Suvestinė redakcija nuo 2024-07-08
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-10-17, i. k. 2018-16296
Nauja redakcija nuo 2024-07-08:
Nr. ĮV-569, 2024-07-05, paskelbta TAR 2024-07-05, i. k. 2024-12672
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIŲ FILMŲ PLATINIMO PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 17 d. Nr. ĮV-747
Vilnius
t v i r t i n u Nacionalinių filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisykles (pridedama).
Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos
2018 m. rugsėjo 20 d. raštu Nr. (9.8E-35)6V-2362
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2018 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. ĮV-747
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2024 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. ĮV-569
redakcija )
NACIONALINIŲ filmų PLATINIMO PROJEKTŲ
VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinių filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato nacionalinių filmų platinimo projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis organizavimo tvarką, reikalavimus filmų platinimo projektų paraiškoms, paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo procedūrą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarką ir projektų įgyvendinimo kontrolės tvarką.
2. Nacionalinių filmų platinimo projektų finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – skatinti nacionalinio kino matomumą ir prieinamumą bei sudaryti sąlygas efektyvesniam nacionalinių filmų platinimui Lietuvoje. Finansavimas neskiriamas Lietuvos Respublikos kino įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje nurodytiems tikslams.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Nacionalinio filmo platinimo projektas (toliau – projektas) – ilgametražio vaidybinio, dokumentinio ar animacinio filmo ar trumpametražių filmų programos platinimo Lietuvos kino teatruose ar kino salėse, SVOD ar TVOD užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose be apribojimų pasiekiamoje vartotojams Lietuvoje, arba interaktyvaus filmo platinimo Lietuvoje ar užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose, be apribojimų pasiekiamose vartotojams Lietuvoje projektas, kuris taisyklių nustatyta tvarka teikiamas gauti finansavimą jo įgyvendinimui;
3.2. Projekto vykdytojas – fizinis arba juridinis asmuo, kurio nacionalinių filmų platinimo projektui įgyvendinimui Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas;
3.3. Kino salė – specialiai pritaikyta vieta, esanti ne kino teatro patalpose, kurioje kino ekrane vyksta viešas filmų rodymas, į kurį parduodami bilietai;
3.4. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Parengiamųjų filmo ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklėse.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI TEIKIAMAI VALSTYBĖS PAGALBAI
4. Finansavimas projektams teikiamas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014), 54 straipsnio nuostatomis ir yra laikytinas valstybės pagalba. Finansavimas pagal taisykles neteikiamas sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c papunktyje (sunkumus patiriančia įmone laikoma įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnio 18 punkte), taip pat vadovaujantis 54 straipsnio 9 dalies nuostata, pagalba kino studijų infrastruktūroms neteikiama. Valstybės pagalbai taikomi Reglamento (ES) 651/2014 4 straipsnio 1 dalies z punkte ir 2 dalyje numatyti ribojimai, 5 straipsnyje numatytas valstybės pagalbos skaidrumo reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl valstybės pagalbos diskontavimo, 8 straipsnio 1 dalies nuostatos dėl pranešimo ribų ir III skyriuje nustatyto didžiausio pagalbos intensyvumo ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 54 straipsnio nuostatos. Pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 54 straipsnį teikiama platinimo pagalba. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba. Teikiama valstybės pagalba gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba ar kita de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) 651/2014 8 straipsnio nuostatomis.
5. Valstybės pagalba teikiama tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalyje.
6. Vadovaujantis Reglamento (ES) 651/2014 1 straipsniu valstybės pagalba neteikiama pareiškėjams, vykdantiems veiklą šiuose sektoriuose:
6.1. žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Reglamento (ES) 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkto taikymo sritį;
6.2. pirminės žemės ūkio produktų ir žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais sektoriuose, patenkantiems į Reglamento (ES) 651/2014 1 straipsnio 3 dalies b ir c punktų taikymo sritį;
6.3. su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse, t. y. veiklą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;
6.4. vadovaujantis Reglamento (ES) 651/2014 1 straipsnio 3 dalimi, jeigu pareiškėjas vykdo veiklą, nurodytą taisyklių 7.1 ir 7.2 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose ir dar viename ar keliuose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas Reglamentas (ES) 651/2014, valstybės pagalba gali būti suteikta su sąlyga, kad pareiškėjas tinkamomis priemonėmis užtikrina, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 651/2014 netaikomas, pagal taisykles nebūtų teikiama valstybės pagalba.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
7. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti fiziniai asmenys, vykdantys filmų gamybos veiklą pagal pažymą (EVRK kodas 59.11) ir filmų platinimo veiklą pagal pažymą (EVRK kodas 59.13), ir juridiniai asmenys, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių yra filmų gamyba ir (ar) filmų platinimas (toliau – pareiškėjai). Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas – fizinis asmuo turi vykdyti Lietuvoje registruotą individualią veiklą pagal aukščiau šiame punkte nurodytas veiklas, o juridinis asmuo – privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje.
8. Finansavimas neskiriamas pareiškėjams:
8.2. dėl kurių išduotas vykdomasis raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo anksčiau Lietuvos Respublikoje gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;
IV skyrius
reikalavimai PARAIŠKOMS
9. Pareiškėjai Lietuvos kino centrui prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) teikia LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos nacionalinio filmo platinimo projekto valstybinio finansavimo paraišką (toliau – paraiška). Teikiamos paraiškos privalo atitikti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalyje nustatytus skatinamojo poveikio reikalavimus ir šiuos reikalavimus:
9.1. paraiška privalo būti užpildyta lietuvių kalba elektroniniu būdu, ji turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu taisyklių 15 punkte numatytus reikalavimus;
9.2. jei paraiškoje pateikiami dokumentai yra ne lietuvių kalba, kartu su dokumentais turi būti pateikti jų vertimai į lietuvių kalbą. Vertimo autentiškumą ir teisingumą užtikrina ir patvirtina pareiškėjas, pasirašydamas teikiamą paraišką;
9.3. jeigu paraišką pasirašo fizinis asmuo ar juridinio asmens vadovo įgaliotas asmuo – įgaliojimas ar kito pasirašyti dokumentus juridinio asmens vardu suteikiančio teisę dokumento kopija;
10. Kartu su paraiška pateikiami šie priedai:
10.1. LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto paraiškos išlaidų sąmata (toliau – paraiškos išlaidų sąmata);
10.2. dokumentai, patvirtinantys paraiškoje nurodyto filmo ar trumpametražių filmų programos rodymo pradžią ir trukmę ir atitinkantys taisyklių 20.1–20.4 papunkčiuose nurodytus reikalavimus;
10.3. teisių platinti filmą (-us) Lietuvoje paraiškoje nurodytu būdu ar būdais turėjimą įrodančius dokumentus;
10.4. finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, kuriuose turi būti nurodytas filmo (-ų) pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (investicija, parama ir panašūs), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas. Projekte iki 10 proc. nuo LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos gali sudaryti pareiškėjo įnašas prekėmis ar paslaugomis.
11. Projekto paraiškoje nurodyto filmo arba daugumos filmų, nurodytų trumpametražių filmų programos platinimo paraiškoje, pagaminimo data turi būti ne ankstesnė nei trys metai iki paraiškos pateikimo metų.
12. Projekto paraiškoje nurodytas filmas (trumpametražių filmų programos atveju daugiau nei 50 proc. paraiškoje nurodytų filmų) iki paraiškos pateikimo dienos neturi būti išplatintas paraiškoje nurodytu būdu ar būdais.
V sKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
15. Paraiška turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, kvalifikuotam elektroniniam parašui nustatytus reikalavimus ir pateikta elektroninių ryšių priemonėmis.
16. Paraiška ir jos priedai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.
17. Paraiška turi būti pateikta LKC ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki pirmosios filmo ar trumpametražių filmų programos rodymo dienos, nurodytos su paraiška teikiamuose dokumentuose, laikantis šių terminų:
17.1. projektų, kurių planuojamas įgyvendinimo pradžios terminas yra numatytas einamaisiais kalendoriniais metais, o projekto įgyvendinimo pabaigos terminas numatytas ateinančiais kalendoriniais metais, bet ne vėlesnis nei ateinančių kalendorinių metų vasario 20 d., paraiškos gali būti teikiamos iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 20 d.;
17.2. projektų, kurių planuojamas įgyvendinimo pradžios ir įgyvendinimo pabaigos terminas yra einamaisiais kalendoriniais metais, paraiškos gali būti teikiamos iki einamųjų kalendorinių metų spalio 31 d.;
17.3. projektų, kurių planuojamas įgyvendinimo pradžios terminas numatomas ateinančiais kalendoriniais metais, o projekto įgyvendinimo pabaigos terminas numatomas ateinančiais kalendoriniais metais, bet ne vėlesnis nei ateinančių kalendorinių metų vasario 20 d., paraiškos gali būti teikiamos iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
18. Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
18.1. paskelbus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną ir dėl to apribojus ar draudžiant kultūros įstaigų lankymą, kultūros paslaugų teikimą ir (ar) kultūros renginių organizavimą, pareiškėjas, kuris teikė paraišką iki ekstremaliosios padėties ir (ar) karantino paskelbimo, gali, esant motyvuotam prašymui, tą pačią paraišką pateikti iš naujo;
18.2. atšaukus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną, ir panaikinus su tuo susijusius apribojimus ar kultūros įstaigų lankymo, kultūros paslaugų teikimo ir (ar) kultūros renginių organizavimo draudimus (visus ar iš dalies), paraiškas dėl filmo ar trumpametražių filmų programos platinimo kino salėse galima teikti vienerius metus po atitinkamo Vyriausybės sprendimo priėmimo.
VI SKYRIUS
FINANSUOJAMI PROJEKTAI IR REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI
19. Finansavimas gali būti skiriamas šių kategorijų projektams:
19.3. Filmo platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose;
19.6. Trumpametražių filmų programos platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose;
19.9 Mažumos bendros gamybos filmo platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose;
20. Reikalavimai projektų įgyvendinimui:
20.1. vaidybinis ar animacinis filmas turi būti rodomas ne mažiau kaip dviejų Lietuvos miestų kino teatruose ar kino salėse ir ne mažiau kaip 7 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų kiekviename kino teatre ar kino salėje, kuriuose jis buvo pradėtas rodyti (netaikoma mažumos bendros gamybos filmams);
20.2. mažumos bendros gamybos filmas, dokumentinis filmas ar trumpametražių filmų programa turi būti rodoma ne mažiau kaip dviejų Lietuvos miestų kino teatruose ar kino salėse ir ne mažiau kaip po 5 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų kiekviename kino teatre ar kino salėje, kuriuose jis buvo pradėtas rodyti, arba ne mažiau kaip penkių Lietuvos miestų kino teatruose ar kino salėse ne mažiau kaip po vieną kartą kiekviename kino teatre ar kino salėje per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų;
20.3. interaktyvus filmas turi būti rodomas Lietuvos vartotojams ne mažiau kaip 7 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų Lietuvoje arba ne trumpiau nei iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų užsakomųjų vaizdo paslaugų platformos programose;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ SVARSTYMAS IR VERTINIMAS
21. LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
22. Administracinį vertinimą atlieka LKC darbuotojai. Administracinio vertinimo metu nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis taisyklių I-VI skyriuose nustatytų reikalavimų.
23. Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos.
24. Jeigu paraiška neatitinka taisyklėse nustatytų reikalavimų (išskyrus Taisyklių 25 punkte nustatytu atveju), LKC direktorius per 5 darbo dienas nuo paraiškos administracinio vertinimo atlikimo dienos priima sprendimą atmesti paraišką ir jos neperduoti ekspertų vertinimui. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
25. Jeigu kartu su paraiška nėra pateikiami priedai ar dokumentai, nurodyti taisyklių 9.2-9.4 papunkčiuose ir 10 punkte, LKC ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos informuoja pareiškėją raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) apie nustatytus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti (pateikiant trūkstamus paraiškos priedus ar kitus dokumentus) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.
26. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, LKC direktorius priima sprendimą atmesti paraišką ir jos neperduoti ekspertų vertinimui. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodoma paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
27. Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo administracinio vertinimo pabaigos, perduodamos vertinti atitinkamos rūšies filmų projektų vertinimo ekspertų komisijai, sudarytai LKC direktoriaus įsakymu.
28. Ekspertų komisijos darbas organizuojamas vadovaujantis LKC direktoriaus įsakymu patvirtintais Kino projektų vertinimo ekspertų komisijų nuostatais.
29. Paraiškos vertinamos ekspertų komisijos nariams užpildant Išvados dėl filmo platinimo projekto formą (taisyklių priedas).
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS
32. Didžiausios galimos projektų kategorijų finansavimo sumos:
32.3. Filmo platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose – iki 7 000 Eur;
32.5. Trumpametražių filmų programos platinimas užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose – iki 1 500 Eur;
32.6. Trumpametražių filmų programos platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose – iki 7 000 Eur;
32.8. Mažumos bendros gamybos filmo platinimas užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose – iki 1 500 Eur;
32.9. Mažumos bendros gamybos filmo platinimas kino teatruose ar kino salėse ir užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų programose – iki 4 000 Eur;
33. Jeigu filmo vaikams platinimo kino teatruose projekte numatomas filmo dubliavimas į lietuvių kalbą, taisyklių 32.7-32.9 papunkčiuose nurodytos didžiausios galimos projektų finansavimo sumos gali būti didinamos skiriant papildomą finansavimą iki 5 000 Eur, atsižvelgiant į filmo dialogų ne lietuvių kalba apimtį bei paraiškos išlaidų sąmatoje nurodytą filmo dubliavimo finansavimo poreikį. Papildomas finansavimas skiriamas LKC direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į ekspertų rekomendacijas.
34. Paraiškoje nurodyto filmo ar filmų programos pritaikymui asmenims, turintiems klausos ar regos negalią, taisyklių 32 punkte nurodytos didžiausios galimos projektų finansavimo sumos gali būti didinamos skiriant papildomą finansavimą iki 2 000 Eur, atsižvelgiant į paraiškos išlaidų sąmatoje nurodytą filmo pritaikymo finansavimo poreikį. Papildomas finansavimas skiriamas LKC direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į ekspertų rekomendacijas.
35. Jeigu paraiškoje nurodyto filmo ar trumpametražių filmų programos filmų dialogai ne lietuvių kalba sudaro ne mažiau 30 proc. visų filmo dialogų, pritaikymui asmenims, turintiems klausos ar regos negalią, taisyklių 32 punkte nurodytos didžiausios galimos projektų finansavimo sumos gali būti didinamos skiriant papildomą finansavimą iki 4 000 Eur, atsižvelgiant į paraiškos išlaidų sąmatoje nurodytą filmo pritaikymo finansavimo poreikį. Papildomas finansavimas skiriamas LKC direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į ekspertų rekomendacijas.
36. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi, apskaičiuojant valstybės pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą. Tinkamos finansuoti išlaidos patvirtinamos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir yra atnaujinti.
IX SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
37. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos yra tinkamos, jeigu jos yra:
37.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
37.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais kalendoriniais metais laikotarpiu nuo paraiškos pateikimo ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu valstybinio finansavimo sutartyje (toliau – finansavimo sutartis);
37.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
38. Lėšos negali būti skiriamos:
38.3. išlaidoms, dėl kurių padidėja projekto įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis projekto vertė nekuriama;
X SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
40. Lėšas projektams įgyvendinti įsakymu skiria arba atsisako skirti LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos rekomendacijas ir atsižvelgęs į LKC direktoriaus įsakymą, kuriuo nustatomos einamųjų kalendorinių metų valstybės biudžeto asignavimų kino valstybinio finansavimo projektams bendrosios apimtys. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija, projekto pavadinimas, projektui skiriama suma, projekto finansavimo intensyvumas procentais ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
41. Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų po LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo, bet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 10 dienos, pateikia LKC tinkamai užpildytą ir kvalifikuotu elektroniniu parašu, kaip tai numatyta taisyklių 15 punkte, pasirašytą LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos valstybinio finansavimo sutartį, pridėdamas su LKC suderintą LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo dalinio finansavimo išlaidų sąmatą (toliau – projekto išlaidų sąmata). Nepateikus tinkamai užpildytos ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytos finansavimo sutarties su projekto išlaidų sąmata šiame punkte nustatytais terminais ir tvarka, projekto finansavimas yra atšaukiamas, išskyrus atvejus, jeigu projekto vykdytojas pateikia motyvuotą prašymą pratęsti finansavimo sutarties pasirašymo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų ir vėlesnis kaip einamųjų metų gruodžio 10 d.
42. Pasirašant finansavimo sutartį ir projekto įgyvendinimo laikotarpiu paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti mažinamas be suderinimo raštu su LKC. Prie finansavimo sutarties pateikiamoje projekto išlaidų sąmatoje nurodytos išlaidų straipsnių sumos gali skirtis nuo atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų paraiškos išlaidų sąmatoje, tik raštu susiderinus tai su LKC.
43. Pasirašius finansavimo sutartį, projektui įgyvendinti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos finansavimo sutartyje numatytais terminais. Projekto vykdytojas privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą finansavimo projektams, kurią naudojant turi būti užtikrinamas atskirų kino projektų finansinių operacijų identifikavimas pagal konkretų projektą ir patvirtintą projekto išlaidų sąmatą. Finansavimą gavusio projekto išlaidos turi būti apmokamos tik iš šios sąskaitos. Jeigu išlaidos buvo patirtos iki finansavimo skyrimo (ne anksčiau kaip projekto paraiškos pateikimo dieną), LKC skyrus finansavimą projekto vykdytojas turi teisę kompensuoti patirtas išlaidas, kurios buvo apmokamos iš kitos sąskaitos.
XI SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
45. Projekto įgyvendinimo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš finansavimo sutarties, tretiesiems asmenims.
46. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal projekto išlaidų sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
47. Projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti apmokėtos iki projekto įgyvendinimo pabaigos, nurodytos finansavimo sutartyje.
48. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus projekto išlaidų sąmatos straipsnius, projekto vykdytojas pateikia rašytinį prašymą LKC likus ne mažiau kaip 15 kalendorinių dienų iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto įgyvendinimo pabaigos termino, išskyrus, kai skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 proc. Su prašymu projekto vykdytojas kartu privalo pateikti derinti projekto išlaidų sąmatos pakeitimo projektą, kuriame pažymimi prašomi pakeitimai.
49. Projekto vykdytojas privalo tikslinti projekto išlaidų sąmatą, jeigu:
49.1. skirtumas tarp LKC skirtų ir planuojamų naudoti projekto išlaidų sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių viršija 20 proc.;
50. Kai projekto išlaidų sąmata tikslinama taisyklių 49 punkte numatytais atvejais ir skirtumas (nukrypimas) tarp projekto išlaidų sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 50 proc., sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo priima LKC direktorius, įsitikinęs, kad toks tikslinimas užtikrins finansavimo sutartyje numatytų projekto įsipareigojimų įgyvendinimą. Jeigu tikslinant projekto išlaidų sąmatą taisyklių 49 punkte numatytais atvejais skirtumas (nukrypimas) tarp projekto išlaidų sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų viršija 50 proc., prašymas perduodamas svarstyti ekspertų komisijai. Ekspertų komisija, įvertinusi prašymą bei projekto išlaidų sąmatos pakeitimo projektą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo ekspertų komisijoje gavimo dienos pateikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl pateikto prašymo. Tokie šalių suderinti projekto išlaidų sąmatos pakeitimai įforminami projekto vykdytojui ir LKC sudarius finansavimo sutarties pakeitimą (-us).
51. Praleidus projekto išlaidų sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus taisyklėse nustatytą projekto išlaidų sąmatos tikslinimo tvarką, projekto išlaidų sąmatos tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus (kuriems prilyginami visi projekto išlaidų sąmatos pakeitimai, nesuderinti su LKC nustatyta tvarka ir terminais), pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos arba išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka:
51.1. jei nukrypimas nuo LKC skirtų ir panaudotų projekto išlaidų sąmatos straipsnio lėšų sumos viršija 20 proc., visa tokio nukrypimo suma, viršijanti 20 proc., yra pripažįstama netinkamomis išlaidomis;
52. Projekto įgyvendinimo metu atsiskaitymai grynaisiais pinigais negalimi, išlaidos projekto įgyvendinimui gali būti apmokamos tik finansinių įstaigų pavedimais.
53. Projekto vykdytojas už skirtą finansavimą einamaisiais kalendoriniais metais atsiskaito su LKC per 30 kalendorinių dienų nuo finansavimo sutartyje nurodytos projekto įgyvendinimo pabaigos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 20 dienos, pateikdamas:
54. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal finansavimo sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį ir nurodytais terminais, ir atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 54 straipsnio 5 dalies c punkte nurodytas išlaidas.
55. Pagrindinėje projekto viešinimo medžiagoje projekto vykdytojas privalo nurodyti, kad projektą finansavo Lietuvos kino centras ir (ar) patalpinamas Lietuvos kino centro logotipas, kuris yra prieinamas LKC interneto svetainėje. Informacija nurodoma vadovaujantis LKC direktoriaus įsakymu patvirtintomis Lietuvos kino centro finansuotų kino projektų ir veiklų viešinimo taisyklėmis.
XII SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
56. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo gavimo turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ir medžiagą.
57. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, elektroninės sąskaitos PVM sąskaitos faktūros, pirkimo – pardavimo kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo – perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
58. Visi projekto išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti aiškiai identifikuojami, priskirti konkrečiam projektui (dokumentuose nurodant projekto pavadinimą) ir įtraukti į įmonės finansinę apskaitą. Visos projekto vykdytojų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.
59. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai ir (ar) kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
60. Nustačius, kad valstybės pagalba suteikta neteisėtai, valstybės pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą sumą sugrąžinti savanoriškai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo LKC direktoriaus sprendimo pripažinti suteiktą valstybės pagalbą neteisėta ar nesuderinta ir grąžintina į valstybės biudžetą, arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Projekto vykdytojas privalo teikti LKC nustatytos statistinių duomenų teikimo formos informaciją apie finansuoto filmo (-ų) rodymą.
62. Projekto vykdytojas ne trumpiau kaip 10 metų po projekto įgyvendinimo pabaigos privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.
63. Informaciją ir dokumentus, susijusius su valstybės pagalbos teikimu, LKC saugo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos pagal šias taisykles suteikimo dienos.
64. LKC suteiktą valstybės pagalbą užregistruoja per 20 darbo dienų suteikus pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
65. Projekto vykdytojai neatsako už visišką ar dalinį įsipareigojimų pagal taisyklių nevykdymą, jeigu įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių sąvoka apibrėžiama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsnyje ir Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
66. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi LKC, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, LKC sprendimams priimti būtinų ekspertinių išvadų gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant LKC taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 str. 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi LKC dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo LKC tvarkos apraše numatytais terminais.
67. LKC direktoriaus sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Nacionalinių filmų platinimo projektų
valstybinio finansavimo taisyklių
priedas
(Išvados dėl filmo platinimo projekto forma)
Ekspertų komisijos nario (-ės) vardas, pavardė ir parašas[1]
_______________________________________________________
IŠVADA DĖL FILMO PLATINIMO PROJEKTO
20__ m. _________________
Filmo platinimo projekto pavadinimas ____________________________________________
___________________________________________________________________________
Filmo pavadinimas ___________________________________________________ __________________________________________________________________________
Nusišalinimo nuo ekspertinio paraiškos vertinimo motyvai
Pildoma nusišalinus nuo paraiškos ekspertinio vertinimo |
|
4. Filmas YRA/NĖRA (pabraukti tinkamą) televizijos programa
* Ekspertui konstatavus, kad filmas yra smurtinis ir (arba) pornografinis, tai nurodoma šios išvados skiltyje „Rekomendacija dėl projekto finansavimo“ pateikiant atitinkamus argumentus. Tokiu atveju paraiška toliau nebevertinama.
Filmo atitiktis kultūriniams kriterijams (pažymėti X tą kriterijų, kurį projektas atitinka**)
|
||
Filmo scenarijus ar pagrindinė tema yra paremti Lietuvos ar Europos kultūros, istorijos, religijos, mitologijos ar visuomenės gyvenimo įvykiais |
|
|
Filmas pasakoja apie žinomą Lietuvos ar Europos kultūros, istorijos, religijos, visuomenės asmenybę, mitologinį veikėją |
|
|
Filmo scenarijus ar pagrindinė tema yra paremti reikšmingu Lietuvos ar Europos literatūros kūriniu |
|
|
Filmas įprasmina svarbias Lietuvos ar Europos vertybes: kultūrų ir religijų įvairovę, žmogaus teises ir pilietiškumą, demokratiją ir solidarumą, mažumų teises ir toleranciją, pagarbą kultūros ir šeimos tradicijoms |
|
|
Filmas nagrinėja tautinės ar europinės tapatybės klausimus |
|
|
** Jeigu filmas neatitinka bent dviejų iš aukščiau išvardintų kultūrinių kriterijų, paraiška toliau nevertinama, tai nurodoma šios išvados skiltyje „Rekomendacija dėl projekto finansavimo“
Projekto vertinimas, remiantis Filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklėse nurodytais vertinimo kriterijais:
- planuojamų projekto išlaidų ir rinkodaros plano pagrįstumas:
- numatomų naudoti rinkodaros priemonių tikslingumas filmo ar trumpametražių filmų programos platinimui:
Rekomendacija dėl projekto finansavimo (siūlant finansuoti, būtina nurodyti siūlomų skirti lėšų sumą ir siūlymo pagrindimą):
|
*** Trumpametražių filmų programos platinimo projekto išvada pildoma kiekvienam filmui atskirai
_______________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1117, 2020-09-01, paskelbta TAR 2020-09-02, i. k. 2020-18472
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. spalio 17 d. įsakymo Nr. ĮV-747 "Dėl Filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1434, 2021-12-19, paskelbta TAR 2021-12-20, i. k. 2021-26199
Dėl kultūros ministro 2018 m. spalio 17 d. įsakymo Nr. ĮV-747 „Dėl filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-934, 2023-12-06, paskelbta TAR 2023-12-06, i. k. 2023-23603
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. spalio 17 d. įsakymo Nr. ĮV-747 „Dėl Filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1010, 2023-12-22, paskelbta TAR 2023-12-22, i. k. 2023-25206
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. spalio 17 d. įsakymo Nr.ĮV-747 „Dėl Filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-569, 2024-07-05, paskelbta TAR 2024-07-05, i. k. 2024-12672
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. spalio 17 d. įsakymo Nr. ĮV-747 „Dėl Filmų platinimo projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo