Suvestinė redakcija nuo 2021-05-01 iki 2022-11-08
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-12-07, i. k. 2020-26361
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIENTŲ APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. gruodžio 7 d. Nr. 3K-319
Vilnius
Vadovaudamasi Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų ir administracijos struktūros patvirtinimo“, 17.5 papunkčiu:
1. Tvirtinu Klientų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios 2019 m. spalio 11 d. Migracijos departamento direktoriaus įsakymą Nr. 3K-199 „Dėl Asmenų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Migracijos departamento prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus
2021 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 3K-112
KLIENTŲ APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klientų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) teikiamų administracinių paslaugų organizavimo ir klientų aptarnavimo tvarką.
II SKYRIUS
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO TEIKIAMOS PASLAUGOS
3. Lietuvos Respublikos piliečiams Migracijos departamentas teikia šias paslaugas:
3.3. asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikato atnaujinimas, sertifikato galiojimo sustabdymas arba nutraukimas;
3.9. išrašytų valstybės tarnautojų pažymėjimų arba vidaus tarnybos sistemos pareigūno tarnybinius pažymėjimų perdavimas įstaigoms;
4. Užsieniečiams Migracijos departamentas teikia šias paslaugas:
4.6. Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje (toliau – leidimas nuolat gyventi) išdavimas, keitimas;
4.11. prašymų dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo supaprastinta, natūralizacijos, išimties tvarka, atkūrimo, grąžinimo priėmimas;
5. Migracijos departamento paslaugos teikiamos tokiais adresais:
5.2. teritoriniuose skyriuose – Migracijos departamento Alytaus (Jotvingių g. 8, Alytus), Kauno (A. Juozapavičiaus pr. 57 Kaunas), Klaipėdos (Kauno g. 6, Klaipėda), Marijampolės (Kęstučio g. 1, Marijampolė), Panevėžio (K. Binkio g. 14, Panevėžys), Šiaulių (Aušros al. 19, Šiauliai), Tauragės (Stoties g. 15, Tauragė), Telšių (Žemaitės g. 34, Telšiai) ir Vilniaus (Vytenio g. 18, Vilnius) skyriuose;
5.3. nutolusiose darbo vietose – teritorinių skyrių nutolusiose darbo vietose Anykščiuose (Troškūnų g. 3, Anykščiai), Biržuose (Vytauto g. 39, Biržai), Druskininkuose (Vytauto g. 41, Druskininkai), Elektrėnuose (Draugystės g. 32, Elektrėnai), Gargžduose (Klaipėdos g. 80, Gargždai), Jonavoje (Klaipėdos g. 4, Jonava), Joniškyje (Medžiotojų g. 1, Joniškis), Jurbarke (Kauno g. 28, Jurbarkas), Kaišiadoryse (Algirdo g. 16, Kaišiadorys), Kelmėje (Vytauto Didžiojo g. 62, Kelmė), Kėdainiuose (Didžioji g. 17, Kėdainiai), Kretingoje (Vytauto g. 19, Kretinga), Kupiškyje (Gedimino g. 54, Kupiškis), Lazdijuose (Lazdijos g. 5, Lazdijai), Mažeikiuose (Gamyklos g. 36, Mažeikiai), Molėtuose (Dariaus ir Girėno g. 3, Molėtai), Naujoje Akmenėje (P. Jodelės g. 2, Naujoji Akmenė), Pakruojyje (Vytauto Didžiojo g. 15, Pakruojis), Palangoje (Ganyklų g. 30, Palanga), Pasvalyje (Vilniaus g. 3, Pasvalys), Plungėje (Minijos g. 4-1, Plungė), Prienuose (Kauno g. 2, Prienai), Radviliškyje (Gedimino g. 36, Radviliškis), Raseiniuose (Maironio g. 7, Raseiniai), Rokiškyje (Pramonės g. 9, Rokiškis), Skuode (J. Basanavičiaus g. 3, Skuodas), Šakiuose (Šaulių g. 4, Šakiai), Šalčininkuose (Architekto g. 4, Šalčininkai), Šilalėje (Struikų g. 5, Šilalė), Šilutėje (Lietuvininkų g. 31, Šilutė), Švenčionyse (Vilniaus g. 30, Švenčionys), Trakuose (Vytauto g. 57, Trakai), Ukmergėje (Vytauto g. 109, Ukmergė), Utenoje (Maironio g. 4-1, Utena), Varėnoje (M. K. Čiurlionio g. 53, Varėna), Vilkaviškyje (J. Basanavičiaus a. 7, Vilkaviškis), Visagine (Veteranų g. 13, Visaginas);
5.4. mobiliose darbo vietose – teritorinių skyrių nutolusiose darbo vietose, kuriose klientai aptarnaujami tik pagal iš anksto nustatytą grafiką, Ignalinoje (Vasario 16-osios g. 11, Ignalina), Kalvarijoje (Vytauto g. 13, Kalvarija), Kazlų Rūdoje (Vytauto g. 28A, Kazlų Rūda), Nidoje (Taikos g. 5, Neringa), Pagėgiuose (Vilniaus g. 17, Pagėgiai), Rietave (Plungės g. 18, Rietavas), Širvintose (Vilniaus g. 39, Širvintos), Zarasuose (S. Dariaus ir S. Girėno g. 11, Zarasai);
6. Klientų aptarnavimo laikas Migracijos departamente:
6.1. centrinėje įstaigoje ir skambučių centre:
6.2. teritoriniuose skyriuose:
6.3. nutolusiose darbo vietose:
6.3.1. pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val. (pietų pertrauka nuo 11.30 val. iki 12.15 val.);
6.4. nutolusiose darbo vietose Anykščiuose (Troškūnų g. 3, Anykščiai), Joniškyje (Medžiotojų g. 1, Joniškis), Kretingoje (Vytauto g. 19, Kretinga), Kupiškyje (Gedimino g. 54, Kupiškis), Lazdijuose (Lazdijos g. 5, Lazdijai), Molėtuose (Dariaus ir Girėno g. 3, Molėtai), Pakruojyje (Vytauto Didžiojo g. 15, Pakruojis), Palangoje (Ganyklų g. 30, Palanga), Skuode (J. Basanavičiaus g. 3, Skuodas), Šakiuose (Šaulių g. 4, Šakiai), Varėnoje (M. K. Čiurlionio g. 53, Varėna):
6.4.1. pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 16 val. (pietų pertrauka nuo 11.30 val. iki 12.15 val.);
7. Mobilią paslaugą, kai klientas dėl negalios negali pats nuvykti į Migracijos departamento padalinį dėl dokumentų (asmens tapatybės kortelių, pasų, leidimų gyventi) išdavimo ar keitimo, galima užsakyti telefonu 8 707 67000. Tokiais atvejais Migracijos departamento darbuotojas su mobiliąja biometrinių duomenų registravimo įranga atvyksta į kliento nurodytą vietą iš anksto suderintu laiku.
8. Paslaugos Lietuvos Respublikos piliečiams teikiamos visuose teritoriniuose skyriuose, nutolusiose ir mobiliose darbo vietose, išskyrus Aprašo 3.3 ir 3.8 papunkčiuose nurodytas paslaugas – jos teikiamos tik teritoriniuose skyriuose.
9. Paslaugos užsieniečiams teikiamos visuose teritoriniuose skyriuose ir nutolusiose darbo vietose Elektrėnuose, Šalčininkuose, Utenoje ir Visagine. Aprašo 4.9 ir 4.10 papunkčiuose nurodytos paslaugos teikiamos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.
10. Centrinėje įstaigoje aptarnaujami tik užsieniečiai, kurie kreipiasi dėl leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) pagal Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – UTPĮ) 40 straipsnio 1 dalies 41 punktą išdavimo, leidimo pagal UTPĮ 40 straipsnio 1 dalies 51 punktą, 45 straipsnio 1 dalies 1–22 punktus išdavimo (keitimo), dėl leidimo laikinai gyventi pagal UTPĮ 43 straipsnio 1 dalies 2, 5 ir 6 punktus išdavimo (keitimo), kai yra šeimos susijungimo atvejis su šiame punkte nurodytu užsieniečiu arba dėl daugkartinės nacionalinės vizos išdavimo pagal Vizos išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2017 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1V-899/V-330, 70.11 papunktį, kai užsienietis turi teisę pateikti prašymą dėl leidimo laikinai gyventi centrinėje įstaigoje.
III SKYRIUS
KLIENTŲ APTARNAVIMAS
11. Lietuvos Respublikos piliečiai aptarnaujami pagal išankstinę vizito rezervaciją interneto svetainėje adresu www.migracija.lt arba gyva eile. Esant galimybių, vaikai iki penkerių metų, asmenys, sulaukę senatvės pensijos amžiaus, nėščios moterys ir neįgalūs asmenys aptarnaujami be eilės.
12. Paslaugos užsieniečiams Migracijos departamente teikiamos tik pagal išankstinę vizito rezervaciją interneto svetainėje adresu www.migracija.lt. Klientai be išankstinės vizito rezervacijos neaptarnaujami, išskyrus šiame punkte numatytą išimtį.
Užsieniečiai, dėl objektyvių priežasčių negalintys užpildyti prašymo Aprašo 4 punkte nurodytoms paslaugoms gauti el. būdu (dėl senyvo amžiaus, neįgalumo, sunkios socialinės padėties), gali būti aptarnaujami be išankstinės vizito rezervacijos. Šiuo atveju klientui išreiškus žodinį pageidavimą, Migracijos departamento darbuotojas padeda užpildyti ir elektroniniu būdu pateikti prašymą Aprašo 4 punkte nurodytoms paslaugoms gauti.
13. Klientai, kurie atvyksta pagal išankstinę vizito rezervaciją pavėlavę, aptarnaujami tik tuo atveju, jeigu tai netrukdo aptarnauti kitus vizitą iš anksto rezervavusius klientus.
14. Klientai Migracijos departamente žodžiu aptarnaujami lietuvių, anglų ir rusų kalbomis. Jeigu klientas ar jo atstovas nemoka lietuvių, anglų ar rusų kalbos, o Migracijos departamente nėra darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria klientas ar jo atstovas kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Migracijos departamentą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į lietuvių kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia klientas, kuris kreipiasi į Migracijos departamentą, savo iniciatyva.
16. Konsultacijos klientams teikiamos Migracijos departamento skambučių centro telefonu 8 707 67000 (skambinant iš užsienio tel. +370 5 271 7112), elektroniniu paštu info@migracija.gov.lt ir Migracijos departamento socialinio tinklo Facebook svetainės paskyroje.
17. Laisvos formos prašymai ir skundai gali būti teikiami šio Aprašo 5.1–5.4 papunkčiuose nurodytais adresais arba elektroniniu paštu info@migracija.gov.lt. Skundai gali būti teikiami ir elektroniniu paštu skundai@migracija.gov.lt. Apie galimai nesąžiningus Migracijos departamento darbuotojų veiksmus, susijusius su korupcija, klientai gali pranešti elektroniniu paštu pranesk@migracija.gov.lt, telefonu (8 5) 219 8442 arba užpildyti nustatytos formos pranešimą www.migracija.lrv.lt.
18. Aptarnaujant klientą prie aptarnavimo langelio gali būti tik klientas, pageidaujantis pateikti prašymą, gauti konsultaciją, vertėjas, kliento atstovas, turintis atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir (ar) kitas asmuo, turintis teisę pateikti prašymą.
Jeigu kiti asmenys, atvykę kartu su šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytais asmenimis, nevykdo Migracijos departamento darbuotojo prašymo pasišalinti nuo priėmimo langelio, asmenys, nurodyti šio punkto pirmojoje pastraipoje, neaptarnaujami, o šių asmenų prašymai nepriimami.
19. Migracijos departamento darbuotojas, nustatęs, kad asmuo trukdo vykdyti asmenų aptarnavimą Migracijos departamente ar atlieka veiksmus, pažeidžiančius kitų asmenų privatumą, paprašo šio asmens nutraukti veiksmus ir (ar) palikti Migracijos departamento patalpas.
20. Klientams draudžiama patekti į Migracijos departamento tarnybines patalpas, išskyrus tuos atvejus, kai jie yra lydimi Migracijos departamento darbuotojų.
21. Migracijos departamento klientų aptarnavimo vietose, siekiant užtikrinti viešąją tvarką, apsaugoti Migracijos departamento valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir kitų asmenų, kurie lankosi Migracijos departamente, gyvybę, sveikatą, teises ir laisves bei jų ir Migracijos departamento turtą, taip pat asmenų aptarnavimo kokybei užtikrinti, vykdomas vaizdo stebėjimas.
22. Klientų aptarnavimo kokybės tikslais klientų ir Migracijos departamento darbuotojų pokalbiai telefonu yra įrašomi.
23. Jeigu mobilią paslaugą užsisako ne Aprašo 5.6 papunktyje nurodytas klientas, jis kliento nurodytoje vietoje neaptarnaujamas.
24. Migracijos departamento direktorius klientus priima pagal iš anksto sudarytą grafiką. Klientai, pageidaujantys patekti į priėmimą pas Migracijos departamento direktorių, Migracijos departamentui elektroniniu paštu komunikacija@migracija.gov.lt pateikia prašymą, kuriame nurodo savo vardą, pavardę, kontaktinius duomenis ir išdėsto klausimo ar problemos esmę. Klientai į priėmimą užrašomi ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki priėmimo dienos. Jeigu kliento klausimą ar problemą galima išspręsti bendra tvarka, klientas į direktoriaus priėmimą neregistruojamas ir informuojamas, kad į jo kreipimąsi bus atsakyta bendra tvarka. Klientų priėmimas vykdomas atvykus į centrinę įstaigą arba nuotoliniu būdu.
IV SKYRIUS
VIZITO REZERVACIJA IR ATŠAUKIMAS
25. Išankstinio vizito Migracijos departamente laikas rezervuojamas interneto svetainėje adresu www.migracija.lt, užpildžius vizito rezervacijos formą. Vizito rezervacijos formoje nurodoma: kliento vardas (-i), pavardė (-ės), gimimo data, asmens dokumento numeris, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, pageidaujama paslaugos suteikimo kalba, vizito tipas, paslaugos suteikimo vieta, vizito data ir laikas. Klientai, pageidaujantys pateikti Aprašo 4.9 ir 4.10 papunkčiuose nurodytus prašymus, rezervuodami vizito laiką, privalo prisegti kelionės dokumento kopiją.
26. Klientas, užpildęs vizito rezervacijos formą, per vieną valandą turi patvirtinti vizito rezervaciją, paspausdamas vizito rezervacijos patvirtinimo nuorodą, kuri atsiunčiama kliento nurodytu elektroninio pašto adresu. Klientui per vieną valandą nepatvirtinus vizito rezervacijos, vizito laikas nerezervuojamas.
28. Vizito laiką gali rezervuoti klientas, pageidaujantis gauti paslaugą, ar jo atstovas, turintis atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
29. Klientas vizito rezervaciją gali atšaukti paspaudęs el. paštu gautą nuorodą arba prisijungęs prie savo asmeninės paskyros interneto svetainėje adresu www.migracija.lt.
30. Klientas, du kartus atšaukęs to paties tipo vizito rezervaciją, vieną mėnesį nuo antrojo vizito atšaukimo dienos negali rezervuoti bet kurio tipo vizito.
V SKYRIUS
Asmens tapatybės patvirtinimas
32. Jeigu specialūs teisės aktai nenumato kitaip, kai klientas kreipiasi dėl asmens duomenų teikimo ar kitos paslaugos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, turi būti patvirtinta kliento tapatybė, kuri priklausomai nuo kreipimosi būdo, gali būti patvirtinta taip:
32.1. kai prašymas teikiamas tiesiogiai atvykus į Migracijos departamentą – pateikiant galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
32.2. kai prašymas siunčiamas paštu – pridedant prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;
33. Į telefonu pateiktus prašymus, taip pat į elektroniniu paštu gautus prašymus, nepasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu, atsakoma suteikiant bendro pobūdžio informaciją, kurioje nėra tiesiogiai pateikiami jokie Migracijos departamento tvarkomi konkretaus kliento duomenys ir kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu klientu.
Pakeitimai:
1.
Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 3K-112, 2021-04-30, paskelbta TAR 2021-04-30, i. k. 2021-09311
Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 7 d. įsakymo Nr. 3K-319 „Dėl Klientų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo