Suvestinė redakcija nuo 2023-12-08 iki 2024-07-25
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-09-29, i. k. 2022-19696
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS
NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. A1-647
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09‑003‑02‑02‑05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“,
Preambulės pakeitimai:
Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700
t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-647
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2023 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. A1-474
redakcija)
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05
„PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-09-003-02-02-05-01 |
rezultato |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis
|
procentai |
13 (2020 m.) |
n/a |
30 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
R-09-003-02-02-05-02 |
rezultato |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis |
procentai |
0 (2021 m.) |
n/a |
60 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
P-09-003-02-02-05-01 |
produkto |
Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys |
asmenys |
0 |
2 000 (2024 m.) |
8 000 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
2 871,408 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas |
1 237,693 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
1 633,715 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
10 495,412 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“) |
1 237,693 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“) |
9 257,719 |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
2. Kitos lėšos |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
2.2. Privačios lėšos |
- |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
IŠ VISO: |
13 366,820 |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti institucija |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos: |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione |
I |
Jaunimo reikalų agentūra (toliau – JRA) |
P |
Taip |
D |
1 237,693 |
2021–2027 IP, ES |
R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis
|
30 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) |
- |
|
R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis |
60 (2029 m.) |
|||||||||||
1 237,693 |
2021–2027 IP, BF |
|||||||||||
P – socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys |
1 481 (2029 m.) |
|||||||||||
1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
JRA |
P |
Taip |
D |
9 257,719 |
2021–2027 IP, ES |
R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis
|
30 (2029 m.) |
CPVA |
- |
|
R – socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis |
60 (2029 m.) |
|||||||||||
1 633,715 |
2021–2027 IP, BF |
|||||||||||
P – socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys |
6 519 (2029 m.) |
Pastabos:
4. Aštuntoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos).
6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
socialinės sutelkties programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus
darbo su jaunimu sistemą“ aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „DARBO SU JAUNIMU SISTEMOS PLĖTRA, SIEKIANT DIDESNĖS JO INTEGRACIJOS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamų finansuoti projektų, kuriais įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ apraše nurodytos 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ 1.1 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|
|||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas |
Finansavi-mo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemo-nės kodas |
Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
|
|
1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integraci-jos Sostinės regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.7 |
4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia |
153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integra-vimas |
- |
|
|
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys |
P-09-003-02-02-05-01 (P.S.2.1508) |
Asmenys |
1 481 (2024 m. – 370) |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis
|
R-09-003-02-02-05-01 (R.S.2.3513) |
Procentai |
30 |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis |
R-09-003-02-02-05-02 (R.S.2.3514) |
Procentai |
60 |
Pastabos:
1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“ prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/socialines-sutelkties-pletros-programos-priemones) (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).
2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|
|||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas |
Finansavi-mo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemo-nės kodas |
Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
|
|
1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integraci-jos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.7 |
4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia |
153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integra-vimas |
- |
|
|
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys |
P-09-003-02-02-05-01 (P.S.2.1508) |
Asmenys |
6 519 (2024 m. – 1 630) |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis
|
R-09-003-02-02-05-01 (R.S.2.3513) |
Procentai |
30 |
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis
|
R-09-003-02-02-05-02 (R.S.2.3514) |
Procentai |
60 |
Pastabos:
1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles.
2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais; 1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas; 1.2.2. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 1.2.3. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“; 1.2.5. Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. A1-692 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau − Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planas); 1.2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymas Nr. A1-614 „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, Mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.7. Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymas Nr. 2V-107 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ (toliau − Rekomendacijos dėl atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo). |
||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos šios projekto veiklos (poveiklės): 2.1.1. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione: 2.1.1.1. individualus darbas su jaunimu, siekiant stiprinti jo gebėjimus spręsti kasdienio gyvenimo problemas ir užtikrinti kasdienių poreikių tenkinimą pagal individualius veiklos planus; 2.1.1.2. darbas su jaunimo grupėmis, siekiant ugdyti asmenines, tarpasmenines ir profesines kompetencijas; 2.1.1.3. pagalbos pažįstant save paslaugos; 2.1.1.4. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos; 2.1.1.5. motyvavimo paslaugos; 2.1.1.6. informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos; 2.1.1.7. tarpininkavimo užimtumo, švietimo įstaigose paslaugos; 2.1.1.8. palydėjimo, mentorystės paslaugos; 2.1.1.9. pagal poreikį teikiamos siauros srities specialistų (psichologo, teisininko, užimtumo specialisto, sveikatos specialisto, priklausomybių specialisto, korepetitoriaus ir pan.) paslaugos; 2.1.1.10. kitos veiklos ir (ar) paslaugos, skirtos šios lentelės 4 punkte nurodytai tikslinei grupei, teikiamos pagal individualius veiklos planus; 2.1.1.11. projekto partnerių darbuotojų mokymai, kompetencijų tobulinimas, supervizijos; 2.1.1.12. viešinimas ir komunikacija; 2.1.1.13. projekto efektyvumo, rezultatyvumo, poveikio tyrimas. 2.1.2. Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 2.1.2.1. individualus darbas su jaunimu, siekiant stiprinti jo gebėjimus spręsti kasdienio gyvenimo problemas ir užtikrinti kasdienių poreikių tenkinimą pagal individualius veiklos planus; 2.1.2.2. darbas su jaunimo grupėmis, siekiant ugdyti asmenines, tarpasmenines ir profesines kompetencijas; 2.1.2.3. pagalbos pažįstant save paslaugos; 2.1.2.4. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos; 2.1.2.5. motyvavimo paslaugos; 2.1.2.6. informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos; 2.1.2.7. tarpininkavimo užimtumo, švietimo įstaigose paslaugos; 2.1.2.8. palydėjimo, mentorystės paslaugos; 2.1.2.9. pagal poreikį teikiamos siauros srities specialistų (psichologo, teisininko, užimtumo specialisto, sveikatos specialisto, priklausomybių specialisto, korepetitoriaus ir pan.) paslaugos; 2.1.2.10. kitos veiklos ir (ar) paslaugos, skirtos šios lentelės 4 punkte nurodytai tikslinei grupei, teikiamos pagal individualius veiklos planus; 2.1.2.11. projekto partnerių darbuotojų mokymai, kompetencijų tobulinimas, supervizijos; 2.1.2.12. viešinimas ir komunikacija; 2.1.2.13. projekto efektyvumo, rezultatyvumo, poveikio tyrimas. 2.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą vykdomos projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytose poveiklėse gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 2.3. Galima pareiškėja – Jaunimo reikalų agentūra (toliau – JRA). 2.4. Galimi partneriai – valstybės ar savivaldybės biudžetinės įstaigos ir / arba kiti Lietuvos Respublikoje registruoti viešieji juridiniai asmenys, kurie veikia kaip atvirieji jaunimo centrai ir atitinka Rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui. Partneriai turi būti atrinkti pagal JRA direktoriaus įsakymu patvirtintą ir viešai paskelbtą projekto partnerių atrankos tvarkos aprašą. Projekto partneriai turi būti atrinkti iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). 2.5. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Sudarytos (-ų) jungtinės veiklos ar partnerystės sutarties (-čių) kopiją (-as) CPVA rekomenduojama pateikti kartu su PĮP, bet ne vėliau kaip iki projekto sutarties sudarymo. 2.6. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija. 2.7. Projektui įgyvendinti skiriama iki 10 495 412 (dešimties milijonų keturių šimtų devyniasdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų dvylikos) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 2 871 408 (dviejų milijonų aštuonių šimtų septyniasdešimt vieno tūkstančio keturių šimtų aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.7.1. iki 1 237 693 (vieno milijono dviejų šimtų trisdešimt septynių tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt trijų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 237 693 (vieno milijono dviejų šimtų trisdešimt septynių tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt trijų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti; 2.7.2. iki 9 257 719 (devynių milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt septynių tūkstančių septynių šimtų devyniolikos) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 633 715 (vieno milijono šešių šimtų trisdešimt trijų tūkstančių septynių šimtų penkiolikos) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama Aprašo 2.1.2 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti. 2.8. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.10. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.11. Projektas įgyvendinamas pagal Finansavimo sąlygų apraše, projekto sutartyje ir Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.12. Šios lentelės 2.1 papunktyje nurodytos veiklos poveiklėms vykdyti JRA rengiamas PĮP, prieš pateikiant jį CPVA, turi būti suderintas su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija. 2.13. Kartu su PĮP JRA CPVA turi pateikti: 2.13.1. šios lentelės 2.4 papunktyje nurodytų partnerių atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., partnerių atrankos komisijos posėdžių protokolų kopijas), taip pat šios lentelės 2.5 papunktyje nurodytų jungtinės veiklos ar partnerystės sutarčių kopijas (jei tokios sutartys sudarytos iki PĮP pateikimo dienos); 2.13.2. dokumentus, kuriais remiantis apskaičiuotos planuojamos patirti darbo užmokesčio ir atlygio fiziniams asmenims už paslaugų jaunimui teikimą išlaidos, jei iki PĮP pateikimo CPVA dienos nepatvirtinti atitinkami fiksuotieji vieneto įkainiai. Tokios išlaidos taip pat gali būti grindžiamos supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiais, kurie nenustatyti ESIP, bet nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre; 2.13.3. šios lentelės 8.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba. |
||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||
Netaikoma. |
||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||
Tinkamos projekto tikslinė grupės – mažiau galimybių turintis jaunimas ir neaktyvūs jauni žmonės. Mažiau galimybių turintis jaunimas ir neaktyvus jaunas žmogus suprantami taip, kaip jie apibrėžti Jaunimo politikos pagrindų įstatyme. |
||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
5.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi. 5.2. Projektu turi būti tiesiogiai prisidedama prie 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatytų horizontaliųjų principų įgyvendinimo: 5.2.1. Projekte turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir specialiųjų (individualiųjų pagalbos) poreikių (pavyzdžiui, judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims. 5.2.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, lavinant jauno žmogaus asmeninius ir socialinius įgūdžius, suteikiant jam žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą, integruotis į visuomenę, taip prisidedant prie skurdo ar socialinės atskirties mažinimo. Turi būti numatyti veiksmai, kuriais prisidedama prie lyčių lygybės skatinimo, tiek apmokant projekto darbuotojus, tiek teikiant paslaugas tikslinei grupei. 5.2.3. Projektu turi būti prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, pasitelkiant geriausias patirtis, įgytas įgyvendinant ankstesnes programas / projektus, jas atnaujinant, papildant ir išplėtojant. 5.3. Įvertinus ESIP 4.7 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad planuojamos finansuoti veiklos pagal jų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimas atliekamas pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (priedas). |
||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinamos svarbiausios Chartijoje nustatytos teisės ir principai (nediskriminavimas, moterų ir vyrų lygybė, žmonių teisė gyventi oriai, teisė į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsauga, tinkamos ir teisingos darbo sąlygos, saviraiškos ir informacijos laisvė): 6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik konkrečiam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės. 6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose) |
||||
8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba gali būti teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. 8.2. De minimis pagalbos gavėja – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei ji: 8.2.1. dalyvauja (kaip naudos gavėja) šios lentelės 2.1.1.11 ir 2.1.2.11 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose ir (arba) 8.2.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti. 8.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Sąvoka „viena įmonė“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. 8.4. Leistina suteikti de minimis pagalbos suma turi būti įrodoma remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – registras) pateiktais duomenimis. 8.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 2.13.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 8.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai; 8.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką; 8.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.3 papunktyje. 8.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją. 8.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.6 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, registre pateikia duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi. 8.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. 8.9. Duomenys apie de minimis pagalbą tikslinami arba de minimis pagalba išregistruojama, jei pakeičiamas sprendimas dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams. |
||||
9. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi. |
||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
12. Kiti reikalavimai |
||||
Jei pagal Finansavimo sąlygų aprašą įgyvendinamas projektas, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, projekto vykdytojas privalo organizuoti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 13.2. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų. 13.3. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 13.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas. 13.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, normas ir sumas, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius dydžius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. 13.6. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos patirtos nuo 2023 m. gruodžio 1 d. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. |
||||
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
☐ Indeksuojama Q Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
14.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
FN-03 |
01 |
40 proc. fiksuotoji norma |
- |
14.2. Projekto darbuotojų darbo užmokestis |
FĮ-40-01 |
- |
Darbuotojo, vykdančio mažiau galimybių turinčių ir neaktyvių NEET jaunų žmonių paiešką ir teikiančio jiems paslaugas (pavyzdžiui, poreikių nustatymo, individualių planų sudarymo, tarpininkavimo ir panašiai), darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis |
- |
FĮ-40-02 |
Darbuotojo, vykdančio mažiau galimybių turinčių ir neaktyvių NEET jaunų žmonių paiešką, teikiančio jiems paslaugas (pavyzdžiui, poreikių nustatymo, individualių planų sudarymo, tarpininkavimo ir panašiai) ir teikiančio reikiamą pagalbą kitiems darbuotojams, dirbantiems su mažiau galimybių turinčiais ir neaktyviais NEET jaunais žmonėmis, darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis |
|||
FĮ-40-03 |
Darbuotojo, dirbančio su mažiau galimybių turinčiais ir neaktyviais NEET jaunais žmonėmis ir teikiančio jiems siauros srities paslaugas (pavyzdžiui, anglų kalbos mokytojas, fizikos mokytojas, konsultantas teisės klausimais, ugdantysis vadovas, psichologas ir pan.), darbo užmokesčiui apmokėti taikomas vienos valandos fiksuotasis vieneto įkainis |
|||
Pastabos: 1. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073. 2. Šioje lentelėje NEET - nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys jauni asmenys, kaip jie apibrėžti Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. A1-108 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo veiksmų plano, patvirtinimo“, 3.3 papunktyje. |
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-797, 2023-12-07, paskelbta TAR 2023-12-07, i. k. 2023-23733
Papildyta priedu:
Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
socialinės sutelkties programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus
darbo su jaunimu sistemą“ 1 veiklos „Darbo su jaunimu
sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-05 „PLĖTOTI LAIKU ATLIEKAMO EFEKTYVAUS DARBO SU JAUNIMU SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „DARBO SU JAUNIMU SISTEMOS PLĖTRA, SIEKIANT DIDESNĖS JO INTEGRACIJOS“ PROJEKTŲ ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ apraše nurodytos 1 veiklos „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos“ 1.1 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklė „Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite ⊠):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
⊠ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas. Nenumatoma, kad planuojamos vykdyti projekto veiklos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui ar kad jas vykdant išsiskirs ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui. Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. |
Netaikoma |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. |
Netaikoma |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša. Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Nenumatoma, kad projekto veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai. |
Netaikoma |
Papildyta priedu:
Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-474, 2023-07-17, paskelbta TAR 2023-07-17, i. k. 2023-14700
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-797, 2023-12-07, paskelbta TAR 2023-12-07, i. k. 2023-23733
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. A1-647 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-05 „Plėtoti laiku atliekamo efektyvaus darbo su jaunimu sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo