Suvestinė redakcija nuo 2016-04-29 iki 2020-11-16

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-12-28, i. k. 2015-20636

 

Aprašas: rajono nespalvotas

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO MIROSLAVO AMBULATORIJOS REORGANIZAVIMO

 

2015 m. gruodžio 22 d. Nr. K-278

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.95 straipsnio 2 dalimi, 2.96 straipsnio 3 dalimi, 2.97 straipsnio 1–3 dalimis, 2.99 straipsniu, 2.101  straipsnio  1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 15 straipsniu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 7 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 9 punktu ir įgyvendindama 2015 m rugsėjo 30 d. Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. K-236 „Dėl sutikimo reorganizuoti Alytaus rajono Miroslavo ambulatoriją“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Nuo 2016 m. gegužės 1 d. reorganizuoti viešąją įstaigą Alytaus rajono Miroslavo ambulatoriją jungimo būdu, prijungiant ją prie viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro, kuri, kaip juridinis asmuo, po reorganizavimo tęs veiklą. Viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija, kaip juridinis asmuo, po reorganizavimo baigs veiklą.

2. Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro reorganizavimo sąlygų aprašą (toliau – Reorganizavimo sąlygos) pagal 1 priedą.

3. Išdėstyti po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų naują redakciją pagal 2 priedą.

4. Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo komisiją pagal 3 priedą ir pavesti jai įgyvendinti Reorganizavimo sąlygas bei pasirašyti Reorganizavimo sąlygose nurodytą Dokumentacijos  ir turto perdavimo ir priėmimo aktą.

5. Įpareigoti 4 sprendimo punkte nurodytą komisiją pasibaigus viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimui pateikti Alytaus rajono savivaldybės tarybai pasirašytą Reorganizavimo sąlygose nurodytą Dokumentacijos ir turto perdavimo ir priėmimo aktą su priedais.

6. Įpareigoti viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos direktorių išregistruoti viešąją įstaigą Alytaus rajono Mirolavo ambulatoriją iš Juridinių asmenų registro ir  atlikti visus su tuo susijusius veiksmus, o viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorių ─ įregistruoti po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų naują redakciją ir su tuo susijusius duomenis Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos norminių aktų ir šiuo sprendimu patvirtintų Reorganizavimo sąlygų nustatyta tvarka ir terminais.

7. Nustatyti, kad šiuo sprendimu patvirtinti po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatai įsigalioja ir viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija laikoma reorganizuota (reorganizavimas laikomas baigtu), kai Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre įregistruojami po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatai. Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras, turėjęs reorganizavime dalyvaujančios įstaigos statusą, po įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre jo netenka (t. y. nuo 2016-05-01).

8. Pavesti Socialinės paramos skyriaus vedėjui Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka informuoti valstybės institucijas apie viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimą, išskyrus atskirus šiame sprendime nurodytus įpareigojimus, kuriuos turi įvykdyti viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriai.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-125, 2016-04-26, paskelbta TAR 2016-04-28, i. k. 2016-10661

 

9. Pavesti Socialinės paramos skyriaus vedėjui kontroliuoti, kad būtų laiku ir tinkamai vykdomos Lietuvos Respublikos norminių aktų ir šio sprendimo bei juo patvirtintų Reorganizavimo sąlygų nuostatos bei darbas ir reikalingų dokumentų pateikimas valstybės institucijoms, įstaigoms ir įmonėms būtų organizuotas taip, kad viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatai Juridinių asmenų registre būtų įregistruoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-125, 2016-04-26, paskelbta TAR 2016-04-28, i. k. 2016-10661

 

10. Įgalioti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorių pasirašyti sprendimo 3 punkte nurodytus Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Vrubliauskas


 

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. gruodžio 22 d.

sprendimo Nr. K-278

1 priedas

 

VŠĮ ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO IR VŠĮ ALYTAUS RAJONO MIROSLOVO AMBULATORIJOS

R E O R G A N I Z A V I M O  S Ą L Y G Ų   A P R A Š A S

 

I. REORGANIZUOJAMOS ALYTAUS RAJONO  SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DUOMENYS, TURTO ĮVERTINIMAS

 

1. Reorganizuojamos Alytaus rajono savivaldybės viešosios įstaigos (toliau – reorganizuojama įstaiga) duomenys:

1.1. reorganizuojamos įstaigos pavadinimas Viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija;

1.2. reorganizuojamos įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga (savivaldybės);

1.3. reorganizuojamos įstaigos  buveinė: Vilties g. 6, Miroslavo k., Alytaus r.;

1.4. reorganizuojamos įstaigos kodas 153724254;

1.5. registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie reorganizuojamą įstaigą – Juridinių asmenų registras;

1.6. reorganizuojama įstaiga nėra pridėtinės vertės mokesčio mokėtoja.

 

 

 

II. REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DUOMENYS, TURTO ĮVERTINIMAS

 

2. Reorganizavime dalyvaujančios  Alytaus rajono savivaldybės viešosios įstaigos (toliau –

reorganizavime dalyvaujanti  įstaiga) duomenys:

2.1. reorganizavime dalyvaujančios įstaigos pavadinimas  – Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras;

2.2. reorganizavime dalyvaujančios įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga (savivaldybės);

2.3. reorganizavime dalyvaujančios įstaigos  buveinė: Naujoji g. 48 Alytus;

2.4. reorganizavime dalyvaujančios  įstaigos kodas 193107218;

2.5. registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie reorganizavime dalyvaujančią įstaigą  –  Juridinių asmenų registras;

2.6. reorganizavime dalyvaujanti įstaiga yra pridėtinės vertės mokesčio mokėtoja.

 

IIIREORGANIZAVIMO TIKSLAS IR PAGRINDIMAS

 

3.1. Reorganizavimo tikslas – racionaliai naudoti privalomojo sveikatos draudimo fondo skiriamas lėšas ir teikti aukštesnės kokybės sveikatos priežiūros paslaugas, optimizuojant administravimą, didinti veiklos ir valdymo efektyvumą, sutelkti turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius, prijungiant viešąją įstaigą Alytaus rajono Miroslavo ambulatoriją prie viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro.

3.2. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos prijungimas prie viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro grindžiamas tuo, jog įvykdžius reorganizavimą, turint tuos pačius  finansinius išteklius:

3.2.1. bus pagerintas privalomojo sveikatos draudimo fondo skiriamų lėšų panaudojimas ir teikiamos aukštesnės kokybės sveikatos priežiūros paslaugos;

3.2.2. bus optimizuotas administravimas;

3.2.3. bus sutelkti žmogiškieji ir materialiniai ištekliai.

 

 

IV. REORGANIZAVIMO BŪDAS, PASIBAIGIANTIS JURIDINIS ASMUO IR TĘSIANTIS  VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO JURIDINIS ASMUO

 

4. Viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija reorganizuojama jungimo būdu, prijungiant ją prie  viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro. Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras, kaip juridinis asmuo, po reorganizavimo tęsia  savo veiklą, o viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija, kaip savarankiškas juridinis asmuo, po reorganizavimo baigia savo veiklą (t. y. po reorganizavimo viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija tampa tęsiančio veiklą juridinio asmens viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro padaliniu – Miroslavo ambulatorija, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

 

V. REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS

 

5. Reorganizavimo etapai:

5.1. Iki 2015-10-15 (įskaitytinai), vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 dalimi, vieną kartą viešai (leidinyje „Lietuvos žinios“) paskelbiama apie viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro ir viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo sąlygų aprašo (toliau aprašas) sudarymą ir  pranešama visiems reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančio juridinio asmens kreditoriams raštu. Aprašas pateikiamas Juridinių asmenų registrui ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną, taikant Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytus reikalavimus.

5.2. Iki 2015-12-31 (įskaitytinai), bet ne anksčiau kaip praeis trisdešimt dienų nuo viešo paskelbimo apie aprašo sudarymą, numatoma priimti Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą dėl viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo, kuriuo bus patvirtintas aprašas ir pakeisti (išdėstyti nauja redakcija) po reorganizavimo tęsiančio juridinio asmens – viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatai.

5.3. Darbuotojų teisinių darbo santykių pratęsimas ar nutraukimas bus vykdomas Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

5.4. Jei viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija yra sudariusi sutartis su paslaugų gavėjais, užsakovais ar kitomis sutarčių šalimis, sutartyse ar LR norminiuose aktuose nustatytais terminais, o jei šie terminai nenustatyti – ne vėliau kaip iki 2015-10-15, viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos direktorius registruotu laišku informuoja asmenis, su kuriais sudarytos sutartys, apie tai, kad teisės ir pareigos pagal sutartis pereina viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui, nurodant, nuo kada viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos teisės ir pareigos pereina viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui, naują sąskaitą, į kurią turi būti sumokėti mokėjimai už paslaugas (tuo atveju, jeigu buvo teikiamos mokamos paslaugas), ir apie tai, kad kitos sutarčių šalys atvyktų pakeisti sutartis, bei pateikia kitą informaciją, jei tai numatyta sutartyse ar teisės aktuose. Įgyvendinant šią nuostatą turi būti užtikrintas viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos pasirašytų sutarčių su fiziniais ir juridiniais asmenimis prisiimtų įsipareigojimų vykdymo, atsiskaitymų už prekes, darbus ir paslaugas tęstinumas ir nepertraukiamumas.

5.5. Iki 2016-05-01 viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos direktorius ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius, dalyvaujant Alytaus rajono savivaldybės tarybos sudarytai viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo komisijai, pasirašo Dokumentacijos ir turto perdavimo ir priėmimo aktą (toliau – aktas), kurio struktūra ir pasirašymo tvarka detalizuojama šio aprašo VI skyriuje. Nuo akto pasirašymo už viso perduoto turto tinkamą apsaugos organizavimą atsako viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius.

5.6. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriai privalo darbą organizuoti taip, kad aprašo nuostatos būtų įgyvendintos tinkamai ir laiku, o viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos antspaudai būtų sunaikinti, viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija  būtų išregistruota iš Juridinių asmenų registro ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatai būtų įregistruoti tą pačią dieną – 2016-05-01.

5.7. Ne  vėliau kaip iki 2016-05-15 Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorius pateikia Alytaus rajono savivaldybės tarybai aktą su priedais.

 

VI. TEISIŲ, PAREIGŲ (PRIEVOLIŲ), TURTO PERĖMIMAS (PASKIRSTYMAS)

 

6. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos teises,  pareigas ir funkcijas, jai valdyti reikalingą  turtą  pagal  aktą  perima po reorganizavimo  veiklą  tęsianti  viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras.

Pagal aktą  viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui  ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį bei trumpalaikį materialųjį turtą, valdomą patikėjimo teise ir / ar panaudos teise (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 1 – Ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo bei trumpalaikio materialiojo turto sąrašas pagal 2016-05-01 būklei).

Viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui  atsargas (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 2 – Atsargos pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui pinigines lėšas ir finansinį turtą  (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 3 –  Piniginių lėšų ir finansinio turto sąrašas pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui gautinų sumų (debitorių) sąrašą (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 4 –  Gautinų sumų sąrašas pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui išlaidų sąrašą (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 5 –  Išlaidų sąrašas pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui finansavimą (lėšas) (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 6 –  Finansavimui skirtos lėšos iš biudžeto ir iš kitų šaltinių pagal 2016-05-01  būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui duomenis apie ilgalaikio turto nusidėvėjimą (amortizaciją) (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 7 – Duomenys apie ilgalaikio turto nusidėvėjimą (amortizaciją) pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui išsinuomotą turtą (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 8 – Išsinuomoto turto sąrašas pagal 2016-05-01 būklę bei sutartys).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui saugoti priimtą turtą (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 9 –  Saugoti priimto turto sąrašas pagal 2016-05-01 būklę).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui teikiamų paslaugų gavėjų bei užsakovų sąrašą ir sutartis (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 10 – Paslaugų gavėjų ir užsakovų sąrašas pagal 2016-05-01 būklę ir sutartys su paslaugų gavėjais ir užsakovais).

 

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui kreditorių ir kreditorinių įsipareigojimų sąrašą (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 11 – Kreditorių ir kreditorinių įsipareigojimų sąrašas pagal 2016-05-01 būklę bei sutartys su kreditoriais).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui archyvinius dokumentus (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 12 – Archyvinių dokumentų sąrašas, archyviniai dokumentai ir kiti su tuo susiję dokumentai).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui buhalterinius dokumentus, išskyrus dokumentus išdėstytus kituose akto prieduose (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 13 – Buhalterinių dokumentų sąrašas).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda Viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui darbuotojų, tęsiančių darbo santykius viešojoje įstaigoje Alytaus rajono savivaldybės priminės sveikatos priežiūros centre, sąrašą, darbuotojų darbo sutartis, kitus su darbo santykiais susijusius dokumentus (Prie akto turi būti pridedamas Priedas Nr. 13 – Darbuotojų, tęsiančių darbo santykius viešojoje įstaigoje Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre, sąrašas, darbuotojų darbo sutartys, asmens bylos, kiti su tuo susiję dokumentai).

Pagal aktą viešoji įstaiga Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija perduoda viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui kitus (aukščiau nepaminėtus) įstaigos dokumentus (akto Priedas Nr. 14 – Kitų perduodamų dokumentų sąrašas).

Perdavimo ir priėmimo aktus pasirašo reorganizuojamų įstaigų vadovai ir vyriausieji finansininkai.

Reorganizuojamos  viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos panaudos pagrindais valdomas turtas perduodamas tokia tvarka:

Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos panaudos pagrindais valdomas turtas, kuris priklauso Alytaus rajono savivaldybei, savivaldybės tarybos sprendimu perduodamas panaudos pagrindais valdyti viešąjai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui.

Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos panaudos pagrindais valdomas turtas, kuris priklauso Sveikatos apsaugos ministerijai, Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymu perduodamas panaudos pagrindais valdyti viešąjai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui.

Reorganizavimo metu viešosios įstaigos vykdo įprastą savo veiklą. Šiuo laikotarpiu kiekviena viešoji įstaiga vykdo savo turto buhalterinę apskaitą atskirai.

Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos teisės ir pareigos perimamos  vadovaujantis Lietuvos Respublikos  įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės  nutarimais  ir kitais  teisės aktais.

 

VII. TURTO ĮVERTINIMO IR INVENTORIZAVIMO  TVARKA

 

7.1. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos turtas, perduodamas viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui, įvertinamas remiantis buhalterinės apskaitos dokumentais.

7.2.   Reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančio juridinių asmenų turto inventorizacija atliekama Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka pagal 2015-11-01 būklę, o inventorizavimo duomenys tikslinami Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimo dėl viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo priėmimo dieną bei akto pasirašymo dieną. Pagal akto pasirašymo dienos būklę patikslinami ir kiti akte ir jo prieduose nurodyti duomenys. 

 

VIII. APSKAITOS DOKUMENTŲ, FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS IR KITŲ DOKUMENTŲ PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA

 

8.1. Apskaitos dokumentai, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai, finansinės būklės ataskaitos ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir kiti dokumentai perimami pasirašant aktą ir jo priedus aprašo VI dalyje nustatyta tvarka.

8.2. Pasirašius aktą, nuo akto pasirašymo momento už viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos perduotų apskaitos dokumentų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių, finansinės būklės ataskaitų ir žemesniojo lygio išlaidų sąmatos vykdymo bei kitų dokumentų apsaugos organizavimą atsako viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius.

 

 

IXREORGANIZUOJAMO JURIDINIO ASMENŲ DALYVIŲ TAPIMO TĘSIANČIO VEIKLĄ PO  REORGANIZAVIMO  JURIDINIO ASMENS DALYVIU TVARKA IR SĄLYGOS

 

9. Po reorganizavimo (t. y. naujos viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų redakcijos įregistravimo dienos Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatyta tvarka) viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro (juridinio asmens) savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija  yra Alytaus rajono savivaldybės taryba, kuri vykdo jai Lietuvos Respublikos norminiais aktais ir savivaldybės institucijų  dokumentais priskirtas funkcijas.

 

X. REORGANIZUOJAMOS IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ĮSTAIGŲ TEISĖS  IR PAREIGOS REORGANIZAVIMO METU

 

10. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriai reorganizavimo metu privalo užtikrinti nenutrūkstamą, atitinkančią  įstaigų įstatus veiklą.

 

XI. KREDITORIŲ TEISĖS REORGANIZAVIMO METU

 

11.1. Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros  centro, viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos kreditorių teisės reorganizavimo metu ginamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.101 straipsniu bei Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 15 straipsniu.

11.2. Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro, viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos kreditoriai turi teisę reikalauti nutraukti ar įvykdyti prieš terminą prievolę, taip pat atlyginti nuostolius, jeigu tai numatyta sandoryje arba yra pagrindas manyti, kad prievolės įvykdymas dėl reorganizavimo pasunkės, ir kreditoriui pareikalavus juridiniai asmenys nesuteikė papildomo prievolių įvykdymo užtikrinimo.

11.3. Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras, privalo papildomai užtikrinti viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos prievolių įvykdymą kiekvienam to reikalaujančiam kreditoriui, kurio teisės atsirado ir nepasibaigė iki viešo paskelbimo apie sudarytas reorganizavimo sąlygas, jeigu yra pagrindas manyti, kad prievolės įvykdymas dėl reorganizavimo pasunkės.

 

XII. REORGANIZAVIMO TERMINAI, MOMENTAS, NUO KURIO PASIBAIGIANČIO  JURIDINIO ASMENS TEISĖS IR PAREIGOS PEREINA TĘSIANČIAM VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO JURIDINIAM ASMENIUI

 

12.1. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos ir viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro reorganizavimo  pabaiga  laikoma po  reorganizavimo veiklą  tęsiančios viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų  įregistravimo Lietuvos  Respublikos įstatymų nustatyta tvarka data (2016-05-01). Momentas, nuo kurio pasibaigiančio juridinio asmens viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos teisės ir pareigos pereina tęsiančiam veiklą po reorganizavimo juridiniam asmeniui viešajai įstaigai Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui –viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų įregistravimo Lietuvos  Respublikos įstatymų nustatyta tvarka diena.

12.2. Po įstaigų reorganizavimo įstaigos įstatus turi teisę pasirašyti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius.

 

XIII. VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VADOVUI IR KITIEMS ORGANAMS REORGANIZAVIMO METU SUTEIKIAMOS PAPILDOMOS TEISĖS

 

13.1. Reorganizavimo laikotarpiu viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos vadovas privalo prisiimti įsipareigojimus nedidinant kreditorinio įsiskolinimo, palyginus su praeitų metų tuo pačiu laikotarpiu, negali skolintis pinigų.

13.2. Reorganizavime dalyvaujančių viešųjų įstaigų vadovai reorganizavimo metu privalo užtikrinti nenutrūkstamą, atitinkančią įstaigų įstatus, veiklą.

13.3. Viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos vadovui suteikiamos teisės ir pareigos vykdant reorganizavimo procedūras:

13.3.1. teisės aktų nustatyta tvarka pranešti  VšĮ Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos kreditoriams apie įstaigos reorganizavimą prijungimo būdu prie viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro;

13.3.2. supažindinti darbuotojus apie numatomus darbo sąlygų pasikeitimus Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir atsižvelgiant į pareigybių sąrašo pakeitimą;

13.3.3. iki 2015-10-15 viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui pateikti VšĮ Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos praėjusių trejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius.

13.4. viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriui suteikiamos teisės ir pareigos, vykdant reorganizavimo procedūras:

13.4.1. parengti teisės aktų projektus dėl viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro valdymo struktūros ir pareigybių sąrašo pakeitimų tvirtinimo;

13.4.2. atlikti visus veiksmus ir pateikti dokumentus, reikalingus tolesnei po reorganizavimo viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro veiklai vykdyti.

 

XIV. INFORMACIJOS APIE PARENGTAS REORGANIZAVIMO SĄLYGAS PASKELBIMO, SUSIPAŽINIMO SU REORGANIZAVIMO SĄLYGOMIS, KITAIS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ DOKUMENTAIS TVARKA

 

14. Reorganizuojama VšĮ Alytaus rajono Miroslavo ambulatorija ir reorganizavime dalyvaujantis VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras ir po reorganizavimo veiklą tęsiantis  VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras apie parengtas reorganizavimo sąlygas viešai paskelbia reorganizavime dalyvaujančių viešųjų įstaigų įstatuose nurodytuose leidiniuose vieną kartą ne vėliau kaip prieš trisdešimt dienų iki visuotinio dalininkų susirinkimo, kurio darbotvarkėje numatyta priimti sprendimą dėl reorganizavimo baigties.

14.1. Su reorganizavimo sąlygomis, po reorganizavimo veiksiančio VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro įstatais ir praėjusių trejų finansinių metų metinėmis finansinėmis atskaitomybėmis galima susipažinti VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre, Naujoji g. 48, Alytus.

14.2. Reorganizavimo sąlygos ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną turi būti pateiktos Juridinių asmenų registrui.

14.3. Patvirtintą reorganizavimo sąlygų aprašą pasirašo kiekvienos, reorganizavime dalyvaujančios, viešosios įstaigos vadovai.

 

 

 

Parengė ir pateikė:

 

VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos

priežiūros centro direktorius

Gediminas Krasauskas

 

 

VšĮ Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos gydytoja,

vykdanti direktorės funkcijas

Vijoleta Antanavičienė


 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės 

tarybos 2015 m. gruodžio 22 d.

sprendimu Nr. K-278

2 priedas    

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau tekste – įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (LNSS) Alytaus rajono savivaldybės viešoji asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, šiais įstatais ir kitais teisės aktais.

3. Įstaiga yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

4. Įstaigos steigėja – Alytaus rajono savivaldybės taryba.

5. Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

6. Įstaigos veiklos laikotarpis neribotas.

7. Įstaiga yra paramos gavėja.

 

 

II. Įstaigos veiklos tikslai, sritys ir rūšys

 

8. Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai: tenkinti viešuosius interesus vykdant sveikatos priežiūros veiklą, gerinti žmonių sveikatą, sumažinti žmonių mirtingumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

9. Įstaigos veiklos sritis – organizuoti ir teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurias teikti teisę suteikia įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija.

10. Įstaigos veiklos rūšys:

10.1 pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:

10.1.1. bendrosios praktikos gydytojų veikla (86.21);

10.1.2. odontologinės praktikos veikla (86.23);

10.1.3. viduriniojo medicinos personalo paslaugos teikiamos ligoniams ne ligoninėse (86.90.10);

10.1.4. medicinos laboratorijų veikla (86.90.30);

10.1.5. slaugos ligoninių veikla (86.10.40);

10.1.6. gydytojų specialistų veikla (86.22);

10.1.7. stacionarinė pagyvenusių ir neįgaliųjų asmenų globos veikla (87.30);

10.1.8. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiaisiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla (88.10);

10.1.9. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90).

10.2. mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas:

10.2.1. kai šios paslaugos įtrauktos į Vyriausybės nustatyto asortimento mokamų  sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą;

10.2.2. kai paslaugos teikiamos asmenims, kurie kreipėsi į įstaigą savo iniciatyva ir  teritorinė ligonių kasa nesumoka už jų sveikatos priežiūrą;

10.3. kita įstatymais neuždrausta veikla (veiklos, kurios pagerintų personalo ir pacientų darbo ir poilsio sąlygas, konferencijų, seminarų, tobulinimosi kursų organizavimas ir kt.).

11. Teisės aktais nustatytais atvejais įstaiga gali imtis tam tikros rūšies veiklos tik gavusi įstatymų nustatyta tvarka išduotą licenciją.

12. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.

 

III. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

13. Įstaiga gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, šiems įstatams ir veiklos tikslams.

14. Įstaiga turi teisę:

14.1. turėti sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotose banko  įstaigose, savo antspaudą;

14.2. pirkti ar kitaip įsigyti turtą, jį valdyti, naudoti ir disponuoti juo įstatymų ir šių įstatų nustatyta tvarka;

14.3. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

14.4. teikti mokamas paslaugas;

14.5. nustatyta tvarka gauti lėšas iš savivaldybės ar valstybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių;

14.6. skelbti konkursus, susijusius su įstaigos veikla;

14.7. stoti į ne pelno organizacijų asociacijas, tarp jų ir į tarptautines, bei dalyvauti jų veikloje;

14.8. steigti filialus ir atstovybes;

14.9. verstis įstatymų nedraudžiama ūkine komercine veikla, kuri yra neatsiejamai susijusi su jos veiklos tikslais;

14.10. nustatyti socialinių paslaugų poreikius ir priimti sprendimus dėl socialinės globos paslaugų skyrimo.

15. Įstaigai neleidžiama:

15.1. gauto pelno skirti kitiems veiklos tikslams, negu nustatyta įstaigos įstatuose;

15.2. neatlygintinai perduoti įstaigos turtą nuosavybėn pagal patikėjimo ar panaudos sutartį viešosios įstaigos dalininkui ar su juo susijusiam asmeniui, išskyrus Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 17 straipsnio 9 dalyje numatytą atvejį;

15.3. skolintis pinigų už palūkanas iš savo dalininko ar  su juo susijusio asmens;

15.4. užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymą.

16. Įstaiga privalo:

16.1. užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;

16.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;

16.3. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje;

16.4. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas ir medicinos gaminius, kurie yra nustatyta tvarka aprobuoti ir leisti naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;

16.5. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms  įstaigoms teisės aktų nustatyta tvarka;

16.6. užtikrinti lygias pacientų teises į teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas;

16.7. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant medicinines paslaugas;

16.8. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai asmens sveikatos priežiūros įstaiga privalo pateikti  informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka skelbti informaciją apie jo sveikatos būklę;

16.9. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, dalininkus apie įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, kitus žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;

16.10. teikti dalininkams išvadas ir pasiūlymus sveikatos priežiūros ūkiniais, ekonominiais, finansiniais, darbo organizavimo klausimais ir  vykdomų funkcijų kokybę;

16.11. įstatymų nustatyta tvarka organizuoti ūkinės ir finansinės veiklos apskaitą, įgaliotoms valstybinėms institucijoms teikti informaciją, būtiną finansinei kontrolei bei apskaitai užtikrinti, mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;

16.12. nustatyta tvarka organizuoti raštvedybą bei tvarkyti archyvus;

16.13. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas, įsitikinus, kad pacientas turi teisę tokias paslaugas gauti.

17. Įstaiga vykdo buhalterinę apskaitą, teikia finansinę – buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir moka mokesčius įstatymų nustatyta tvarka.

18. Įstaiga turi kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams bei kitiems teisės aktams ir šiems įstatams.

 

IV. ĮSTAIGOS DALININKAI, NAUJŲ DALININKŲ PRIĖMIMO IR DALININKŲ TEISIŲ PERLEIDIMO KITIEMS ASMENIMS
TVARKA

 

19. Įstaigos dalininkais gali būti asmenys, kuriems tokią teisę suteikia teisės aktai ir kurie Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka yra perdavę įstaigai įnašus ar asmenys, kuriems dalininko teisės yra perleistos įstatymų ir šių įstatų nustatyta tvarka ir turi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatytas dalininko teises.

20. Jeigu įstaigos dalininkas yra vienas asmuo, jis vadinamas įstaigos savininku. Šių įstatų nuostatos, kurios taikomos dalininkams, taikomos ir savininkui.

21. Dalininko teisės įgyjamos įsigyjant iš kito dalininko įstaigos dalininkų kapitalo dalį arba gavus visuotinio dalininkų susirinkimo pritarimą ir įnešus piniginius ar turtinius įnašus į įstaigos dalininkų kapitalą.

22. Dalininko teisės prarandamos parduodant ar kitaip perleidžiant kitų asmenų nuosavybėn savąją dalininko kapitalo dalį, išskyrus atvejus, kai dalininkė yra valstybė ar savivaldybė. Valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos dalininko teisės gali būti perduotos kitiems juridiniams asmenims Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimo juo, nustatytais atvejais ir būdais.

23. Įstaigos dalininkų įnašų vertė yra įrašoma įstaigos dokumentuose, o kiekvienam dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dokumentas.

24. Įstaigos dalininkas turi šias neturtines teises:

24.1. dalyvauti ir balsuoti įstaigos visuotiniuose dalininkų susirinkimuose;

24.2. susipažinti su įstaigos dokumentais ir gauti įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą;

24.3. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, įstaigos įstatams arba protingumo ir sąžiningumo principams;

24.4. kreiptis į teismą su ieškiniu prašydamas uždrausti įstaigos valdymo organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius įstaigos valdymo organo kompetenciją;

24.5. kitas įstatymuose nustatytas neturtines teises.

25. Įstaigos dalininkas turi turtinę teisę įstaigos likvidavimo atveju gauti jos turto dalį Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

26. Nauji dalininkai priimami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu.

27. Asmuo, pageidaujantis tapti nauju įstaigos dalininku, pateikia įstaigos vadovui prašymą juo tapti. Prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti įstaigos dalininku (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), taip pat nurodomas įnašas pinigais ar įnašo vertė, nurodyta turto vertinimo ataskaitoje. Be to, prašyme turi būti pareikštas pritarimas įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita, jei numatoma perduoti ne piniginį įnašą, o kitą turtą.

28. Įstaigos vadovas, gavęs asmens, pageidaujančio tapti įstaigos dalininku, prašymą, turi per 30 kalendorinių dienų sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą naujam dalininkui priimti. Visuotiniame dalininkų susirinkime, kurio darbotvarkėje numatomas naujų dalininkų priėmimas, dalininkų pritarimu gali dalyvauti asmenys, pageidaujantys tapti naujais dalininkais. Minėtiems asmenims nedalyvavus susirinkime, įstaigos direktorius per 5 darbo dienas turi juos informuoti apie visuotinio dalininkų susirinkimo priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų.

29. Visuotiniam dalininkų susirinkimui nusprendus priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidaujantis asmuo tampa įstaigos dalininku, kai perduoda įstaigai savo prašyme nurodytą įnašą.

30. Apie savo sprendimą perleisti įstaigos dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti įstaigos vadovui, nurodydamas duomenis apie asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė; fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta), kuriam ketina perleisti savo teises, taip pat nurodo perleidimo būdą ir numatomą sandorio datą. Apie gautą dalininko pranešimą įstaigos vadovas per 5 darbo dienas turi informuoti kitus dalininkus.

31. Įstaigos vadovas, gavęs įstaigos dalininko teisių perleidimo sandorį patvirtinantį dokumentą, per 3 darbo dienas turi įregistruoti dalininką įstaigos dokumentuose. Apie tai, kad yra įregistruotas naujas dalininkas, įstaigos vadovas per 5 darbo dienas turi pranešti įstaigos dalininkams.

 

V. ĮSTAIGOS VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

32. Įstaigos valdymo organai yra visuotinis dalininkų susirinkimas, įstaigos administracija ir vienasmenis valdymo organas – viešosios įstaigos direktorius. Įstaigoje taip pat yra sudaromi patariamieji valdymo organai: stebėtojų taryba, gydymo taryba, slaugos taryba. Stebėtojų, gydymo ir slaugos tarybos yra patariamieji valdymo organai, šios tarybos teikia rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus įstaigos vadovui, taip pat atlieka kitas medicininio – konsultacinio pobūdžio funkcijas įstaigos vidinėje struktūroje.

33. Įstaigos visuotiniame dalininkų susirinkime turi teisę dalyvauti ir balsuoti asmenys, susirinkimo dieną esantys įstaigos dalininkais. Jei visų dalininkų įnašų dydžiai lygūs, tai kiekvienas dalininkas visuotiniame dalininkų susirinkime turi vieną balsą. Jei dalininkų įnašų dydžiai skirtingi, tai mažiausios vertės dalininko įnašas suteikia dalininkui vieną balsą, o kitų dalininkų balsai apskaičiuojami, jų įnašo vertę dalinant iš mažiausios vertės dalininko įnašo.

34. Visuotinis dalininkų susirinkimas:

34.1. keičia įstaigos įstatus;

34.2. nustato privalomas veiklos užduotis;

34.3. nustato paslaugų, darbų bei produkcijos kainas, tarifus ar jų nustatymo taisykles, išskyrus atvejus, kai kainas ar tarifus nustato kitos institucijos;

34.4. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja viešą konkursą įstaigos vadovui parinkti ir tvirtina jo nuostatus, skiria ir atleidžia įstaigos vadovą, nustato jo darbo užmokestį, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su įstaigos vadovo darbo santykiais Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

34.5. tvirtina įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

34.6. nustato informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie įstaigos veiklą;

34.7. priima sprendimą dėl įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;

34.8. priima sprendimą dėl įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo;

34.9. priima sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą;

34.10. priima sprendimą likviduoti įstaigą ar atšaukti jos likvidavimą;

34.11. skiria ir atleidžia likvidatorių, kai sprendimą likviduoti įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;

34.12. nustato įstaigos vidaus kontrolės tvarką;

34.13. priima sprendimą dėl įstaigos metinių ataskaitų rinkinio audito ir renka auditorių ir audito įmonę;                     

34.14. priima sprendimą dėl tapimo kitų juridinių asmenų steigėja ar dalyve;

34.15. priima sprendimą dėl naujų dalininkų priėmimo;

34.16. tvirtina įstaigos veiklos strategiją;

34.17. tvirtina įstaigos valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą;

34.18. nustato įstaigos veiklos vertinimo kriterijus;

34.19. priima sprendimą pakeisti įstaigos buveinę;

34.20. kasmet Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose įtvirtinta tvarka nustato įstaigos siektinas veiklos užduotis, numatydamas jose Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose išvardintus kiekybinius bei kokybinius rodiklius;

34.21. tvirtina įstaigos veiklos ataskaitą;

34.22. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, įstaigos įstatuose ar kituose teisės aktuose visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus.

35. Jeigu įstaigos dalininkė (savininkė) yra tik viena savivaldybė, įstatų 34.4 punkte numatytas funkcijas įgyvendina savivaldybės meras, 34.12, 34.17 punktuose numatytas funkcijas įgyvendina savivaldybės administracijos direktorius, o kitas 34 punkte nurodytas funkcijas ir funkcijas, kurios teisės aktais priskirtos išimtinei savivaldybės tarybos kompetencijai, įgyvendina Alytaus rajono savivaldybės taryba.

36. Šių įstatų 34.8, 34.9, 34.10 punktuose nurodyti visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai priimami ne mažiau kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių balsų dauguma. Sprendimai kitais klausimais priimami paprasta dalyvaujančiųjų susirinkime balsų dauguma.

37. Įstaigos vadovas ir kitų organų nariai, jeigu jie nėra dalininkai, gali dalyvauti visuotiniame dalininkų susirinkime be balso teisės. Visuotiniame dalininkų susirinkime dalininkų pritarimu gali dalyvauti ir kiti asmenys.

38. Už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą atsako įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki susirinkimo dienos turi pranešti apie šaukiamą visuotinį dalininkų susirinkimą, išsiųsdamas registruotą laišką ar elektroninių ryšių priemonėmis, ar įteikdamas pasirašytinai adresu, kurį dalininkas nurodęs įstaigai. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant šio termino, jei su tuo raštiškai sutinka visi dalininkai. Dalininkų rašytiniai sutikimai turi būti pridėti kaip priedas prie visuotinio dalininkų susirinkimo protokolo ir saugomi įstaigoje teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Kasmet per keturis mėnesius nuo įstaigos finansinių metų pabaigos įstaigos vadovas privalo eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui pateikti praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą ir metinę finansinę atskaitomybę. Prieš teikiant praėjusių finansinių metų veiklos ataskaitą ir metinę finansinę atskaitomybę visuotiniam dalininkų susirinkimui, įstaigos vadovas šiuos dokumentus privalo pateikti svarstyti stebėtojų tarybai.

40. Įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas teismo sprendimu, jei jis nebuvo sušauktas Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ar įstatų nustatyta tvarka ir dėl to į teismą kreipėsi įstaigos dalininkas ar vadovas.

41. Visuotiniai dalininkų susirinkimai turi būti protokoluojami. Protokolai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi būti pateikiami dalininkams. Protokole turi būti nurodyta: visuotinio dalininkų susirinkimo vieta ir laikas, dalininkų skaičius, kvorumo buvimas, balsavimo rezultatai, sprendimai. Prie protokolo turi būti pridedamas jame dalyvavusių dalininkų sąrašas ir informacija apie susirinkimo sušaukimą. Visuotinio dalininkų susirinkime dalyvaujančių asmenų reikalavimu į protokolą turi būti įrašoma jų pareikalauta informacija. Visi pakeitimai, papildymai protokole turi būti aptarti.

42. Įstaigos vadovas yra vienasmenis įstaigos valdymo organas. Jį skiria ir atleidžia iš pareigų, tvirtina pareigybės aprašymą, skatina ir skiria nuobaudas savivaldybės meras. Įstaigos vadovo atlyginimą nustato savivaldybės meras teisės aktų nustatyta tvarka. Įstaigos vadovas pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo, jeigu su juo sudarytoje darbo sutartyje nenustatyta kitaip. Darbo sutartį viešosios įstaigos vardu su įstaigos vadovu sudaro ir nutraukia savivaldybės meras. Apie įstaigos vadovo paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais savivaldybės įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka privalo pranešti juridinių asmenų registro tvarkytojui.

43. Įstaigos vadovu gali būti fizinis asmuo, kurio kvalifikacija turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos vadovu negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų.

44. Įstaigos vadovas savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, savivaldybės tarybos sprendimais ir pareigybės aprašymu.

45. Įstaigos vadovas organizuoja įstaigos veiklą ir veikia įstaigos vardu santykiuose su kitais asmenimis, sudaro ir nutraukia darbo sutartis su įstaigos darbuotojais. Įstaigos vadovas atsako už finansinės atskaitomybės sudarymą, duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą dalininkams apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įstaigos veiklai, įstaigos dalininkų registravimą, informacijos apie įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą, kitus veiksmus, kurie numatyti teisės aktuose bei šiuose įstatuose.

46. Įstaigos vadovas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais poįstatyminiais teisės aktais, šiais įstatais, darbo tvarkos taisyklėmis ir pareigybės aprašymu vykdo šias funkcijas:

46.1. organizuoja įstaigos veiklą, planuoja įstaigos veiklos kryptis;

46.2. veikia įstaigos vardu santykiuose su kitais asmenimis;

46.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja viešus konkursus įstaigos padalinių ir filialų vadovams parinkti ir tvirtina jų nuostatus, jei jie nepatvirtinti Lietuvos Respublikos norminiais teisės aktais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo įstaigos darbuotojus, sudaro, keičia ir nutraukia su jais darbo sutartis, skatina juos ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

46.4. užtikrina kiekvienų praėjusių finansinių metų viešosios įstaigos finansinės atskaitomybės, veiklos ataskaitos sudarymą, teikia šiuos dokumentus tvirtinti pagal kompetenciją;

46.5. užtikrina duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą organams ir institucijoms apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įstaigos veiklai;

46.6. užtikrina informacijos apie įstaigos veiklos pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą;

46.7. teisės aktų nustatyta tvarka, suderinęs su įstaigos stebėtojų taryba, tvirtina darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;

46.8. tvirtina administracijos darbo reglamentą, įstaigos vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareiginius nuostatus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

46.9. atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei kitais pagrindais įstaigos įsigyto turto, lėšų tinkamą naudojimą ir išsaugojimą, teisės aktų nustatyta tvarka disponuoja įstaigos priskirtu valstybės, savivaldybės turtu ir lėšomis;

46.10. nepažeisdamas teisės aktų nustatytų reikalavimų, sudaro sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais bei juridiniais asmenimis;

46.11. atstovauja vadovaujamai įstaigai teisme santykiuose su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis, įstaigos vardu pasirašo dokumentus ar teisės aktų nustatyta tvarka įgalioja tai atlikti kitus asmenis; pasirašo įgaliojimus kitiems asmenims atlikti veiksmus;

46.12. planuoja įstaigos veiklos kryptis, žmogiškuosius, materialiuosius ir finansinius išteklius, atsako už jų panaudojimą ir vykdo su tuo susijusias funkcijas;

46.13. priima įsakymus, kitus oficialiuosius dokumentus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

46.14. pagal kompetenciją teikia tvirtinti įstaigos įstatų papildymus ir pakeitimus;

46.15. nepažeisdamas teisės aktų nustatytos tvarkos pagal kompetenciją tvirtina įstaigos išlaidų sąmatas, išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus, ir kitus finansinius dokumentus, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus, kai tai priskirta atlikti kitoms institucijoms. 

46.16. atlieka kitas funkcijas, kurios yra įstaigos vadovui numatytos teisės aktuose ir šiuose įstatuose.

47. Įstaigos stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams įstaigos veiklos viešumui užtikrinti.

48. Įstaigos stebėtojų tarybą sudaro ir jos narius atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų įstaigos steigėjo (steigėjų) bendru sprendimu paskirtų atstovų, vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaiga, tarybos paskirto tarybos nario, vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaiga, tarybos paskirto visuomenės atstovo ir vieno įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinės sąjungos paskirto atstovo. Į įstaigos stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.

49. Į 48 punkte nurodytų institucijų vadovus įstaigos vadovas registruotu laišku kreipiasi su prašymu deleguoti savo atstovą į stebėtojų tarybą. Gavęs atsakymus, per 30 dienų įstaigos vadovas turi pateikti deleguotų atstovų sąrašą organui/institucijai, turinčiai teisę sudaryti stebėtojų tarybą.

50. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių renka stebėtojų taryba. Pirmininkas privalo sušaukti stebėtojų tarybos posėdžius ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius. Naujai sudarytą stebėtojų tarybą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų po stebėtojų tarybos sudarymo, kviečia įstaigos vadovas. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos darbo tvarką nustato įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo patvirtintas darbo reglamentas.

51. Organas/institucija, turinti teisę sudaryti stebėtojų tarybą gali atšaukti visą stebėtojų tarybą arba pavienius jos narius, jei šie nustoja eiti pareigas, kurias ėjo tuo metu kai buvo skiriami į stebėtojų tarybą ar pagrįstai įrodoma, kad jie stebėtojų taryboje veikė prieš juos skyrusio organo/institucijos interesus. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti stebėtojų tarybos kadencijai nesibaigus. Stebėtojų tarybos narį atšaukus ar jam atsistatydinus, stebėtojų tarybos nariu šių įstatų nustatyta tvarka gali tapti kitas asmuo, kurį šių įstatų nustatyta tvarka deleguoja 48 punkte nurodytos institucijos vadovas, delegavęs atšauktą ar atsistatydinusį stebėtojų tarybos narį.

52. Stebėtojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti visuotiniuose dalininkų susirinkimuose be balso teisės bei gauti informaciją apie įstaigos vykdomą veiklą. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariams neatlyginama.

53. Stebėtojų tarybos kompetencija:

53.1. analizuoti įstaigos veiklą;

53.2. susipažinti ir vertinti įstaigos vadovo parengtą įstaigos metinės veiklos ataskaitą; 

53.3. teikti siūlymus dėl darbo apmokėjimo tvarkos.

54. Įstaigos Gydymo taryba sudaroma iš trijų įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Įstaigos Gydymo tarybą sudaro ir atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas pagal įstaigos vadovo pateiktus pasiūlymus. Jeigu įstaigoje dalininkė (savininkė) yra tik viena savivaldybė, Gydymo tarybą sudaro ir atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas (Alytaus rajono savivaldybės taryba) pagal Įstaigos vadovo pateiktus pasiūlymus.

55. Įstaigos Gydymo taryba:

55.1. svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

55.2. periodiškai rengia klinikines konferencijas;

55.3. svarsto naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus.

56. Gydymo tarybos pirmininkas privalo sušaukti Gydymo tarybos posėdžius ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Naujai sudarytą gydymo tarybą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų po gydymo tarybos sudarymo, kviečia įstaigos vadovas. Gydymo tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas. Gydymo tarybos sprendimai priimami paprasta tarybos narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia Gydymo tarybos pirmininko balsas. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, Gydymo taryba pasiūlymus gali pateikti steigėjui (steigėjams).

57. Įstaigos slaugos tarybą sudaro ir atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas pagal įstaigos vadovo pateiktus pasiūlymus. Jeigu įstaigoje dalininkė (savininkė) yra tik viena savivaldybė, Slaugos tarybą sudaro ir atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas (Alytaus rajono savivaldybės taryba) pagal įstaigos vadovo pateiktus pasiūlymus. Įstaigos Slaugos taryba sudaroma iš trijų įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybos pirmininkas privalo sušaukti Slaugos tarybos posėdžius ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Naujai sudarytą slaugos tarybą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų po slaugos tarybos sudarymo, kviečia įstaigos vadovas. Slaugos tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas. Slaugos tarybos sprendimai priimami paprasta tarybos narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia slaugos tarybos pirmininko balsas.

58. Slaugos taryba svarsto pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus, svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei įstaigos vadovas su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba pasiūlymus gali pateikti steigėjui (steigėjams).

59. Gydymo ir slaugos taryboms pirmininkauja įstaigos vadovas arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Už darbą gydymo ir slaugos tarybose neatlyginama.

60. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų ir padeda spręsti iškilusias medicines etikos problemas. Etikos komisijos sudarymo ir veiklos tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigos medicinos etikos komisijos pavyzdiniai nuostatai. Komisiją renka įstaigos visuotinis susirinkimas slaptu balsavimu. Komisija susideda iš 7–15 asmenų. 2/3 komisijos narių sudaro įstaigos darbuotojai, likusi komisijos dalis, kurią nebūtinai sudaro tos įstaigos darbuotojai, formuojama iš asmenų, turinčių ne medicinos išsilavinimą. Ši komisijos dalis formuojama pasirinktinai: to paties visuotinio susirinkimo metu arba šiuos įgaliojimus suteikiant jau išrinktiems komisijos nariams. Komisiją turi sudaryti ne daugiau kaip 2/3 sveikatos priežiūros specialistų. Išrinktą komisijos sudėtį tvirtina įstaigos vadovas įsakymu. Komisijos pirmininkas ir pirmininko pavaduotojas bei sekretorius renkami iš komisijos narių pirmame komisijos posėdyje balsų dauguma. Komisija renkama trejiems metams. Komisijos nuostatus, kurie negali prieštarauti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintiems Sveikatos priežiūros įstaigos medicinos etikos komisijos pavyzdiniams nuostatams, ir komisijos darbo reglamentą tvirtina įstaigos vadovas. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas (o jo nesant, pirmininko pavaduotojas), kuris organizuoja komisijos darbą; šaukia eilinius ir neeilinius komisijos posėdžius; atsako už komisijai pavestų uždavinių vykdymą; užtikrina, kad komisijos darbe būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų. Komisija savo posėdžius organizuoja darbo reglamento nustatyta tvarka. Komisijos posėdžio nutarimai priimami balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamąjį balsą turi komisijos pirmininkas. Komisija darbo reglamento nustatyta tvarka atsiskaito Lietuvos medicinos etikos komitetui bei įstaigos visuotiniam susirinkimui.

 

VI. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ PAKEITIMAI IR PAPILDYMAI

 

61. Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti įstaigos įstatus turi įstaigos administracija, Įstaigos dalininkai (savininkas). Pakeistus ir papildytus įstatus tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas, o jeigu įstaigoje dalininkė (savininkė) yra tik viena savivaldybė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.

62. Įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

63. Visi kiti šiuose įstatuose neaptarti įstaigos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.  

 

 

VII. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE
ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO DALININKAMS TVARKA

 

64. Įstaigos vadovas turi parengti ir pateikti stebėtojų tarybai ir visuotiniam dalininkų susirinkimui, praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša. Bet kurio fizinio ar juridinio asmens reikalavimu įstaiga turi sudaryti sąlygas jos buveinėje ar kitais įstatuose nurodytais būdais su šia ataskaita susipažinti.

65. Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

65.1. informacija apie įstaigos veiklos tikslus, pobūdį ir veiklos rezultatus per finansinius metus (taip pat ir – informacija apie įstaigos  veiklos  kiekybinių ir  kokybinių rodiklių įvykdymą);

65.2.  įstaigos dalininkai ir kiekvieno jų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

65.3. įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus ir šių lėšų panaudojimas pagal išlaidų rūšis;

65.4. informacija apie įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus;

65.5. įstaigos sąnaudos per finansinius metus, iš jų – išlaidos darbo užmokesčiui;

65.6. įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

65.7. įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms;

65.8. duomenys apie įstaigos vadovą, įstaigos išlaidos vadovo darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos vadovo išmokoms;

65.9. įstaigos išlaidos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos kolegialių organų narių išmokoms;

65.10. įstaigos išlaidos išmokoms su įstaigos dalininku susijusiems asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje.

66. Įstaigos veiklos ataskaitoje gali būti ir kita informacija, kurią nustato visuotinis dalininkų susirinkimas ar kiti teisės aktai. Veiklos ataskaita ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo eilinio visuotinio dalininkų susirinkimo turi būti pateikta Juridinių asmenų registrui ir paskelbta įstaigos interneto svetainėje. Jeigu įstaiga interneto svetainės neturi, tretiesiems asmenims turi būti sudarytos sąlygos su šia ataskaita susipažinti įstaigos buveinėje.

67. Dalininkui raštu pareikalavus, įstaiga ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti dalininkui (jo atstovui) galimybę susipažinti ir (ar) pateikti kopijas šių dokumentų: įstaigos įstatų, finansinių ataskaitų, įstaigos veiklos ataskaitų, auditoriaus išvadų bei audito ataskaitų, susirinkimų protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti susirinkimo sprendimai, dalininkų sąrašų, kitų įstaigos dokumentų, kurie privalo būti vieši pagal įstatymus, taip pat dokumentų, kuriais įforminti įstaigos vadovo sprendimai, jei šiuose dokumentuose nėra komercinės (gamybinės) paslapties. Dalininkas arba dalininkų grupė, pateikę įstaigai jos nustatytos formos rašytinį įsipareigojimą neatskleisti komercinės (gamybinės) paslapties, turi teisę susipažinti su visais įstaigos dokumentais. Atsisakymą pateikti dokumentus įstaiga turi įforminti raštu, jeigu dalininkas (jo atstovas) to pareikalauja. Ginčus dėl dalininko teisės į informaciją sprendžia teismas.

68. Dalininkai turi teisę nemokamai susipažinti su visais įstaigos dokumentais ir (ar) gauti jų kopijas.

69. Už įstaigos dokumentų ir kitos informacijos pateikimą dalininkams atsakingas įstaigos vadovas.

 

VIII. PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA

 

70. Įstatymų nustatyta tvarka ir terminais pranešimai apie įstaigos likvidavimą, reorganizavimą bei kitais Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų ir kituose įstatymuose nustatytais atvejais skelbiami Vyriausybės nustatyta tvarka juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidynyje viešiems skelbimams skelbti „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir (ar) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Viešųjų įstaigų įstatymas.

71. Pranešimai apie šaukiamą visuotinį dalininkų susirinkimą, jo sprendimų projektai ir kiti dokumentai, su kuriais turi būti supažindinti dalininkai, siunčiami šių įstatų nustatyta tvarka.

72. Vieša informacija apie įstaigos veiklą visuomenei skelbiama kiekvieno dalininko buvimo teritorijos Vyriausybės nustatyta tvarka juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidynyje viešiems skelbimams skelbti „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

 

IX. INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO
VISUOMENEI TVARKA

 

73. Bet kurio fizinio ar juridinio asmens raštišku prašymu įstaiga savo buveinėje turi sudaryti jam sąlygas susipažinti su praėjusių metų veiklos ataskaita. Tuo tikslu įstaigoje sudaroma speciali ataskaitos kopija, ant kurios paskutinio lapo antros pusės susipažinęs asmuo pažymi apie susipažinimą.

74. Ataskaita turi būti pateikta fiziniam asmeniui arba juridinio asmens atstovui, veikiančiam pagal įgaliojimą, ne vėliau kaip 1 valandos laikotarpiu nuo tokio prašymo gavimo.

75. Ataskaitą susipažinti pateikia įstaigos vadovas ar kitas jo įgaliotas įstaigos darbuotojas. Ataskaitos išdavimas susipažinti ir jos priėmimas po susipažinimo turi būti fiksuojamas raštu, užrašant datą, valandą ir minutę, kada ir kam išduota ataskaita ir kada ir iš ko priimta.

76. Susipažinti su ataskaita turi būti skiriama pakankamai laiko.

77. Asmenims susipažįstant su įstaigos ataskaita turi dalyvauti bent vienas įstaigos darbuotojas.

 

X. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS, LIKVIDAVIMAS
IR PERTVARKYMAS

 

78. Įstaiga reorganizuojama, pertvarkoma ir likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Viešųjų įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

79. Įstaigos auditas atliekamas, kai visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka audito įmonę. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatytais atvejais ir tvarka.

80. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti įstaigos veiklą.

 

XII. ĮSTAIGOS TURTAS IR LĖŠOS, JŲ PANAUDOJIMO TVARKA, DALININKŲ ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA

 

81. Įstaigos lėšų šaltiniai gali būti:

81.1. dalininkų skiriamos lėšos, rėmėjų perduotas turtas bei lėšos;

81.2. pajamos už paslaugas, sutartinius darbus ar kitą nustatytą šiuose įstatuose veiklą;

81.3. valstybės ir savivaldybės biudžeto tiksliniai asignavimai;

81.4. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

81.5. lėšos, gautos kaip dovana, parama, taip pat gautos pagal testamentą;

81.6. kitos teisėtai įgytos lėšos.   

82. Įstaigos turtą sudaro dalininkų arba rėmėjų jai perduotas turtas įstatuose nurodytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, taip pat turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas teisėtai įgytas turtas. Įstaigai turtas gali būti perduotas neatlygintinai naudotis panaudos pagrindais, patikėjimo teise ar kaip investicija.

83. Dalininkų įnašai sudaro įstaigos dalininkų kapitalą. Bendras dalininkų kapitalo dydis gali būti keičiamas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu įstatymų nustatyta tvarka. Visuotiniam dalininkų susirinkimui nusprendus padidinti dalininkų kapitalą, kiekvienas dalininkas privalo įnešti įnašą, proporcingą jo turimai daliai įstaigos kapitale. Dalininkų įnašai nurodomi įstaigos dokumentuose, o dalininkui išduodamas jo kapitalo dalį patvirtinantis dokumentas. Jeigu dalininkas papildomai perduoda įstaigai įnašus, parduoda ar kitaip perleidžia dalininko teises kitam asmeniui, turi būti atitinkamai pakeičiami įnašai įstaigos dokumentuose ir pakeičiami įnašų vertę patvirtinantys dokumentai. Dalininkų įnašais gali būti pinigai, taip pat pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis turtas. Dalininkų kapitalas gali būti didinamas tik dalininkų įnašais. Įstaiga, pardavusi jos veiklai nereikalingas materialines vertybes, gautas pajamas naudoja visuotinio dalininkų susirinkimo nustatytoms veiklos kryptims.

84. Dalininkų įnašai įstaigai perduodami tokia tvarka:

84.1. pinigai įmokami į įstaigos sąskaitą;

84.2. turtas įstaigai perduodamas surašant perdavimo–priėmimo aktą.

85. Aktą pasirašo turtą perduodančio dalininko įgaliotas atstovas ir įstaigos direktorius. Perduodant turtą, įstaigai turi būti pateikta ir šio vertinimo ataskaita. Turto vertinimas atliekamas perduodančio turtą dalininko lėšomis.

86. Lėšos, iš kurių buvo suformuotas dalininkų kapitalas, naudojamos pagrindinei veiklai ir jos tikslams pasiekti.

87. Įstaigos pajamos ir turtas gali būti naudojamos tik įstaigos veiklai ir jos tikslams siekti, samdomų darbuotojų darbo užmokesčiui ir įstaigos ūkinėms išlaidoms padengti.

88. Įstaigos gautas pelnas gali būti naudojamas tik įstaigos įstatuose nustatytiems įstaigos veiklos tikslams siekti. Įstaigos pelnas negali būti skiriamas dalininkams (savininkui), įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms.

 

XIII. FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO BEI JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA

 

89. Įstaigos filialai ir atstovybės steigiami ir likviduojami, jų nuostatai tvirtinami, keičiami, pripažįstami netekusiais galios, visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu, o kai įstaigos savininkė yra viena savivaldybė – Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu. Filialų ir atstovybių vadovai skiriami ir atleidžiami  įstaigos vadovo sprendimu.

 

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

90. Klausimai, neaptarti šiuose įstatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.

91. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose įstatuose išdėstytus klausimus, ar esant neatitikimų tarp Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų imperatyvių nuostatų ir atskiruose šių įstatuose punktuose išdėstytų reikalavimų, taikomi Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose išdėstyti reikalavimai.

 

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės

pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius                                 Gediminas Krasauskas     

_________________________


 

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. gruodžio 22 d.

sprendimo Nr. K-278

(Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2016 m. balandžio 26 d.

sprendimo Nr. K-125 redakcija)            

3 priedas

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO MIROSLAVO AMBULATORIJOS REORGANIZAVIMO KOMISIJA

 

 

Pirmininkė – Dalia Burlinskienė, Socialinės paramos skyriaus vedėja.

Nariai:

Jolita Gruzinskienė, Ekonomikos skyriaus vedėja;

Gintarė Jociunskaitė, Finansų ir strateginio planavimo skyriaus vedėja;

Danutė Kazakevičienė, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėja.

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Alytaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. K-125, 2016-04-26, paskelbta TAR 2016-04-28, i. k. 2016-10661

Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. K-278 „Dėl viešosios įstaigos Alytaus rajono Miroslavo ambulatorijos reorganizavimo“ pakeitimo