Suvestinė redakcija nuo 2024-06-15

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-04-28, i. k. 2015-06443

 

Nauja redakcija nuo 2019-01-16:

Nr. 4-20, 2019-01-15, paskelbta TAR 2019-01-15, i. k. 2019-00554

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2015 m. balandžio 27 d. Nr. 4-270

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“,

t v i r t i n u  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                Evaldas Gustas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2015 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 4-270

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2024 m. birželio 14 d. įsakymo Nr. 4-333

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamente (toliau – Reglamentas) nustatoma Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarka.

Ministerijos struktūriniam padaliniui, atliekančiam vidaus audito funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatų, susijusių su vidaus audito tarnybos veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

Ministerijos struktūriniam padaliniui, atliekančiam korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatų, susijusių su už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingo subjekto veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

2Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro (toliau – ministras) įsakymais, ministerijos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytais principais.

4Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu ekonomikos ir inovacijų viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis (toliau – viceministras), Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kancleris (toliau – ministerijos kancleris) (toliau kartu – ministerijos vadovybė) ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, (toliau – darbuotojas).

5Informacija apie ministerijos veiklą, veiklos sritis, teikiamas administracines paslaugas, administracinė informacija ir kita Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“ (toliau – Bendrųjų reikalavimų interneto svetainėms aprašas), nurodyta informacija skelbiama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 4-794 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos interneto ir intraneto svetainių“ nustatyta tvarka.

6Pranešėjų, nurodytų Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatyme, pateikta informacija apie pažeidimą įstaigoje tvarkoma Informacijos apie pažeidimus Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 4-49 „Informacijos apie pažeidimus Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje teikimo tvarkos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.  

7Ministerijoje asmens duomenų apsauga užtikrinama ir asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 4-269 „Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo ministerijoje tvarkos aprašas), Asmens duomenų apsaugos politikos ir jos įgyvendinimo priemonių tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-438 „Dėl Asmens duomenų apsaugos politikos ir jos įgyvendinimo priemonių tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų apsaugą, nustatyta tvarka.

8Į Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelį, ministerijos projektų portfelį (-ius) įtrauktų projektų ir programų valdymo veiksmai ministerijoje ir ministro valdymo sričių įstaigose atliekami vadovaujantis ministerijos projektų valdymo procesų aprašais ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

MINISTRAS, MINISTRO POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAI IR VISUOMENINIAI KONSULTANTAI

 

9Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis, Vyriausybės programos ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano darbų jam pavestose valdymo srityse įgyvendinimą.

Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos struktūrinių padalinių ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų, nepriklausančių savarankiškam ministerijos struktūriniam padaliniui, veiklą. Taip pat ministras teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ir (ar) kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda viceministrams ar ministerijos kancleriui ir jei įstatymai nenustato kitaip.

Ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

Vadovaudamas ministerijai ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje ir kituose šio įstatymo straipsniuose, taip pat kituose įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose nustatytas funkcijas.

Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalies nustatyta tvarka. Ministro pavadavimo klausimas sprendžiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas) nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

10. Ministras, atlikdamas Vyriausybės įstatymo nustatytas ir kitas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas, priima ir pasirašo įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami. Nesant ministro, įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys.

Vyriausybės nustatyta tvarka ministras gali priimti bendrus įsakymus kartu su kitais ministrais.

Ministro įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos), Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), kitus teisės aktus, reguliuojančius teisės aktų rengimą ir dokumentų valdymą.

11Ministras priima įsakymus dėl:

11.1.  ministrui pavestų valdymo sričių strateginio veiklos plano, o prireikus jį detalizuoti – ir metinio ministerijos veiklos plano, taip pat tvirtina įstaigų prie ministerijos ir kitų ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus arba paveda juos tvirtinti įstaigų prie ministerijos ir kitų ministerijai pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams;

11.2. ministerijos struktūrinių padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų, darbuotojų ir įstaigų prie ministerijos vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo (arba paveda šią funkciją atlikti ministerijos kancleriui); Vyriausybės pavedimu – įstaigų prie ministerijos nuostatų patvirtinimo;

11.3. ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, pašalpų ir tarnybinių nuobaudų skyrimo ar darbo pareigų pažeidimo ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo, jeigu ministras to nepaveda daryti ministerijos kancleriui;

11.4. įstaigų prie ministerijos vadovų ir kitų Vyriausybės įsteigtų biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina ministerija, vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, pašalpų ir tarnybinių nuobaudų ar darbo pareigų pažeidimo skyrimo, skatinimo, jeigu įstatymai nenustato kitaip;

11.5. ministerijos kolegijos, komisijų, darbo grupių sudarymo;

11.6. viceministrų veiklos, ministerijos kanclerio administravimo sričių nustatymo;

11.7. kitais įstatymais ir Vyriausybės nutarimais pavestų funkcijų atlikimo.

12Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjas (patarėjai) ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai yra tiesiogiai pavaldūs, atsakingi ir atskaitingi ministrui.

Viceministrai ministro nustatytose veiklos srityse atlieka Vyriausybės įstatymo 31 straipsnio 3 dalyje nustatytas, taip pat kitas ministro pavestas funkcijas.

Jeigu vieno iš viceministrų laikinai nėra, visas šio viceministro funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti kitam viceministrui (viceministrams). Jeigu vieno iš viceministrų laikinai nėra, jo funkcijas ministro pavedimu atlieka kitas (-i) viceministras (-ai).

Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS ADMINISTRACIJA

 

13Ministerija turi savo administraciją, kurios struktūrą tvirtina ministras. Ministerijos administraciją sudaro grupės, departamentai, skyriai (toliau – ministerijos struktūriniai padaliniai arba ministerijos struktūrinis padalinys) ir pareigybės, nepriskirtos ministerijos struktūriniams padaliniams. 

14Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos kancleris, kuris tiesiogiai pavaldus ministrui. Ministerijos kancleris atlieka Vyriausybės įstatymo 311 straipsnyje nustatytas, taip pat ir kitas įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir ministro pavestas funkcijas.

15Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba dalį jų ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos struktūrinių padalinių vadovų.

Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, – ministro paskirtas ministerijos struktūrinio padalinio vadovas pagal kompetenciją priima potvarkius.

16Ministerijos struktūriniai padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, grupių vadovai, departamentų direktoriai, skyrių vedėjai, kiti ministerijos struktūrinių padalinių vadovai (toliau – padalinių vadovai arba padalinio vadovas), ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, darbuotojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymą.

Už ministerijos struktūrinių padalinių nuostatų parengimą ir jų atnaujinimą atsakingi šių padalinių vadovai, jei ministras ar ministerijos kancleris nepaveda kitaip. Ministrui ar jo pavedimu – ministerijos kancleriui tvirtinti teikiami ministerijos struktūrinių padalinių nuostatai, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai turi būti suderinti su personalo valdymo funkcijas atliekančiu ministerijos struktūriniu padaliniu.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS KOLEGIJA

 

17Ministerijoje Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka gali būti sudaroma ministerijos kolegija – ministro patariamoji institucija (toliau – kolegija). Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

18Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.

19Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, darbas organizuojamas, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka, patvirtinta ministro įsakymu.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

20Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Vyriausybės patvirtinta Strateginio valdymo metodika parengtu ir ministro patvirtintu ministrui pavestų valdymo sričių strateginiu veiklos planu, prireikus ir kitais Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme nurodytais veiklos lygmens planavimo dokumentais.

21. Ministerijos kancleris organizuoja ir koordinuoja ministrui pavestų valdymo sričių strateginio veiklos plano rengimą ir jo įgyvendinimą atsižvelgdamas į Vyriausybės programos ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano nuostatas, plėtros programų pažangos priemones, ministro nustatytus tikslus ir veiklos prioritetus.

22. Ministerijos kancleris organizuoja ir koordinuoja ministerijos struktūrinių padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą būtų optimaliai valdomi ir panaudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai.

23. Ministro valdymo sričių strateginį veiklos planą rengia ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis strateginio planavimo ir stebėsenos funkcijas, o šiame plane numatytų priemonių vykdymą pagal kompetenciją organizuoja padalinių vadovai. Ministro valdymo sričių strateginis veiklos planas Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.

24Ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, kitų ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti padalinių vadovai, įstaigų prie ministerijos vadovai, kiti ministro pakviesti asmenys.

Viceministrai ir ministerijos kancleris gali organizuoti padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo ar kitais ministerijos veiklos klausimais.

25Ministerijos metines veiklos ataskaitas Vyriausybės nustatyta tvarka Vyriausybei teikia ministras. Ministerijos metinė veiklos ataskaita Vyriausybės nustatytais terminais kasmet skelbiama ministerijos interneto svetainėje.

26.  Ministerijos vadovybės pavedimu ministerijos struktūrinių padalinių einamųjų metų veikla gali būti organizuojama vadovaujantis metiniais ministerijos struktūrinių padalinių veiklos planais, kurie užtikrintų ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano nuostatų įgyvendinimą. Ministerijos struktūrinių padalinių metinius veiklos planus (jeigu jie, vadovaujantis šios pastraipos pirmuoju sakiniu, yra rengiami), suderinę su ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio strateginio planavimo ir stebėsenos funkcijas, vadovu ir viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, tvirtina ir už praėjusių metų ministerijos struktūrinių padalinių veiklos planų įgyvendinimą atsiskaito šių padalinių vadovai iki einamųjų metų kovo 1 dienos, jei ministerijos vadovybė nenustato kitaip.

Ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis vidaus audito funkcijas, ilgalaikį ir metinį veiklos planus, taip pat veiklos ataskaitas rengia Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nustatyta tvarka.

27.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo veiklą turi organizuoti taip, kad tinkamai ir laiku atliktų nustatytas funkcijas ir pavestas užduotis. Padalinių vadovai yra atsakingi už ministerijos struktūriniams padaliniams pavestų funkcijų vykdymo kontrolę, darbo organizavimą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų supažindinimą su jų darbui aktualia ir svarbia informacija, taip pat už ministro, viceministrų ir ministerijos kanclerio pavedimų vykdymą laiku ir tinkamai, už tai, kad jų gauta ministerijai aktuali ir svarbi informacija pagal kompetenciją laiku būtų pateikta ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

28.  Valstybės tarnautojų ir darbuotojų pavadavimas nustatomas ministerijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – dokumentų valdymo sistema DBSIS) Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos vidaus tvarkos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 4-46 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Ministerijos vidaus tvarkos taisyklės) nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti ministerijai pavestų funkcijų įgyvendinimą tinkamai ir laiku, komandiruotės metu pavadavimas gali būti nenustatomas, jei yra reikiamų techninių priemonių dokumentų pasirašymo ar kitų atliekamų funkcijų saugumui užtikrinti ir yra galimybė atlikti priskirtas funkcijas.

29.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai dalyvavimą ministerijoje organizuojamuose oficialiuose pasitarimuose, posėdžiuose ar kituose renginiuose, taip pat planuojamą dalyvavimą kitų institucijų ar įstaigų organizuojamuose oficialiuose pasitarimuose, posėdžiuose ar kituose renginiuose turi iš anksto suderinti su tiesioginiu vadovu ir (ar) savo ministerijos struktūrinio padalinio vadovu, kuris priima sprendimą dėl poreikio informuoti ministerijos kanclerį, viceministrus ir (ar) ministrą.

30.  Ministerijai atstovaujančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų pozicija turi sutapti su oficialia ministerijos pozicija. Atstovaujant ministerijai, dėl oficialios ministerijos pozicijos suderinimo, o prireikus ir dėl jos pristatymo kreipiamasi į ministrą tiesiogiai, viceministrus – pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ministerijos kanclerį – pagal ministro nustatytas administravimo sritis arba per savo tiesioginį vadovą.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

31Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys. Šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus, ministro pavedimu, taip pat ministro atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jo nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais gali pasirašyti ir viceministrai arba ministerijos kancleris, vadovaudamasis ministro įsakymu tvirtinamu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrų veiklos ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio administravimo sričių sąrašu.

Ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus įstatymų, reglamentuojančių tarptautinių sutarčių ir susitarimų sudarymo tvarką, nustatyta tvarka. Nesant ministro, sutartis ir susitarimus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys.

Ministras taip pat pasirašo raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti (šį raštą gali pasirašyti ir viceministrai arba ministerijos kancleris, vadovaudamasis ministro įsakymu tvirtinamu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrų veiklos ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio administravimo sričių sąrašu), ir teikimą, kuriuo Vyriausybei teikiamas ministerijos parengtas ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderintas teisės akto projektas. Ministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Nesant ministro, teikimus Vyriausybei (Vyriausybės įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka) pasirašo jį pavaduojantis kitas Vyriausybės narys.

32Viceministrai pasirašo raštus, siunčiamus Prezidento patarėjams, Vyriausybės kancleriui, Seimo pakomitečių pirmininkams, Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko patarėjams ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, sutartis, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus ar ministro pavestus pasirašyti dokumentus.

Viceministrai taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti. Nesant ministro, kai teisės aktą pasirašo pavaduojantis ministras, Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus ir jų priedus prieš tai vizuoja viceministras, vadovaudamasis ministro įsakymu tvirtinamu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrų veiklos ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio administravimo sričių sąrašu.

Viceministrų atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jų nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais atitinkamus dokumentus gali pasirašyti kiti viceministrai arba ministerijos kancleris, vadovaudamasis ministro įsakymu tvirtinamu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrų veiklos ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio administravimo sričių sąrašu.

33Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus, sutartis, susijusias su ministerijos administracine, ūkine, finansine veikla, Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro parengtus biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, išskyrus Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro pagal kompetenciją pasirašomus finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

Ministerijos kanclerio atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jo nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytus dokumentus pasirašo ministerijos kanclerį pavaduojantis padalinio vadovas.

Ministerijos kancleris taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti. Nesant ministro, kai teisės aktą pasirašo pavaduojantis ministras, prieš tai Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus ir jų priedus gali vizuoti ministerijos kancleris, vadovaudamasis ministro įsakymu tvirtinamu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrų veiklos ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų kanclerio administravimo sričių sąrašu.

34. Ministerijos vadovybei teikiami pasirašyti (vizuoti) teisės aktai ir kiti dokumentai rengiami ir derinami, laikantis Teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemos (priedas).

35.  Padalinių vadovai pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus ir kitus dokumentus (kurie būtini ministerijos struktūrinio padalinio nuostatuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir kurių turinys nesusijęs su ministerijos politikos formavimu), siunčiamus valstybės institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų įstaigoms, kitoms organizacijoms, raštus dėl tarnybinės pagalbos, taip pat raštus, kuriais ministerijoje gauti dokumentai, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis, persiunčiami pagal kompetenciją, atsakymus į asmenų prašymus, skundus (išskyrus administracinės procedūros sprendimus), kurių rezoliucijose nenurodyta, kad pasirašo ministras, viceministras ar ministerijos kancleris.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI

 

36Ministras užtikrina, kad Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų tinkamai ir laiku įvykdyti. Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą, vadovaudamiesi Vyriausybės įstatymu, organizuoja ir kontroliuoja viceministrai pagal veiklos sritis, ministerijos kancleris dalyvauja organizuojant ir kontroliuojant šių pavedimų vykdymą.

37Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija ar rašytiniu pavedimu nurodo ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kancleris.

38Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai, nurodyti Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje, Ministro Pirmininko pavedime, įformintame Ministro Pirmininko rezoliucija ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija, ar kitame dokumente, turi būti įvykdyti Vyriausybės darbo reglamente nustatyta tvarka ir terminais nuo jų gavimo ministerijoje dienos, jei pačiame pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kuriuo vadovaujantis duodamas pavedimas, nenustatyta kitaip.

39Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus –Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MINISTRO, VICEMINISTRŲ, MINISTERIJOS KANCLERIO PAVEDIMAI

 

40Pavedimai gali būti įforminami ministro įsakymais, rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, viceministrų rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, ministerijos kanclerio potvarkiais, rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, taip pat kita rašytine forma ar teikiami žodžiu.

41Pavedimus duoti turi teisę:

41.1ministras – viceministrams, ministerijos kancleriui, ministro patarėjams, specialiesiems ir prekybos atašė, padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijų vadovams ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių vadovams;

41.2viceministrai pagal nustatytas veiklos sritis – padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams; ministro pavedimu – įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams;

41.3ministerijos kancleris pagal nustatytas administravimo sritis – padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, ir darbuotojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus; ministro pavedimu – įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams.

42Ministro pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai pagal jiems ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

Pavedimai valstybės tarnautojams ir darbuotojams paprastai teikiami per padalinių vadovus. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, gavę tiesioginį ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimą, nedelsdami apie jį informuoja savo ministerijos struktūrinio padalinio vadovą ir (ar) tiesioginį vadovą.

43. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus Reglamento 39 punkte) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos struktūriniame padalinyje, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo ministerijos struktūriniame padalinyje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

Pavedimai dėl ministerijai derinti pateiktų teisės aktų projektų, kiti pavedimai, kurių įvykdymo laikas trumpesnis nei 5 darbo dienos, (toliau – skubūs pavedimai arba skubus pavedimas) paskiriami vykdyti nedelsiant, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo teisės akto projekto ar kito skubaus pavedimo ministerijoje gavimo dienos. Kiti pavedimai perduodami vykdyti ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.

44. Už ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimų įvykdymą tinkamai ir laiku pagal kompetenciją atsakingi ministerijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų valstybės tarnautojai, darbuotojai, padalinių vadovai, taip pat viceministrai ir ministerijos kancleris. Jeigu dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą nėra galimybės įvykdyti pavedimo, nedelsiant apie tai turi būti pranešama pavedimą davusiam asmeniui, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas.

45Jei pavedime nenurodyta kitaip, pavedimo, kuris paskirtas keliems ministerijos struktūriniams padaliniams, vykdymą organizuoja ir koordinuoja pirmasis pavedime nurodytas ministerijos struktūrinis padalinys, o kiti pavedimo vykdytojai pagal kompetenciją ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms (skubių pavedimų atveju – ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms) iki pavedimo termino pabaigos ar su pavedimo vykdymą koordinuojančiu ministerijos struktūriniu padaliniu suderintais kitais terminais ir tvarka pateikia pavedimui įvykdyti reikiamą informaciją ir (ar) atlieka kitus reikiamus veiksmus. Visi pavedimo vykdytojai yra atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku. Jei, paskirto pavedimo vykdytojo nuomone, pavedimas jam paskirtas ir (ar) dokumentai perduoti ne pagal jo kompetenciją arba prie pavedimo vykdymo pagal kompetenciją turi prisidėti kiti ministerijos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, jis nedelsdamas kreipiasi į pavedimą davusį asmenį, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas.

46Dokumentai ir teisės aktų projektai, susiję su pavedimų vykdymu, turi būti pateikti ministerijos vadovybei vizuoti ar pasirašyti likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, išskyrus atvejus, kai pavedimas turi būti įvykdytas nedelsiant ar skubiai.

47Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Pavedimų vykdymo apskaitą dokumentų valdymo sistemoje DBSIS tvarko ir duomenis apibendrina ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis dokumentų valdymo funkcijas.

 

 

 

 

IV SKYRIUS

ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, derinimas, teikimas ir skelbimas, teisės aktų įsigaliojimas

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMO NUOSTATOS

 

48Ministerija, įgyvendindama Vyriausybės programą ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planą, formuodama valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse, siekdama perkelti ir (ar) įgyvendinti Europos Sąjungos direktyvų ar kitų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas ir vykdydama Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau – teisės aktų projektai arba teisės akto projektas), rengia ministro įsakymų projektus, pagal kompetenciją dalyvauja kartu su kitomis institucijomis rengiant teisės aktų projektus.

Įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir norminių ministro įsakymų projektus paprastai rengia ministerijos struktūriniai padaliniai, kuriems pavesta spręsti su politikos formavimu tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) susijusius ministerijos uždavinius. 

Ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją arba viceministro ar ministerijos kanclerio pavedimu rengia ministerijos vidaus administravimo teisės aktų projektus.  

49Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės iš ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių, ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, prireikus ‒ ir kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų deleguotų atstovų.

Jei teisės aktui ar atskiroms jo nuostatoms įgyvendinti reikiamą teisės aktą pagal ministerijos struktūrinių padalinių nuostatuose nustatytą kompetenciją turi rengti keli ministerijos struktūriniai padaliniai, už šio teisės akto projekto rengimo koordinavimą atsakingas tas ministerijos struktūrinis padalinys, kurio kompetencijai priskirtina didžioji dalis rengiamu teisės akto projektu numatomų reglamentuoti klausimų.

Prireikus padalinio vadovas gali kreiptis į ministrą arba viceministrą pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytas administravimo sritis su prašymu dėl atsakingų rengėjų paskyrimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

50Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Rengiant teisės aktų projektus taip pat vadovaujamasi Konstitucija, Vyriausybės įstatymu, Seimo statutu, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu, Vyriausybės darbo reglamentu, Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. 305 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“, (toliau – Ministrų, Vyriausybės įstaigų, Įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklės), Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, Dokumentų rengimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais teisės aktų projektų rengimą, nustatytus reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas.

Įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų parengtus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus įvertina ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją.

51Teisės aktų projektuose apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai turi būti įvertinami Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

52Teikiant derinti norminių teisės aktų projektus ministerija privalo pateikti ir teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitą, parengtą pagal Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodikos patvirtinimo“.

53Numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos rengiamos vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymo 12 straipsniu.

54Rengiant norminių teisės aktų projektus atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio regionų plėtrai vertinimas, vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymo 162 straipsniu ir  Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“.

Ministerijoje rengiamų teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsniu ir Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d.  nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės), nustatyta tvarka. Atlikus šį vertinimą, parengiant parengiama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse nustatytos formos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma teikiama ministrui kartu su teikiamu jam pasirašyti norminiu teisės akto projektu. Teikiama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma turi būti įvertinta ir pasirašyta projekto vertintojo antikorupciniu požiūriu, rengėjo ir (ar) atitinkamų ministerijos struktūrinių padalinių pagal kompetenciją, atsižvelgiant į Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisykles.

Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma pridedama kaip lydimasis teisės akto projekto dokumentas ir paskelbiama Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

55Ministerijos parengti teisės aktų projektai, jų priedai ir su jais susiję lydimieji dokumentai derinimui su suinteresuotais asmenims (jų pastaboms ir pasiūlymams gauti) ir išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti teikiami ir su visuomene konsultuojamasi Teisėkūros pagrindų įstatymo, Vyriausybės darbo reglamento ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, Įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių nustatyta tvarka.

Rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas derinti, turi būti nurodyta Vyriausybės darbo reglamento 21 punkte ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, Įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių 15 punkte nurodyta informacija.

Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai (išskyrus projektus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar neviešinamų asmens duomenų, projektus, individualius ministro įsakymus ir ministerijos kanclerio potvarkius) teikiami derinti suinteresuotų institucijų išvadoms ir suinteresuotų asmenų pastaboms ir pasiūlymams gauti paskelbiant juos TAIS ir papildomai ministerijos interneto svetainėje Bendrųjų reikalavimų interneto svetainėms aprašo nustatyta tvarka.

Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar asmens duomenų, kurių skelbimas viešai neatitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, teikiami suinteresuotoms institucijoms registruotu paštu, prireikus pristatomi per kurjerį, Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba dokumento gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu.

Informacija apie parengtus ir TAIS skelbiamus teisės aktų projektus (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus) teikiama asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, jų nurodytais rengėjui kontaktais, kai šie teisės aktų projektai patenka į asmens prašyme įrašyti jį į lobistų sąrašą ar asmens prašyme įrašyti jį į asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą nurodytas teisinio reguliavimo sritis, kurios paviešintos Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

Už ministerijos struktūrinių padalinių parengtų teisės aktų projektų ir išvadų dėl ministerijai derinti pateiktų teisės aktų projektų paskelbimą TAIS atsakingas teisės akto projektą ar išvadą dėl ministerijai derinti pateikto teisės aktų projekto parengęs ministerijos struktūrinis padalinys.

Už ministro įsakymų paskelbimą Teisės aktų registre atsakingas už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos struktūrinis padalinys.

56Ministro įsakymai, kurie pagal Teisėkūros pagrindų įstatymo 6 straipsnį yra Teisės aktų registro objektas, oficialiai skelbiami ir įsigalioja šio įstatymo nustatyta tvarka. Kiti ministro įsakymai ir ministerijos kanclerio potvarkiai įsigalioja jų registravimo dieną, jeigu pačiame įsakyme ar potvarkyje nėra nurodyta vėlesnė įsigaliojimo data.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

IŠVADŲ DĖL KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS

 

57Ministerija Vyriausybės darbo reglamento, Ministrų, Vyriausybės įstaigų, Įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių ir Reglamento nustatyta tvarka teikia išvadas dėl jai pagal kompetenciją pateiktų derinti teisės aktų projektų.

58Ministerijai pateiktus išvadoms gauti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus nagrinėja ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos ir įmonės, su kurių kompetencija susiję pateikti teisės aktų projektai.

59Ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos ir įmonės išvadą dėl kitų institucijų parengtų ir išvadoms gauti ministerijai pateiktų teisės aktų projektų ministerijos struktūriniam padaliniui, su kurio kompetencija susijęs teisės akto projektas, pateikia Ministrų, Vyriausybės įstaigų, Įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklėse nustatytais terminais.

60Jeigu ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie ministerijos, kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos ir įmonės per nustatytą terminą pastabų ir pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jos pastabų ir pasiūlymų neturi.

61Ministerijai pateiktus vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų rengtų teisės aktų projektus ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras ar ministerijos kancleris) vizuoja tik po to, kai ministerijos struktūriniai padaliniai, rengę išvadas dėl šių teisės aktų projektų, vizuoja šiuos teisės aktų projektus.

 

 

 

 

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS VYRIAUSYBEI, TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, ĮTRAUKTŲ Į TARPINSTITUCINIO PASITARIMO, VYRIAUSYBĖS PASITARIMO AR VYRIAUSYBĖS POSĖDŽIO DARBOTVARKĘ, VERTINIMAS

 

62. Ministerijos parengti teisės aktų projektai, jų priedai ir lydimieji dokumentai turi būti vizuoti ar pasirašyti ir Vyriausybei teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka ir laikantis Teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemos.

63.  Ministerijos teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, turi būti pasirašytas ministro (nesant ministro – jį pavaduojančio ministro). Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai turi būti vizuoti ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), Teisėkūros grupės teisininko, jo vadovo ir kalbos redaktoriaus.

64Jei į ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio darbotvarkę įtraukti ministro Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai ar kiti ministro valdymo srities klausimai, ministerijos struktūrinis padalinys, kuris rengė ar dalyvavo rengiant teisės akto projektą ar pagal kompetenciją yra atsakingas už numatytą svarstyti klausimą, parengia klausimo pristatymo pažymą.

65.  Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs vertinti medžiagą dėl ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime, Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje numatomo svarstyti teisės akto projekto, dėl kurio buvo teikta ministerijos išvada, įvertina, ar pateiktame svarstyti teisės akto projekte atsižvelgta į išvadoje nurodytas pastabas ir pasiūlymus, ar nėra numatyta esminių su ministerija nesuderintų nuostatų.

66.  Prireikus ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime, Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje išsakyti esminio pobūdžio pastabas dėl svarstomų teisės aktų projektų ar kitų klausimų, rengiama pažyma juose dalyvausiančiam ministerijos atstovui. Šias pažymas, suderinę su tiesioginiu vadovu ir (ar) savo ministerijos struktūrinio padalinio vadovu, rengia valstybės tarnautojai ar darbuotojai pagal kompetenciją. Jei pažymos rengti netikslinga, atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas informuoja apie tai už dokumentų valdymą atsakingą ministerijos struktūrinį padalinį.

67. Jeigu dėl ministro Vyriausybei pateikto teisės akto projekto ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime pateikiama pastabų ir pasiūlymų ir pasitarime priimtu sprendimu ministerijai pavedama juos įvertinti, projektą rengęs ministerijos struktūrinis padalinys organizuoja jų įvertinimą Vyriausybės darbo reglamente nustatyta tvarka ir, jei reikia, teisės akto projektą, jo priedus ir (ar) lydimuosius dokumentus patikslina.

68.  Po Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio teisės akto projektą, jo priedus ir (ar) lydimuosius dokumentus, jei reikia, patikslina teisės akto projektą rengęs ministerijos struktūrinis padalinys.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

TARPTAUTINIŲ SUTARČIŲ RENGIMAS IR SUDARYMAS

 

69Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklių patvirtinimo“.

Ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie ministerijos, kurių kompetencijai priklauso tarptautinės sutarties ar susitarimo reguliuojami klausimai, inicijuoja ir (ar) rengia tarptautinių sutarčių ir kitų teisės aktų, susijusių su tarptautinės sutarties sudarymu, tvirtinimu ar ratifikavimu, projektus ar susitarimų projektus. Tarptautinių sutarčių ar susitarimų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

Ministerija teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl Vyriausybės vardu sudaromų tarptautinių sutarčių ir dėl prisijungimo prie tarptautinių konvencijų, už kurių vykdymą atsakinga ministerija. Pasiūlymai, prieš teikiant juos Vyriausybei, turi būti suderinti su Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO EX POST VERTINIMAS

 

70.  Teisės aktuose nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimas atliekamas Teisėkūros pagrindų įstatymo ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

71Ministerija, atlikusi galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą, parengia galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimo ataskaitos projektą ir dėl jo gauna Vyriausybės paskirtos galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą koordinuojančios institucijos nuomonę.

Įvertinusi šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytos institucijos nuomonę, ministerija, atlikusi galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą, parengia galutinę galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimo ataskaitą.

 

V SKYRIUS

MINISTERIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

72Ministerijos dokumentų valdymą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos struktūrinis padalinys, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Reglamentu ir savo nuostatais.

73Ministerijos veiklos dokumentai rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi Dokumentų rengimo taisyklių, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ ir kitų teisės aktų, reguliuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

74Dokumentai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, traukiami į apskaitą, rengiami, įforminami, siunčiami, gaunami, naudojami, dauginami, naikinami ir saugomi, laikantis įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

Užsienio valstybių, Europos Sąjungos ar tarptautinių organizacijų įslaptinta informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir šiomis sutartimis grindžiamų bei jas įgyvendinančių tarptautinių organizacijų sprendimų, Europos Sąjungos teisės aktų ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka. Kai Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse ir (ar) jomis grindžiamų ir (ar) jas įgyvendinančių tarptautinių organizacijų sprendimuose, Europos Sąjungos teisės aktuose yra nustatyti kitokie užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų įslaptintos informacijos saugojimo ir naudojimo reikalavimai, negu nustatyta Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, yra taikomos tarptautinių sutarčių ir (ar) jomis grindžiamų, ir (ar) jas įgyvendinančių tarptautinių organizacijų sprendimų, Europos Sąjungos teisės aktų nuostatos.

 

VI SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS, reprezentacinių lėšų naudojimas

 

75Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais, ministerijos kancleriu organizuoja ministerijos struktūrinis padalinys, koordinuojantis Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų klausimus ir užtikrinantis valstybinio bei diplomatinio protokolo reikalavimų laikymąsi, kiti ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją kartu su ministerijos struktūriniu padaliniu, atsakingu už komunikaciją.

76Ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki susitikimo darbotvarkė ir kita su susitikimu susijusi medžiaga pateikiama ministrui (viceministrams, ministerijos kancleriui), jeigu ministras nenustato kitaip. Už darbotvarkės ir kitos susijusios medžiagos parengimą ir pateikimą yra atsakingas susitikimą organizuojantis ministerijos struktūrinis padalinys.

77Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio susitikimus su Europos Sąjungos ir užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais teisės aktų nustatyta tvarka informuojama Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Kai šiuose susitikimuose aptariami Europos Sąjungos klausimai, ataskaitos pateikiamos ir Vyriausybės kanceliarijai.

Kai susitikimo rezultatai turi būti įforminti atskiru dokumentu (ataskaita, protokolu, derybų baigiamuoju aktu ar kitos formos dokumentu), už jo parengimą yra atsakingas susitikimą organizavęs ministerijos struktūrinis padalinys. Prireikus informaciją šiam dokumentui parengti pagal kompetenciją teikia kiti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dalyvavę susitikime.

Oficialūs svečiai ir delegacijos priimami vadovaujantis Oficialių svečių vizitų Lietuvos Respublikoje rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 27 d. nutarimu Nr. 1485 „Dėl Oficialių svečių vizitų Lietuvos Respublikoje rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ministerijos reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimų ir užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusiems asmenims sveikinti jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL PAKLAUSIMUS

 

78Visuomenės informavimu apie ministerijos ar ministro veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu rūpinasi ministro patarėjas, atsakingas už ryšių su visuomene ir žiniasklaida koordinavimą (toliau – ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida) ir Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją.

79Ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida ir ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją, kartu su kitų ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojais ir darbuotojais pagal kompetenciją, įstaigų prie ministerijos vadovais ir (ar) jų paskirtais už ryšius su visuomene ir žiniasklaida atsakingais darbuotojais rengia ir (ar) teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausiuosius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais (toliau – pranešimai spaudai). Parengtus pranešimus spaudai atitinkamai ministro patarėjas ir ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją, turi suderinti su ministru ar viceministru, ar ministerijos kancleriu, jeigu ministras nenurodo kitaip. Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją, taip pat apibendrina (arba organizuoja apibendrinimą) su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, įstaigoms prie ministerijos.

Su žiniasklaidos atstovais tiesiogiai bendrauja ministras, viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida ir ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją. Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimu atstovauti ministerijai gali ir kiti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, suderinę su ministerijos struktūrinio padalinio ir (ar) tiesioginiais vadovais ir ministro patarėju ryšiams su visuomene ir žiniasklaida.

80Ministerijos struktūrinio padalinio, atsakingo už komunikaciją, išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią ministro poziciją.

81Ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida (jo nesant – ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją) operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusią tikrovės neatitinkančią informaciją ir, suderinęs su ministru, viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią ministerijos poziciją.

82. Informacija, kurią rengiant nereikia gauti papildomų duomenų (informacijos), viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams pateikiama kuo skubiau, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, o informacija, kurią rengiant reikia gauti papildomų duomenų (informacijos), – ne vėliau kaip per vieną savaitę.

83.  Informacija pagal asmenų prašymus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių informacijos teikimą, nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

84Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais dokumentų, duomenų, informacijos teikimą. Asmenų skundai dėl viešojo administravimo subjekto veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus, šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja specialūs įstatymai, tiesiogiai taikomi ES teisės aktai, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar jų pagrindu priimti teisės aktai. Asmenys turi teisę susipažinti su savo asmens duomenimis ir įgyvendinti kitas Reglamente (ES) 2016/679 nustatytas duomenų subjektų teises ir laisves vadovaudamiesi ministro patvirtintu Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo ministerijoje tvarkos aprašu.

 

IX SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

85Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

86Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministras ar ministro pavedimu – ministerijos kancleris. Ministerijos vadovybės, ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinės komandiruotės į užsienio valstybes organizuojamos ministro nustatyta tvarka.

87Įstaigų prie ministerijos vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje ir į užsienio valstybes įforminamas ministro įsakymu ar ministro pavedimu – ministerijos kanclerio potvarkiu, kuriame (prireikus) nurodomas ir išvykstantį į komandiruotę įstaigos prie ministerijos vadovą pavaduojantis asmuo.

88Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą padalinio vadovui; struktūrinių padalinių vadovai – ministerijos kancleriui arba ministrui; viceministrai, ministerijos kancleris – ministrui.

Ministras, vykstantis į komandiruotę už Lietuvos Respublikos ribų ilgiau kaip vienai dienai, turi iš anksto raštu pranešti apie tai Ministrui Pirmininkui ir gauti jo leidimą Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

89Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio vykimą į užsienį organizuoja ministerijos struktūrinis padalinys, koordinuojantis Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų klausimus ir užtikrinantis valstybinio bei diplomatinio protokolo reikalavimų laikymąsi.

90Ministras, viceministrai, ministerijos kancleris, numatydami savo oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių), ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas. Kai šiuose vizituose ir susitikimuose aptariami Europos Sąjungos klausimai, ataskaitos pateikiamos ir Vyriausybės kanceliarijai.

91Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio vizitus ir susitikimus Lietuvoje organizuoja atitinkamas vizito vykstančio ar susitikime ministerijai atstovausiančio ministro, viceministro, ministerijos kanclerio referentas (derina vizito vietą ar laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus ir jų darbotvarkes) ir ministerijos struktūrinis padalinys pagal jo veiklos sritį, susijusią su atitinkamu ministerijos vadovybės vizitu ar susitikimu.

 

X SKYRIUS

ATOSTOGOS IR GARANTIJOS

 

92Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir tiesiogiai pavaldžių ministrui valstybės tarnautojų ir darbuotojų kasmetinių atostogų suteikimo eilę tvirtina ministras tvirtinimo žyma. Kitų ministerijos darbuotojų kasmetinių atostogų suteikimo eilę tvirtina ministerijos kancleris tvirtinimo žyma. Tvirtinimo žymos dėstomos dokumentų valdymo sistemos DBSIS priemonėmis. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų rūšis, trukmę ir jų suteikimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.

93. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams yra garantuojamos einamos pareigos ir nustatytas darbo užmokestis:

93.1. artimųjų giminaičių (tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių), seserų (įseserių), senelių, vaikaičių), sutuoktinio, jo tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių), seserų (įseserių), partnerio, sugyventinio, jo tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių) ir seserų (įseserių) mirties atveju – iki 3 darbo dienų, įskaitant artimojo giminaičio laidojimo dieną;

93.2. kai jie visai darbo dienai yra išvykę į sveikatos priežiūros įstaigą ir valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą, jeigu prieš tai dokumentų valdymo sistemoje yra pateikę atitinkamą prašymą ir šį prašymą yra patvirtinęs tiesioginis jų vadovas, – 1 darbo dieną per mėnesį.

94Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XI SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

95Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami, vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymu.

96Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

97Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų skatinimo tvarką nustato ministras.

 

XII SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

98Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

99Ministerijos darbuotojų darbo pareigų pažeidimai tiriami ir sprendimai dėl jų priimami, o už ministerijai padarytą žalą darbuotojai atsako darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

100.   Įstatymų nustatytais atvejais ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS KANCLERIUI, PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

101.   Keičiantis ministrui, reikalų perdavimas organizuojamas Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

102.   Keičiantis viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami Ministerijos vidaus tvarkos taisyklių nustatyta tvarka.

103.   Keičiantis viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, reikalai perduodami tokia tvarka:

103.1.  Kai yra paskirtas naujas viceministras, ministerijos kancleris, padalinio vadovas, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui.

103.2.  Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos kanclerio, padalinio vadovo, viceministro, reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui, ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš padalinių vadovų, padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, o ministerijos struktūrinio padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui.

104.   Keičiantis padalinio vadovui, veiklą koordinuojančio ir kontroliuojančio asmens sprendimu gali būti sudaroma reikalų perdavimo–priėmimo komisija.

Atleidžiami iš pareigų, perkeliami į kitas pareigas arba išeidami tikslinių atostogų kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat atleidžiami iš pareigų ar perkeliami į kitas pareigas – informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas atsakingas Ministerijos vidaus tvarkos taisyklių nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

105.   Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

106.   Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministerijos kancleris. Ministras saugoti ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

107.   Ministerijos antspaudas naudojamas teisės aktų, reglamentuojančių antspaudų naudojimą, nustatyta tvarka.

 

 

 

XV SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

108.   Ministerijos archyvą tvarko už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos struktūrinis padalinys.

Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų, reguliuojančių dokumentų tvarkymą, nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO IR JUDRIOJO RYŠIO TELEFONŲ IR KITOS ĮRANGOS NAUDOJIMAS

 

109.   Tarnybinis transportas naudojamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir Ministerijos vidaus tvarkos taisyklėmis.

110. Tarnybiniais mobiliaisiais telefonais ir mobiliojo interneto įranga, įskaitant planšetinius kompiuterius, naudojamasi, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 11 „Dėl išlaidų judriojo ryšio paslaugoms limitų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ ir jį keitusių nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ nustatyta tvarka, Pareigų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje, kurias einant suteikiama teisė naudotis tarnybinio judriojo telefono ryšio ir mobiliojo interneto paslaugomis, sąrašu ir limitais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. 134-3 „Dėl išlaidų judriojo ryšio paslaugoms limitų“, ir Ministerijos vidaus tvarkos taisyklėmis.

 

XVII SKYRIUS

VIDAUS VEIKLOS PROCESŲ VALDYMAS MINISTERIJOJE

 

111. Siekiant įgyvendinti visapusišką ministerijos vidaus veiklos procesų valdymą, vykdymą ir kontrolę, nustatomi ir aprašomi ministerijos pagrindiniai, valdymo ir palaikomieji procesai, jų tarpusavio ryšiai (toliau – Procesų žemėlapis). Vidaus veiklos procesų forma – proceso aprašas ir proceso schema.

112. Procesų aprašuose nurodomi už procesų valdymą ir kontrolę atsakingi ministerijos darbuotojai (toliau – procesų savininkai ir procesų vadovai). Procesų žemėlapio procesų schemos su aprašais skelbiamos ministerijos intranete. Procesų savininkai atsako už jų kompetencijai priskirtų procesų tinkamą valdymo organizavimą, procesų atitiktį jų veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, o nurodyti procesų vadovai  – už tinkamą jų kompetencijai priskirtų procesų valdymą. 

113. Procesų aprašuose nurodyti jų savininkai ir (arba) vadovai atsako, kad procesų aprašai ir schemos būtų keičiami pasikeitus susijusiems veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, ministerijos struktūrai ar prireikus kitais atvejais. Jei reikšmingų pokyčių neįvyksta, procesų savininkai užtikrina, kad procesų peržiūra būtų inicijuojama ne rečiau kaip kartą per metus, taip pat teikia pasiūlymus dėl esamų procesų keitimo, tobulinimo ir naujų procesų aprašymo poreikio.

114. Ministerijos LEAN diegėjas administruoja ministerijos Procesų žemėlapį,  užtikrina, kad jame esančių veiklos procesų peržiūra būtų inicijuojama ne rečiau nei kartą per metus, taip pat teikia siūlymus procesų savininkams apie esamų procesų keitimo, tobulinimo ir naujų procesų aprašymo poreikį.

 

_____________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento priedas pagal įsakymą Nr. 4-333

Papildyta priedu:

Nr. 4-296, 2023-05-30, paskelbta TAR 2023-05-30, i. k. 2023-10561

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-333, 2024-06-14, paskelbta TAR 2024-06-14, i. k. 2024-10898

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-20, 2019-01-15, paskelbta TAR 2019-01-15, i. k. 2019-00554

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-590, 2019-10-18, paskelbta TAR 2019-10-18, i. k. 2019-16577

Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-505, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05912

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-296, 2023-05-30, paskelbta TAR 2023-05-30, i. k. 2023-10561

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-176, 2024-03-28, paskelbta TAR 2024-03-28, i. k. 2024-05661

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-180, 2023-03-28, paskelbta TAR 2024-05-08, i. k. 2024-08531

Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-333, 2024-06-14, paskelbta TAR 2024-06-14, i. k. 2024-10898

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 4-270 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo