Suvestinė redakcija nuo 2022-01-01 iki 2022-11-25

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-12-30, i. k. 2020-29067

 

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖl mokėjimo už socialines paslaugas ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-TS-371

Anykščiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 3 punktu, 27 straipsnio 4 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3, 11, 59 punktais, Anykščių rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šis sprendimas įsigalioja nuo 2021 m. sausio 1 d.

3. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2010 m. liepos 29 d. sprendimą Nr. TS-250 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Meras                                                                                                                        Sigutis Obelevičius

 


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu

Nr. 1-TS-371

 

 

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas tvarką, asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, asmens turto vertinimą bei atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Anykščių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija) ir kurių teikimas finansuojamas iš Anykščių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

6. Asmens (šeimos) ir Administracijos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo (rūpintojo) ar įgalioto asmens ir Administracijos sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka. Pasirašant sutartį savivaldybę atstovauja Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

7. Anykščių rajono savivaldybės taryba (toliau – Taryba), Anykščių rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymu, turi teisę asmenį (šeimą) atleisti nuo mokėjimo už socialines paslaugas.

8. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

10. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo, transporto organizavimo) asmenys (šeimos) moka pagal Tarybos patvirtintą tų paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarką.

11. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, visos bendrosios paslaugos teikiamos nemokamai.

12. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį.

 

III SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

13. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

14. Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, nurodyta Įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje, teikiama nemokamai.

15. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui (šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

16. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens (šeimos) pajamų.

17. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens (šeimos) pajamų.

18. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens (šeimos) pajamų.

19. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

20. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

21. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

22. Už kitas socialinės priežiūros paslaugas (apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, laikinas apnakvindinimas, laikinas apgyvendinimas, intensyvi krizių įveikimo pagalba ir kt.) asmenys (šeimos) moka pagal Tarybos patvirtintą tų paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarką.

 

IV SKYRIUS

 

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

23. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti kitiems asmenims už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai. Pagalbos pinigai asmeniui (šeimai) gali būti skiriami tik tada, kai dėl objektyvių priežasčių negalima suteikti socialinių paslaugų arba bendrąsias ar socialinės priežiūros paslaugas veiksmingiau organizuoti pinigais.

24. Socialinės paslaugos į pagalbos pinigus gali būti keičiamos tik asmens (šeimos) sutikimu.

25. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), deklaravusiam gyvenamąją vietą Anykščių rajono savivaldybėje.

26. Pagalbos pinigų dydis per mėnesį – 3 bazinių socialinių išmokų (BSI) dydžio suma, jei asmens (šeimos) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP trigubą dydį.

26¹. Kai Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Utenos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus (toliau – Tarnybos) sprendimu nustatomas vaiko apsaugos poreikis ir jis laikinai apgyvendinamas šeimynoje, kurios buveinė registruota Anykščių rajono savivaldybėje, nuo laikinojo apgyvendinimo dienos iki vaiko sugrąžinimo į šeimą ar laikinosios globos (priežiūros) nustatymo, šeimynai skiriami pagalbos pinigai, kurių dydis lygus Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme nustatytos vaiko laikinosios priežiūros išmokos dydžiui, proporcingai apgyvendinimo dienų skaičiui.

Papildyta punktu:

Nr. 1-TS-344, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-29, i. k. 2021-27467

 

262. Šeimai (asmeniui), tapusiai vaiko nuolatiniais globėjais (rūpintojais), kai po Tarnybos kreipimosi į teismą teismo sprendimu nustatoma vaiko nuolatinė globa (rūpyba), išmokama vienkartinė 500,00 Eur dydžio pagalbos pinigų išmoka vaiko gyvenamajai erdvei sukurti ir būtiniausioms reikmėms įsigyti.

Papildyta punktu:

Nr. 1-TS-344, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-29, i. k. 2021-27467

 

27. Sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo priima Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo Komisijos teikimu. 261 ir 262 punktuose nustatytais atvejais sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas arba jo įgaliotas asmuo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-344, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-29, i. k. 2021-27467

 

28. Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Anykščių rajono savivaldybės administracija. Nustačiusi, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas, pakeičiant juos į bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimą, nustatytą asmeniui (šeimai) pagal poreikį.

29. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

 

V SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

30. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

31. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų.

32. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

33. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra didesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

34. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų.

35. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 30 procentų asmens pajamų.

36. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 40 procentų asmens pajamų.

37. Kitais atvejais, nei numatyta 34-36 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

38. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą namuose, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

39. Asmenys už suteiktas dienos socialines globos paslaugas moka atsižvelgiant į paslaugos teikimo trukmę ir Tarybos patvirtintą paslaugų kainą.

 

VI SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

40. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

41. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, o tais atvejais, kai asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimos nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, asmens mokėjimo dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

42. Kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

43. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

44. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

45. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

46. Mokestis už trumpalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą.

 

VII SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

47. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir į turtą.

48. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už Savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

49. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už Savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

50. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

51. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

52. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

53. Mokestis už ilgalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą.

 

VIII SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

54. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Administracijos Socialinės paramos skyrius.

55. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

56. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) Administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatoriui mieste / seniūnijoje turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas, jei šių duomenų nėra valstybės žinybiniuose registruose ir informacinėse sistemose.

57. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatoriui mieste / seniūnijoje turi pateikti informaciją apie asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir turimą turtą, jei šių duomenų nėra valstybės žinybiniuose registruose ir informacinėse sistemose.

58. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinta prašymo-paraiškos forma skirti socialines paslaugas.

59. Asmens (šeimos narių), kuriam (-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

60. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės gali būti vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

61. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

62. Asmens (šeimos narių), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

63. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

64. Administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatoriai konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo bei mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.

65. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos privalo pranešti Administracijos Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 6–8, 13, 18–20 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

66. Gavus informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansinės galimybės iš naujo įvertinamos ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

67. Administracijos Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

68. Administracijos Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

IX SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

69. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, įskaitomos Įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

70. Asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

X SKYRIUS

 

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

71. Asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

72. Nustatant asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių) turėtas Įstatymo 31 straipsnio 1 dalyje nustatytas turtas.

73. Asmens turtas įvertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

XI SKYRIUS

 

ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

74. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas, atstovas), pageidaujantis būti atleistas nuo mokesčio už gaunamas socialines paslaugas, pateikia laisvos formos prašymą ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus Administracijos Socialinės paramos skyriui. Prašymai svarstomi Komisijoje.

75. Asmuo (šeima) turi teisę būti atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialines paslaugas kai dėl gaisro, stichinių nelaimių ar kitų aplinkybių (pateikiami pagrindžiantys dokumentai) asmuo (šeima) nebegali gyventi savo gyvenamajame būste. Šiuo atveju įvertinamos asmens gyvenimo ir buities sąlygos ir surašomas jų patikrinimo aktas.

76. Tais atvejais, kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą ir asmeniui neužtenka jo gaunamų pajamų susimokėti už socialinės globos paslaugas, asmuo turi teisę būti atleidžiamas nuo mokesčio, skaičiuojamo nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šiais atvejais:

76.1. kai asmuo pats nesugeba pasirūpinti turimo turto pardavimu, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, privalomomis registruoti transporto priemonėmis, privaloma registruoti žemės ūkio technika, žeme, akcijomis, obligacijomis ir kitais vertybiniais popieriais bei piniginėmis lėšomis);

76.2. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės arba jų vertė mažesnė už skolas paslaugų teikėjams, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros, transporto priemonė sena, nenaudotina ir kt.).

77. Galimi atleidimo nuo mokėjimo už socialinės paslaugas terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių, neterminuotai.

78. Direktoriaus įsakymu patvirtinta Komisija, įvertinusi visas aplinkybes, teikia siūlymą Tarybai asmenį (šeimą) atleisti nuo mokesčio už socialines paslaugas.

79. Sprendimą dėl atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas priima Taryba, atsižvelgdama į Komisijos siūlymą.

80. Priėmus sprendimą, asmenį, gaunantį ilgalaikės socialinės globos paslaugas, atleisti nuo mokesčio, skaičiuojamo nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šis mokestis yra dengiamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Administracijos Socialinės paramos skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

82. Su šio Aprašo nuostatomis susijusią finansinę kontrolę atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius.

83. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę, teisės aktų nustatyta tvarka, atlieka Anykščių rajono savivaldybės administracija.

84. Šis Aprašas gali būti keičiamas, papildomas, pripažįstamas netekusiu galios Tarybos sprendimu.

 

_________________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Anykščių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-TS-344, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-29, i. k. 2021-27467

Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimo Nr. 1-TS-371 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_d8f9874f1b724cd9ba83a045fe5699af_end