Suvestinė redakcija nuo 2015-04-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-04-29; TAR 2014-04-29, i. k. 2014-04879

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. BALANDŽIO 25  D. SPRENDIMO NR. T-134 „DĖL VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS
2013–2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI KELMĖS  RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. balandžio 29 d. Nr. T-124 (E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. A1-125, 9 punktu, Kelmės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a pakeisti Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Kelmės rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-134, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaclovas Andrulis


PATVIRTINTA

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2013 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-134

(Kelmės rajono

savivaldybės tarybos 

2014 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. T-124 (E)

redakcija)

 

VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013–2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Vietos bendruomenių tarybų sudarymo ir veiklos principus, lėšų skyrimo, naudojimo, stebėsenos ir kontrolės tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programa (toliau – programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71, Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. A-125.

 

II. VIETOS BENDRUOMENĖS TARYBOS SUDARYMAS IR VEIKLA

 

3. Kiekvienoje Kelmės rajono savivaldybės seniūnijoje sudaroma po vieną Vietos bendruomenės tarybą (toliau – VBT).

4. Pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės  ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovai sudaro ne daugiau nei 1/3 VBT narių skaičiaus. Vietos bendruomenės gyventojų atstovai (seniūnaičiai) turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 VBT narių skaičiaus, jeigu toje teritorijoje yra pakankamas vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių) skaičius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-64(E), 2015-03-26, paskelbta TAR 2015-04-07, i. k. 2015-05297

 

5. Seniūnai organizuoja vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų susirinkimus, kuriuose renkami ir deleguojami kandidatai į VBT. Kvietimas į susirinkimą publikuojamas seniūnijos informacinėse lentose ir kitais gyventojams prieinamais informavimo būdais.

6. Seniūnas, pasitaręs su aprašo 5 punkte įvardytais vietos bendruomenės gyventojų ir organizacijų atstovais, kviečia aktyviausius pavienius vietos bendruomenės narius, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės įstaigų atstovus į susirinkimą, kuriame renkama VBT.

7. Pradedant antrais (2014 m.) programos įgyvendinimo metais, kasmet vykdoma ne mažiau kaip ketvirtadalio VBT narių rotacija.

8. VBT pirmininkas renkamas pirmojo VBT posėdžio metu. VBT pirmininku negali būti savivaldybės administracijos ar kito įgyvendinti programą savivaldybėje paskirto subjekto atstovas.

9. VBT, pasitarusi su vietos bendruomene, priima sprendimus dėl finansuotinų veiklų ir teikia juos seniūnui ar kitiems už programos įgyvendinimą savivaldybėje atsakingiems subjektams.

10. VBT darbo forma yra posėdžiai, kurių organizavimu rūpinasi vietos seniūnija. VBT posėdžiai yra atviri.

11. VBT posėdis šaukiamas ne rečiau kaip du kartus per metus, kiekvieną VBT narį informuojant apie būsimą posėdį žodžiu arba raštu, pranešant ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio dienos. Raštiškam pranešimui prilygsta pranešimas, išsiųstas VBT nario nurodytu elektroninio pašto adresu su patvirtinimu apie pranešimo gavimą.

12. VBT posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių.

13. VBT pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių VBT nariai išrenka pirmojo posėdžio metu.

14. VBT posėdžiams pirmininkauja VBT pirmininkas, jo nesant – VBT pirmininko pavaduotojas.

15. Sprendimai priimami balsuojant atvirai. Susitarimas dėl slapto balsavimo priimamas tik dalyvaujančių VBT narių dauguma.

16. VBT sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia VBT pirmininko balsas.

17. VBT sprendimai įforminami VBT posėdžio protokolais. Protokolus pasirašo VBT posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Protokolų kopijos kartu su siūlomų finansuoti veiklų aprašymu ir sąmata pateikiami vietos seniūnijos seniūnui ir Apskaitos skyriui.

 

III. LĖŠŲ SKYRIMAS, NAUDOJIMAS, STEBĖSENA IR KONTROLĖ

 

18. VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti skirtos programos lėšos (toliau – Lėšos) savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstomos pagal šiuos kriterijus: viena dedamoji (bazinė) dalis paskirstoma seniūnijoms po lygiai ir sudaro 1/2 rajono savivaldybei skirtų lėšų; kita dedamoji dalis, sudaranti likusią 1/2 rajono savivaldybei skirtų lėšų dalį, paskirstoma seniūnijoms proporcingai pagal gyventojų skaičių.

19. Tinkamomis finansuoti laikomos VBT sprendimu patvirtintos veiklos, tenkinančios vietos bendruomenių viešuosius poreikius:

19.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir (ar) grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų, pagalbos reikalingų asmenų lankymas, pagalbos sau grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);

19.2. vaikų ir jaunimo užimtumas (renginių, stovyklų ir kitų prasmingo vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą);

19.3. kultūrinė ir švietėjiška veikla (mokymo (si) veiklos, skatinančios kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, vietos bendruomenės tapatybei ir telkimui reikšmingų leidinių leidyba);

19.4. sporto ir sveikatinimo veikla (sportuojančių gyventojų telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas);

19.5. bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų tvarkymas ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams);

19.6. bendruomeninė veikla ir kita vietos bendruomenės sutelktumą ir gyvenimo kokybę gerinanti veikla (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti institucijų bendradarbiavimo klausimus, organizavimas ir savanoriškos veiklos organizavimas).

20. Programos įgyvendinimo veiklų vertinimo kriterijus – įgyvendinta ne mažiau kaip 90 proc. veiklų nuo VBT sprendimais patvirtintų veiklų.

21. Lėšos negali būti naudojamos:

21.1. įsiskolinimams dengti;

21.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

21.3. apmokėti programos įgyvendinimo išlaidoms, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;

21.4. veikloms, kurios:

21.4.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

21.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams ir religiniams Lietuvos valstybės simboliams;

21.4.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

21.4.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

22. Ilgalaikio materialiojo turto, įsigyto už programos lėšas, savininkė yra savivaldybė, o valdytoja – savivaldybės administracija (jos filialai – seniūnijos). Šis turtas naudojamas viešiesiems vietos bendruomenių poreikiams tenkinti.

23. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje.

24. Lėšos privalo būti naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka tik VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti ir panaudotos iki einamųjų metų pabaigos.

25. Už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privaloma pervesti į valstybės biudžeto sutartyje nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.

26. Savivaldybės administracija (toliau – administracija):

26.1. administracijos direktorius pasirašo sutartį su socialinės apsaugos ir darbo ministru ar jo įgaliotu asmeniu dėl VBT sprendimais numatytų veiklų finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas;

26.2. vadovaudamasi aprašo 18 punktu paskirsto lėšas seniūnijoms vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti;

26.3. konsultuoja ir padeda seniūnijoms vykdyti VBT sprendimu numatytų finansuoti veiklų įgyvendinimą bei kontroliuoja skirtų lėšų panaudojimą;

26.4. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai veiklos ir finansines ataskaitas sutartyje nustatyta tvarka;

26.5. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja už programos lėšas įsigytą turtą ir juo disponuoja.

27. Seniūnai:

27.1. sudaro VBT ir teikia jų sudėtį tvirtinti administracijos direktoriui;

27.2. rūpinasi VBT posėdžių organizavimu: patalpomis, reikalingomis priemonėmis ir kitomis VBT veiklai reikalingomis sąlygomis;

27.3. pateikia Apskaitos skyriui VBT sprendimus ir sąmatas dėl numatytų veiklų vykdymo;

27.4. organizuoja VBT sprendimų įgyvendinimą: organizuoja viešųjų pirkimų procedūras, vykdo lėšų panaudojimą pagal paskirtį, teikia administracijai veiklos ir lėšų panaudojimo ataskaitas pagal nustatytas formas ir informuoja apie tai seniūnijos gyventojus;

27.5. pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

28. Savivaldybės administracija ir seniūnai:

28.1. atsako už informacijos ir pateiktų duomenų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka;

28.2. užtikrina ir kontroliuoja, kad VBT sprendimais patvirtintoms veikloms įgyvendinti skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.

29. Bendruomeninės organizacijos, vietos bendruomenės gyventojų atstovai (seniūnaičiai) dalyvauja vykdant programos įgyvendinimo stebėseną.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Informacija apie VBT sudarymą, finansuojamas ir įgyvendintas veiklas skelbiama laisva forma savivaldybės tinklalapyje (www.kelme.lt), žiniasklaidos priemonėse (spaudoje, televizijoje), seniūnijų skelbimų lentose.

_____________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kelmės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-64(E), 2015-03-26, paskelbta TAR 2015-04-07, i. k. 2015-05297

Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T-124(E) patvirtinto Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Kelmės rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo 4 punkto pakeitimo