Suvestinė redakcija nuo 2024-05-09

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-07-20, i. k. 2021-16166

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašo patvirtinimo

 

2021 m. liepos 20 d. Nr. 4-808

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.6 ir 2.2 papunkčius ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 6.2.1 papunktį,

Preambulės pakeitimai:

Nr. 4-254, 2024-05-08, paskelbta TAR 2024-05-08, i. k. 2024-08527

 

t v i r t i n u  Priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministrė, pavaduojanti

ekonomikos ir inovacijų ministrą                                                                               Gintarė Skaistė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2021 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 4-808

(Lietuvos Respublikos ekonomikos

ir inovacijų ministro

2024 m. gegužės 8 d. įsakymo Nr. 4-254

redakcija)

 

PRIEMONĖS „vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimAS“ SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ), siekiančioms pagal priemonę „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ (toliau – Priemonė) gauti negrąžinamąją subsidiją (toliau – Subsidija), skirtą akcijoms ir (arba) obligacijoms įtraukti į Vertybinių popierių biržą, (toliau – Pareiškėjas, Pareiškėjai) ir jų prisiimamus įsipareigojimus, tinkamų finansuoti išlaidų reikalavimus ir Subsidijų dydį, paraiškų dėl Subsidijos gavimo (toliau – paraiška) teikimo, vertinimo ir administravimo tvarką, Subsidijų išmokėjimo tvarką.

2. Aprašas yra parengtas, atsižvelgiant į:

2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;

2.2. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;

2.3. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą;

2.4. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymą;

2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimą Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“;

2.6. Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme.

4. Priemonės tikslas – skatinti kapitalo rinkų plėtrą Lietuvos Respublikoje ir taip padėti MVĮ pritraukti plėtrai reikalingą finansavimą, kompensuoti joms dalį išlaidų, patirtų išleidžiant akcijas ir (arba) obligacijas, siekiant šiuos vertybinius popierius įtraukti į reguliuojamos rinkos operatoriaus AB Nasdaq Vilnius teisės aktų nustatyta tvarka administruojamą reguliuojamą vertybinių popierių rinką, į kurios Oficialųjį, Papildomąjį ar Skolos vertybinių popierių sąrašus atitinkamai gali būti įtraukiamos akcijos ir (arba) obligacijos, ir alternatyviąją vertybinių popierių rinką „First North“ Lietuvoje, į kurią atitinkamai gali būti įtraukiamos akcijos ir (arba) obligacijos, (toliau – Vertybinių  popierių birža).

5. Priemonę įgyvendina uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA), o Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) dalyvauja įgyvendinant Priemonę.

6. Subsidija pagal Priemonę gali būti suteikta kaip atitinkamo dydžio de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 arba kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 18 straipsnio nuostatas.

7. Pagal Aprašą Priemonei įgyvendinti skiriama iki 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų) iš į INVEGOS fondą grįžusių lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti paraiškas, kaip nustatyta Aprašo 9 punkte, (toliau – kvietimas teikti paraiškas) pagal teigiamai įvertintas ir vertinamas paraiškas bei pateiktas paraiškas prašoma skirti Subsidijų suma yra didesnė negu Priemonei įgyvendinti skirta lėšų suma, INVEGA sustabdo kvietimą teikti paraiškas ir apie tai paskelbia INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt. INVEGA gali pateikti pasiūlymą Ministerijai dėl Priemonės įgyvendinimui skirtos lėšų sumos padidinimo.

8. Atliekant paraiškų atranką, INVEGA sudaro rezervinį Pareiškėjų, atitinkančių Aprašo II skyriuje Pareiškėjams nustatytus reikalavimus ir Aprašo III skyriuje nustatytus tinkamų finansuoti išlaidų reikalavimus, sąrašą (toliau – Rezervinis sąrašas). Į Rezervinį sąrašą įtrauktiems Pareiškėjams Subsidija teikiama, jeigu lieka nepanaudotų Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, taip pat jeigu Ministerija priima sprendimą dėl Priemonės įgyvendinimui skirtos lėšų sumos padidinimo. Į Rezervinį sąrašą Pareiškėjai įrašomi laikantis paraiškų pateikimo eilės tvarkos. Informacija apie Rezervinį sąrašą skelbiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt.

9. Kvietimas teikti paraiškas pagal Aprašą skelbiamas INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų ir ne vėliau kaip po 30 darbo dienų nuo Aprašo įsigaliojimo dienos ir galioja iki Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpio pabaigos arba iki kvietimo teikti paraiškas galiojimo sustabdymo (toliau – kvietimo teikti paraiškas skelbimas).

10. Paraiškų atranka atliekama tęstinės atrankos būdu. Tęstinė paraiškų atranka pagal Priemonę atliekama nuolat kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytu paraiškų teikimo laikotarpiu, gautos paraiškos vertinamos ir reikalavimus atitinkantiems Pareiškėjams Subsidijos skiriamos atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir nelaukiant kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

11. Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis Pareiškėjas turi teisę pateikti vieną paraišką siekdamas gauti Subsidiją akcijoms tinkamai įtraukti į Vertybinių popierių biržą ir (ar) vieną paraišką siekdamas gauti Subsidiją obligacijoms tinkamai įtraukti į Vertybinių popierių biržą.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

12. Pagal Aprašą Pareiškėjai turi atitikti šiuos reikalavimus:

12.1. Pareiškėjas yra MVĮ.

12.2. Pareiškėjas yra įregistruotas Juridinių asmenų registre arba, jei Pareiškėjas yra Lietuvos Respublikoje neregistruotas juridinis asmuo ar organizacija, jo nuolatinė buveinė įregistruota Mokesčių mokėtojų registre, vadovaujantis Mokesčių mokėtojų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 6 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Mokesčių mokėtojų registro nuostatų patvirtinimo“.

12.3. Pareiškėjas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimą, ir neturi mokestinių nepriemokų, viršijančių 50 Eur (penkiasdešimt eurų).

12.4. Pareiškėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas.

12.5. Pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje.

12.6. Pareiškėjas yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) finansinių ataskaitų už paskutinius trejus finansinius metus arba, jei Pareiškėjas veikia trumpiau nei trejus metus, už trumpesnį terminą, rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys. Tuo atveju, jei Pareiškėjas ir (ar) įmonių grupės įmonės, įskaitant Pareiškėją, nesudaro konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Lietuvos Respublikoje arba Pareiškėjo įmonių grupės įmonės yra registruotos ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys arba įmonių grupės įmonių, registruotų ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas finansinių ataskaitų rinkinys turi būti pateikiamas INVEGAI. Finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame turi būti detaliai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis, privalo būti pateiktas už paskutinius trejus finansinius metus ar trumpesnį laikotarpį (kai Pareiškėjas veikia trumpiau nei trejus finansinius metus). Taip pat finansinių ataskaitų rinkinys turi būti audituotas, jei auditas privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinių ataskaitų auditą.

12.7. Pareiškėjas nėra valstybės ir (ar) savivaldybių įmonė arba įmonė, kurioje 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė.

12.8. Pareiškėjas nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri INVEGOS sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba), ir (arba) pagalbos tiekėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles.

12.9. Pareiškėjui, jo vadovui, atstovui, Pareiškėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, (toliau – Naudos gavėjas) arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Subsidija, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė.

12.10. Pareiškėjas ir įmonių grupė (jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei) nėra sunkumų patirianti įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paaiškėjus, kad pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinius Pareiškėjas ir įmonių grupė (jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei) buvo patiriantys sunkumų, tačiau Pareiškėjui pateikus pagrindžiančius dokumentus (Pareiškėjas turi pagrįsti, kad jis ir įmonių grupė (jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei) nėra sunkumų patiriantys, pateikdamas INVEGAI finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą dienos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus), kad iki INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą dienos Pareiškėjas ir įmonių grupė (jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei) nebėra laikomi sunkumų patiriančiais) bus laikoma, kad toks Pareiškėjas ir įmonių grupė (jei Pareiškėjas priklauso įmonių grupei) INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą metu nėra patiriantys sunkumų. 

12.11. Pareiškėjo akcijos ir (ar) obligacijos nėra įtrauktos į Vertybinių popierių biržą iki Aprašo įsigaliojimo dienos. Jei į Vertybinių popierių biržą iki Aprašo įsigaliojimo dienos yra įtrauktos Pareiškėjo akcijos, jis turi teisę kreiptis į INVEGĄ, siekdamas gauti Subsidiją, skirtą obligacijoms įtraukti į Vertybinių popierių biržą. Jei į Vertybinių popierių biržą iki Aprašo įsigaliojimo dienos yra įtrauktos Pareiškėjo obligacijos, jis turi teisę kreiptis į INVEGĄ, siekdamas gauti Subsidiją, skirtą akcijoms įtraukti į Vertybinių popierių biržą.

12.12. Pareiškėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831 (tuo atveju, kai Pareiškėjas paraiškoje prašo suteikti Subsidiją vadovaudamasis Reglamentu (ES) 2023/2831), arba valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 18 straipsnio nuostatomis (tuo atveju, kai Pareiškėjas paraiškoje prašo suteikti Subsidiją vadovaudamasis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014).

12.13. Pareiškėjo vykdoma veikla nepriskiriama Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse nurodytiems sektoriams.

12.14. Pareiškėjas, jo vadovas, atstovas, Pareiškėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantys asmenys, Naudos gavėjai nėra susiję su pinigų plovimu, teroristų finansavimu ir mokesčių vengimu, užtikrinant Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, su paskutiniais pakeitimais padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434, reikalavimus.

13. Paraiškos vertinimo metu patikrinama Pareiškėjo atitiktis Aprašo 12 punkte nustatytiems reikalavimams. Aprašo 12.3–12.5, 12.8, 12.9 ir 12.14 papunkčiuose nustatyti reikalavimai taikomi ir atitiktis jiems pakartotinai vertinama prašymo dėl Subsidijos išmokėjimo (toliau – prašymas) vertinimo metu. Pareiškėjo atitiktis Aprašo 12 punkte nustatytiems reikalavimams vertinama pagal viešai prieinamų registrų duomenis, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktus duomenis, viešai skelbiamą informaciją (pvz., Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos) ir Pareiškėjo ir (ar) jo atstovo pateiktą informaciją. Jeigu Pareiškėjo ir (ar) jo atstovo pateikta informacija neatitinka viešai prieinamų registrų ar valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktų duomenų, viešai skelbiamos informacijos, vadovaujamasi viešai prieinamų registrų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktais duomenimis, viešai skelbiama informacija.

 

III SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI IR SUBSIDIJOS DYDIS

 

14. Pagal Priemonę tinkamos finansuoti išlaidos yra šios Pareiškėjo patirtos išlaidos, kurios atliktos išorės konsultantų ir susijusios su akcijų ir (arba) obligacijų įtraukimu į Vertybinių popierių biržą:

14.1. prospekto, informacinio dokumento, įmonės aprašymo parengimo ir paskelbimo išlaidos;

14.2. Pareiškėjo veiklos strategijos ir veiklos struktūros nustatymo, reklamos skleidimo, Pareiškėjo pristatymo susitikimuose su investuotojais, kurių metu patirtos kelionės ir apgyvendinimo paslaugų išlaidos, susijusios su vertybinių popierių siūlymu ir (arba) įtraukimu į Vertybinių popierių biržą; 

14.3. išlaidos, susijusios su išsamaus Pareiškėjo veiklos patikrinimo paslaugomis (finansinės, mokestinės ir teisinės analizės);

14.4. išorinių konsultantų suteiktų Pareiškėjo pertvarkymo į akcinę bendrovę paslaugų išlaidos;

14.5. alternatyviosios vertybinių popierių rinkos „First North“ Lietuvoje sertifikuoto patarėjo paslaugų išlaidos;

14.6. teisės, finansų, mokesčių, audito, investicijų konsultantų suteiktų konsultacijų ir paslaugų išlaidos.

15. Pagal Priemonę netinkamos finansuoti Pareiškėjo patirtos išlaidos yra:

15.1. Vertybinių popierių biržos rinkliavos ir metiniai mokesčiai ir (arba) įmokos, susiję su akcijų ir (arba) obligacijų įtraukimu į Vertybinių popierių biržą, Centrinio vertybinių popierių depozitoriumo (Nasdaq CSD SE Lietuvos filialo) rinkliavos bei metiniai mokesčiai ir (arba) įmokos ir kiti reguliarūs mokėjimai, susiję su vertybinių popierių įtraukimu į Vertybinių popierių biržą ir Centrinio vertybinių popierių depozitoriumo (Nasdaq CSD SE Lietuvos filialo) paslaugomis;

15.2. Pareiškėjo darbuotojų darbo užmokesčio, kvalifikacijos kėlimo, informacinių sistemų diegimo ir palaikymo, administracinės Pareiškėjo išlaidos, susijusios su pasirengimu akcijas ir (arba) obligacijas įtraukti į Vertybinių popierių biržą;

15.3. atlygis už notaro paslaugas, duomenų tikrinimą registruose, dokumentų ir duomenų registravimą Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre;

15.4. su informacijos atskleidimo reikalavimais susijusios išlaidos ir mokesčiai, kurie yra susiję su akcijų ir (arba) obligacijų emisijomis už Lietuvos Respublikos ribų (dvigubas ar kryžminis įtraukimas į Vertybinių popierių biržą);

15.5. paraiškos rengimo ir pateikimo išlaidos;

15.6. kitos Aprašo 14 punkte nenurodytos išlaidos.

16. Pagal Priemonę finansuojamos tik tinkamos finansuoti Pareiškėjo patirtos išlaidos, kurios atitinka šiuos reikalavimus:

16.1. yra pagrįstos išlaidas pagrindžiančiais dokumentais (pridėtinės vertės mokesčio sąskaitomis faktūromis, sąskaitomis faktūromis, mokėjimo nurodymais, sutartimis su atitinkamais paslaugų teikėjais ir kitais dokumentais, kuriuose yra informacijos apie suteiktas atitinkamas paslaugas ir patirtas su įtraukimu į Vertybinių popierių biržą susijusias išlaidas ir jų apmokėjimą);

16.2. yra patirtos po paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai paraiškoje prašoma suteikti Subsidiją  vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831. Jei Subsidija  teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, Pareiškėjo patirtos po 2020 m. liepos 1 d.

17. Vienam Pareiškėjui teikiama Subsidijos suma negali viršyti šių dydžių:

17.1. kai Pareiškėjo išleistos akcijos tinkamai įtrauktos į Vertybinių popierių biržą, tenkinant Aprašo 23.1 papunktyje nustatytas sąlygas, – 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų);

17.2. kai Pareiškėjo išleistos obligacijos tinkamai įtrauktos į Vertybinių popierių biržą, tenkinant Aprašo 23.2 papunktyje nustatytas sąlygas, – 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų).

18. Kompensuojama 50 procentų Pareiškėjo patirtų tinkamų finansuoti išlaidų.

19. Tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia pagal Priemonę Pareiškėjui skirta Subsidija, turi būti finansuojama iš Pareiškėjo lėšų.

20. Jei Subsidija teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, de minimis pagalbos, suteiktos vienam Pareiškėjui, suma negali viršyti Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje 2 dalyje nustatytos sumos (300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį). Pareiškėjai, kuriems de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

21. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi (tuo atveju, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014) arba Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 5 dalimi (tuo atveju, kai de minimis pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831).

22. Vadovaujantis Aprašo nuostatomis, suteikta pagalba gali būti sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES)  2023/2831 5 straipsnyje (tuo atveju, kai de minimis pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831) arba Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje (tuo atveju, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014).

 

IV SKYRIUS

PAREIŠKĖJO PRISIIMAMI ĮSIPAREIGOJIMAI

 

23. Aprašo 12 punkto reikalavimus atitinkantis Pareiškėjas privalo įtraukti išleistas akcijas ir (arba) obligacijas į Vertybinių popierių biržą, išskyrus atvejus, kai kreipiasi Pareiškėjas, kurio akcijos ir (arba) obligacijos iki INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos jau yra įtrauktos į Vertybinių popierių biržą, ir tenkinti šias sąlygas (toliau – Tinkamas įtraukimas į Vertybinių popierių biržą):

23.1. kai į Vertybinių popierių biržą įtraukiamos akcijos:

23.1.1. tai atliekama ne vėliau kaip per 1 (vienerių) metų laikotarpį nuo INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos, kaip tai nustatyta Aprašo 32.1 papunktyje;

23.1.2. kai platinamos ir į Vertybinių popierių biržą įtraukiamos Pareiškėjo akcijos, Pareiškėjas iki akcijų įtraukimo į Vertybinių popierių biržą arba ne vėliau kaip per 60 dienų po tokio įtraukimo nuosavo kapitalo forma pritraukia ne mažesnę kaip 500 000 Eur (penkių šimtų tūkstančių eurų) sumą, kuri  turi būti apmokėta Pareiškėjui;

23.2. kai į Vertybinių popierių biržą įtraukiamos obligacijos, tai atliekama ne vėliau kaip per 1 (vienerių) metų laikotarpį nuo INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos, kaip nustatyta Aprašo 32.1 papunktyje.

24. Jeigu per Aprašo 23.1.1 ir 23.2 papunkčiuose nustatytą 1 (vienerių) metų laikotarpį neatliekamas vertybinių popierių Tinkamas įtraukimas į Vertybinių popierių biržą, tačiau Pareiškėjas pateikia dokumentus (parengtą prospektą (informacinį dokumentą), apmokėtas sąskaitas faktūras ar kitus tinkamus dokumentus), įrodančius, jog jis rengiasi vertybinių popierių Tinkamam įtraukimui į Vertybinių popierių biržą, INVEGA pratęsia Aprašo 23.1.1 ir 23.2 papunkčiuose nustatytą 1 (vienerių) metų laikotarpį papildomam 1 (vienerių) metų laikotarpiui. Maksimalus laikotarpis, per kurį turi būti atlikti Aprašo 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodyti veiksmai, negali viršyti 2 (dvejų) metų laikotarpio, skaičiuojamo nuo INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos, kaip nustatyta Aprašo 32.1 papunktyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR ADMINISTRAVIMAS

 

25. Pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma tvirtinama INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu ir skelbiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt, ir ją pateikti Aprašo 26 punkte nurodytu būdu. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Jei paraiška užpildyta ne lietuvių kalba, netinkamai ir (ar) ne iki galo, INVEGA paraiškos nevertina ir apie tai informuoja Pareiškėją paraiškoje nurodytu būdu per 10 darbo dienų nuo paraiškos pateikimo dienos.

26. Pareiškėjas pildo paraišką ir teikia ją INVEGAI kartu su Aprašo 28 punkte nurodytais dokumentais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiška kartu su Aprašo 28 punkte nurodytais dokumentais turi būti pateikta kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytu elektroniniu paštu. Teikiami elektroniniai dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu.

27. Kitais būdais, negu nurodyta Aprašo 26 punkte, pateikta paraiška ir su ja susiję dokumentai nepriimami ir Pareiškėjas Aprašo 25 punkte nustatyta tvarka informuojamas, kad jo paraiška nebus vertinama.

28. Kartu su paraiška turi būti pateikti ir kiti privalomi pateikti dokumentai, kurių sąrašas ir formos skelbiamos INVEGOS interneto svetainėje  https://invega.lt/paslaugos/25/vertybiniu-popieriu-itraukimo-i-vertybiniu-popieriu-birza-skatinimas-103#documentsEnterpriseUsual.

29. Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų gavimo INVEGOJE datą ir laiką.

30. Kiekviena paraiška yra vertinama ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Paraiškos vertinimo terminas skaičiuojamas nuo paraiškos ir visų vertinimui reikalingų ir tinkamai užpildytų dokumentų gavimo INVEGOJE dienos. Paraiškos vertinimo terminas, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes (gautas ir vertinamas neįprastai didelis paraiškų kiekis; Pareiškėjas dėl prašomos pateikti trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as); kai vertinant paraišką INVEGA kreipiasi į kitas institucijas dėl informacijos pateikimo; Pareiškėjo prašymu ar sutrikus informacinių sistemų veiklai), INVEGOS vadovo sprendimu gali būti pratęstas, tačiau ne ilgesniam kaip 20 darbo dienų laikotarpiui. INVEGA, priėmusi sprendimą pratęsti paraiškos vertinimo terminą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja Pareiškėją apie pratęstą paraiškos vertinimo terminą ir nurodo paraiškos vertinimo termino pratęsimo priežastį. 

31. Paraiškos vertinimo metu INVEGA gali prašyti Pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, išskyrus atvejus, kai trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus galima patikrinti viešuose Lietuvos Respublikos valstybės ir institucijų registruose ir (ar) informacinėse sistemose. Pareiškėjas privalo pateikti INVEGOS prašomą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus per INVEGOS nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo INVEGOS prašymo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus gavimo dienos. Jei per nurodytą terminą INVEGOS prašyta pateikti informacija, duomenys ir (ar) dokumentai nepateikiami, paraiška toliau nenagrinėjama ir Pareiškėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo termino pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus paskutinės dienos

32. Atlikusi Pareiškėjo pateiktos paraiškos vertinimą, INVEGA priima vieną iš šių sprendimų:

32.1. Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą;

32.2. Pareiškėją pripažinti netinkamu gauti pagalbą.

33. INVEGA, priėmusi Aprašo 32.1 papunktyje nurodytą sprendimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po šio sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja Pareiškėją apie priimtą sprendimą Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą. Pagal šį sprendimą INVEGA įsipareigoja išmokėti Subsidiją, jei Pareiškėjas tinkamai įvykdys Aprašo 23 punkte nustatytas sąlygas ir pateiks Aprašo 38 punkte nurodytą prašymą. 

34. INVEGA, priėmusi Aprašo 32.2 papunktyje nurodytą sprendimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po šio sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja Pareiškėją apie priimtą sprendimą Pareiškėją pripažinti netinkamu gauti pagalbą ir nurodo tokio sprendimo teisinį ir faktinį pagrindą, apskundimo tvarką ir kitą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytą informaciją.

35. INVEGA, priėmusi Aprašo 32.1 papunktyje nurodytą sprendimą, pateikia duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

36. INVEGA duomenis apie suteiktą pagalbą, kurie turi būti skelbiami, kaip nurodyta Aprašo 34 punkte, turi el. paštu pateikti Ministerijai ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

37. Ministerija, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, privalomą paskelbti informaciją apie suteiktą pagalbą, kurios vertė viršija 100 000 Eur (vieną šimtą tūkstančių eurų) Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt paskelbia ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi INVEGOS pateikta informacija.

 

VI SKYRIUS

SUBSIDIJOS IŠMOKĖJIMAS

 

38. Siekdamas, kad Subsidija būtų išmokėta, Pareiškėjas, įvykdęs Aprašo 23 punkte nustatytas sąlygas, elektroniniu paštu turi pateikti INVEGAI užpildytą prašymą, kurio forma tvirtinama INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu ir skelbiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt. Prašymas pateikiamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Tinkamo įtraukimo į Vertybinių popierių biržą, kaip nurodyta Aprašo 23 punkte. Jei Aprašo 23 punkte nustatytas sąlygas Pareiškėjas įvykdo iki INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos, prašymas pateikiamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo INVEGOS sprendimo Pareiškėją pripažinti tinkamu gauti pagalbą priėmimo dienos. Kartu su prašymu turi būti pateikti šie dokumentai:

38.1. kai į Vertybinių popierių biržą įtraukiamos Pareiškėjo išleistos obligacijos, – dokumentų, įrodančių Pareiškėjo patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, kaip tai nurodyta Aprašo 16 punkte, kopijos;

38.2. kai į Vertybinių popierių biržą įtraukiamos Pareiškėjo išleistos akcijos, – Pareiškėjo deklaracija, patvirtinanti, kad Pareiškėjas nuosavo kapitalo forma, kiek tai susiję su Tinkamu įtraukimu į Vertybinių popierių biržą, yra pritraukęs ne mažesnę kaip 500 000 Eur (penkių šimtų tūkstančių eurų) sumą, kuri yra apmokėta Pareiškėjui, taip pat lėšų pritraukimą patvirtinančius dokumentus (akcijų pasirašymo sutartį, turto įnešimo aktą, kitus lėšų pritraukimą patvirtinančius dokumentus) ir dokumentų, įrodančių Pareiškėjo patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, kaip tai nurodyta Aprašo 16 punkte, kopijas.

39. Gavusi Pareiškėjo prašymą, INVEGA ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos patikrina Aprašo 23 punkte nustatytų sąlygų įvykdymą, atsižvelgdama į Aprašo 14–16 ir 38 punktus.

40. Prašymo vertinimo terminas, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes (gautą prašymų kiekį; Pareiškėjas dėl prašomos pateikti trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as); Pareiškėjo prašymu ar sutrikus informacinių sistemų veiklai), INVEGOS vadovo sprendimu gali būti pratęstas, tačiau ne ilgesniam kaip 20 darbo dienų laikotarpiui. Apie prašymo vertinimo termino pratęsimą Pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo INVEGOS vadovo sprendimo pratęsti paraiškos vertinimo terminą priėmimo dienos.

41. Prašymo vertinimo metu INVEGA turi teisę reikalauti Pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, pagrindžiančius Aprašo 23 punkte nustatytų sąlygų įvykdymą ir patirtų išlaidų tinkamumą. Pareiškėjas privalo pateikti šiuos dokumentus per Aprašo 31 punkte nustatytą terminą.

42. Baigusi prašymo vertinimą, INVEGA priima sprendimą skirti Subsidiją arba neskirti Subsidijos Pareiškėjui ir nurodo tokio sprendimo teisinį ir faktinį pagrindą, apskundimo tvarką ir kitą Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytą informaciją.

43. Apie INVEGOS priimtą sprendimą skirti Subsidiją arba neskirti Subsidijos Pareiškėjas informuojamas prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu per 5 darbo dienas nuo INVEGOS sprendimo skirti Subsidiją arba neskirti Subsidijos priėmimo dienos.

44. Subsidija Pareiškėjui yra išmokama per 20 darbo dienų nuo INVEGOS sprendimo skirti Subsidiją priėmimo dienos.

45. Subsidiją gavusių Pareiškėjų sąrašas, kuriame nurodytos išmokėtos Subsidijų sumos, skelbiamas INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt per 20 darbo dienų nuo INVEGOS sprendimo skirti Subsidiją priėmimo dienos.

46. Jei Subsidija buvo nepagrįstai išmokėta, nes Pareiškėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus, ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl Subsidijos skyrimo priėmimui, Pareiškėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai gautą Subsidiją su palūkanomis, nustatytomis Komisijos pranešime dėl dabartinių valstybės pagalbos susigrąžinimo palūkanų normų ir taikomų orientacinių bei diskonto normų, paskelbtų vadovaujantis 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinančio Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2015/1589, nustatantį išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles, su visais pakeitimais 10 straipsniu, kurios skaičiuojamos nuo Pareiškėjui nepagrįstai išmokėtos Subsidijos dienos iki jos susigrąžinimo dienos. Paaiškėjus, kad Pareiškėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, Pareiškėjas privalo grąžinti neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Subsidiją su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, Pareiškėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

 

VII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ APSAUGA

 

47. Duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. + 370 5 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Aprašo nuostatų įgyvendinimu susijusius paraiškoje, prašyme ir kartu su jais pridedamuose dokumentuose pateiktus bei iš kitų šaltinių surinktus asmens duomenis (Pareiškėjo atstovo ir (ar) kontaktinio asmens vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, darbovietės pavadinimas, užimamos pareigos, Pareiškėjo vadovo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, informacija apie dalyvavimą teismo procesuose, Pareiškėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esančių asmenų, Naudos gavėjų vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, Pareiškėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, informacija apie dalyvavimą teismo procesuose, informacija apie tai, ar Pareiškėjo vadovui, Pareiškėjo atstovui, Pareiškėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, Naudos gavėjui, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Subsidija, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, kaip šios sąvokos apibrėžtos Tarptautinių sankcijų įstatyme, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė, taip pat yra tvarkoma bet kokia kita informacija, kurią pateiks Pareiškėjas (Pareiškėjo atstovas) INVEGAI ar bus gauta iš kitų šaltinių teisės aktų nustatyta tvarka).

48. INVEGA asmens duomenis gauna iš Pareiškėjo. INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos bei kitų valstybės institucijų, bendrovių, tvarkančių jungtines skolininkų duomenų rinkmenas bei duomenis apie kredito istoriją, įsiskolinimus (pvz., UAB „Creditinfo Lietuva“), atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įrankius ir paslaugas (pvz., „Ondato Saas“), juridinių asmenų, kai duomenys teikiami apie šių juridinių asmenų atstovus, darbuotojus, steigėjus, akcininkus, dalyvius, savininkus ir pan., taip pat kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, Pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, Pareiškėjų atitikčiai Apraše nustatytiems Pareiškėjams keliamiems reikalavimams įvertinti bei teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti.

49. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant Aprašą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Apraše. Asmens duomenys INVEGOS tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, INVEGOS generalinio direktoriaus tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – tvarkyti asmens duomenis, kad Pareiškėjo atžvilgiu būtų galima atlikti atitinkamus su Subsidijos apskaičiavimu, skyrimu ir administravimu susijusius veiksmus, vertinti ir nustatyti Paskolos gavėjo atitiktį Apraše nustatytiems reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Pareiškėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti INVEGOS suteiktų Subsidijų apskaitą bei atlikti auditą.

50. INVEGA audito tikslais ir gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms. Asmens duomenys trečiosioms valstybėms nebus perduodami.

51. Su Aprašo nuostatų įgyvendinimu susiję asmens duomenys INVEGOJE tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento pagal Priemonę gavimo datos, vadovaujantis INVEGOS generalinio direktoriaus tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis.

52. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

52.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

52.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

52.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

52.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

52.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

53. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Už paraiškoje ir kartu su ja bei prašyme ir kartu su juo pateiktos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų teisingumą atsako Pareiškėjas.

55. Už paraiškų vertinimą, sprendimus, nurodytus Aprašo 32 punkte, sprendimus, nurodytus Aprašo 42 punkte, lėšų išmokėjimą ir jų apskaitą, neteisėtai ir (arba) nepagrįstai išmokėtų lėšų susigrąžinimą atsako INVEGA.

56. INVEGA su Priemonės įgyvendinimu ir Subsidijos suteikimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio ir Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio nuostatomis.

___________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-501, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05909

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. liepos 20 d. įsakymo Nr. 4-808 „Dėl Priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-843, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-27, i. k. 2022-13735

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. liepos 20 d. įsakymo Nr. 4-808 „Dėl Priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-254, 2024-05-08, paskelbta TAR 2024-05-08, i. k. 2024-08527

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. liepos 20 d. įsakymo Nr. 4-808 „Dėl Priemonės „Vertybinių popierių įtraukimo į vertybinių popierių biržą skatinimas“ sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo