Suvestinė redakcija nuo 2022-11-25 iki 2024-03-15
Nutarimas paskelbtas: TAR 2020-10-05, i. k. 2020-20701
Nauja redakcija nuo 2022-11-25:
Nr. 1151, 2022-11-23, paskelbta TAR 2022-11-24, i. k. 2022-23649
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL MODERNIZAVIMO FONDO PROJEKTŲ ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR MODERNIZAVIMO FONDO PROJEKTŲ ATRANKOS IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1059
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 15 punktu, 27 straipsnio 1, 4 ir 5 dalimis, įgyvendindama 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/87/EB, nustatančios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Bendrijoje ir iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 96/61/EB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. kovo 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/410, 10d straipsnį ir 2020 m. liepos 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2020/1001, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/87/EB nuostatų, susijusių su Modernizavimo fondo, skirto investicijoms į energetikos sistemų modernizavimą ir energijos vartojimo efektyvumo didinimą tam tikrose valstybėse narėse remti, veikla, taikymo taisyklių nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Sudaryti Modernizavimo fondo projektų atrankos komisiją (toliau – komisija):
3. Nustatyti šiuo nutarimu sudarytai komisijai šias užduotis:
3.1. teikti aplinkos ministrui ir energetikos ministrui pasiūlymus dėl nacionalinių finansavimo krypčių nustatymo.
4. Pavesti:
4.3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai:
4.3.1. vykdyti kompetentingos institucijos, atsakingos už investicijų projektų ir investicijų schemų projektų atranką ir vertinimą, lėšų šiems projektams ir schemoms vykdyti išmokėjimą ir jų įgyvendinimo priežiūros Lietuvoje funkcijas;
4.3.2. teikti Investicijų komitetui ir Europos investicijų bankui investicinius pasiūlymus ir planuojamų nacionalinių investicijų apžvalgą vadovaujantis Reglamento (ES) 2020/1001 3 ir 4 straipsnių nuostatomis;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
lapkričio 23 d. nutarimo Nr. 1151
redakcija)
MODERNIZAVIMO FONDO PROJEKTŲ ATRANKOS IR FINANSAVIMO tvarkos APRAŠas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Modernizavimo fondo lėšomis finansuojamų nacionalinių finansavimo krypčių nustatymą ir įgyvendinimą, dokumentų teikimo Europos Komisijai, Modernizavimo fondo investicijų komitetui (toliau – Investicijų komitetas) ir Europos investicijų bankui (toliau – EIB) tvarką, bendruosius reikalavimus investicijų projektams, investicijų paramos schemoms ir tinkamoms finansuoti išlaidoms, investicijų projektų atranką, kurią atlieka Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Aplinkos projektų valdymo agentūra), teikimą Investicijų komitetui ir EIB.
2. Nacionalinės finansavimo kryptys nustatomos, investicijų pasiūlymai (investicijų projektai ir investicijų schemos) atrenkami ir teikiami Investicijų komitetui ir EIB atsižvelgus į 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/87/EB, nustatančios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Sąjungoje ir iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 96/61/EB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. kovo 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/410, 10d straipsnio reikalavimus ir įgyvendinant 2020 m. liepos 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2020/1001, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/87/EB nuostatų, susijusių su Modernizavimo fondo, skirto investicijoms į energetikos sistemų modernizavimą ir energijos vartojimo efektyvumo didinimą tam tikrose valstybėse narėse remti, veikla, taikymo taisyklių nuostatas.
3. Modernizavimo fondas finansuojamas iš lėšų, gautų pardavus apyvartinius taršos leidimus aukcione, kaip nustatyta Direktyvos 2003/87/EB 10d straipsnio 1 dalyje. Atsižvelgiant į Direktyvos 2003/87/EB 10d straipsnio nuostatas ir Reglamento (ES) 2020/1001 reikalavimus, remiamos investicijos turi derėti su Direktyvos 2003/87/EB tikslais, Europos Sąjungos 2030 m. klimato ir energetikos politikos strateginiais tikslais ir Paryžiaus susitarime nustatytais ilgalaikiais tikslais. Finansavimas iš Modernizavimo fondo neteikiamas elektros energijos gamybos įrenginiams, kuriuose naudojamas kietasis iškastinis kuras.
4. Lietuvai priklausančios Modernizavimo fondo lėšos (2,57 proc. visų Modernizavimo fondo lėšų) turi būti naudojamos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2030 m. gruodžio 31 d. Nepanaudotos lėšos perskirstomos atskiru Europos Komisijos sprendimu.
5. Ne mažiau kaip 70 proc. Lietuvai skirtų Modernizavimo fondo lėšų turi būti naudojama finansuoti prioritetinėms investicijoms, nustatytoms Direktyvos 2003/87/EB 10d straipsnio 2 dalyje (toliau – prioritetinės investavimo sritys):
5.2. energijos vartojimo efektyvumo didinimui, išskyrus energijos vartojimo efektyvumo didinimą, susijusį su energijos gamyba iš kietojo iškastinio kuro;
5.3. energijos kaupimui ir energetikos tinklų modernizavimui, įskaitant centralizuoto šilumos tiekimo vamzdynus, elektros perdavimo tinklus ir valstybių narių tarpusavio jungčių skaičiaus didinimą;
5.4. teisingam perėjimo procesui nuo iškastinio kuro priklausomuose regionuose – bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, finansuojamas darbuotojų perkėlimas į kitas darbo vietas, perkvalifikavimas ir įgūdžių tobulinimas, darbo paieškos iniciatyva ir veiklą pradedančios įmonės;
6. Iki 30 proc. Lietuvai skirtų Modernizavimo fondo lėšų gali būti naudojamos finansuoti neprioritetinius mažos apimties projektus atsižvelgiant į Reglamento (ES) 2020/1001 2 straipsnio sąvoką, kurių investavimo sritys nepatenka į Tvarkos aprašo 5 punkte įrašytas sritis (toliau – neprioritetinės investavimo sritys). Neprioritetinės investavimo sritys gali būti finansuojamos tik patvirtinus 90 proc. Lietuvai skirtų lėšų, kurios skirtos prioritetinėms investavimo sritims finansuoti.
7. Paraiškoje asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
8.1. Finansinė priemonė – Nacionalinio biudžeto, Europos Sąjungos, tarptautinių finansų institucijų ir (ar) kitomis lėšomis įgyvendinama paskolų, garantijų, rizikos kapitalo investicijų arba kita priemonė, kurioms finansuoti ir (ar) įgyvendinti skirtos lėšos (ar jų dalis) grįžta ir pakartotinai naudojamos tiems patiems priemonės kūrimo metu nustatytiems tikslams.
8.2. Finansavimo sutartis – sutartis, kurią Aplinkos projektų valdymo agentūra sudaro su pareiškėju ar projekto vykdytoju, įgyvendinančiu projektą ar investicijų projektą.
8.3. Grąžinamoji subsidija – projektui skiriamos finansavimo lėšos, kurias visas arba jų dalį finansavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis projekto vykdytojas privalo grąžinti.
8.4. Investicijų pasiūlymas – atsakingos už tam tikrą valdymo sritį ministerijos ar pareiškėjo rengiamas pasiūlymas pagal Europos investicijų banko patvirtintą formą ir atitinkantis Reglamento (ES) 2020/1001 2 ir 4 straipsniuose nurodytus kriterijus, Aplinkos projektų valdymo agentūros teikiamas kaip investicijų schema ar investicijų projektas.
8.5. Investicijų projektas – Europos Komisijos patvirtintas projektas, finansuojamas iš Modernizavimo fondo lėšų ir administruojamas Aplinkos projektų valdymo agentūros.
8.6. Investicijų schema – Europos Komisijos patvirtinta Aplinkos projektų valdymo agentūros administruojama schema, atitinkanti Reglamento (ES) 2020/1001 2 straipsnyje nurodytus kriterijus.
8.7. Investicijų schemos įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo kvietimo paskelbimo dienos iki visų, investicijų schemai įgyvendinti skirtų, lėšų išmokėjimo datos.
8.8. Modernizavimo fondas – 2021–2030 m. laikotarpiui įsteigiamas fondas, skirtas paramą gaunančių valstybių narių pasiūlytoms investicijoms, be kita ko, mažos apimties projektų finansavimui, energetikos sistemų modernizavimui ir energijos vartojimo efektyvumui gerinti valstybėse narėse, kurių bendrasis vidaus produktas vienam gyventojui rinkos kainomis 2013 m. buvo mažesnis kaip 60 proc. Europos Sąjungos vidurkio.
8.9. Negrąžinamoji subsidija – projektui skiriamos lėšos, kurių projekto vykdytojas neprivalo grąžinti.
8.10. Priemonės įgyvendinimo sutartis – Aplinkos projektų valdymo agentūros su atsakinga už tam tikrą valdymo sritį ministerija sudaroma sutartis dėl priemonės, kuriai įgyvendinti skiriama lėšų iš Modernizavimo fondo ir (ar) kitų lėšų.
II SKYRIUS
NACIONALINIŲ FINANSAVIMO KRYPČIŲ NUSTATYMAS IR ĮGYVENDINIMAS
9. Aplinkos ministras ir energetikos ministras bendru įsakymu ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 15 d. tvirtina nacionalines finansavimo kryptis ne trumpesniam kaip dvejų metų laikotarpiui. Nustatydami nacionalines finansavimo kryptis, aplinkos ir energetikos ministrai vadovaujasi Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos (toliau – komisija) pasiūlymais, Tvarkos aprašo 5 punkte nustatytomis sritimis, Nacionaliniu energetikos ir klimato srities veiksmų planu, Nacionaline klimato kaitos valdymo politikos strategija.
10. Nacionalinės finansavimo kryptys gali būti tikslinamos kasmet, atsižvelgus į papildomą finansavimo poreikį ir (ar) būtinybę mažinti ar nutraukti finansavimą nacionalinėms finansavimo kryptims. Tvirtinant nacionalines finansavimo kryptis, aplinkos ir energetikos ministrų įsakymu gali būti nustatomos ir kitos finansavimo sąlygos, bendra paramos suma, atsakingos ministerijos, įgyvendinimo forma.
11. Nacionalinės finansavimo kryptys įgyvendinamos teikiant investicijų pasiūlymus Investicijų komitetui ir EIB. Investicijų pasiūlymai Lietuvoje gali būti finansuojami kaip projektai arba įgyvendinami kaip investicijų schemos.
12. Komisijai pasiūlius Modernizavimo fondo lėšomis finansuoti investicijų schemą, jai finansuoti ir įgyvendinti rengiami už tam tikrą valdymo sritį atsakingos ministerijos (toliau – atsakinga ministerija) ministro įsakymai (finansavimo sąlygų aprašai), kuriuose nurodomi išsamūs finansavimo kriterijai ir sąlygos. Investicijų schemą įgyvendinantys atsakingos ministerijos ministro įsakymai (finansavimo sąlygų aprašai) turi būti priimti ne vėliau kaip per 90 darbo dienų nuo Europos Komisijos sprendimo finansuoti investicijų schemą priėmimo dienos. Kvietimas pagal investicijų schemą turi būti paskelbtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo atsakingos ministerijos ministro įsakymo įsigaliojimo datos. Dėl investicijų schemos įgyvendinimo Aplinkos projektų valdymo agentūra su atsakinga ministerija sudaro priemonės įgyvendinimo sutartį. Priemonės įgyvendinimo sutartyje numatomas veiklų įgyvendinimo grafikas, skirtų finansavimo lėšų biudžetas, ataskaitų teikimo tvarka, mokėjimo prašymų atsakingai ministerijai teikimo tvarka, priemonės administravimo išlaidos, jų išmokėjimo tvarka ir sąlygos.
13. Komisijai pasiūlius Modernizavimo fondo lėšomis finansuoti investicijų projektą, finansavimas atliekamas Tvarkos aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.
14. Atsakinga ministerija lėšas iš Modernizavimo fondo investicijų projektams ir investicijų schemoms finansuoti planuoja pagal Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“.
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI, INVESTICIJŲ KOMITETUI IR EUROPOS INVESTICIJŲ BANKUI TVARKA
15. Aplinkos projektų valdymo agentūra kiekvienais metais iki lapkričio 30 d. teikia Investicijų komitetui ir EIB artimiausių dvejų kalendorinių metų planuojamų nacionalinių investicijų apžvalgą ir atnaujintą informaciją apie investicijas, nurodytas ankstesnėse apžvalgose, parengtą pagal Reglamento (ES) 2020/1001 3 straipsnio reikalavimus. Planuojamų nacionalinių investicijų apžvalga nėra įpareigojanti ir gali būti kasmet tikslinama. Su apžvalga teikiama informacija yra informacinio pobūdžio, prireikus gali būti keičiama ir papildoma.
16. Aplinkos projektų valdymo agentūra Investicijų komitetui ir EIB teikia investicijų pasiūlymus ne vėliau kaip:
16.1. prieš 2 mėnesius iki planuojamo Investicijų komiteto posėdžio, jeigu investicijų pasiūlymai finansuojami pagal prioritetines investavimo sritis;
17. Jei finansavimui gauti teikiami keli investicijų pasiūlymai, jie bendru aplinkos ministro ir energetikos ministro įsakymu išdėstomi prioriteto tvarka. Pasiūlymus paraiškų išdėstymo prioriteto eilei teikia komisija.
18. Investicijų komitetui ir EIB teikiami investicijų pasiūlymai rengiami pagal Reglamento (ES) 2020/1001 1 priede nustatytus reikalavimus:
18.2. papildoma informacija teikiama investicijų schemoms, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2020/1001 1 priedo 2 punkte.
18.3. papildoma informacija teikiama su investicijų pasiūlymu, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2020/1001 1 priedo 3 punkte;
19. Aplinkos projektų valdymo agentūra kasmet Aplinkos ministerijai ir komisijai iki balandžio 30 d. teikia ataskaitą apie praėjusiais metais Modernizavimo fondo lėšomis finansuotus investicijų projektus ir (ar) investicijų schemas.
20. Atsižvelgdama į Reglamento (ES) 2020/1001 13 straipsnio ir 2 priedo reikalavimus, Aplinkos projektų valdymo agentūra kasmet rengia finansuotų investicijų projektų ir (ar) investicijų schemų ataskaitą, kurią iki balandžio 30 d. ją pateikia Europos Komisijai. Ataskaitos viešai skelbiamos Aplinkos projektų valdymo agentūros, Aplinkos ministerijos ir Energetikos ministerijos interneto svetainėse.
IV SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PROJEKTAMS, INVESTICIJŲ SCHEMOMS IR TINKAMOMS FINANSUOTI IŠLAIDOMS
21. Investicijų projektų pareiškėjais gali būti tik Lietuvoje registruoti viešieji ir privatieji juridiniai asmenys.
22. Pareiškėjais pagal investicijų schemas gali būti Lietuvoje registruoti viešieji ir privatieji juridiniai, taip pat Lietuvoje gyvenantys fiziniai asmenys.
23. Investicijų schemų ir investicijų projektų maksimali finansavimo dalis procentais gali sudaryti:
23.1. iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu investicijų pasiūlymai patenka į 5 punkte nurodytas prioritetines investavimo sritis;
24. Jeigu teikiama subsidija sudaro mažiau kaip 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kita dalis turi būti finansuojama pareiškėjo lėšomis.
25. Paramos rūšims, kurios pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių nuostatas priskiriamos valstybės pagalbai, subsidijos teikiamos atsižvelgus į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. Aplinkos projektų valdymo agentūra teisės aktų nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos (toliau – de minimis pagalba) registre.
26. Paramos rūšims, kurios viršija de minimis pagalbą, taikomi reikalavimai, nustatyti 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Tokiu atveju Lietuvos Respublikos teritorijoje ūkinę komercinę veiklą vykdantiems juridiniams asmenims valstybės pagalbos schemos tvirtinamos atsakingos ministerijos ministro įsakymu.
27. Komisijai pasiūlius derinti valstybės pagalbos schemą su Europos Komisijos Konkurencijos generaliniu direktoratu, atsakinga ministerija inicijuoja valstybės pagalbos schemos derinimą ir tvirtinimą.
28. Investicijų projektų išlaidų išmokėjimo laikotarpis – ne ilgesnis kaip 50 mėnesių. Investicijų projekto lėšų išmokėjimo laikotarpiai nepratęsiami. Pareiškėjui finansavimas investicijų projektui įgyvendinti gali būti stabdomas vadovaujantis Reglamento (ES) 2020/1001 10 straipsnio 1(a) ir 1(b) punktais.
29. Investicijų schemos įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne trumpesnis kaip 12 mėnesių. Pareiškėjams, įgyvendinantiems projektus pagal investicijų schemas, lėšos turi būti pradėtos mokėti ne vėliau kaip per 24 mėnesius nuo investicijų schemos patvirtinimo dienos. Vadovaujantis Reglamento (ES) 2020/1001 10 straipsnio 1(a) punkto nuostata, nepradėjus finansuoti projektų per nurodytą laikotarpį, finansavimas stabdomas.
30. Investicijų projekto ir (ar) investicijų schemos išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos padarytos ne anksčiau kaip nuo EIB ir Investiciniam komitetui pateikto investicijų pasiūlymo patvirtinimo dienos ir neprieštarauja teisės aktų, reglamentuojančių Valstybės pagalbos teikimo taisykles konkrečioms teikiamoms investicijų schemoms ar investicijų projektams, nuostatoms. Tinkamos finansuoti išlaidos turi atitikti investicijų pasiūlyme įrašytas išlaidas ir veiklas, išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su investicijų projekto ar investicijų schemos įgyvendinimu ir atitikti Direktyvos 2003/87/EB tikslus ir uždavinius.
31. Perkama įranga turi atitikti technines savybes, būtinas investicijų projektui (ar projektams pagal investicijų schemas) įgyvendinti, atitikti tokiai įrangai taikomas normas ir standartus. Pareiškėjai turi turėti įrangos kilmės ir atitikties sertifikatus.
32. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
32.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;
32.6. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti ir (ar) atskaityti;
32.7. naudoto turto, išskyrus fizinių asmenų įsigyjamų transporto priemonių, turto įsigijimo ar pan. išlaidos;
32.11. išlaidos, kurios apmokėtos anksčiau ar yra priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų;
32.12. gamybos priemonių keitimo į analogiškus aplinkosauginius parametrus atitinkančias gamybos priemones, jų nemodernizuojant, išlaidos;
32.15. sąskaitos už išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo (jo įgalioto asmens) vardu, išskyrus atvejus, jei pareiškėjai yra bendraturčiai;
32.16. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;
33. Investicijų projekto ir projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgus į pareiškėjo išlaidų realumą, būtinumą ir reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms.
34. Investicijų projektai ir (ar) investicijų schemos turi būti įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje.
35. Investicijų projektai ir (ar) investicijų schemos gali būti finansuojami taikant negrąžinamosios subsidijos, grąžinamosios subsidijos, finansinės priemonės finansavimo formas. Finansavimo forma pasirenkama atsižvelgus į planuojamų finansuoti veiklų finansinę naudą, planuojamas sutaupyti lėšas, galimybes dalį lėšų grąžinti finansavimo sutartyje nustatytu laikotarpiu, per kurį projekto vykdytojas, pasibaigus projekto finansavimui, privalo įvykdyti finansavimo sutarties reikalavimus.
36. Kai skiriamos grąžinamosios subsidijos, atsakingų ministerijų ministrų tvirtinamuose projektų finansavimo sąlygų aprašuose turi būti nurodytos grąžinamosios subsidijos ar jos dalies grąžinimo sąlygos (dydis, grąžinimo terminai, jeigu taikoma, –grąžinamosios subsidijos grąžinimo išimtys).
37. Į valstybės iždo sąskaitą sugrąžintos grąžinamųjų subsidijų lėšos apskaitoje atskiriamos apskaitos identifikavimo kodais. Šios lėšos pakartotinai panaudojamos tam pačiam tikslui, t. y. tos pačios priemonės kitiems projektams finansuoti vadovaujantis projektų finansavimo sąlygų aprašu, arba kitoms atsakingos ministerijos administruojamoms pažangos priemonėms finansuoti, nustatytoms atsakingos ministerijos plėtros programoje.
V SKYRIUS
INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ATRANKA, TEIKIMAS INVESTICIJŲ KOMITETUI IR EUROPOS INVESTICIJŲ BANKUI
38. Aplinkos ministro ir energetikos ministro bendru įsakymu patvirtinus nacionalines finansavimo kryptis, pagal kurias planuojama finansuoti investicijų projektą, šį projektą ketinantis įgyvendinti pareiškėjas turi pateikti investicijų pasiūlymą (užpildyti EIB patvirtintą formą) Aplinkos projektų valdymo agentūrai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo ministrų įsakymo įsigaliojimo dienos.
39. Pareiškėjas investicijų projektą rengia pagal EIB patvirtintą formą, kurioje turi būti informacija apie planuojamą įgyvendinti investicinį projektą, ir Tvarkos aprašo 18.1, 18.3 ir 18.4 papunkčius.
40. Su investicijų pasiūlymu pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:
40.1. sprendimą, priimtą atitinkamo pareiškėjo juridinio asmens valdymo organo, turinčio teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta pritarti pareiškėjo projekto įgyvendinimui;
40.2. finansavimo šaltinius pagrindžiančius dokumentus (pasirinktinai):
40.2.1. banko ar kitos kredito įstaigos paskola. Tokiu atveju pateikiamas banko ar kitos kredito įstaigos galiojantis sprendimas (gali būti preliminarus) suteikti paskolą. Sprendime nurodoma skiriama lėšų suma, terminas ir lėšų naudojimo tikslas, kuris tiesiogiai susijęs su projekto įgyvendinimo tikslu. Jeigu pateikiamas preliminarus banko ar kitos kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, su projektais turi būti pateiktas galutinis sprendimas suteikti paskolą;
41. Aplinkos projektų valdymo agentūra pareiškėjo tinkamai užpildytą investicijų pasiūlymą teikia EIB ir Investicijų komitetui Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytais terminais.
42. Europos Komisijai priėmus sprendimą finansuoti investicijų projektą, atsakinga ministerija ne vėliau kaip per 90 darbo dienų parengia ir patvirtina investicijų projekto finansavimo sąlygų aprašą.
43. Aplinkos projektų valdymo agentūra ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo investicijų projekto finansavimo sąlygų aprašo įsigaliojimo dienos paskelbia kvietimą teikti paraišką ir apie tai informuoja pareiškėją, pateikusį investicijų projektą.
44. Aplinkos projektų valdymo agentūra pateiktą investicinį projektą vertina, atlieka įgyvendinimo priežiūrą ir mokėjimus atsižvelgdama į atsakingos ministerijos patvirtintą investicijų projekto finansavimo sąlygų aprašą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Jei pareiškėjas dėl savo kaltės nepasiekia investicijų projekto ir (ar) projekto rezultatų, Aplinkos projektų valdymo agentūra turi teisę pareikalauti pareiškėjo grąžinti visą ar dalį suteiktos finansavimo sumos. Finansavimo lėšų grąžinimo tvarka nustatoma atsakingos ministerijos finansavimo sąlygų apraše.
47. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Aplinkos ministerijos, Energetikos ministerijos ir Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškų vertinimu, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu, projektų įgyvendinimo priežiūra, pareikalavimu grąžinti visą ar dalį suteiktos finansavimo sumos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 570, 2022-06-01, paskelbta TAR 2022-06-01, i. k. 2022-11850
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1151, 2022-11-23, paskelbta TAR 2022-11-24, i. k. 2022-23649
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo