Suvestinė redakcija nuo 2024-01-31 iki 2024-08-27

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-03-13, i. k. 2023-04376

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS MINISTERIJOS BIUDŽETO PROGRAMŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 13 d. Nr. D1-70

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsniu:

1.  T v i r t i n u Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. P a v e d u Aplinkos ministerijos Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriui koordinuoti Aplinkos apsaugos rėmimo programos, išskyrus Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytų projektų, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, administravimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

3. Į g a l i o j u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti Aplinkos apsaugos rėmimo programos, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis savivaldybių vykdomų projektų ir Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšomis vykdomų projektų administruojančiosios institucijos funkcijas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

4. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

4.1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. D1-94 „Dėl Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

4.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. D1-276 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

4.3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. D1-1082 „Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

5. N u s t a t a u, kad:

5.1. šis įsakymas įsigalioja 2023 m. kovo 20 d.;

5.2. Aplinkos apsaugos rėmimo programos, Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, administravimo procedūros, pradėtos iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiamos pagal paraiškos pateikimo metu galiojusius teisės aktus.

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                   Simonas Gentvilas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-70

 

 

APLINKOS MINISTERIJOS BIUDŽETO PROGRAMŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – AARP), išskyrus Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytų projektų, Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos (toliau – APTP), Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – BMŪRFP) ir Klimato kaitos programos veiklų, nurodytų 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje (toliau – KKP) (toliau bendrai – programų), finansavimo principus, paraiškų administravimo, planų sudarymo, sprendimo dėl finansavimo priėmimo, ataskaitų teikimo tvarką.

2Programų lėšos naudojamos ankstesnių metų programų lėšų naudojimo priemonių planuose (toliau – Priemonių planas) patvirtintoms priemonėms (toliau – tęstinės veiklos priemonės) ir naujoms Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos, išskyrus Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 12 punkte nurodytą priemonę, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos miškų įstatyme ir Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatyme numatytoms priemonėms finansuoti.

3Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme, Atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Miškų įstatyme, Lietuvos Respublikos Biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Klimato kaitos valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, AARP, BMŪRFP, APTP ir KKP administravimą reglamentuojančiuose aplinkos ministro įsakymuose vartojamas sąvokas.

4Su programų lėšų administravimu susiję asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis               2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu).

5Veiklos, kurioms skiriamos lėšos, negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų.

6Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai atlikdami darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, išskyrus pagal žodžiu sudarytas pirkimo sutartis, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus, skaičiuojant pagal vertę nuo visų pirkimų, kurių procedūros atliekamos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaujantis Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pirkimai vykdomi laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų, kurie įtvirtinti Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PROGRAMŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

7Vadovaujantis Miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, BMŪRFP lėšos naudojamos šioms tęstinės veiklos priemonėms finansuoti:

7.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:

7.1.1. miškų sklypų inventorizacijos darbams atlikti visų nuosavybės formų miškuose;

7.1.2. medžių savaiminukais apaugusių žemės sklypų inventorizacijos darbams atlikti privačioje žemėje;

7.1.3. miškotvarkos objektų aerofotografijai ir ortofotografiniams planams rengti;

7.1.4. miškų georeferenciniam pagrindui suformuoti;

7.1.5. miškų tvarkymo schemoms rengti;

7.1.6. miškų monitoringui atlikti;

7.1.7. valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti;

7.2. bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti;

7.3. stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti;

7.4. privačių miškų savininkams konsultuoti ir mokyti;

7.5. privačių miškų savininkų organizacijoms kurtis;

7.6. miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūros ir taisymo (remonto) darbams atlikti;

7.7. informacijai apie miškus viešinti:

7.7.1. miškų ūkio informacijai visuomenės informavimo priemonėse skleisti;

7.7.2. renginiams miškų ir miškų ūkio temomis organizuoti;

7.7.3. leidiniams miškų ir miškų ūkio temomis rengti ir leisti;

7.7.4. jaunųjų miško bičiulių veiklai organizuoti;

7.7.5. informacijai apie miško gaisrus ir priešgaisrinę apsaugą rengti ir viešinti (filmuotai, spausdintai ir kitokiai vaizdinei ir garsinei informacijai kurti, platinti ar kitaip skelbti);

7.8. Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinti:

7.8.1. Valstybinės miškų tarnybos vykdomai programai įgyvendinti;

7.8.2. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos vykdomai programai įgyvendinti;

7.9. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti:

7.9.1. miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams atlikti;

7.9.2. pasaulyje pripažintoms miškų sertifikavimo sistemoms diegti;

7.9.3. miškų ūkio srities informacinėms sistemoms atnaujinti ir prižiūrėti;

7.9.4. atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti;

7.9.5. viešosios paskirties rekreacijai ir poilsiui skirtų valstybinės miško žemės sklypų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams atlikti;

7.9.6. gamtotvarkos priemonėms miškuose įgyvendinti;

7.9.7. Aplinkos apsaugos departamento vykdomoms miškų kontrolės priemonėms įgyvendinti;

7.9.8. atnaujinti viešam naudojimui skirtą rekreacinę miško infrastruktūrą.

Papildyta papunkčiu:

Nr. D1-300, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-08-31, i. k. 2023-17164

 

8Aprašo 7.5, 7.9.1 ir 7.9.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.

9. Valstybės įmonei Valstybinių miškų urėdijai (toliau – VMU), patikėjimo teise valdančiai Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Aprašo 7.2, 7.6, 7.7.4, 7.9.1, 7.9.6 ir 7.9.8 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti ir (ar) šių priemonių išlaidoms kompensuoti. BMŪRFP lėšomis miškuose įgyvendinta 7.9.8 papunktyje nurodyta priemonė visuomenei teikiama naudotis neatlygintinai 5 metus įgyvendinus projektą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-300, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-08-31, i. k. 2023-17164

 

10Aprašo 7.6 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti BMŪRFP lėšos skiriamos vadovaujantis Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis. Tinkamos finansuoti priemonės išlaidos nurodytos minėto tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose. Lėšų šiai priemonei poreikį teikia Aplinkos ministerijos Miškų politikos grupė.

11. VMU Aprašo 7.6 papunktyje nurodytai priemonei skirtas BMŪRFP lėšas paskirsto pagal VMU regioninių padalinių veiklos teritorijas remiantis kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių:

11.1. miškų plotą;

11.2. miško kelių ilgį;

11.3. privačių miškų valdų plotą;

11.4. užmirkusių (L, U ir P hidrotopų) miško augaviečių plotą;

11.5. didelės miško gaisrų rizikos laipsnio miškų plotą;

11.6. miškų naudojimo apimtis;

11.7. rekreacinių miškų plotą. 

12. Regioniniams padaliniams įvykdžius viešuosius pirkimus, nupirkus rangos darbus ir pasirašius darbų sutartis, nepanaudotos BMŪRFP lėšos pagal finansavimo sutartį perskirstomos kitiems regioniniams padaliniams. Kai regioniniame padalinyje vieno kelio (ar kelių grupės) darbams atlikti neatsiranda rangovo (viešąjį pirkimą paskelbus ne mažiau kaip 2 kartus), nepanaudotos lėšos pagal finansavimo sutartį perskirstomos kitiems regioniniams padaliniams. Prioritetas teikiamas objektams, kuriems yra parengta projektinė dokumentacija ir dėl kurių lėšų papildomą poreikį išreiškia regioniniai padaliniai.

13. Miškų urėdijai Aprašo 7.9.1 papunktyje nurodytai priemonei skiriama metinė lėšų suma apskaičiuojama pagal miškų urėdijos kitais metais planuojamus atlikti miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbus ir šiems darbams atlikti reikalingą lėšų sumą. Ši lėšų suma negali viršyti dydžio, apskaičiuojamo miškų urėdijos valdomų miestų miškų plotą (hektarais) padauginus iš  vienam hektarui tenkančio miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbų išlaidų dydžio (50,00 Eur/ha). Tinkamos finansuoti priemonės išlaidos:

13.1.  jaunuolynų ugdymo;

13.2. rekreacinės miško infrastruktūros priežiūros;

13.3. miško išvalymo nuo buitinių, statybinių ir kitų atliekų, taip pat menkavertės augalijos;

13.4. pavojingų medžių šalinimo ir genėjimo;

14. Savivaldybėms, patikėjimo teise valdančioms valstybinės miško žemės sklypus ir (ar) įgyvendinančioms jų prižiūrimų miškų vidinės miškotvarkos projektus, skiriamos dotacijos Aprašo 7.1.7, 7.3, 7.9.1 ir 7.9.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms finansuoti. Lėšų šiai priemonei poreikį teikia Aplinkos ministerijos Miškų politikos grupė. 7.3 papunktyje nurodytos priemonės nustatytos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. D1-747 „Dėl specialiųjų apsaugos ir stichinių nelaimių padarinių šalinimo miškuose priemonių nustatymo“.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

15. BMŪRFP dotacijų dydis konkrečioms savivaldybėms apskaičiuojamas pagal Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-272/D1-317 „Dėl Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

16Lėšos privačių miškų savininkų organizacijoms kurtis yra skiriamos šioms išlaidoms kompensuoti:

16.1. administracijos darbuotojų kvalifikacijai kelti;

16.2. buhalterinės apskaitos paslaugoms įsigyti;

16.3. duomenims iš valstybės registrų ir kadastrų įsigyti;

16.4. mokesčiams už teisines ir administracines paslaugas (už privačių miškų savininkų organizacijos pavadinimo laikiną įtraukimą į Juridinių asmenų registrą, steigimo sutarties ir įstatų notarinį patvirtinimą, įregistravimą Juridinių asmenų registre, antspaudo, blankų pagaminimą ir įsigijimą, sąskaitų bankuose atidarymą).

17 Lėšos skiriamos Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms, padarytoms nuo privačių miškų savininkų organizacijos kūrimosi pradžios iki šios organizacijos įsteigimo momento, kompensuoti.

18 Lėšų dydis Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms kompensuoti negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų. 

19Privačių miškų savininkų organizacija yra laikoma tinkama finansavimui gauti, kai ji planuoja vykdyti veiklą miškų ūkio srityje.

20 Pareiškėjams negali būti skiriamas finansavimas, jei:

20.1. jų veikla nepriskiriama miškų ūkio veiklai;

20.2. teikdami informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant sutartį, pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos.

21. Iš BMŪRFP netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

21.2. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

21.3. baudos, delspinigiai ir bylinėjimosi išlaidos;

21.4. išlaidos, kurios finansuotos (apmokėtos) ar kurias priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;

21.5. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos išlaidos;

21.6. kitos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su priemonės įgyvendinimu.

22. Aprašo 7.1.1 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti lėšos skiriamos miško valdytojų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti. Aprašo 7.1.2 papunktyje nurodytai priemonei įgyvendinti lėšos skiriamos miško savininkų patirtoms medžių savaiminukais apaugusios žemės sklypų, kurie įtraukti į miško žemės apskaitą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. D1 409/3D 331 „Dėl Medžių savaiminukais apaugusios ne miško žemės inventorizacijos ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti. 

23Valstybinio miško valdytojų ar privačių miškų savininkų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti skiriama vienkartinė lėšų suma, kuri apskaičiuojama inventorizuotą miško žemės plotą (0,1 ha tikslumu) padauginus iš  vienam hektarui tenkančio miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidų dydžio (7 Eur/ha). Medžių savaiminukais apaugusios žemės sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti skiriama vienkartinė lėšų suma, kuri apskaičiuojama inventorizuotą medžių savaiminukais apaugusį žemės plotą (0,1 ha tikslumu) padauginus iš vienam hektarui tenkančio miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidų dydžio (40 Eur/ha).

24. Miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidos apmokamos, jei inventorizuota visa žemės sklype esanti miško žemė ir jei nuo ankstesnio mokėjimo už šį žemės sklypą praėjo ne mažiau kaip 10 metų.

25Valstybinio miško valdytojas arba privataus miško savininkas, norėdamas gauti vienkartinę lėšų sumą, Valstybinei miškų tarnybai pateikia prašymą apmokėti miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidas kartu su miškų sklypų inventorizacijos duomenimis ir dokumentais pagal Valstybinės miškų tarnybos nustatytus reikalavimus.

26Valstybinė miškų tarnyba, įvertinusi jai pateiktus Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus ir duomenų teisingumą bei tinkamumą miškų sklypų inventorizacijos duomenims registruoti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre, priima sprendimą siūlyti valstybinio miško valdytojui arba privataus miško savininkui skirti vienkartinę lėšų sumą ir Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka teikia paraišką apmokėti miško valdytojo arba miško savininko patirtas miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidas.

27. Valstybinė miškų tarnyba, gavusi BMŪRFP biudžeto asignavimus, sumoka valstybinio miško valdytojams arba privataus miško savininkams vienkartines lėšų sumas.

28. KKP lėšos naudojamos KKP veikloms, nurodytoms 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 4.1 papunktyje, finansuoti.

29. Tvirtinamas metinis 28 punkte nurodytų veiklų Priemonių planas pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą, o Aplinkos ministerijos politikos grupės arba skyriai ir Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos Strateginio valdymo ir investicijų departamento Strateginio ir finansų valdymo skyriui (toliau – SFVS) teikia paraiškas pagal Aprašo 1 priede nurodytą pavyzdinę formą.“ 

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

30. APTP lėšomis finansuojamos Atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnio 3 dalyje nurodytos  APTP priemonės.

31. APTP lėšomis gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 2010/C 83/01 107 straipsnyje, atsižvelgiant į 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais  2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 51/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, reikalavimus, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai, nuostatas.

32AARP lėšomis finansuojamos Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnyje nurodytos priemonės.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

33. Iki einamųjų kalendorinių metų spalio 1 d. SFVS  Aplinkos ministerijos politikos grupėms ir skyriams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms išsiunčia kvietimą el. paštu teikti paraiškas finansuoti kitų metų poreikius. Kvietime turi būti įvardyta programa, galutinis paraiškų pateikimo terminas, kita reikiama informacija.

34. Aplinkos ministerijos politikos grupės arba skyriai arba ministerijai pavaldžios įstaigos ir kitos Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos ar įmonės  pagal kompetenciją iki einamųjų biudžetinių metų spalio 31 d. SFVS  kvietime nurodytu būdu teikia paraiškas pagal Aprašo 1 priede nurodytą pavyzdinę formą dėl kitais kalendoriniais metais tiesioginėms funkcijoms vykdyti reikalingų programų lėšomis finansuojamų projektų. Pateiktų paraiškų lydraštis registruojamas bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje. Lydraštyje pareiškėjas turi patvirtinti, kad prašomas įgyvendinti projektas nėra, nebuvo ir nebus projekto įgyvendinimo metu finansuojamas kitomis valstybės biudžeto ar kitų šaltinių lėšomis. Jei paraiškos pateikiamos vėliau, jos nagrinėjamos tik tikslinant Priemonių planą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

35. Teikiant paraišką kvietime nurodytu būdu, su paraiška teikiami preliminari finansavimo išlaidų sąmata, komercinis pasiūlymas, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija, kiti su projekto finansavimu susiję dokumentai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

36. Siekdama gauti finansavimą iš BMŪRFP, Privačių miškų savininkų organizacija kartu su paraiška papildomai raštu patvirtina,  kad ji nėra bankrutavusi, bankrutuojanti ar likviduojama; kad jos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai; pateikia pažymą, patvirtinančią, kad ji neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai.

37. Neteko galios nuo 2024-01-31

Punkto naikinimas:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

38. Neteko galios nuo 2024-01-31

Punkto naikinimas:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

39. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties ir kokybinis vertinimas. Paraiškos administracinį vertinimą atlieka SFVS per 10 darbo dienų nuo paraiškos užregistravimo Aplinkos ministerijoje. Aplinkos ministerijai pavaldžių įstaigų ar Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų ir įmonių pateiktų paraiškų kokybinį vertinimą per 10 darbo dienų  nuo gavimo dienos el. paštu pagal Aprašo 2 priedą pagal kompetenciją atlieka Aplinkos ministerijos politikos grupė arba skyrius. Gavęs kokybinio vertinimo išvadą, SFVS per 7 darbo dienas surinktą informaciją kartu su paraiška teikia derinti pagal veiklos sritį kuruojančiam viceministrui ar kancleriui, šie teikia pasiūlymus dėl paraiškų svarstymo prioriteto tvarka Strateginio planavimo ir darbo grupės (toliau – SPDG) posėdyje.

40Jeigu, atliekant paraiškų administracinį vertinimą, nustatoma, kad pateikta ne visa reikalaujama informacija ir (ar) papildomi dokumentai, pareiškėjas informuojamas apie trūkumus ir prašoma per 5 darbo dienas nuo prašymo išsiuntimo el. paštu dienos pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, paraiška atmetama.

41Jeigu, atliekant paraiškų kokybinį vertinimą, nustatoma, kad netinkamai užpildyta paraiška, nepateikta pagrindžianti informacija, projektas neatitinka įstatymo nuostatų, pareiškėjas informuojamas apie trūkumus ir prašoma per 5 darbo dienas nuo prašymo išsiuntimo el. paštu dienos pateikti patikslintą paraišką, papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą patikslintos paraiškos, papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, paraiška atmetama.

 

V SKYRIUS

SPDG DARBO ORGANIZAVIMAS

 

42. SPDG sudėtis ir darbo reglamentas tvirtinami Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu.

43. SPDG svarsto paraiškas ir teikia rekomendacijas dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo projektams, SPDG rekomendacijos dėl projektų finansavimo įforminamos posėdžio protokolu.

44. SFVS, atsižvelgęs į SPDG pateiktas rekomendacijas, pagal Aprašo 3, 4, 5 arba 6 priede pateiktą formą parengia Priemonių planą ir teikia jį tvirtinti Aplinkos ministrui arba jo įgaliotam asmeniui. Priemonių planas gali būti tikslinamas biudžetiniais metais atsižvelgiant į faktinių pajamų įmokų į biudžetą dydį, įgyvendinamų priemonių eigą, prireikus naujų priemonių ir (ar) perskirstyti lėšas priemonėms. Priemonių plano pakeitimą rengia SFVS ir teikia svarstyti SPDG. Įvertinęs SPDG rekomendacijas, Priemonių plano pakeitimą tvirtina aplinkos ministras arba jo įgaliotas asmuo.

45. SPDG tvirtina programų lėšomis finansuojamų savivaldybių projektų bendruosius atrankos kriterijus ir, jei taikoma, prioritetinius bei specialiuosius projektų atrankos kriterijus (toliau – atrankos kriterijai), kuriuos pagal kompetenciją rengia Aplinkos ministerijos politikos grupė. SPDG protokoliniu sprendimu patvirtinus projektų atrankų kriterijus, protokolinio sprendimo išrašas išsiunčiamas APVA per 5 (penkias) darbo dienas pasirašius protokolą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

VI SKYRIUS

PLANŲ SUDARYMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

46. SFVS iki lapkričio 15 d. el. paštu išsiunčia užklausas Aplinkos ministerijos politikos grupėms ir skyriams, Aplinkos ministerijos pavaldžioms įstaigoms ir Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms dėl tikslaus kitų kalendorinių metų įsipareigojimų poreikio. Prašyta informacija SFVS pateikiama laiške nurodytu būdu per 5 darbo dienas. 

47. SFVS, įvertinęs planuojamų įsipareigojimų išlaidas, atsižvelgęs į Aplinkos ministerijos nacionalinėje plėtros programoje ir (arba) Aplinkos ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytas pažangos ir (arba) tęstinės veiklos priemones, gautus pasiūlymus ir teigiamai įvertintas paraiškas, iki einamųjų biudžetinių metų sausio 15 d. pagal Aprašo 3, 4, 5 arba 6 priedą parengia einamųjų metų Priemonių plano projektą ir teikia jį svarstyti SPDG. Patvirtinus Priemonių planą, Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalus paskirstymas, jeigu lėšos skiriamos projektų grupei, parengtas pagal Aprašo 7 priede pateiktą formą, per 7 darbo dienas tvirtinamas Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu, kai priemonės vykdytojas yra Aplinkos ministerija, arba pavaldžios įstaigos vadovo įsakymu, kai priemonės vykdytojas yra Aplinkos ministerijai pavaldi įstaiga. Šie sprendimai per 5  darbo dienas nuo jų patvirtinimo pateikiami raštu ir (ar) el. paštu SFVS. Programos priemonių plane patvirtintų lėšų detalus paskirstymas tvirtinamas kanclerio potvarkiu, kurį rengia SPDG protokoliniame sprendime nurodytas administracinis padalinys.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

471. Priemonių plane patvirtinus metinę lėšų sumą priemonei, kurią vykdys savivaldybės, už projektų administravimą atsakinga paskiriama APVA. Savivaldybės, vykdydamos projektus AARP lėšomis, prisideda ne mažiau kaip 30 proc. savų lėšų. Sąlyga dėl savivaldybės lėšų skyrimo netaikoma, jeigu tai numatyta Priemonių plane, kai lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio prevencijai ar padariniams likviduoti, atkurti upių vientisumą ir (ar) mažinti hidroelektrinių neigiamą poveikį, miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams atlikti, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti

Papildyta punktu:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

472. Vienam savivaldybės teikiamam projektui finansuoti iš AARP gali būti skiriama ne daugiau kaip 100 000 eurų dotacija, išskyrus atvejus, kai lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio prevencijai ar padariniams likviduoti, atkurti upių vientisumą ir (ar) mažinti hidroelektrinių neigiamą poveikį

Papildyta punktu:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

473. Programų priemonių planai skelbiami Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

Papildyta punktu:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

VII SKYRIUS

APVA PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

48. Kai Priemonių plane atsakinga už projektų administravimą paskiriama APVA, ji ne vėliau kaip per 10  darbo dienų nuo Priemonių plano patvirtinimo parengia ir pateikia Aplinkos ministerijai derinti šiame plane patvirtintų priemonių, pagal kurias numatyta teikti dotacijas ir subsidijas, kvietimų teikti paraiškas skelbimo ir sutarčių sudarymo planą, parengtą pagal Aprašo 8 priede pateiktą pavyzdį.

49. APVA rengia ir tvirtina paraiškų finansuoti projektus pagal konkrečias priemones teikimo ir vertinimo, atrankos ir sutarčių sudarymo, projektų įgyvendinimo, atsiskaitymo ir lėšų išmokėjimo reikalavimus ir tvarką, priima sprendimus dėl projektų finansavimo ar nefinansavimo, konsultuoja projektų vykdytojus projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais, atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, jų rezultatų vertinimą, organizuoja projektų vykdytojų atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

491. Kai SPDG patvirtina projektų atrankos kriterijus, APVA jais vadovaujasi rengdama projektų vertinimo, atrankos, projektų įgyvendinimo, atsiskaitymo reikalavimus ir tvarką.

Papildyta punktu:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

VIII SKYRIUS

APLINKOS MINISTERIJOS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

50. Kai lėšos skiriamos privačių miškų savininkų organizacijoms, miškų urėdijai ar kitiems subjektams, su jais pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.

51. Kai atsakingais už projektų vykdymą paskiriami Aplinkos ministerijos politikos grupė ar skyrius, jie parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją ir pateikia prašymą dėl viešojo pirkimo organizavimo, koordinuoja pasirašytų sutarčių vykdymą.

52. Paraiškų teikėjai, kurių siūlomiems projektams finansuoti neskirtas finansavimas, informuojami el. paštu, nurodant sprendimo motyvus.

521. Sutaupius projekto lėšų ar nusprendus atsisakyti projekto, lėšų gavėjas ar projekto vykdytojas per 20 darbo dienų nuo fakto atsiradimo apie tai el. paštu informuoja SFVS.

Papildyta punktu:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

IX SKYRIUS

PROJEKTŲ ATASKAITOS

 

53. Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti projekto, kuriam skirtas finansavimas, biudžetinių metų pusmečiui pasibaigus, per 10 darbo dienų SFVS pateikia ataskaitas – užpildo el. erdvėje pagal Aprašo 9 priede nurodytą pavyzdį parengtas ataskaitos formas. SFVS paprašius – per 5 darbo dienas pateikia papildomą informaciją apie projektų įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą.

54. SFVS per 30 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos įvertina pusmetinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, kilus įtarimų dėl netinkamo projekto įgyvendinimo, informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę.

55. Projektų vykdytojai ir lėšų gavėjai per 15 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos SFVS pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą – užpildo el. erdvėje pagal Aprašo 10 priede pateiktą pavyzdį parengtą ataskaitos formą.

56. Neteko galios nuo 2024-01-31

Punkto naikinimas:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

57. SFVS, įvertinęs projekto vykdytojo ar lėšų gavėjo pateiktą galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir susijusius dokumentus ir nustatęs, kad projektų vykdytojas ar lėšų gavėjas nesilaikė teisės aktų nustatytų reikalavimų ir sutarties sąlygų, neišmoka paskirtų lėšų, specialios tikslinės dotacijos arba pareikalauja grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį sutarties arba Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

58. Aplinkos ministerijos politikos grupės ir skyriai bet kuriame projekto įgyvendinimo ir (ar) sutarties vykdymo etape gali atlikti projekto įgyvendinimo patikrą. Jei projekto vykdytojas neįgyvendina projekto biudžetiniais metais, jis turi grąžinti visą ar dalį gautų lėšų. Lėšų grąžinimo sąlygos nustatomos sutartyje, jeigu tokia pasirašoma, tarp projekto vykdytojo ir Aplinkos ministerijos.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

59.  SFVS per 60 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos įvertina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, kilus įtarimų dėl netinkamo projekto įgyvendinimo ar lėšų panaudojimo, informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę.

_________________

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

1 priedas 

 

 

(Paraiškos finansuoti projektą programos lėšomis pavyzdinė forma) 

 

PARAIŠKA  FINANSUOTI PROJEKTĄ _______  PROGRAMOS 

 

_______ M. LĖŠOMIS  

 

__________ 
(data) 

1. 

Projekto pavadinimas 

2. 

Iš programos prašoma lėšų suma (eurais)

3. 

Informacija apie pareiškėją

4. 

Už projektą atsakingas asmuo

5. 

Teisės akto punktas, kuriuo vadovaujantis prašoma lėšų projektui

Projekto aprašymas 

6. 

Projekto pagrindimas

 

7. 

Projekto tikslai

8. 

Projekto aprašymas

9. 

Projekto pamatuojami rezultatai

10. 

Projekto įgyvendinimo terminas

11. 

Bendra projekto vertė (eurais)

12. 

Išlaidų pagrindimas

 

13. 

Projektui numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant pareiškėjo lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti lėšų suma (-os), eurais

14. 

Projekto etapai ir kiekvienam jų prašoma lėšų suma

Projekto vykdymo metai (etapai)

Etapo aprašymas

Lėšų poreikis  (eurais) 

Pastabos

Prašomos lėšos

Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos

 

 

15.

Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam projektui skirta iš programos per praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą eurais) 

Metai

Skirta lėšų suma (eurais)

 

 

PRIEDAI: 

1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt. 
       2. Preliminari projekto techninė specifikacija, techniniai projektai ar kt. 
       3.....Kiti su projekto finansavimu susiję dokumentai. 

____________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto

programų lėšų naudojimo ir

administravimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Paraiškos gauti programos lėšų kokybinio vertinimo pavyzdinė forma)

 

PARAIŠKOS GAUTI PROGRAMOS LĖŠŲ KOKYBINIS VERTINIMAS

 

__________

(data)

 

1.

Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys ar pavaldžios įstaigos padalinys ir už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas)

 

2.

Vertinamo projekto pavadinimas, prašoma lėšų suma ir paraišką pateikusios įstaigos  pavadinimas

 

3.

Projekto pagrįstumo ir išlaidų vertinimas (projekto pagrįstumas, prioritetiškumas kitų panašių projektų atžvilgiu ir preliminarios išlaidų sąmatos vertinimas)

 

4.

Vertinimo išvada (ar pritariama projekto finansavimui. Jei nepritariama, nurodyti kodėl (netinkamai pagrįsti projekto tikslai, rezultatai, projektas sunkiai įgyvendinamas per nurodytą terminą, netinkama techninė specifikacija, sąmata ir pan.)

 

 

 

_____________________             ______________               ________________________

(Aplinkos ministerijos                                  (vardas ir pavardė)                 (parašas)                         

administracinio padalinio

arba įstaigos vadovas)   

______________

 

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

3 priedas 

 

 

(Aplinkos apsaugos rėmimo programos priemonių plano pavyzdinė forma)

 

APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ 

PRIEMONIŲ PLANAS 

 

Eil. Nr.

Išlaidų priemonės pavadinimas

Lėšos n m., Eur

Lėšos n+1 m., Eur

Lėšų gavėjai / vykdytojai

1. 

aplinkai ir gamtos ištekliams atkurti ir gausinti 

1.1. 

aplinkai padarytai žalai kompensuoti, kraštovaizdžio kompleksams ar elementams atkurti, aplinkosaugos objektams projektuoti, statyti, rekonstruoti, remontuoti, aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti, gamtos ištekliams atkurti ir gausinti, krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti 

1.2. 

ypatingoms ekologinėms situacijoms ir avarijų prevencijai, jų pasekmėms likviduoti 

2. 

žuvų ištekliams atkurti ir saugoti 

3. 

medžiojamųjų gyvūnų ištekliams saugoti ir gausinti 

3.1. 

medžiojamųjų gyvūnų ištekliams apsaugoti ir gausinti, moksliniams tyrimams, medžiojamųjų gyvūnų, saugomų pagal ES teisės aktų reikalavimus, monitoringui, priemonėms brakonieriavimui mažinti, medžioklės plėtrai skatinti, medžioklės kultūrai ir tradicijoms puoselėti 

 

 

 

 

3.2. 

griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų ir medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžioklė uždrausta ištisus metus, padarytai žalai kompensuoti ir žalos prevencijai 

4. 

aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams 

5. 

aplinkos monitoringui 

6. 

valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti 

7. 

aplinkosaugos informacijai skleisti ir aplinkosauginiam švietimui 

8. 

vardinėms premijoms asmenims už nuopelnus aplinkosaugos srityje 

9. 

neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams skatinti,  aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės darbams, rengiamoms programoms įgyvendinti 

10. 

savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti, specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti 

11. 

Iš viso paskirstyta lėšų  

12. 

Nepaskirstytos lėšos 

13. 

Iš viso lėšų 

 

______________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

4 priedas 

 

 

(Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos priemonių plano pavyzdinė forma) 

 

ATLIEKŲ PREVENCIJOS IR TVARKYMO PROGRAMOS  

___ METAIS PRIEMONIŲ PLANAS 

 

Eil. Nr.

Išlaidų priemonės pavadinimas

Lėšos n m., Eur

Lėšos n+1 m., Eur

Priemonę administruojanti institucija

1.

atliekų prevencijos, tvarkymo, apskaitos ir kontrolės sistemų kūrimui, funkcionavimui ir vystymui, įskaitant investicinių projektų įgyvendinimą

2.

dotacijos savivaldybėms ir subsidijos ūkio subjektams 

 

 

 

3.

valstybinių aplinkos apsaugos institucijų ir savivaldybių, kitų subjektų, veikiančių atliekų prevencijos ir tvarkymo srityje, darbuotojų, ūkio subjektų mokymui

4.

visuomenės švietimui ir informavimui žiedinės ekonomikos, atliekų prevencijos, tvarkymo, apskaitos ir kontrolės klausimais 

 

 

 

5.

mokslo tiriamiesiems darbams, žiedinės ekonomikos, atliekų prevencijos ir tvarkymo srities taikomiesiems moksliniams tyrimams, aplinkos taršos atliekomis tyrimams ir stebėsenai, atliekų prevencijos ir tvarkymo strateginių dokumentų rengimui 

6.

programos, atliekų prevencijos ir tvarkymo valstybės politikos, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įgyvendinimo ir administravimo priemonėms 

7.

atliekų sutvarkymui ekstremaliojo įvykio arba ekstremaliosios situacijos dėl taršos atliekomis atveju, lėšas išieškant regreso (atgręžtinio reikalavimo) teise iš atliekų turėtojo arba atliekų darytojo, vadovaujantis principu „teršėjas moka“, ir (arba), iki bus gautas finansavimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 11 straipsniu. 

8.

ankstesnių metų sutartiniams įsipareigojimams vykdyti 

9.

Iš viso paskirstyta lėšų  

10.

Nepaskirstytos lėšos  

11.

Iš viso lėšų  

 

_____________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

5 priedas 

 

(Bendrųjų miškų reikmių finansavimo programos priemonių plano pavyzdinė forma) 

 

BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ________________ METŲ 

PRIEMONIŲ PLANAS 

 

Eil. Nr.

Bendrosios miškų ūkio programos priemonės pavadinimas

Lėšos n m., Eur

Lėšos n+1 m., Eur

Priemonę administruojanti institucija

1.

miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti 

2.

bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti 

3.

stichinių nelaimių padariniams, masinių ligų ir kenkėjų židiniams likviduoti  

4.

privačių miškų savininkams konsultuoti ir mokyti, privačių miškų savininkų organizacijoms kurtis  

5.

miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui)  

6.

informacijai apie miškus viešinti

7.

kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti 

7.1.

miškų ūkio srities informacinėms sistemoms kurti, plėtoti ir prižiūrėti  

7.2.

miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti  

7.3.

atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti  

8.

Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio srityje įgyvendinti  

9.

ankstesnių metų sutartiniams įsipareigojimams vykdyti pagal Bendrųjų miškų ūkio finansavimo programos lėšų paskirstymas pagal priedą  

10.  

Iš viso paskirstyta lėšų  

11.  

Nepaskirstytos lėšos  

12.  

Iš viso lėšų  

 

______________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

6  priedas 

 

(Klimato kaitos finansavimo programos priemonių plano pavyzdinė forma) 

 

KLIMATO KAITOS FINANSAVIMO PROGRAMOS ________________ METŲ 

PRIEMONIŲ PLANAS 

 

Eil. Nr.

Klimato kaitos programos išlaidų priemonės pavadinimas

Lėšos n m., Eur

Lėšos n+1 m., Eur

Priemonės vykdytojai

1. 

programos administravimo išlaidos Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų veiklai 

1.1. 

darbo užmokestis 

1.2. 

socialinio draudimo įmokos ir darbdavių socialinė parama 

1.3. 

komandiruočių išlaidos 

1.4. 

kvalifikacijos kėlimas 

1.5. 

reprezentacinės išlaidos 

1.6. 

patalpų nuoma ir išlaikymas 

1.7. 

informacinių technologijų prekės ir paslaugos 

1.8. 

transporto ir ryšio paslaugos 

1.9. 

konsultavimo paslaugos 

1.10. 

kitos prekės ir paslaugos 

1.11. 

materialaus ir nematerialaus turto įsigijimas 

1.12. 

komunalinių paslaugų išlaidos 

1.13. 

kitos išlaidos 

2. 

ekspertų paslaugos 

3. 

visuomenės informavimo ir švietimo priemonės 

4. 

kitos priemonės 

5. 

Iš viso paskirstyta lėšų  

6. 

Nepaskirstytos lėšos 

7. 

Iš viso lėšų 

 

______________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

7 priedas 

 

 

(Programos priemonių plane patvirtintos projektų grupės lėšų detalaus paskirstymo pavyzdinė forma) 

 

______________ METŲ PRIEMONIŲ PLANE 

PATVIRTINTOS PROJEKTŲ GRUPĖS LĖŠŲ DETALUS PASKIRSTYMAS 

_____________________________ 

(Aplinkos ministerijos pavaldžios įstaigos – lėšų gavėjo – pavadinimas) 

 

 

Eilės Nr. 

 

 

Projekto pavadinimas 

Iš viso skirta lėšų, eurais 

Detalus priemonių sąrašas 

 

 

Eil. Nr. 

 

 

Priemonės pavadinimas 

Skirta lėšų priemonei, eurais 

1. 

2. 

3.  

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto

programų lėšų naudojimo ir

administravimo tvarkos aprašo

8 priedas

 

(Kvietimų teikti paraiškas skelbimo ir sutarčių sudarymo plano pavyzdinė forma)

 

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMO IR SUTARČIŲ SUDARYMO PLANAS

 

 

 

Eil. Nr.

Priemonės Nr.

Priemonės pavadinimas

Atrankos būdas

Priemonei skirtas finansavimas, Eur

Planuojama kvietimo teikti paraiškas paskelbimo data

Planuojama sutarčių sudarymo data

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

 

 

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo  

9 priedas 

 

(Pusmetinės  ataskaitos pavyzdinė forma) 

 

_____________________________ 

(vykdytojo pavadinimas) 

 

PUSMETINĖ ATASKAITA 

 

____ m. ________ 

(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita) 

__________________ 

(pusmetinės ataskaitos pateikimo data) 

 

Eilės Nr. 

Projekto pavadinimas 

Aplinkos ministro įsakymas, kuriuo skirtos lėšos (data ir numeris) 

Iš viso projektui skirta lėšų, eurais

Viešųjų pirkimų konkurso paskelbimo data 

Sutarties pasirašymo ir pabaigos data, sutarties suma, eurais

Iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos planuota panaudoti lėšų, eurais 

Iš viso iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos faktiškai panaudota lėšų, eurais

Numatoma panaudoti iki š. m. pabaigos, eurais

Neįvykdymo priežastys, kada numatoma pasirašyti sutartį, išmokėti 

1. 

2. 

3. 

 

______________                                        ______________                                  ________________________

(Aplinkos ministerijos                                                (parašas)                                                                    (vardas pavardė)

administracinio padalinio 

arba įstaigos vadovas)                            

______________ 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

Aplinkos ministerijos biudžeto  

Programų lėšų naudojimo ir  

administravimo tvarkos aprašo 

10 priedas 

 

(Galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pavyzdinė forma) 

 

_____________________________ 

(vykdytojo pavadinimas) 

________________________________ 

(projekto pavadinimas) 

 

GALUTINĖ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA 

 

_____________________ 

(ataskaitos pateikimo data) 

 

 

1.

Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo

2.

Informacija apie projekto įgyvendinimą

3.

Projekto tikslų ir uždavinių pasiekimas 

4.

Projekto veiklų, priemonių įgyvendinimas

5.

Projekto įgyvendinimo terminai

6.

Skirtos ir panaudotos lėšos

7.

Projekto rezultatai

PRIEDAI: 

1.   Išlaidas pagrindžiantys dokumentai. 

2.   Kiti su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai. 

_____________________               ______________                      ________________________ 

(Aplinkos ministerijos                 (parašas)                                                        (vardas pavardė) 

administracinio padalinio 

arba įstaigos vadovas)                            

 

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-300, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-08-31, i. k. 2023-17164

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. kovo 13 d. įsakymo Nr. D1-70 „Dėl Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-34, 2024-01-30, paskelbta TAR 2024-01-30, i. k. 2024-01636

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. kovo 13 d. įsakymo Nr. D1-70 „Dėl Aplinkos ministerijos biudžeto programų lėšų naudojimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo