Suvestinė redakcija nuo 2024-09-27
Sprendimas paskelbtas: TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27413
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL Panevėžio miesto SAVIVALDYBĖS trimetės (2023–2025 m.) AUKŠTO MEISTRIŠKUMO SPORTO programOs PROJEKTŲ finansavimo IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-429
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės trimetės (2023–2025 m.) aukšto meistriškumo sporto programos projektų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatyti, kad sprendimas:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2022 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. 1-429
Panevėžio miesto SAVIVALDYBĖS trimetės (2023–2025 m.) AUKŠTO MEISTRIŠKUMO SPORTO programOs PROJEKTŲ finansavimo IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės trimetės (2023–2025 m.) aukšto meistriškumo sporto programos projektų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės trimetės (2023–2025 m.) aukšto meistriškumo sporto programos (toliau – Programa) bendrąsias nuostatas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškų (toliau – paraiška) pateikimo, jų vertinimo, sprendimų dėl Programos projektų finansavimo skyrimo priėmimo, sutarčių dėl Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo (toliau – sutartis) sudarymo, naudojimo, grąžinimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas ir lėšų naudojimo kontrolės tvarką.
2. Lėšos Programos projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžete, Sporto programoje.
3. Savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos sporto srityje veikiančių juridinių asmenų pateiktiems aukšto meistriškumo Programos projektams, parengtiems siekiant unikalių ir konkrečių kiekybinių ir kokybinių aukšto meistriškumo sporto rezultatų.
4. Programa siekiama užtikrinant dalinį finansavimą Programos projektams plėtoti aukšto meistriškumo sportininkų rengimo sistemą, taip prisidedant prie teigiamo miesto įvaizdžio kūrimo, garsinimo ir reprezentavimo.
5. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi šiuo aprašu, vykdo Savivaldybei pateiktų Programos projektų atranką ir priima sprendimus dėl jų bendrojo finansavimo.
6. Programos projektų atranką organizuoja Savivaldybės administracijos Sporto skyrius (toliau – atrankos organizatorius).
7. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme ir kituose teisės aktuose numatytas sąvokas. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Pareiškėjas – ne mažiau kaip dvejus kalendorinius metus Panevėžio mieste registruotas sporto srityje veikiantis juridinis asmuo, valstybės įmonėje Registrų centre įregistravęs nevyriausybinės organizacijos žymą, teikiantis atrankai savo parengtą Programos projektą.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-426, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-26, i. k. 2024-16752
7.2. Programos projekto vykdytojas – pareiškėjas, atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo Programos projekto įgyvendinimą, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija.
7.3. Kvietimas dalyvauti atrankoje (toliau – kvietimas) – skelbimas, kuriame nurodoma dokumentų pateikimo atrankai tvarka ir terminai, Savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingų už dokumentų, teikiamų atrankai, priėmimą ir informacijos teikimą, kontaktiniai duomenys ir informacijos teikimo tvarka, privalomi pateikti dokumentai ir kita reikalinga informacija.
7.4. Aukšto meistriškumo sporto programa – ketverių kalendorinių metų trukmės aukšto meistriškumo sporto planavimo dokumentas, kuriame nurodomi juridinio asmens veiklos, nustatytos įstatuose, nuostatuose, statute ar kitame steigimo dokumente, tikslai, uždaviniai ir priemonės jiems įgyvendinti, priemonių terminai, įgyvendinimo vertinimo kriterijai, jų reikšmės, lėšų poreikis šio dokumento įgyvendinimo kiekvienų einamųjų kalendorinių metų laikotarpiu ir planuojami šių lėšų šaltiniai.
7.5. Aukšto meistriškumo sportas – asmens fizinės veiklos forma jaunučių, jaunių, jaunimo ir suaugusiųjų, išskyrus veteranus, amžiaus grupėse (pagal tarptautinės (pasaulio) sporto šakos federacijos ar paralimpiniam, regos, klausos, judėjimo ar intelekto negalią turinčių asmenų sporto, studentų sporto judėjimams (pasaulio ar Europos) vadovaujančios organizacijos nustatytus amžiaus reikalavimus), kai pagal tam tikras taisykles varžantis su kitais asmenimis (individualiai arba komandoje) aukšto meistriškumo sporto varžybose (prireikus pasitelkiant gyvūnus ir (ar) technines priemones) siekiama nugalėti varžovus, taip pat veikla, kuria tobulinamos asmens fizinės ir psichinės savybės bei įgūdžiai, siekiant tinkamai pasirengti aukšto meistriškumo sporto varžyboms. Aukšto meistriškumo sportu taip pat laikoma asmens veikla, kuri, nors ir neatitinka nurodytų kriterijų, tačiau dėl susiklosčiusių tradicijų ar kitų aplinkybių visuotinai pripažįstama aukšto meistriškumo sportu.
8. Programos įgyvendinimo laikotarpiu kiekvienais metais iki spalio 31 d. skelbiamas kvietimas naujiems pareiškėjams, atitinkantiems aprašo 11 punkto reikalavimus, teikti paraiškas likusiam Programos įgyvendinimo laikotarpiui. Programos paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis aprašo 29–38 punktais. Komisija, įvertinusi Programos projektų paraiškas, teikia Sporto skyriui siūlymą dėl Programos projektų finansavimo. Kai Savivaldybės taryba patvirtina tų metų Savivaldybės biudžeto asignavimus, komisija, atsižvelgdama į skirtas papildomas lėšas, teikia rekomendaciją Savivaldybės administracijos direktoriui dėl Programos projektų finansavimo. Jei biudžeto asignavimai mažesni nei komisijos rekomenduojama skirti suma, lėšos Programos projektams finansuoti mažinamos procentine dalimi. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia atrankos organizatorius.
9. Vadovaudamasis aprašu Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu:
9.1. tvirtina Programos projekto paraiškos, vertinimo anketų, sutarties ir jos priedų, ataskaitų ir kitas Programai įgyvendinti reikalingas formas;
9.3. sudaro Programos paraiškų vertinimo komisiją (toliau – komisija), tvirtina jos darbo reglamentą;
9.4. priima sprendimą dėl Programos projektų finansavimo ir skiria lėšas atsižvelgdamas į komisijos narių posėdžio protokolu įformintas rekomendacijas tvirtindamas finansuojamų ir nefinansuojamų Programos projektų sąrašą;
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
10. Paraiškas dalyvauti atrankoje gali teikti ne mažiau kaip dvejus kalendorinius metus sporto srityje veikiančios ir teisės aktų tvarka Panevėžio mieste registruotos nevyriausybinės sporto organizacijos, valstybės įmonėje Registrų centre įregistravusios nevyriausybinės organizacijos žymą, veikiančios pagal Lietuvos Respublikos asociacijų ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymus, atitinkančios šio aprašo 11 punkto reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-426, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-26, i. k. 2024-16752
11. Programos projektų atrankoje gali dalyvauti pareiškėjai:
11.1. Panevėžio miesto reprezentacinės komandos (komandinių sporto šakų komandos, rungtyniaujančios Lietuvos aukščiausioje lygoje);
11.2. techninių sporto šakų atstovai, turintys sporto šakos federacijos išduotą galiojančią licenciją ar patvirtinimą dėl dalyvavimo Lietuvos čempionatuose;
11.3. individualių olimpinių sporto šakų sporto organizacijos, kurių sportininkai dalyvauja ar per paskutinius vienerius metus iki Programos projekto paraiškos teikimo dalyvavo Europos ar pasaulio čempionatuose (taurės varžybose, jeigu atitinkami čempionatai nevykdomi);
11.4. individualių olimpinių sporto šakų sporto organizacijos, kurių sportininkai per paskutinius vienerius metus iki Programos projekto paraiškos teikimo tapo Lietuvos suaugusiųjų čempionato prizininkais;
12. Pareiškėjas privalo prisidėti prie Programos projekto įgyvendinimo savo lėšomis ne mažiau kaip 30 proc., išskyrus neįgaliųjų sporto organizacijas, kurių prisidėjimas savo lėšomis privalo būti ne mažesnis kaip 10 proc. nuo bendros Programos projekto vertės.
Lėšų dalį, kurios nepadengia Savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti projekto vykdytojas savo arba rėmėjų indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako pareiškėjas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais.
III SKYRIUS
KVIETIMO PASKELBIMAS IR JO TURINYS, DOKUMENTŲ TEIKIMO ATRANKAI TVARKA IR REIKALAVIMAI PARAIŠKAI
14. Atrankos organizatoriaus parengtas kvietimas ir informacija apie Programos paraiškų teikimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt), gali būti skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
15. Paraiškų teikimo terminas – ne mažiau kaip 20 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo datos.
16. Kvietime detalizuojama:
16.4. tinkamos ir netinkamos išlaidos Programos projektui, finansuojamam iš Savivaldybės biudžeto lėšų, įgyvendinti;
16.5. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad ši su paraiška susijusi informacija po paraiškos vertinimo būtų skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje: pareiškėjas, Programos projekto pavadinimas, sprendimas dėl lėšų skyrimo (neskyrimo);
17. Programos paraiška ir jos priedai, nurodyti Programos paraiškos formoje, turi būti užpildyti kompiuteriu valstybine lietuvių kalba ir projekto vadovo pasirašyti ir antspaudu (jei projekto vadovas antspaudą privalo turėti) patvirtinti, nuskenuoti PDF formatu arba pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Paraiška teikiama kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu vienu elektroniniu laišku. Kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti kitus dokumentus, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant jo teikiamą Programos projektą.
19. Vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką, visos pareiškėjo pateiktos paraiškos nevertinamos (nebent pareiškėjas pateikdamas paraišką raštu atsisako anksčiau pateiktos paraiškos).
20. Pagal kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos paraiškos užregistruojamos dokumentų valdymo sistemoje.
21. Programos paraiškos, kurių registracija Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje 1 darbo diena vėlesnė nei Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytas paraiškos teikimo terminas, nevertinamos.
22. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pareiškėjų iniciatyva paraiškų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomų dokumentų po paraiškų pateikimo negalima.
23. Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos gali atsiimti pateiktą paraišką apie tai informuodamas atrankos organizatorių raštu.
24. Atrankos organizatorius pareiškėjams užtikrina galimybę el. paštu ir žodžiu pateikti klausimus dėl dalyvavimo atrankoje tvarkos ir sąlygų, dėl lėšų Programos projektams įgyvendinti skyrimo sąlygų, dėl paraiškos pildymo, bet ne dėl Programos projekto turinio.
25. Konsultuojantys asmenys konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais telefonu ir elektroniniu paštu nuo kvietimo paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.
26. Atrankos organizatorius gali organizuoti paraiškų rengimo mokymus ar informacinį seminarą potencialiems pareiškėjams likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.
27. Konsultuojantys asmenys Programos projekto vykdytojus konsultuoja Savivaldybės skirtų lėšų panaudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą klausimais visą Programos projektų įgyvendinimo laikotarpį.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
29. Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti pateiktų ir užregistruotų paraiškų vertinimas vykdomas dviem etapais:
30. Atrankos organizatorius atlieka Programos projektų administracinės atitikties vertinimą, kurio metu nustatoma, ar pateikta paraiška atitinka šiame apraše paraiškai nustatytus reikalavimus, patikrina, ar pareiškėjas atitinka pareiškėjams keliamus reikalavimus, ar yra įgyvendinęs per pastaruosius dvejus metus Savivaldybės finansuotus sporto projektus ir tinkamai įvykdęs su Savivaldybe sudarytas biudžeto lėšų skyrimo sutartis.
31. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos, tačiau Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, apie tai informuojant Savivaldybės interneto svetainėje.
32. Atlikus administracinės atitikties vertinimą, per 5 darbo dienas tinkamas toliau vertinti paraiškas atrankos organizatorius teikia komisijai vertinti. Komisijos darbas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu Programos projektų vertinimo komisijos darbo reglamentu. Paraiškos, neatitikusios administracinio vertinimo kriterijų, toliau nevertinamos ir apie paraiškos neatitikimą administracinės atitikties vertinimui pareiškėjai informuojami el. paštu.
33. Komisijos nariai pasirašo nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją vertinimui pateiktos informacijos konfidencialumui užtikrinti, šios informacijos viešai neskelbti ir neplatinti, vengti objektyvių sprendimų priėmimo, viešųjų ir privačių interesų konflikto, išskyrus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytus atvejus.
34. Paraiškas komisijos nariai vertina individualiai ir sprendimus priima komisijos posėdyje. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Programos projektai turi būti įvertinti ir pateikti finansavimo siūlymai per 30 darbų dienų, laikotarpį skaičiuojant nuo pirmo komisijos posėdžio dienos. Terminai, argumentuotu komisijos siūlymu, Savivaldybės administracijos sprendimu, gali būti pratęsti iki 10 darbo dienų.
35. Komisijos vertinimas susideda iš dviejų dalių:
35.1. bendrojo vertinimo – kai Programos projektas įvertinamas balais (nuo bendrojo vertinimo priklauso, ar Programos projektas surinks pereinamąją minimalią balų ribą);
36. Programos projektų bendrieji vertinimo kriterijai:
36.1. Programos projekto aktualumas ir svarba: vertinamos Programos projektu sprendžiamos problemos aktualumas ir reikšmingumas Panevėžio miestui ir panevėžiečiams;
36.2. Aukšto meistriškumo sporto programa: vertinamas pareiškėjo organizacijos Aukšto meistriškumo programos profesionalumas, veiklos strategija, administravimas ir valdymas, žmogiškieji resursai, komunikacija, lėšų poreikis kiekvienų einamųjų metų laikotarpiu ir planuojami šių lėšų šaltiniai;
36.3. Programos projekto veiksmingumas, poveikis, tęstinumas: vertinama, ar Programos projekto uždaviniai ir rezultatai yra pamatuojami ir įvykdomi, taip pat gali būti vertinama, ar numatomi rezultatai užtikrins Programos projekto tęstinumą;
36.4. Programos projekto finansinis ir ekonominis pagrindimas: vertinamas Programos projekto biudžeto nuoseklumas ir jo ryšys su Programos projekto veiklomis ir uždaviniais. Jeigu dalis Programos projekto išlaidų yra nepagrįsta, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo Programos projekto veiklai įgyvendinti, atrankos organizatorius raštu pareiškėjo paprašo pagrįsti tokias išlaidas ir (arba) pasiūlo sumažinti dalį Programos projekto išlaidų. Jei pareiškėjas per atrankos organizatoriaus nustatytą ne trumpesnį nei 5 darbo dienų ir ne ilgesnį nei 10 darbo dienų terminą nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo Programos projekto veiklai įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti;
36.5. Programos projekto valdymas: vertinama Programos projekto vykdytojo patirtis panašaus pobūdžio projektuose ir kompetencija įgyvendinti Programos projektą, jo valdymo struktūra, pateiktas įgyvendinimo planas;
37. Nesurinkę minimalaus balų skaičiaus, nustatyto vertinimo anketoje, Programos projektai nefinansuojami, paraiškos negrąžinamos ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų apie tai pranešama pareiškėjui.
38. Komisijos nariams įvertinus visas jiems pateiktas paraiškas sudaromas finansuojamų Programos projektų sąrašas, kuriame nurodomi pareiškėjai, Programos projekto balų skaičius, komisijos narių rekomenduojama skirti lėšų suma. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vieno iš komisijos narių vertintas projektas nesurinko minimalios pereinamos balų skaičiaus ribos, o kito komisijos nario vertintas projektas surinko, tokiu atveju komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį komisijos narį paraiškai įvertinti.
39. Komisija posėdyje, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos patvirtintus tų metų Savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus Programos projektams finansuoti, teikia rekomendacijas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl Programos projektų finansavimo. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia atrankos organizatorius.
40. Sprendimą dėl Programos projektų finansavimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos narių posėdžio protokolu įformintas rekomendacijas dėl Programos projektų finansavimo.
V SKYRIUS
FINANSAVIMO PRINCIPAI
43. Savivaldybės biudžeto lėšos pareiškėjui ar Programos projekto vykdytojui negali būti skiriamos, jeigu:
43.2. nėra įvykdyti įsipareigojimai, susiję su mokesčių mokėjimu (išskyrus atvejus, kai mokesčių administratoriaus sprendimu mokestinės nepriemokos mokėjimas yra atidėtas ir (arba) išdėstytas per tam tikrą laikotarpį ir šio sprendimo pagrindu sudaryta mokestinės paskolos sutartis);
43.3. pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros ar pritaikytas turto areštas ir Programos projektui įgyvendinti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos galėtų būti išieškotos;
43.5. ankstesniais metais, naudojant Savivaldybės biudžeto lėšas Programos projektui įgyvendinti, sutartis nebuvo įvykdyta arba buvo įvykdyta netinkamai. Tai (kaip nurodyta sutartyje) buvo esminis sutarties pažeidimas ir nuo jo pašalinimo ar panaikinimo nepraėjo vieni metai;
43.6. teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateiktas finansinių ataskaitų rinkinys, veiklos ataskaita ir interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbiama informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-426, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-26, i. k. 2024-16752
44. Programos projekto išlaidų būtinumas, didžiausia leistina tinkamų finansuoti išlaidų suma ir atitiktis bendriesiems atrankos kriterijams nustatomi dokumentų, pateiktų atrankai, komisijos vertinimo metu.
45. Tinkamomis finansuoti laikomos tik tos Programos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos, kurios yra numatytos Programos projekto sąmatoje.
46. Pareiškėjas Programos projekto sąmatoje privalo nurodyti visas su Programos projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas (įskaitant mokesčius). Pareiškėjas turi nurodyti bendrą Programos projekto vertę, turimas arba gaunamas iš kitų finansavimo šaltinių lėšas, ne mažesnes kaip 30 proc., išskyrus neįgaliųjų sporto organizacijas, kurių prisidėjimas savo lėšomis privalo būti ne mažesnis kaip 10 proc. nuo bendros Programos projekto vertės, ir atskirai nurodyti sumą, prašomą skirti iš Savivaldybės biudžeto. Lėšų dalį, kurios nepadengia Savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti Programos projekto vykdytojas savo arba rėmėjų indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais. Lėšos neskiriamos, jei pareiškėjas nurodytu procentu neprisideda prie Programos projekto įgyvendinimo.
47. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos toms pačioms Programos projektų veiklų išlaidoms, kurioms padengti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti. Paaiškėjus, kad tos pačios Programos projekto išlaidos, kurioms finansuoti buvo skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, buvo finansuotos iš kitų finansavimo šaltinių, Savivaldybės skirtas finansavimas Programos projekto vykdytojo privalo būti grąžinamas Savivaldybei ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamo Savivaldybės reikalavimo išsiuntimo dienos.
49. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programos projektui įgyvendinti, realios, pagrįstos išlaidas įrodančiais dokumentais ir numatytos sutarties sąmatoje.
51. Per metus nepanaudojus, atsisakius ar atsiradus papildomų lėšų (toliau – papildomos lėšos), skelbiamas kvietimas Programos projektų vykdytojams teikti prašymus dėl papildomų lėšų Programos projektams skyrimo.
Papildomos lėšos gali būti skiriamos atsižvelgiant į bazinio dydžio ir minimalaus darbo užmokesčio pakeitimus šalyje, išaugusius bazių išlaikymo ir nuomos kaštus, kitas svarbias priežastis ir Savivaldybės finansavimo galimybes. Prašymą dėl papildomų lėšų skyrimo svarsto komisija, kuri teikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą dėl papildomų lėšų skyrimo. Sprendimą dėl papildomų lėšų skyrimo priima Savivaldybės administracijos direktorius. Skyrus papildomą finansavimą sudaromas susitarimas prie sutarties.
52. Tinkamos Programos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su Programos projekte numatytomis veiklomis ir būtinos Programos projektui vykdyti, pagrįstos Programos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu, patirtos ir apmokėtos pareiškėjo nuo biudžetinių metų pradžios. Tinkamos finansuoti Programos projekto vykdymo išlaidos – tiesiogiai su Programos projektu susijusios išlaidos:
52.10. kitos projekto įgyvendinimo išlaidos (dalyvio mokestis, draudimas, vitaminai, papildai, kvalifikacijos kėlimas, banko paslaugų mokesčiai, susiję su projekto vykdymu, ir kitos išlaidos, reikalingos projekto tikslams pasiekti);
53. Netinkamos finansuoti išlaidos:
53.2. neįregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir nepagrįstos išlaidų apmokėjimą įrodančių arba patvirtinančių dokumentų originalais;
53.4. premijoms, baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;
53.5. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Sąjungos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;
53.7. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (ar) einamajam remontui, pastatų techninei priežiūrai;
54. Iki 5 proc. lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti, bet ne daugiau nei 1 000,00 Eur gali būti panaudota pagrįstoms nenumatytoms tinkamoms finansuoti projekto įgyvendinimo išlaidoms, kurios nebuvo tiksliai žinomos sutarties sudarymo metu ir kurios nedubliuoja sąmatoje jau esančių išlaidų, padengti.
VI SKYRIUS
SUTARČIŲ SUDARYMAS IR NUTRAUKIMAS, PROGRAMOS PROJEKTUI SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ
55. Sutarties sudarymo, vykdymo, ataskaitų teikimo, sutarties keitimo, nutraukimo ir kitas sąlygas, atsižvelgdamas į šio aprašo nuostatas, nustato ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius sutarties formoje.
56. Jei skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei pareiškėjas prašė paraiškoje, Programos projekto vykdytojas privalo pakeisti išlaidų sąmatą pagal jam skirtą Savivaldybės biudžeto lėšų sumą. Programos projekto vykdytojas, pasirašydamas sutartį, turi teisę keisti Programos projekto veiklos apimtis, bet neturi teisės keisti Programos projekte aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
57. Savivaldybės administracija, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus, su Programos projekto vykdytojais sutartis sudaro ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo finansuojamų Programos projektų sąrašo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje. Projektai finansuojami tik Savivaldybės tarybai patvirtinus einamųjų metų Savivaldybės biudžetą.
58. Programos projekto vykdytojas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už Programos projekto įgyvendinimą ir tikslinį bei teisėtą lėšų panaudojimą.
59. Jeigu Programos projekto vykdytojas atsisako pasirašyti sutartį ar praleidžia sutarčiai pasirašyti nustatytą terminą, lėšos panaudojamos vadovaujantis aprašo 51 punktu.
60. Programos finansavimo laikotarpiu kiekvienais metais pasirašoma atskira Programos projekto finansavimo sutartis. Sumažėjus Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintiems Sporto programos asignavimams skiriamos lėšos mažinamos procentine dalimi.
61. Projekto vykdytojas, kitais Programos įgyvendinimo metais Programos paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu informuotas apie kvietimą pasirašyti naują Programos projekto finansavimo sutartį, privalo per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos Savivaldybės administracijai pateikti patvirtinimą raštu (toliau – patvirtinimas), kad atitinka visus pareiškėjams aprašo 11 punkte keliamus reikalavimus. Programos projekto vykdytojas kartu su patvirtinimu privalo pateikti prisidėjimą patvirtinančius dokumentus, nurodytus šio aprašo 46 punkte. Jei Programos projekto vykdytojas nepateikia rašytinio patvirtinimo ar nebeatitinka keliamų reikalavimų, laikoma, kad Programos projekto vykdytojas prarado teisę gauti Programos projekto finansavimą iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir su juo sutartis nebus pasirašoma. Nepateikus dokumentų, pagrindžiančių nurodyto prisidėjimo, – skirtos lėšos einamųjų metų laikotarpiui atitinkamai mažinamos procentine dalimi.
62. Programos projekto vykdymo metu keičiant daugiau kaip 20 procentų pateiktos detalios sąmatos lėšų tarp sąmatos eilučių, Programos projekto vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių būtina keisti sutartį. Prašydamas pakeisti sutartį Programos projekto vykdytojas kartu turi pateikti patikslintą išlaidų sąmatą.
63. Susitarimai dėl sutarties pakeitimo pasirašomi per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti sutartį gavimo dienos arba projekto vykdytojui pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti sutartį.
64. Iš Savivaldybės biudžeto finansuojamos Programos projektų veiklos jų įgyvendinimo metu negali būti keičiamos.
66. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba iki kol sutartis bus nutraukta. Sutartys sudaromos pasirašant dokumentą elektroniniais parašais.
67. Atrankos organizatorius kontroliuoja Programos projektų, kuriems įgyvendinti skiriamos Savivaldybės biudžeto lėšos, sportinės veiklos vykdymą, Apskaitos skyrius kontroliuoja biudžeto lėšų tikslinį naudojimą.
68. Nustačius, kad projekto vykdytojas nepagrįstai gavo Savivaldybės biudžeto lėšų, netinkamai jas panaudojo, ar paaiškėjus, kad lėšos, nors ir skirtos Programai įgyvendinti, tačiau šios programos priemonės nedera su Pasauliniu antidopingo kodeksu arba tos sporto šakos tarptautinė federacija nepripažįsta Pasaulinio antidopingo kodekso, arba neįgyvendina Nacionalinių antidopingo taisyklių, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas stabdomas arba projekto vykdytojui pervestos Savivaldybės biudžeto lėšos prašomos grąžinti į sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos.
69. Jeigu nustatoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo ar šio aprašo vykdymo pažeidimų, Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę taikyti šias sankcijas:
69.1. nustatyti terminą (iki 30 darbo dienų) pažeidimams pašalinti; konkretus terminas nustatomas atsižvelgiant į pažeidimų sudėtingumą (Programos projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, apie tai raštu privalo informuoti atrankos organizatorių);
69.2. sustabdyti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą Programos projekto vykdytojui, jeigu jis nepašalina pažeidimų per nustatytą terminą;
69.3. nutraukti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą biudžetiniais metais ir neskirti lėšų kitais metais;
70. Programos projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir (arba) jam pasibaigus atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka, nustatytais terminais teikdamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų ir patvirtintų formų ataskaitas.
71. Projekto vykdytojas, gavęs Savivaldybės biudžeto lėšų projektui vykdyti, bet neatsiskaitęs už lėšų panaudojimą sutartyje nustatyta tvarka, praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti Savivaldybės biudžeto lėšų iš Sporto programos.
72. Programos projekto vykdytojas, sutarties galiojimo laikotarpiu nepanaudojęs visų finansavimui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į Savivaldybės biudžeto sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje, iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Už tinkamą įgyvendinamų Programos projektų viešinimą yra tiesiogiai atsakingas Programos projekto vykdytojas. Viešinant Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamą Programos projektą, informaciją privaloma skelbti projekto vykdytojo interneto svetainėje (jeigu yra). Programos projekto vykdytojai, atsižvelgdami į savo įgyvendinamų Programos projektų specifiką, gali pasirinkti, jų nuomone, tinkamas informavimo ir viešinimo priemones, pavyzdžiui: mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius spaudoje ar radijo / televizijos reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonės ir jų kiekis turi būti pasirenkamos ir planuojamos pagal įgyvendinamo Programos projekto mastą, pobūdį, tikslinę auditoriją. Viešinimo priemonėse privaloma nurodyti, kad Programos projektas (pavadinimas ir vykdytojas) bendrai finansuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis. Ši informacija nurodoma tekstu ir (ar) esant galimybei naudojant Savivaldybės ženklą (ženklas turi būti vaizduojamas vadovaujantis Grafinio identiteto vadove nustatytais reikalavimais) ir (ar) kitais būdais, kurie užtikrintų Savivaldybės matomumą Programos projekte. Informacija apie vykdomą Programos projektą skelbiama tik pasirašius sutartį.
75. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą.
76. Savivaldybės administracijai priėmus sprendimą dėl finansavimo, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 3 metus, jei Programos projektui finansavimas neskiriamas – Programos projekto paraiška saugoma 1 metus, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.
77. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Savivaldybės administracijos, į kurią kreipiamasi, nustatyta tvarka.
78. Projektą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-426, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-26, i. k. 2024-16752
Dėl Savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 29 d. sprendimo Nr. 1-429 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės trimetės (2023–2025 m.) aukšto meistriškumo sporto programos projektų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo