Suvestinė redakcija nuo 2023-10-25

 

Potvarkis paskelbtas: TAR 2023-06-16, i. k. 2023-12008

 

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

MERAS

 

 

POTVARKIS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO, JOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO IR VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 15 d. Nr. 955-344/23

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 251 straipsnio 1 dalimi, 25² straipsnio 7 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl saocialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 14, ir 20 punktais:

1.    T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą;

1.2. Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir finansavimo tvarkos aprašą.

2. Į g a l i o j u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus vedėją Liną Juškevičienę, jos nesant – ją pavaduojantį valstybės tarnautoją, pasirašyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo sutartis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 955-1144/23, 2023-10-24, paskelbta TAR 2023-10-24, i. k. 2023-20688

 

3. S u d a r a u  šią Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo komisiją:

Lina Juškevičienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus vedėja (komisijos pirmininkė);

Eglė Misevičiūtė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Pagalbos vaikui ir šeimai poskyrio vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja), jos nesant –to paties skyriaus Socialinės integracijos poskyrio vedėja Irena Kiselienė;

Onutė Adulčikienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Teisės grupės vyriausioji specialistė, jos nesant – tos pačios grupės vyriausioji specialistė Rasa Tverijonienė;

Vilma Lajauskaitė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Nekilnojamojo turto skyriaus vedėja, jos nesant – to paties skyriaus Sutarčių administravimo poskyrio vyriausioji specialistė Diana Petraškevičienė;

Lina Pupelienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus patarėja, jos nesant – to paties skyriaus Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Rasa Rašimaitė;

Živilė Baguševičienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Pagalbos vaikui ir šeimai poskyrio vyresnioji specialistė, jos nesant – to paties skyriaus vyriausioji specialistė Raisa Dabrovolskienė;

Irina Fišer – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Socialinės integracijos poskyrio vyriausioji specialistė, jos nesant – to paties poskyrio vyriausioji specialistė Eglė Liaudginaitė (nesant komisijos sekretoriaus, vykdo jo funkcijas);

Laura Venclovienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Pagalbos vaikui ir šeimai poskyrio vyriausioji specialistė, jos nesant – to paties poskyrio vyriausioji specialistė Vida Butkevičienė;

Dana Miškinienė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Socialinės globos ir rūpybos poskyrio vyriausioji specialistė, jos nesant – to paties poskyrio vyresnysis specialistas Andrius Arbočius;

Jurgita Kuprytė – viešosios įstaigos SOPA direktorė;

Sondra Jendovickaitė – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus Socialinės integracijos poskyrio vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė).

Punkto pakeitimai:

Nr. 955-1144/23, 2023-10-24, paskelbta TAR 2023-10-24, i. k. 2023-20688

 

4. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 16 d. įsakymą Nr. 30-3191/21 „Dėl Socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

5. P a v e d u  Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui kontroliuoti, kaip vykdomi šio potvarkio 1 punktu patvirtinti aprašai.

 

 

 

Vicemerė, pavaduojanti merą                                                                          Simona Bieliūnė

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės mero

2023 m. birželio 15 d.

potvarkiu Nr. 955-344/23

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Socialinės priežiūros akreditavimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, pareigas ir teises, darbo organizavimą, atsakomybę.

2. Komisija sudaroma Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero potvarkiu, kuriuo paskiriamas Komisijos pirmininkas, jo pavaduotojas, sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

3. Komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 7 narių: Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus ir kitų Savivaldybės administracijos padalinių atstovų. Į Komisijos sudėtį gali būti įtrauktas vienas visuomeninių organizacijų atstovas.

4. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu
Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, šiuo Aprašu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

5. Komisijos veikla grindžiama kolegialaus klausimų svarstymo, demokratijos, nešališkumo, objektyvumo ir teisėtumo principais, taip pat asmenine Komisijos narių atsakomybe už Komisijos veiklą. Visa informacija apie pareiškėją arba įstaigą, pateikta Komisijai, laikoma konfidencialia ir gali būti atskleista kitiems asmenims tik Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais pagrindais ir tvarka.

6. Komisijos darbo tikslas – išnagrinėti įstaigų, pageidaujančių Savivaldybės teritorijoje teikti akredituotą socialinę priežiūrą, prašymus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, sustabdymo, pratęsimo arba nutraukimo ir teikti Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą suteikti teisę įstaigai teikti akredituotą socialinę priežiūrą, sustabdyti, pratęsti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą bei suderinti akredituotos socialinės priežiūros paslaugos kainą.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisijos funkcijos:

7.1. išnagrinėti ir įvertinti įstaigų prašymus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, sustabdymo, pratęsimo ir panaikinimo;

7.2. išnagrinėti ir įvertinti Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus pateiktą informaciją apie įstaigoje nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo pažeidimus, neatitiktis nustatytiems reikalavimams ar per nustatytą terminą nepašalintus socialinės priežiūros teikimo pažeidimus ar neatitiktis ir siūlyti Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ir panaikinimo;

7.3. siūlyti Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą įstaigai suteikimo / nesuteikimo, sustabdymo, pratęsimo ar panaikinimo;

7.4. derinti įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pateiktą akredituotos socialinę priežiūros paslaugos kainą.

 

III. KOMISIJOS PAREIGOS IR TEISĖS

 

8. Komisijos pareigos:

8.1. svarstyti įstaigų prašymus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, sustabdymo, pratęsimo ar panaikinimo;

8.2. posėdžio dieną priimti sprendimą teikti Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui  siūlymą suteikti / nesuteikti įstaigai teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, sustabdyti, pratęsti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą;

8.3. posėdžio dieną priimti sprendimą dėl įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pateiktos akredituotos socialinės priežiūros kainos suderinimo / nesuderinimo.

9. Komisija turi teisę:

9.1. gauti iš valstybės, Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės įstaigų informaciją šiame Apraše numatytoms funkcijoms vykdyti;

9.2. kviesti į savo posėdžius valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų įstaigų atstovus.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra uždari, tačiau juose gali dalyvauti valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų įstaigų atstovai, kai reikalingi papildomi paaiškinimai situacijai įvertinti ir pagrįsti.

11. Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžio protokolu.

13. Komisijos posėdžio protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

14. Komisijos posėdžius organizuoja Komisijos sekretorius, kuris:

14.1. kviečia Komisijos narius į posėdžius;

14.2. elektroniniu paštu ar telefonu informuoja Komisijos narius apie posėdžių laiką ir vietą;

14.3. rengia posėdžių darbotvarkę;

14.4. per tris darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia posėdžio protokolą;       

14.5. pateikia reikalingus dokumentus sprendimui priimti.

15. Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį.

16. Komisijos nariai pirmojo Komisijos posėdžio metu pasirašo Komisijos nario konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (priedas). Jei prašymą pateikė Komisijos nariui artimi asmenys arba dėl dalyvavimo kurios nors iš pateiktų paraiškų vertinime jam kyla ar gali kilti kitoks interesų konfliktas, kaip jis yra apibūdintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 2 straipsnyje, jis privalo nusišalinti ir paraiškos nevertinti. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina ir vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

17. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas.

18. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiame Apraše, sprendžia Komisijos pirmininkas.

20. Kiekvienas Komisijos narys yra atsakingas už savo siūlomus ir priimamus sprendimus, o Komisijos pirmininkas – už Komisijos priimamus sprendimus.

21. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

________________________

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės mero

2023 m. birželio 15 d.

potvarkiu Nr. 955-344/23

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prašymų ir dokumentų, reikalingų akredituotai socialinei priežiūrai teikti, pateikimą, jų vertinimą, socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo procedūras, akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų apskaitą ir akredituotų socialinės priežiūros paslaugų finansavimą.

2.  Šio Tvarkos aprašo reikalavimai taikomi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 10 dalyje nurodytoms socialinių paslaugų įstaigoms (toliau – Įstaiga).

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme ir  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu  Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ patvirtintame Socialinių paslaugų kataloge (toliau – Socialinių paslaugų katalogas).

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS

 

4.  Įstaiga, pageidaujanti teikti Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje socialinę priežiūrą (toliau – pareiškėjas), Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriui (toliau – Socialinių paslaugų skyrius) pateikia nustatytos formos (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo 1 priedas) prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – prašymas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

5.  Pareiškėjas kartu su prašymu privalo pateikti šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas:

5.1.    Įstaigos steigimo dokumentą (pavyzdžiui: įstatus, nuostatus, registravimo pažymėjimą.);

5.2.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

5.3.    asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą nustatytos formos deklaraciją (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu
Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo“ 2 priedas);

5.4.    jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu būtinos patalpos:

5.4.1. dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis patalpomis (pavyzdžiui, valstybės įmonės Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartį);

5.4.2. dokumentus, patvirtinančius patalpų, kuriose bus teikiama (yra teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ patvirtintuose Socialinės priežiūros reikalavimuose (toliau – Reikalavimai) patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz.: patalpų planus; jei pageidaujama teikti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje (ji teikiama), gali būti pateikiamos nuotraukos, įrodančios, kad patekimas į įstaigos patalpas prieinamas pagal negalios pobūdį, ar tai patvirtinantį įstaigos vadovo raštą);

5.5. Įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą Reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui: diplomus, kvalifikacinius ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimus).

5.6. Įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, darbuotojų patirtį, nurodytą Reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: darbdavio patvirtintą darbo sutarties kopiją, pareigybės aprašymo kopiją, darbdavio išduotą pažymą).

6.  Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, Tvarkos aprašo 5.1, 5.4, 5.5 ir 5.6 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia.

7. Pareiškėjas gali teikti kelis Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytus prašymus dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo.

8. Tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose nurodyti dokumentai pateikiami per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą http://paslaugos.vilnius.lt. Dokumentai taip pat gali būti pateikiami vienu elektroniniu laišku naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete elektroninio pašto adresu sps@vilnius.lt. 

9.  Socialinių paslaugų skyrius, gavęs Tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose nurodytus dokumentus, patikrina, ar:

9.1.    prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 4 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;

9.2.    pateikti visi Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyti dokumentai.

10. Socialinių paslaugų skyrius, nustatęs, kad pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos raštu informuoja juos pateikusį pareiškėją, prašydamas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją, ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti). Jei per nustatytą terminą Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), priimamas sprendimas įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant minėtos procedūros nutraukimo priežastį.

11. Sprendimą dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas Savivaldybės administracijos direktorius.

12. Socialinių paslaugų skyrius patikrintus Tvarkos aprašo 4 ir 5 punktuose nurodytus dokumentus perduoda nagrinėti ir vertinti Savivaldybės mero potvarkiu sudarytai Socialinės priežiūros akreditavimo komisijai (toliau – Komisija).

13. Komisija vertina:

13.1. ar pareiškėjas atitinka Reikalavimuose nustatytus reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patalpos yra būtinos);

13.2. ar prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 4 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;

13.3. ar pateikti visi Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyti dokumentai.

14. Komisijai nustačius, kad pareiškėjas prašyme nurodė visą reikalingą informaciją,  pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, Savivaldybės meras ar jo įgaliotas Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Apie priimtą sprendimą įstaiga per 3 darbo dienas informuojama raštu. Šis siūlymas įforminamas Komisijos protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.

15. Komisija, nustačiusi, kad pareiškėjas neatitinka bent vieno Tvarkos aprašo 12 punkte nustatyto reikalavimo, teikia siūlymą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktorius priimti sprendimą nesuteikti teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą.

 

III SKYRIUS

TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS

 

16. Socialinių paslaugų skyrius ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos protokolo registracijos dienos parengia Savivaldybės mero potvarkio ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo arba nesuteikimo. Socialinių paslaugų skyrius raštu informuoja Įstaigą apie Savivaldybės mero potvarkį ar Savivaldybės mero įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas sprendimo kopiją.

17. Visa socialinės priežiūros akreditavimo procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos.

18.     Socialinių paslaugų skyrius įveda informaciją apie Įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, pavadinimą, Įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kodą, pavadinimą, kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi gavėjus, kuriems prašoma leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nurodo socialinės priežiūros teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių Įstaigoje, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Katalogu, būtinos patalpos), etatų akredituotai socialinei priežiūrai teikti skaičių ir darbuotojų, teikiančių šią paslaugą, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus Įstaiga gali priimti, ar patekimas į Įstaigos patalpas pritaikytas neįgaliesiems, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį) įstaiga gali priimti) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).

19.     Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 metus nuo Savivaldybės mero potvarkio ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl sprendimo suteikti Įstaigai teisę teikti socialinę priežiūrą priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, Įstaiga iš naujo kreipiasi į Socialinių paslaugų skyrių Tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.

20. Pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, pareiškėjas ar akredituotą socialinę priežiūrą teikianti Įstaiga nedelsdamas (-a), bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Socialinių paslaugų skyrių, nurodydamas (-a), kuriuos duomenis prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdamas (-a) iš naujo užpildytą atitinkamą (-us) prašymo, nurodyto Tvarkos aprašo 5 punkte priedo (-ų) formą (-as). Per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos Socialinių paslaugų skyrius patikslina šiuos duomenis SPIS.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS

 

21.     Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti sustabdoma ne ilgiau nei 6 mėnesius šiais Įstatyme nustatytais atvejais:

21.1. gavus Įstaigos prašymą;

21.2. Socialinių paslaugų skyriui nustačius akredituotos socialinės priežiūros teikimo pažeidimų ar neatitikčių nustatytiems reikalavimams.

22. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti panaikinama šiais Įstatyme nustatytais atvejais:

22.1. gavus Įstaigos prašymą;

22.2. pasibaigus Įtaigos, kaip juridinio asmens, veiklai;

22.3. pasibaigus teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą galiojimo terminui;

22.4. Įstaigai per Savivaldybės nustatytą terminą nepašalinus akredituotos socialinės priežiūros teikimo pažeidimų ar neatitikčių.

23. Sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo, pratęsimo ar panaikinimo Komisijos teikimu priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas Savivaldybės administracijos direktorius. Socialinių paslaugų skyrius raštu informuoja Įstaigą apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas Savivaldybės mero potvarkio ar įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo kopiją. Socialinių paslaugų skyrius įveda sprendimo sustabdyti, pratęsti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datą į SPIS per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS FINANSAVIMAS

 

 

24. Socialinių paslaugų skyrius, atsižvelgdamas į asmenims nustatytą socialinės priežiūros paslaugų poreikį, kreipiasi į Įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, siūlydamas sudaryti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo sutartį ir prašydamas pateikti nustatytos formos:

24.1. detalią išlaidų sąmatą – taikoma Įstaigoms, teikiančioms akredituotą priežiūrą – pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams bei socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugas (1 priedas);

24.2. akredituotos socialinės priežiūros paslaugos kainos apskaičiavimą – taikoma Įstaigoms, teikiančioms pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo, psichosocialinės pagalbos, apgyvendinimo nakvynės namuose, laikino atokvėpio, apgyvendinimo apsaugotame būste, palydėjimo paslaugas jaunuoliams (2 priedas).

25. Įstaiga, kurios steigėja yra Savivaldybė ir kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nustato akredituotos socialinės priežiūros kainą, suderinusi su Socialinių paslaugų skyriumi. Šios Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugos finansuojamos tiesiogiai pagal biudžetų asignavimų valdytojo patvirtintas programas.

26. Socialinių paslaugų skyrius detalią išlaidų sąmatą ar socialinės priežiūros paslaugos kainos apskaičiavimą teikia derinti Komisijai. Komisijai nusprendus, kad detali išlaidų sąmata ar socialinės priežiūros paslaugos kainos apskaičiavimas yra netikslus ar nepagrįstas, Socialinių paslaugų skyrius prašo Įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, patikslinti detalią sąmatą ar akredituotos socialinės priežiūros kainos apskaičiavimą.

27. Socialinių paslaugų skyrius su Įstaiga, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atsižvelgdamas į asmenims nustatytą socialinės priežiūros paslaugų poreikį bei su Komisija suderintą akredituotos socialinės priežiūros paslaugos kainą, sudaro sutartį (netaikoma Įstaigoms, nurodytoms Tvarkos aprašo 25 punkte, bei Įstaigoms, kurioms suteikta teisė teikti akredituotą socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugą) pagal šias formas:

27.1. su Įstaigomis, kurioms suteikta teisė teikti akredituotą priežiūrą – pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems globotojas, įtėviams ir šeimynų dalyviams bei socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugas, – pagal 3 priedą;

27.2. su Įstaigomis, kurioms suteikta teisė teikti pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo, psichosocialinės pagalbos, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, palydėjimo paslaugas jaunuoliams bei laikino atokvėpio paslaugas, – pagal 4 priedą.

28. Su Įstaigomis, kurioms suteikta teisė teikti akredituotą socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugą, sutartis sudaroma ir paslaugų įkainis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. A1-853 „Socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtinto Socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų tvarkos aprašu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 sausio 20 d. įsakymu Nr. 30-183/23 „Dėl socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje įkainių“.

29. Akredituotą socialinę priežiūrą teikianti Įstaiga su paslaugų gavėjais, kuriems, vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gegužės 28 d. įsakymu
Nr. 30-1456/21 „Dėl Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 30-1704/21 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, nustatytos ir skirtos socialinės priežiūros paslaugos, pasirašo socialinės priežiūros paslaugų teikimo sutartį (taikoma įstaigoms, teikiančioms pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo, psichosocialinės pagalbos, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, palydėjimo paslaugas jaunuoliams, socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugoms bei laikino atokvėpio paslaugas).

30. Duomenis apie asmeniui (šeimai) skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas paslaugas, nurodydamos jų neskyrimo priežastis, akredituotą socialinę priežiūrą teikiančios Įstaigos suveda į SPIS.

31. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kitų biudžetinių metų kaina gali būti tikslinama vieną kartą – paskutinį biudžetinių metų ketvirtį. Sprendimas dėl socialinės priežiūros paslaugų kainos pakeitimo priimamas Komisijos ir įforminamas protokolu.

 

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už šio Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

33.     Socialinių paslaugų skyrius informaciją apie Įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas), nurodydamas Įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių Įstaigoje, taip pat informaciją apie jos teritorijoje teikiamas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas, pateikdamas socialinės priežiūros aprašymą, nurodydamas pateikti dokumentus socialinės priežiūros paslaugai gauti, skelbia interneto svetainėje www.vilnius.lt.

34. Teikiamų akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybė kontroliuojama vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 30-615/23 „Dėl Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtintu Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo tvarkos aprašu.

35. Tvarkos aprašo nuostatų vykdymo metu asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

36.     Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos sprendimai, susiję su Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

___________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

SUTARTIS_4 priedas (pagal 955-445/23)

Priedo pakeitimai:

Nr. 955-445/23, 2023-07-03, paskelbta TAR 2023-07-03, i. k. 2023-13726

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. 955-445/23, 2023-07-03, paskelbta TAR 2023-07-03, i. k. 2023-13726

Dėl mero 2023-06-15 potvarkio Nr. 955-344/23 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo komisijos sudarymo, jos darbo organizavimo tvarkos aprašo ir Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. 955-1144/23, 2023-10-24, paskelbta TAR 2023-10-24, i. k. 2023-20688

Dėl mero 2023-06-15 potvarkio Nr. 955-344/23 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo komisijos sudarymo, jos darbo organizavimo tvarkos aprašo ir Vilniaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo