Suvestinė redakcija nuo 2023-09-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-01-10, i. k. 2018-00379

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVIVALDŽIŲ AUTOMOBILIŲ BANDYMŲ IR DALYVAVIMO VIEŠAJAME EISME SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. sausio 10 d. Nr. 3-11

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 31 punktu ir siekdamas užtikrinti eismo saugumą,

t v i r t i n u  Savivaldžių automobilių bandymų ir dalyvavimo viešajame eisme sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                         Rokas Masiulis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2018 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 3-11

 

 

SAVIVALDŽIŲ AUTOMOBILIŲ BANDYMŲ IR DALYVAVIMO VIEŠAJAME EISME SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldžių automobilių bandymų ir dalyvavimo viešajame eisme sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savivaldžių automobilių bandymų ir dalyvavimo viešajame eisme sąlygas ir tvarką.

2. Aprašas taikomas savivaldžių automobilių gamintojams, savininkams, valdytojams ir vairuotojams, kurie bando savivaldžių automobilių technologijas ir dalyvauja viešajame eisme.

3. Apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (toliau – Įstatymas), Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Kelių eismo taisyklės), ir kituose eismo saugumo srities teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDŽIŲ AUTOMOBILIŲ BANDYMŲ IR DALYVAVIMO VIEŠAJAME EISME SĄLYGOS

 

4. Dalyvaudami viešajame eisme savivaldžiai automobiliai, jų valdytojai ir vairuotojai turi laikytis Įstatymo ir Kelių eismo taisyklių nuostatų.

5. Savivaldžių automobilių gamintojai, savininkai, valdytojai ir vairuotojai privalo imtis visų būtinų priemonių ir veiksmų, kad savivaldžių automobilių bandymų ir dalyvavimo viešajame eisme metu būtų užtikrintas eismo saugumas.

6. Savivaldžių automobilių gamintojai, savininkai, valdytojai ir vairuotojai privalo imtis visų būtinų priemonių ir veiksmų, kad būtų užtikrintas savivaldžių automobilių kibernetinis saugumas.

7. Prieš pradedant savivaldžių automobilių bandymus viešajame eisme savivaldžių automobilių atitiktis techniniams reikalavimams turi būti suderinta raštu su Lietuvos transporto saugos administracija. Derinimo metu įvertinami savivaldžio automobilio eismo saugumo atžvilgiu svarbūs elementai: stabdžių sistema, vairavimo sistema, matomumas, žibintai, atšvaitai, elektros įranga, ašys, ratai, padangos, pakaba, važiuoklė (laikantysis kėbulas, rėmas), taip pat prireikus kita įranga, aktyviosios ir pasyviosios saugos elementai. Šiame punkte nurodytas Lietuvos transporto saugos administracijos suderinimas galioja savivaldžio automobilio markės modeliams, kurių techninės savybės yra identiškos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-376, 2023-08-24, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16624

 

8. Prieš pradedant savivaldžių automobilių bandymus viešajame eisme savivaldžių automobilių važiavimo teritorija arba maršrutas turi būti suderinti raštu su kelio (gatvės) savininku. Informaciją apie suderintą bandomų savivaldžių automobilių važiavimo teritoriją arba maršrutą ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki bandomų savivaldžių automobilių važiavimo pradžios savivaldžio automobilio gamintojas, savininkas arba valdytojas raštu turi pateikti atitinkamos apskrities vyriausiajam policijos komisariatui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-376, 2023-08-24, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16624

 

9. Savivaldžiuose automobiliuose turi būti įrengta duomenų įrašymo įranga, kuri leistų nustatyti eismo įvykio ir (arba) nusižengimo priežastį ir kaltininką. Ši duomenų įrašymo įranga turi įrašyti bent šiuos savivaldžio automobilio jutiklių, valdymo sistemų ir kitų prietaisų duomenis:

9.1. tikslų laiką, kada savivaldis automobilis buvo valdomas savivaldžio automobilio įrangos ir kada jį tiesiogiai arba nuotoliniu būdu valdė (vairavo) asmuo;

9.2. savivaldžio automobilio vietą kelyje (gatvėje), važiavimo kryptį ir greitį;

9.3. informaciją apie šviesos prietaisų ir įspėjamųjų signalų veikimą;

9.4. nformaciją apie objektų buvimą ir judėjimą (pagal galimybes) šalia savivaldžio automobilio;

9.5. kokių veiksmų ir kada ėmėsi savivaldžio automobilio įranga ir (arba) savivaldį automobilį tiesiogiai arba nuotoliniu būdu valdęs (vairavęs) asmuo (pavyzdžiui, siekdami išvengti eismo įvykio ir (arba) nusižengimo).

10. Aprašo 9.1 papunktyje nurodytus duomenis jų valdytojai privalo saugoti bent 6 mėnesius. Aprašo 9 punkte nurodytus duomenis jų valdytojai privalo saugoti tiek laiko, kiek prireiks eismo įvykio ir (arba) nusižengimo priežasčiai ir kaltininkui nustatyti.

11. Duomenų įrašymo įrangoje kaupiami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDŽIŲ AUTOMOBILIŲ BANDYMŲ IR DALYVAVIMO VIEŠAJAME EISME TVARKA

 

12. Gavęs Aprašo 7 punkte nurodytą Lietuvos transporto saugos administracijos suderinimą ir Aprašo 8 punkte nurodytą kelio (gatvės) savininko suderinimą, taip pat Laikinųjų valstybinio numerio ženklų, skirtų motorinėms transporto priemonėms, priekaboms, savivaldžių automobilių bandymams ženklinti, išdavimo ir jų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1V-446 „Dėl Laikinųjų valstybinio numerio ženklų, skirtų motorinėms transporto priemonėms, priekaboms, savivaldžių automobilių bandymams ženklinti, išdavimo ir jų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka laikinuosius valstybinio numerio ženklus, savivaldžio automobilio savininkas (valdytojas) gali atlikti savivaldžio automobilio bandymus viešajame eisme.

13. Įvykus eismo įvykiui ir (arba) nusižengimui, Aprašo 9 punkte nurodytų duomenų valdytojai privalo bendradarbiauti su tyrimą vykdančiomis institucijomis ir pagal užklausą pateikti visą būtiną informaciją. Jeigu savivaldis automobilis buvo valdomas nuotoliniu būdu ir įvyko eismo įvykis ir (arba) nusižengimas, savivaldžio automobilio gamintojas, savininkas, valdytojas ir vairuotojas privalo bendradarbiauti su tyrimą vykdančiomis institucijomis, pagal užklausą pateikti visą būtiną informaciją ir vykdyti teisėtus tyrimą vykdančių institucijų reikalavimus ir nurodymus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-376, 2023-08-24, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16624

 

14. Paaiškėjus, kad savivaldis automobilis neužtikrina eismo saugumo ir kelia pavojų eismo dalyviams, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, laikoma, kad savivaldis automobilis neatitinka techninių reikalavimų ir Aprašo 7 punkte nurodytas Lietuvos transporto saugos administracijos suderinimas netenka galios. Lietuvos transporto saugos administracija nedelsdama raštu praneša savivaldžio automobilio savininkui (valdytojui) apie Aprašo 7 punkte nurodyto suderinimo negaliojimą. Šiuo atveju savivaldžio automobilio bandymai viešajame eisme gali būti atliekami tik pašalinus neatitikimus techniniams reikalavimams ir gavus naują Aprašo 7 punkte nurodytą Lietuvos transporto saugos administracijos suderinimą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Už Aprašo nuostatų nesilaikymą savivaldžių automobilių gamintojai, savininkai, valdytojai ir vairuotojai atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-376, 2023-08-24, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16624

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2018 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. 3-11 „Dėl Savivaldžių automobilių bandymų ir dalyvavimo viešajame eisme sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_52e05db9cac044b0a03ed04627d92f33_end