Suvestinė redakcija nuo 2023-12-05 iki 2024-01-03
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-09-09, i. k. 2022-18581
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 9 d. Nr. A1-596
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 3 dalimi, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.13 papunkčiu bei Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 200-202 punktais ir atsižvelgdama į 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, 1 priede nurodyto 2 tikslo 2.7 uždavinį:
1. T v i r t i n u pridedamą Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų planą (toliau – Veiksmų planas).
2. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant Veiksmų planą ir iš savivaldybių biudžetų skirti lėšų jo priemonėms įgyvendinti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro
2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano (toliau – Veiksmų planas) tikslas – sudaryti ilgalaikės nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) sektoriaus plėtros sąlygas, skatinti NVO vienijimąsi ir bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi, NVO finansinį savarankiškumą, verslumą, savanoriškos veiklos plėtrą, užtikrinti informacijos apie NVO sektorių sklaidą, stiprinti bendruomeninę veiklą.
II SKYRIUS
NVO SEKTORIAUS PADĖTIES APŽVALGA
2. NVO sektorius yra organizuotos pilietinės visuomenės pagrindas. NVO laikomos valstybės pilietinio, socialinio ir iš dalies ekonominio gyvenimo rodikliu, atspindinčiu visuomenės raidos ypatybes ir problemas tam tikru laikotarpiu, lanksčiai ir operatyviai reaguojančiu į kintančius visuomenės poreikius. Piliečių telkimasis į NVO, aktyvus dalyvavimas jų veikloje, tankus stiprių NVO tinklas yra esminė demokratijos išlikimo ir jos raidos sąlyga. Dalyvavimas NVO veikloje skatina asmenis imtis iniciatyvos, bendradarbiauti, prisiimti atsakomybę už bendruosius valstybės reikalus.
3. Valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) duomenimis (Registrų centras, 2022 m.) , 2022 m. rugpjūčio mėn. Lietuvoje buvo apie 33 200 pelno nesiekiančių juridinių asmenų – labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar viešųjų įstaigų, tačiau trūksta duomenų, rodančių, kiek iš jų atitinka Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme įtvirtintą NVO sąvoką. 2021 m. Lietuvos bendruomeninių organizacijų veiklos galimybių ir poreikių tyrimo duomenimis (2021 m. Lietuvos vietos bendruomenių organizacijų sąjunga), Lietuvoje veikia 2 004 bendruomeninės organizacijos.
Siekiant legviau nustatyti visuomenės labui veikiančias asociacijas, labdaros ir paramos fondus ar viešąsias įstaigas, turėti tikslesnių duomenų apie šalyje veikiančias NVO ir taip užtikrinti efektyvesnį valstybės politikos formavimą stiprinant NVO, nuo 2020 m. Lietuvoje veikiančios NVO gali įregistruoti NVO statusą Registrų centre. 2022 m. rugpjūčio duomenimis, yra 2 019 organizacijų, įregistravusių NVO statusą.
4. Jungtinių Amerikos Valstijų Tarptautinės plėtros agentūros (USAID) skaičiuojamas pilietinės visuomenės organizacijų (toliau – PVO) tvarumo indeksas Lietuvoje beveik nekito nuo 2002 m. ir siekė vos 2,7 balo. 2018 m. šis indeksas pasiekė aukščiausią reikšmę – 2,6 balo (tokia indekso reikšmė buvo užfiksuota 2003 m., o nuo 2003 m. ji krito iki 2,7–2,8 balo). Naujausioje PVO tvarumo indekso ataskaitoje (USAID, 2020) nurodyta, kad 2020 m. bendras PVO tvarumo indeksas (2,5 balo) nepakito, tačiau teigiamų pokyčių pastebėta penkiose PVO sektoriaus srityse: organizacinio pajėgumo, finansinio tvarumo, paslaugų teikimo, sektoriaus infrastruktūros ir viešojo įvaizdžio. Nemažai NVO sudėtingomis sąlygomis (pandemijos metu) ėmėsi lyderystės ir tai lėmė teigiamus pokyčius organizacinio pajėgumo, paslaugų teikimo srityse. NVO pastangos kovojant su pandemija buvo įvertintos, todėl gerėjo šio sektoriaus įvaizdis. Lietuvos Respublikos Vyriausybės finansinės priemonės padėjo švelninti neigiamą pandemijos poveikį NVO sektoriui, o Europos Sąjungos finansavimo programų lankstumas – didinti finansinį šio sektoriaus tvarumą.
5. Gyventojų dalyvaujančių savanoriškoje veikloje daugėja, tačiau nežymiai. 2021 m. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu atlikto Bendruomeninės ir savanoriškos veiklos Lietuvoje tyrimo (Vilmorus, 2022) duomenimis, per 12 mėnesių savanoriškoje veikloje dalyvavo vos 16,3 proc. apklausos dalyvių. Susirūpinimą kelia net 51 proc. apklaustųjų nusiteikimas nedalyvauti savanoriškoje veikloje. Pagridinės nedalyvavimo šioje veikloje priežastys, respondentų nuomone, – laiko stoka, amžiaus ir sveikatos problemos. 11,3 proc. jų teigė, kad trūksta informacijos apie galimybes įsitraukti į savanorišką veiklą.
6. 2019 m. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu atlikto Bendruomeninės ir savanoriškos veiklos Lietuvoje tyrimo tyrimo (Vilmorus, 2019) duomenimis, 2019 m. gyventojų apklausos rezultatai rodo, kad jų pasitikėjimas NVO sektoriumi nuolat auga: 2012 m. buvo 32 proc., 2018 m. – 52 proc, o 2019 m. – 55 proc.(Vilmorus, 2019).
7. Pilietinės visuomenės instituto 2020 m. atlikto Pilietinio galios indekso (toliau – PGI) tyrimo duomenys (Civitas, 2021) rodo, kad COVID-19 pandemijos ir jos metu paskelbtų dviejų karantinų metu savanoriavo 9 proc. Lietuvos gyventojų. Tai kiek mažiau nei prieš metus atliktosios apklausos metu (15 proc.). Iš šių savanorių tik trečdalis savanoriavo reguliariai (bent kartą per savaitę ar bent kartą per mėnesį). Daugiausia respondentų savanoriavo retkarčiais, prisidėdami prie tuo metu organizuojamų akcijų. PGI tyrimo duomenys rodo, kad karantino metu itin mažai atsirado naujų savanorių, kurie neturėjo savanorystės patirties iki pandemijos. Tuo metu nesavanoriaujantieji ir neketinantys to daryti ir toliau sudaro didžiausią dalį visų respondentų – 54 proc.
8. PGI tyrimo duomenimis, gyventojų nuomone – 2020 m. sumažėjo nevyriausybinių, visuomeninių organizacijų ir bendruomenių įtaka viešųjų sprendimų priėmimo procesui (jų įtaka įvertinta 2020 m. – 5,17 balais, 2019 m. – 6 balais, 2016 m. – 5,5 balais).
9. PGI tyrimo duomenimis, matuojant visuomenės organizacinę narystę, populiariausia organizacinė narystė – vietos bendruomenėse. Joms priklausantys nurodė 23 proc. respondentų ir tai yra 17 proc. daugiau nei prieš ketverius metus (tuomet vietos bendruomenėms priklausantys nurodė 6 proc.).
10. 2022 m. sausio mėnesį Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo Nr. XII-717 2, 5, 6, 7, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-916, buvo patikslinta viešosios naudos NVO sąvoka ir nustatyti viešosios naudos NVO kriterijai, sudarytos geresnės NVO fondo veiklos sąlygos, atlikti pakeitimai, siekiant efektyvesnės Nevyriausybinių organizacijų tarybos (taip pat ir savivaldybės lygiu) veiklos.
11. 2022 m. birželio 7 d. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 7 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1129, buvo įtvirtinta, kad nuo 2025 metų 1,2 proc. GPM gali būti skiriamas tik NVO ir profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai. Tai užtikrina NVO sektoriaus tvaraus finansavimo stiprinimą bei pilietinių organizacijų skatinimą.
12. NVO ėmėsi iniciatyvos ir aktyvių veiksmų prisidedant prie krizių – COVID-19 pandemijos, nelegalių migrantų srauto per Baltarusiją, karo pabėgėlių iš Ukrainos – suvaldymo. 2021 m. NVO pasitelkę 1 500 savanorių organizavo pagalbą į Lietuvos Respublikos teritoriją nelegaliai patekusims asmenims, užtikrino sveikatos, socialinių paslaugų ir globos įstaigų nepertraukiamą veikimą kovojant su pandemija. 2022 m. I pusmetį NVO pasitelkę 15 tūkst. savanorių suteikė pirminę humanitarinę pagalbą 62 tūkst. iš Ukrainos pasitraukusiems ir negalintiems į ją grįžti Ukrainos gyventojams. NVO gebėjimas greitai ir lanksčiai reaguoti dar kartą patvirtino NVO sektoriaus vaidmens svarbą bei reikšmingą pagalbą valstybės institucijoms įveikiant krizes.
13. 2021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ Nr. IX-2206 2, 3, 5, 26, 32, 40, 50, 67, 71, 76, 77, 79, 113, 125, 126, 130-1, 136, 138, 139, 140 straipsnių pakeitimo, 69 straipsnio ir IX-1 skyriaus pripažinimo netekusiais galios ir Įstatymo papildymo X-2 skyriumi įstatymą Nr. XIV-816, įtvirtinta NVO sektoriaus teisė teikti humanitarinę pagalbą ir tvarka siekiant darnaus valstybės ir NVO resursų naudojimo, bendro veikimo krizių metu.
14. Skėtinės nacionalinės NVO į veiklas įtraukia per 500 tūkst. šalies gyventojų. Keturiolikai skėtinių nacionalinių NVO, vienijančių įvairiose viešosios politikos srityse veikiančias NVO, sudarančias Nacionalinę NVO koaliciją, priklauso daugiau nei 3 000 NVO. Skėtinės nacionalinės NVO (NVO tinklai) teikia informaciją savo nariams ir atstovauja jų interesams įvairiose viešosios politikos srityse. Tokių tinklų veiklą stiprina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, iš dalies finansuodama jų institucinių gebėjimų stiprinimo projektus.
15. 2022 m. pradžioje atlikta sisteminė 2011 m. priimto Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo peržiūra, pasitelkiant partneres NVO rengiamas šio įstatymo pakeitimo projektas, siekiant užtikrinti savanoriškos veiklos kokybę, suderinti teisinį reguliavimąsu veikiančia praktika ir įtvirtinanti naujas savanoriškos veiklos formas (savanorišką tarnybą, krizių valdymo savanorystę).
III SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
16. Veiksmų plano tikslai:
17. Siekiant Veiksmų plano tikslo, sprendžiami šie uždaviniai:
17.2 skatinti viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimą, teikiant viešąsias paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą;
17.4 sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize;
17.5 didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje;
IV SKYRIUS
LAUKIAMI REZULTATAI
19. Veiksmų plano įgyvendinimo rezultatai:
19.1 sustiprinti NVO instituciniai gebėjimai ir sudarytos palankesnės jų plėtros sąlygos, sustiprinta bendruomeninė veikla;
19.2 sustiprintas viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimas, sudarytos palankesnės sąlygos informacijos apie NVO sektorių ir savanorišką veiklą sklaidai;
V SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS
21. Veiksmų plano įgyvendinimas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių.
VI SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos
stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano
1 priedas
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO
2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS IR JOMS ĮGYVENDINTI NUMATYTOS LĖŠOS
Eil. Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
Asignavimai, tūkst. Eur
|
Priemonės įgyvendinimo veikla |
Atsakingi vykdytojai |
||
2023 m. |
2024 m. |
2025 m. |
||||
|
Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) veiklos stiprinimas |
5 083 |
5 169 |
5 169 |
|
|
1. |
Pavadinimas: Įgyvendinti NVO fondo veiklą |
2 814 |
2 900 |
2 900 |
||
1.1. |
Tikslas: sudaryti ilgalaikės NVO veiklos plėtros sąlygas |
2 789 |
2 880 |
2 880 |
||
1.1.1.
|
Uždavinys: stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą |
2 774 |
2 825 |
2 825 |
||
1.1.1.1.
|
Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektus |
791 |
795 |
800 |
Atrenkami ir finansuojami konkurso būdu atrinkti NVO vienijančių asociacijų institucinio stiprinimo projektai. |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA), NVO fondas |
1.1.1.2. |
Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus nacionalinių NVO institucinio stiprinimo projektus |
809 |
805 |
800 |
Atrenkami ir finansuojami konkurso būdu atrinkti nacionalinių NVO institucinio stiprinimo projektai. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas |
1.1.1.3. |
Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus NVO institucinio stiprinimo projektus |
898 |
900 |
900 |
Atrenkami ir finansuojami NVO projektai pagal NVO fondo tarybos nustatytas strategines NVO finansavimo kryptis, NVO fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimo kriterijus ir prioritetus. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas |
1.1.1.4. |
Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuoti konkurso būdu atrinktus NVO stiprinimo projektus |
91 |
95 |
155 |
Atrenkami ir finansuojami NVO projektai pagal NVO fondo tarybos nustatytas strategines NVO finansavimo kryptis, NVO fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimo kriterijus ir prioritetus. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas |
1.1.1.5. |
Priemonė: užtikrinti NVO Fondo tikslų, veiklų įgyvendinimą ir administravimą |
20 |
80 |
20 |
Organizuojami NVO fondo tarybos posėdžiai, mokamas atlygis NVO fondo tarybos nariams už vykdomą veiklą; finansuojama NVO fondo administravimo išlaidos. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas |
1.1.1.6. |
Priemonė: NVO fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimas, administravimas ir priežiūra |
165 |
150 |
150 |
Atliekamas ir analizuojamas NVO projektų administravimas, siekiant jį gerinti |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA, NVO fondas |
1.1.2. |
Uždavinys: skatinti viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimą, teikiant viešąsias paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą |
15 |
55 |
55 |
|
|
1.1.2.1. |
Neteko galios 2023-12-05 |
|||||
1.1.2.2. |
Priemonė: atlikti socialinės ekonomikos sektoriaus tyrimus ir duomenų rinkimą |
15 |
55 |
55 |
Atlikti tyrimus dėl NVO sektoriaus situacijos |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, NVO fondas |
1.2 |
Tikslas: didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje |
25 |
20 |
20 |
|
|
1.2.1 |
Uždavinys: didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje |
25 |
20 |
20 |
|
|
1.2.1.1. |
Priemonė: organizuoti Pilietinės galios indekos tyrimą |
25 |
20 |
20 |
Atlikti Pilietinės galios indekso vertinimą |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, NVO Fondas |
2 |
Pavadinimas: Įgyvendinti Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo priemones |
2269 |
2269 |
2269 |
|
|
2.1. |
Tikslas:sudaryti ilgalaikės NVO veiklos plėtros sąlygas |
2211 |
2211 |
2211 |
|
|
2.1.1. |
Uždavinys: stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą
|
2201 |
2201 |
2201 |
|
|
2.1.1.1. |
Priemonė: stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse |
2 000 |
2 000 |
2 000 |
Finansuojami konkurso būdu atrinkti bendruomeninių organizacijų ir NVO projektai, skirti bendruomeninei veiklai ir bendruomeniškumui savivaldybėse stiprinti. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas) |
2.1.1.2. |
Priemonė: įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą |
180 |
180 |
180 |
Nurodytose savivaldybėse finansuojama konkurso būdu atrinkto partnerio veikla, administruojant bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonę. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Socialinių paslaugų priežiūros departamentas |
2.1.1.3. |
Priemonė: stiprinti NVO, vienijančias Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus asmenis, nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos |
21 |
21 |
21 |
Finansuojami konkurso būdu atrinkti NVO, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus asmenis, nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, projektai, skirti šių asmenų ir jų šeimos narių bendravimui, savitarpio pagalbai plėtoti, istorinei atminčiai liudyti ir išsaugoti, NVO narių įsitraukimui į visuomenės gyvenimą skatinti. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Socialinių paslaugų priežiūros departamentas |
2.1.2 |
Uždavinys: sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize |
0 |
0 |
0 |
|
|
2.1.2.1. |
Priemonė: stebėti, rinkti, vertinti ir sisteminti duomenis apie NVO sektoriaus padėtį, teikti rekomendacijas valstybės institucijoms ir NVO sektoriui
|
0 |
0 |
0 |
Išanalizavus NVO veiklą ir finansavimą reguliuojančius teisės aktus, rengiami teisės aktų projektai, padėsiantys sukurti palankesnes sąlygas NVO veiklai vykdyti ir finansavimui užtikrinti. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
2.2 |
Tikslas: sudaryti savanoriškos veiklos plėtros sąlygas |
20 |
20 |
20 |
|
|
2.2.1 |
Uždavinys: stiprinti ir plėtoti savanorišką veiklą |
20 |
20 |
20 |
|
|
2.2.1.1. |
Priemonė: organizuoti kampanijas, priemones, atlikti gyventojų apklausas skirtas analizuoti ir skatinti gyventojus įsitraukti į savanorišką ir bendruomeninę veiklą, ją koordinuoti, skleisti gerąją patirtį |
20 |
20 |
20 |
Organizuojamas priemonių, skatinančių įsitraukti į savanorišką ir bendruomeninę veiklą, ją koordinuoti, įgyvendinimas, savanoriškos ir bendruomeninės veiklos analizė ir gerosios patirties sklaida. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
2.2.1.2. |
Neteko galios 2022-12-22 |
|
|
|
|
|
2.3. |
Tikslas: didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje |
48 |
48 |
48 |
|
|
2.3.1 |
Uždavinys: didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje |
10 |
10 |
10 |
|
|
2.3.1.1. |
Priemonė: Organizuoti dalyvaujamosios ir svarstomosios demokratijos instrumentų diegimą |
10 |
10 |
10 |
Organizuoti veiklas skirtas dalyvaujamosios ir svarstomosios demokratijos instrumentų diegimui |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
2.3.2. |
Uždavinys: didinti visuomenės informavimą apie NVO sektorių |
38 |
38 |
38 |
|
|
2.3.2.1. |
Priemonė: organizuoti informacijos apie nevyriausybines organizacijas kaupimą ir viešinimą |
0 |
0 |
0 |
Skelbia informaciją apie NVO veiklą ir finansavimą |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
2.3.2.2. |
Priemonė: organizuoti tikslinių grupių diskusijas, forumus, mokymus ir kitus renginius, skirtus NVO įtraukčiai į viešųjų paslaugų teikimą didinti, NVO bendradarbiavimui ir plėtrai aptarti, NVO gerajai patirčiai skleisti, NVO problemoms bei aktualijoms viešinti, organizuoti kampanijas ir priemones, skatinančias įsitraukti į savanorišką veiklą, ją koordinuoti, skleisti gerąją patirtį |
38 |
38 |
38 |
Organizuojamos tikslinių grupių diskusijos, forumai, mokymai ir kiti renginiai. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
Iš viso finansavimo lėšų: |
5169 |
5169 |
5169 |
|
____________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-866, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-21, i. k. 2022-26104
Nr. A1-302, 2023-05-11, paskelbta TAR 2023-05-11, i. k. 2023-08985
Nr. A1-567, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16825
Nr. A1-789, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23377
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės
veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano
2 priedas
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO
2023-2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJŲ IR JŲ REIKŠMIŲ SĄRAŠAS
Vertinimo kriterijaus kodas |
Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijaus reikšmė |
Atsakingi vykdytojai |
||
2023 m. |
2024 m. |
2025 m. |
|||
1 tikslas: sudaryti ilgalaikės Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) veiklos plėtros sąlygas |
|
|
|
|
|
|
1 uždavinys: stiprinti NVO institucinius gebėjimus ir veiklą |
|
|
|
|
P-1-1-1 |
Pilietinės visuomenės organizacijų (toliau – PVO) tvarumo indeksas |
2,3 |
2,2 |
2,1 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-1-1-2 |
Gyventojų, įsitraukusių į bendruomeninių organizacijų veiklą, dalis (procentais) |
26 |
27 |
28 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
2 uždavinys: skatinti viešojo ir NVO sektorių bendradarbiavimą, teikiant viešąsias paslaugas, didinti NVO finansinį tvarumą |
|
|
|
|
P-1-2-1 |
PVO tvarumo indekso dedamoji – finansinis tvarumas (balais) |
2,9 |
2,8 |
2,6 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-1-2-2 |
PVO tvarumo indekso dedamoji – paslaugų teikimas (balais) |
2,9 |
2,8 |
2,6 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 uždavinys: sudaryti sąlygas, tobulinti NVO veiklos teisinį reguliavimą, remiantis NVO duomenimis bei sisteminga jų analize |
|
|
|
|
P-1-3-1 |
PVO tvarumo indekso dedamoji – teisinė aplinka (balais) |
2 |
2 |
1,9 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-1-3-2 |
Parengtų teisės aktų projektų, padėsiančių sukurti palankesnes sąlygas NVO veiklai, skaičius |
2 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
2 tikslas: sudaryti savanoriškos veiklos plėtros sąlygas |
|
|
|
|
|
1 uždavinys: stiprinti ir plėtoti savanorišką veiklą |
|
|
|
|
P-2-1-1 |
Gyventojų, per paskutinius 12 mėnesių dalyvavusių savanoriškoje veikloje, skaičius (procentais) |
18 |
19 |
21 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslas: didinti visuomenės dalyvavimą viešojoje politikoje |
|
|
|
|
|
1 uždavinys: didinti visuomenės ir NVO įsitraukimą į sprendimų primėmimo procesą ir dalyvavimą viešojoje politikoje |
|
|
|
|
P-3-1-1 |
Pilietinės galios indeksas |
42 |
44 |
45 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-1-2 |
Parengtų rekomendacijos dėl didesnio visuomenės įtraukimo į sprendimų priėmimo procesą ir įdiegtų nauji svarstomosios demokratijos instrumentų, skaičius |
1 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
2 uždavinys: didinti visuomenės informavimą apie NVO sektorių |
|
|
|
|
P-3-2-1 |
parengtų rekomendacijų valstybės institucijoms dėl NVO sektoriaus viešinimo, skaičius |
2 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-2-2 |
Suorganizuotų renginių, skirtų NVO ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimui skatinti, NVO gerajai patirčiai skleisti, NVO problemoms bei aktualijoms viešinti, skaičius |
4 |
4 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
____________________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-866, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-21, i. k. 2022-26104
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-302, 2023-05-11, paskelbta TAR 2023-05-11, i. k. 2023-08985
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-567, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16825
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-789, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23377
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymo Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo