Suvestinė redakcija nuo 2024-01-04 iki 2024-04-09

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18581

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 9 d. Nr. A1-596

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 3 dalimi, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.13 papunkčiu bei Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 200-202 punktais ir atsižvelgdama į 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, 1 priede nurodyto 2 tikslo 2.7 uždavinį:

1. T v i r t i n u pridedamą Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų planą (toliau – Veiksmų planas).

2. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant Veiksmų planą ir iš savivaldybių biudžetų skirti lėšų jo priemonėms įgyvendinti.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                               Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596

 

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano (toliau – Veiksmų planas) tikslas – sudaryti ilgalaikės nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) sektoriaus plėtros sąlygas, skatinti NVO vienijimąsi ir bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi, NVO finansinį savarankiškumą, verslumą, savanoriškos veiklos plėtrą, užtikrinti informacijos apie NVO sektorių sklaidą, stiprinti bendruomeninę veiklą.

 

II SKYRIUS

NVO SEKTORIAUS PADĖTIES APŽVALGA

 

2.    NVO sektorius yra organizuotos pilietinės visuomenės pagrindas. NVO laikomos valstybės pilietinio, socialinio ir iš dalies ekonominio gyvenimo rodikliu, atspindinčiu visuomenės raidos ypatybes ir problemas tam tikru laikotarpiu, lanksčiai ir operatyviai reaguojančiu į kintančius visuomenės poreikius. Piliečių telkimasis į NVO, aktyvus dalyvavimas jų veikloje, tankus stiprių NVO tinklas yra esminė demokratijos išlikimo ir jos raidos sąlyga. Dalyvavimas NVO veikloje skatina asmenis imtis iniciatyvos, bendradarbiauti, prisiimti atsakomybę už bendruosius valstybės reikalus.

3.    Valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) duomenimis (Registrų centras, 2022 m.) , 2022 m. rugpjūčio mėn. Lietuvoje buvo apie 33 200 pelno nesiekiančių juridinių asmenų – labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar viešųjų įstaigų, tačiau trūksta duomenų, rodančių, kiek iš jų atitinka Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme įtvirtintą NVO sąvoką. 2021 m. Lietuvos bendruomeninių organizacijų veiklos galimybių ir poreikių tyrimo duomenimis (2021 m. Lietuvos vietos bendruomenių organizacijų sąjunga), Lietuvoje veikia 2 004 bendruomeninės organizacijos.

Siekiant legviau nustatyti visuomenės labui veikiančias asociacijas, labdaros ir paramos fondus ar viešąsias įstaigas, turėti tikslesnių duomenų apie šalyje veikiančias NVO ir taip užtikrinti efektyvesnį valstybės politikos formavimą stiprinant NVO, nuo 2020 m. Lietuvoje veikiančios NVO gali įregistruoti NVO statusą Registrų centre. 2022 m. rugpjūčio duomenimis, yra 2 019 organizacijų, įregistravusių NVO statusą.

4.    Jungtinių Amerikos Valstijų Tarptautinės plėtros agentūros (USAID) skaičiuojamas pilietinės visuomenės organizacijų (toliau – PVO) tvarumo indeksas Lietuvoje beveik nekito nuo 2002 m. ir siekė vos 2,7 balo. 2018 m. šis indeksas pasiekė aukščiausią reikšmę – 2,6 balo (tokia indekso reikšmė buvo užfiksuota 2003 m., o nuo 2003 m. ji krito iki 2,7–2,8 balo). Naujausioje PVO tvarumo indekso ataskaitoje (USAID, 2020)  nurodyta, kad 2020 m. bendras PVO tvarumo indeksas (2,5 balo) nepakito, tačiau teigiamų pokyčių pastebėta penkiose PVO sektoriaus srityse: organizacinio pajėgumo, finansinio tvarumo, paslaugų teikimo, sektoriaus infrastruktūros ir viešojo įvaizdžio. Nemažai NVO sudėtingomis sąlygomis (pandemijos metu) ėmėsi lyderystės ir tai lėmė teigiamus pokyčius organizacinio pajėgumo, paslaugų teikimo srityse. NVO pastangos kovojant su pandemija buvo įvertintos, todėl gerėjo šio sektoriaus įvaizdis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės finansinės priemonės padėjo švelninti neigiamą pandemijos poveikį NVO sektoriui, o Europos Sąjungos finansavimo programų lankstumas – didinti finansinį šio sektoriaus tvarumą.

 

 

5.    Gyventojų dalyvaujančių savanoriškoje veikloje daugėja, tačiau nežymiai. 2021 m. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu atlikto Bendruomeninės ir savanoriškos veiklos Lietuvoje tyrimo (Vilmorus, 2022) duomenimis, per 12 mėnesių savanoriškoje veikloje dalyvavo vos 16,3 proc. apklausos dalyvių. Susirūpinimą kelia net 51 proc. apklaustųjų nusiteikimas nedalyvauti savanoriškoje veikloje. Pagridinės nedalyvavimo šioje veikloje priežastys, respondentų nuomone, – laiko stoka, amžiaus ir sveikatos problemos. 11,3 proc. jų teigė, kad trūksta informacijos apie galimybes įsitraukti į savanorišką veiklą.

6.    2019 m. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu atlikto Bendruomeninės ir savanoriškos veiklos Lietuvoje tyrimo tyrimo (Vilmorus, 2019) duomenimis, 2019 m. gyventojų apklausos rezultatai rodo, kad jų pasitikėjimas NVO sektoriumi nuolat auga: 2012 m. buvo 32 proc., 2018 m. – 52 proc, o 2019 m. – 55 proc.(Vilmorus, 2019).

7.    Pilietinės visuomenės instituto 2020 m. atlikto Pilietinio galios indekso (toliau – PGI) tyrimo duomenys (Civitas, 2021) rodo, kad COVID-19 pandemijos ir jos metu paskelbtų dviejų karantinų metu savanoriavo 9 proc. Lietuvos gyventojų. Tai kiek mažiau nei prieš metus atliktosios apklausos metu (15 proc.). Iš šių savanorių tik trečdalis savanoriavo reguliariai (bent kartą per savaitę ar bent kartą per mėnesį). Daugiausia respondentų savanoriavo retkarčiais, prisidėdami prie tuo metu organizuojamų akcijų. PGI tyrimo duomenys rodo, kad karantino metu itin mažai atsirado naujų savanorių, kurie neturėjo savanorystės patirties iki pandemijos. Tuo metu nesavanoriaujantieji ir neketinantys to daryti ir toliau sudaro didžiausią dalį visų respondentų – 54 proc.

8.    PGI tyrimo duomenimis, gyventojų nuomone – 2020 m. sumažėjo nevyriausybinių, visuomeninių organizacijų ir bendruomenių įtaka viešųjų sprendimų priėmimo procesui (jų įtaka įvertinta 2020 m. – 5,17 balais, 2019 m. – 6 balais, 2016 m. – 5,5 balais).

9.    PGI tyrimo duomenimis, matuojant visuomenės organizacinę narystę, populiariausia organizacinė narystė – vietos bendruomenėse. Joms priklausantys nurodė 23 proc. respondentų ir tai yra 17 proc. daugiau nei prieš ketverius metus (tuomet vietos bendruomenėms priklausantys nurodė 6 proc.).

 

 

102022 m. sausio mėnesį Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo Nr. XII-717 2, 5, 6, 7, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-916, buvo patikslinta viešosios naudos NVO sąvoka ir nustatyti viešosios naudos NVO kriterijai, sudarytos geresnės NVO fondo veiklos sąlygos, atlikti pakeitimai, siekiant efektyvesnės Nevyriausybinių organizacijų tarybos (taip pat ir savivaldybės lygiu) veiklos.

112022 m. birželio 7 d. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 7 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1129, buvo įtvirtinta, kad nuo 2025 metų 1,2 proc. GPM gali būti skiriamas tik NVO ir profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai. Tai užtikrina NVO sektoriaus tvaraus finansavimo stiprinimą bei pilietinių organizacijų skatinimą.

12NVO ėmėsi iniciatyvos ir aktyvių veiksmų prisidedant prie krizių – COVID-19 pandemijos, nelegalių migrantų srauto per Baltarusiją, karo pabėgėlių iš Ukrainos – suvaldymo. 2021 m. NVO pasitelkę 1 500 savanorių organizavo pagalbą į Lietuvos Respublikos teritoriją nelegaliai patekusims asmenims, užtikrino sveikatos, socialinių paslaugų ir globos įstaigų nepertraukiamą veikimą kovojant su pandemija. 2022 m. I pusmetį NVO pasitelkę 15 tūkst. savanorių suteikė pirminę humanitarinę pagalbą 62 tūkst. iš Ukrainos pasitraukusiems ir negalintiems į ją grįžti Ukrainos gyventojams. NVO gebėjimas greitai ir lanksčiai reaguoti dar kartą patvirtino NVO sektoriaus vaidmens svarbą bei reikšmingą pagalbą valstybės institucijoms įveikiant krizes.

132021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ Nr. IX-2206 2, 3, 5, 26, 32, 40, 50, 67, 71, 76, 77, 79, 113, 125, 126, 130-1, 136, 138, 139, 140 straipsnių pakeitimo, 69 straipsnio ir IX-1 skyriaus pripažinimo netekusiais galios ir Įstatymo papildymo X-2 skyriumi įstatymą Nr. XIV-816, įtvirtinta NVO sektoriaus teisė teikti humanitarinę pagalbą ir tvarka siekiant darnaus valstybės ir NVO resursų naudojimo, bendro veikimo krizių metu.

14Skėtinės nacionalinės NVO į veiklas įtraukia per 500 tūkst. šalies gyventojų. Keturiolikai skėtinių nacionalinių NVO, vienijančių įvairiose viešosios politikos srityse veikiančias NVO, sudarančias Nacionalinę NVO koaliciją, priklauso daugiau nei 3 000 NVO. Skėtinės nacionalinės NVO (NVO tinklai) teikia informaciją savo nariams ir atstovauja jų interesams įvairiose viešosios politikos srityse. Tokių tinklų veiklą stiprina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, iš dalies finansuodama jų institucinių gebėjimų stiprinimo projektus.

152022 m. pradžioje atlikta sisteminė 2011 m. priimto Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo peržiūra, pasitelkiant partneres NVO rengiamas šio įstatymo pakeitimo projektas, siekiant užtikrinti savanoriškos veiklos kokybę, suderinti teisinį reguliavimąsu veikiančia praktika ir įtvirtinanti naujas savanoriškos veiklos formas (savanorišką tarnybą, krizių valdymo savanorystę).

 

III SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

16.  Veiksmų plano tikslai:

16.1   sudaryti ilgalaikės NVO veiklos plėtros sąlygas;

16.2   sudaryti savanoriškos veiklos plėtros sąlygas;

16.3   didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje.

17.  Siekiant Veiksmų plano tikslo, sprendžiami šie uždaviniai:

17.1 stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą;

17.2 skatinti viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimą, teikiant viešąsias paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą;

17.3 stiprinti ir plėtoti savanorišką veiklą;

17.4 sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize;

17.5 didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje;

17.6 didinti visuomenės informavimą apie NVO sektorių.

18.  Veiksmų plano 17 punkte nurodytiems uždaviniams išspręsti numatytos lėšos nurodytos Veiksmų plano 1 priede.

 

IV SKYRIUS

LAUKIAMI REZULTATAI

 

19.     Veiksmų plano įgyvendinimo rezultatai:

19.1   sustiprinti NVO instituciniai gebėjimai ir sudarytos palankesnės jų plėtros sąlygos, sustiprinta bendruomeninė veikla;

19.2   sustiprintas viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimas, sudarytos palankesnės sąlygos informacijos apie NVO sektorių ir savanorišką veiklą sklaidai;

19.3   padidėjęs savanoriškoje veikloje dalyvaujančių asmenų skaičius

19.4   padidėjęs visuomenės dalyvavimas viešojoje politikoje;

19.5   užtikrinta atvira informacijos sklaida apie NVO sektoriaus vykdomas veiklas bei valstybės biudžeto lėšų panaudojimą šiam sektoriui.

 

V SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

20.     Veiksmų planas įgyvendinamas 2023-2025 m.

21.     Veiksmų plano įgyvendinimas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių.

22.     Veiksmų plano įgyvendinimo stebėseną vykdo ir pasiektą pažangą vertina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

 

VI SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

23.     Veiksmų plano įgyvendinimo vertinimo kriterijų ir jų reikšmių sąrašas pateiktas Veiksmų plano 2 priede.

___________________________

 

Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos

stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano

1 priedas

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO

2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS IR JOMS ĮGYVENDINTI NUMATYTOS LĖŠOS

 

 

Eil.

Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

Asignavimai, tūkst. Eur

 

Priemonės įgyvendinimo veikla

Atsakingi vykdytojai

2023 m.

2024 m.

2025 m.

 

 

Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO)

veiklos stiprinimas

5 083

5 169

5 169

 

 

1.

Pavadinimas: Įgyvendinti NVO fondo veiklą

2 814

2 900

2 900

1.1.

Tikslas: sudaryti ilgalaikės NVO veiklos plėtros sąlygas

2 789

2 875

2 880

1.1.1.

Uždavinys: stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą

2 774

2 855

2 825

1.1.1.1.

 

Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektus

791

795

800

Atrenkami ir finansuojami konkurso būdu atrinkti NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo

projektai.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA), NVO fondas

1.1.1.2.

Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti

konkurso būdu atrinktus nacionalinių NVO

institucinio stiprinimo projektus

809

805

800

Atrenkami ir

finansuojami konkurso

būdu atrinkti

nacionalinių NVO

institucinio stiprinimo

projektai.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas

1.1.1.3.

Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti

konkurso būdu atrinktus NVO institucinio

stiprinimo projektus

898

900

900

Atrenkami ir

finansuojami NVO

projektai pagal NVO fondo tarybos nustatytas strategines NVO

finansavimo kryptis, NVO fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimo kriterijus ir prioritetus.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas

1.1.1.4.

Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti

konkurso būdu atrinktus NVO stiprinimo

projektus

91

95

155

Atrenkami ir

finansuojami NVO

projektai pagal NVO fondo tarybos nustatytas strategines NVO

finansavimo kryptis, NVO fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimo kriterijus ir prioritetus.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas

1.1.1.5.

Priemonė: užtikrinti NVO Fondo tikslų, veiklų įgyvendinimą ir administravimą

20

80

20

Organizuojami NVO fondo tarybos posėdžiai, mokamas atlygis NVO fondo tarybos nariams už vykdomą veiklą; finansuojama NVO fondo administravimo išlaidos.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas

1.1.1.6.

Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuojamų

projektų vertinimas, administravimas ir priežiūra

165

180

150

Atliekamas ir analizuojamas NVO projektų administravimas siekiant jį gerinti

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas

1.1.2.

Uždavinys: skatinti viešojo ir NVO sektorių

bendradarbiavimą, teikiant viešąsias

paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą

15

20

55

 

 

1.1.2.1.

Neteko galios 2023-12-05

1.1.2.2.

Priemonė: atlikti socialinės ekonomikos

sektoriaus tyrimus ir duomenų rinkimą

15

20

55

Atlikti tyrimus dėl NVO sektoriaus situacijos

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, NVO fondas

1.2.

Tikslas: didinti visuomenės dalyvavimą

viešojoje politikoje

25

25

20

 

 

1.2.1.

Uždavinys: didinti visuomenės ir NVO

įsitraukimą į sprendimų priėmimo procesą ir

dalyvavimą viešojoje politikoje

25

25

20

 

 

1.2.1.1.

Priemonė: organizuoti Pilietinės galios indekso tyrimą

25

25

20

Atlikti Pilietinės galios indekso vertinimą

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, NVO fondas

2

Pavadinimas: Įgyvendinti Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo priemones

2269

2269

2269

 

 

2.1.

Tikslas:sudaryti ilgalaikės NVO veiklos plėtros sąlygas

2211

2211

2211

 

 

2.1.1.

Uždavinys: stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą

 

2201

2201

2201

 

 

2.1.1.1.

Priemonė: stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse

2 000

2 000

2 000

Finansuojami konkurso būdu atrinkti bendruomeninių organizacijų ir NVO projektai, skirti bendruomeninei veiklai ir bendruomeniškumui savivaldybėse stiprinti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija,

Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

(toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas)

2.1.1.2.

Priemonė: įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą

180

180

180

Nurodytose savivaldybėse finansuojama konkurso būdu atrinkto partnerio veikla, administruojant bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonę.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Socialinių paslaugų priežiūros departamentas

2.1.1.3.

Priemonė: stiprinti NVO, vienijančias Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus asmenis, nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos

21

21

21

Finansuojami konkurso būdu atrinkti NVO, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus asmenis, nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, projektai, skirti šių asmenų ir jų šeimos narių bendravimui, savitarpio pagalbai plėtoti, istorinei atminčiai liudyti ir išsaugoti, NVO narių įsitraukimui į visuomenės gyvenimą skatinti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Socialinių paslaugų priežiūros departamentas

2.1.2

Uždavinys: sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize

0

0

0

 

 

2.1.2.1.

Priemonė: stebėti, rinkti, vertinti ir sisteminti duomenis apie NVO sektoriaus padėtį, teikti rekomendacijas valstybės institucijoms ir NVO sektoriui

 

0

0

0

Išanalizavus NVO veiklą ir finansavimą reguliuojančius teisės aktus, rengiami teisės aktų projektai, padėsiantys sukurti palankesnes sąlygas NVO veiklai vykdyti ir finansavimui užtikrinti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2.2

Tikslas: sudaryti savanoriškos veiklos plėtros sąlygas

20

20

20

 

 

2.2.1

Uždavinys: stiprinti ir plėtoti savanorišką veiklą

20

20

20

 

 

2.2.1.1.

Priemonė: organizuoti kampanijas, priemones, atlikti gyventojų apklausas skirtas analizuoti ir skatinti gyventojus įsitraukti į savanorišką ir bendruomeninę veiklą, ją koordinuoti, skleisti gerąją patirtį

20

20

20

Organizuojamas priemonių, skatinančių įsitraukti į savanorišką ir bendruomeninę veiklą, ją koordinuoti, įgyvendinimas, savanoriškos ir bendruomeninės veiklos analizė ir gerosios patirties sklaida.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2.2.1.2.

Neteko galios 2022-12-22

 

 

 

 

 

2.3.

Tikslas: didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje

48

48

48

 

 

2.3.1

Uždavinys: didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje

10

10

10

 

 

2.3.1.1.

Priemonė: Organizuoti dalyvaujamosios ir svarstomosios demokratijos instrumentų diegimą

10

10

10

Organizuoti veiklas skirtas dalyvaujamosios ir svarstomosios demokratijos instrumentų diegimui

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2.3.2.

Uždavinys: didinti visuomenės informavimą apie NVO sektorių

38

38

38

 

 

2.3.2.1.

Priemonė: organizuoti informacijos apie nevyriausybines organizacijas kaupimą ir viešinimą

0

0

0

Skelbia informaciją apie NVO veiklą ir finansavimą

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2.3.2.2.

Priemonė: organizuoti tikslinių grupių diskusijas, forumus, mokymus ir kitus renginius, skirtus NVO įtraukčiai į viešųjų paslaugų teikimą didinti, NVO bendradarbiavimui ir plėtrai aptarti, NVO gerajai patirčiai skleisti, NVO problemoms bei aktualijoms viešinti,

organizuoti kampanijas ir priemones, skatinančias įsitraukti į savanorišką veiklą, ją koordinuoti, skleisti gerąją patirtį

38

38

38

Organizuojamos tikslinių grupių diskusijos, forumai, mokymai ir kiti renginiai.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Iš viso finansavimo lėšų:

5169

5169

5169

 

 

____________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-866, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-21, i. k. 2022-26104

Nr. A1-302, 2023-05-11, paskelbta TAR 2023-05-11, i. k. 2023-08985

Nr. A1-567, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16825

Nr. A1-789, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23377

Nr. A1-4, 2024-01-03, paskelbta TAR 2024-01-03, i. k. 2024-00057

 

 

Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės

veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano

2 priedas

 

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO

2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJŲ IR JŲ REIKŠMIŲ SĄRAŠAS

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijaus reikšmė

Atsakingi vykdytojai

2023 m.

2024 m.

2025 m.

1 tikslas:

sudaryti ilgalaikės Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) veiklos plėtros sąlygas

 

 

 

 

 

1 uždavinys:

stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą

 

 

 

 

P-1-1-1

Pilietinės visuomenės organizacijų (toliau – PVO) tvarumo indeksas

2,3

2,2

2,1

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-1-2

Gyventojų, įsitraukusių į bendruomeninių organizacijų veiklą, dalis (procentais)

26

27

28

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

2 uždavinys:

skatinti viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimą, teikiant viešąsias paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą

 

 

 

 

P-1-2-1

PVO tvarumo indekso dedamoji – finansinis tvarumas (balais)

2,9

2,8

2,6

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-2-2

PVO tvarumo indekso dedamoji – paslaugų teikimas (balais)

2,9

2,8

2,6

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 uždavinys:

sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize

 

 

 

 

P-1-3-1

PVO tvarumo indekso dedamoji – teisinė aplinka (balais)

2

2

1,9

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-1-3-2

Parengtų teisės aktų projektų, padėsiančių sukurti palankesnes sąlygas NVO veiklai, skaičius

2

2

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

2 tikslas:

sudaryti savanoriškos veiklos plėtros sąlygas

 

 

 

 

 

1 uždavinys:

stiprinti ir plėtoti savanorišką veiklą

 

 

 

 

P-2-1-1

Gyventojų, per paskutinius 12 mėnesių dalyvavusių savanoriškoje veikloje, skaičius (procentais)

18

19

21

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

3 tikslas:

didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje

 

 

 

 

 

1 uždavinys:

didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje

 

 

 

 

P-3-1-1

Pilietinės galios indeksas

42

44

45

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-1-2

Parengtų rekomendacijos dėl didesnio visuomenės įtraukimo į sprendimų priėmimo procesą ir įdiegtų nauji svarstomosios demokratijos instrumentų, skaičius

1

2

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

2 uždavinys:

didinti visuomenės informavimą apie NVO sektorių

 

 

 

 

P-3-2-1

parengtų rekomendacijų valstybės institucijoms dėl NVO sektoriaus viešinimo, skaičius

2

2

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

P-3-2-2

Suorganizuotų renginių, skirtų NVO ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimui skatinti, NVO gerajai patirčiai skleisti, NVO problemoms bei aktualijoms viešinti, skaičius

4

4

4

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

 

____________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-866, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-21, i. k. 2022-26104

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-302, 2023-05-11, paskelbta TAR 2023-05-11, i. k. 2023-08985

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-567, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16825

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-789, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23377

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-4, 2024-01-03, paskelbta TAR 2024-01-03, i. k. 2024-00057

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo