Sprendimas netenka galios 2020-02-21:
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-63, 2020-02-20, paskelbta TAR 2020-02-20, i. k. 2020-03707
Dėl Savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimo Nr. 1-397 „Dėl Panevėžio miesto butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2017-07-05 iki 2020-02-20
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20268
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PASKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 18 d. Nr. 1-397
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu ir 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Panevėžio miesto butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. 1-397
(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 1-250
redakcija)
PANEVĖŽIO MIESTO BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktą ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – valdytojai), veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.
II SKYRIUS
PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
3. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu valdytojų veiklos priežiūrai ir kontrolei vykdyti paskiriamas Savivaldybės administracijos padalinys ar padalinio darbuotojas (darbuotojai) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas).
4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas organizuoja ir vykdo valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir planuojamų tikrinti valdytojų sąrašą (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytus tikrinamų valdytojų sąrašo sudarymo kriterijus, patikrinimų tvarką ir trukmę);
7. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama:
7.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų, bendrijos narių sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);
7.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
7.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
7.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
7.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;
7.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
7.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
7.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojamas balsavimas raštu, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
7.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui – ar administravimo, ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami kiti nustatyti duomenys apie valdytoją.
8. Vykdant neplanuotą valdytojų veiklos patikrinimą pagal valdytojo priežiūros ir kontrolės vykdytojui pateiktą informaciją ir dokumentus tikrinama pagal tuos Taisyklių 7.1–7.9 papunkčius, kurie susiję su patalpų savininkų skundų ir pranešimų turiniu.
9. Atlikus Taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus patikrinimus, vadovaujantis Taisyklių priede pateikta daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto forma, surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau – aktas). Jei reikia, jame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, akto kopija pateikiama pareiškėjui.
10. Jei valdytojas atsisako pasirašyti aktą, tai pažymima akte ir jis įteikiamas atsisakiusiam jį pasirašyti valdytojui.
11. Valdytojas raštu privalo informuoti priežiūros ir kontrolės vykdytoją apie akte įrašytų reikalavimų įvykdymą, pridėdamas įvykdymą patvirtinančių dokumentų kopijas.
12. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių nusižengimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka pradėti administracinio nusižengimo teiseną.
13. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą, kurį (pvz., valdytojo veiksmai netiksliai užpildant jo veiklos dokumentus) įmanoma ištaisyti nedelsiant priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje, priežiūros ir kontrolės vykdytojas duoda jam žodinę pastabą ištaisyti nustatytus trūkumus. Jeigu nustatyto pažeidimo (pareigų vykdymas su trūkumais, kurie sukėlė / sukels butų ir kitų patalpų savininkams žalą, kuri ypač maža ir nematerialinio pobūdžio) pašalinti priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje nedelsiant neįmanoma, priežiūros ir kontrolės vykdytojas nurodo terminą, ne trumpesnį nei 5 darbo dienos, pašalinti nustatytus trūkumus (su galimybe valdytojo motyvuotu prašymu šį terminą kartą pratęsti). Visais atvejais šio pažeidimo faktas ir duota žodinė pastaba ar rašytinis nurodymas pažymimi akte. Jei valdytojas per nurodytą terminą neištaiso padaryto mažareikšmio pažeidimo, priežiūros ir kontrolės vykdytojas atlieka veiksmus, nurodytus Taisyklių 12 punkte.
III SKYRIUS
PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
14. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą, jei jie yra) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.
Panevėžio miesto butų ir kitų patalpų savininkų
bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios
institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų
administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų
teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės taisyklių
priedas
____________________________________________________________________
(viešojo administravimo subjekto pavadinimas)
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo
A K T A S Nr._________
20__m. ____________________d.
Panevėžys
Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės
vykdytojas______________________________________________________________________,
(pareigos, vardas ir pavardė)
patikrinau ______________________________________________________________________,
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)
dalyvaujant _____________________________________________________________________,
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas ir pavardė, tel., el. p.)
veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir n u s t a č i a u:
1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už_________________________
_______________________________________________________________________________
(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta, bendras namo (-ų)
__________________________________________________________________administravimą.
_________________________ plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)
2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:
(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei
valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)
2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas)
_______________________________________________________________________________
2.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą (-us)_______________________
2.3.bendrojo naudojimo objektų aprašą (-us)______________________________________
2.4. metinį namo (-ų) priežiūros ūkinį-finansinį planą (planus)_______________________
2.5. ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo planą (-us)___________________________________
2.6. kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos (-ų) sutartį (-is)______________________
2.7. informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą tikrinamais metais______________
2.8. paslaugų ir rangos darbų pirkimo dokumentus________________________________
2.9. informaciją ar dokumentus apie tikrinamais metais vykdytus pirkimus____________
2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones____________________________________________
2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos pateikimo
_______________________________________________________________________________
2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis
________________________________________________________________________________
2.13. informaciją apie tikrinamais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu
_______________________________________________________________________________
2.14. ir kitus (nurodyti, kokius)
_______________________________________________________________________________
3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).
4. Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).
Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________
(parašas, data)
Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________
(parašas, data)
Pakeitimai:
1.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-250, 2017-06-29, paskelbta TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11399
Dėl Panevėžio miesto butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių, patvirtintų savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. 1-397, pakeitimo