Suvestinė redakcija nuo 2020-01-22 iki 2020-09-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-10-01, i. k. 2019-15610

 

 

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ, SKIRTŲ KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI BEI DAUGIABUČIŲ/SODININKŲ BENDRIJŲ PRIVAŽIUOJAMIESIEMS KELIAMS IR AIKŠTELĖMS TVARKYTI, NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 30 d. Nr. TS-190

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“,  Kazlų Rūdos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašą  (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Kazlų Rūdos savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, 44240 Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Mantas Varaška

 

PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2019 m. rugsėjo 30 d. sprendimu

Nr. TS-190

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ, SKIRTŲ KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI BEI DAUGIABUČIŲ/SODININKŲ BENDRIJŲ PRIVAŽIUOJAMIESIEMS KELIAMS IR AIKŠTELĖMS TVARKYTI, NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašas nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau tekste – KPPP) bei savivaldybės biudžeto lėšų finansavimo lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, daugiabučių/sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti (toliau tekste – Objektai), naudojimo administravimo ir apskaitos tvarką bei kontrolę.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ SKIRSTYMO TVARKA IR PRIORITETAI

 

3. Lėšų naudojimo Objektai nustatomi pagal Savivaldybės mero potvarkiu sudarytos Viešosios infrastruktūros plėtros programos lėšų naudojimo prioritetams ir gavėjams nustatyti darbo grupės (toliau tekste – Darbo grupė) šio Aprašo nustatyta tvarka atliktus prioritetinius vertinimus:

3.1. KPPP finansavimo lėšos naudojamos pagal KPPP lėšų paskirstymo subjekto –– parengtus ir Kazlų Rūdos savivaldybės (toliau tekste – Savivaldybė) tarybos patvirtintus Objektų sąrašus, suderintus su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD) teisės aktų nustatyta tvarka;

3.2. Savivaldybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos žvyrkelių, sodininkų bendrijų, nutolusias darbo vietas įsteigusių ar steigsiančių įmonių kelių, daugiabučių bendrijų erdvių tvarkymo išlaidoms kofinansuoti. Šie sprendimai priimami pagal Darbo grupės nustatytą KPPP, žvyrkelių programos bei savivaldybės infrastruktūros (su susijusių adresų turėtojų galima parama) lėšų paskirstymo eiliškumą;

3.3. Adresatų, susijusių su vietinės reikšmės kelių, gatvių, žvyrkelių, privažiavimų, aikštelių tvarkymu, lėšos gali būti naudojamos pagal jungtinės veiklos sutartis (Aprašo 1 priedas) veikiančių adresatų grupės iniciatyvą.

4. Kiekvienais metais Darbo grupės teikimu iki gruodžio mėnesio 31 d. Savivaldybės taryba patvirtina perspektyvinius Objektų finansavimo sąrašus ketveriems metams:

4.1. Vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo KPPP lėšomis sąrašą. Jis sudaromas  reitinguojant Objektus pagal Darbo grupės vertinimu apskaičiuotus ir šio Aprašo 6.1–6.9 punktuose nustatytus prioritetinius kriterijus;

4.2. Vietinės reikšmės žvyrkelių/žvyro dangos gatvių, Sodininkų bendrijų privažiavimų/kelių, darbo vietas steigiančių/įsteigusių verslo įmonių privažiavimų tvarkymo programos sąrašą pagal LAKD finansavimo sąlygas (50/50; 30/70; 30/70). Šio sąrašo Objektų eiliškumas nustatomas reitinguojant juos pagal Darbo grupės vertinimu apskaičiuotus ir šiame Apraše nustatytus prioritetus kriterijus, įskaitant 6.11 punkto nuostatas;

4.3. Daugiabučių aplinkos Objektų tvarkymo sąrašą. Šio sąrašo Objektų eiliškumas nustatomas reitinguojant juos pagal Darbo grupės vertinimu apskaičiuotus ir šiame Apraše, išskyrus 6.2–6.5, 6.9 punktus, nustatytus prioritetus, įskaitant 6.11 punkto nuostatas;

4.4. Vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo savivaldybės biudžeto ir privačių adresatų, veikiančių pagal jungtinės veiklos sutartis, investicijų lėšomis sąrašą. Jis sudaromas  reitinguojant Objektus pagal Darbo grupės vertinimu apskaičiuotus ir šiame Apraše nustatytus prioritetinius kriterijus, įskaitant 6.11 punkto nuostatas. Pasiūlymus dėl vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo sąrašo sudarymo gali teikti seniūnaičių sueiga ir Seniūnijų seniūnai.

5. Kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais iš Aprašo 4.1–4.4 punktuose nustatytų perspektyvinių Objektų sąrašų, tvirtinami ateinančių kalendorinių metų Objektų, sunumeruotų prioritetinio reitingavimo tvarka,  tvarkymo sąrašai:

5.1. Iš Aprašo 4.1  punkte nurodyto sąrašo Objektų sąrašą su parengtais jų techniniais projektais, turint galiojančius susitarimus su privačiais investuotojais, Darbo grupės teikimu Savivaldybės taryba patvirtina iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir pateikia LAKD iki kitų kalendorinių metų birželio 1 d.  Jeigu kitiems kalendoriniams metams gaunami suinteresuotų adresatų pasiūlymai prisidėti privačiomis lėšomis prie konkretaus Objekto, jis, gavęs pagal šio Aprašo 6.10–6.11 punktuose nustatytus kriterijus apskaičiuotą vertinimo balą yra reitingavimo tvarka įtraukiamas į šį sąrašą;

5.2. Aprašo 4.2  punkte nurodyto sąrašo Objektai, kuriems bus skiriamos Žvyrkelių programos ir sodininkų bendrijų kelių bei privažiavimų prie darbo vietas sukūrusių įmonių finansavimo lėšos, iki einamųjų metų  gruodžio 31 d. turi būti įtraukti (jei nėra įtraukti) į Savivaldybės tarybos patvirtintą vietinės reikšmės kelių sąrašą. Savivaldybės taryba, Darbo grupės teikimu ir turint galiojančius susitarimus su privačiais investuotojais, sprendimą dėl paraiškų su planuojamų asfaltuoti vietinės reikšmės kelių, gatvių su žvyro danga, sodininkų bendrijų kelių, privažiavimų prie darbo vietas sukūrusių įmonių sąrašu priima iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir pateikia LAKD iki kitų metų balandžio 1 d. Jeigu kitiems kalendoriniams metams gaunami suinteresuotų adresatų pasiūlymai prisidėti privačiomis lėšomis prie konkretaus Objekto, jis, gavęs pagal šio Aprašo 6.10–6.11 punktuose nustatytus kriterijus apskaičiuotą vertinimo balą yra reitingavimo tvarka įtraukiamas į šį sąrašą;

5.3. Iš Aprašo 4.3  punkte nurodyto sąrašo Objektų sąrašą, turint galiojančius susitarimus su privačiais investuotojais, patvirtina Darbo grupė iki einamųjų metų kovo 31 d. ir teikia Savivaldybės administracijai vykdyti (organizuoti viešųjų pirkimų procedūras) iki einamųjų metų balandžio 1 d.;

5.4. Aprašo 4.4  punkte nurodyto sąrašo Objektų su parengtais jų techniniais projektais, turint galiojančius susitarimus su privačiais investuotojais, sąrašą patvirtina Darbo grupė iki einamųjų metų kovo 1 d. ir teikia Savivaldybės administracijos vykdyti (organizuoti viešųjų pirkimų procedūras) iki einamųjų metų balandžio 1 d.;

5.5. Objektai, kurie pagal prioritetinius kriterijus apskaičiuotą tvarkymo balą (su ar be privačių lėšų naudojimo sutartimis) nepatenka į ateinančių kalendorinių metų Objektų tvarkymo sąrašus, pagal prioritetinį eiliškumą pereina į rezervą, iš kurio gali būti perkelti į kalendoriniais metais tvarkytinų Objektų sąrašus iki tų metų birželio 1 d., jeigu:

5.5.1. atsiranda daugiau lėšų/lėšos sutaupomos vykdant Objektų projektavimo/darbų viešuosius pirkimus,

5.5.2. Aprašo 5.1–5.4 punktuose nurodytų sąrašų Objektų tvarkymo projektų vykdymas tampa nebegalimas (techninės, teisinės kliūtys, pasikeitusi privataus investuotojo valia ir pan.).

6. Objektų finansavimo prioritetai nustatomi pagal vertinimo kriterijus, suteikiant jiems kriterijų atitikties suminį balą:

6.1. adresų (skaičiuojant ir butus), tiesiogiai susijusių (be kitų gatvių) privažiavimais su konkrečiu objektu, arba jei gatvė/kelias yra vienintelė nuo regioninio/vietinės reikšmės kelio vedanti į adresų masyvą, jeigu vienam adresui tenkantis gatvės ilgis mažesnis nei: 15 metrų (3 balai), 20 metrų (2 balai), 30 metrų (1 balas).

Jeigu finansuotini Objektai surenka kitų kriterijų vienodą balų sumą, pirmumą lemia adresų kiekinis dydis;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-8, 2020-01-20, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00926

 

6.2. Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo eismui (1 balas);

6.3. Objektas yra naudojamas moksleivių pavėžėjimo eismui (1 balas);

6.4. Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes (1 balas);

6.5. Objektas jungia kitas gatves, kelius (1 balas);

6.6. Objekto dalis jau yra išasfaltuota (1 balas);

6.7. Objektas turi kitus inžinerinius tinklus (vanduo, kanalizacija) (1 balas);

6.8. Objektas būna nepravažiuojamas dėl potvynių/sausrų (1 balas);

6.9. Objektas yra didelio avaringumo (1 balas);

6.10. Objekto (išskyrus automobilių parkavimo aikšteles, daugiabučių erdves) tiesinio metro tvarkymo kaina pagal techninę užduotį yra: mažesnė nei 300 Eur su PVM (4 balai), mažesnė nei 500 Eur su PVM (3 balai).

6.11. Objekto tvarkymui jos adresų valdytojai pagal jungtinės veiklos sutartį skiria: ne mažiau kaip 50 proc. lėšų (6 balai), ne mažiau kaip 40 proc. lėšų (5 balai), ne mažiau kaip 30 proc. lėšų (4 balai), ne mažiau kaip 20 proc. lėšų (3 balai); ne mažiau kaip 10 proc. lėšų (2 balai);

7. 2020 m. bent 50 proc. KPPP, Žvyrkelių atnaujinimo programos, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų infrastruktūros plėtrai, skiriama ne Kazlų Rūdos mieste esančių Objektų tvarkymui.

8. Visi juridiniai ir fiziniai asmenys prašymus dėl Objektų įtraukimo į Aprašo 4.1–4.4 punktuose nurodytus sąrašus su susijusių adresatų jungtinės veiklos sutartimis (dėl privačių lėšų prisidėjimo) teikia Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingam padaliniui iki einamųjų metų lapkričio 15 d. (Aprašo nustatyta tvarka apskaičiavus jų prioritetinį tvarkymo balą pagal Aprašo 6.1–6.11punktuose nustatytus kriterijus (Aprašo 2 priedas)) Objektai (atsižvelgiant į 7 punkto nuostatas jų galiojimo laikotarpiu) įtraukiami į Aprašo 4.1–4.4 punktuose nurodytus atitinkamų Objektų sąrašus, kuriuose jiems pagal apskaičiuotą prioritetinio balo dydį suteikiamas vietos sąraše eiliškumo numerį.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-211, 2019-10-28, paskelbta TAR 2019-10-29, i. k. 2019-17179

 

III. SKYRIUS

KPPP, ŽVYRKELIŲ, SODININKŲ BENDRIJŲ KELIŲ IR PRIVAŽIAVIMAMS PRIE DARBO VIETAS SUKŪRUSIŲ ĮMONIŲ SKIRTŲ LĖŠŲ IR PRIVAČIŲ INVESTICIJŲ NAUDOJIMAS

 

9. Darbo grupės, susijusios KPPP, žvyrkelių, sodininkų bendrijų ir privažiavimų prie kuriamų darbo vietų įmonių lėšų įsavinimu (naudojimu) darbą organizuoja Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingas padalinys.

10. Darbo grupės darbe gali būti kviečiami dalyvauti Savivaldybės tarybos nariai, Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kazlų Rūdos policijos komisariato, UAB „Kazlų Rūdos šilumos tinklai“, UAB „Kazlų Rūdos Komunalininkas“ ir kitų  įstaigų ar organizacijų bei suinteresuotų privačios iniciatyvos adresatų, veikiančių pagal jungtinės veiklos sutartis, atstovai.

11. Darbo grupė iki einamųjų metų gruodžio 1 d. parengia ir pateikia Savivaldybės tarybai tvirtinti 4 metų perspektyvinius Objektų finansavimo/tvarkymo sąrašus, sudarytus pagal Aprašo 4.1–4.4 punktų nuostatas,  ir tikslius kitų kalendorinių metų finansuotinų Objektų sąrašus, sudarytus pagal 5.1–5.2 punktų nuostatas planuojamą tais metais gauti dotacijų sumą.

12. Savivaldybės taryba iki einamųjų metų gruodžio 31 d. priima sprendimą dėl 4 metų perspektyvinių Objektų finansavimo/tvarkymo sąrašų (4.1–4.4 punktai) ir tikslių kitų kalendorinių metų tvarkytinų Objektų sąrašų (5.1–5.2 punktai) patvirtinimo pagal Darbo grupės pateiktus sureitinguotų Objektų sąrašus.

13. Gavus LAKD kvietimą pasirašyti finansavimo sutartį dėl KPPP finansavimo lėšų skyrimo gatvių ar žvyrkelių asfaltavimo darbams pagal patvirtintų sąrašų Objektų eiliškumą, Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingas padalinys per vieną mėnesį parengia Objektų sąrašą dėl lėšų paskirstymo, kuris teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybos sprendimas gali būti rengiamas tik gavus kvietimą pasirašyti finansavimo sutartį iš LAKD.

14. KPPP finansavimo lėšos, skirtos LAKD direktoriaus įsakymais Savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojamos:

14.1. tiesioginėms investicijoms į tinkamus pagal KPPP finansuoti Objektus;

14.2. jungtinėms investicijoms į tinkamus pagal KPPP finansuoti Objektus, įskaitant jų techninių projektų parengimą, prisidedant privačioms investicijoms pagal su Objektais susijusių adresatų jungtinės veiklos sutartis;

14.3.tinkamų pagal KPPP finansuoti Objektų priežiūrai ir tvarkymui (paprastajam remontui), įskaitant šaligatvių, dviračių takų atnaujinimą;

14.4. ne mažiau kaip 5 procentai skirtų lėšų turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti;

14.5. ne mažiau kaip 2 procentai skirtų lėšų turi būti naudojama Savivaldybės valdomų vietinės reikšmės kelių teisinės registracijos būtinoms procedūroms finansuoti, kol bus įregistruota 100 procentų Savivaldybės valdomų vietinės reikšmės kelių;

14.6. iki 5 proc. skirtų lėšų – techniniams projektams, ekspertizėms, topografinėms nuotraukoms, investiciniams projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, ir jų įgyvendinimo dokumentams rengti, gatvių ir kelių inventorizacijai, techninės priežiūros ir kokybės kontroliniams patikrinimams atlikti;

14.7. iki 5 proc. skirtų lėšų – rezerviniam fondui avariniams ir nenumatytiems darbams vykdyti. Rezervinio fondo lėšas Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingo padalinio teikimu skirsto Darbo grupė.

15.  Savivaldybė prie KPPP skirtomis lėšomis finansuojamų Objektų tvarkymo privalo prisidėti ne mažiau kaip 5 proc. Savivaldybės biudžeto lėšomis.

16.  Papildomai gautos KPPP finansavimo lėšos naudojamos Apraše nurodyta tvarka.

17. Jeigu KPPP finansavimo Objektams pritraukiamos ir privačios investicijos, jų gavimo ir panaudojimo tvarka apibrėžiama šio Aprašo IV skyriuje.

 

IV. SKYRIUS

FIZINIŲ AR JURIDINIŲ ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ SKIRTI TIKSLINIŲ LĖŠŲ VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ JUOSTOJE valstybinėje žemėje ESANTIEMS KELIŲ sTAtINIAMS IR/AR daugiabučių namų erdvĖMs tvarkyTI, PASIŪLYMŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

18. Fizinių ar juridinių asmenų grupė (toliau tekste – Pareiškėjas) gali skirti tikslines lėšas šiame Apraše nurodytiems Objektams tvarkyti. Tam tikslui jie turi išreikšti investavimo valią juos vienijančios bendrijos kompetentingo valdymo organo protokoliniu sprendimu arba sudarydami Savivaldybės rekomenduojamo turinio jungtinės veiklos sutartį.

19. Šio Aprašo 4.1–4.4 punktuose nurodytų sąrašų Objektai gali būti finansuojami:

19.1. Su Objektu susijusių fizinių ar juridinių asmenų adresatų grupės ir savivaldybės biudžeto bendromis lėšomis pagal Aprašo 4.3–4.4 punktuose nurodytus Objektų sąrašus;

19.2. Kelių priežiūros ir plėtros programos,  su Objektais susijusių fizinių ar juridinių asmenų adresatų grupės ir savivaldybės biudžeto jungtinėmis lėšomis.

19.3. Žvyrkelių, sodininkų bendrijų kelių tvarkymo programos, su Objektais susijusių fizinių ar juridinių asmenų adresatų grupės ir savivaldybės biudžeto jungtinėmis lėšomis pagal Aprašo 4.1– 4.2 punktuose nurodytos objektų sąrašus;

20. Jei Objekto tvarkymo projektas iš dalies yra finansuojamas metinės (atitinkamų metų) programos finansavimo sąmatos lėšomis, tačiau šio projekto įgyvendinimo terminas apima kelerių biudžetinių metų laikotarpį, ir metinėje programos finansavimo sąmatoje šiam projektui įgyvendinti nepakanka lėšų ar užtrunka viešųjų pirkimų ar projekto įgyvendinimo procedūros ir pan., šio Objekto projektas prioriteto tvarka finansuojamas iš kitų metų programos finansavimo lėšų sąmatos.

21. Šiame Apraše vartojamos privačių investuotojų prisijungimo į viešosios infrastruktūros tvarkymo sąvokos:

21.1. kvietimas – Darbo grupės pasiūlymas fiziniams ar juridiniams asmenims prisidėti jų tikslinėmis lėšomis Objekto projektui įgyvendinti. Kvietime nurodoma preliminari Objekto tvarkymo sąmata, tvarkymo būdas, pareiškėjo paraiškos ir ją lydinčiųjų dokumentų apimtis, pateikimo terminai, planuojamas Objekto projekto įgyvendinimo laikotarpis;

21.2. pareiškėjas – fizinių ar juridinių asmenų su Objektu susijusių adresatų grupė, vienijama jungtinės veiklos sutarties Objekto projektui įgyvendinti konkrečia jo vertės procentine dalimi, sukaupta jungtinės veiklos sutarties vidinio susitarimo pagrindu;

21.3. pasiūlymas – fizinių ar juridinių asmenų su Objektu susijusių adresatų grupės, vienijamos jungtinės veiklos sutarties Objekto projektui įgyvendinti, raštu pateiktų dokumentų, kuriais siūloma perduoti tikslines lėšas Objekto projektui įgyvendinti, visuma.

22. Savivaldybė interneto svetainėje (http://www.kazluruda.lt) ir vietinėje spaudoje kasmet, ne vėliau kaip iki spalio 1dienos, paskelbia kvietimą fiziniams ar juridiniams asmenims teikti pasiūlymus ateinantiems ataskaitiniams metams ir skirti lėšas vietinės reikšmės kelių juostoje esantiems objektams projektuoti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), kuriuos įgyvendinus būtų pagerintos ir palengvintos eismo ir naudojimosi vietinės reikšmės keliais sąlygos. Kvietimas papildomai gali būti skelbiamas ir kituose leidiniuose, internete ar kitais būdais. Kvietimuose yra pateikiama:

22.1. Objektų tvarkymo būdų kainų skaičiuoklė (tiesiniais/kvadratiniais metrais);

22.2. Jungtinės veiklos sutarties, tinkamos susitarimui su Savivaldybe dėl privačių investicijų pritraukimo Objektui tvarkyti, forma;

22.3. Tvarkytino Objekto anketos forma (Pareiškėjų atstovai, Objekto tvarkymo motyvai, tvarkytino Objekto išmatavimai/ribos, prisidedamų Objekto tvarkymo lėšų dalis procentais (Aptašo 3 priedas);

22.4. Savivaldybės kompetentingo asmens, padedančio preliminariai apskaičiuoti Objekto investicijos vertę pagal konkretų jo tvarkymo būdą, kontaktai. Šis asmuo padeda suinteresuotiems pareiškėjams įvertinti preliminarius Objekto tvarkymo, pasirenkant konkretų būdą, kaštus, terminus. Visais atvejais  pasirenkant tvarkymo būdą turi būti išlaikyti minimalūs Objekto techniniai parametrai pagal jo registruotus duomenis (kelio plotis, nuovažų, pralaidų įrengimo sąlygos, kiti STR reikalavimai).

23. Pasiūlymus dėl konkrečių Objektų įtraukimo į ketverių metų perspektyvinį Objektų tvarkymo sąrašą ir konkrečių Objektų tvarkymo metinį sąrašą, pareiškėjai gali teikti iki lapkričio 1 dienos. Pasiūlymai Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingam padaliniui teikiami tiesiogiai, paštu, faksu ar elektroniniu paštu elektroniniu dokumentu, pasirašytu elektroniniu parašu, atitinkančiu Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymo reikalavimus.

24. Pasiūlyme turi būti nurodyti ir pridėti atitinkami dokumentai:

24.1. Suinteresuotų Objekto tvarkymu ir su juo susijusių adresatų sudaryta ir pasirašyta jungtinės veiklos sutartis arba bendrijos susirinkimo, kito kompetentingo valdymo organo protokolinis sprendimas;

24.2. Užpildyta Objekto anketa su pasirinktu jo tvarkymo būdu, deklaruojama prisidėjimo prie jo tvarkymo vertės dalis (procentais) ir preliminari Objekto projekto vertė (su PVM ir be jo);

24.3.Kiti papildomi dokumentai, kurie gali būti svarbūs vertinant kelių projektą.

25. Iškilus specifiniams su pasiūlymo vertinimu ir (arba) Objekto projekto vykdymu ar pareiškėjo veikla susijusiems klausimams, Savivaldybė gali prašyti pateikti papildomų dokumentų.

26. Darbo grupė nuo lapkričio 1 d. iki gruodžio 1 d. išnagrinėja ir įvertina pasiūlymų atitiktis šio Aprašo reikalavimams;

27. Pasiūlymai įvertinami balais pagal Aprašo 6.1–6.11 punktuose nustatytus Objektų vertinimo prioritetinius kriterijus;

28. Nustačius pasiūlytų Objektų balų vertes, jie įtraukiami į perspektyvinius ketverių metų planuojamų tvarkyti Objektų eiles pagal Aprašo 4.1–4.4 punktuose nurotus Objektų tvarkymo sąrašus (taip pat pagal eiliškumą svarstomi įtraukti į savivaldybės kitų kalendorinių metų Objektų tvarkymo sąrašus). Sprendimai dėl LAKD žvyrkelių, sodų bendrijų kelių tvarkymo, privažiavimų prie darbo vietas įkūrusių įmonių paramos programos naudojimo su privačių investicijų prisidėjimu kitiems kalendoriniams metams patvirtinami iki einamųjų metų gruodžio 31 d. šio Aprašo nustatyta tvarka.

29. Pasiūlymai, kurie neatitinka Aprašo reikalavimų, yra atmetami. Per 9 darbo dienas nuo sprendimo atmesti pasiūlymą priėmimo dienos, Darbo grupės sprendimas išsiunčiamas pareiškėjui registruotu laišku. Sprendime pateikiamos atmetimo priežastys. Pareiškėjas gali pakartotinai teikti pataisytą savo pasiūlymą kitais kalendoriniais metais, savivaldybei paskelbus kvietimą.

30. Savivaldybės tarybai pripažinus pasiūlymą(-us) tinkamu(-ais) įgyvendinti, Savivaldybė siūlo pareiškėjui per 15 darbo dienų sudaryti Objekto finansavimo sutartį, per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sutarties pasirašymo pervesti skaičiuotinas projekto lėšas į Savivaldybės sąskaitą. Sudarius sutartį ir gavus lėšas Savivaldybė organizuoja Objekto projekto įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Parinkus Objekto projekto įgyvendinimo rangovą ir nustačius tikslią Objekto projekto įgyvendinimo darbų kainą, šalys sutikslina savo įmokų dalis (procentais). Jei po konkurso suma viršija skaičiuotiną projekto kainą mažiau nei 15 proc., pareiškėjas privalo įmokėti į Savivaldybės sąskaitą Objekto projekto finansavimo sutartyje numatytas perduoti tikslines lėšas sutartyje numatytais terminais. Jei yra mažesnė rangos sutarties suma negu skaičiuotina projekto, Savivaldybė perteklines lėšas grąžina pareiškėjui. Jeigu tiksli Objekto projekto įgyvendinimo kaina didesnė už planuotą daugiau nei 15 proc., pasiūlymo teikėjas turi teisę atsisakyti Objekto sutarties vykdymo. Šiuo atveju Savivaldybė turi teisę pati padidinti savo dalį Objekto tvarkymo projektui finansuoti, jeigu pripažįsta jo tvarkymo būtinąją reikšmę pagal Aprašo 6.1–6.10 punktuose nustatytų kriterijų vertinimo balų sumą.

32. Jeigu Objekto tvarkymo darbų, naudojant privačias lėšas, nepavyksta atlikti iki sutartyje nustatyto termino, ji pratęsiama iki kitų kalendorinių metų konkretaus termino.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS LĖŠŲ IR PRIVAČIŲ INVESTICIJŲ NAUDOJIMAS VIETINĖS REIKŠMĖS SUSISIEKIMO IR BENDRO NAUDOJIMO OBJEKTŲ TVARKYMUI

 

33. Savivaldybės biudžeto infrastruktūros lėšos gali būti naudojamos vietinės reikšmės susisiekimo ir bendro naudojimo, daugiabučių namų erdvių tvarkymui šio Aprašo nustatyta tvarka ir terminais.

34. Kai savivaldybės biudžeto infrastruktūros lėšos naudojamos vietinės reikšmės susisiekimo ir daugiabučių namų erdvėms tvarkyti, turi būti bent 10 proc. Objektų tvarkymo vertės privačių investicijų dalies iš adresatų, susijusių su minėtais Objektais bendrijos ar jungtinės veiklos sutarties pagrindu,  prisidėjimo sprendimas. Investiciniai siūlymai, juos grindžiantys dokumentai ir jų pateikimo terminai nurodyti šio Aprašo nuostatose.

35. Be privačių investicijų  (ne mažiau 10 proc. tvarkymo vertės) dalies gali būti tvarkomi tik tie Objektai, kurie tiesiogiai susiję su daugiabučių namų bendrijų, gyventojų jungtinės veiklos sutarčių pagrindu įgyvendinamos renovacijos, didinant pastato šilumos varžą, adresatais.

36. Susijusių adresatų grupė gali priimti sprendimą investuoti į suinteresuotą Objektą savo kaupiamąsias arba surinktinas kaupiamąsias lėšas (jeigu juos administruoja UAB „Kazlų Rūdos komunalininkas“).

37. Sprendimus dėl savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo pagal pateiktus investicinius pasiūlymus vietinės reikšmės susisiekimo bei daugiabučių aplinkos Objektų tvarkymo sąrašų patvirtinimo priima Darbo grupė iki einamųjų metų kovo 1 dienos.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38.  Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingo padalinio specialistai kartu su specialistais, atsakingais už viešųjų pirkimų vykdymą, organizuoja projektinės dokumentacijos parengimą, viešuosius pirkimus, sutarčių sudarymą su rangovais (tiekėjais), statybos darbų techninę priežiūrą, atliktų darbų priėmimą, statybos užbaigimo procedūras, teikia ataskaitas apie lėšų panaudojimą ir atliktus darbus LAKD, o jei darbai vykdomi ir privačiomis investicijomis – bendrijos arba jungtinės veiklos sutarties atstovams, tikrina rangovų (tiekėjų) atsiskaitymo dokumentus ir pateikia juos Savivaldybės administracijos buhalterijos skyriui.

39.  Savivaldybės administracijos Buhalterijos apskaitos skyrius, vadovaudamasis rangos sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais bei rangovų (tiekėjų) atsiskaitymo dokumentais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), pagal privačių lėšų panaudojimo sutartis Objektų tvarkymui kontroliuoja investicinių lėšų pervedimus šio Aprašo nustatytais terminais, tvarko KPPP lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia LAKD programos lėšų išlaidų sąmatą ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas.

40.  Tikslinės ir rezervo lėšos naudojamos pagal LAKD pateiktą objektų sąrašą. Šioms lėšoms gauti siūlomų objektų sąrašą sudaro Darbo grupė.

41.  Savivaldybės administracijos už kelių tvarkymą atsakingas padalinys organizuoja svarbių valstybei vietinės reikšmės kelių ir gatvių tikslinio finansavimo objektų derinimą su LAKD, projektų, sąmatų ir techninių dokumentų parengimą, techninės priežiūros atlikimą, atliktų darbų priėmimą, komisijų sudarymą dėl statybos užbaigimo.

42. KPPP lėšų panaudojimo pagal paskirtį  kontrolė atliekama teisės aktų nustatyta tvarka.

43.  Šis Aprašas gali būti keičiamas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_____________________________________

 

Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų

Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti),

prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų

privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašo  1 priedas

 

 

JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIS

______________________

(data)

Kazlų Rūdos sav.

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.969 straipsniu, įtvirtinančiu jungtinės (partnerystės) sutarties sąvoką ir reglamentuojančiu šios sutarties formą bei būtinas sąlygas:

1.________________________,  ________________________________________________,

(vardas, pavardė)                                           (gyvenamosios vietos adresas)

2.________________________, ________________________________________________,

(vardas, pavardė)                                           (gyvenamosios vietos adresas)

3.________________________,  ________________________________________________,

(juridinio asmens pavadinimas)                                          (buveinės adresas)

4. ................................................................................................................................................

 

toliau tekste atitinkamai vadinami Partneriais, vykdydami Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos patvirtintą Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti),  prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašą (toliau tekste – Aprašas), sudarė šią Jungtinės veiklos sutartį (toliau tekste – Sutartis).

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Šia Sutartimi susitarėme visiems Parneriams naudingomis sąlygomis, bendromis jėgomis ir piniginiais įnašais prisidėti prie _________________________________________(toliau tekste – Objektas). 

(objekto pavadinimas, buvimo vieta)  (darbų pavadinimas)

 

II. PARTNERIŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

2.Partneriai susitaria, kad jų lėšos Objekto tvarkymo darbams atlikti bus paskirstytos šiomis dalimis:

2.1. 1-ojo Partnerio (vardas, pavardė/pavadinimas) įnašas su PVM : ..............Eur (.............),

2.2. 2-ojo Partnerio (vardas, pavardė/pavadinimas) įnašas su PVM : ...............Eur (.............),

2.3. 3-ojo Partnerio (vardas, pavardė/pavadinimas) įnašas su PVM : ...............Eur (..............),

2.4. ............................................................................................................................................,

 

3. Partneriai patvirtina, kad jų įneštos lėšos jiems priklauso nuosavybės teise.

4. Už bendrą lėšų apskaitą ir atstovavimą partnerių interesams įgyvendinant projektą visose institucijose Partnerių sutarimu, atsakingu skiriamas šis Partneris: 

...................................................................................................................................................................

5. Prie projekto įgyvendino kiekvienas jungtinės veiklos Partneris prisideda pervedant jo įnašą į Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos (toliau tekste – Savivaldybė) atsiskaitomąją sąskaitą ____________________banke LT _________________________ iki     ______________.

(banko pavadinimas)                                 (sąskaitos numeris)                            (data)

6. Savivaldybei parinkus Objekto projekto įgyvendinimo rangovą ir nustačius tikslią jo įgyvendinimo darbų kainą, Partneriai turi sutikslinti savo įnašų dalis. Jei po konkurso suma viršija skaičiuotiną projekto kainą mažiau nei 15 proc., Partneriai privalo įmokėti į Savivaldybės sąskaitą papildomą įnašo dalį per 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos.

7. Jei tiksli Objekto projekto įgyvendinimo kaina yra mažesnė negu buvo skaičiuotina Objekto darbų kaina, Savivaldybė perteklines lėšas grąžina Partneriams pagal jų įnašų dalį, į jų nurodytas sąskaitas.

8. Jeigu tiksli Objekto projekto įgyvendinimo kaina didesnė už planuotą daugiau nei 15 proc., Partneriai turi teisę atsisakyti Objekto tvarkymo Sutarties vykdymo, ir jiems grąžinami jų įnašai. Šiuo atveju Savivaldybė turi teisę pati padidinti savo įnašo dalį, jeigu pripažįsta Objekto reikšmę pagal Aprašo 6.1–6.10 punktuose nustatytų vertinimo kriterijų suminį balą.

 

III SKYRIUS

įsipareigojimų VYKDYMas

 

9. Partneriai neturi teisės šia Sutartimi numatytų savo teisių ir įsipareigojimų perleisti tretiesiems asmenims be rašytinio kitų šalių sutikimo.

10. Partneriai įsipareigoja šia Sutartimi prisiimtus įsipareigojimus vykdyti laiku, tinkamai ir kokybiškai.

11. Partneriai prisiima atsakomybę už teikiamos informacijos patikimumą (teisingumą) ir atsako už tai Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Partneris, nevykdanti ar netinkamai vykdanti šią Sutartį, privalo kitai Šaliai atlyginti visus su tuo susijusius kitos Šalies patirtus nuostolius Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Partneriai gali būti atleidžiamos nuo atsakomybės dėl šios Sutarties nevykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

14. Ši Sutartis įsigalioja iš karto po to, kai Partneriai ją pasirašo, ir galioja tol, kol Partneriai vykdo įsipareigojimus, susijusius su Objekto projekto vykdymu.

15. Sutartis vykdoma ir aiškinama remiantis Lietuvos Respublikos teise. Partnerių tarpusavio santykiai, neaptarti šioje Sutartyje, reguliuojami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Visi ginčai, nesutarimai, kylantys iš šios Sutarties, sprendžiami derybomis. Nepavykus išspręsti ginčo, ginčai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais kompetentingame Lietuvos Respublikos teisme.

17. Šia Sutartimi Partneriai patvirtina, kad yra susipažinę su projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant jį.

18. Sutartis gali būti pakeista ar papildyta tik raštišku sutarties Partnerių susitarimu, kuris tampa šios sutarties dalimi.

19. Sutartis sudaroma........ egzemplioriais – po vieną kiekvienai sutarties Partneriui.

 

 

 

Pirmasis partneris                                                          Antrasis partneris

 

_______________________________                            ______________________________

(vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas)                   (vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas)

 

__________________                                                      _________________

(parašas)                                                                        (parašas)

 

 

 

Trečiasis partneris                                                          Ketvirtasis partneris

 

_______________________________                            ______________________________

(vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas)                  (vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas)

 

__________________                                                      _________________

(parašas)                                                                             (parašas)

 

 

______________________

 

 

Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų

Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), 

prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų

privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašo  2 priedas

 

 

 

 

Objekto prioritetinio tvarkymo balo nustatymo lentelė                            

 

 

Adresatų skaičius

3

3

2

1

Maršrutinis transportas

1

Moksleivių transportas

1

Tranzitas į kitas gyvenvietes

1

Tranzitas į kitas gatves

1

Objektas iš dalies jau asfaltuotas

1

Objektas turi kitus inž.tinklus

1

Objektas būna nepravažiuojamas

1

Objektas didelio avaringumo

1

Objekto tiesinio metro $ su PVM

4

4

2

Privati investicija į objektą %

6

6

5

4

3

2

Iš viso balų:

21

 

 

_____________________________

 

Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų

Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti),

prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų

privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašo  3 priedas 

 

 

 

Objekto vertinimo anketa

 

 

Objekto tvarkymu suinteresuotų jungtinės adresų savininkų/naudotojų sutarties atstovai (2 asmenys): Vardas, pavardė, gyv. adresas, telefono Nr.; elektroninio pašto adresas.

________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Objekto tipas: Vietinės reikšmės gatvė/kelias

Objekto esama būklė (3-5 foto nuotraukos);

Objekto adresas/pavadinimas _________________________________________________

Adresatų (skaičiuojant ir butus), tiesiogiai susijusių (be kitų gatvių) privažiavimais su konkrečiu objektu skaičius: daugiau nei 100 _____, daugiau nei 50_____, daugiau nei 25_____.

Jei galite, nurodykite:

Ar Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo eismui (Taip/Ne)________;

Ar Objektas yra naudojamas moksleivių pavėžėjimo eismui (Taip/Ne)_______;

Ar Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes (Taip/Ne)_______;

Ar Objektas jungia kitas gatves, kelius (Taip/Ne)_____;

Ar Objekto dalis jau yra išasfaltuota (Taip/Ne)_____ ;

Ar Objektas turi kitus inžinerinius tinklus (vanduo, kanalizacija) (Taip/Ne)________;

Ar Objektas būna nepravažiuojamas dėl potvynių/sausrų (Taip/Ne)__________;

Siekiami Objekto pagerinimai: Asfaltavimas (Taip/Ne)______; Šaligatvis (Taip/Ne)_________; Lietaus nuotekos (Taip/Ne)_________; LED apšvietimas (Taip/Ne)_________;

Kiti Objekto tvarkymo motyvai (pvz.: naudojasi ženklus skaičius senyvo amžiaus žmonių, neįgaliųjų, daug šeimų su mažamečiais vaikais):

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Objekto ilgis. Jei ne visas Objektas, tada jo ribos atvaizduojant žemėlapyje (metrai _____);

Pageidaujamas asfaltavimo dangos plotis: 6;5;4 metrai (įrašyti konkretų skaičių ___);

Galima prisidėjimo dalis prie Objekto tvarkymo (po konsultacijos su savivaldybės atsakingu specialistu, numatant apytikslę Objekto sąmatą (______Eur + PVM): procentais _____ proc. ir Eurais: _______Eur.

 

 

____________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kazlų Rūdos savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-211, 2019-10-28, paskelbta TAR 2019-10-29, i. k. 2019-17179

Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. TS-190 patvirtinto kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštelėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašo pakeitimo

 

2.

Kazlų Rūdos savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-8, 2020-01-20, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00926

Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Kazlų Rūdos savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti bei daugiabučių/ sodininkų bendrijų privažiuojamiesiems keliams ir aikštėms tvarkyti, naudojimo tvarkos aprašo pakeitimo