Suvestinė redakcija nuo 2024-10-14
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-12-20, i. k. 2021-26232
LIETUVOS RESPUBLIKOS
GENERALINIS PROKURORAS
įsakymas
DĖL PROKURORŲ ATESTACIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 10 d. Nr. I-311
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 2 straipsnio 3 dalimi, 10 straipsnio 1, 4 ir 10 dalimis, 33 straipsnio 1 dalimi:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2019 m. lapkričio 7 d. įsakymą Nr. I-302 „Dėl Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. N u s t a t a u, kad:
5. P a v e d u Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriui paskelbti šį įsakymą prokuratūros interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos generalinio
prokuroro 2021 m. gruodžio 10 d.
įsakymu Nr. I-311
PROKURORŲ ATESTACIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prokurorų atestacijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato prokurorų tarnybos, kvalifikacijos ir tinkamumo eiti pareigas vertinimo (toliau – tarnybos vertinimas) rūšis ir kriterijus, Prokurorų atestacijos komisijos (toliau – Komisija) sudarymo ir veiklos organizavimo tvarką.
2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymu (toliau – Prokuratūros įstatymas) ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
TARNYBOS VERTINIMO RŪŠYS
5. Eilinis tarnybos vertinimas atliekamas:
5.2. kas penkerius metus – vertinamas prokuroro funkcijų atlikimo laikotarpis nuo paskutinio tarnybos vertinimo, išskyrus laikotarpį, kai prokuroras ėjo generalinio prokuroro, generalinio prokuroro pavaduotojo pareigas arba jam buvo suteiktas specialus statusas Prokuratūros įstatymo 161 straipsnio nustatyta tvarka.
6. Sprendimą dėl neeilinio tarnybos vertinimo priima generalinis prokuroras. Neeilinis tarnybos vertinimas gali būti atliekamas:
6.1. prokuroro motyvuotu prašymu, jeigu nuo paskutinio tarnybos vertinimo praėjo ne mažiau kaip pusė metų;
6.2. kai pasibaigus kadencijai prokuroras siekia būti paskirtas į aukštesnes, tas pačias arba lygiavertes pareigas, jei nuo paskutinio tarnybos vertinimo praėjo treji metai;
III SKYRIUS
TARNYBOS VERTINIMO KRITERIJAI
7. Prokuroro tarnyba vertinama atsižvelgiant į Nuostatų 29 punkte nurodytuose dokumentuose pateiktus duomenis apie procesinę, neprocesinę veiklą ir dalykines savybes, o vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo atveju – ir apie administracinę veiklą.
8. Statistiniai duomenys apie prokurorų procesinę veiklą gaunami Informacinės prokuratūros sistemos (IPS), Integruotos baudžiamojo proceso informacinės sistemos (IBPS) ir prokuratūros dokumentų valdymo sistemos (DVS) (toliau – prokuratūros informacinės sistemos) priemonėmis. Trūkstamus duomenis į Nuostatuose nustatytos formos prokuroro ir vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo lapą (1–4 priedai) (toliau – tarnybos vertinimo lapas) įrašo jį rengiantis prokuroras. Jei prokuroras nevykdo tarnybos vertinimo lape nurodytos tam tikros veiklos, atitinkamos skiltys paliekamos neužpildytos.
9. Tarnybos vertinimo lapą rengiantis prokuroras atsako už teikiamų duomenų, išskyrus gautus prokuratūros informacinių sistemų priemonėmis ir pateiktus Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros Baudžiamojo persekiojimo departamento (toliau – Baudžiamojo persekiojimo departamentas), Generalinės prokuratūros Mokymų skyriaus (toliau – Mokymų skyrius), Generalinės prokuratūros Personalo ir teisės skyriaus (toliau – Personalo ir teisės skyrius) ir Generalinės prokuratūros Vidaus tyrimų skyriaus (toliau – Vidaus tyrimų skyrius), teisingumą.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS SUDARYMAS IR VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
10. Komisiją trejiems metams iš septynių narių, iš kurių du prokurorus teikia Lietuvos Respublikos prokuratūros kolegija, du prokurorus, iš kurių vienas – prokurorų profesinės sąjungos teikimu, teikia generalinis prokuroras, po vieną nepriekaištingos reputacijos asmenį teikia Respublikos Prezidentas, Seimo Pirmininkas ir Ministras Pirmininkas, įsakymu sudaro generalinis prokuroras. Asmuo į tas pačias pareigas gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
11. Komisijos pirmininką ir sekretorių, kuris nėra Komisijos narys, įsakymu skiria generalinis prokuroras. Komisijos sekretoriumi skiriamas Personalo ir teisės skyriaus darbuotojas.
12. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Prokuratūros įstatymu, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
13. Kai Komisijos pirmininkas laikinai negali atlikti Nuostatuose nustatytų pareigų, jas atlieka Komisijos narys prokuroras, turintis didžiausią tarnybos prokuroru stažą.
14. Komisijos narių dalyvavimas Komisijos posėdžiuose yra privalomas. Jeigu Komisijos narys dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti Komisijos posėdyje, apie tai jis turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui iki posėdžio pradžios.
15. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas, kuris yra sudedamoji protokolo dalis.
16. Komisijos posėdžio protokolą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo posėdžio dienos pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Prie protokolo pridedama Komisijos surašyta tarnybos vertinimo išvada (toliau – Komisijos išvada) ir Komisijos narių atskirosios nuomonės.
V SKYRIUS
PROKURORO, KURIO TARNYBA VERTINAMA, TEISĖS
18. Prokuroras, kurio tarnyba vertinama, turi teisę:
18.1. teikti tarnybos lapą rengiančiam prokurorui ir (arba) Komisijai rašytinius paaiškinimus, prašymus, kitus reikšmingus duomenis ir dokumentus;
18.2. gauti informaciją apie tarnybos vertinimo procedūrą (Komisijos posėdžio organizavimo būdą, datą, vietą, laiką ir prokuroro dalyvavimą);
18.6. susipažinti su Komisijos išvada, Komisijos posėdžio protokolu (susipažįstant su protokolo priedais, leidžiama susipažinti tik su savo pokalbio garso įrašu), kita savo tarnybos vertinimo medžiaga;
VI SKYRIUS
TARNYBOS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
19. Komisijos posėdžiai planuojami atsižvelgiant į prokurorų, kurių tarnybą ketinama vertinti, sąrašą, kurį parengia Komisijos sekretorius. Sąrašas paprastai sudaromas vieniems metams ir pateikiamas Komisijos pirmininkui iki kiekvienų metų sausio 15 dienos.
20. Komisijos sekretorius iki kiekvienų metų vasario 1 dienos parengia preliminarų Komisijos posėdžių grafiką ir pateikia tvirtinti Komisijos pirmininkui. Patvirtintas preliminarus Komisijos posėdžių grafikas skelbiamas prokuratūros intraneto svetainėje.
21. Tarnybos vertinimas atidedamas, iki bus priimtas atitinkamas sprendimas, tais atvejais, kai dėl prokuroro veiksmų yra pradėtas ikiteisminis tyrimas, atliekamas tarnybinis patikrinimas ar pradėtas prokuroro veikos tyrimas Prokurorų etikos komisijoje.
22. Tarnybos vertinimas gali būti atidedamas dėl prokuroro, Europos deleguotojo prokuroro ligos, atostogų, komandiruotės, delegavimo į tarptautines, Europos Sąjungos, užsienio valstybių institucijas ar kitų svarbių priežasčių. Europos deleguotojo prokuroro tarnybos vertinimas taip pat gali būti atidedamas jo prašymu iki kadencijos einant Europos deleguotojo prokuroro pareigas pabaigos.
24. Sprendimą dėl tarnybos vertinimo atidėjimo, esant Nuostatų 21 ir 22 punktuose nustatytoms aplinkybėms, priima Komisijos pirmininkas. Šis sprendimas įforminamas rezoliucija. Tarnybos vertinimą atidėjus ilgiau negu 6 mėnesiams, Komisijos pirmininko reikalavimu Komisijai pateikiami papildomi duomenys apie prokuroro, kurio tarnyba vertinama, veiklą per tą laikotarpį.
25. Apie tarnybos vertinimą Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu praneša prokurorui, kurio tarnyba bus vertinama, tarnybos vertinimo lapą rengiančiam prokurorui, Personalo ir teisės skyriui, Vidaus tyrimų skyriui, Mokymų skyriui, o vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo atveju – ir Baudžiamojo persekiojimo departamentui.
26. Apie eilinį tarnybos vertinimą pranešama ne vėliau kaip prieš 40 darbo dienų iki eilinio tarnybos vertinimo dienos. Apie Komisijos posėdžio organizavimo būdą, datą, vietą, laiką ir prokuroro dalyvavimą informuojama papildomai.
27. Neeilinis tarnybos vertinimas skiriamas ir jo data nustatoma generalinio prokuroro įsakymu, su kuriuo prokuroras ne vėliau kaip prieš 40 darbo dienų iki neeilinio tarnybos vertinimo dienos supažindinamas pasirašytinai. Šis terminas netaikomas, jei neeilinis tarnybos vertinimas atliekamas prokuroro iniciatyva Nuostatų 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodytais atvejais. Tokiu atveju prokuroro tarnyba gali būti vertinama artimiausiame Komisijos posėdyje. Apie Komisijos posėdžio organizavimo būdą, datą, vietą, laiką ir prokuroro dalyvavimą informuojama papildomai.
28. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Nuostatų 25 punkte nurodyto pranešimo apie prokuroro tarnybos vertinimą gavimo dienos tarnybos vertinimo lapą rengiančiam prokurorui pateikiami šie duomenys (gali būti pateikiami ir nurodytus duomenis pagrindžiantys dokumentai):
28.1. užpildytas tarnybos vertinimo lapo I skyrius „Asmens duomenys“ (už duomenų pateikimą atsakingas Personalo ir teisės skyrius);
28.2. pažyma apie prokuroro padarytus tarnybinius pažeidimus, konstatuotus atlikus tarnybinį patikrinimą ir (ar) tyrimą Prokurorų etikos komisijoje, dėl prokuroro veiksmų atliktų ikiteisminių tyrimų pagrindus, baigtį ir skaičių (toliau – pažyma apie darbo trūkumus) (už duomenų pateikimą atsakingas Vidaus tyrimų skyrius);
28.3. pažyma apie prokuroro ar vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) dalyvavimą per tarnybos vertinimo laikotarpį kvalifikacijos kėlimo renginiuose (toliau – pažyma apie kvalifikacijos kėlimą) (už duomenų pateikimą atsakingas Mokymų skyrius);
28.4. statistiniai duomenys apie vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) administracinę veiklą, t. y. duomenys apie darbo krūvių nuokrypio nuo vidutinio darbo krūvio vadovaujamoje prokuratūroje (padalinyje) vidurkį (procentais) (už duomenų pateikimą atsakingas Baudžiamojo persekiojimo departamentas).
29. Prokuroro tarnybos vertinimo atveju Komisijai pateikiamas prokuroro tarnybos vertinimo lapas (1, 2 arba 3 priedas), vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo atveju – vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo lapas (4 priedas) kartu su pažymomis apie darbo trūkumus ir kvalifikacijos kėlimą. Komisijai gali būti pateikiami nurodytus duomenis pagrindžiantys dokumentai. Vertinant prokuroro tarnybą pasibaigus stažuotei, Komisijai papildomai pateikiama individuali stažuotės programa, stažuotės ataskaita, kiti prokuroro tarnybos vertinimui svarbūs dokumentai, nurodyti generalinio prokuroro patvirtintuose Prokurorų stažuotės nuostatuose.
30. Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste padėjėjo, kurio darbo vieta Eurojusto buveinės vietoje, tarnybos vertinimas atliekamas Nuostatuose nustatyta prokurorų tarnybos vertinimo tvarka.
31. Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste pavaduotojo, kurio darbo vieta Eurojusto buveinės vietoje, tarnybos vertinimas atliekamas Nuostatuose nustatyta vyriausiųjų prokurorų (jų pavaduotojų) tarnybos vertinimo tvarka.
32. Jeigu Europos deleguotasis prokuroras nepateikia prašymo atidėti tarnybos vertinimą, eilinis jo tarnybos vykdant nacionalinio prokuroro funkcijas vertinimas atliekamas Nuostatuose nustatyta tvarka. Neeilinis tarnybos vertinimas Europos deleguotojo prokuroro motyvuotu prašymu atliekamas tik dėl jo vykdytų nacionalinio prokuroro funkcijų.
33. Tarnybos vertinimui parengtus dokumentus Nuostatų 36 punkte nurodyti prokurorai ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki preliminariame Komisijos posėdžių grafike nustatytos posėdžio datos pateikia Komisijos sekretoriui. Komisijos pirmininko sprendimu Komisijos sekretorius gali grąžinti pataisyti arba papildyti Nuostatų reikalavimų neatitinkančius dokumentus. Šis sprendimas įforminamas rezoliucija. Trūkumai turi būti pašalinti ne vėliau kaip per penkias darbo dienas.
34. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip likus septynioms darbo dienoms iki Komisijos posėdžio pradžios tarnybos vertinimui parengtus dokumentus elektroniniu paštu pateikia prokurorui, kurio tarnyba bus vertinama, teritorinės prokuratūros vadovui ir Komisijos nariams. Prokuroras, nesutikdamas su pateikta informacija, turi teisę ne vėliau kaip likus keturioms darbo dienoms iki Komisijos posėdžio pateikti rašytinius paaiškinimus, prašymus, kitus reikšmingus duomenis ir dokumentus. Teritorinės prokuratūros vadovas turi teisę raštu pateikti Komisijai argumentuotą nuomonę apie siūlomą vertinimą, su kuria supažindinamas prokuroras, kurio tarnyba bus vertinama, ir tarnybos vertinimo lapą parengęs prokuroras.
35. Likus vienai darbo dienai iki Komisijos posėdžio pradžios, Komisijos sekretorius privalo išsiaiškinti, ar nėra Nuostatų 21 ir 22 punktuose nurodytų aplinkybių ar kitų kliūčių atlikti tarnybos vertinimą, ir apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.
36. Tarnybos vertinimo lapą, priklausomai nuo Nuostatų 5.2 papunktyje nurodytu laikotarpiu prokuroro eitų pareigų ir tarnybos vietos, rengia:
36.1. Generalinės prokuratūros departamento (skyriaus) vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) ir Generalinės prokuratūros departamento skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) – generalinio prokuroro pavaduotojas;
36.2. Generalinės prokuratūros departamento skyriaus prokuroro – departamento skyriaus vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
36.3. Generalinės prokuratūros departamento (skyriaus) prokuroro – departamento (skyriaus) vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
36.5. apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro pavaduotojo – Baudžiamojo persekiojimo departamento vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
36.6. apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), apygardos prokuratūros specializuoto skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) – apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
36.7. apygardos prokuratūros specializuoto skyriaus prokuroro – atitinkamo skyriaus vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas), o apygardos prokuratūroje, kurioje nėra padalinio, atliekančio viešojo intereso gynimo funkciją, – apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. I-221, 2024-10-08, paskelbta TAR 2024-10-08, i. k. 2024-17641
36.8. apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros skyriaus prokuroro – atitinkamo skyriaus vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas);
VII SKYRIUS
TARNYBOS VERTINIMO PROCEDŪRA
37. Prokurorų tarnyba vertinama Komisijos posėdyje. Komisijos pirmininko sprendimu Komisijos posėdis vyksta Generalinėje prokuratūroje arba nuotoliniu ar mišriu būdu. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip keturi Komisijos nariai.
38. Komisijos posėdyje gali dalyvauti Komisijos sprendimu pakviestas pažymą apie darbo trūkumus parengęs Vidaus tyrimų skyriaus prokuroras, tarnybos vertinimo lapą parengęs prokuroras, prokuroro, kurio tarnyba vertinama, tiesioginis vadovas, stažuotės vadovas ir kiti tarnybos vertinimui aktualius duomenis pateikę asmenys, taip pat generalinis prokuroras ir (ar) jo pavedimu kiti asmenys.
39. Eilinis tarnybos vertinimas atliekamas prokurorui nedalyvaujant, išskyrus atvejus, kai siūloma tarnybą vertinti patenkinamai arba nepatenkinamai, gautas prokuroro prašymas dalyvauti Komisijos posėdyje arba Komisija nusprendžia, kad prokuroro dalyvavimas yra būtinas.
41. Visais atvejais, kai Komisijos posėdyje dalyvauja prokuroras, jame turi dalyvauti ir tarnybos vertinimo lapą parengęs prokuroras.
42. Prokuroras, negalėdamas dalyvauti Komisijos posėdyje dėl svarbios priežasties, ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki posėdžio pradžios turi apie tai raštu pranešti Komisijos sekretoriui. Komisijos posėdis tokiu atveju atidedamas, išskyrus atvejus, kai Komisija nusprendžia, kad vertinimas gali būti atliekamas prokurorui nedalyvaujant.
43. Prokurorui pareiškus nušalinimą Komisijos nariui ar nariams, sprendimas dėl nušalinimo pagrįstumo priimamas Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma, nedalyvaujant prokurorui.
44. Dėl nušalinimo pagrįstumo, jeigu jis pareikštas vienam ar dviem Komisijos nariams, sprendžiama šiems Komisijos nariams nedalyvaujant, o jeigu trims ar daugiau, – dalyvaujant visiems Komisijos nariams. Tais atvejais, kai Komisijos narių yra mažiau, negu būtina Komisijos posėdžio teisėtumui užtikrinti, priimant sprendimą dėl nušalinimo pagrįstumo dalyvauja ir tie Komisijos nariai, kuriems pareikštas nušalinimas. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos posėdžio pirmininko balsas. Komisijos narys turi teisę išsakyti nuomonę dėl jam pareikšto nušalinimo.
45. Komisijos posėdžio pirmininkas ar Komisijos nariai privalo nusišalinti tais atvejais, kai jų dalyvavimas Komisijos veikloje gali kelti pagrįstų abejonių dėl jų nešališkumo, taip pat privalo nusišalinti Komisijos narys, inicijavęs neeilinį prokuroro tarnybos vertinimą. Dėl Komisijos posėdžio pirmininko ar Komisijos nario nusišalinimo sprendžiama Nuostatų 43 ir 44 punktuose nustatyta tvarka. Apie Komisijos posėdžio pirmininko ar Komisijos nario nusišalinimą įrašoma Komisijos posėdžio protokole.
46. Prokurorų tarnybos vertinimo procedūrą sudaro tarnybos vertinimui parengtuose dokumentuose pateiktų duomenų nagrinėjimas Komisijos posėdyje, o kai Komisijos posėdyje dalyvauja prokuroras, – ir prokuroro pokalbis su Komisijos nariais.
47. Kai Komisijos posėdyje dalyvauja tarnybos vertinimo lapą parengęs prokuroras, prokuroro, kurio tarnyba vertinama, tiesioginis vadovas, pažymą apie darbo trūkumus parengęs Vidaus tyrimų skyriaus prokuroras, stažuotės vadovas ar kiti tarnybos vertinimui aktualius duomenis teikę asmenys, Komisija jiems gali pateikti klausimų, susijusių su vertinamo prokuroro dalykinėmis, organizacinėmis savybėmis ir darbo rezultatais.
48. Informaciją apie prokuroro dalykines, organizacines savybes ir darbo rezultatus pateikia Komisijos posėdžio pirmininkas, jo pavedimu Komisijos narys arba Komisijos posėdžio pirmininko siūlymu tarnybos vertinimo lapą parengęs prokuroras ar prokuroro, kurio veikla vertinama, tiesioginis vadovas, o apie stažuotojo tarnybą – stažuotės vadovas.
49. Komisija gali nuspręsti atidėti tarnybos vertinimą ir pareikalauti pateikti papildomos informacijos, jeigu pateikta medžiaga yra neišsami arba reikalingi papildomi tarnybos vertinimui aktualūs duomenys, susiję su vertinamo prokuroro procesine veikla. Toks sprendimas priimamas Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Pavedimai dėl papildomo procesinės veiklos patikrinimo, nurodant apimtį ir atlikimo terminą, duodami pagal kompetenciją Generalinės prokuratūros padaliniams.
50. Jeigu tarnybos vertinimo metu paaiškėja prokuroro padaryti įstatymų pažeidimai, tarnybiniai nusižengimai, prokuroro vardą žeminantys poelgiai ar kiti Prokurorų etikos kodekso pažeidimai, Komisija priima sprendimą atidėti prokuroro tarnybos vertinimą. Komisijos pirmininkas apie tai raštu praneša generaliniam prokurorui.
51. Komisijos posėdyje dalyvaujantis prokuroras gali išsakyti savo nuomonę ir atsakyti į Komisijos narių klausimus. Tarnybos vertinimas negali vykti kaip egzaminas, išskyrus neeilinį tarnybos vertinimą, eilinį tarnybos vertinimą pasibaigus stažuotei arba kai tarnybos vertinimo lape siūloma prokuroro tarnybą vertinti patenkinamai arba nepatenkinamai. Klausimai, nesusiję su prokuroro, kurio tarnyba vertinama, veikla, negali būti užduodami.
52. Komisija, atlikusi eilinį tarnybos vertinimą pasibaigus stažuotei, pasiūlo vieną iš šių sprendimų:
53. Komisija, atlikusi eilinį ar neeilinį tarnybos vertinimą, pasiūlo vieną iš šių sprendimų:
53.1. prokuroro tarnybą vertinti labai gerai ir taikyti Prokuratūros įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytas skatinimo priemones arba jų netaikyti;
54. Pasiūlymai dėl Nuostatų 52 ir 53 punktuose nurodytų sprendimų priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Tuo atveju, kai balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos posėdžio pirmininko balsas. Balsuojant nė vienas iš Komisijos narių negali susilaikyti. Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos nuomone, gali surašyti atskirąją nuomonę.
55. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo posėdžio dienos surašoma Komisijos išvada, kurioje turi būti nurodyta Komisijos posėdžio data, vieta, dalyvavę Komisijos nariai ir kiti asmenys, Komisijos narių balsavimo rezultatai, priimtas sprendimas. Jeigu Komisijos išvadoje siūloma pabloginti prokuroro tarnybos vertinimo lape nurodytą prokuroro tarnybos įvertinimą arba prokuroras nesutinka su tarnybos vertinimo lape nurodytu įvertinimu, Komisijos išvada turi būti motyvuota. Komisijos išvadą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
56. Komisija, priėmusi Nuostatų 53.3 papunktyje nurodytą sprendimą, Komisijos išvadoje nurodo vertinimo metu paaiškėjusius prokuroro tarnybos trūkumus ir rekomendacijas dėl sričių, kuriose būtina kelti kvalifikaciją.
57. Su Komisijos išvada ir Komisijos narių surašytomis atskirosiomis nuomonėmis prokuroras supažindinamas pasirašytinai.
58. Komisijos išvada per 5 darbo dienas nuo supažindinimo su ja dienos gali būti skundžiama generaliniam prokurorui. Per šį terminą neapskųsta Komisijos išvada su prokuroro tarnybos vertinimo medžiaga pateikiama generaliniam prokurorui.
60. Generalinis prokuroras ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Komisijos išvados gavimo, kai ji nebuvo apskųsta Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka, priima vieną iš šių motyvuotų sprendimų (individualų administracinį aktą):
61. Generalinis prokuroras, išnagrinėjęs Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka gautą skundą, per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos priima vieną iš Nuostatų 60.1–60.3 papunkčiuose nurodytų sprendimų.
62. Apie generalinio prokuroro priimtą galutinį sprendimą Komisijos sekretorius informuoja prokurorą, kurio tarnyba vertinta, tarnybos vertinimo lapą rengusį prokurorą ir teritorinės prokuratūros vadovą.
63. Generaliniam prokurorui pritarus Komisijos pasiūlytam sprendimui prokuroro veiklą vertinti patenkinamai ir įpareigoti kelti kvalifikaciją, Komisija apie tai informuoja Mokymų skyrių ir pateikia informaciją apie vertinimo metu paaiškėjusius prokuroro tarnybos trūkumus ir rekomendacijas dėl sričių, kuriose būtina kelti kvalifikaciją.
64. Nuostatų 60 ir 61 punktuose nustatyta tvarka priimtas generalinio prokuroro sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų
1 priedas
(Prokuroro tarnybos vertinimo lapo forma)
PROKURORO, VYKDANČIO BAUDŽIAMOJO PERSEKIOJIMO FUNKCIJAS, TARNYBOS VERTINIMO LAPAS
____________ Nr. ___________
(Data)
______________
(Sudarymo vieta)
Vertinimas po stažuotės □ Eilinis tarnybos vertinimas □ Neeilinis tarnybos vertinimas □
I SKYRIUS
ASMENS DUOMENYS
1. Vardas ir pavardė
|
|
2. Pareigos, kurias ėjo per tarnybos vertinimo laikotarpį
|
|
3. Tarnybai svarbios datos: 3.1. tarnybos prokuratūroje pradžia 3.2. tarnybos vertinimai ir sprendimai
|
|
4. Paskatinimai ir tarnybinės nuobaudos (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
5. Mokslinė, pedagoginė veikla (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
II SKYRIUS
DUOMENYS APIE PROCESINĘ VEIKLĄ PO STAŽUOTĖS AR PASKUTINIO TARNYBOS VERTINIMO
Statistiniai duomenys apie procesinę veiklą
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Skaičius arba procentinė dalis |
Duomenų šaltinis |
1. |
Prokuroro organizuotų, atliktų ikiteisminių tyrimų skaičius |
|
IPS |
2. |
Vidutinė prokuroro organizuotų (atliktų) ikiteisminių tyrimų trukmė (kalendorinėmis dienomis) |
|
IPS |
3. |
Prokuroro organizuojamų, atliekamų ikiteisminių tyrimų, vykstančių ilgiau nei 9 mėn., dalis (proc.) |
|
IPS |
4. |
Prokuroro išnagrinėtų skundų, pareiškimų, prašymų skaičius |
|
IPS, DVS |
5. |
Patikrintų nutarimų atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą skaičius (iš jų panaikinta) |
|
IBPS |
6. |
Panaikintų prokuroro sprendimų skaičius (panaikinti nutarimai atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą, nutraukti, sustabdyti ikiteisminį tyrimą) |
|
IBPS |
7. |
Nutrauktų ikiteisminių tyrimų skaičius, išskyrus dėl senaties (iš jų nereabilituojančiais pagrindais) |
|
IPS |
8. |
Prokuroro organizuotų, atliktų ikiteisminių tyrimų, kurie nutraukti suėjus baudžiamosios atsakomybės senaties terminams, kai nutraukiant tyrimą byloje buvo įtariamųjų, skaičius |
|
IPS |
9. |
Ikiteisminio tyrimo teisėjo nutartimi nutrauktų ikiteisminių tyrimų skaičius (BPK 215 str.) |
|
IPS |
10. |
Sustabdytų ikiteisminių tyrimų skaičius |
|
IPS |
11. |
Teismui su kaltinamuoju aktu perduotų baudžiamųjų bylų skaičius |
|
IPS |
12. |
Baudžiamųjų bylų, perduotų teismui pagreitinto proceso tvarka, skaičius |
|
IPS |
13. |
Bylų, perduotų teismui su pareiškimu dėl proceso užbaigimo teismo baudžiamuoju įsakymu, skaičius |
|
IPS |
14. |
Bylų, perduotų teismui su nutarimu taikyti priverčiamąsias medicinos priemones, skaičius |
|
IPS |
15. |
Kaltinamųjų skaičius (teismui perduotose baudžiamosiose bylose) |
|
IPS |
16. |
Veikų skaičius (teismui perduotose baudžiamosiose bylose) |
|
IPS |
17. |
Teismo grąžintų baudžiamųjų bylų skaičius (BPK |
|
IPS |
18. |
Pirmosios instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose prokuroras palaikė valstybinį kaltinimą, skaičius |
|
IPS |
19. |
Išteisintų asmenų skaičius |
|
IPS |
20. |
Paduotų apeliacinių skundų skaičius (kiek patenkinta) |
|
IPS, Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
21. |
Apeliacinės instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose dalyvavo prokuroras, skaičius |
|
IPS |
22. |
Apeliacinės bylos nagrinėjimas rašytinio proceso tvarka (BPK 3251 str.) (pateikti atsiliepimai į apeliacinius skundus) |
|
IPS |
23. |
Paduotų kasacinių skundų skaičius (kiek patenkinta) |
|
IPS, Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
24. |
Kasacinės instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose dalyvavo prokuroras, skaičius (žodinis procesas) |
|
IPS |
25. |
Paduotų atsiliepimų į kasacinius skundus skaičius |
|
IPS |
26. |
Paduotų apeliacinių skundų dėl teismo nutarčių, susijusių su nuosprendžių vykdymu, skaičius |
|
IPS |
27. |
BPK VII dalyje (Nuosprendžio ir nutarties vykdymas) numatytų funkcijų vykdymas (dalyvauta teismo posėdžiuose, pateikta atsiliepimų) |
|
IPS |
28. |
Parengtų Europos tyrimo orderių ir tarptautinės teisinės pagalbos prašymų skaičius (toliau – ETO ir TPP) |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
29. |
Įvykdytų ETO ir TPP skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
30. |
Išduotų Europos arešto orderių (EAO) / ekstradicijų skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
31. |
Įvykdytų užsienio valstybių išduotų EAO / ekstradicijų skaičius (tik Generalinė prokuratūra) |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
32. |
Parengtų prašymų išplėsti baudžiamojo persekiojimo ribas skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
33. |
Pateiktų prašymų dėl baudžiamojo persekiojimo perdavimo skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
34. |
Išnagrinėtų prašymų perimti baudžiamąjį persekiojimą skaičius (tik Generalinė prokuratūra) |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
35. |
Išduotų Turto ir įrodymų arešto aktų skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
36. |
Išnagrinėtų užsienio Turto ir įrodymų arešto aktų skaičius |
|
IPS, IBPS (nuo 2020-08-17) |
37. |
Parengtų JTG susitarimų skaičius (tik Generalinė prokuratūra) |
|
IBPS (nuo 2020-08-17), Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
Duomenų vertinimas
Nurodomi laikotarpiai, kai prokuroras dėl pateisinamų priežasčių (ilgalaikis nedarbingumas, vaiko priežiūros atostogos ar kita) ilgą laiką neatliko tarnybos funkcijų (per tarnybos vertinimo laikotarpį).
Ikiteisminis tyrimas Prokuroro atliktų, organizuotų ikiteisminių tyrimų sudėtingumas ir skaičius (palyginti su padalinio, kuriame prokuroras vykdo savo funkcijas, rodikliais); pasiekti rezultatai (atliktų, organizuotų ikiteisminių tyrimų skaičius, vidutinė trukmė, teismui perduotų baudžiamųjų bylų, nusikalstamų veikų, kaltinamųjų, išteisintų asmenų skaičius), palyginti su padalinio rodiklių vidurkiu ir Strateginiame veiklos plane nustatytomis stebėsenos rodiklių reikšmėmis; priimti nutarimai (apskųstų ir nepanaikintų, panaikintų nutarimų skaičius, panaikinimo priežastys ir tolesni procesiniai sprendimai); taikytų procesinių prievartos priemonių vertinimas (skirtos laiku ir proporcingos, laiku taikytas laikinas nuosavybės teisių apribojimas, neteisėtas ir (ar) nepagrįstas procesinių prievartos priemonių taikymas ir pan.).
Valstybinis kaltinimas Kaltinamųjų išteisinimo pagrindai ir priežastys; prokuroro veiklos skundžiant teismo sprendimus vertinimas (paduotų apeliacinių skundų skaičius ir eiga (patenkinti, atšaukti aukštesniojo prokuroro); ar aukštesnysis prokuroras, nukentėjusysis, civilinis ieškovas teikė apeliacinius skundus, kai skundo neteikė valstybinį kaltinimą palaikęs prokuroras, jei taip, kokia tokių skundų eiga; paduotų kasacinių skundų (parengtų kasacinių skundų projektų) skaičius ir eiga; prokuroro aktyvumas inicijuojant kasacinį procesą (nurodyti atvejus, kai kasacinį skundą (skundo projektą), nesutikdami su valstybinį kaltinimą palaikiusio prokuroro sprendimu neteikti skundo, rengė aukštesnieji prokurorai, ir tokio skundo eigą)); prokuroro veiklos teisme vertinimas (aktyvumas teismo procese, baigiamųjų kalbų išsamumas, pasiūlymų atitiktis įstatymui, faktinėms bylos aplinkybėms ir pan.).
Kita prokuroro veikla Teismo patenkintų prokuroro teikimų dėl slaptų veiksmų sankcionavimo skaičius, teismo atmestų prokuroro teikimų skaičius, teismo patenkintų prokuroro skundų dėl atsisakymo sankcionuoti slaptus veiksmus skaičius, prokuroro išnagrinėtų skundų dėl galimų Kriminalinės žvalgybos įstatymo pažeidimų skaičius, prokuroro atliktų Kriminalinės žvalgybos subjektų patikrinimų skaičius, koordinavimo veiksmų reikalavusių situacijų suvaldymo skaičius, organizuotų koordinacinių pasitarimų skaičius.
Asmenų aptarnavimas ir kita (pvz., delegavimo laikotarpiu vykdytos funkcijos, atlikti darbai).
|
III SKYRIUS
DUOMENYS APIE NEPROCESINĘ VEIKLĄ IR DALYKINES SAVYBES
Dalyvavimas komisijų ir darbo grupių veikloje, rengiant teisės aktų projektus, rekomendacijas, apžvalgas, apibendrinimus, išvadas, pažymas, kvalifikacijos kėlimo intensyvumas ir kryptingumas, paskaitų skaitymas kvalifikacijos kėlimo renginiuose, kitoks metodinės pagalbos teikimas, vadovavimas prokuroro stažuotei ir studentų praktikai, prokuratūros renginių organizavimas, prokuroro darbo organizavimas (pvz., gebėjimas tinkamai planuoti darbo laiką, punktualumas, nustatytų terminų laikymasis), Prokurorų etikos kodekso reikalavimų laikymasis, užsienio kalbų mokėjimas arba savanoriškas jų mokymasis, darbo su informacinėmis technologijomis įgūdžiai, komunikacijos praktika ir kita.
|
IV SKYRIUS
MOTYVUOTAS PASIŪLYMAS DĖL TARNYBOS VERTINIMO*
|
_______________________________ __________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų
2 priedas
(Prokuroro tarnybos vertinimo lapo forma)
PROKURORO, VYKDANČIO VIEŠOJO INTERESO GYNIMO FUNKCIJAS,
TARNYBOS VERTINIMO LAPAS
____________ Nr. ___________
(Data)
______________
(Sudarymo vieta)
Vertinimas po stažuotės □ Eilinis tarnybos vertinimas □ Neeilinis tarnybos vertinimas □
I SKYRIUS
ASMENS DUOMENYS
1. Vardas ir pavardė
|
|
2. Pareigos, kurias ėjo per tarnybos vertinimo laikotarpį
|
|
3. Tarnybai svarbios datos: 3.1. tarnybos prokuratūroje pradžia 3.2. tarnybos vertinimai ir sprendimai
|
|
4. Paskatinimai ir tarnybinės nuobaudos (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
5. Mokslinė, pedagoginė veikla (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
II SKYRIUS
DUOMENYS APIE PROCESINĘ VEIKLĄ PO STAŽUOTĖS AR PASKUTINIO TARNYBOS VERTINIMO
Statistiniai duomenys apie procesinę veiklą
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Skaičius arba procentinė dalis |
Duomenų šaltinis |
1. |
Išnagrinėtų pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo skaičius |
|
IPS |
2. |
Teismui pateiktų ieškinių, prašymų, pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo skaičius
|
|
IPS |
3. |
Teismo atmestų ieškinių, prašymų, pareiškimų dalis (proc.) |
|
IPS |
4. |
Išnagrinėtų pareiškimų, priimant nutarimą atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones, skaičius. |
|
IPS |
5. |
Panaikintų 4 eilutėje nurodytų nutarimų dalis (proc.) |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
6. |
Išnagrinėtų pareiškimų, priimant nutarimą taikyti Prokuratūros įstatymo 19 str. nustatytas priemones, skaičius |
|
IPS |
7. |
Išnagrinėtų skundų, priimant aukštesniojo prokuroro nutarimą, skaičius (tik GP VIGS prokurorams) |
|
IPS |
8 |
Pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų ir atsiliepimų į juos skaičius (taip pat bylose dėl prokuroro nutarimo ir žalos bylose) |
|
IPS |
9. |
Netenkintų skundų, nurodytų 8 eilutėje, dalis (proc.) |
|
IPS |
10. |
Vidutinė skundų dėl viešojo intereso gynimo nagrinėjimo trukmė |
|
IPS |
11. |
Bylų dėl prokuroro nutarimo teismuose skaičius |
|
IPS |
12. |
Bylų dėl žalos atlyginimo, kuriose prokuroras atstovavo Generalinei prokuratūrai, skaičius |
|
IPS |
13. |
Kitų bylų, kuriose prokuroras atstovavo Generalinei prokuratūrai, skaičius |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
14. |
Atliktų ir organizuotų turto tyrimų Civilinio turto konfiskavimo įstatymo ir generalinio prokuroro nustatyta tvarka skaičius |
|
DVS (Pradėto turto tyrimo registras) |
15. |
Priimtų nutarimų, vykdant aukštesniojo prokuroro funkciją dėl prokuroro veiklos turto tyrimo metu, skaičius (tik GP VIGS prokurorams) |
|
DVS (Turto tyrimo nutarimų registras ) |
16. |
Pateiktų ieškinių dėl civilinio turto konfiskavimo skaičius |
|
IPS |
17. |
Teismo atmestų ieškinių dėl civilinio turto konfiskavimo dalis (proc.) |
|
IPS |
18. |
Pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų ir atsiliepimų į juos skaičius bylose dėl civilinio turto konfiskavimo |
|
IPS |
19. |
Netenkintų skundų, nurodytų 18 eilutėje, dalis (proc.) |
|
IPS |
Duomenų vertinimas
Nurodomi laikotarpiai, kai prokuroras dėl pateisinamų priežasčių (ilgalaikis nedarbingumas, vaiko priežiūros atostogos ar kita) ilgą laiką neatliko tarnybos funkcijų (per tarnybos vertinimo laikotarpį).
Viešojo intereso gynimas Išnagrinėtų prašymų ir skundų dėl viešojo intereso gynimo skaičius (palyginti su padalinio rodikliais), pobūdis ir sudėtingumas, vidutinė nagrinėjimo trukmė (palyginti su padalinio vidurkiu); sritys, kuriose (išnagrinėjus prašymus ir skundus) prokuroro nutarimais apgintas viešasis interesas; priežastys, dėl kurių nutarimus panaikino aukštesnysis prokuroras ar teismas, po nutarimų panaikinimo priimti procesiniai sprendimai.
Teismui pateiktų ieškinių, prašymų, pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo skaičius (palyginti su padalinio rodikliais), pobūdis ir sudėtingumas; sritys, kuriose, patenkinus ieškinius, prašymus, pareiškimus, buvo apgintas viešasis interesas; ieškinių, prašymų, pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo atmetimo priežastys; teismui pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų nagrinėjimo teisme rezultatai (ir atsisakymai priimti kasacinį skundą), skundų atmetimo (atsisakymo juos priimti) priežastys.
Nutarimų, priimtų atliekant ir organizuojant tyrimą dėl civilinio turto konfiskavimo, panaikinimo priežastys, tolesni procesiniai sprendimai dėl šių tyrimų; ieškinių dėl civilinio turto konfiskavimo nagrinėjimo teisme rezultatai, atmetimo priežastys; teismui pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų nagrinėjimo teisme rezultatai (ir atsisakymai priimti kasacinį skundą), skundų atmetimo (atsisakymo juos priimti) priežastys.
Pateiktų duomenų vertinimas pagal Strateginiame veiklos plane nustatytas stebėsenos rodiklių reikšmes.
Kita prokuroro veikla
|
III SKYRIUS
DUOMENYS APIE NEPROCESINĘ VEIKLĄ IR DALYKINES SAVYBES
Dalyvavimas komisijų ir darbo grupių veikloje, rengiant teisės aktų projektus, rekomendacijas, apžvalgas, apibendrinimus, išvadas, pažymas, kvalifikacijos kėlimo intensyvumas ir kryptingumas, paskaitų skaitymas kvalifikacijos kėlimo renginiuose, kitoks metodinės pagalbos teikimas, vadovavimas prokuroro stažuotei ir studentų praktikai, prokuratūros renginių organizavimas, prokuroro darbo organizavimas (pvz., gebėjimas tinkamai planuoti darbo laiką, punktualumas, nustatytų terminų laikymasis), Prokurorų etikos kodekso reikalavimų laikymasis, užsienio kalbų mokėjimas arba savanoriškas jų mokymasis, darbo su informacinėmis technologijomis įgūdžiai, komunikacijos praktika ir kita.
|
IV SKYRIUS
MOTYVUOTAS SIŪLYMAS DĖL TARNYBOS VERTINIMO*
|
_______________________________ __________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų
3 priedas
(Prokuroro tarnybos vertinimo lapo forma)
PROKURORO, VYKDANČIO VEIKLĄ TARNYBINĖS ATSAKOMYBĖS
IR PRANEŠĖJŲ APSAUGOS SRITYSE,
TARNYBOS VERTINIMO LAPAS
____________ Nr. ___________
(Data)
______________
(Sudarymo vieta)
Vertinimas po stažuotės □ Eilinis tarnybos vertinimas □ Neeilinis tarnybos vertinimas □
I SKYRIUS
ASMENS DUOMENYS
1. Vardas ir pavardė
|
|
2. Pareigos, kurias ėjo per tarnybos vertinimo laikotarpį
|
|
3. Tarnybai svarbios datos: 3.1. tarnybos prokuratūroje pradžia 3.2. tarnybos vertinimai ir sprendimai
|
|
4. Paskatinimai ir tarnybinės nuobaudos (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
5. Mokslinė, pedagoginė veikla (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
II SKYRIUS
DUOMENYS APIE VEIKLĄ PO PASKUTINIO TARNYBOS VERTINIMO
Statistiniai duomenys apie veiklą
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Skaičius arba procentinė dalis |
Duomenų šaltinis |
1. |
Išnagrinėtų prašymų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
2. |
Atliktų vidaus tyrimų skaičius / tikrintų prokurorų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
3. |
Vidaus tyrimo išvadų, kurioms generalinis prokuroras nepritarė, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
4. |
Atliktų tarnybinių patikrinimų skaičius (įskaitant komisijų, kuriose dalyvavo prokuroras) / tikrintų prokurorų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
5. |
Tarnybinių patikrinimų išvadų, kurioms generalinis prokuroras pritarė ar pavedė surašyti motyvuotą teikimą, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
6. |
Tarnybinių patikrinimų išvadų, kurioms generalinis prokuroras nepritarė ir pavedė atlikti papildomą tarnybinį patikrinimą, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
7. |
Tarnybinių patikrinimų išvadų, pagal kurias generalinis prokuroras nutraukė tarnybinės atsakomybės taikymo procedūrą, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
8. |
Pirmosios instancijos teismo patenkintų (visiškai ir iš dalies) skundų dėl generalinio prokuroro įsakymų taikyti tarnybinę atsakomybę pagal prokuroro surašytą tarnybinio patikrinimo išvadą, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
9. |
Teismui pateiktų atsiliepimų (nagrinėjant tarnybinės atsakomybės klausimus pirmosios instancijos teisme) skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
10. |
Pateiktų apeliacinių skundų dėl pirmosios instancijos teismo sprendimų / patenkintų skundų (tarnybinės atsakomybės srityje) skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
11. |
Atsiliepimų, pateiktų teismui nagrinėjant tarnybinės atsakomybės klausimus apeliacinės instancijos teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
12. |
Teismo posėdžių, kuriuose dalyvauta nagrinėjant tarnybinės atsakomybės klausimus teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
13. |
Apeliacinės instancijos teismo patenkintų (visiškai ir iš dalies) skundų dėl generalinio prokuroro įsakymų taikyti tarnybinę atsakomybę pagal prokuroro surašytą tarnybinio patikrinimo išvadą skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
14. |
Išnagrinėtų prašymų dėl pripažinimo pranešėju skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
15. |
Teismui pateiktų atsiliepimų, nagrinėjant skundus dėl Pranešėjų įstatymo taikymo pirmosios instancijos teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
16. |
Teismo panaikintų prokuroro sprendimų dėl nepripažinimo pranešėju skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
17. |
Atsiliepimų, pateiktų nagrinėjant skundus dėl Pranešėjų apsaugos įstatymo taikymo apeliacinės instancijos teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
18. |
Pateiktų apeliacinių skundų dėl pirmosios instancijos teismo sprendimų / patenkintų skundų (pranešėjų apsaugos srityje) skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
19. |
Teismo posėdžių, kuriuose dalyvauta nagrinėjant skundus dėl Pranešėjų apsaugos įstatymo taikymo teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
20. |
Pateiktų reagavimo raštų dėl pranešėjams daromo neigiamo poveikio skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
21. |
Surašytų administracinių nusižengimų protokolų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
22. |
Teismui pateiktų atsiliepimų (nagrinėjant administracinių nusižengimų bylas pirmosios instancijos teisme) skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
23. |
Teismo posėdžių, kuriuose dalyvauta nagrinėjant administracinių nusižengimų bylas apeliacinės instancijos teisme, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas
|
24. |
Teismui pateiktų atsiliepimų (nagrinėjant administracinių nusižengimų bylas apeliacinės instancijos teisme) skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
25. |
Teismo pateiktų / patenkintų (visiškai ir iš dalies) prokuroro apeliacinių skundų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
Duomenų vertinimas
Nurodomi laikotarpiai, kai prokuroras dėl pateisinamų priežasčių (ilgalaikis nedarbingumas, vaiko priežiūros atostogos ar kita) ilgą laiką neatliko tarnybos funkcijų (per tarnybos vertinimo laikotarpį).
Tarnybinės atsakomybės taikymas ir pranešėjų apsauga Išnagrinėtų prašymų dėl tarnybinės atsakomybės, pranešėjų apsaugos skaičius, atliktų vidaus tyrimų ir tarnybinių patikrinimų sudėtingumas ir skaičius (palyginti su padalinio rodikliais).
Teismui pateiktų atsiliepimų, apeliacinių skundų tarnybinės atsakomybės ir pranešėjų apsaugos srityse sudėtingumas ir skaičius (palyginti su padalinio rodikliais); apeliacinių skundų nagrinėjimo teisme rezultatai, skundų atmetimo priežastys.
Surašytų administracinių nusižengimų protokolų skaičius (palyginti su padalinio rodikliais); teismui pateiktų atsiliepimų, apeliacinių skundų nagrinėjant administracinių nusižengimų bylas skaičius (palyginti su padalinio rodikliais); apeliacinių skundų nagrinėjimo teisme rezultatai, skundų atmetimo priežastys.
Kita prokuroro veikla
|
III SKYRIUS
DUOMENYS APIE NEPROCESINĘ VEIKLĄ IR DALYKINES SAVYBES
Dalyvavimas komisijų ir darbo grupių veikloje, rengiant teisės aktų projektus, rekomendacijas, apžvalgas, apibendrinimus, išvadas, pažymas, kvalifikacijos kėlimo intensyvumas ir kryptingumas, paskaitų skaitymas kvalifikacijos kėlimo renginiuose, kitoks metodinės pagalbos teikimas, vadovavimas prokuroro stažuotei ir studentų praktikai, prokuratūros renginių organizavimas, prokuroro darbo organizavimas (pvz., gebėjimas tinkamai planuoti darbo laiką, punktualumas, nustatytų terminų laikymasis), Prokurorų etikos kodekso reikalavimų laikymasis, užsienio kalbų mokėjimas arba savanoriškas jų mokymasis, darbo su informacinėmis technologijomis įgūdžiai, komunikacijos praktika ir kita.
|
IV SKYRIUS
MOTYVUOTAS SIŪLYMAS DĖL TARNYBOS VERTINIMO*
|
_______________________________ __________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų
4 priedas
(Vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) tarnybos vertinimo lapo forma)
VYRIAUSIOJO PROKURORO (JO PAVADUOTOJO)
TARNYBOS VERTINIMO LAPAS
_________ Nr. ________
(Data)
________________
(Sudarymo vieta)
Eilinis tarnybos vertinimas □ Neeilinis tarnybos vertinimas □
I SKYRIUS
ASMENS DUOMENYS
1. Vardas ir pavardė
|
|
2. Pareigos, kurias ėjo per tarnybos vertinimo laikotarpį
|
|
3. Tarnybai svarbios datos: 3.1. tarnybos prokuratūroje pradžia 3.2. tarnybos vertinimai ir sprendimai
|
|
4. Paskatinimai ir tarnybinės nuobaudos (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
5. Mokslinė, pedagoginė veikla (per tarnybos vertinimo laikotarpį)
|
|
II SKYRIUS
DUOMENYS APIE ADMINISTRACINĘ VEIKLĄ PO PASKUTINIO TARNYBOS VERTINIMO
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Duomenys ir jų vertinimas |
Duomenų šaltinis |
|||
1. |
Strateginio veiklos plano stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimas |
Stebėsenos rodiklis |
Suplanuota reikšmė* |
Faktinė reikšmė* |
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas (statistiniai duomenys skelbiami intranete) |
|
____________________________________________ (nurodomas SVP programos ir subpriemonės pavadinimas) |
||||||
|
|
|
||||
__________________________________________________ (Tarnybos vertinimo lapo rengėjo pateikiamas duomenų vertinimas) |
||||||
___________________________________________ (nurodomas SVP programos ir subpriemonės pavadinimas) |
||||||
|
|
|
||||
__________________________________________________ (Tarnybos vertinimo lapo rengėjo pateikiamas duomenų vertinimas) |
||||||
|
||||||
2. |
Tolygaus darbo krūvio užtikrinimas |
1. |
|
Baudžiamojo persekiojimo departamentas |
||
2. |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
||||
3. |
Kita (pvz., delegavimo laikotarpiu vykdytos funkcijos, atlikti darbai ir kt.) |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
|||
III SKYRIUS
DUOMENYS APIE PROCESINĘ VEIKLĄ PO PASKUTINIO TARNYBOS VERTINIMO
Statistiniai duomenys apie procesinę veiklą
Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Skaičius arba procentinė dalis |
Duomenų šaltinis |
1. |
Vykdant aukštesniojo prokuroro funkcijas išnagrinėtų prašymų, pareiškimų, skundų ir priimtų sprendimų skaičius |
|
IPS |
2. |
Panaikintų prokurorų sprendimų skaičius pagal asmenų skundus (panaikinti nutarimai atsisakyti pradėti, nutraukti, sustabdyti ikiteisminį tyrimą) |
|
IBPS |
3. |
Patikrinta proceso sprendimų, nurodytų generalinio prokuroro patvirtintų Rekomendacijų dėl ikiteisminio tyrimo organizavimo ir vadovavimo jam, 65 punkte |
|
IBPS |
4. |
Panaikintų prokurorų sprendimų (patikrinus nurodytus 5 eilutėje ir aukštesniojo prokuroro iniciatyva, nesant skundų) skaičius |
|
IBPS |
5. |
Teisme panaikintų aukštesniojo prokuroro sprendimų dalis |
|
IBPS |
6. |
Duota privalomų rašytinių nurodymų |
|
IBPS |
7. |
Inicijuotų tarnybinių patikrinimų (prokurorams) skaičius |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
8. |
Surašytų reagavimo raštų (apie ikiteisminio tyrimo trūkumus ir tyrimo metu padarytus pažeidimus, galimą ikiteisminį tyrimą atliekančio pareigūno kvalifikacijos stoką, profesinės etikos nesilaikymą, netinkamą darbo organizavimą) skaičius |
|
IBPS |
9. |
Priimta nutarimų iškelti drausmės bylą ikiteisminį tyrimą atliekančiam pareigūnui |
|
IBPS |
10. |
Organizuotų, atliktų ikiteisminių tyrimų skaičius |
|
IPS |
11. |
Nutrauktų ikiteisminių tyrimų skaičius, išskyrus dėl senaties (iš jų nereabilituojančiais pagrindais) |
|
IPS |
12. |
Sustabdytų ikiteisminių tyrimų skaičius |
|
IPS |
13. |
Teismui perduotų baudžiamųjų bylų (su kaltinamuoju aktu, pareiškimu dėl proceso užbaigimo teismo baudžiamuoju įsakymu, pagreitinto proceso tvarka, nutarimu taikyti priverčiamąsias medicinos priemones) skaičius |
|
IPS |
14. |
Pirmosios instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose prokuroras palaikė valstybinį kaltinimą, skaičius |
|
IPS |
15. |
Išteisintų asmenų skaičius |
|
IPS |
16. |
Paduotų apeliacinių skundų skaičius (kiek patenkinta) |
|
IPS |
17. |
Apeliacinės instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose dalyvavo prokuroras, skaičius |
|
IPS |
18. |
Paduotų kasacinių skundų skaičius (kiek patenkinta) |
|
IPS |
19. |
Kasacinės instancijos teismuose išnagrinėtų baudžiamųjų bylų, kuriose dalyvavo prokuroras, skaičius (žodinis procesas) |
|
IPS |
20. |
Paduotų atsiliepimų į kasacinius skundus skaičius |
|
IPS |
21. |
Paduotų apeliacinių skundų dėl teismo nutarčių, susijusių su nuosprendžių vykdymu, skaičius |
|
IPS |
22. |
Išnagrinėtų skundų, priimant aukštesniojo prokuroro nutarimą dėl viešojo intereso gynimo, skaičius |
|
IPS |
23. |
Išnagrinėtų pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo skaičius |
|
IPS |
24. |
Teismui pateiktų ieškinių, prašymų, pareiškimų dėl viešojo intereso gynimo skaičius |
|
IPS |
25. |
Teismo atmestų ieškinių, prašymų, pareiškimų dalis (proc.) |
|
IPS |
26. |
Išnagrinėtų pareiškimų, priimant nutarimą atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones, skaičius
|
|
IPS |
27. |
Panaikintų 26 eilutėje nurodytų nutarimų dalis (proc.) |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
28. |
Išnagrinėtų pareiškimų, priimant nutarimą taikyti Prokuratūros įstatymo 19 straipsnyje nurodytas priemones, skaičius |
|
IPS |
29. |
Pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų ir atsiliepimų į juos skaičius (taip pat bylose dėl prokuroro nutarimo ir žalos bylose) |
|
IPS |
30. |
Netenkintų skundų, nurodytų 29 eilutėje, dalis (proc.) |
|
IPS |
31. |
Bylų dėl prokuroro nutarimo teismuose skaičius |
|
IPS |
32. |
Bylų dėl žalos atlyginimo, kuriose prokuroras atstovavo Generalinei prokuratūrai, skaičius |
|
IPS |
33. |
Kitų bylų, kuriose prokuroras atstovavo Generalinei prokuratūrai, skaičius |
|
Tarnybos vertinimo lapo rengėjas |
34. |
Atliktų ir organizuotų turto tyrimų Civilinio turto konfiskavimo įstatymo ir generalinio prokuroro nustatyta tvarka skaičius |
|
DVS (Pradėto turto tyrimo registras) |
35. |
Priimtų nutarimų, vykdant aukštesniojo prokuroro funkciją dėl prokuroro veiklos turto tyrimo metu, skaičius |
|
DVS (Pradėto turto tyrimo registras) |
36. |
Pateiktų ieškinių dėl civilinio turto konfiskavimo skaičius |
|
IPS |
37. |
Teismo atmestų ieškinių dėl civilinio turto konfiskavimo dalis (proc.) |
|
IPS |
38. |
Pateiktų atskirųjų, apeliacinių, kasacinių skundų ir atsiliepimų į juos skaičius bylose dėl civilinio turto konfiskavimo |
|
IPS |
39. |
Netenkintų skundų, nurodytų 38 eilutėje, dalis (proc.) |
|
IPS |
40. |
Išnagrinėtų skundų dėl prokurorų sprendimų, susijusių su tarnybinės atsakomybės taikymu, skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
41. |
Teikimų dėl tarnybinės atsakomybės skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
42. |
Išnagrinėtų prašymų dėl pripažinimo pranešėju skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
43. |
Teismo panaikintų sprendimų dėl nepripažinimo pranešėju skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas
|
44. |
Pateiktų reagavimo raštų dėl pranešėjams daromo neigiamo poveikio skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
45. |
Išnagrinėtų administracinių bylų skaičius |
|
DVS, Tarnybos lapo rengėjas |
Duomenų vertinimas
Nurodomi laikotarpiai, kai prokuroras dėl pateisinamų priežasčių (ilgalaikis nedarbingumas, vaiko priežiūros atostogos ar kita) ilgą laiką neatliko tarnybos funkcijų (per tarnybos vertinimo laikotarpį).
Procesinis aktyvumas, įsitraukimas į sudėtingų procesinių sprendimų priėmimą, aukštesniojo prokuroro ir prokuroro funkcijų balansas, procesinės veiklos kokybė (teismo ar aukštesniojo prokuroro panaikinti sprendimai (nutarimai), panaikinimo priežastys ir tolesni procesiniai sprendimai dėl šių ikiteisminių tyrimų, išteisinti asmenys, teismo grąžintos bylos, ieškinių, pareiškimų, prašymų dėl viešojo intereso gynimo, civilinio turto konfiskavimo atmetimo priežastys, atskirųjų, apeliacinių ir kasacinių skundų atmetimo (ar atsisakymo priimti) priežastys), kita.
|
IV SKYRIUS
DUOMENYS APIE NEPROCESINĘ VEIKLĄ IR DALYKINES SAVYBES
Organizacinė veikla, gebėjimas vadovauti kolektyvui, dalyvavimas komisijų ir darbo grupių veikloje, rengiant teisės aktų projektus, rekomendacijas, apžvalgas, apibendrinimus, išvadas, pažymas, kvalifikacijos kėlimo intensyvumas ir kryptingumas, paskaitų skaitymas kvalifikacijos kėlimo renginiuose, kitoks metodinės pagalbos teikimas, vadovavimas prokuroro stažuotei ir studentų praktikai, prokuratūros renginių organizavimas, darbo organizavimas (pvz., gebėjimas tinkamai planuoti darbo laiką, punktualumas, nustatytų terminų laikymasis), Prokurorų etikos kodekso reikalavimų laikymasis, užsienio kalbų mokėjimas arba savanoriškas jų mokymasis, darbo su informacinėmis technologijomis įgūdžiai, komunikacijos praktika kita.
|
V SKYRIUS
MOTYVUOTAS SIŪLYMAS DĖL TARNYBOS VERTINIMO**
|
_______________________________ __________________ _____________________________
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra, Įsakymas
Nr. I-221, 2024-10-08, paskelbta TAR 2024-10-08, i. k. 2024-17641
Dėl Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2021 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. I-311 „Dėl Prokurorų atestacijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
* Siūlant prokuroro tarnybą vertinti labai gerai ir taikyti Prokuratūros įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytas skatinimo priemones, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl skatinimo priemonių taikymo. Siūlant prokuroro tarnybą vertinti patenkinamai ir įpareigoti kelti kvalifikaciją, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl sričių, kuriose prokurorui būtina kelti kvalifikaciją.
*Siūlant prokuroro tarnybą vertinti labai gerai ir taikyti Prokuratūros įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytas skatinimo priemones, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl skatinimo priemonių taikymo. Siūlant prokuroro tarnybą vertinti patenkinamai ir įpareigoti kelti kvalifikaciją, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl sričių, kuriose prokurorui būtina kelti kvalifikaciją.
*Siūlant prokuroro tarnybą vertinti labai gerai ir taikyti Prokuratūros įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytas skatinimo priemones, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl skatinimo priemonių taikymo. Siūlant prokuroro tarnybą vertinti patenkinamai ir įpareigoti kelti kvalifikaciją, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl sričių, kuriose prokurorui būtina kelti kvalifikaciją.
* Statistiniai duomenys
**Siūlant prokuroro tarnybą vertinti labai gerai ir taikyti Prokuratūros įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytas skatinimo priemones, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl skatinimo priemonių taikymo. Siūlant prokuroro tarnybą vertinti patenkinamai ir įpareigoti kelti kvalifikaciją, pateikiami ne tik tokio pasiūlymo motyvai, bet ir argumentai dėl sričių, kuriose prokurorui būtina kelti kvalifikaciją.