Suvestinė redakcija nuo 2016-11-19
Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-09-22, i. k. 2015-14067
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2015–2017 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2015 m. rugsėjo 17 d. Nr. T-256
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti pridedamus:
2. Įpareigoti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių, padalinių ir filialų vadovus, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus pagal kompetenciją įgyvendinti priemones, numatytas Šiaulių rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plane.
3. Pavesti Šiaulių rajono savivaldybės administracijai nustatyti išlaidas ir pagal poreikį kiekvienų metų Savivaldybės biudžete numatyti lėšas, skirtas Šiaulių rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programai ir jos 2015–2017 metų priemonių planui įgyvendinti.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-256
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2017 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, korupcijos žemėlapiu, išvadomis, kitais teisės aktais. Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Šiaulių rajono savivaldybės administracijoje, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė ar steigėja yra Šiaulių rajono savivaldybė.
2. Pagrindinis Programos tikslas – šalinti korupcijos prielaidas Šiaulių rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija), jos kontroliuojamuose, pavaldžiose ar valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse.
3. Programoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymuose.
4. Ši Programa pagrįsta bendradarbiavimo su visuomene, korupcijos prevencijos ir dirbančiųjų valstybės tarnyboje atsakomybės neišvengiamumo principais.
5. Korupcija valstybės tarnyboje kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skirta korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principui įgyvendinti, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui.
6. Korupcija – valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens tiesioginis ar netiesioginis siekimas, reikalavimas arba priėmimas turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal einamas pareigas, taip pat valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens veiksmai arba neveikimas siekiant, reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos sau arba kitam asmeniui ar šią naudą priimant, taip pat tiesioginis ar netiesioginis siūlymas ar suteikimas valstybės tarnautojui, jam prilygintam asmeniui turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens einamas pareigas, taip pat tarpininkavimas darant šioje dalyje nurodytas veikas.
7. Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos yra šios: kyšininkavimas, papirkimas, prekyba poveikiu, piktnaudžiavimas, kita nusikalstama veika, jei ji padaryta viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas, siekiant sau ar kitiems asmenims naudos, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kita nusikalstama veika, kai tokios veikos padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą.
8. Korupcijos požymiai tiek valstybės tarnyboje, tiek privačiame sektoriuje kenkia valstybei ir jos teisės sistemai, todėl kovos priemonės turi būti nuoseklios ir visapusiškos.
9. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo.
10. Visuomenės nepakantumas korupcijai turi būti pradedamas ugdyti bendrojo lavinimo mokyklose pagal specialią programą, susijusią su kitomis švietimo ir mokslo programomis.
11. Programa įgyvendinama pagal Šiaulių rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programos priemonių planą. Programos nuostatų vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją. Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Korupcijos prevencijos komisija prižiūri Programos įgyvendinimą.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
12. Savivaldybės administracijoje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas, sistemingai atnaujintos galiojančios taisyklės, tvarkos. Skelbiama informacija apie priimtus norminius teisės aktus, apie viešuosius pirkimus ir apie Savivaldybei priklausiančio turto privatizavimą. Sudaryta nuolatinė Šiaulių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisija.
13. Pagal nustatytus kriterijus įgyvendinta dauguma Šiaulių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2012–2014 metų programos, patvirtintos Savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 17 d. sprendimu Nr. T-150 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės 2012–2014 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“, priemonių. Svarbiausios priemonės:
13.1. Įgyvendinant programą, kasmet III ketvirtį nustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė. Rengtos išvados dėl Piniginės socialinė paramos teikimo Šiaulių rajone, dėl socialinio būsto suteikimo, dėl Savivaldybės patikėjimo teise valdomo ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio nekilnojamojo turto efektyvaus valdymo, naudojimo ir disponavimo, dėl Buhalterinės apskaitos skyriuje vykdomų atsiskaitymų su kreditoriais organizavimo ir kontrolės.
13.2. Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A-717 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo Šiaulių rajono savivaldybės administracijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ Šiaulių rajono savivaldybės Bendrųjų reikalų skyriaus vyresniajai specialistei Vitalijai Lisinskienei pavesta vykdyti norminių Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų projektų ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektų antikorupcinį vertinimą. Norminių teisės aktų vertinimo metu pateikiamos pastabos ir pasiūlymai, kaip tobulinti teisės aktų projektus.
13.3. Programos įgyvendinimo laikotarpiu įvyko konferencija „Antikorupcijos laboratorija“. Dalyvavo Švietimo ir sporto skyriaus specialistai, rajono mokyklų mokytojai ir 9–10 klasių moksleiviai (30 asmenų).
14. Antikorupcinės veiklos trūkumams priskirtina lėšų antikorupciniam švietimui ir visuomenės nuomonės tyrimams stoka.
15. Analizuojant Savivaldybės administracijos veiklos situaciją ir vertinant išorinius ir vidinius veiksnius kaip stipriąją Savivaldybės administracijos veiklos pusę, mažinančią korupcijos pasireiškimo tikimybę, galima pažymėti šiuos aspektus:
15.1. elektroninės demokratijos paslaugų spektras pagerins gyventojų aptarnavimą, sudarys galimybę visuomenei aktyviau dalyvauti svarstant ir priimant sprendimus;
15.2. nuolat tobulinama „vieno langelio“ sistema padės užtikrinti spartesnį ir kokybiškesnį gyventojų aptarnavimą;
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
16. Pirmasis tikslas – didinti skaidrumą, viešumą, mažinti korupcijos prielaidas Šiaulių rajono savivaldybės ir jos įstaigų veiklos srityse.
Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
17. Antras tikslas – plėtoti antikorupcinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybe ir jos institucijomis.
Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
18. Trečias tikslas – užtikrinti Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių veiklos viešumą ir reagavimą į gyventojų nuomonę, gyventojų dalyvavimą tvarkant viešuosius Savivaldybės reikalus.
Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
18.1. šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi;
19. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės kriterijais:
19.4. anoniminių ir oficialiųjų pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytis;
19.5. skundų, pateiktų teismui, Administracinių ginčų komisijai ar kitam ginčus nagrinėjančiam subjektui dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, skaičius;
19.6. visuomenės nuomonės tyrimų rezultatais, parodančiais pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis;
IV SKYRIUS
KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS IR
FINANSAVIMAS
21. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę ir Programos įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius.
22. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo Tarybos sudaryta Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Savivaldybės antikorupcijos komisija) komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
23. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.
24. Savivaldybės antikorupcijos komisija parengia Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą už praėjusius metus iki kovo 1 d. pateikia ją Savivaldybės tarybai ir skelbia viešai.
25. Programoje nurodytų priemonių vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės tarybos sudaryta Savivaldybės antikorupcijos komisija, o įgyvendina Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigų vadovai ir jų įgalioti asmenys.
26. Už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą pagal savo kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.
27. Programos įgyvendinime dalyvaujančios Savivaldybės institucijos Programos plane numatytas priemones įtraukia į savo veiklos planus.
28. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Savivaldybės antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.
29. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją, informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.
30. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Savivaldybės antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo.
31. Atsižvelgus į Savivaldybės antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal poreikį Tarybos sprendimu gali būti atnaujinama.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-256
(Savivaldybės tarybos 2016 m. lapkričio 15 d.
sprendimo Nr. T-290 redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMA
PRIEMONIŲ PLANAS
Tikslas – didinti skaidrumą, viešumą, mažinti korupcijos prielaidas Šiaulių rajono savivaldybės ir jos įstaigų veiklos srityse. |
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijus: 1. Skundų dėl Savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytis. 2. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, davusių neteisėtą atlygį už Savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc. |
|||||||||||||
1 uždavinys. Tobulinti galiojančius teisės aktus labiausiai korupcijos paveiktose srityse.
|
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
||||||||
1.
|
Savivaldybės teisės aktų spragos, leidžiančios dviprasmiškai taikyti teisės aktą |
Įvertinus korupcijos rizikos sritis, atnaujinti priimtus teisės aktus parengiant teisės aktų projektus |
Savivaldybės administracijos padaliniai, filialai, valstybės tarnautojai |
2015–2017 m. |
Panaikintos korupcijos prielaidos teisės aktuose |
||||||||
2. |
Visuomenė nepakankamai informuota apie vykdomą Šiaulių rajono savivaldybės korupcijos prevenciją |
Nustatyti specifinius korupcijos rizikos veiksnius, suformuoti Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcinės politikos nuostatas |
Savivaldybės antikorupcijos komisija |
2015–2017 m. |
Reguliariai viešinama informacija apie vykdomas priemones |
||||||||
Atnaujinti Šiaulių rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir jos priemonių planą |
Savivaldybės antikorupcijos komisija. Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Parengtų, paskelbtų ir atnaujintų priemonių skaičius (ne mažiau kaip 3 priemonės). |
||||||||||
2 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų antikorupcinį vertinimą.
|
|||||||||||||
3.
|
Atliekant teisės akto antikorupcinį vertinimą nustatomos ne visos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos |
Dalyvauti kursuose dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Savivaldybės antikorupcijos komisijos nariai |
2015–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kaip 1 mokymai per metus, ne mažiau kaip 24 dalyvavę asmenys) |
||||||||
4. |
Rizika, kad priimami norminiai teisės aktai gali būti inicijuoti ir priimti sprendimai galimai palankūs vienai gyventojų grupei, nepaisant kitų suinteresuotų šalių interesų |
Atlikti Savivaldybės administracijos rengiamų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą teisės aktų nustatyta tvarka |
Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, už korupcijos prevenciją atsakingas asmuo, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
Nuolat, teisės aktų nustatyta tvarka |
Priimtų teisės aktų, įvertintų antikorupciniu požiūriu, skaičiaus ir įvertinti reikalingų priimamų teisės aktų skaičiaus santykis, procentais (100 proc.) |
||||||||
3 uždavinys. Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų (elektroninių) paslaugų administravimo teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą. |
|||||||||||||
5. |
Neatnaujintas teikiamų paslaugų sąrašas, nepatikslinti paslaugų aprašai. |
Atnaujinti teikiamų paslaugų aprašus, patvirtinti teikiamų paslaugų sąrašus. Plėtoti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims. |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Informacinių technologijų skyrius |
2016–2017 m. |
Atnaujintas teikiamų paslaugų sąrašas, patvirtinti ir nuolat atnaujinami teikiamų paslaugų aprašai. Užtikrintas asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimas. |
||||||||
6. |
Ne visada gyventojai patenkinti juos aptarnavusių darbuotojų elgesiu |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos darbuotojų elgesį |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius. Savivaldybės administracijos padalinių ir filialų vadovai |
2016–2017 m. |
Nustatytas asmenų pasitenkinimas teikiamomis administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis |
||||||||
7. |
Reikia skatinti Savivaldybės valstybės tarnautojų ir jiems prilygintų asmenų sąžiningumą, veiklos skaidrumą, užtikrinti tinkamą viešųjų ir privačių interesų derinimą |
Nuolat tikrinti, kad visi valstybės tarnautojai ir jiems prilyginti asmenys būtų užpildę privačių interesų deklaracijas, periodiškai juos informuoti apie pareigą deklaruoti pasikeitusius duomenis |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius |
2016–2017 m. |
Visi valstybės tarnautojai ir jiems prilyginti asmenys laiku užpildę privačių interesų deklaracijas ir apie tai informavę direktoriaus įgaliotą valstybės tarnautoją |
||||||||
8. |
Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis |
Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje informaciją apie Savivaldybės tarybos narių ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant spendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto |
Bendrųjų reikalų skyrius |
Kas ketvirtį |
Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis. Nusišalinimo atvejų skaičius. |
||||||||
Tikslas – plėtoti antikorupcinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybe ir jos institucijomis.
|
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, teigiančių, kad kyšis padeda spręsti problemas, sumažėjimas 10 proc. 2. Skundų, pateiktų teismui, Administracinių ginčų komisijai ar kitam ginčus nagrinėjančiam subjektui dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, skaičius.
|
|||||||||||||
1 uždavinys. Skatinti tarnautojus laikytis profesinės etikos.
|
|||||||||||||
9. |
Šiaulių rajono savivaldybės institucijų darbuotojai tinkamai neparengti nustatyti interesų konfliktus, korupcijos atvejus |
Organizuoti mokymus profesinės etikos tematika Savivaldybės politikams, Savivaldybės administracijos darbuotojams, Savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių darbuotojams |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
2016–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kai 2 mokymo renginiai, ne mažiau kaip 50 dalyvavusių asmenų) |
||||||||
10. |
Siekti, kad Savivaldybės institucijose, įstaigose, įmonėse darbuotojai nepatektų į viešųjų ir privačių interesų konfliktus |
Organizuoti mokymus viešųjų ir privačių interesų ir korupcijos prevencijos tematika Savivaldybės politikams, Savivaldybės administracijos darbuotojams, Savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių darbuotojams |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
2015–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kai 2 mokymo renginiai, ne mažiau kaip 50 dalyvavusių asmenų) |
||||||||
2 uždavinys. Formuoti antikorupcinės elgsenos modelį;
|
|||||||||||||
11. |
Nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais. |
Inicijuoti antikorupcinių renginių, skirtų Tarptautinei antikorupcijos dienai, organizavimą mokyklose. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Švietimo ir sporto skyrius |
2016–2017 m. |
Bendradarbiavimo iniciatyvų skaičius, ne mažiau kaip 1 per metus. |
||||||||
3 uždavinys. Skatinti antikorupcines iniciatyvas.
|
|||||||||||||
12. |
Nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis – gyventojų pasyvumas antikorupcinėje veikloje. |
Parengti tvarką dėl pranešimų priėmimo užtikrinant konfidencialumą ir asmens duomenų apsaugą. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, filialai, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2016–2017 |
Sukurta pranešimų apie korupcijos atvejus sistema. Užtikrinta pranešėjų asmens duomenų apsauga. Įdiegtas anoniminis pranešimo informacinis skydelis Savivaldybės interneto svetainėje. |
||||||||
13. |
Skatinti darbuotojus pranešti vadovybei savo įtarimus apie pastebėtus korupcinio pobūdžio atvejus. |
Papildyti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisykles |
Savivaldybės administracijos direktorius, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2015 m. |
Sudarytos sąlygos telefonu, internetu pranešti apie korupcinius teisės pažeidimus (ar mėginimą juos daryti). Analizuojama surinkta informaciją iš gyventojų ir teikiami pasiūlymai dėl galiojančių teisės aktų tobulinimo, keitimo. |
||||||||
Tikslas – užtikrinti Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių veiklos viešumą ir reagavimą į gyventojų nuomonę, gyventojų dalyvavimą tvarkant viešuosius Savivaldybės reikalus. |
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, teigiančių, kad kyšis padeda spręsti problemas, sumažėjimas 10 proc. 2. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.
|
|||||||||||||
1 uždavinys. Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.
|
|||||||||||||
14. |
Gyventojai nepakankamai dalyvauja svarstant ir priimant sprendimus
|
Kiekvienoje seniūnijoje sistemingai rengti Savivaldybės vadovų, administracijos darbuotojų ir kontroliuojamų įmonių susitikimus |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės antikorupcijos komisija, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Tiesioginis valstybės tarnautojų ir rajono gyventojų dialogas (ne rečiau kaip kartą per ketvirtį) |
||||||||
15. |
Ne visada teikiamos ataskaitos grįžus iš tarnybinės komandiruotės.
|
Skelbti informaciją apie Savivaldybės administracijos darbuotojų tarnybines komandiruotes |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2015–2017 m. |
Vykdoma tarnybinių komandiruočių apskaita, jų tikslingumas (nuolat) |
||||||||
16. |
Didelės tarnybinių automobilių naudojimo išlaidos |
Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų interneto svetainėse informaciją apie tarnybinių automobilių naudojimą Savivaldybės įmonėse ir įstaigose.
|
Savivaldybės administracijos direktorius, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, įmonių, įstaigų vadovai |
2016–2017 m. |
Paskelbtos aktualios Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių redakcijos |
||||||||
17. |
Asmenų pasyvumas antikorupcinėje veikloje, nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis ir pan. |
Inicijuoti Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų konkursą ir renginių korupcijos prevencijos tema organizavimą, pateikti švietimo ir ugdymo įstaigoms pasiūlymus dėl antikorupcinio švietimo programų įtraukimo į formaliojo ir neformaliojo ugdymo programas |
Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius |
2015–2017 m. |
Surengtas konkursas, renginių bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, mokinių, supažindintų su antikorupcijos iniciatyvomis ir korupcijos grėsmėmis, skaičius (1 konkursas, ne mažiau kaip 5 renginiai, ne mažiau kaip 150 dalyvavusių asmenų)
|
||||||||
2 uždavinys. Plėtoti antikorupcinę kultūrą, į antikorupcinę veiklą įtraukti visuomenę ir žiniasklaidą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis. |
|||||||||||||
18. |
Asmenys nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, informacijos trūkumas korupcijos prevencijos srityje |
Informacijos sklaida interneto svetainėje, spaudoje, lankstinukų, specialių leidinių kūrimas, specializuoti mokymai |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės antikorupcijos komisija, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Gyventojai sugeba identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidėjęs asmenų informuotumas |
||||||||
_________________________________
Pakeitimai:
1.
Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-290, 2016-11-15, paskelbta TAR 2016-11-18, i. k. 2016-27099
Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimo Nr. T-256 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ pakeitimo