Suvestinė redakcija nuo 2021-05-29 iki 2022-02-18
Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-04-04, i. k. 2018-05227
Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. kovo 29 d. Nr. T-54
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 12 d. sprendimą Nr. T-13 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-54,
(Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gegužės 27 d. sprendimo Nr. T-111
redakcija)
PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kai socialinė parama skiriama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) nenumatytais atvejais ir kuriems esant ši parama didinama, mažinama, skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas; bendruomeninių organizacijų ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.
2. Piniginė socialinė parama vykdant savarankiškąją savivaldybės funkciją finansuojama iš Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto. Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:
2.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms mokėti;
2.3. piniginei socialinei paramai administruoti (savivaldybės administracijos darbuotojų, organizuojančių piniginės socialinės paramos teikimą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai kelti, darbuotojų darbo sąlygoms gerinti ir darbuotojams skatinti, komunalinėms paslaugoms, ryšių paslaugoms, spaudiniams, biuro, apskaitos ir kompiuterinei įrangai ir jos licencijoms įsigyti, kitoms prekėms ir paslaugoms, reikalingoms piniginei socialinei paramai administruoti) – 8 procentai nuo skirtų lėšų piniginei socialinei paramai mokėti;
3. Nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai mokėti, atsižvelgiant į poreikį, pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai finansuoti savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
5. Šis tvarkos aprašas taikomas Lietuvos Respublikoje gyvenantiems asmenims Įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS
7. Savivaldybės gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į jų deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo specialistą (toliau – seniūnijos specialistas) ir pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką gauti piniginę socialinę paramą (toliau – prašymas-paraiška), kuriame nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.
8. Savivaldybės gyventojai, kurių deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine gyvenamąja vieta savivaldybėje, dėl piniginės socialinės paramos gali kreiptis pagal savo faktinę gyvenamąją vietą.
9. Įsiskolinę už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį asmenys kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – kompensacijos) turi pateikti dokumentus, patvirtinančius skolos ir einamųjų mokesčių mokėjimus.
10. Prašymas-paraiška gali būti pateikta asmeniškai, per atstovą, paštu ar elektroninio ryšio priemonėmis.
11. Seniūnijos specialistas, gavęs prašymą-paraišką:
11.1. tikrina duomenis apie asmens gaunamas pajamas, deklaruotą gyvenamąją vietą, užimtumą, turimą turtą ir kitą informaciją, būtiną piniginei socialinei paramai gauti, išspausdina reikiamus dokumentus ir patvirtina savo parašu;
11.2. užregistruoja prašymą-paraišką jo pateikimo dieną ir pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį;
11.3. surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir prašymą-paraišką teikia seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – seniūnijos komisija), jei piniginė socialinė parama gali būti skiriama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir šio tvarkos aprašo 35.2–35.5 papunkčiuose nustatytais atvejais;
III SKYRIUS
TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
13. Jeigu prašyme-paraiškoje nurodyti ne visi piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtini dokumentai (duomenys) ir (ar) nurodyti netikslūs duomenys ir (ar) pateikti ne visi dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir jų pateikimo terminas įrašomi į informacinį lapelį, kuris įteikiamas pareiškėjui ar atstovui, kai prašymas-paraiška pateikiami asmeniškai ar per atstovą. Kai prašymas-paraiška pateikiama paštu, informacinis lapelis prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo, informuojama paštu) pateikiamas pareiškėjui per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos užregistravimo seniūnijoje dienos.
14. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, o tais atvejais, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, – ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos.
IV SKYRIUS
DUOMENŲ APIE TURTĄ PATEIKIMAS
16. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos asmuo nurodo duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.
16ˡ. Laikotarpiu nuo 2020 m. birželio 1 d. iki dienos, kai sueina 6 mėnesiai po to, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo neteikia duomenų apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje.
17. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, naudodamasis piniginės socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, nustato vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertės normatyvą.
17ˡ. Laikotarpiu nuo 2020 m. birželio 1 d. iki dienos, kai sueina 6 mėnesiai po to, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, skyriaus socialinių išmokų specialistas nenustato vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertės normatyvo.
V SKYRIUS
PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS teikimas
18. Piniginę socialinę paramą sudaro:
19. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:
19.1. pinigais:
19.2. nepinigine forma:
19.2.2. pervedimu į parduotuvę pirkti maisto produktų ir kitų vartojamųjų prekių, išskyrus alkoholio, tabako gaminius ir loterijos bilietus;
20. Kompensacijos gali būti teikiamos:
20.1. pinigais:
21. Bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, kompensacija už kieto kuro įsigijimo išlaidas mokama pervedimu į nurodytą įmonės, parduodančios kurą, sąskaitą pagal asmens pateiktą sąskaitą faktūrą.
24. Skyrius duomenis apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas perduoda kompiuterinėje laikmenoje kiekvieno mėnesio pirmą darbo dieną paslaugas teikiančioms įmonėms.
25. Paslaugas teikiančios įmonės:
25.1. apskaičiuoja kompensacijas tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriems paskirtos kompensacijos, atsižvelgdamos į nurodytą kompensacijų skyrimo laikotarpį. Kompensacijos dalimi sumažinamas mokestis gyventojui;
25.2. per einamojo mėnesio 5 darbo dienas kompiuterinėje laikmenoje pateikia Skyriui duomenis apie apskaičiuotas kompensacijas ir paraišką dėl lėšų už kompensacijas;
VI SKYRIUS
PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS
27. Piniginės socialinės paramos skyrimas:
27.1. Skyriaus socialinių išmokų specialistas patikrina prašyme-paraiškoje ir pažymose pateiktus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens duomenis, suveda į socialinės paramos apskaitos sistemą „Parama“, nustato teikimo laikotarpį bei parengia sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo / neskyrimo ir (ar) nustato kompensacijų teikimo / neteikimo laikotarpį.
28. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, nustatęs, kad prie prašymo-paraiškos pateikti ne visi dokumentai arba sprendimo priėmimo metu gauta informacija iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų yra pasikeitusi nuo prašymo-paraiškos priėmimo dienos ir dėl to reikia pateikti papildomų dokumentų, grąžina prašymą-paraišką priėmusiam seniūnijos specialistui, nurodydamas prašymo-paraiškos grąžinimo priežastį socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“.
29. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, vadovaudamasis buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo akte arba kituose dokumentuose pateikta informacija apie neteisėtai gaunamą socialinę paramą, priima sprendimą nutraukti paramos skyrimą nuo kito mėnesio pirmos dienos. Apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos nutraukimo pareiškėjas informuojamas raštu per 3 darbo dienas prašyme – paraiškoje nurodytu būdu (raštu arba elektroniniu paštu).
30. Pareiškėjui pateikus prašymą dėl socialinės pašalpos išankstinio išmokėjimo, socialinė parama už praėjusį mėnesį suformuojama atskiru pavedimu ir pervedama į pareiškėjo sąskaitą. Išmokų specialistas pateikia Skyriaus buhalteriui pareiškėjo prašymo ir sprendimo dėl paramos skyrimo kopijas.
31. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas prašyme-paraiškoje nurodytu būdu (raštu arba elektroniniu paštu).
32. Sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo, neskyrimo ir nutraukimo priima skyriaus socialinių išmokų specialistas. Sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo, neskyrimo ir nutraukimo tvirtina savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.
33. Nustačius, kad paskirta piniginė socialinė parama asmeniui nepriklauso arba atsirado aplinkybių, turinčių įtaką jos perskaičiavimui, paskirta ir neišmokėta piniginė socialinė parama išbraukiama iš mokėjimo žiniaraščių arba pašto mokėjimo žiniaraščių. Socialinių išmokų specialistas pateikia Skyriaus buhalteriui duomenų valdymo sistemoje užregistruotą pažymą.
VII SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ
35. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:
35.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgus į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra Įstatymo nustatyta tvarka arba gaunančius piniginę socialinę paramą, nustatytą Įstatymo 23 straipsnio 2 ir 3 dalyse, ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse ir (ar) savivaldybės administracijos parengtoje užimtumo didinimo programoje, pasitelkti visuomenei naudingai veiklai, kai piniginė socialinė parama buvo išmokėta už praeitą paramos gavimo laikotarpį, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai:
35.1.2. visuomenei naudingos veiklos organizatorius nepasiūlė jokios veiklos ir (ar) nesudarė nustatytos formos rašytinės visuomenei naudingos veiklos atlikimo sutarties. Visuomenei naudingos veiklos trukmę nustato seniūnijos specialistas. Visuomenei naudingos veiklos trukmė proporcinga išmokėtos piniginės socialinės paramos, skirtos suaugusiam šeimos nariui, kuris gali būti pasitelktas visuomenei naudingai veiklai atlikti, dydžiui. Viena visuomenei naudingos veiklos valanda įvertinama 8 Eur. Visuomenei naudingos veiklos atlikimo laiką ir vietą nustato visuomenei naudingos veiklos organizatorius;
35.2. kompensacijų 3 mėnesius neteikti, o socialinę pašalpą skirti vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo negrąžina neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos;
35.3. piniginę socialinę paramą skirti tik vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, ir pasirinkti ar derinti jos teikimo formą (pinigais ir (ar) nepinigine forma), iki pareigos bus įvykdytos. Šiuo atveju piniginė socialinė parama neskiriama arba nutraukiamas jos mokėjimas, iki pareigos bus įvykdytos;
35.4. neteikti piniginės socialinės paramos ar nutraukti jos teikimą, jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, iki pareigos bus įvykdytos;
35.5. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis daugiau negu 10 proc. viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytų piniginių lėšų normatyvą;
35.6. neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, patikrinusi gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (-us), jei:
35.6.1. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena. Pateikiami ne mažiau kaip du buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktai;
35.6.2. kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravę gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja (gavus papildomos informacijos iš kaimynų ar kitų asmenų, įstaigų, institucijų);
35.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, tikrinti gyvenimo sąlygas;
36. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir atsižvelgus į seniūnijos komisijos rekomendaciją, savivaldybės administracija turi teisę išimties tvarka:
36.2. skirti piniginę socialinę paramą Įstatyme nenumatytais atvejais:
36.2.1. skirti kompensacijas, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių (ligos, nelaimės, skurdo ir kt.) yra įsiskolinęs už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį ir nesudaręs sutarties su šių paslaugų teikėjais dėl dalies įsiskolinimo grąžinimo, bet pagal galimybes mažina įsiskolinimą;
36.2.2. skirti kompensacijas, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių (ligos, nelaimės, skurdo ir kt.) neturi ar negali susitvarkyti nuosavybės teisės dokumentų dėl gyvenamojo būsto, kuriame faktiškai gyvena;
36.2.3. skirti kompensacijas, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo faktiškai gyvena būste, kuriame neturi galimybės deklaruoti gyvenamosios vietos, nes būsto savininkas miręs ir nėra būsto paveldėtojų, kurie administruotų turtą, arba būstas faktiškai yra, tačiau nėra įregistruotas Registrų centre, arba būstas nėra gyvenamosios paskirties ir nėra registruotas Registrų centre, o būste gyvenantys asmenys neturi būsto dokumentų;
36.2.4. skirti socialinę pašalpą tik vaikams, jeigu bendrai gyvenantys asmenys piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi, kai:
36.2.4.1. pateikti dokumentai, įrodantys, kad perleisto turto faktinė vertė buvo mažesnė nei pusė apskaičiuotos vertės;
VIII SKYRIUS
BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ ARBA VIENO GYVENANČIO ASMENS GYVENIMO SĄLYGŲ, TURIMO TURTO IR UŽIMTUMO TIKRINIMO TVARKA
38. Siekiant įvertinti paramos teikimo veiksmingumą ir išsiaiškinti piktnaudžiavimo parama atvejus, Skyriaus ir seniūnijų specialistai tikrina bendrai gyvenančių asmenų ir/arba vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą šiais atvejais:
38.5. kai gauta informacija ar anoniminis pranešimas raštu arba telefonu apie nelegalią veiklą ar bendrai gyvenančius asmenis;
38.6. kai bendrai gyvenančių asmenų šeimos sudėtis (vaikų skaičiaus padidėjimas / sumažėjimas nelaikomas sudėties pasikeitimu) nuolat keičiasi;
38.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą, gaunamas pajamas ar bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens užimtumą;
38.8. kai gaunama informacija apie vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų vykimą į užsienio valstybes ir dokumentais nepagrindžiamas kelionių tikslingumas;
38.9. kai prašoma kompensacijų už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį už praėjusius mėnesius ir nurodomos pajamos mažesnės už valstybės remiamas pajamas;
39. Paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos, šeimos sudėtis, turimas turtas ir užimtumas periodiškai ne rečiau kaip 1 kartą per metus tikrinami pagal šias grupes: ilgalaikiai paramos gavėjai ir ilgalaikiai bedarbiai, asmenys, slaugantys artimuosius, vykdantys turtinius sandorius, dirbantys studentai, asmenys, kurių šeimos sudėtis nėra stabili, dirbantys ne visą darbo dieną, dažnai keičiantys deklaruotą gyvenamąją vietą, asmenys, vykdantys individualią veiklą, pelno siekiančių juridinių asmenų savininkai, kurie deklaruoja mažas pajamas.
40. Tikrinimo metu surašomas buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktas, nurodomos patikrinimo išvados (atsižvelgiant į kaimynų, pedagogų, gydytojų ar kitų asmenų nuomonę apie paramos būtinumą paramos gavėjui), kurio pagrindu parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.
IX SKYRIUS
PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS KITAIS ĮSTATYME NENUMATYTAIS ATVEJAIS
42. Savivaldybės administracija kitais įstatyme nenumatytais atvejais turi teisę skirti piniginę socialinę paramą:
42.1. Asmeniui paleistam iš laisvės atėmimo vietų, kardomojo kalinimo vietų, socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigų skirti sąlyginę pašalpą – 1 VRP dydžio, jeigu asmuo išbuvo minėtose vietose ne trumpiau kaip 6 mėnesius ir yra įsiregistravęs Užimtumo tarnyboje (išskyrus atvejus, kai asmuo pradeda studijuoti dienine forma arba jam nustatytas darbingumo lygis siekia 40 procentų ir mažiau). Sąlyginė pašalpa, remiantis Iš pataisos įstaigų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašo 20.4.4.4. papunkčiu išmokama per 24 valandas nuo prašymo pateikimo dienos Skyriui;
42.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skirti tikslinę pašalpą, atsižvelgiant į savivaldybės finansines galimybes, asmens dokumentams tvarkyti, kai asmuo negauna jokių pajamų, - iki 1 VRP dydžio. Tikslinė pašalpa išmokama per 10 darbo dienų, nuo prašymo pateikimo dienos Skyriui;
X SKYRIUS
NETEISĖTAI GAUTOS SOCIALINĖS PARAMOS IŠSKAIČIAVIMAS
43. Skyrius raštu informuoja piniginę socialinę paramą gavusį asmenį apie privalomą grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą, nurodydamas neteisėtai gautos piniginės paramos laikotarpį ir priežastis bei lėšų grąžinimo terminą ir galimus grąžinimo būdus.
44. Neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos grąžinimo būdai:
44.1. paramos gavėjas sumoka visą apskaičiuotą sumą į nurodytą Skyriaus sąskaitą per nurodytą terminą;
44.2. paramos gavėjas pasirašo sutikimą dėl socialinės išmokos permokos grąžinimo (toliau – sutikimas). Sutikime (priedas) nurodoma mokėjimo suma ir terminai;
45. Skyrius negrąžintą neteisėtai gautą piniginę socialinę paramą išskaičiuoja iš piniginę socialinę paramą gaunančio asmens savivaldybės administracijos sprendimu (20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį). Paramos gavėjas apie tai informuojamas raštu per 5 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
46. Jeigu neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos asmuo negrąžina ir nėra galimybės išmokėtos sumos išskaičiuoti šio tvarkos aprašo 45 punkte nustatytu būdu, ir (ar) asmuo daugiau kaip 3 mėnesius nesilaiko sutikime nurodytų sąlygų, Skyrius raštu kreipiasi į jį dėl skolos grąžinimo.
47. Jei asmuo per 6 mėnesius nuo rašto dėl skolos grąžinimo gavimo dienos negrąžina neteisėtai gautos pinigų sumos, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.
XI SKYRIUS
DĖL OBJEKTYVIŲ APLINKYBIŲ NEIŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRA
49. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.
50. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijos gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke;
XII SKYRIUS
BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA
52. Kiekvienoje seniūnijoje sudaroma seniūnijos komisija. Komisijos nariais gali būti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, kitų nevyriausybinių organizacijų deleguoti atstovai, gyvenamosios vietos bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys, pareiškę norą dalyvauti seniūnijos komisijos veikloje.
53. Seniūno teikimu seniūnijos komisiją sudaro ir seniūnijų komisijų veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
54. Seniūnijos komisija:
54.1. svarstydama klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo nepasiturintiems gyventojams vadovaujasi pagrindiniais piniginės socialinės paramos teikimo principais, nurodytais Įstatymo 3 straipsnyje;
55. Seniūnijos komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
55.1. susipažinti su piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktais;
55.2. nagrinėti pateiktą informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėją, susijusią su piniginės socialinės paramos teikimu;
55.3. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus;
55.4. siūlyti laikinai sustabdyti ar nutraukti piniginės socialinės paramos teikimą, jei paaiškėja, kad piniginės socialinės paramos gavėjas pateikė klaidingus duomenis, reikalingus paramai gauti, naudoja gautą paramą ne pagal paskirtį, dirba nelegaliai ir gauna neoficialias pajamas bei kitais atvejais;
56. Komisijos narių teisės ir pareigos:
56.2. teikti komisijai ar seniūnijos darbuotojui turimą informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėją, turinčią įtaką sprendimui priimti;
56.3. siūlyti taikyti piniginės socialinės paramos gavėjui paramos teikimo formą, skirti, sustabdyti, nutraukti paramą ar jos neskirti;
57. Seniūnijos komisijos posėdžiai protokoluojami ir dėl kiekvieno svarstyto atvejo priimamas motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, sustabdymą ar atnaujinimą.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio tvarkos aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.
60. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą.
61. Šio tvarkos aprašo vykdymo kontrolę atlieka savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
62. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Priedų pakeitimai:
priedas (nauja redakcija pagal T-111)
Pakeitimai:
1.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-37, 2019-02-14, paskelbta TAR 2019-02-18, i. k. 2019-02485
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-21, 2020-02-20, paskelbta TAR 2020-02-24, i. k. 2020-03913
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-121, 2020-06-25, paskelbta TAR 2020-06-30, i. k. 2020-14503
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-111, 2021-05-27, paskelbta TAR 2021-05-28, i. k. 2021-12015
Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo