Suvestinė redakcija nuo 2023-06-13

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-09-11, i. k. 2020-19095

 

Nauja redakcija nuo 2023-06-13:

Nr. 1V-356, 2023-06-12, paskelbta TAR 2023-06-12, i. k. 2023-11616

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, FINANSAVIMO LĖŠŲ SKYRIMO PROJEKTAMS PAPILDOMOMS VEIKLOS SĄNAUDOMS FINANSUOTI, MOKĖJIMO IR JŲ APSKAITOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugsėjo 11 d. Nr. 1V-928

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“ 2 punktu,

tvirtinu Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansavimo lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisykles (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                              Rita Tamašunienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 1V-928

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2023 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. 1V-356

redakcija)

 

 

SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, FINANSavimo lėšų SKYRIMO PROJEKTAMS PAPILDOMOMS VEIKLOS SĄNAUDOMS FINANSUOTI, MOKĖJIMO IR JŲ APSKAITOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansavimo lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, (toliau – priemonė) projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti iš Specialiai tranzito schemai skirtų lėšų (toliau – veiklos projektai) mokėjimo veiklos projektų vykdytojams, apskaitos, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir veiklos projektų vykdytojų gautų, bet nepanaudotų, ir kitų grąžintinų lėšų grąžinimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. Apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai – veiklos projektų vykdytojų sudarytos pirkimo sutartys, sąskaitos, išrašytos pagal sudarytas pirkimo sutartis, dokumentai, patvirtinantys prekių pristatymą, paslaugų suteikimą ar darbų atlikimą (perdavimo–priėmimo aktai ir pan.), kelionės lapai, degalų nurašymo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, darbo užmokesčio apskaičiavimą ir išmokėjimą įrodantys dokumentai, komandiruočių išlaidas patvirtinantys dokumentai, kiti dokumentai, pagrindžiantys patirtas ir apmokėtas išlaidas (Specialios tranzito schemos veiklos proporcijos apskaičiavimo metodikos, ataskaitos ir pan.).

2.2. Išlaidų deklaracija – tarpinės institucijos nustatytos formos, suderintos su vadovaujančiąja institucija, veiklos projekto vykdytojo parengta deklaracija finansavimo lėšomis apmokamoms veiklos projektų išlaidoms pagrįsti.

2.3. Išvada dėl išlaidų tinkamumo tarpinės institucijos nustatytos formos, suderintos su vadovaujančiąja institucija, tarpinės institucijos parengta išvada dėl išlaidų, nurodytų išlaidų deklaracijoje ar prašyme kompensuoti išlaidas, tinkamumo, kurioje nurodomos tinkamos ir netinkamos išlaidos.

2.4. Mokėjimo paraiška – vadovaujančiosios institucijos Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) pateiktas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos formos užpildytas dokumentas, kuriuo prašoma jame nurodytas lėšas pervesti iš atskiros valstybės iždo sąskaitos finansavimo lėšoms į nurodyto gavėjo sąskaitą banke.

2.5. Prašymas gauti lėšas – veiklos projekto sutartyje nustatytos formos veiklos projekto vykdytojo parengtas prašymas išmokėti priemonės finansavimo lėšų sumą, atitinkančią veiklos projekto sutartyje, lėšų išmokėjimo grafike nustatytą ketvirčio, dėl kurio teikiamas šis prašymas, lėšų sumą.

2.6. Prašymas kompensuoti išlaidas – tarpinės institucijos nustatyta forma, suderinta su vadovaujančiąja institucija, veiklos projekto vykdytojo parengtas prašymas kompensuoti priemonės finansavimo lėšas ir (ar) atsiskaityti už veiklos projekto veiklas. Prašymo kompensuoti išlaidas forma skelbiama tarpinės institucijos interneto svetainėje www.cpva.lt.

2.7. Veiklos projektas – projektas, skirtas Specialios tranzito schemos išlaidoms, kurios tiesiogiai atsiranda dėl konkrečių Specialios tranzito schemos vykdymo reikalavimų (išskyrus išlaidas infrastruktūrai ir personalo mokymo išlaidas) ir kurios nėra patiriamos dėl tranzito ar kitų vizų išdavimo, apmokėti.

2.8. Veiklos projekto sutartis – vadovaujančiosios institucijos nustatytos formos trišalė sutartis, pasirašoma vadovaujančiosios institucijos, tarpinės institucijos ir pareiškėjo, kurios pagrindu pareiškėjui skiriamos priemonės finansavimo lėšos ir kurioje nustatomas jų dydis, mokėjimo ir naudojimo tvarka, projekto įgyvendinimo, atskaitomybės ir kitos sąlygos.

2.9. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ar vartojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarime Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“, Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, ir Vidaus saugumo fondo 2021–2027 m. programas, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. 1V-705 „Dėl Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, ir Vidaus saugumo fondo 2021–2027 m. programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-467 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PVFT).

3. Veiklos projektų išlaidos apmokamos priemonės finansavimo lėšomis.

4. Veiklos projektų išlaidų, apmokamų priemonės finansavimo lėšomis, tinkamumo finansuoti pradžia yra 2021 m. sausio 1 d.

5. Pareiškėjai ir (ar) veiklos projektų vykdytojai teikia dokumentus vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms per Vidaus saugumo fondo bei Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, elektroninio keitimosi duomenimis sistemą (toliau – VSFSVVP IS), taip pat vadovaujančioji ir tarpinė institucijos, teikdamos dokumentus ir informaciją viena kitai ir pareiškėjams ir (ar) veiklos projektų vykdytojams, dokumentus ir informaciją teikia per VSFSVVP IS, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami Taisyklėse nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

lėšų, skirtų veiklos projektAMS, mokėjimo, apskaitos IR GRĄŽINIMO tvarka

 

6. Vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. 1K-275 „Dėl Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka, teikia Finansų ministerijai planuojamų išmokėti priemonės finansinės paramos lėšų poreikio prognozes.

7. Veiklos projektų sutartys dėl veiklos projektų finansavimo sudaromos ir keičiamos PVFT III skyriuje nustatyta tvarka.

8. Veiklos projektui finansuoti yra taikomas avansavimo būdas:

8.1. Veiklos projekto vykdytojas veiklos projekto sutartyje nustatyta tvarka teikia vadovaujančiajai institucijai prašymus gauti lėšas.

8.2. Avansas mokamas veiklos projekto sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

8.3. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gauti lėšas gavimo dienos sutikrina prašyme gauti lėšas nurodytus duomenis su veiklos projekto sutartyje nustatytomis lėšų mokėjimo veiklos projekto vykdytojui sąlygomis ir, jeigu jis tinkamai parengtas, Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės) nustatyta tvarka pateikia Finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl veiklos projekto sutartyje numatytos priemonės finansavimo lėšų dalies išmokėjimo veiklos projekto vykdytojui.

8.4. Veiklos projekto vykdytojas už kiekvieną praėjusį ketvirtį iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 30 dienos, jeigu veiklos projekto sutartyje nenumatyta kitaip, pateikia tarpinei institucijai išlaidų deklaraciją ir patikslintą pirkimų planą. Tarpinei institucijai raštu paprašius (pagal tarpinės institucijos patvirtintą išlaidų deklaracijų tikrinimo tvarką), veiklos projekto vykdytojas tarpinei institucijai papildomai pateikia prašomus apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentus bei dokumentus, pagrindžiančius ir (ar) paaiškinančius, kaip konkrečios prekės, paslaugos, darbai yra susiję su Specialios tranzito schemos funkcijomis ir įsigytų prekių priskyrimą Specialios tranzito schemos funkcijoms atlikti. Jei per praėjusį ataskaitinį laikotarpį buvo atliekamas veiklos projekto, kurio išlaidos yra deklaruojamos, vidaus auditas, kartu taip pat turi būti pateikta ir vidaus audito ataskaitos kopija.

8.5. Tarpinė institucija per 45 darbo dienas nuo Taisyklių 8.4 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja veiklos projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia veiklos projekto vykdytojui) kartu su veiklos projekto vykdytojo išlaidų deklaracijos kopija (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų, nurodytų paskutinėje išlaidų deklaracijoje, tinkamumo, kartu pateikia veiklos projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją). Šis terminas gali būti pratęstas, jeigu tarpinė institucija nurodo motyvuotas aplinkybes ir vadovaujančioji institucija tam neprieštarauja, bet ne ilgiau nei 10 darbo dienų. Šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir veiklos projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVVP IS.

8.6. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl veiklos projekto vykdytojo pateiktų netinkamai parengtų dokumentų ar dėl to, kad pateikti ne visi apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoja veiklos projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Veiklos projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus Taisyklių 8.5 papunktyje. Jeigu veiklos projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija išlaidų deklaraciją atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, veiklos projekto vykdytojas išlaidų deklaraciją gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą išlaidų deklaraciją tikrina Taisyklių 8.5 papunktyje nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.

8.7. Vadovaujančioji institucija, gavusi iš tarpinės institucijos išvadą dėl išlaidų tinkamumo, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patikrina ją ir užpildo patikros lapą. Jei vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų, elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; trūkumų šalinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos, jeigu vadovaujančioji ir tarpinė institucijos bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.

Jei vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų dėl patikrinimo metu nustatytų trūkumų, kurių neįmanoma pašalinti šiame Taisyklių papunktyje nustatyta tvarka, elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie išvados dėl išlaidų tinkamumo ir išlaidų deklaracijos atmetimą, nurodydama atmetimo priežastis.

9. Veiklos projekto įgyvendinimo metu dėl nustatytos pagrįstos rizikos laiku neįgyvendinti jo atskiros (-ų) veiklos (-ų), taip pat kai netinkamos išlaidos sudaro 30 proc. ar daugiau iš veiklos projektui įgyvendinti skirtų priemonės finansavimo lėšų, veiklos projekto sutarties sąlygų nesilaikymo (jei veiklos projektas neįgyvendinamas taip, kaip aprašyta veiklos projekto sutartyje, jei skirtos priemonės finansavimo lėšos nenaudojamos tik su veiklos projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms apmokėti, jei veiklos projekto išlaidų finansinė apskaita tvarkoma netinkamai, t. y. taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams), vadovaujančioji institucija gali priimti sprendimą stabdyti veiklos projekto finansavimą avansavimo būdu ir inicijuoti veiklos projekto sutarties pakeitimą, nustatant veiklos projekto finansavimą kompensavimo būdu.

10. Vadovaujančiajai institucijai priėmus sprendimą stabdyti veiklos projekto finansavimą avansavimo būdu, veiklos projekto vykdytojas per 20 darbo dienų nuo veiklos projekto sutarties pakeitimo, kuriame nustatomas veiklos projekto finansavimas kompensavimo būdu, pateikia tarpinei institucijai išlaidų deklaraciją už laikotarpį iki veiklos projekto sutarties pakeitimo.

11. Kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas, veiklos projekto vykdytojas deklaruoja patirtas ir savo lėšomis apmokėtas išlaidas:

11.1. Veiklos projekto išlaidos kompensuojamos vadovaujantis veiklos projekto sutartimi ir veiklos projekto vykdytojo tarpinei institucijai teikiamu (-ais) tarpinės institucijos nustatytos formos prašymu (-ais) kompensuoti išlaidas.

11.2. Veiklos projekto vykdytojas, jeigu veiklos projekto sutartyje nenumatyta kitaip, pateikia prašymą kompensuoti išlaidas atitinkančią išlaidų deklaraciją kartu su patikslintu pirkimų planu. Tarpinei institucijai raštu paprašius (pagal tarpinės institucijos patvirtintą išlaidų deklaracijų tikrinimo tvarką), veiklos projekto vykdytojas tarpinei institucijai papildomai pateikia prašomus apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentus bei dokumentus, pagrindžiančius ir (ar) paaiškinančius, kaip konkrečios prekės, paslaugos, darbai yra susiję su Specialios tranzito schemos funkcijomis, ir įsigytų prekių priskyrimą Specialios tranzito schemos funkcijoms atlikti.

11.3. Tarpinė institucija per 45 darbo dienas nuo Taisyklių 11.2 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja veiklos projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia veiklos projekto vykdytojui) kartu su veiklos projekto vykdytojo parengto prašymo kompensuoti išlaidas kopija (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų tinkamumo dėl galutinio prašymo kompensuoti išlaidas pagal veiklos projekto sutartį, kartu pateikia ir veiklos projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją). Šis terminas gali būti pratęstas, jeigu tarpinė institucija nurodo motyvuotas aplinkybes ir vadovaujančioji institucija tam neprieštarauja, bet ne ilgiau nei 10 darbo dienų. Šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir veiklos projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVVP IS.

11.4. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl veiklos projekto vykdytojo pateiktų dokumentų netinkamo parengimo ar dėl to, kad pateikti ne visi apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoja veiklos projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, patikslinti ir (ar) pateikti papildomus dokumentus. Veiklos projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus Taisyklių 11.3 papunktyje. Jeigu veiklos projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija prašymą kompensuoti išlaidas atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, veiklos projekto vykdytojas prašymą kompensuoti išlaidas gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą prašymą kompensuoti išlaidas tikrina Taisyklių 11.3 papunktyje nustatyta tvarka ir terminais.

12. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados dėl išlaidų tinkamumo kartu su Taisyklių 11.3 papunktyje nurodytais dokumentais iš tarpinės institucijos gavimo dienos šiuos dokumentus išnagrinėja, užpildo patikros lapą ir, jeigu jie tinkamai parengti, Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių nustatyta tvarka pateikia Finansų ministerijai mokėjimo paraišką kompensuoti tinkamomis pripažintas išlaidas. Jei vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų, elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; trūkumų šalinimo terminas neturi būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos, jeigu vadovaujančioji ir tarpinė institucijos bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.

Jei vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų dėl patikrinimo metu nustatytų trūkumų, kurių neįmanoma pašalinti šiame Taisyklių punkte nustatyta tvarka, elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie išvados dėl išlaidų tinkamumo ir prašymo kompensuoti išlaidas atmetimą, nurodydama atmetimo priežastis.

13. Veiklos projekto išlaidos, kurias tarpinė institucija pripažino netinkamomis, t. y. kai trūkumų, nulėmusių veiklos projekto išlaidų netinkamumą, dėl objektyvių priežasčių pašalinti neįmanoma, priemonės finansavimo lėšomis negali būti apmokamos ir jos negali būti įtraukiamos į vėlesnes veiklos projekto vykdytojo teikiamas išlaidų deklaracijas ar prašymus kompensuoti išlaidas.

14. Priemonės finansavimo lėšas pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktas mokėjimo paraiškas tiesiogiai veiklos projekto vykdytojui į mokėjimo paraiškoje nurodytą sąskaitą perveda Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms nustatytomis mokėjimo procedūromis.

15. Vadovaujančioji institucija iki kiekvieno ketvirčio pirmojo mėnesio paskutinės darbo dienos apie veiklos projektų vykdytojams praėjusį ketvirtį pervestas priemonės finansavimo lėšas elektroniniu paštu informuoja tarpinę instituciją ir įkelia šią informaciją į VSFSVVP IS.

16. Veiklos projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo išvados dėl išlaidų, nurodytų paskutinėje išlaidų deklaracijoje, tinkamumo kopijos gavimo dienos arba nuo veiklos projekto sutarties pakeitimo gavimo dienos (kai vadovaujančioji institucija priima sprendimą stabdyti veiklos projekto finansavimą avansavimo būdu ir veiklos projekto sutartyje nustatomas veiklos projekto finansavimas kompensavimo būdu) grąžina bendro gauto pagal veiklos projekto sutartį avanso ir palūkanų, gautų už priemonės finansavimo lėšų disponavimą banko sąskaitoje, sumos ir visos pagal veiklos projekto sutartį pripažintų tinkamomis išlaidų sumos skirtumą, jeigu visa pagal veiklos projekto sutartį pripažintų tinkamomis išlaidų suma yra mažesnė negu veiklos projekto vykdytojo bendro gauto pagal veiklos projekto sutartį avanso ir palūkanų, gautų už priemonės finansavimo lėšų disponavimą banko sąskaitoje, suma.

17. Vadovaujančioji institucija veiklos projekto vykdytojo grąžintas Taisyklių 16 punkte nurodytas lėšas, vadovaudamasi Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo gautos.

18. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo veiklos projekto vykdytojo grąžintų lėšų gavimo dienos apie tai raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoja tarpinę instituciją.

19. Vadovaujančioji institucija už priemonės finansavimo lėšų panaudojimą atsiskaito vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką.

20. Vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi tarpinės institucijos išvada dėl išlaidų tinkamumo ir patikros lapu, pripažintų tinkamomis finansuoti veiklos projektų išlaidų sumas apskaito pagal viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus.

21. Visos veiklos projekto išlaidos turi būti pagrįstos apmokėjimo įrodymo ir (ar) pagrindimo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

22. Priemonės finansavimo lėšomis įsigytą turtą ir (ar) kitas apmokamas išlaidas, vadovaudamiesi sudarytomis veiklos projektų ir (ar) pirkimo sutartimis, Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių finansinę apskaitą, nuostatomis, veiklos projekto vykdytojai turi įtraukti į apskaitą veiklos projekto vykdytojo apskaitos sistemoje taip, kad būtų įmanoma jas atskirti nuo kitų su veiklos projekto įgyvendinimu nesusijusių išlaidų.

 

___________________________________

part_a0e2b2336baa47618a0416e333ef5815_end

part_e6a35e3b1d434f0bad74587967164f25_end

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas

Nr. 1V-831, 2021-11-08, paskelbta TAR 2021-11-08, i. k. 2021-23191

Dėl vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. 1V-928 "Dėl Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas

Nr. 1V-356, 2023-06-12, paskelbta TAR 2023-06-12, i. k. 2023-11616

Dėl vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. 1V-928 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo