Suvestinė redakcija nuo 2024-07-26

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-09-29, i. k. 2022-19696

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 09-003-02-02-05 PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. A1-647

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09‑003‑02‑02‑05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“,

Preambulės pakeitimai:

Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700

 

t v i r t i n u   2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės
Nr.
09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašą (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                     Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-647

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. A1-474

redakcija)

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05
PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė

2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-09-003-02-02-05-01

rezultato

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

procentai

13

(2020 m.)

n/a

30

(2029 m.)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos

R-09-003-02-02-05-02

rezultato

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

procentai

0

(2021 m.)

n/a

60

(2029 m.)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos

P-09-003-02-02-05-01

produkto

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

asmenys

0

2 000

(2024 m.)

8 000

(2029 m.)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos

P-09-003-02-02-05-02

produkto

Jauni žmonės, dalyvavę pilietiškumą stiprinančiose veiklose

asmenys

0

(2024 m.)

500

3 000

(2027 m.)

Šveicarijos Konfederacijos ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo programa

 

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

-

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

3 066, 840

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas

1 237,693

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

1 633,715

1.2.3.1.68. Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

195,432

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

11 602,862

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“)

1 237,693

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“)

9 257,719

1.3.3.1.68. Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos lėšos

1 107,450

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

-

2. Kitos lėšos

-

2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos

-

2.2. Privačios lėšos

-

2.3. Kitos viešosios lėšos

-

IŠ VISO:

14 669,702

Pastaba. Sumos eilutėse „1.2.3.1.68. Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos“ ir „1.3.3.1.68. Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos lėšos“ bus perskaičiuotos pasirašius programos „Pilietinis įsitraukimas“ sutartį su Šveicarijos Konfederacija pagal šioje sutartyje nustatytą euro iš Šveicarijos franko valiutų santykį.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų atrankos būdas

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

Adminis-truojančioji institucija

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione

I

Jaunimo reikalų agentūra (toliau – JRA)

P

Taip

D

1 237,693

2021–2027 IP, ES

R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

30

(2029 m.)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA)

-

R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

60

(2029 m.)

1 237,693

2021–2027 IP, BF

P – socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

1 481

(2029 m.)

1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

I

JRA

P

Taip

D

9 257,719

2021–2027 IP, ES

R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

30

(2029 m.)

CPVA

-

R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

60

(2029 m.)

1 633,715

2021–2027 IP, BF

P – socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

6 519

(2029 m.)

2. Jaunimo dalyvavimo visuomeniniame ir pilietiniame gyvenime stiprinimas 

I

JRA

P

Taip

D

1 107,450

Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos lėšos

P – jauni žmonės, dalyvavę pilietiškumą stiprinančiose veiklose

3 000

(2027 m.)

CPVA

-

195,432

Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

Pastabos:

1. Antroje skiltyje nurodomas veiklų (poveiklių, projektų) tipas: I – investicinė (-is).

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas projektų atrankos būdas: P – planavimas.

3. Šeštoje skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: D – dotacija.

4. Aštuntoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos).

5. Devintoje skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P.

6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas 1 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

7. Prie 2 veiklos nurodytos sumos bus perskaičiuotos pasirašius programos „Pilietinis įsitraukimas“ sutartį su Šveicarijos Konfederacija pagal šioje sutartyje nustatytą euro iš Šveicarijos franko valiutų santykį.

Papildyta pastaba:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

Skyriaus pakeitimai:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

______________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700

 

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos

Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

socialinės sutelkties programos pažangos priemonės

Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus

darbo su jaunimu sistemą“ aprašo

1 priedas

 

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „DARBO SU JAUNIMU SISTEMOS PLĖTRA, SIEKIANT DIDESNĖS JO INTEGRACIJOS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamų finansuoti projektų, kuriais įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ apraše nurodytos 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ 1.1 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

 

1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integraci-jos Sostinės regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

-

 

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-05-01

(P.S.2.1508)

Asmenys

1 481

(2024 m. – 370)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

R-09-003-02-02-05-01

(R.S.2.3513)

Procentai

30

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-003-02-02-05-02

(R.S.2.3514)

Procentai

60

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo 2 priede (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).

2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

 

1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integraci-jos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

-

 

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-05-01

(P.S.2.1508)

Asmenys

6 519

(2024 m. – 1 630)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

R-09-003-02-02-05-01

(R.S.2.3513)

Procentai

30

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

 

R-09-003-02-02-05-02

(R.S.2.3514)

Procentai

60

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles.

2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. neteko galios nuo 2024-07-26.

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013;

1.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060;

1.1.41. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija;

1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas;

1.2.2. 20212030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl
20212030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau
2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas);

1.2.3. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“;

1.2.5. Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. A1-692 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau − Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planas);

1.2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymas Nr. A1-614 „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, Mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.7. Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymas Nr. 2V-107 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ (toliau Rekomendacijos dėl atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo).

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos šios projekto veiklos (poveiklės):

2.1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione:

2.1.1.1. individualus darbas su jaunimu, siekiant stiprinti jo gebėjimus spręsti kasdienio gyvenimo problemas ir užtikrinti kasdienių poreikių tenkinimą pagal individualius veiklos planus;

2.1.1.2. darbas su jaunimo grupėmis, siekiant ugdyti asmenines, tarpasmenines ir profesines kompetencijas;

2.1.1.3. pagalbos pažįstant save paslaugos;

2.1.1.4. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos;

2.1.1.5. motyvavimo paslaugos;

2.1.1.6. informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos;

2.1.1.7. tarpininkavimo užimtumo, švietimo įstaigose paslaugos;

2.1.1.8. palydėjimo, mentorystės paslaugos;

2.1.1.9. pagal poreikį teikiamos siauros srities specialistų (psichologo, teisininko, užimtumo specialisto, sveikatos specialisto, priklausomybių specialisto, korepetitoriaus ir pan.) paslaugos;

2.1.1.10. kitos veiklos ir (ar) paslaugos, skirtos šios lentelės 4 punkte nurodytai tikslinei grupei, teikiamos pagal individualius veiklos planus;

2.1.1.11. projekto partnerių darbuotojų mokymai, kompetencijų tobulinimas, supervizijos;

2.1.1.12. viešinimas ir komunikacija;

2.1.1.13. projekto efektyvumo, rezultatyvumo, poveikio tyrimas.

2.1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione:

2.1.2.1. individualus darbas su jaunimu, siekiant stiprinti jo gebėjimus spręsti kasdienio gyvenimo problemas ir užtikrinti kasdienių poreikių tenkinimą pagal individualius veiklos planus;

2.1.2.2. darbas su jaunimo grupėmis, siekiant ugdyti asmenines, tarpasmenines ir profesines kompetencijas;

2.1.2.3. pagalbos pažįstant save paslaugos;

2.1.2.4. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos;

2.1.2.5. motyvavimo paslaugos;

2.1.2.6. informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos;

2.1.2.7. tarpininkavimo užimtumo, švietimo įstaigose paslaugos;

2.1.2.8. palydėjimo, mentorystės paslaugos;

2.1.2.9. pagal poreikį teikiamos siauros srities specialistų (psichologo, teisininko, užimtumo specialisto, sveikatos specialisto, priklausomybių specialisto, korepetitoriaus ir pan.) paslaugos;

2.1.2.10. kitos veiklos ir (ar) paslaugos, skirtos šios lentelės 4 punkte nurodytai tikslinei grupei, teikiamos pagal individualius veiklos planus;

2.1.2.11. projekto partnerių darbuotojų mokymai, kompetencijų tobulinimas, supervizijos;

2.1.2.12. viešinimas ir komunikacija;

2.1.2.13. projekto efektyvumo, rezultatyvumo, poveikio tyrimas.

2.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą vykdomos projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytose poveiklėse gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 

2.3. Galima pareiškėja – Jaunimo reikalų agentūra (toliau – JRA).

2.4. Galimi partneriai – valstybės ar savivaldybės biudžetinės įstaigos ir / arba kiti Lietuvos Respublikoje registruoti viešieji juridiniai asmenys, kurie veikia kaip atvirieji jaunimo centrai ir atitinka Rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui. Partneriai turi būti atrinkti pagal JRA direktoriaus įsakymu patvirtintą ir viešai paskelbtą projekto partnerių atrankos tvarkos aprašą. Projekto partneriai turi būti atrinkti iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA).

2.5. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Sudarytos (-ų) jungtinės veiklos ar partnerystės sutarties (-čių) kopiją (-as) CPVA rekomenduojama pateikti kartu su PĮP, bet ne vėliau kaip iki projekto sutarties sudarymo.

2.6. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.7. Projektui įgyvendinti skiriama iki 10 495 412 (dešimties milijonų keturių šimtų devyniasdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų dvylikos) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 2 871 408 (dviejų milijonų aštuonių šimtų septyniasdešimt vieno tūkstančio keturių šimtų aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų:

2.7.1. iki 1 237 693 (vieno milijono dviejų šimtų trisdešimt septynių tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt trijų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 237 693 (vieno milijono dviejų šimtų trisdešimt septynių tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt trijų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti;

2.7.2. iki 9 257 719 (devynių milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt septynių tūkstančių septynių šimtų devyniolikos) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 633 715 (vieno milijono šešių šimtų trisdešimt trijų tūkstančių septynių šimtų penkiolikos) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama Aprašo 2.1.2 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti. 

2.8. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d.

2.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.10. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.11. Projektas įgyvendinamas pagal Finansavimo sąlygų apraše, projekto sutartyje ir Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

2.12. Šios lentelės 2.1 papunktyje nurodytos veiklos poveiklėms vykdyti JRA rengiamas PĮP, prieš pateikiant jį CPVA, turi būti suderintas su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

2.13. Kartu su PĮP JRA CPVA turi pateikti:

2.13.1. šios lentelės 2.4 papunktyje nurodytų partnerių atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., partnerių atrankos komisijos posėdžių protokolų kopijas), taip pat šios lentelės 2.5 papunktyje nurodytų jungtinės veiklos ar partnerystės sutarčių kopijas (jei tokios sutartys sudarytos iki PĮP pateikimo dienos);

2.13.2. dokumentus, kuriais remiantis apskaičiuotos planuojamos patirti darbo užmokesčio ir atlygio fiziniams asmenims už paslaugų jaunimui teikimą išlaidos, jei iki PĮP pateikimo CPVA dienos nepatvirtinti atitinkami fiksuotieji vieneto įkainiai. Tokios išlaidos taip pat gali būti grindžiamos supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiais, kurie nenustatyti ESIP, bet nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre;

2.13.3. šios lentelės 8.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą Nr. 2023/2831, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

4. Projekto tikslinės grupės

Tinkamos projekto tikslinė grupės – mažiau galimybių turintis jaunimas ir neaktyvūs jauni žmonės. Mažiau galimybių turintis jaunimas ir neaktyvus jaunas žmogus suprantami taip, kaip jie apibrėžti Jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi.

5.2. Projektu turi būti tiesiogiai prisidedama prie 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatytų horizontaliųjų principų įgyvendinimo:

5.2.1. Projekte turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir individualiųjų pagalbos poreikių (pavyzdžiui, judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims.

5.2.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, lavinant jauno žmogaus asmeninius ir socialinius įgūdžius, suteikiant jam žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą, integruotis į visuomenę, taip prisidedant prie skurdo ar socialinės atskirties mažinimo. Turi būti numatyti veiksmai, kuriais prisidedama prie lyčių lygybės skatinimo, tiek apmokant projekto darbuotojus, tiek teikiant paslaugas tikslinei grupei.

5.2.3. Projektu turi būti prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, pasitelkiant geriausias patirtis, įgytas įgyvendinant ankstesnes programas / projektus, jas atnaujinant, papildant ir išplėtojant.

5.3. Įvertinus ESIP 4.7 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad planuojamos finansuoti veiklos pagal jų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimas atliekamas pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (priedas).

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinamos Chartijoje nustatytos teisės ir principai (nediskriminavimas, moterų ir vyrų lygybė, žmonių teisė gyventi oriai, teisė į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsauga, tinkamos ir teisingos darbo sąlygos, saviraiškos ir informacijos laisvė):

6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik konkrečiam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės.

6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose)

8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 2023/2831.

8.2. De minimis pagalbos gavėjas – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei ji:

8.2.1. dalyvauja (kaip naudos gavėja) šios lentelės 2.1.1.11 ir 2.1.2.11 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose ir (arba);

8.2.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti.

8.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį.

8.4. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) pateiktais duomenimis.

8.5. CPVA, kartu su PĮP arba keičiama projekto sutartimi gavusi šios lentelės 2.13.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina:

8.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms (Reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapą (projekto lygmuo), paskelbtą svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pavyzdinio-atitikties-de-minimis-pagalbos-taisyklems-komisijos-reglamentui-es-2023-2831-patikros-lapo-forma-projekto-lygmuo;

8.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 2023/2831 nustatytą vienos įmonės sąvoką;

8.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.3 papunktyje.

8.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją.

8.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.6 papunktyje nurodytu sprendimu ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Suteiktos valstybės pagalbos registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi.

8.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 2023/2831.

8.9. Jeigu teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka.

8.10. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojui buvo suteikta neteisėta arba nesuderinama pagalba, kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, projekto vykdytojas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą grąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

9. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi.

12. Kiti reikalavimai

Jei pagal Finansavimo sąlygų aprašą įgyvendinamas projektas, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, projekto vykdytojas privalo organizuoti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

13.2. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

13.3. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

13.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, normas ir sumas, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius dydžius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje.

13.6. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos patirtos nuo 2023 m. gruodžio 1 d. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

Q Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

FN-03

01

40 proc. fiksuotoji norma

-

14.2. Projekto darbuotojų darbo užmokestis

FĮ-40-01

-

Darbuotojo, vykdančio mažiau galimybių turinčių ir neaktyvių NEET jaunų žmonių paiešką ir teikiančio jiems paslaugas (pavyzdžiui, poreikių nustatymo, individualių planų sudarymo, tarpininkavimo ir panašiai), darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis

-

FĮ-40-02

Darbuotojo, vykdančio mažiau galimybių turinčių ir neaktyvių NEET jaunų žmonių paiešką, teikiančio jiems paslaugas (pavyzdžiui, poreikių nustatymo, individualių planų sudarymo, tarpininkavimo ir panašiai) ir teikiančio reikiamą pagalbą kitiems darbuotojams, dirbantiems su mažiau galimybių turinčiais ir neaktyviais NEET jaunais žmonėmis, darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis

FĮ-40-03

Darbuotojo, dirbančio su mažiau galimybių turinčiais ir neaktyviais NEET jaunais žmonėmis ir teikiančio jiems siauros srities paslaugas (pavyzdžiui, anglų kalbos mokytojas, fizikos mokytojas, konsultantas teisės klausimais, ugdantysis vadovas, psichologas ir pan.), darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis

Pastabos:

1. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.

2. Šioje lentelėje NEET - nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys jauni asmenys, kaip jie apibrėžti Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. A1-108 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plano, patvirtinimo“, 3.3 papunktyje.

 

__________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos

Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

socialinės sutelkties programos pažangos priemonės

Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus

darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu

sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „DARBO SU JAUNIMU SISTEMOS PLĖTRA, SIEKIANT DIDESNĖS JO INTEGRACIJOS“ PROJEKTŲ ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ apraše nurodytos 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ 1.1 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite ):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas.

Nenumatoma, kad planuojamos vykdyti projekto veiklos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui ar kad jas vykdant išsiskirs ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Netaikoma

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui.

Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma

3.  Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą.

Netaikoma

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą.

Netaikoma

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.

Nenumatoma, kad projekto veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai.

Netaikoma

_______________

Papildyta priedu:

Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700

 

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo

2 priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ APRAŠO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS

 

i SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Produkto rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

P-09-003-02-02-05-01

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kiek socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų dalyvavo projektų veiklose.

Socialiai pažeidžiami asmenys – asmenys (šeimos), kurie yra jautresni socialiniams, ekonominiams iššūkiams, rizikoms ir turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti. Socialiai pažeidžiami asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialinę atskirtį patiriančiais asmenimis.

Socialinę atskirtį patiriantys asmenys – asmenys (šeimos), kurie dėl tam tikrų priežasčių yra atskirti nuo įvairių visuomenės gyvenimo sričių. Socialinę atskirtį patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

Socialinę riziką patiriantys asmenys  – asmenys (šeimos), veikiami veiksnių ir aplinkybių, dėl kurių jie (jos) patiria socialinę atskirtį ar yra pavojus ją patirti (suaugusių šeimos narių socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti nepilnamečius vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; nepilnamečių vaikų (įvaikių) visapusio fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų šeimoje neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; išnaudojimas prekybai žmonėmis; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas alkoholiu, narkotinėmis ar psichotropinėmis medžiagomis; priklausomybė nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas ar benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas).

Socialinę riziką patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

(Šaltinis: Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų planas).

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Sumuojami socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys, dalyvaujantys projektų veiklose. Tas pats asmuo, dalyvaujantis tęstinėse veiklose įgyvendinant tą patį projektą, skaičiuojamas vieną kartą.

Dubliavimai šalinami projekto lygiu.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketos, dalyvių sąrašai arba kiti dalyvavimą pagrindžiantys dokumentai, tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai (jei taikoma).

Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekto veiklose ir pirmą kartą įtraukiamas į projekto dalyvių sąrašą arba dalyvių sąrašą atitinkantį lygiavertį dokumentą.

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, telefono ryšio numeris  +370 665 22 312.

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.S.2.1508.

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis produkto rodiklis yra susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu R.S.2.3513 „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis“.

iI SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti projekto veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentai

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-09-003-02-02-05-01

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kokia dalis socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, baigusių dalyvauti projekto veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, nuo visų projekto veiklose dalyvavusių socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų.

Socialiai pažeidžiami asmenys – asmenys (šeimos), kurie yra jautresni socialiniams, ekonominiams iššūkiams, rizikoms ir turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti. Socialiai pažeidžiami asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialinę atskirtį patiriančiais asmenimis.

Socialinę atskirtį patiriantys asmenys  – asmenys (šeimos), kurie dėl tam tikrų priežasčių yra atskirti nuo įvairių visuomenės gyvenimo sričių. Socialinę atskirtį patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

Socialinę riziką patiriantys asmenys  – asmenys (šeimos), veikiami veiksnių ir aplinkybių, dėl kurių šie jie (jos) patiria socialinę atskirtį ar yra pavojus ją patirti (suaugusių šeimos narių socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti nepilnamečius vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; nepilnamečių vaikų (įvaikių) visapusio fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų šeimoje neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; išnaudojimas prekybai žmonėmis; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas alkoholiu, narkotinėmis ar psichotropinėmis medžiagomis; priklausomybė nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas ar benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas).

Socialinę riziką patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis (šaltinis: Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 m. veiksmų planas).

Pradėjęs savanoriauti asmuo – asmuo, pasirašęs savanoriškos veiklos sutartį.

Pradėjęs mokytis asmuo – asmuo, kuris projekto įgyvendinimo metu pasirašė mokymo sutartį arba buvo įtrauktas į mokymo įstaigos dalyvių sąrašus ir pradėjo mokytis pagal formaliojo ar neformaliojo mokymo programą ne vėliau kaip per 28 kalendorines dienas po baigimo dalyvauti projekto veiklose dienos. Mokymų finansavimo šaltinis nesvarbus.

Pradėjęs ieškoti darbo asmuo – asmuo, kuris: 1) viešųjų įdarbinimo tarnybų buvo naujai užregistruotas kaip ieškantis darbo; 2) pasirašė sutartį dėl tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo srityje; arba 3) pats aktyviai ieško darbo –. yra paskelbęs savo gyvenimo aprašymą bent vienoje įdarbinimo tarnybos interneto svetainėje.

Pradėjęs dirbti asmuo – asmuo, kuris tapo darbuotoju, valstybės tarnautoju arba savarankiškai dirbančiu asmeniu.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Rodiklis skaičiuojamas pagal formulę P/B*100 proc.; čia:

P (pokyčio kintamasis) – „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis“, skaičius;

B (bazinis susietasis) – „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“, skaičius.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: projektų duomenys.

Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto dalyvis, baigęs dalyvauti projekto veiklose arba per 28 kalendorines dienas po baigimo dalyvauti projekto veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą.

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, telefono ryšio numeris    +370 665 22 312.

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3513.

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis yra susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1508 „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys  asmenys“.

 

iII SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad paslaugos jiems padarė teigiamą poveikį, dalis APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad paslaugos jiems padarė teigiamą poveikį, dalis.

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentai

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-09-003-02-02-05-02

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kokiai daliai socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, baigusių dalyvauti projekto veiklose, suteiktos paslaugos padarė teigiamą poveikį.

Socialiai pažeidžiami asmenys – asmenys (šeimos), kurie yra jautresni socialiniams, ekonominiams iššūkiams, rizikoms ir turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti. Socialiai pažeidžiami asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialinę atskirtį patiriančiais asmenimis.

Socialinę atskirtį patiriantys asmenys  – asmenys (šeimos), kurie dėl tam tikrų priežasčių yra atskirti nuo įvairių visuomenės gyvenimo sričių. Socialinę atskirtį patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

Socialinę riziką patiriantys asmenys – asmenys (šeimos), veikiami veiksnių ir aplinkybių, dėl kurių jie (jos) patiria socialinę atskirtį ar yra pavojus ją patirti (suaugusių šeimos narių socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti nepilnamečius vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; nepilnamečių vaikų (įvaikių) visapusio fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų šeimoje neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; išnaudojimas prekybai žmonėmis; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas alkoholiu, narkotinėmis ar psichotropinėmis medžiagomis; priklausomybė nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas ar benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas).

Socialinę riziką patiriantys asmenys tuo pačiu metu gali būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

(Šaltinis: Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 m. veiksmų planas).

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Įvedamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Rodiklio reikšmė nustatoma, kai kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais atliekama apklausa, kurios metu projekto veiklose dalyvavę socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys įvertina gautų paslaugų kokybę.

Laikoma, kad projekto dalyvis gautų paslaugų kokybę vertina palankiai, jeigu pagal pasitenkinimo gautų paslaugų kokybe tyrimo metodiką respondentas gautų paslaugų kokybę vertina teigiamai. Atliekama reprezentatyvi apklausa.

Apklausai naudojami projektų duomenys.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminis šaltinis: apklausos duomenys.

Antrinis šaltinis: Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema (INVESTIS)

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama vieną kartą per metus ir pateikiama iki kitų metų birželio 30 d.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu ir pasibaigus projekto finansavimui.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Už pasiektos rodiklio reikšmės nustatymą (apklausos atlikimą) ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniame duomenų šaltinyje atsakinga viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

Už rodiklio aprašymo kortelės parengimą ir stebėseną atsakinga Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, telefono ryšio numeris    +370 665 22 312.

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.1514.

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis yra susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1508 „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“.

 

iV SKYRIUS

Stebėsenos RODIKLIO „JAUNI ŽMONĖS, DALYVAVĘ PILIETIŠKUMĄ STIPRINANČIOSE VEIKLOSE“ APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Jauni žmonės, dalyvavę pilietiškumą stiprinančiose veiklose

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Produkto rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

P-09-003-02-02-05-02

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo kiek jaunų žmonių dalyvavo pilietiškumą stiprinančiose veiklose.

Jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai).

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Sumuojami jauni žmonės, dalyvaujantys pilietiškumą stiprinančiose veiklose. Tas pats asmuo, dalyvaujantis tęstinėse veiklose įgyvendinant tą patį projektą, skaičiuojamas vieną kartą.

Dubliavimai šalinami projekto lygiu.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai duomenų šaltiniai: dalyvių apklausos anketos; mokymo (-ų) dalyvių sąrašai arba kiti asmens dalyvavimą projekte pagrindžiantys dokumentai. 

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekto veiklose ir pirmą kartą įtraukiamas į projekto dalyvių sąrašą.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės grupė, telefono ryšio numeris +370 659 61 614.

16.

Kita svarbi informacija

Rodiklis taikomas, įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimą dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje.

____________________

Papildyta priedu:

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-797, 2023-12-07, paskelbta TAR 2023-12-07, i. k. 2023-23733

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-502, 2024-07-25, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13653

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo