidą formuotis korupciniams santykiams

Antikorupciniu požiūriu vertinti norminių teisės aktų projektus

Antikorupcinio teisės akto projekto vertintojas

Nuolat

Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų priimtų teisės aktų įvertintų antikorupciniu požiūriu skaičius

6.

Neužtikrinamas Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243, 13 punkto nuostatų taikymas

Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymas skelbti Teisės aktų informacinėje sistemoje

Bendrasis skyrius

Nuolat

Paskelbtų  teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymų skaičius

7.

Nepakankamas visuomenės informavimas  apie socialinio būsto  ir savivaldybės būsto administravimą ir nuomą

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti socialinio būsto fondo informaciją (pvz. būsto adresas, plotas, specifika ir kt.) ir nurodyti socialinio būsto nuomos sutarčių sudarymo ir pabaigos datas

Investicijų ir turto skyrius

Kas ketvirtį

Nuolat atnaujinama ir skelbiama aktuali socialinio būsto nuomos informacija

8.

Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis

Skelbti interneto svetainėje informaciją apie savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto

Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigų vadovai

Kas ketvirtį

Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas savivaldybės institucijomis.

Nusišalinimo atvejų skaičius

9.

Galimas piktnaudžiavimas tarnybiniu transportu

Viešai skelbti informaciją apie tarnybinių automobilių naudojimą savivaldybės įstaigose

Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Paviešinta informacija apie tarnybinių automobilių naudojimą.

10.

Nepakankamas visuomenės informavimas  apie projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą

 

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti informaciją apie numatomus vykdyti ir vykdomus investicijų projektus siekiant didinti įgyvendinamų projektų skaidrumą

Savivaldybės administracijos padaliniai, vykdantys projektus

 

Kas ketvirtį

Pateiktų informacinių pranešimų skaičius

Tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas

Tikslo rezultato kriterijai:

1.  Asmenų, užsakiusių administracinę paslaugą elektroniniu būdu, padidėjimas 30 proc.

2.  Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad juos tenkino savivaldybės administracijos atsakymo pateikimo terminas, padidėjimas 10 proc.

Uždavinys. Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis

11.

Spartėjant technologinėms naujovėms neatsilikti nuo šių dienų aktualijų informacinių technologijų srityje

Plėtoti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims, atnaujinti atmintines apie įstaigų teikiamas paslaugas kartu su prašymų formomis internete

Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Nuolatos atnaujinamos prašymų formos, kitos paslaugos, kurias galima gauti elektroniniu būdu

Viešinti informaciją gyventojams apie Savivaldybės administracijos teikiamas elektronines  paslaugas

Bendrasis skyrius

Nuolat

Savivaldybės interneto svetinėje patalpinta informacija apie Savivaldybės administracijos teikiamas elektronines paslaugas

12.

Nepakankamai kontroliuojamas prašymų suteikti administracinę paslaugą nagrinėjimas

Periodiniai tikrinimai

Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas

Ne rečiau kaip kartą per  metus

Užtikrintas asmenų prašymų suteikti administracinę paslaugą nagrinėjimas, sprendimų priėmimas teisės aktų nustatyta tvarka ir iki numatytų  terminų

Tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.

2. Užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

3. Pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

1 uždavinys. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

2 uždavinys. Įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas.

13.

Nepakankamas Savivaldybės bendruomenės narių pilietinės sąmonės lygis ir nepakantumas korupcijai

Organizuoti antikorupcinės kultūros ugdymo dienas, savaites, Tarptautinės antikorupcijos dienos renginius, dalyvauti šalies ir regiono lygiu skelbiamuose konkursuose antikorupcijos tema

Švietimo ir sporto skyrius, Savivaldybės įstaigų vadovai

 

Kiekvienais metais

Įstaigų, kuriose buvo organizuoti renginiai, skaičius

14.

Asmenys, nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, per mažai informuojami apie galimus pranešimo apie korupcijos atvejus būdus

Informacijos sklaida interneto svetainėje / spaudoje / plakatų, specialių leidinių kūrimas

Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, Savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Padidėjęs asmenų informuotumas

15.

Nepakankamai užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas

Savivaldybės interneto svetainės skyriuje „Korupcijos prevencija“ tikslinti informaciją, skelbti teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotus korupcijos faktus ir ataskaitą apie Korupcijos prevencijos programos  priemonių plano įgyvendinimą

Antikorupcijos komisija,

Savivaldybės įstaigų vadovai

Informaciją tikslinti ne rečiau kaip kartą per  pusmetį

Ataskaitų, skelbimų skaičius

16.

Nepakankamai įtraukiama visuomenė į antikorupcinę veiklą

Įtraukti visuomenę į diskusijas antikorupcine tema savivaldybės interneto svetainėje (komentarų ir kitomis formomis)

Antikorupcijos komisija,

Bendrasis skyrius,

Savivaldybės įstaigų vadovai

Kasmet

Visuomenės susidomėjimas antikorupcine tema, komentarų skaičius

17.

Nepakankamas darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas ir netolerancija korupcijos reiškiniams

Organizuoti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų darbuotojų mokymus, susijusius su antikorupcine veikla

Savivaldybės meras,

Savivaldybės administracijos direktorius,

Savivaldybės įstaigų vadovai, Juridinis ir personalo skyrius, Švietimo pagalbos tarnyba

Kasmet

Mokymuose dalyvavusių asmenų skaičius,

mokymų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui

 

18.

Nepakankamas mokinių švietimas pagal valstybines programas apie korupcijos daromą žalą visuomenei

Organizuoti švietimo įstaigose pamokas, seminarus, susitikimus su institucijų, vykdančių korupcijos prevenciją, atstovais bei kitus renginius, skirtus korupcijos prevencijai

Švietimo ir sporto skyrius,

Švietimo įstaigų vadovai

Kasmet

Moksleiviai ir ugdytiniai bus supažindinti su korupcijos samprata, jos pasireiškimo galimybėmis, kovos su korupcija būdais ir priemonėmis. Tai leis formuoti nepakantų požiūrį į korupcijos reiškinį jau ugdymo įstaigoje vaikams ir jaunimui.

Suorganizuotų seminarų, kitų renginių korupcijos prevencijos klausimais skaičius bei kasmetinė šio skaičiaus dinamika

19.

Viešųjų ir privačių interesų neatskyrimas yra viena iš korupcijos prielaidų, galinti pasireikšti savivaldybėje

Kontroliuoti, ar asmenys laiku ir tinkamai pateikia privačių interesų deklaracijas ir, pagal poreikį, juos konsultuoti

Savivaldybės administracija

Nuolat

 

Nustatytų pažeidimų ir suteiktų konsultacijų skaičius, pateiktų laiku ir tinkamų privačių interesų deklaracijų skaičius

 

 

 

20.

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos

Organizuoti Savivaldybės tarybos narių, Antikorupcijos komisijos narių ir Savivaldybės administracijos darbuotojų mokymus dėl teisės aktų projektų vertinimo valstybės korupcijos, socialiniu, ekonomikos, finansų ir kitais požiūriais

Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius

Kasmet

Mokymus išklausiusių Savivaldybės tarybos narių ir Savivaldybės administracijos darbuotojų skaičius.

Mokymų valandų skaičius, tenkantis vienam mokymus išklausiusiam asmeniui

 

Tikslas – užtikrinti, skaidrų ir racionalų  vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, taisymo, tiesimo procedūrų organizavimą ir kontrolę

 

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Efektyvesnis ir skaidresnis viešųjų pirkimų procedūrų atlikimas.

2. Reglamentuotas vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, taisymo, tiesimo procedūrų organizavimas ir kontrolė.

 

1 uždavinys.  Stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, mažinti ir šalinti nustatytus korupcijos rizikos veiksnius, įgyvendinti skaidrumo ir viešumo principus vykdant viešuosius pirkimus.

2 uždavinys.   Mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę lemiančias galimas prielaidas Savivaldybei pasinaudoti per plačiais diskreciniais įgaliojimais, skirstant Kelių priežiūros programos lėšas, skirtas vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

 

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

 

21.

Vykdant viešuosius pirkimus, pasitaiko atvejų, kad neatskirtos viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo, priežiūros  ir kontrolės funkcijos.

Savivaldybės teisės aktuose reglamentuoti pirkimų iniciatoriaus funkcijas ir atsakomybę; viešųjų pirkimų organizavimo ir kontrolės procedūras; prevencinę kontrolę vykdančių asmenų funkcijas.

Strateginio planavimo ir investicijų skyrius.

Iki 2017 m. vasario 1 d.

Patvirtintas Pasvalio rajono savivaldybės administracijos  viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas. 

 

 

22.

 

Patikslinti Viešojo pirkimo komisijos darbo reglamentą.

Savivaldybės administracijos direktorius.

Iki 2017 m. vasario 1 d.

Patvirtinta Viešojo pirkimo komisijos darbo reglamento nauja redakcija.

 

23.

 

Svarstyti galimybę daugiau viešųjų pirkimų vykdyti per Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) elektroninį katalogą. Savivaldybės teisės aktuose detalizuoti Savivaldybei reikalingų prekių, paslaugų ir darbų įsigijimo per CPO tvarką.

Savivaldybės administracijos direktorius;

Strateginio planavimo ir investicijų skyrius.

Nuolat

Didėjantis Savivaldybei reikalingų prekių, darbų ir paslaugų, nurodytų kataloge, įsigyjamų per Centrinės perkančiosios organizacijos skaičius.

 

24.

Nepakankamas Kelių priežiūros programos  lėšų skirstymo teisinis reglamentavimas.

 

Inicijuoti Pasvalio rajono savivaldybės eismo saugumo komisijos nuostatų pakeitimą, aiškiai nustatant komisijos funkcijas, komisijos narių kadencijų trukmę, rotaciją, sprendimų priėmimo terminus, sprendimų apskundimo, informavimo apie priimtą sprendimą tvarką ir terminus bei atvejus, kai komisijos nariai turėtų nusišalinti. Užtikrinti, kad asmenų prašymai būtų nagrinėjami nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų, atsakymai būtų pateikiami teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

Vietinio ūkio ir plėtros skyrius.

Iki 2016 m. gruodžio 31 d.

Patvirtinta  Pasvalio rajono savivaldybės eismo saugumo komisijos nuostatų nauja redakcija.

 

25.

 

Efektyviau kontroliuoti informacijos apie vietinės reikšmės kelių ir gatvių būklę teikimo procedūras, užtikrinant, kad Pasvalio rajono seniūnijų seniūnai, rengdami prašymus, nurodytų motyvus ar faktines aplinkybes, kuriomis vadovaujantis yra priimamas sprendimas siūlyti prioritetine tvarka Savivaldybei finansuoti konkrečius vietinės reikšmės kelius (gatves).

Vietinio ūkio ir plėtros skyrius;

Seniūnijų seniūnai

Iki 2016 m. gruodžio 31 d.

Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta seniūnijų seniūnų prašymų dėl lėšų poreikio vietinės reikšmės keliams  (gatvėms) finansuoti,  forma.

 

26.

 

Nustatyti  Savivaldybės veiklą skirstant ir naudojant iš Savivaldybės biudžeto skirtas lėšas vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), dalyvaujant pareiškėjams, pastarųjų iniciatyva.

Vietinio ūkio ir plėtros skyrius

 

Iki 2017 m. balandžio 1 d.

Parengtas  ir patvirtintas Savivaldybės tarybos sprendimas.

 

 

27.

 

Savivaldybės teisės aktuose detalizuoti, kas atlieka  vietinės reikšmės kelių ir gatvių techninę priežiūrą.

Savivaldybės administracijos direktorius

Nuolat

Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti atsakingi asmenys.

 

 

 

_________________________

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-258, 2016-12-21, paskelbta TAR 2016-12-29, i. k. 2016-29851

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-258, 2016-12-21, paskelbta TAR 2016-12-29, i. k. 2016-29851

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. Gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T1-190 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programos ir Pasvalio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programos priemonių plano patvirtinimo“ pakeitimo