Suvestinė redakcija nuo 2022-08-06 iki 2022-09-21

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-10-15, i. k. 2020-21472

 

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS VISAGINO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. spalio 15 d. Nr. ĮV-E-511

Visaginas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi ir 251 straipsnio 3 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 22 punktais, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“:

1Tvirtinu pridedamus:

1.1.   Socialinės priežiūros akreditavimo Visagino savivaldybėje tvarkos aprašą;

1.2.   Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros kokybės kontrolės Visagino savivaldybėje tvarkos aprašą.

2Įgalioju Visagino savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių:

2.1.   organizuoti socialinės priežiūros akreditavimą Visagino savivaldybėje;

2.2.   vykdyti akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų, kurioms Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kokybės kontrolę.

3Nurodau Visagino savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui skelbti informaciją apie Visagino savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą, Visagino savivaldybės interneto svetainėje.

4Pavedu Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Visagino savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                    Virginijus Andrius Bukauskas


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-E-511

 

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO VISAGINO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Socialinės priežiūros akreditavimo Visagino savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų, vykdysiančių (vykdančių) veiklą Visagino savivaldybėje, (toliau – įstaiga) ir pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą, prašymų leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo, atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo (toliau – vertinimas), sprendimų priėmimo procedūras ir akredituotos socialinės priežiūros teikimą Visagino savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo tikslas – įvertinti įstaigos, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pasirengimą teikti šias paslaugas.

3. Įstaigų vertinimo procedūras atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Visagino savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyriaus) darbuotojai (toliau – paskirtas darbuotojas) vadovaudamiesi Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), ir (ar) Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai), bei šiuo Aprašu.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

4Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme bei Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMO, VERTINIMO BEI SPRENDIMŲ DĖL TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMO PRIĖMIMO PROCEDŪROS

 

5. Įstaigų, pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – pareiškėjas) prašymai leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – prašymas) (Tvarkos aprašo 1 priedas) ir Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai teikiami Savivaldybei elektroniniu paštu visaginas@visaginas.lt. Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus. Dokumentai gali būti pateikiami vienu laišku naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

6Savivaldybės administracijai gavus prašymą ir dokumentus, paskirtas darbuotojas įvertina, ar:

6.1. pareiškėjas atitinka VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose nustatytus reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, patalpos yra būtinos);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

6.2.   prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;

6.3.   pateikti visi Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai.

7.    Paskirtas darbuotojas vertinimo metu užpildo Atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams formą (priedas) ir ją pasirašo.

8.   Paskirtas darbuotojas, nustatęs, kad:

8.1. pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos raštu informuoja juos pateikusį pareiškėją, prašydamas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją, ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

8.2.   trūksta informacijos dėl patalpų atitikties akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), gali apžiūrėti patalpas socialinės priežiūros paslaugų teikimo vietoje.

9. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), paskirto darbuotojo siūlymu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant nutraukimo priežastį.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

10Aprašo 6, 7 ir 8 punktuose nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.

11. Nustačius, kad pareiškėjas prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus tinkamai įformintus dokumentus, paskirto darbuotojo siūlymu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, pateikiant sprendimo kopiją.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

12. Paskirtas darbuotojas įveda informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, pavadinimą, įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kodą, pavadinimą, kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi gavėjus, kuriems prašoma leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nurodo socialinės priežiūros teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Socialinių paslaugų katalogas), būtinos patalpos), etatų akredituotai socialinei priežiūrai teikti skaičių ir darbuotojų, teikiančių šią paslaugą, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas neįgaliesiems, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį) įstaiga gali priimti) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

Nr. ĮV-E-349, 2022-08-05, paskelbta TAR 2022-08-05, i. k. 2022-16790

 

13. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 metams nuo sprendimo teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, įstaiga iš naujo kreipiasi šiame Apraše ir Tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

13.1 Pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, pareiškėjas ar akredituotą socialinę priežiūrą teikianti įstaiga nedelsdamas (nedelsdama), bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Savivaldybės administraciją, kuriai buvo teiktas prašymas, nurodydamas (nurodydama), kuriuos duomenis prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdamas (pateikdama) iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos paskirtas darbuotojas patikslina šiuos duomenis SPIS.

Papildyta papunkčiu:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ DĖL AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

14Dėl akredituotos socialinės priežiūros paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (toliau – asmuo) kreipiasi į įstaigą, kurioje pageidauja gauti socialinės priežiūros paslaugas, ir pateikia:

14.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

14.2. prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (toliau – prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, (SP-8 forma) ir prašyme-paraiškoje nurodo, kokios socialinės priežiūros paslaugos reikia ir kokioje akredituotoje įstaigoje asmuo pageidauja gauti socialinės priežiūros paslaugas.

15Įstaiga gautus prašymus registruoja SPIS, prašymo-paraiškos kopija pateikiama el. paštu Socialinės paramos skyriaus atsakingam darbuotojui.

16Asmens (šeimos) socialinės priežiūros paslaugų poreikis, išskyrus akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos, nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Visagino savivaldybės tarybos sprendimu.

17Jei akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos poreikis nustatytas atvejo vadybos proceso metu, kartu su prašymu-paraiška vaiko tėvai ar jo atstovai pagal įstatymą ar atvejo vadybininkas, ar socialinis darbuotojas darbui su šeima pateikia atvejo vadybininko rekomendaciją.

18. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Savivaldybės administracijai dienos parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimą teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas prašyme-paraiškoje nurodytoje įstaigoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

19Priimtas sprendimas teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas per 3 darbo dienas pateikiamas akredituotai įstaigai. Įstaiga, gavusi sprendimą, sudaro akredituotos socialinės priežiūros paslaugos teikimo sutartį tarp įstaigos ir paslaugos gavėjo ar jo atstovų pagal įstatymą.

20Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos pradedamos teikti ne anksčiau kaip nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS

 

21Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti sustabdoma ar panaikinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 252 straipsnyje nustatytais atvejais.

22Sprendimą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius.

23. Apie teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą Savivaldybės administracija informuoja įstaigą raštu per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pateikdama šio sprendimo kopiją. Paskirtas darbuotojas įveda sprendimo sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datą į SPIS per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24Socialinės paramos skyriaus darbuotojai teikia informaciją ir konsultuoja įstaigas akredituotos socialinės priežiūros teikimo klausimais.

25Sutartis dėl akredituotos socialinės priežiūros išlaidų finansavimo (išskyrus biudžetines įstaigas, kurių steigėja – Savivaldybė) sudaroma tuo atveju, kai socialinės priežiūros paslaugų teikimas finansuojamas iš valstybės ir / ar Savivaldybės biudžeto lėšų. Savivaldybei turint lėšų akredituotai socialinei priežiūrai finansuoti, sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Sutarties projektą rengia Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas.

26Įstaigų teikiamos socialinės priežiūros kokybės kontrolę vykdo Socialinės paramos skyrius darbuotojai, paskirti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

26.1 Socialinės paramos skyrius informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams Savivaldybės teritorijoje teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

Papildyta papunkčiu:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

 

27Savivaldybės administracijos sprendimai dėl įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo bei teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

part_d26ef7f78391458aa56120bc1f9a5ece_end


 

Socialinės priežiūros akreditavimo Visagino savivaldybėje tvarkos aprašo

priedas

 

ATITIKTIES NUSTATYTIEMS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS

TEIKIMO REIKALAVIMAMS FORMA

______________________

(data)

Visaginas

 

Eil.

Nr.

Pateikti prašymai ir dokumentai

Pateiktų prašymų ir dokumentų vertinimas (yra/nėra; atitinka/neatitinka/ iš dalies atitinka

Pastabos

1.

Nustatytos formos prašymas leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – prašymas) (Tvarkos aprašo 1 priedas). Prašymas užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens

 

 

2.

Įstaigos steigimo dokumentas (pvz.: įstatai, nuostatai, registravimo pažymėjimas)*

 

 

3.

Dokumentas, patvirtinantis asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, jeigu pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas

 

 

4.

Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta deklaracija (Tvarkos aprašo 2 priedas)

 

 

5.

Dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis patalpomis, kurios atitinka akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimus (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, būtinos patalpos)*:

 

 

5.1.

dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis patalpomis (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis);

 

 

5.2.

dokumentai, patvirtinantys patalpų, kuriose bus teikiama (yra teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz., patalpų planus; jei pageidaujama teikti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje (ji teikiama), gali būti pateiktos nuotraukos, įrodančios, kad patekimas į įstaigos patalpas prieinamas pagal negalios pobūdį, ar tai patvirtinantis įstaigos vadovo raštas);

 

 

6.

Įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (pvz.: diplomai, kvalifikaciniai ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimai)*

 

 

7.

Įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę reabilitaciją bendruomenėje, darbuotojų patirtį, nurodytą Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (pvz.: darbdavio patvirtinta darbo sutarties kopija, pareigybės aprašymo kopija, darbdavio išduota pažyma).

 

 

 

* Įstaigos, kurių steigėja yra Visagino savivaldybė, šio dokumento neteikia.

 

__________________________                _______________               ________________________

(Paskirto darbuotojo pareigos)                           (parašas)                                (vardas, pavardė)

__________

Priedo pakeitimai:

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

Nr. ĮV-E-349, 2022-08-05, paskelbta TAR 2022-08-05, i. k. 2022-16790

 

part_eca1bab73755451c98fc773800174d47_end


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-E-511

 

 

AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS VISAGINO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų, vykdančių veiklą Visagino savivaldybėje, (toliau – Įstaiga) akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros (toliau – akredituota socialinė priežiūra) kokybės kontrolės vykdymo ir vertinimo procedūras, akredituotos socialinės priežiūros sustabdymo ar naikinimo procedūras.

2.    Akredituotos socialinės priežiūros vertinimą (toliau – vertinimas) atlieka Visagino savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas) Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, (toliau – Reikalavimai) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

3.    Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybę.

4.    Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

5.    Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme bei Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, Akreditavimo tvarkos apraše, Reikalavimuose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose įstaigų veiklą, susijusią su socialinės priežiūros teikimu, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS VYKDYMO PROCEDŪRA

 

6.    Vertinimas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, informacijos surinkimas, tikrinimas, rezultatų pateikimas, išvadų bei rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.

7.    Įstaigų vertinimai bei patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

8.    Planinių vertinimų pirminis tikslas įvertinti Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitiktį Reikalavimams, įvertinti informaciją apie Įstaigą, suteikti konsultacijas dėl atitikties reikalavimų taikymo.

9.    Įstaigų vertinimų planas (toliau – Planas) sudaromas metams, nurodant, kuriame ketvirtyje bus patikrinta konkreti į planą įtraukta Įstaiga.

10.  Socialinės paramos skyrius, sudaręs Planą, teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui. Į Planą įtrauktos Įstaigos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamos individualiai apie patvirtintą Planą. Įsakymas dėl Plano patvirtinimo ir Planas skelbiami Visagino savivaldybės (toliau – Savivaldybė) interneto svetainėje.

11.   Patvirtintas Planas gali būti keičiamas motyvuotu Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, apie atliktus Plano pakeitimus Įstaigos individualiai informuojamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

12.  Įstaigos planinis vertinimas neatliekamas, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo (netaikoma neplaniniams patikrinimams).

13.  Neplaninis Įstaigos vertinimas atliekamas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu:

13.1.  gavus kitos kompetentingos institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos vertinimą;

13.2.  gavus skundą dėl Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros;

13.3.  turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų reikalavimų;

13.4.  siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti pažeidimai.

14.  Neplaniniai vertinimai atliekami nepranešus numatomai vertinti Įstaigai. Neplaniniai Įstaigų vertinimai atliekami pagal Įstaigos galimų pažeidimų pavojingumą, atsižvelgiant į kitas objektyvias priežastis.

15.  Planuojant atlikti Įstaigos planinį arba neplaninį vertinimą atliekami šie veiksmai:

15.1.  Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paveda ne mažiau negu 2 Socialinės paramos skyriaus darbuotojams atlikti konkrečios Įstaigos planinį arba neplaninį vertinimą (toliau – Atsakingi darbuotojai);

15.2.  Atsakingi darbuotojai prieš pradėdami Įstaigos planinį arba neplaninį vertinimą peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Įstaigą, aptaria planuojamo vertinimo procesą (pagrindinius klausimus personalui ir gyventojams, pagrindinius dokumentus ir kitus būtinus veiksmus), atsižvelgiant į tai, ar numatomas vertinimas yra planinis, ar neplaninis;

15.3.  apie numatomą vykdyti planinį akredituotos socialinės priežiūros vertinimą Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos atsakingam asmeniui pranešama raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams vertinimams);

15.4.  jeigu numatomas Įstaigos vertinimas yra neplaninis prieš pradedant neplaninį vertinimą vietoje Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui įteikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl neplaninio vertinimo atlikimo kopija.

16Atliekant planinį ir neplaninį vertinimą, Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybę Atsakingi darbuotojai vertina šia tvarka:

16.1tikrina, ar patalpos atitinka reikalavimus, ar Įstaiga turi pagrindinius Įstaigos veiklos organizavimo dokumentus, ar Įstaigos teikiama akredituota socialinė priežiūra atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus personalo struktūrai, skaičiui, išsilavinimui;

16.2užpildo šio Aprašo 1 priedą „Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo atitikties reikalavimams ir rekomendacijoms vertinimo forma“ (toliau – Vertinimo forma) ir ją, kartu su Įstaigos vadovu arba kitu Įstaigos atsakingu asmeniu, pasirašo. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo pasirašyti atsisako, tuomet šis faktas pažymimas Vertinimo formoje ir pasirašomas Atsakingų darbuotojų;

16.3užpildytos Vertinimo formos kopiją atiduoda Įstaigai.

17.  Atsakingi darbuotojai turi teisę Įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.

18.  Įstaiga, ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo Vertinimo formos kopijos gavimo dienos, pateikia Savivaldybės administracijai su Atsakingais darbuotojais suderintą Rekomendacijų įgyvendinimo priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Priemonių planas privalo būti įgyvendintas per ne ilgesnį nei 30 kalendorinių dienų terminą nuo Priemonių plano pateikimo Savivaldybės administracijai dienos.

19.  Pasibaigus šio Aprašo 18 punkte nurodyto Priemonių plano įgyvendinimo terminui, Atsakingi darbuotojai atlieka antrinį Įstaigos vertinimą – atvykę į Įstaigą įvertina Priemonių plano įvykdymą.

20Antrinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia išvadą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui.

21Įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo kartu su lydraščiu Įstaigai išsiunčiamas ne vėliau per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Lydraštyje nurodomas terminas, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, priimtų sprendimų ir Atsakingų darbuotojų veiksmų apskundimo tvarka ir terminai, Įstaigos konsultavimosi galimybės.

22Atsakingi darbuotojai, gavę Įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, kaip buvo pašalinti pažeidimai po teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo.

23Nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia išvadą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo projektą. Socialinės priežiūros įstaigos vertinimas laikomas baigtu, kai pasirašytas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo išsiunčiamas Įstaigai.

24Nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis per nustatytą terminą yra nepašalinti, per 14 kalendorinių dienų Atsakingi darbuotojai parengia išvadą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo.

25Išvada ir Savivaldybės administracijos direktoriaus Įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą galiojimo naikinimo išsiunčiamas Įstaigai ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

26.  Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

27Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Socialinės paramos skyrius raštu informuoja Įstaigos steigėją.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS

 

28.  Socialinės paramos skyrius vienoda apimti teikia visoms Įstaigoms konsultacijas, siekiant padėti joms laikytis teisės aktų reikalavimų.

29.  Konsultacijos yra teikiamos žodžiu Įstaigos veiklos vietoje arba raštu, atsakant į oficialų paklausimą, elektroniniu paštu, telefonu.

30.  Siekiant gerinti teikiamų konsultacijų kokybę ir identifikuoti konsultacijų metu kylančias problemas, Socialinės paramos skyrius pagal poreikį organizuoja susirinkimus, kuriuose aptariamos vykdytos Įstaigų konsultacijos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31.  Įstaigų priežiūros veiksmai arba neveikimas, įgyvendinant šį Aprašą, Savivaldybės administracijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos nustatyta tvarka.

part_e1406701cadf45fb81779f62a2d5096c_end


 

Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros kokybės kontrolės Visagino savivaldybėje tvarkos aprašo

priedas

 

 

AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR REKOMENDACIJOMS VERTINIMO FORMA

 

 

(Įstaigos pavadinimas)

 

 

(data)

 

 

(vieta)

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Dokumento pavadinimas arba atitikties ir/ar rekomendacijos įvertinimas

Dokumentas pateiktas/ Dokumentą atsisakyta pateikti/ Dokumento neturi

Pastabos, siūlymai

1.

Įstaigos veiklos organizavimas:

 

 

 

1.1.

Steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai, statutas, steigimo sutartis ar kiti steigimo dokumentai)

 

 

 

1.2.

Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės (turi būti nustatyti įstaigos darbuotojų elgesio įstaigoje reikalavimai, buvimo įstaigoje normos, teisės ir pareigos, tarpusavio santykius, apibrėžiančios įstaigos darbuotojų, vaikų ir vaiko atstovų pagal įstatymą, kitų asmenų, kuriems teikiama akredituota vaikų dienos socialinės priežiūros paslauga, teisės ir pareigos)

 

 

 

1.3.

Pažymos iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, patvirtinančios, kad asmuo nėra teistas už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje

 

 

 

1.4.

Įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymai, darbo sutartys, darbų saugos instrukcijos ir kiti dokumentai, kuriuos privaloma turėti pagal darbo santykius, darbų saugą ir darbuotojų sveikatą reguliuojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus

 

 

 

1.5.

Dokumentai dėl patalpų, kuriose teikiama akredituota vaikų dienos socialinės priežiūros paslauga, atitikties viešosios tvarkos, priešgaisrinės saugos, darbo saugos bei higienos reikalavimams

 

 

 

1.6.

Nustatytas vaikų poreikiams pritaikytas darbo laikas, veikla vykdoma ne trumpiau kaip 3 dienas per savaitę, ne trumpiau kaip 4 valandas per dieną

 

 

 

1.7.

Informacija pie įstaigos misiją, viziją, darbo formą, tikslus, uždavinius, jų įgyvendinimo priemones ir teikiamas palsaugas viešai skelbiama visuomenei

 

 

 

1.8.

Laisva forma pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas

 

 

 

1.9.

Parengti Individualūs darbo su vaiku ir jo šeimos nariais planai

 

 

 

1.10.

Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais, jei jų yra

 

 

 

1.11.

Įstaigos teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

1.12.

Įstaigos metiniai veiklos planai

 

 

 

1.13.

Paslaugos teikimo sutartys sudaromos tarp įstaigos ir vaiko tėvų ar jo atstovų pagal įstatymą

 

 

 

1.14.

Kiti dokumentai, nustatantys įstaigos vidaus tvarkos reikalavimus

 

 

 

2.

Atitiktis vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams:

 

 

 

2.1.

Įstaigos darbuotojai, teikiantys akredituotą vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugą, privalo turėti tam tikrą išsilavinimą ir profesinę kompetenciją. Įstaigoje tiesiogiai su vaikais nuolat turi dirbti bent vienas darbuotojas, turintis Įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytą išsilavinimą.

 

 

 

2.2.

Įstaigos darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

2.3.

Įstaiga turi ne mažiaus nei 2 patalpas, kuriose teikiama akredituota vaikų dienos socialinės priežiūros paslauga vaikams ir (ar) jų šeimų nariams (jeigu nėra galimybių įrengti akredituotai vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugai teikti būtinas patalpas, turi būti sudarytos sąlygos tokiomis patalpomis naudotis kitoje vietoje)

 

 

 

2.4.

Įstaigos patalpose gali būti įrengtos patalpos aktyviam poilsiui, laisvalaikio praleidimui, savišvietai, kitiems užsiėmimams

 

 

 

3.

Atitiktis vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo rekomendacijoms:

 

 

 

3.1.

Įstaigoje rekomenduojama abiejų lyčių darbuotojų komanda

 

 

 

3.2.

Paslauga gali būti teikiama tiek dirbant individualiai, tiek grupėmis. Vaikų grupės gali būti sudaromos pagal jų amžių, socialinių įgūdžių lygį, teikiamų paslaugų sudėtingumą ir kt. (pvz., specialiuosius poreikius).

 

 

 

3.3.

Vienas įstaigos darbuotojas turi dirba su ne didesne kaip 15 asmenų grupe, du darbuotojai – su ne didesne kaip 25 asmenų grupe (jei įstaigą lanko vaikai, turintys negalią ir (ar) specialiųjų poreikių, rekomenduojamos mažesnės vaikų, su kuriais dirba vienas įstaigos darbuotojas, grupės)

 

 

 

3.4.

Paslaugą gauna ne mažiau kaip 10 nuolatinių jos gavėjų

 

 

 

3.5.

Nemokamas maitinimas įstaigos patalpose organizuojamas vaikams, kurie įstaigoje praleidžia daugiau kaip 4 valandas per dieną

 

 

 

3.6.

Įstaigoje darbas gali būti organizuojamas pamainomis

 

 

 

 

 

 

(Įstaigos atstovo pareigos, vardas pavardė, parašas)

 

 

 

(Visagino savivaldybės administracijos darbuotojų pareigos, vardai, pavardės, parašai)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Visagino savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ĮV-E-504, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-11-18, i. k. 2021-23856

Dėl Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. ĮV-E-511 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros kokybės kontrolės Visagino savivaldybėje tvarkos aprašų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Visagino savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ĮV-E-349, 2022-08-05, paskelbta TAR 2022-08-05, i. k. 2022-16790

Dėl Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 15 d. įsakymo Nr. ĮV-E-511 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo ir akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros kokybės kontrolės Visagino savivaldybėje tvarkos aprašų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_7a0f85852ac0482f8d440d029e584c1a_end