Suvestinė redakcija nuo 2023-06-01 iki 2023-11-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-05-06, i. k. 2020-09685

 

 

HERBASmazas

 

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. T2-114

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 30 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Preambulės pakeitimai:

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

 

1.     Patvirtinti Pinginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.     Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimą Nr. T2-391 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.     Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                            Skirmantas Mockevičius

 

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T2-114

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos, piniginės socialinės paramos teikimo formas, skyrimo ir mokėjimo pagrindus, pajamų piniginei socialinei paramai gauti apskaičiavimo tvarką, neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimą, kada piniginė socialinė parama skiriama išimties atvejais, Savivaldybės administracijos teises ir komisijų funkcijas, skiriant piniginę socialinę paramą.

2.  Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje, įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą savivaldybėje arba, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos ir neįtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, faktiškai gyvenantiems savivaldybėje.

3Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatomis (toliau – Įstatymas)  ir šiuo Aprašu. Tais atvejais, kai piniginės socialinės paramos teikimo nereglamentuoja šis Aprašas, taikomos Įstatymo nuostatos. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose piniginę socialinę paramą, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO

 

4.  Dėl piniginės socialinės paramos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi kiekvieno mėnesio 5–25 dienomis į Savivaldybės administracijos seniūnijas (toliau – seniūnijos) pagal deklaruotą gyvenamąją vietą arba nuomojamo būsto vietą (raštu sudarę gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį ir ją įregistravę viešame registre). Tie asmenys, kurių savivaldybėje deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine, arba nėra deklaravę gyvenamosios vietos, dėl socialinės pašalpos skyrimo kreipiasi į seniūniją pagal savo faktinę gyvenamąją vietą.

5.  Prašymas-paraiška skirti paramą ir kiti reikiami dokumentai, pateikti po einamojo mėnesio 25 dienos, nagrinėjami kitą mėnesį, o socialinė pašalpa ar kompensacijos už praėjusius mėnesius išmokamos pareiškėjui teisės aktų nustatyta tvarka.

6.  Seniūnija gautą prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį, į kurį, jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, įrašoma informacija apie tai, kokių dokumentų trūksta. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos pagal mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, pajamas. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos pagal mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, pajamas, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, seniūnija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžina prašymą-paraišką bei jo pateiktus dokumentus, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

7Dokumentai, kuriuos reikia pateikti kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos, nurodyti Įstatymo 20 straipsnyje.

8.  Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti. Piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos:

8.1.  pagal poreikį;

8.2.  kreipimosi mėnesį – tų asmenų, kurie kreipėsi pirmą kartą;

8.3.  ne rečiau kaip kartą per metus – tų asmenų, kurių pajamos yra tik išmoka vaikui ir socialinė pašalpa;

8.4.  ne rečiau kaip kartą per dvejus metus – kitų socialinės pašalpos gavėjų;

8.5.  ne mažiau kaip 10 prašymų-paraiškų per mėnesį asmenų, kurie kreipėsi dėl kompensacijų Jurbarko miesto seniūnijoje.

9.  Dėl kompensacijų pirmą kartą besikreipiantys asmenys pateikia pažymas apie bute ar name gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis, miesto gyventojams jas išduoda Savivaldybės administracijos Teisės ir Civilinės metrikacijos skyrius, o kaimo vietovėse – seniūnijos. Vėliau pažymos pateikiamos pagal poreikį.

 

III SKYRIUS

PAJAMŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

10.   Pajamų piniginei socialinei paramai gauti apskaičiavimą reglamentuoja Įstatymo 18 ir 19 straipsniai.

11.   Pajamų šaltinio pasikeitimu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui nelaikomi:

11.1.    socialinės pašalpos nutraukimas arba pasibaigimas,

11.2.    ligos pašalpos mokėjimas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų,

11.3.    persiregistravimas Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba),

11.4.    išmokų gavimas iš Nacionalinės mokėjimo agentūros,

11.5.    pajamos iš individualios veiklos, kai verslo liudijimas išsiperkamas kas mėnesį su ne didesne nei 5 darbo dienų pertrauka.

 

IV SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

12.   Piniginės socialinės paramos skyrimą reglamentuoja Įstatymo 21 straipsnis.

13. Neteko galios nuo 2022-10-05

Punkto naikinimas:

Nr. T2-209, 2022-09-29, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20130

 

14.   Jeigu piniginė socialinė parama esant pajamų šaltinio pasikeitimui skiriama / neskiriama trumpesniam nei 3 mėnesių laikotarpiui, naujo prašymo priimti nereikia.

15.   Seniūnijos socialinis darbuotojas Socialinės paramos teikimo komisijai teikia svarstyti visus šio Aprašo VI ir VII skyriuose nurodytus atvejus.

16. Piniginė socialinė parama skiriama seniūnijos sprendimu. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, savivaldybės mero nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

 

17. Neteko galios nuo 2023-06-01

Punkto naikinimas:

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

 

18.   Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia sąrašus apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti (toliau – sąrašus).

19.   Sąrašus pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

20.   Sąrašai pateikiami šilumos energiją ir vandenį teikiančioms organizacijoms bei daugiabučių namų savininkų bendrijoms iki mėnesio, einančio po kreipimosi mėnesio, pirmos darbo dienos.

21.   Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartis su šilumos energiją bei vandenį teikiančiomis organizacijomis bei daugiabučių namų savininkų bendrijomis dėl kompensacijų skyrimo ir skaičiavimo.

22.   Šilumos energiją ir vandenį teikiančios organizacijos kompensacijas apskaičiuoja vadovaudamosi Įstatymu ir atsižvelgdamos į sąrašuose pateiktą informaciją.

23.   Šilumos ir vandens tiekėjai kiekvieną mėnesį iki mėnesio 15 dienos Savivaldybės administracijai pateikia informaciją apie kompensacijų gyventojams skaičiavimą ir kompensuotinų lėšų sumą. Prie šios informacijos šilumos ir vandens tiekėjai pateikia sąrašus asmenų, kuriems buvo paskirtos kompensacijos. Šiuose sąrašuose nurodoma asmens vardas ir pavardė, atsiskaitymo knygelės arba abonento numeris, adresas, mėnuo, už kurį kompensacija buvo skaičiuota, mėnuo, kurį buvo skaičiuojama kompensacija, kompensacijos rūšis (būsto šildymo, geriamojo ar karšto vandens), asmeniui (būstui) priskaičiuota suma ir kompensacijos suma.

24.   Centrinė administracijos buhalterija kompensuotinų lėšų sumas pagal pateiktus pranešimus perveda į šilumos energiją ir vandenį tiekiančių organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

25.   Kompensacijų skaičiavimo duomenys pagal Kompensacijų skyrimo ir skaičiavimo sutartis elektroniniu būdu arba raštu perduodami Socialinės paramos skyriaus atsakingam specialistui, kuris atlieka programinį duomenų patikrinimą, formuoja klaidų testavimo protokolus, patikrintus duomenis importuoja į informacinę sistemą „Parama“. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, atsitiktiniu būdu patikrinęs daugiabučių namų savininkų bendrijų ir kitų organizacijų pateiktus skaičiavimus, ar kompensacijos apskaičiuotos tiems asmenims, kurie turi teisę į jas, ar skaičiavimai atlikti pagal tas pajamas ir tam laikotarpiui, kurie buvo pateikti skaičiuojančiai organizacijai, atsižvelgdamas į patikrinimo rezultatus, suveda patikrintus duomenis į informacinę sistemą „Parama“, suderina gautų pranešimų iš organizacijų bendras sumas su bendromis sumomis, nurodytomis sąrašuose.

26. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, seniūnijos apskaičiuoja ir skiria naudodamosi kompiuterine programa „Parama“:

Kompensacijos skaičiuojamos vadovaujantis formomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. A1-35 „Dėl dokumentų, nustatytų Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo, formų patvirtinimo“, vidutines kuro kainas, patvirtintas Savivaldybės tarybos sprendimu;

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-209, 2022-09-29, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20130

 

27. Neteko galios nuo 2023-06-01

Punkto naikinimas:

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

 

28.   Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo užpildo prašymo-paraiškos priedą – informaciją apie būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens tiekimo būdą ir įrangą.

29. Neteko galios nuo 2022-10-05

Punkto naikinimas:

Nr. T2-209, 2022-09-29, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20130

 

29. Šildymo sezonu, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, laikomas 6 mėnesių laikotarpis.

Papildyta punktu:

Nr. T2-100, 2023-04-07, paskelbta TAR 2023-04-11, i. k. 2023-06950

 

30.   Šilumos energiją ir vandenį teikiančios organizacijos pateikia Socialinės paramos skyriui sutartyse nustatytomis sąlygomis joms skolingų asmenų, kurie turi teisę į kompensacijas, sąrašus.

 

V SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

31.   Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

31.1.   pinigais. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį pagal Socialinės paramos skyriaus sudarytus ir Centrinei administracijos buhalterijai pateiktus žiniaraščius kiekvieno mėnesio 16–25 dienomis;

31.2.   nepinigine forma vadovaujantis Išmokų teikimo šeimoms ir asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.

32.   Kompensacijos teikiamos:

32.1.   apskaičiuotų kompensacijų sumą už praėjusį mėnesį pervedant į šilumos energiją ir vandenį teikiančios organizacijos atsiskaitomąją sąskaitą banke pagal Kompensacijų skyrimo ir skaičiavimo sutartyje numatytas sąlygas;

32.2.   pinigais. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos teikiamos pagal Socialinės paramos skyriaus sudarytus ir Centrinei administracijos buhalterijai pateiktus žiniaraščius;

32.3.   nepinigine forma šeimoms ir asmenims, patiriantiems socialinę riziką, vadovaujantis  Išmokų teikimo šeimoms ir asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

33.   Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą ir atsižvelgdama į buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateiktą informaciją, Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, turi teisę:

33.1.    3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį. Jeigu nėra šiame punkte nurodytų išimčių, socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

33.2.    3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šių punktų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė, negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar asmens raštu pateiktu sutikimu yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį;

33.3.    jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

33.4.    jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki šios pareigos bus įvykdytos;

33.5.    3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 7 punkte nustatytos pareigos. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma);

33.6.    6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą, išskyrus atvejus, kai:

33.6.1. turimos lėšos yra terminuotas arba taupomasis indėlis;

33.6.2. turimos lėšos yra investuotos;

33.6.3. turimos lėšos priklauso kitam asmeniui, pateikus tai patvirtinančius dokumentus ir kt.;

33.7.    6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

33.8.    6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) vykdo nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą ir kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

33.9.    6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

33.10patikrinusi bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena (2 kartus per mėnesį Socialinės paramos teikimo komisijai apsilankius ir neradus asmens prašyme-paraiškoje nurodytu adresu ir gavus informaciją iš kitų institucijų ir kt.), arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja.

 

 

VII SKYRIUS

PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA IŠIMTIES ATVEJAIS

 

34.   Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą ir atsižvelgdama į buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateiktą informaciją, Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu, turi teisę išimties atvejais:

34.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatyto reikalavimo;

34.1 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

34.1 skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-252, 2020-09-24, paskelbta TAR 2020-09-28, i. k. 2020-20135

 

34.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyto reikalavimo;

34.2 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

34.2 skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-252, 2020-09-24, paskelbta TAR 2020-09-28, i. k. 2020-20135

 

34.3skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

34.4skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

34.5skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

34.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už Įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatytą reikalavimą: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

34.6 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

34.6 skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už Įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka šio įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-252, 2020-09-24, paskelbta TAR 2020-09-28, i. k. 2020-20135

 

34.7skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

34.8skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

34.9skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

34.10skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

 

VIII SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS GRĄŽINIMAS AR IŠIEŠKOJIMAS

 

35.   Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gauta piniginė socialinė parama grąžinama arba išieškoma vadovaujantis Įstatymo 26 straipsnio ir Pašalpų išmokėjimo ir grąžinimo bei vidaus kontrolės procedūrų tvarkos aprašo, patvirtinto Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. O1-498 „Dėl pašalpų išmokėjimo ir grąžinimo bei vidaus kontrolės procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.

36. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

 

IX SKYRIUS

SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJA

 

37.   Kiekvienoje seniūnijoje Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaromos Socialinės paramos teikimo komisijos, į kurių sudėtį seniūno teikimu gali būti įtraukiami bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir religinių bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai, socialiniai darbuotojai, kitų institucijų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.

38.   Socialinės paramos teikimo komisija sudaroma iš 5–9 asmenų, komisijos pirmininku skiriamas seniūnijos seniūnas.

39.   Socialinės paramos teikimo komisija nagrinėja bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens šeiminę padėtį, gyvenimo sąlygas, turimą turtą, užimtumą, neteisingai pateiktus duomenis bei kitus šio Aprašo VI ir VII skyriuose nurodytus atvejus ir teikia rekomendacijas seniūnijai dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui bei teikia rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos teikimo formos – pinigais ar nepinigine forma.

40.   Socialinės paramos teikimo komisijos savo darbą organizuoja pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus Socialinės paramos teikimo komisijos nuostatus.

41.   Socialinės paramos teikimo komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą, skyrimą nepingine forma ar pinigais.

42.   Svarstytinus piniginės socialinės paramos skyrimo atvejus ir visus su tuo susijusius turimus dokumentus bei informaciją Socialinės paramos teikimo komisijai pateikia prašymą-paraišką priėmusi seniūnija.

43.   Socialinės paramos teikimo komisijos nariai prieš pradėdami darbą privalo pasirašyti konfidencialumo deklaraciją, kuria įsipareigoja užtikrinti nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą.

 

X SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO KOMISIJA

 

44.   Piniginės socialinės paramos skyrimo komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu.

45.   Piniginės socialinės paramos skyrimo komisija savo darbą organizuoja vadovaudamasi Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintais nuostatais, savo rekomendacijas įformina posėdžių protokolais.

 

XI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

46.   Seniūnijos atsako už teisingą dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą ir užpildymą, socialinių pašalpų apskaičiavimą, pajamų kompensacijoms apskaičiuoti pateikimą, teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kuro rūšis.

47.   Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius atsako už dokumentų socialinėms pašalpoms išmokėti parengimą, savalaikį sąrašų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas skaičiavimui perdavimą kompensacijas skaičiuojančioms organizacijoms.

48.   Šilumos energiją ir vandenį teikiančios organizacijos bei daugiabučių namų savininkų bendrijos atsako už teisingą kompensacijų (išskyrus kompensacijas kitomis kuro rūšimis) skaičiavimą ir atsiskaitymą laiku su klientais ir Savivaldybės administracija.

49.   Savivaldybės administracijos Centrinė administracijos buhalterija atsako už savalaikį pašalpų pareiškėjams išmokėjimą, atsiskaitymą su šilumos energiją ir vandenį tiekiančiomis organizacijomis.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50.   Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Jurbarko rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-252, 2020-09-24, paskelbta TAR 2020-09-28, i. k. 2020-20135

Dėl Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T2-114 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Jurbarko rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-209, 2022-09-29, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20130

Dėl Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T2-114 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Jurbarko rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-100, 2023-04-07, paskelbta TAR 2023-04-11, i. k. 2023-06950

Dėl Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T2-114 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Jurbarko rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-137, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-31, i. k. 2023-10658

Dėl Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T2-114 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Jurbarko rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo