Sprendimas netenka galios 2022-05-03:

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-86, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-05-02, i. k. 2022-09176

Dėl Visagino savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-09-04 iki 2022-05-02

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-12-08, i. k. 2016-28399

 

 

 

visagino savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

2016 m. gruodžio 1 d. Nr. TS-197

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 31 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543, n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Visagino savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 1 d. sprendimą Nr. TS-182 „Dėl  Visagino savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                        Dalia Štraupaitė

 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2016 m. gruodžio 1 d. sprendimu Nr. TS-197

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Visagino savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) asignavimų administravimo, pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo procedūras bei tvarką.

2. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Strateginio planavimo metodikoje ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

3. Savivaldybės biudžetui vykdyti ir atskaitomybei rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos biudžeto programų sąmatų, išlaidų prekėms ir paslaugoms skaičiavimų ir rodiklių bei atskaitomybės formos, Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – savivaldybės administracijos direktorius) patvirtintos savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, atskaitomybės ir kitos formos, reikalingos savivaldybės biudžetui sudaryti, vykdyti ir atskaitomybei rengti.

4. Savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą organizuoja ir savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir kitais biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojančiais teisės aktais.

5. Biudžeto teisinis pagrindas yra savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo ir patikslinimų.

6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos padalinių, nurodytų Visagino savivaldybės tarybos (toliau savivaldybės taryba) patvirtintame biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – savivaldybės administracijos direktorius).

 

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

7. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius (toliau – Finansų skyrius) per 5 darbo dienas nuo savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-212, 2017-11-23, paskelbta TAR 2017-11-24, i. k. 2017-18586

 

8. Biudžeto asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.

9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, iš jų sumų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti, už paskirtų asignavimų teisėtą, ekonomišką, efektyvų ir rezultatyvų naudojimą.

10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo patvirtinti asignavimų dydžiai, įsigaliojimo duomenis pagal visus valstybės funkcijų, finansavimo šaltinių bei ekonominės klasifikacijos kodus ir pagal Strateginiame veiklos plane patvirtintas priemones suveda į biudžeto programą, sudaro ir patvirtina savo biudžeto programų sąmatas. Patvirtintas programų sąmatas su sąmatų formomis, pareigybių ir tarifiniais sąrašais pateikia Finansų skyriui. Programų sąmatų formas tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai ar jų įgalioti asmenys. Iki bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojų asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusiais metais šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų.

11. Sudarydami biudžeto programų sąmatas, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai užtikrina, kad jų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų priimtus įsipareigojimus būtų numatyti padengti neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

12. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir tais metais skirtas papildomai) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama.

13. Biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, įmokos į savivaldybės biudžetą naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Tokių pajamų įmokėjimo į savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų savivaldybės biudžete. Savivaldybės biudžetinės įstaigos (toliau – biudžetinės įstaigos) sudaro pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, ir išlaidų suvestinę sąmatą, taip pat programų sąmatas pagal kiekvieną pajamų rūšį su atitinkamais skaičiavimais.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

14. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstomos savivaldybės biudžeto pajamos pagal metų ketvirčius.

15. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės administracijos biudžeto sąskaitą. Valstybinės institucijos ir įstaigos tikslines dotacijas perveda atsižvelgdamos į lėšų poreikį ar pasirašytas sutartis.

16. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūroms išlyginti ir patvirtintas valstybės biudžeto dotacijų sumas į savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir kitas mokesčių, įmokų ar rinkliavų pajamas, kurių administravimas pavestas savivaldybėms, savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius perveda į savivaldybės iždo sąskaitą (Finansų skyriaus administruojamą savivaldybės sąskaitą) tą pačią dieną, kai šios pajamos viršija 200 (du šimtai) eurų, ir kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-212, 2017-11-23, paskelbta TAR 2017-11-24, i. k. 2017-18586

 

18. Lėšos, gautos už parduotus valstybinės žemės sklypus, pervedamos į savivaldybės biudžeto atskirą šioms lėšoms atidarytą sąskaitą.

19. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas (už teikiamas paslaugas), numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, ir įmokos už išlaikymą švietimo ir socialinių paslaugų įstaigose įmokamos į savivaldybės biudžetą. Įmokų į biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų biudžete. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje. Lėšas perveda į savivaldybės iždo sąskaitą (Finansų skyriaus administruojamą savivaldybės sąskaitą) ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį, jeigu šios pajamos viršija 100 (vieną šimtą) eurų arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programoms, finansuojamoms iš biudžetinių įstaigų pajamų išlaidoms apmokėti.

20. Lėšos, gautos iš Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus ir pažymas, savivaldybės tarybos sprendimu priskiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms ir išlaidoms finansuoti.

21. Finansų skyrius per 2 darbo dienas mėnesiui pasibaigus pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą apie tiesiogiai į biudžetą pervestas mokesčių mokėtojų įmokas.

22. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus tvirtina savivaldybės taryba, jeigų teisės aktai nenumato kitaip.

23. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms, susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Pajamos už turto nuomą naudojamos ilgalaikio turto būklei gerinti ir įstaigos išlaikymo išlaidoms apmokėti.

24. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

 

IV  SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

25. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (pajamų ir išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Planą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Pakeitus savivaldybės biudžetą, sudaromas patikslintas pajamų ir programų finansavimo planas (pajamų ir išlaidų sąrašas), kurio pakeitimus taip pat tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

26. Finansų skyrius patvirtintą savivaldybės biudžetą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas, pateikia Finansų ministerijai.

27. Savivaldybės biudžeto ūkinių operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas pagal patvirtintą pajamų ir išlaidų sąrašą. Biudžeto programoje parengiami mokėjimo pavedimai, kurių pagrindu formuojamas nurodymas lėšoms pervesti. Mokėjimo pavedimus (nurodymus) pirmuoju parašu pasirašo savivaldybės administracijos direktorius arba Finansų skyriaus vedėjas, antruoju parašu – antrojo parašo teisę turintis Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas. Pasirašyti pavedimai išsiunčiami į bankus vykdyti. Tuo atveju, kai bankai pagal kreditavimo ir kitas sutartis nurašo mokėtinas sumas nuo sąskaitos, dokumentas dėl lėšų pervedimo nerengiamas.

28. Finansų skyrius Savivaldybės biudžeto asignavimus asignavimų valdytojo programai vykdyti perveda į asignavimų valdytojų sąskaitas pagal jų pateiktas paraiškas, atsižvelgdamas į savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų. Paraiškas tvirtina savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus atostogų ir nedarbingumo metu – administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-147, 2018-08-29, paskelbta TAR 2018-09-03, i. k. 2018-13852

 

29. Asignavimų valdytojai paraiškas planuotoms biudžeto lėšoms gauti rengia vadovaudamiesi patvirtintomis programų sąmatomis, jų paskirstymu ketvirčiais bei atsižvelgdami į biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms vykdyti. Paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti programai vykdyti reikalinga lėšų suma pagal finansavimo šaltinius ir ekonominės klasifikacijos straipsnius. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti išlaidų sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra faktinis poreikis jas apmokėti. Paraiška privalo būti patvirtinta įstaigos vadovo ir vyriausiojo buhalterio, kurie atsako už pateiktų duomenų teisingumą, parašais ir pateikta  Finansų skyriui ir biudžeto programoje.

30. Paraiškas dėl lėšų gavimo asignavimų valdytojai teikia Finansų skyriui ne dažniau kaip tris kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškos skolintoms lėšoms ir projektų finansavimui teikiamos pagal poreikį. Pervestos lėšos gali būti naudojamos tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-147, 2018-08-29, paskelbta TAR 2018-09-03, i. k. 2018-13852

 

31. Asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės iždo sąskaitą, Finansų skyriui teikia paraiškas lėšoms gauti. Asignavimų valdytojai pateikia paraišką tai lėšų daliai gauti, kuri buvo įmokėta į iždo sąskaitą, ir neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų tai sumai arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į iždo sąskatą. Asignavimų valdytojai išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams. Finansų skyrius pagal pateiktas paraiškas perveda asignavimų valdytojams lėšas ne rečiau kaip du kartus per mėnesį.

32. Finansų skyrius gali atmesti paraiškas, jeigu jos netinkamai įformintos, yra klaidų arba prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje atitinkamam ketvirčiui planuotus asignavimus.

33. Asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos biudžeto lėšos būtų panaudotos iki paskutinės mėnesio darbo dienos.

34. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Finansų skyriaus asignavimų valdytojams pervedamos lėšos sumažinamos faktiškai negautomis pajamomis, išskyrus asignavimus, numatytus iš biudžetinių įstaigų gautų pajamų, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į savivaldybės iždą.

35. Jeigu savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų įvykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams, finansuojama iš savivaldybės biudžeto ir asignavimų valdytojai mokėjimus vykdo tokia tvarka:

35.1. darbo užmokesčiui biudžetinių įstaigų darbuotojams;

35.2. socialinio draudimo įmokoms;

35.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

35.4. paskoloms pagal grąžinimo grafikus grąžinti ir kitiems įsipareigojimams bankams vykdyti;

35.5. mitybos išlaidoms;

35.6. atsiskaitymams už energetinius resursus (apšvietimas, šildymas, vandens tiekimas) ir ryšių paslaugas;

35.7. kompensacijoms už lengvatinį keleivių vežimą;

35.8. miesto tvarkymo išlaidoms;

35.9. miesto renginiams;

35.10. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

36. Reikmėms, nurodytoms35.1–35.4 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmėms, nurodytoms 35.5–35.10 papunkčiuose, finansuojama proporcingai turimoms lėšoms. Ši tvarka netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą, specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų, gautų iš valstybės biudžeto.

37. Metų pradžioje iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojams pervedamos lėšos negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui programų vykdymui skirtų savivaldybės biudžeto lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.

38. Finansų skyrius apriboja, o prireikus ir sustabdo įstaigų finansavimą, jeigu paaiškėja, kad jos netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar anksčiau skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, tinkamai netvarko biudžetinės apskaitos.

39. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, išskyrus ne didesnę negu ¼ įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų lėšų metinės sumos dalį, grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos.

40. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos biudžetui pagal atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo skirtos biudžetui pagal atskirus Lietuvos Respublikos įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos pervedamos iš biudžeto sąskaitos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

41. Savivaldybės biudžeto skolintos lėšos naudojamos tik investicijų projektuose nurodytoms projektui įgyvendinti reikalingoms lėšoms finansuoti.

42. Investicijų projektų vykdytojai gali teikti Apskaitos skyriui dokumentus savivaldybės biudžeto skolintoms lėšoms gauti tik pagal faktiškai atliktus darbus, neviršydami sąmatoje nurodytų sumų.

43. Investicijų projektų vykdytojai ir Apskaitos skyrius turi užtikrinti, kad pagal paraiškas gautos biudžeto skolintos lėšos būtų panaudotos iki gruodžio 31 dienos, o nepanaudotos – grąžintos į iždo sąskaitą ne vėliau kaip gruodžio 31 dieną.

44. Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas galima panaudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir projektams arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama tarptautinė finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.

Kompensacinės lėšos, gautos kitais biudžetiniais metais, priskiriamos prie Savivaldybės biudžeto pajamų „Europos Sąjungos finansinės paramos lėšos“ ir rodomos formos Nr. 1-sav. atitinkamose eilutėse.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMO IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

45. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi teisę:

45.1. biudžetiniais metais ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, raštu pateikę Finansų skyriui asignavimų valdytojo įsakymą (ar jo kopiją), keisti jų vadovaujamų įstaigų, jiems  pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, išskyrus darbo užmokestį ir lėšas turtui įsigyti, jeigu keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 20 eurų (1 priedas). Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės investicijų programoje arba savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms lėšų pirmiausia turi būti dengiamas kreditinis įsiskolinimas;

45.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį ir bendros asignavimų sumos programai vykdyti paskirstymą ketvirčiais (prašymas savivaldybės administracijos direktoriui, 2 priedas).

46. Pakeitimai, nurodyti 45.2 papunktyje, įforminami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

47. Asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę parama), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų, neatsižvelgdami į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas ir programas. Asignavimų valdytojai šią informaciją privalo pateikti aiškinamajame rašte.

48. Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų, bet nepanaudotų asignavimų paskirtį, keisti bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti, sumas, taip pat numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuoti asignavimai, teikia savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotus prašymus. Administracijos direktorius savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl papildomų lėšų skyrimo arba patvirtintų asignavimų pakeitimo teikia svarstyti savivaldybės tarybai.

49. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas ir numatoma, kad biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, savivaldybės administracijos direktorius metų ketvirtame ketvirtyje gali teikti savivaldybės tarybai sprendimo projektą dėl biudžeto asignavimų mažinimo.

50. Savivaldybės biudžetas savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

50.1. paskirstomas biudžeto lėšų likutis;

50.2. atsiranda papildomų asignavimų poreikis;

50.3. keičiami asignavimų valdytojai;

50.4. nevykdomas savivaldybės biudžeto planas, prireikus mažinami ir perskirstomi biudžeto asignavimai;

50.5. perskirstomos mokinio krepšelio lėšos;

50.6. pasikeičia specialiųjų tikslinių dotacijų sumos ir gavus papildomų tikslinės paskirties ar kitų lėšų iš valstybės biudžeto;

50.7. paskirstomos einamųjų metų biudžeto viršplaninės pajamos;

50.8. didinami programos asignavimai turtui įsigyti sutaupytų tos pačios programos asignavimų išlaidoms sąskaita (nesant bendro įsiskolinimo);

50.9. gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

50.10. asignavimų valdytojai gauna viršplaninių pajamų už teikiamas paslaugas, keičia asignavimų paskirstymą ketvirčiais;

50.11. keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui, sumos;

50.12. kitais atvejais vykdant savivaldybės tarybos sprendimus.

51. Finansų skyrius per 5 darbo dienas nuo savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pakeistas biudžetas, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo pakeistas asignavimų paskirstymas ketvirčiais, įstaigos vadovo įsakymo, kuriuo pakeisti asignavimai pagal ekonominę klasifikaciją, įsigaliojimo patvirtina sąmatų pakeitimus biudžeto programoje ir parengia pažymą-pranešimą apie biudžeto pakeitimus pagal savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą, kurią pasirašo Finansų skyriaus vedėjas bei ją išrašęs specialistas, ir pateikia asignavimų valdytojams.

52. Visais atvejais keičiant savivaldybės biudžetą, keičiant patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį ar asignavimų paskirstymą ketvirčiais, asignavimų valdytojai privalo per 8 darbo dienas nuo savivaldybės institucijų sprendimų priėmimo pateikti Finansų skyriui patikslintas išlaidų sąmatas.

53. Biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšas subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

54. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis, į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

55. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžeto vykdymo suvestines ataskaitų formas ir Savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles.

56. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas ataskaitų formas ir Ataskaitų sudarymo taisykles.

57. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų skyriui pateikia:

57.1. kiekvieną mėnesį Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvaka;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-68, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-09, i. k. 2017-07804

 

57.2. pasibaigus metų ketvirčiui biudžeto ataskaitas pagal programas, valstybės funkcijų klasifikaciją, priemones, kitas Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas ataskaitas ir kitą papildomą medžiagą: pasibaigus ketvirčiui –  iki kito mėnesio  15 dienos, pasibaigus metams – iki sausio  25 dienos.

Už šių rinkinių pateikimą laiku atsako asignavimų valdytojas, biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vadovas.

58. Viešojo sektoriaus subjektai teikia Finansų skyriui finansinių ataskaitų rinkinius Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatyta tvarka ir Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose nurodytais terminais.

59. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį Finansų skyrius rengia remdamasis viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais finansų ministro įsakymu patvirtintame konsolidavimo kalendoriuje nustatytais terminais.

60. Parengtus savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius Finansų skyrius teikia tvirtinti savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

61. Mokesčių ir kitų įmokų į savivaldybės biudžetą apskaičiavimą ir mokėjimą kontroliuoja įstatymų įgaliotos institucijos.

62. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

63. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžetinių lėšų apskaitos ir konsoliduotojų ataskaitų rinkinių auditą atlieka  savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

64. Savivaldybės biudžeto asignavimų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų įgyvendinimą vertina administracijos Centralizuotas savivaldybės vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas savivaldybės tarybos sprendimu.

66. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

__________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

Papildyta priedu:

Nr. TS-212, 2017-11-23, paskelbta TAR 2017-11-24, i. k. 2017-18586

 

2 priedas

Papildyta priedu:

Nr. TS-212, 2017-11-23, paskelbta TAR 2017-11-24, i. k. 2017-18586

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-68, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-09, i. k. 2017-07804

Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 1 d. sprendimo Nr. TS-197 „Dėl Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-212, 2017-11-23, paskelbta TAR 2017-11-24, i. k. 2017-18586

Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 1 d. sprendimo Nr. TS-197 „Dėl Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-147, 2018-08-29, paskelbta TAR 2018-09-03, i. k. 2018-13852

Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 1 d. sprendimo Nr. TS-197 „Dėl Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo