Suvestinė redakcija nuo 2024-09-25

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-06-29, i. k. 2022-14025

 

Nauja redakcija nuo 2024-09-25:

Nr. 2-126, 2024-09-20, paskelbta TAR 2024-09-20, i. k. 2024-16449

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS TRANSPORTO KOMPETENCIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE IR VIRŠUTINIAME SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJO TAIKOMŲ MAŽIAUSIŲ SKIRSTYMO DYDŽIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 29 d. Nr. 2-78

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalies 3 punktu, 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. sausio 25 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2024/379, priedo SERA.8010 dalies a punktu, 2017 m. kovo 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. rugsėjo 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2023/1771, IV priedo ATS.TR.215 dalies a punktu ir atsižvelgdama į oro eismo paslaugų teikėjo parinktus mažiausius skirstymo dydžius, pateiktus valstybės įmonės „Oro navigacija“ 2022 m. gegužės 27 d. raštu Nr. 2-358, akcinės bendrovės „Oro navigacija“ 2024 m. vasario 28 d. raštu Nr. 2-114, 2024 m. vasario 29 d. raštu Nr. 2-124 ir 2024 m. gegužės 15 d. raštu Nr. 2-285:

1. Tvirtinu Vilniaus skrydžių informacijos regione ir viršutiniame skrydžių informacijos regione oro eismo paslaugų teikėjo taikomus mažiausius skirstymo dydžius (pridedama).

2. Pavedu akcinei bendrovei „Oro navigacija“ paskelbti šio įsakymo 1 punktu patvirtintus mažiausius skirstymo dydžius Oro navigacijos informaciniame rinkinyje.

 

 

 

Administravimo departamento direktorė,

pavaduojanti viešosios įstaigos Transporto

kompetencijų agentūros direktorių                                                                             Rasa Garlienė

 

 

PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos Transporto kompetencijų

agentūros direktoriaus

2022 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 2-78

(Viešosios įstaigos Transporto kompetencijų

agentūros direktoriaus

2024 m. rugsėjo 20 d.

įsakymo Nr. 2-126 redakcija)

 

 

VILNIAUS SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE IR VIRŠUTINIAME SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJO TAIKOMI MAŽIAUSI SKIRSTYMO DYDŽIAI

 

Vilniaus skrydžių informacijos regiono (toliau – FIR) ir viršutinio skrydžių informacijos regiono (toliau – UIR) oro erdvėje oro eismo paslaugų teikėjo taikomi mažiausi skirstymo dydžiai:

 

Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai

 

1. Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai:

1.1. nuo 660 skrydžio lygio (toliau – SL) įskaitytinai iki 95 SL – 5 jūrmylės;

1.2. nuo 95 SL įskaitytinai iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. ATC Surveillance Minimum Altitude) įskaitytinai – 3 jūrmylės. Šio papunkčio reikalavimas netaikomas aerodromų skrydžių valdymo zonose (angl. Aerodrome Control Zone, CTR).

 

Valkčio turbulencijos skirstymo taikymas ir mažiausi valkčio turbulencijos skirstymo dydžiai

 

Valkčio turbulencijos skirstymo taikymas

 

2. Atsižvelgiant į Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 priedo SERA.8012 dalį ir Reglamento (ES) 2017/373 IV dalies ATS.TR.220 dalį, orlaiviams artėjimo tūpti ir išskridimo skrydžio fazėse skrydžių valdymo tarnybos taiko šio įsakymo 4 ir 5 punktuose nurodytus mažiausius valkčio turbulencijos skirstymo dydžius (pagal atstumą arba pagal laiką), esant bet kuriai iš šių aplinkybių:

2.1. orlaivis skrenda tiesiai paskui kitą orlaivį tame pačiame absoliučiajame aukštyje arba mažiau kaip 300 metrų (1000 pėdų) žemiau jo;

2.2. abu orlaiviai naudojasi tuo pačiu kilimo ir tūpimo taku (toliau – KTT) arba lygiagrečiais KTT, kuriuos skiria mažiau nei 760 metrų (2500 pėdų);

2.3. orlaivis kerta ką tik praskridusio kito orlaivio trajektoriją tame pačiame absoliučiajame aukštyje arba mažiau kaip 300 metrų (1000 pėdų) žemiau jo.

3. Šio įsakymo 2 punktas netaikomas:

3.1. atskrendantiems orlaiviams, vykdantiems skrydžius pagal vizualiųjų skrydžių taisykles (VST) ir tūpiantiems tame pačiame KTT, kaip ir prieš juos tūpiantys sunkieji ir vidutiniai orlaiviai;

3.2. atskrendantiems orlaiviams, vykdantiems skrydžius pagal prietaisus, kai jie atlieka vizualųjį artėjimą, jei šis orlaivis praneša stebintis priekyje esantį orlaivį vizualiai ir jam yra nurodyta stebėti ir pačiam savarankiškai laikytis saugaus atstumo nuo priekyje esančio orlaivio;

3.3. šio įsakymo 3.1 ir 3.2 papunkčiuose nurodytais atvejais skrydžių valdymo tarnybos turi įspėti orlaivio pilotą apie valkčio turbulencijos keliamą pavojų.

Mažiausi radiolokacinio valkčio turbulencijos skirstymo dydžiai pagal atstumą

 

4. Artėjimo tūpti ir išskridimo skrydžio fazėse orlaiviams taikomi mažiausi radiolokacinio valkčio turbulencijos skirstymo dydžiai pagal atstumą:

 

Skrendantis priekyje orlaivis

Skrendantis paskui orlaivis

Mažiausi radiolokacinio valkčio turbulencijos skirstymo dydžiai pagal atstumą

Sunkusis

Sunkusis

4 jūrmylės

Vidutinis

5 jūrmylės

Lengvasis

6 jūrmylės

Vidutinis

Lengvasis

5 jūrmylės

 

Mažiausi neradiolokacinio valkčio turbulencijos išilginio skirstymo dydžiai pagal laiką

 

5. Artėjimo tūpti ir išskridimo skrydžio fazėse orlaiviams taikomi mažiausi neradiolokacinio valkčio turbulencijos išilginio skirstymo dydžiai pagal laiką:

5.1. artėjantiems tūpti orlaiviams, tūpiantiems paskui sunkiuosius arba vidutinius orlaivius, taikomi šie mažiausi skirstymo dydžiai pagal laiką:

5.1.1. vidutiniams, tūpiantiems paskui sunkiuosius – 2 minutės, išskyrus šio įsakymo 3 punkte nurodytus atvejus;

5.1.2. lengviesiems, tūpiantiems paskui sunkiuosius arba vidutinius – 3 minutės, išskyrus šio įsakymo 3 punkte nurodytus atvejus;

5.1.3. kai lengvasis arba vidutinis orlaivis tūpia po artėjimą mažame aukštyje arba pakartotinį artėjimą tūpti vykdančio sunkiojo orlaivio, arba lengvasis orlaivis tūpia po artėjimą mažame aukštyje arba pakartotinį artėjimą tūpti vykdančio vidutinio orlaivio, naudojant priešingos krypties KTT – 2 minutės;

5.1.4. kai lengvasis arba vidutinis orlaivis atskrenda po sunkiojo orlaivio išskridimo arba lengvasis orlaivis atskrenda po vidutinio orlaivio išskridimo naudojant KTT su paslinktuoju tūpimo slenksčiu, jeigu manoma, kad apskaičiuotos skrydžio trajektorijos susikirs – 2 minutės;

5.2. išskrendantiems orlaiviams paskui sunkiuosius arba vidutinius orlaivius, taikomi šie mažiausi skirstymo dydžiai pagal laiką:

5.2.1. kai lengvieji arba vidutiniai orlaiviai kyla paskui sunkiuosius arba lengvieji kyla paskui vidutinius orlaivius, naudojantis tuo pačiu KTT – 2 minutės;

5.2.2. kai lengvasis arba vidutinis orlaivis kyla po artėjimą mažame aukštyje arba pakartotinį artėjimą tūpti vykdančio sunkiojo orlaivio, arba lengvasis orlaivis kyla po artėjimą mažame aukštyje arba pakartotinį artėjimą tūpti vykdančio vidutinio orlaivio, naudojant priešingos krypties KTT – 2 minutės;

5.2.3. kai lengvasis arba vidutinis orlaivis kyla po kylančio sunkiojo arba lengvasis kyla po kylančio vidutinio orlaivio nuo to paties KTT vidurio – 3 minutės;

5.2.4. kai lengvasis arba vidutinis orlaivis išskrenda po sunkiojo orlaivio atskridimo arba lengvasis orlaivis išskrenda po vidutinio orlaivio atskridimo naudojant KTT su paslinktuoju tūpimo slenksčiu, jeigu manoma, kad apskaičiuotos skrydžio trajektorijos susikirs – 2 minutės.

 

 

Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio dydžiai

 

6. Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio dydžiai:

6.1. nuo 660 SL įskaitytinai iki 95 SL – 5 jūrmylės;

6.2. nuo 95 SL įskaitytinai ir žemiau iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. ATC Surveillance Minimum Altitude) įskaitytinai – 3 jūrmylės.

 

Mažiausi vertikaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai

 

7. Mažiausi vertikaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių Vilniaus FIR ir UIR valdomojoje oro erdvėje dydžiai:

7.1. iki 290 SL – 1000 pėdų;

7.2. nuo 290 SL įskaitytinai iki 410 SL įskaitytinai:

7.2.1. 1000 pėdų tarp sumažintų vertikaliojo orlaivių skirstymo minimumų (toliau – RVSM) skrydžiams vykdyti patvirtintų orlaivių;

7.2.2. 2000 pėdų:

7.2.2.1. tarp RVSM skrydžiams nepatvirtinto valstybės orlaivio ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio Europos (toliau – EUR) RVSM oro erdve;

7.2.2.2. tarp grupinius skrydžius vykdančių valstybės orlaivių ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;

7.2.2.3. tarp orlaivio, kuriame skrydžio metu įvyko ryšio gedimas, ir bet kurio kito orlaivio, jeigu abu orlaiviai skrenda EUR RVSM oro erdve;

7.3. aukščiau 410 SL – 2000 pėdų.

8. Mažinti vertikalųjį skirstymo tarp valdomų orlaivių minimumą galima tik užtikrinus šio įsakymo 1.1, 1.2 papunkčiuose ir 4 punkte nurodytus horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių minimumus.

 

Mažiausi radiolokacinio skirstymo dydžiai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuojamosios oro erdvės

 

9. Mažiausi radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuojamosios oro erdvės dydžiai:

9.1. mažiausi horizontaliojo skirstymo dydžiai:

9.1.1. nuo 660 SL įskaitytinai iki 95 SL – 5 jūrmylės;

9.1.2. nuo 95 SL įskaitytinai iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. – ATC Surveillance Minimum Altitude) įskaitytinai – 3 jūrmylės;

9.1.3. šio įsakymo 9.1.1 ir 9.1.2 papunkčiuose nurodyti mažiausi horizontaliojo skirstymo dydžiai netaikomi orlaiviams, vykdantiems Oro navigacijos informaciniame rinkinyje paskelbtas artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūras;

9.2. mažiausi vertikaliojo skirstymo dydžiai – 300 metrų (1000 pėdų), aukštį skaičiuojant nuo ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuojamosios oro erdvės vertikaliųjų ribų.

 

Radiolokacinis skirstymas tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų

 

10. Radiolokacinis skirstymas tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų:

10.1. mažiausias horizontalusis atstumas – atpažinto valdomo orlaivio žymė oro eismo situacijos vaizduoklyje neturi liestis su horizontaliomis pavojingosios zonos ribomis;

10.2. žemiausi SL, priskirtini atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų, remiantis aktualiu slėgiu matuojamu nuo vidutinio jūros lygio (QNH) meteorologinės informacijos teikimo rajonuose (MET):

 

Eil. Nr.

 

Pavojingosios zonos pavadinimas

QNH reikšmė didesnė kaip 1048 hPa

QNH

reikšmė nuo 1021 hPa iki 1048 hPa

QNH

reikšmė nuo 978 hPa iki 1020 hPa

QNH

reikšmė mažesnė kaip 978 hPa

Žemiausi priskirtini SL

1.

EYD9 Pabradė

(Vilniaus MET)

200

210

220

230

2.

EYD10 Rukla

(Kauno MET)

70

80

90

100

3.

EYD11 Rokai

(Kauno MET)

70

80

90

100

4.

EYD12 Pilviškiai

(Kauno MET)

150

160

170

180

5.

EYD13 Alytus

(Kauno MET)

70

80

90

100

6.

EYD14 Tauragė

(Palangos MET)

70

80

90

100

7.

EYD15 Telšiai

(Palangos MET)

70

80

90

100

8.

EYD16 Klaipėda

(Palangos MET)

70

80

90

100

9.

EYD17 Juodkrantė

(Palangos MET)

270

280

290

300

10.

EYD18 Nida

(Palangos MET)

270

280

290

300

11.

EYD21 Ignalina 2

(Vilniaus MET)

100

110

120

130

12.

EYD39 Rūdninkai 1 (Vilniaus MET)

100

110

120

130

13.

EYD41 Rūdninkai 3 (Vilniaus MET)

100

110

120

130

14.

EYD42 Rūdninkai 4 (Vilniaus MET)

100

110

120

130

15.

EYD43 Rūdninkai 5 (Vilniaus MET)

240

250

260

270

16.

EYD44 Rūdninkai 6 (Vilniaus MET)

60

70

80

90

 

11. Atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų, kurios nenurodytos 10.2 papunkčio lentelėje:

11.1. jeigu jų viršutinės ribos yra virš pereinamojo aukščio bei nustatytos pėdomis nuo vidutinio jūros lygio (MSL) arba nuo jūros paviršiaus (SFC) – žemiausi SL paskiriami naudoti vadovaujantis oro eismo paslaugų teikėjo kiekvienu konkrečiu atveju nurodytomis sąlygomis;

11.2. jeigu jų viršutinės ribos yra nustatytos SL – vertikalusis skirstymo minimumas – 1000 pėdų, aukštį skaičiuojant nuo vertikaliųjų laikinųjų pavojingųjų zonų ribų.

 

____________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2-126, 2024-09-20, paskelbta TAR 2024-09-20, i. k. 2024-16449

Dėl viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros direktoriaus 2022 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 2-78 „Dėl Vilniaus skrydžių informacijos regione ir viršutiniame skrydžių informacijos regione oro eismo paslaugų teikėjo taikomų mažiausių skirstymo dydžių patvirtinimo“ pakeitimo