Suvestinė redakcija nuo 2023-01-01 iki 2023-06-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-10-29, i. k. 2020-22491
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, ORGANIZUOJANČIŲ AZARTINIUS LOŠIMUS, DIDŽIĄSIAS, MAŽĄSIAS LOTERIJAS IR ŽAIDIMUS ŽAIDIMO AUTOMATAIS PATIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 28 d. Nr. DIE-803
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (2020 m. gegužės 28 d. įstatymo Nr. XIII-2987 redakcija) 33 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktais:
1. T v i r t i n u Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. DI-771 „Dėl Azartinių lošimų, didžiųjų, mažųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2020 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. DIE-803
(Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2022 m. gruodžio 21 d.
įsakymo Nr. DIE-950 redakcija)
ŪKIO SUBJEKTŲ, ORGANIZUOJANČIŲ AZARTINIUS LOŠIMUS, DIDŽIĄSIAS, MAŽĄSIAS LOTERIJAS IR ŽAIDIMUS ŽAIDIMO AUTOMATAIS PATIKRINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) atliekamų ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais (toliau – ūkio subjektas) veiklos patikrinimų organizavimo, patikrinimo metu surinktos informacijos, nustatytų faktų įforminimo ir vertinimo procedūras.
2. Ūkio subjektų patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (toliau –VAĮ), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu (toliau – ALĮ), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu (toliau – LĮ), Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu (toliau – PPTFPĮ), kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais azartinių lošimų, didžiųjų, mažųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimo veiklos priežiūrą, ir šiomis taisyklėmis.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemonės – programinės ir stacionariosios ar kilnojamosios techninės įrangos, kuria garsas ir (ar) vaizdas perduodamas nuotoliniu būdu ir užfiksuojamas, visuma.
3.2. Nuotolinis paaiškinimas – proceso dalyvio (pareiškėjo, liudytojo, ūkio subjekto darbuotojo, atsakomybėn traukiamo asmens ar kito patikrinimo dalyvio) apklausa garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis.
II SKYRIUS
PATIKRINIMO PRADŽIA IR JO VYKDYMAS
5. Ūkio subjekto veiklos patikrinimas (toliau – patikrinimas) pradedamas pavedimo patikrinti (1 priedas) surašymu. Pavedimas patikrinti per 3 darbo dienas nuo jo surašymo išsiunčiamas paštu arba elektroniniu būdu tikrinamam ūkio subjektui. Tais atvejais, kai patikrinimo veiksmai atliekami be išankstinio pranešimo apie patikrinimą, tai turi būti nurodyta pavedime patikrinti. Tokiu atveju pavedimas patikrinti tikrinamam ūkio subjektui įteikiamas prieš patikrinimo veiksmų atlikimą.
6. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu patikrinimą atlieka įgalioti Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai. Pavedimą patikrinti pasirašo Priežiūros tarnybos direktorius.
7. Pagal šias taisykles patikrinimus gali atlikti ne mažiau nei du Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai (toliau – tikrintojai). Pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir kokybiškai. Jeigu pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas patikrinimo metu keičiamas kitu tikrintoju, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą.
8. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, patikrinimui atlikti gali būti sudaroma patikrinimo grupė, kurią sudaro ne mažiau nei trys tikrintojai.
9. Pavedus patikrinimą atlikti patikrinimo grupei, šiai grupei vadovauti paskiriamas patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo grupės vadovas organizuoja patikrinimo grupės darbą ir yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir atitiktų šių taisyklių ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu grupės vadovas patikrinimo metu keičiamas kitu grupės vadovu, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Atsižvelgiant į Priežiūros tarnybos organizacinę struktūrą ir tarnautojų darbo krūvį, esant galimybei, pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas ar grupės vadovas negali du kartus iš eilės vadovauti to paties ūkio subjekto patikrinimui.
10. Atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, patikrinimui atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas (-ai), taip pat, tikrintojui negalint toliau dalyvauti patikrinime, jis gali būti pakeičiamas kitu tikrintoju. Papildomas tikrintojas (-ai) paskiriamas (-i) arba vienas tikrintojas keičiamas kitu surašant tarnybinį pranešimą su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą.
11. Patikrinimo veiksmus ūkio subjekto lošimų organizavimo vietoje gali atlikti ne mažiau nei du tikrintojai.
12. Tikrintoju negali būti skiriamas asmuo, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y.:
12.1. yra tikrinimo ūkio subjekto, jo vadovo, vyriausiojo buhalterio, valdybos ar stebėtojų tarybos narių artimas asmuo;
12.2. buvęs tikrinamo ūkio subjekto darbuotojas, kai nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip 1 metai;
13. Patikrinimo metu tikrintojai įrodymus renka bei juos fiksuoja ANK nustatyta tvarka, siekiant nustatyti patikrinimui svarbias aplinkybes. Tikrintojai, atlikdami patikrinimus dėl galimų PPTFPĮ pažeidimų taip pat turi teises, numatytas PPTFPĮ 32 straipsnio 1 dalyje.
14. Patikrinimo metu tikrinant ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus ir didžiąsias loterijas finansinę veiklą, vadovaujamasi Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-4 „Dėl Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo Lošimų priežiūros tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų ataskaitų sudėtimi ir jų teikimo tvarka, patvirtinta Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-8 „Dėl Didžiųjų loterijų ataskaitų pildymo taisyklių patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų finansinių ataskaitų pildymo tvarkos aprašu, patvirtintų Priežiūros tarnybos direktoriaus 2020 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. DIE-81 „Dėl Didžiųjų loterijų finansinių ataskaitų pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, atestuoto auditoriaus išvada, metinės finansinės atskaitomybės ataskaita, arba prašoma pateikti kitus dokumentus ar informaciją, susijusią su pateiktomis ataskaitomis.
15. Jei patikrinimo metu nustatomas teisės akto pažeidimas, tačiau visas ūkio subjekto patikrinimas dar nėra baigtas, siekiant patikrinimą atlikti operatyviai, dėl nustatyto teisės akto pažeidimo gali būti surašomas patikrinimo aktas (2 priedas), o dėl likusių aplinkybių patikrinimas tęsiamas.
16. Jei patikrinimas atliekamas ūkio subjekto lošimų organizavimo vietoje, patikrinimo metu užpildomi kontroliniai klausimynai pagal lošimų rūšis ir patikrinimo objektą (3, 4 ir 10 priedai). Patikrinimo metu, tikrinant žaidimo automatus, pildomas žaidimo automatų kontrolinis klausimynas (5 priedas).
17. Tikrinant nuotolinio lošimo įrenginį ir įrangą, naudojamą nuotoliniams lošimams organizuoti, ir juose saugomą informaciją, vadovaujamasi ALĮ antrojo1 skirsnio nuostatomis ir Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2015 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. DI-606 „Dėl Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Atsižvelgiant į prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu surinktą ir užfiksuotą informaciją, taip pat į duomenis, įrašytus į Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnalą ir nurodytus akredituotos įstaigos (laboratorijos) šiam įrenginiui išduotame sertifikate, pildomas nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinis klausimynas (6 priedas). Prie nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinio klausimyno pridedamos prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu užfiksuotos ekrano nuotraukos ir/ar vaizdo įrašai.
18. Jei patikrinimo eigoje dėl to paties ūkio subjekto atžvilgiu atliekamo patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių gaunama naujos informacijos, patikrinimo dalykas, atsižvelgus į patikrinimo metu nustatytus faktus, aplinkybes, gali būti papildytas surašant tarnybinį pranešimą su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas per 3 darbo dienas.
III SKYRIUS
KONTROLINIAI LOŠIMAI, ŽAIDIMAI ŽAIDIMO AUTOMATAIS IR DALYVAVIMAS LOTERIJOJE
19. Ūkio subjektų patikrinimo metu, siekiant įvertinti faktines aplinkybes, susijusias su atliekamu patikrinimu arba siekiant įvertinti, ar yra pagrindas pradėti ūkio subjekto patikrinimą (toliau – stebėsenos veiksmai), Priežiūros tarnybos direktoriaus pavedimu, gali būti atliekami kontroliniai lošimai, žaidimai žaidimo automatais ir dalyvaujama loterijose (toliau – kontroliniai veiksmai).
20. Pagal tikrintojo, patikrinimo grupės vadovo arba Priežiūros tarnybos specialisto, atliekančio stebėsenos veiksmus, motyvuotą tarnybinį pranešimą Priežiūros tarnybos direktorius kiekvienu konkrečiu atveju patvirtina ir skiria kontrolinių veiksmų sumą, kuri neplaninio patikrinimo metu negali viršyti 30 Eur, planinio patikrinimo metu – 60 Eur, stebėsenos veiksmų atlikimo metu – 20 Eur.
21. Tikrintojai, tikrindami ūkio subjekto, platinančio loterijos bilietus internetu veiklą, arba stebėsenos veiksmų atlikimo metu, prisijungia prie ūkio subjekto, platinančio loterijos bilietus, Priežiūros tarnybos vardu atidarytos žaidėjo paskyros sąskaitos. Į šią sąskaitą kontroliniams veiksmams atlikti skirtos piniginės lėšos, kurių bendra suma negali viršyti 200 Eur per kalendorinius metus, įmokamos iš Priežiūros tarnybos vardu atidarytos mokėjimo sąskaitos į ūkio subjekto, platinančio loterijos bilietus mokėjimo sąskaitą.
22. Tikrintojai, tikrindami ūkio subjekto, organizuojančio nuotolinius lošimus veiklą, arba stebėsenos veiksmų atlikimo metu, prisijungia prie ūkio subjekto, organizuojančio nuotolinius lošimus, Priežiūros tarnybos vardu atidarytos lošėjo lošimų sąskaitos. Į šią sąskaitą kontroliniams veiksmams atlikti skirtos piniginės lėšos, kurių bendra suma negali viršyti 200 Eur per kalendorinius metus, įmokamos iš Priežiūros tarnybos vardu atidarytos mokėjimo sąskaitos į lošimų organizatoriaus mokėjimo sąskaitą.
23. Kontrolinio lošimo lošimų organizavimo vietoje metu, tikrintojas naudodamas lošimui grynuosius pinigus įsigyja žetonus, lažybų korteles ar pan., ir, laikydamasis lošimo reglamento nuostatų, atlieka kontrolinį lošimą. Tikrintojas, dalyvaudamas loterijoje, loterijos taisyklėse nustatyta tvarka bilietų platinimo vietoje grynaisiais pinigais įsigyja loterijos bilietus. Atliekant kontrolinius žaidimus žaidimo automatais, tikrintojas įsigyja žaidimo žetonus arba žaidimui žaidimo automatu naudoja grynuosius pinigus ir, vadovaudamasis žaidimų žaidimo automatais taisyklėmis ir instrukcijomis, atlieka kontrolinį žaidimą žaidimo automatu.
24. Atlikus kontrolinius veiksmus ūkio subjekto, organizuojančio nuotolinius lošimus arba platinančio loterijos bilietus interneto svetainėje, tikrintojas arba Priežiūros tarnybos specialistas, atliekantis stebėsenos veiksmus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos arba stebėsenos veiksmų atlikimo, surašo tarnybinį pranešimą, nurodydamas nustatytas aplinkybes ir Priežiūros tarnybos lošėjo lošimų sąskaitos arba žaidėjo paskyros sąskaitos likutį. Atlikus kontrolinius veiksmus lošimų organizavimo vietoje, nepanaudoti (laimėti) žetonai iškeičiami lošimų organizavimo vietos kasoje į grynuosius pinigus (išduoti pinigų gavimą įrodantys dokumentai pagrindžia kontrolinio lošimo pajamas), laimėjimai pagal loterijos bilietus arba laimėjimai žaidimo automatu atsiimami atitinkamai loterijos taisyklėse ir žaidimų žaidimo automatais taisyklėse ir instrukcijose nustatyta tvarka.
25. Atsiskaitant už kontrolinių veiksmų metu laimėtas ir pralaimėtas sumas, kontrolinių veiksmų atlikimui naudotas tikrintojo asmenines pinigines lėšas, jeigu tokios lėšos buvo naudotos, arba daiktinį prizą, laimėtą dalyvaujant loterijoje arba žaidžiant žaidimo automatu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos darbuotojui, atsakingam už finansų kontrolės vykdymą ir finansinių dokumentų perdavimą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui, pateikiami kontrolinių veiksmų metu patirtas išlaidas ir gautas pajamas arba daiktinio prizą laimėjimą dalyvaujant loterijoje arba žaidžiant žaidimo automatu pagrindžiantys dokumentai ar kiti turimi įrodymai. Kontrolinių veiksmų atlikimui panaudotos asmeninės piniginės lėšos, viršijančios 10 Eur sumą, tikrintojo prašymu gali būti išmokamos tikrintojui ir patikrinimo metu. Laimėjus piniginį prizą, piniginės lėšos, atskaičius išlaidas, susijusias su loterijos bilieto įsigijimu bei mokesčius, susijusius su prizo laimėjimu, grąžinamos į Valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
ASMENŲ PAAIŠKINIMŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
26. Asmenų (pareiškėjo, liudytojo, ūkio subjekto darbuotojo ar kito asmens) (toliau – asmuo) paaiškinimo ir nuotolinio paaiškinimo teikimas patikrinimo metu organizuojamas ir vykdomas laikantis ANK ir taisyklėse nustatytų reikalavimų.
28. Paaiškinimo teikimas vykdomas užpildant paaiškinimo formą (7 priedas). Nuotolinio paaiškinimo vykdymo metu tikrintojas naudoja garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemones. Nuotolinis paaiškinimas privalo būti įrašomas. Nuotolinio paaiškinimo garso ir (ar) vaizdo įrašas pridedamas prie tikrintojo tarnybinio pranešimo, kuriame tikrintojas nurodo paaiškinimo formos preambulėje nurodytą informaciją.
29. Tikrintojas, organizuodamas paaiškinimo teikimą:
29.1. Su asmeniu suderina paaiškinimo teikimo būdą, datą, laiką ir vietą, išsiaiškina, ar asmeniui bus reikalingas vertėjas, ar paaiškinimo metu dalyvaus jo įgaliotas atstovas ir kitas paaiškinimo organizavimui reikšmingas aplinkybes. Tikrintojas privalo informuoti asmenį, kad nuotolinio paaiškinimo vykdymo metu apklausa negali būti vykdoma viešoje vietoje, apklausos vykdymo metu vaizdo įraše privalo nesimatyti pašalinių asmenų. Apie paaiškinimo teikimo būdą, datą, laiką ir vietą asmenys informuojami raštu, elektroniniu paštu ar kitu asmeniui priimtinu būdu.
29.2. Įvertinęs patikrinimo metu surinktą medžiagą, iš anksto raštu suformuluoja klausimus asmeniui, kurie bus užduodami paaiškinimo teikimo metu.
30. Jeigu nuotolinis paaiškinimas dėl techninių priežasčių neįvyksta, klausimą dėl pakartotinio nuotolinio paaiškinimo organizavimo sprendžia tikrintojas.
31. Paaiškinimo teikimo metu tikrintojas asmeniui:
31.1. praneša paaiškinimo teikimo vietą (miestą), datą ir laiką (nuotolinio paaiškinimo teikimo metu);
31.3. nurodo pavedimo patikrinti, kurio pagrindu organizuojamas paaiškinimo teikimas, datą, numerį ir patikrinimo objektą;
32. Tikrintojas paaiškinimo teikimo metu privalo nustatyti paaiškinimą teikiančio asmens tapatybę – asmuo privalo prisistatyti ir pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (nuotolinio paaiškinimo metu parodyti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba, jeigu yra daromas tik garso įrašas – įvardinti asmens tapatybę patvirtinančiame dokumente esančius duomenis).
V SKYRIUS
PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
34. Planinio patikrinimo tikslas – pagal kompetenciją surinkti ir įvertinti informaciją apie ūkio subjekto veiklą už praėjusius kalendorinius metus, taip pat suteikti jam metodinę pagalbą. Ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas gali apimti visos ūkio subjekto veiklos patikrinimą arba lošimo įrenginių ekploatavimo veiklos patikrinimą.
35. Planiniai ūkio subjektų patikrinimai planuojami ir planinių patikrinimų planai (8 priedas) sudaromi pagal Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintas prižiūrimų ūkio subjektų rizikos įvertinimo ir valdymo metodikas (toliau – rizikos įvertinimo ir valdymo metodikos). Pagal rizikos įvertinimo ir valdymo metodikas yra nustatomi rizikingumo kriterijai, kuriais vadovaujantis yra atrenkami ūkio subjektai, kurie bus tikrinami. Planinių patikrinimų planą tvirtinta Priežiūros tarnybos direktorius ne vėliau kaip iki einamųjų metų pirmojo mėnesio 15 dienos. Planinių patikrinimų plano keitimas galimas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymas.
36. Patvirtintas planinių patikrinimų planas ir jo pakeitimai viešai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po planinių patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo.
37. Priežiūros tarnybos direktoriui patvirtinus planinių patikrinimų planą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų iki numatomos planinio patikrinimo dienos parengiamas pavedimas patikrinti.
38. Visi tikrintojai privalo raštu susipažinti su planinių patikrinimų planu ir pavedimu patikrinti.
39. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojai, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, paštu arba elektroniniu būdu informuoja ūkio subjektą apie priimtą sprendimą atlikti planinį patikrinimą, nurodo atliekamo patikrinimo pagrindą, kokių teisės aktų reikalavimų laikymosi patikra bus vykdoma, nuorodą į viešai skelbiamus kontrolinius klausimynus, patikrinimo terminą, dalyką ir pateikia pavedimo patikrinti kopiją bei preliminarų dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti Priežiūros tarnybai, sąrašą.
41. Planinio patikrinimo metu patikrinama ne mažiau kaip 30 % ūkio subjekto lošimų organizavimo vietų arba ne mažiau kaip 30 % organizuojamų loterijų. Jeigu ūkio subjekto lošimų organizavimo vietų skaičius yra lygus arba viršija 40 lošimų organizavimo vietų, patikrinama ne mažiau 10 ūkio subjekto lošimų organizavimo vietų. Jeigu planinio patikrinimo metu tikrinama lošimo įrenginių eksploatacijos veiklos sritis, patikrinama ne mažiau nei 20% toje vietoje ūkio subjekto eksploatuojamų lošimo įrenginių. Eksploatuojami lošimo įrenginiai patikrinimui atrenkami vadovaujantis šiais kriterijais: lošimo įrenginys pagamintas prieš 10 metų ir daugiau; lošimo įrenginio sertifikatas išduotas prieš 3 metus ir daugiau; A kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 90 % arba didesnis nei 100 %; B kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 80 % arba didesnis nei 100 %.
42. Planinio patikrinimo metu patikrinama ne mažiau kaip 30 % ūkio subjekto organizuojamų loterijų įsigyjant loterijos bilietus. Patikrinimui atrenkama 25% loterijų, kurių praėjusių ataskaitinių metų loterijos bilietų apyvarta (pardavimo pajamos) buvo didžiausia ir 25 % loterijų, kurių praėjusių ataskaitinių metų loterijos bilietų apyvarta (pardavimo pajamos) buvo mažiausia.
43. Ūkio subjekto lošimų organizavimo vietos patikrinimui atrenkamos atsižvelgiant į jų rizikingumą, kuris vertinamas pagal šiuos kriterijus:
43.1. lošimų organizavo vieta tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su neplaninių patikrinimų metu nustatytais pažeidimais ar kitomis aplinkybėmis, dėl kurių ūkio subjektas, vadovaujantis rizikos įvertinimo ir valdymo metodika, buvo atrinktas planinio patikrinimo atlikimui;
43.2. dėl lošimų organizavimo vietos gauta pranešimų, nurodytų šių taisyklių 46.1 papunktyje ar kitų įspėjimų iš asmenų ar kitų valstybės kompetentingų institucijų;
43.3. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi šalia ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo lavinimo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, aukštesniosios mokyklos, aukštosios mokyklos, papildomo ugdymo ar neformaliojo švietimo įstaigos arba joje vykdoma restoranų, barų arba koncertinė veikla;
43.4. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi vietoje, kurioje policija registruoja daugiau įvykių nei kitose vietose (pagal tinklalapyje www.epolicija.lt skelbiamus duomenis);
44. Planinis patikrinimas privalo būti atliktas per 6 mėnesius. Šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 2 mėnesių terminui dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Planinio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas per 3 darbo dienas.
VI SKYRIUS
NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
45. Neplaninis patikrinimas atliekamas VAĮ 33 straipsnio 12 dalyje ir PPTFPĮ 31 straipsnyje nustatytais pagrindais.
46. Neplaniniai patikrinimai skirstomi pagal rūšis:
46.1. specialusis – patikrinimas, kurio metu Priežiūros tarnybos iniciatyva arba pagal gautus lošėjų, žaidėjų, institucijų, piliečių ir kt. pranešimus tiriami faktai ir aplinkybės dėl ūkio subjektų galimai padarytų ar daromų jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų;
46.2. kontrolinis – patikrinimas, kuris atliekamas siekiant įvertinti, ar ūkio subjektas pašalino anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus;
47. Prieš pradedant neplaninį specialųjį patikrinimą informacija dėl galimai daromų ar padarytų pažeidimų yra vertinama dviem etapais:
48. Turima informacija privalo būti įvertinta per kuo trumpesnį terminą, bet ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo jos gavimo. Siekiant įvertinti, ar yra pagrindas pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą, informacija renkama tokiais būdais – kreipiantis į ūkio subjektą, kurio veikla skundžiama, renkant viešai prieinamą informaciją, kreipiantis į kompetentingas institucijas, pareiškėją bei atliekant kitus, informacijai surinkti būtinus veiksmus. Tais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės per 20 darbo dienų nustatyti ar yra pagrindas pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą, šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Apie tokį termino pratęsimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmeniui pateikusiam pranešimą pranešama raštu ir nurodomos sprendimo pratęsti vertinimo terminą priežastys. Jeigu pranešimą, kurio objektas nėra susijęs su kitų asmenų galimai pažeistais interesais arba viešuoju interesu, pateikęs asmuo atsisako skundo arba prašomas nustatytais terminais nepateikia pranešimo vertinimui reikalingos informacijos, toks pranešimas nenagrinėjamas. Įvertinus turimą informaciją ne vėliau kaip kitą darbo dieną po informacijos įvertinimo surašomas tarnybinis pranešimas su vienu iš šių siūlymų:
49. Tarnybinis pranešimas su vienu iš šių taisyklių 48.1- 48.3 papunkčiuose nurodytų siūlymų pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų siūlymą. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas pripažinti pažeidimą mažareikšmiu įforminamas įsakymu ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo tokio siūlymo gavimo. Apie Priežiūros tarnybos priimtą sprendimą ūkio subjektas ir pranešimą pateikęs asmuo informuojami per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
50. Priimant taisyklių 48 punkte nurodytą sprendimą, atsižvelgiama į atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus, kuriuos atitinka informacija, apskaičiuojant kriterijams priskiriamų balų bendrą sumą.
51. Atsižvelgiant į bendrą atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijų balų sumą, informacija priskiriama:
51.1. raudonai zonai – priskyrus informaciją šiai zonai, pradedamas neplaninis specialusis patikrinimas.
52. Atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijai:
52.1. gauta informacija:
52.1.2. nėra aiškus pažeidimo turinys, vieta ir laikas, tačiau nurodyti kontaktai pasiteirauti (5 balai);
52.2. žalos reikšmingumas:
52.2.1. tikėtina didelė žala (žala viršija 20 bazinės socialinės išmokos dydžių (toliau – BSID); dėl padaryto pažeidimo ūkio subjektui gali būti taikomos poveikio priemonės; dėl padaryto pažeidimo pažeisti lošėjų bei žaidėjų teisės ir teisėti interesai) (10 balų);
52.2.2. tikėtina vidutinė žala (žala siekia nuo 4 BSID iki 19 BSID; pažeidimu tiesiogiai nepažeidžiamos lošėjų ir žaidėjų teisės ir teisėti interesai) (3 balai);
52.3. pažeidimo laikas:
52.4. pranešimų pasikartojimas:
53. Įvertinus, kokius atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus atitinka gauta informacija, ir susumavus gautus balus, informacija priskiriama vienai iš toliau nuodytų zonų:
54. Neplaninis kontrolinis patikrinimas pradedamas kitą dieną nuo termino pabaigos, per kurį ūkio subjektas privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus arba gavus ūkio subjekto pranešimą, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti.
55. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, surašius patikrinimo aktą taisyklių 68 - 70 punktuose nustatyta tvarka arba priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo, paaiškėjus naujoms aplinkybėms, faktams, kurie nebuvo žinomi ar paaiškėjo atlikus patikrinimą, jeigu nėra suėjęs ANK nustatytas nuobaudos skyrimo terminas, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo, gali būti nuspręsta atlikti pakartotinį patikrinimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį pakartotinį patikrinimą. Priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų, sprendimą dėl neplaninio pakartotinio patikrinimo dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų atlikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima Priežiūros tarnybos direktorius pagal pateiktą Patariamosios komisijos sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti (toliau – Patariamoji komisija) arba Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo komisijos (toliau – PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisija) siūlymą.
56. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį pakartotinį patikrinimą dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją Patariamosios komisijos arba PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisijos siūlyme.
57. Priežiūros tarnybos direktoriui priėmus sprendimą pradėti neplaninį specialųjį arba pakartotinį patikrinimą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną parengiamas pavedimas patikrinti. Pavedimas atlikti neplaninį kontrolinį patikrinimą parengiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po termino, per kurį ūkio subjektas privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus, pabaigos arba ne vėliau kaip kitą dieną nuo ūkio subjekto pranešimo, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti gavimo.
59. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojas iki neplaninio patikrinimo pradžios paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuoja ūkio subjektą apie sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, pateikdami jam pavedimo patikrinti kopiją.
60. Neplaninio specialaus patikrinimo atlikimo terminas – 2 mėnesiai; neplaninio pakartotinio patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 6 mėnesius, o neplaninis pakartotinis patikrinimas – ilgiau nei 3 mėnesius. Neplaninio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas per 3 darbo dienas.
61. Neplaninis kontrolinis ūkio subjekto, organizuojančio azartinius lošimus, patikrinimas atliekamas, patikrinimo aktas surašomas bei Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymas dėl atlikto neplaninio kontrolinio patikrinimo priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo ūkio subjekto pranešimo apie nutrauktus pažeidimus gavimo dienos.
62. Neplaninis kontrolinis ūkio subjekto, organizuojančio loterijas, patikrinimas atliekamas, patikrinimo aktas surašomas bei Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymas dėl atlikto neplaninio kontrolinio patikrinimo priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo termino pabaigos, per kurį ūkio subjektas privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus arba pranešimo apie nutrauktus pažeidimus gavimo dienos.
63. Neplaninio specialaus ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo; neplaninio kontrolinio ir pakartotinio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 3 mėnesius, o neplaninis kontrolinis ir pakartotinis ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimas – ilgiau nei 2 mėnesius. Neplaninio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas per 3 darbo dienas.
64. Pirmaisiais ūkio subjekto veiklos metais jam įteikiama Deklaracija dėl pirmųjų verslo metų ir pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos, dėl kurios atliekama priežiūra, pradžios šiam ūkio subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės taikomos vadovaujantis VAĮ 33 straipsnio 6 ir 7 dalimis.
65. Įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, pagal tikrintojo arba patikrinimo grupės vadovo motyvuotą tarnybinį pranešimą patikrinimas nutraukiamas, jeigu yra ANK 591 straipsnyje nurodytos aplinkybės arba, jeigu pranešimą, kurio objektas nėra susijęs su kitų asmenų galimai pažeistais interesais arba viešuoju interesu, pateikęs asmuo atsisako skundo arba prašomas nustatytais terminais nepateikia patikrinimui reikalingos informacijos ir dėl to nėra galimybės baigti patikrinimą.
VII SKYRIUS
PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
67. Patikrinimas laikomas baigtu:
68. Patikrinę ūkio subjekto veiklos atitikimą nustatytiems licencijuojamos veiklos sąlygų reikalavimams, tikrintojai surašo patikrinimo aktą.
69. Patikrinimo akto dėstomojoje dalyje turi būti aprašytas ūkio subjekto veiklos patikrinimo objektas, nurodomos nustatytos aplinkybės, asmenų, įpareigotųjų subjektų paaiškinimai, reikalavimai ar nuomonės, aiškiai, nedviprasmiškai suformuluota galimo pažeidimo esmė (licencijuojamos veiklos pažeidimo vieta, laikas, būdas, padariniai, kitos svarbios aplinkybės), surinktų įrodymų vertinimas, įvardytas galimai pažeisto įstatymo ar kito teisės akto straipsnis, dalis, punktas ir nurodyta, kokiais įrodymais tai grindžiama.
70. Patikrinimo aktą rengia pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo aktą pasirašo visi tikrintojai.
71. Patikrinimo aktas surašomas ir pateikiamas registruoti:
72. Pasirašyto patikrinimo akto nuorašas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčiamas paštu arba elektroniniu būdu tikrintam ūkio subjektui. Siunčiamame rašte ūkio subjektui nurodomas terminas (ne trumpesnis nei 5 darbo dienos ir ne ilgesnis nei 10 darbo dienų), per kurį jis gali pateikti atsiliepimą į patikrinimo aktą. Šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą (ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms). Ūkio subjektui pateikus atsiliepimą į patikrinimo aktą, tačiau nepateikus arba pateikus ne visus atsiliepime nurodytus dokumentus ar informaciją, kuri nebuvo žinoma patikrinimo metu, tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas privalo kreiptis į ūkio subjektą su prašymu pateikti papildomus dokumentus ir nustatyti ne ilgesnį nei 7 darbo dienų terminą šiems dokumentams pateikti.
73. Šių taisyklių 69-71 punktuose nustatyta tvarka surašytas patikrinimo aktas ir atsiliepimas (jei jis pateikiamas), taip pat kita patikrinimo metu surinkta medžiaga kartu su parengtu direktoriaus įsakymo dėl atlikto patikrinimo projektu, kuriame konstatuojamas ir kvalifikuojamas pažeidimas arba konstatuojama, kad pažeidimas nepadarytas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsiliepimo ar dokumentų, nurodytų šių taisyklių 72 punkte gavimo arba suėjus terminui atsiliepimui pateikti, pateikiami Priežiūros tarnybos direktoriui sprendimui priimti. Jei dėl to paties patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių yra atliekami keli patikrinimai, dėl šių patikrinimų Priežiūros tarnybos direktorius gali priimti vieną įsakymą.
74. Su atliktu patikrinimu nesusiję asmenys gali susipažinti su Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu dėl atlikto ūkio subjekto patikrinimo, išskyrus informaciją, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė ūkio subjekto, dėl kurio atliktas patikrinimas, ar kitų ūkio subjektų paslaptis, kuri apima asmens duomenis, arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą.
75. Neplaninio patikrinimo dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų medžiaga Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu dėl atlikto patikrinimo yra perduodama pagal kompetenciją Patariamajai komisijai arba PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisijai.
76. Jeigu Patariamoji komisija, išnagrinėjusi galimų ALĮ pažeidimų medžiagą pateikia siūlymą įvertinti, ar yra pagrindas taikyti ALĮ 291 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą poveikio priemonę, ūkio subjekto patikrinimą atlikę tikrintojai ne vėliau kaip iki Priežiūros tarnybos direktoriaus galutinio sprendimo dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio priėmimo dienos patikrina, ar yra pagrindas taikyti ALĮ 291 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą poveikio priemonę ir surašo tarnybinį pranešimą, kuriame nurodo nustatytas aplinkybes, siūlymą, ar yra pagrindas taikyti ALĮ 291 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą poveikio priemonę ir pateikia tvirtinti Priežiūros tarnybos direktoriui.
77. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, pasibaigus patikrinimo terminui, bet ne vėliau kaip iki taisyklių 71.1 ir 71.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos ir paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, gali būti nuspręsta patikrinimą atnaujinti ir nustatyti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą patikrinimui atlikti. Apie patikrinimo atnaujinimą pažymima pavedime patikrinti.
78. Prieš atliekant patikrinimo veiksmus, ūkio subjektas paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuojamas apie atnaujintą patikrinimą, pateikiant jam pavedimo patikrinti kopiją.
VIII SKYRIUS
ASMENŲ PRANEŠIMŲ PATEIKIMO TVARKA
80. Pranešimai, nurodyti šių taisyklių 46.1 papunktyje, Priežiūros tarnybai pateikiami per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, raštu tiesiogiai kreipiantis į Priežiūros tarnybą ar elektroninio pašto adresu info@lpt.lt.
81. Pranešimas privalo būti:
81.1. pasirašytas, nurodytas asmens vardas, pavardė, adresas (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo). Pranešimai, siunčiami elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu;
82. Elektroniniu būdu pateiktas pranešimas sudaromas taip, kad jį gavusi Priežiūros tarnyba galėtų:
82.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
83. Kai asmens pranešimą Priežiūros tarnybai paduoda asmens atstovas, jis privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens pranešimą, kurio turinys atitiktų šių taisyklių 81-82 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Priežiūros tarnybą kreipiasi asmens atstovas, jis savo pranešime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
85. Pranešime, kuriuo kreipiamasi dėl galimo ALĮ 10 straipsnio 21 dalies pažeidimo, nurodomas asmens, pateikusio prašymą neleisti lošti ir dalyvauti nuotoliniuose lošimuose, dėl kurio galimo įleidimo į lošimų organizavimo vietą ar leidimo dalyvauti nuotoliniuose lošimuose teikiamas pranešimas, asmens kodas.
86. Pranešimas, neatitinkantis šių taisyklių 81.1 papunktyje ar 82 ir 83 punktuose numatytų reikalavimų, laikomas anoniminiu ir nenagrinėjamas tais atvejais, kai pranešimo objektas yra susijęs su pranešimą pateikusio asmens interesų gynimu ir nenustačius asmens tapatybės nėra galimybės apginti jo interesų.
IX SKYRIUS
ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ ŪKIO SUBJEKTO PATIKRINIME, TEISĖS IR PAREIGOS
88. Tikrintojų, atliekančių planinius ir neplaninius ūkio subjektų patikrinimus, teisės:
88.1. gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu, papildomus dokumentus iš tikrinamo / patikrinto ūkio subjekto atstovų ar įgaliotų asmenų;
88.2. gauti su tikrinama ūkio subjekto veikla susijusius dokumentus vietoje ir (arba) įpareigoti ūkio subjektą padaryti jų kopijas;
88.3. patikrinimo metu patikrinimo rezultatams fiksuoti naudoti garso ir vaizdo fiksavimo priemones;
88.4. patikrinimo kliudymo atveju apie tai informuoti tiesioginį vadovą ir kreiptis į policiją su prašymu padėti užtikrinti tarnybinių funkcijų vykdymą;
89. Tikrintojai turi ir kitas ALĮ, LĮ, PPTFPĮ, ANK, VAĮ ir kituose teisės aktuose jiems nustatytas teises.
90. Tikrintojai, atlikdami ūkio subjekto patikrinimą, privalo:
91. Tikrinamas ūkio subjektas turi teisę:
91.1. teikti raštišką nuomonę, pastabas ir paaiškinimus dėl patikrinimo eigos ir patikrinimo akte nurodytos informacijos;
91.2. reikalauti, kad tikrintojai laikytųsi teisės aktuose nustatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;
91.4. neteikti tikrintojams konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenustatytas teisės aktų;
91.5. įstatymų nustatyta tvarka skųsti Priežiūros tarnybos veiksmus ir priimtus individualius administracinius aktus, taip pat sprendimą, įformintą įsakymu, atlikti ūkio subjekto veiklos neplaninį patikrinimą, jeigu mano, kad šie veiksmai ar aktai pažeidžia jo teises ar teisėtus interesus. Priežiūros tarnybos sprendimo (įsakymo) atlikti neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą apskundimas nesustabdo ūkio subjekto veiklos patikrinimo atlikimo;
92. Tikrinamas ūkio subjektas privalo:
92.1. paskirti atsakingą (-us) asmenį (-is), kurie dalyvautų atliekant jo veiklos patikrinimą ir bendradarbiautų su tikrintojais;
92.2. vykdyti tikrintojų teisėtus nurodymus ir netrukdyti jiems įgyvendinti teisės aktais suteiktų įgaliojimų;
92.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis ir kitą informaciją;
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
93. Ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktai, jų priedai, nuotolinių paaiškinimų garso ir (ar) vaizdo įrašai ir kita su patikrinimu susijusi medžiaga saugoma įstatymų nustatyta tvarka.
94. Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones.
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
1 priedas
(Pavedimo patikrinti formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PAVEDIMAS PATIKRINTI
202__ m. d.
Vilnius
Vadovaujantis_______________________________________________________________
(teisės akto pavadinimas)
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės tarnautojai:
1. _________________________________________________(grupės vadovas),
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
2. _________________________________________________,
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
3. _________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
Skiriami atlikti _____________________________________________patikrinimą, kurio
(ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas / asmens kodas)
rūšis – ___________;
vieta – ______________________________;
objektas – __________________________________;
laikotarpis – ____________________________________.
Patikrinimą pradėti: ____________, baigti ______________.
Direktorius
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
2 priedas
(Patikrinimo akto formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PATIKRINIMO AKTAS
20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____
Vilnius
Vykdydami 20___ m. ___________ ____ d. pavedimą patikrinti Nr. __________ , Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
________________________________________________________________________________
(tikrintojų pareigos, vardai, pavardės)
patikrino ūkio subjektą _____________________________________________________________
( ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas/asmens kodas)
patikrinimo vietoje_________________________________________________________________
(adresas)
Kiti duomenys (informacija): ________________________________________________________
(licencijos organizuoti lošimą / loteriją numeris, išdavimo (perregistravimo) data, išduotos licencijos rūšis, patikrintų lošimų organizavimo vietų, galiojančių leidimų numeriai, jų išdavimo datos, patikrinime dalyvavusio ūkio subjekto atstovo pareigos, vardas, pavardė ir kt.)
Patikrinimas pradėtas 20___ m. ___________ ____ d., baigtas 20___ m. ___________ ____ d.
Tikrinta:_________________________________________________________________________
(patikrinimo objektas)
NUSTATYTA: ________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. _________________________________________________________, ____ lapai.
(priedo pavadinimas)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
3 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(vieta)
1. Bendrieji duomenys:
1.5. Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas:_______________________________________
________________________________________________________________________________
1.7. Patikrinimo metu lošimų organizavimo vietoje dirbantys asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento Nr., dokumento galiojimo data):_______________________________________
1.8. Patalpose veikia:
Lošimo namai (kazino) □
B kategorijos automatų salonas □
Bingo salonas □
Totalizatoriaus punktas □
Lažybų punktas □
1.9. Eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis:
2. Kontroliniai klausimai, susiję su Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu:
2.1. Ar yra saugomas lošimų organizatoriaus reglamentas, kartu su įsakymais, kurie yra neatsiejama reglamento dalis? ALĮ 18 str. 3 d. |
|
|||||||||
2.2. Ar automatų, bingo salonas, lošimo namai (kazino) ar lažybų ir totalizatorių punktai (toliau – lošimų organizavimo vieta ar patalpos) yra įrengti izoliuotose patalpose, turinčiose atskirą įėjimą? ALĮ 15 str. 1, 2, 3 ir 4 d. |
|
|||||||||
2.3. Ar lošimų organizavimo vietoje be restoranų, barų, koncertinės veiklos ir valiutos keitimo yra vykdoma kita ūkinė komercinė veikla? ALĮ 10 str. 6 d. |
|
|||||||||
2.4. Ar automatų, bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengta atskira kasa, kurioje pinigai keičiami į žetonus, o žetonai – į pinigus? ALĮ 15 str. 1 d. 3 p., 2 d. |
|
|||||||||
2.5. Ar lažybų punkto patalpose veikia įrengta tiesioginio ryšio sistema? ALĮ 2 str. 10 d., 17 str. 2 d. |
|
|||||||||
2.6. Ar patalpose yra galimybė atsiskaityti banko (debeto, kredito) kortelėmis? ALĮ 10 str. 5 d. |
|
|||||||||
2.7. Ar patalpose yra bankomatas? ALĮ 10 str. 5 d. |
|
|||||||||
2.8. Ar lošimų organizavimo vietoje yra iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai? ALĮ 101 str. 1 d. |
|
|||||||||
2.9. Ar įspėjamieji užrašai, atitinka reikalavimus, nustatytus Įspėjamųjų užrašų pateikimo lošimų organizavimo vietose ir lošimus organizuojančių bendrovių interneto svetainėse taisyklėse? (Pateikiami Lietuvos Respublikos valstybine kalba, baltame fone, juodos ar raudonos spalvos raidėmis, 60 dydžio Times New Roman arba Arial paryškintu šriftu, didžiosiomis raidėmis, lošėjui gerai matomoje vietoje, yra ryškūs ir įskaitomi, tekstui skirtame plote nėra jokio papildomo teksto ar ženklų) ALĮ 101 str. 2 d. |
|
|||||||||
2.10. Ar lošimų organizavimo vietoje yra nurodyta informacija apie asmens galimybę gauti pažymą apie lošimo laimėjimo išmokėjimą? ALĮ 101 str. 1 d. |
|
|||||||||
2.11. Ar lošimų organizavimo vietoje yra įrenginys, garantuojantis nuolatinį apšvietimą ir vientisą be sutrikimų lošimo procesą? ALĮ 15 str. 1 d. 1 p., 2 d. |
|
|||||||||
2.12. Ar patalpose įrengta skaitmeninio vaizdo įrašymo sistema (vaizdo kameros ir kita įranga, skirta vaizdo įrašams įrašyti, saugoti, perduoti, apdoroti ir peržiūrėti)? ALĮ 15 str. 1 d. 2 p., 2 ir 3 d. |
|
|||||||||
2.13. Ar bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengtos atskiros patalpos, skirtos valstybės pareigūnams ir tarnautojams, atliekantiems lošimų organizavimo priežiūrą ir kontrolę? ALĮ 15 str. 1 d. 5 p. |
|
|||||||||
2.14. Ar patikrinama klientų, įeinančių į lošimo automatų ir bingo salonus, lažybų bei totalizatoriaus punktus, tapatybė? ALĮ 20 str. 1 d. |
|
|||||||||
2.15. Ar į lošimo automatų ir bingo salonus, lažybų ir totalizatorių punktus neįleidžiami:
- jaunesni kaip 18 metų asmenys (ALĮ 10 str. 10 d.),
- asmenys, nepateikę asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (ALĮ 10 str. 10 d.),
- asmenys, pateikę prašymus neleisti lošti (ALĮ 10 str. 21 d.)? |
|
|||||||||
2.16. Ar į lošimo namus (kazino) neįleidžiami:
- jaunesni kaip 21 metų asmenys (ALĮ 10 str. 10 d.),
- asmenys, turintys ginklus, išskyrus asmenis, saugančius lošimo namus (kazino), ir pareigūnus, įstatymų nustatyta tvarka vykdančius tarnybines funkcijas (ALĮ 10 str. 10 d.),
- asmenys, pateikę prašymus neleisti lošti (ALĮ 10 str. 21 d.)? |
|
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo ūkio subjektą atstovaujantis asmuo):______________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
_______________________ _____________________ _________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Su klausimynu susipažinau:
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
4 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
LOŠIMO ĮRENGINIŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):
1.7. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):___________________________
Automatų salonas |
|
Lošimo namai (kazino) |
|
Bingo salonas |
|
Lažybų punktas |
|
Totalizatoriaus punktas |
|
1.8. Lietuvos lošimo įrenginių registro duomenimis patikrinimo vietoje įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Nurodomas įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis. Jei lošimo įrenginiai ar lošimo stalai neįregistruoti, tai žymima „Neregistruota“):
1.9. Lošimų organizavimo vietoje eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Jei lošimų organizavimo vietoje neeksploatuojami lošimo įrenginiai ar lošimo stalai, tai žymima „Neeksploatuojama“):
2. Kontroliniai klausimai*:
2.1. Ar kiekvieno eksploatuojamo lošimo įrenginio tipas yra patvirtintas Priežiūros tarnybos? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.2. Ar kiekvienas eksploatuojamas lošimo įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.3. Ar kiekvienas lošimo įrenginys ar lošimo stalas paženklintas specialiu tapatumo ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.4. Ar kiekvienas specialus tapatumo ženklas, kuriuo yra paženklintas lošimo įrenginys, atitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytus reikalavimus:
2.4.1. nepažeistas ženklo metalizuotas sidabro atspalvio sluoksnis?
2.4.2. ženklo paviršius yra nepažeistas mechaniškai?
2.4.3. ženklas atitinka ženklo formatą?
2.4.4. yra galimybė identifikuoti ženklo seriją ir numerį? |
TAIP □
TAIP □
TAIP □
TAIP □
|
NE □
NE □
NE □
NE □ |
NEAKTUALU □
NEAKTUALU □
NEAKTUALU □
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar kiekvienas nepaženklintas specialiu tapatumo ženklu lošimo įrenginys ar lošimo įrenginys, kurio specialus tapatumo ženklas neatitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytų reikalavimų yra neeksploatuojamas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6. Ar kartu su lošimo įrenginiu yra saugomas aktualus akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotas lošimo įrenginio sertifikatas arba bendrovės antspaudu patvirtinta jo kopija? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7. Ar lošimo įrenginių ir lošimo stalų, esančių lošimų organizavimo vietoje, skaičius sutampa su Lietuvos lošimo įrenginių registre įregistruotų lošimo įrenginių skaičiumi? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.8. Ar visi lošimų organizavimo vietoje esantys lošimo įrenginiai yra registruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.9. Ar visų lošimų organizavimo vietoje esančių lošimo įrenginių faktiniai duomenys sutampa su duomenimis, saugomais Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
*Reikalavimai nustatyti šiuose teisės aktuose:
1. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas;
2. Lošimų įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos aprašas;
3. Lietuvos lošimo įrenginių registro nuostatai.
3. Lošimo įrenginių duomenų lentelė.
Eil. Nr. |
Įrenginio serijos Nr. |
Spec. tapatumo ženklas |
Sertifikato Nr. |
Sertifikavimo data |
Registro duomenų atitikimas |
Pastabos |
|
Atitinka |
Neatitinka |
||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
4. Eksploatuojamų lošimo automatų elektroninių skaitiklių rodmenų fiksavimo lentelė*
Eil. Nr. |
Lošimo įrenginio spec. tapatumo ženklo serija ir Nr. |
Gaminio serija ir numeris |
Už dalyvavimą lošime įmokėti kredito vienetai |
Laimėti kredito vienetai |
Kasoje apmokėti kredito vienetai |
Loštų lošimų skaičius |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
*Pildomi lošimo automatų duomenys
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su klausimynu susipažinau:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
5 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
ŽAIDIMO AUTOMATŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):
1.5. Ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė: _______________________________________________________________________
1.6. Ūkio subjektą patikrinime atstovaujantys asmenys: _______________________________________________________________________
1.7. Eksploatuojamų žaidimo automatų sąrašas: _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
2. Kontroliniai klausimai*:
2.1. Ar žaidžiant kiekvienu žaidimo automatu yra išmokami piniginiai laimėjimai ar daiktiniai prizai keičiami į pinigus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.2. Ar kiekvienas žaidimo automatas įrašytas į žaidimo automatų sąrašą? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.3. Ar kiekvienas žaidimo automatas paženklintas specialiuoju žaidimo automato ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.4. Ar kiekvienas žaidimo automato mechaninis skaitiklis yra užplombuotas arba elektroniniai skaitikliai specialiu slaptažodžiu ar kitu būdu yra apsaugoti nuo juose esančios informacijos pakeitimo? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar kiekvienas žaidimo automatas savo išore arba funkcijomis, įdiegtomis programomis arba žaidimais neimituoja azartinių lošimų (lošimus lošimo automatais, bingą, stalo lošimus: ruletę, kortų arba kauliukų lošimus, lažybas, totalizatorių), įskaitant ir nuotolinius lošimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.6. Ar kiekvienas žaidimo automatas tiesiogiai neskatina arba nepropaguoja karo, žiauraus elgesio, smurto, pornografijos ar kitaip nekenkia asmenų dvasiniam ir doroviniam vystymuisi? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.7. Ar kiekvienas žaidimo automatas yra nedraudžiamose vietose organizuoti žaidimus žaidimo automatais (ikimokyklinio ugdymo mokyklose; bendrojo ugdymo mokyklose; profesinio mokymo įstaigose; aukštosiose mokyklose; neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklose; neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokyklose; sveikatos priežiūros įstaigose; valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose)? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.8. Ar žaidimų žaidimo automatais organizavimo vietoje žaidimų žaidimo automatais organizatorius viešai skelbia žaidimų žaidimo automatais taisykles ir instrukcijas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.9. Ar kiekvienas žaidimo automatas turi specialią talpyklą pinigams arba žaidimo žetonams už suteiktas žaidimo galimybes kaupti, kurią galima atidaryti tik specialiu raktu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.10. Ar kiekvienas žaidimo automatas atitinka elektromagnetinio suderinamumo ir elektrotechninių gaminių saugos reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
*Reikalavimai nustatyti šiuose teisės aktuose:
1. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas;
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo ūkio subjektą atstovaujantis asmuo):______________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su klausimynu susipažinau:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
6 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
NUOTOLINIO LOŠIMO ĮRENGINIŲ
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys:
1.5. Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnale (toliau – Žurnalas) įrašytų ir leidžiamų eksploatuoti lošimo organizatoriaus nuotolinio lošimo įrenginių (toliau – įrenginys) kiekis : _________
1.6. Patikrinimo metu lošimo organizatoriaus interneto svetainėje nustatytų eksploatuojamų įrenginių kiekis :________
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar lošimo organizatoriaus interneto svetainėje eksploatuojamų įrenginių kiekis sutampa su Žurnale įrašytu įrenginių kiekiu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.2. Ar tikrinamas įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad įrenginys atitinka Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus.
|
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
2.3. Ar tikrinamas įrenginys paženklintas specialiu tapatumo ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Ar tikrinamo įrenginio atliktų autentiškumo tikrinimų rezultatai yra saugomi įrenginio duomenų bazėje ne trumpiau kaip 90 kalendorinių dienų (tais atvejais, jei įrenginys eksploatuojamas trumpiau – nuo jo eksploatacijos pradžios)? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar tikrinamą įrenginį sudarančių komponentų ir kitų komponentų, įtakojančių lošimo rezultatą, autentiškumas, naudojant skaitmeninį parašą (pavyzdžiui SHA kontrolinės sumos) ar kitus lygiaverčius metodus, sutampa su duomenimis, nurodytais akredituotos įstaigos (laboratorijos) įrenginiui išduotame sertifikate? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA.
Prisijungimo metu užfiksuota informacija (ekrano nuotraukos, vaizdo įrašas, lapų skaičius):
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
7 priedas
(Paaiškinimo formos pavyzdys)
PAAIŠKINIMAS
__________________________
(data)
Aš, Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
_____________________________________________________ surašiau šio asmens paaiškinimą:
(paaiškinimo surašymo vieta)
3. Asmens kodas, asmens tapatybę liudijantis dokumentas, jo serija, numeris: ________________
_______________________________________________________________________________
6. Paaiškinimo vykdymo būdas:_____________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Sutinku / nesutinku su paaiškinime išdėstytomis aplinkybėmis:
(pažymėti)
________________________________________________________________________________
(asmens pateikusio paaiškinimą vardas, pavardė, parašas)
Paaiškinimą surašė: _______________________________________________________________
(surašiusio paaiškinimą vardas, pavardė, parašas)
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
8 priedas
(Planinių patikrinimų plano pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
20___ METŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANAS
20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____
Vilnius
Eil. Nr. |
Tikrinamas ūkio subjektas |
Patikrinimo objektas |
Tikrinamas laikotarpis |
Tikrinimo terminas |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
9 priedas
(Pranešimo formos pavyzdys)
Lošimų priežiūros tarnybai prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
|
(fizinio asmens vardas, pavardė, adresas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, ________________________________________________________________________ buveinės adresas, tel. Nr., el. pašto adresas)
__________________________ (asmens kodas (kai kreipiamasi dėl leidimo asmeniui, pateikusiam prašymą neleisti lošti, dalyvauti lošimuose) |
☐ Atsakymą pageidauju gauti pranešime nurodytu el. paštu.
☐ Atsakymą pageidauju gauti pranešime nurodytu adresu.
Lošimų priežiūros tarnybai prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
PRANEŠIMAS
Pasirinkite datą |
(data) |
I. SUBJEKTO, DĖL KURIO TEIKIAMAS PRANEŠIMAS, DUOMENYS
Pavadinimas (juridinio asmens) (fizinio asmens vardas, pavardė) |
|
Skudžiama veikla:
|
|||||
|
|||||
|
Ar buvo kreiptasi į ūkio subjektą dėl galimo pažeidimo? (Jei buvo, prašome pridėti susirašinėjimo su ūkio subjektu kopiją).
☐ Buvo ☐ Nebuvo |
||||
|
Ar kreipėtės į Priežiūros tarnybą dėl to paties ginčo?
☐ Taip ☐ Ne |
||||
Ar yra priimtas Priežiūros tarnybos arba kitos kompetentingos institucijos sprendimas dėl to paties ginčo?
☐ Taip ☐ Ne
|
|||||
II. PRANEŠIMO ESMĖ IR KITOS BŪTINOS APLINKYBĖS
Galimo pažeidimo esmė: Pažeidimo vieta (Fizinis adresas arba interneto svetainės adresas): Pažeidimo data ir laikas: Lošėjo identifikacinis numeris (Jei galimas pažeidimas susijęs su nuotolinių lošimų organizavimu): Nuotolinio lošimo įrenginio numeris (-iai) (Jei galimas pažeidimas susijęs su nuotolinio lošimo įrenginiu):
Pažeidimo turinys: |
Prireikus naudokite atskirą popieriaus lapą, kuris turi būti Jūsų pasirašytas.
Žalos dydis (Eur) (jei patirta žala) - ____________________
Pažeidimo pobūdis:
☐ Vykstantis
☐ Įvykęs praeityje
Reikalavimo turinys:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
III. PRIDEDAMI DOKUMENTAI
(kai kreipiamasi dėl asmeniui, pateikusiam prašymą neleisti lošti, leidimo dalyvauti lošimuose, būtina pridėti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją)
Pridedama: |
||||
1. |
|
5. |
|
|
2. |
|
6. |
|
|
3. |
|
7. |
|
|
4. |
|
8. |
|
|
Pranešimo vertinimo arba patikrinimo metu pasikeitus ginčo aplinkybėms įsipareigoju apie tai informuoti Priežiūros tarnybą.
Susipažinau su Pranešimu dėl asmens duomenų tvarkymo ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi jame nurodytais tikslais.
|
|
|
(asmens/ įgalioto asmens parašas) |
|
(asmens/ įgalioto asmens vardas, pavardė; įgaliojimo data ir Nr.) |
PRANEŠIMAS DĖL ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO
Siekdami užtikrinti tvarkomų Jūsų asmens duomenų apsaugą pagal 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL2016 L 119, p. 1) (toliau – BDAR), reikalavimus informuojame, kad:
Jūsų asmens duomenų valdytojas – Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (juridinio asmens kodas 188772052, buveinės adresas Ukmergės g. 222, 07157 Vilnius, tel. (8 5) 233 6246, el. p. adresas info@lpt.lt; duomenų apsaugos pareigūno kontaktai el. p. adresas zivile.laurinaitiene@lpt.lt) (toliau – Priežiūros tarnyba).
Jūsų asmens duomenų tvarkymo tikslai – vykdyti lošimų, loterijų ir žaidimų žaidimo automatais priežiūrą, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus lošimų, loterijų ir žaidimų žaidimo automatais veiklos vykdymas, lošėjų, loterijos žaidėjų ir žaidžiančių žaidimo automatais asmenų teisių bei jų teisėtų interesų apsauga.
Jūsų tvarkomi asmens duomenys ir asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas:
Teikdami Priežiūros tarnybai jos nustatyta tvarka pranešimus, pateikiate savo asmens duomenis (identifikavimo duomenis, kontaktinius duomenis ir kitus duomenis susijusius su pranešime nurodyta informacija).
Pranešimo formoje pateikti duomenys saugomi Priežiūros tarnyboje siekiant įvykdyti duomenų valdytojui taikomą teisinę prievolę (BDAR 6 str. 1 d. c punktas).
Jūsų asmens duomenų tvarkymo Priežiūros tarnyboje teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 28 straipsnio 5 punktas, kuriame nustatyta, kad Priežiūros tarnyba kontroliuoja, kaip lošimų ir žaidimų žaidimo automatais organizatoriai laikosi įstatymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių lošimų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimą, reikalavimų ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 37 straipsnio 3 punktas, kuriame nustatyta, kad Priežiūros tarnyba prižiūri, kaip loterijų organizatoriai laikosi teisės aktų, reglamentuojančių loterijų organizavimą, reikalavimų.
Jums atsisakius pateikti prašomus asmens duomenis, negalėsite pateikti pranešimo.
Jūsų asmens duomenų gavėjų kategorijos:
• lošimų, loterijų bei žaidimų žaidimo automatais organizatoriai;
• valstybės ir savivaldybių institucijos bei įstaigos, kurioms duomenys reikalingi nustatytoms funkcijoms atlikti.
Jūsų asmens duomenų saugojimo terminai: 1 metus, jeigu pagal gautą pranešimą atsisakoma pradėti organizatoriaus veiklos patikrinimą; 10 metų jeigu pagal gautą pranešimą pradedamas organizatoriaus veiklos patikrinimas.
Jūsų teisės:
Jūs turite teisę prašyti leisti Jums susipažinti su Jūsų asmens duomenimis, reikalauti ištaisyti netikslius duomenis arba apriboti jų tvarkymą, taip pat teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
Šių teisių įgyvendinimo tvarka yra detalizuojama Asmens duomenų tvarkymo Lošimų priežiūros tarnyboje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos taisyklėse, patvirtintose Priežiūros tarnybos direktoriaus 2018 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. V-18 https://lpt.lrv.lt/lt/administracine-informacija/asmens-duomenu-apsauga
Ūkio subjektų, organizuojančių
azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias
loterijas ir žaidimus žaidimo automatais
patikrinimo taisyklių
10 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PATIKRINIMO VIEOJE KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(vieta)
1. Bendrieji duomenys:
1.5. Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas:_______________________________________
________________________________________________________________________________
1.7. Patikrinimo metu lošimų organizavimo vietoje dirbantys asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento Nr., dokumento galiojimo data):_______________________________________
1.8. Patalpose veikia:
Lošimo namai (kazino) □
B kategorijos automatų salonas □
Bingo salonas □
Totalizatoriaus punktas □
Lažybų punktas □
2. Kontroliniai klausimai, susiję su Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo (toliau – PPTFPĮ) reikalavimais:
2.1. Ar nustatoma ir patikrinama kliento tapatybė, kai klientas įmoka, atsiima laimėjimus arba keičia grynuosius pinigus į žetonus arba žetonus į grynuosius pinigus, jeigu pinigų suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą kita valiuta, nesvarbu, ar sandoris atliekamas vienos, ar kelių susijusių operacijų metu? PPTFPĮ 9 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.2. Ar yra Klientų, kurie įmoka, atsiima laimėjimus arba keičia grynuosius pinigus į žetonus arba žetonus į grynuosius pinigus, jeigu pinigų suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą kita valiuta registracijos žurnalas (toliau – registracijos žurnalas)? PPTFPĮ 19 str. 4 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.2.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma? PPTFPĮ 19 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.2.2. Kur jis pildomas? |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.3. Ar registracijos žurnale registruojami visi klientai, kurie per parą atlieka grynųjų pinigų keitimo į žetonus arba žetonų keitimo į grynuosius pinigus operacijas, kurių suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą užsienio valiuta / ar per parą įmoka sumas ar atsiima kelis laimėjimus, kurių suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą užsienio valiuta? PPTFPĮ 9 str. 11 d. 6 ir 7 p. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.4. Ar yra Pranešimų bei įtartinų piniginių operacijų ir sandorių registracijos žurnalas? PPTFPĮ 19 str. 1 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.4.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma? PPTFPĮ 19 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2. Kur jis pildomas? |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.5. Ar žinote kas yra „įtartina piniginė operacija“ ir kokie yra sandorių atpažinimo kriterijai? PPTFPĮ 16 str. 2 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.6. Ar yra Klientų, su kuriais sandoriai ar dalykiniai santykiai buvo nutraukti, registracijos žurnalas? PPTFPĮ 19 str. 8 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.6.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma? PPTFPĮ 19 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.6.2. Kur jis pildomas? |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.7. Ar nustatoma ir patikrinama kliento, įeinančio į lošimo namus (kazino), tapatybė? PPTFPĮ 9 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.8. Ar yra Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnalas? PPTFPĮ 19 str. 4 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.8.1.Kokia yra registracijos žurnalo forma? PPTFPĮ 19 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.8.2. Kur jis pildomas? |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.9. Ar lošimo namuose (kazino) visi asmenys yra užregistruoti Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnale? PPTFPĮ 9 str. 9 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.10. Ar nustatant kliento tapatybę, kai klientas pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kuriame duomenys apie kliento pilietybę nenurodomi (pavyzdžiui, vairuotojo pažymėjimas), pareikalaujama iš kliento duomenų apie pilietybę? PPTFPĮ 10 str. 11 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.11. Ar nustatant kliento tapatybę:
- daroma kliento asmens tapatybę patvirtinančio dokumento popierinė kopija? arba
- nuskenuojamas kliento asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas?
PPTFPĮ 10 str. 6 d. 5 p. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.12. Ar atliekamas sustiprintas kliento tapatybės nustatymas:
- kai klientas yra politiškai pažeidžiamas (paveikiamas) asmuo (PPTFPĮ 14 str. 1 d. 2 p.);
- kai klientas yra didelės rizikos trečiojoje valstybėje gyvenantis fizinis asmuo (PPTFPĮ 14 str. 1 d. 3 ir 4 p.);
- kai pagal bendrovės nustatytas rizikos vertinimo ir valdymo procedūras nustatoma didesnė pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizika (PPTFPĮ 14 str. 1 d. 5 p.)? |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.13. Ar, atliekant sustiprintą kliento tapatybės nustatymą, gaunamas vyresniojo vadovo pritarimas dalykiniams santykiams užmegzti ar tęsti? PPTFPĮ 14 str. 3 d. 2 p., 14 str. 41 d. 5 p., 14 str. 5 d. 1 p. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.14. Ar bendrovėje yra paskirtas vadovaujantis darbuotojas, atsakingas už pinigų plovimo it (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimą? PPTFPĮ 22 str. 1 d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2.15. Ar bendrovėje organizuojami mokymai darbuotojams, siekiant supažindinti su PPTFPĮ reikalavimais? PPTFPĮ 29 str. 1 d. 9 p. |
|
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo ūkio subjektą atstovaujantis asmuo):______________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Su klausimynu susipažinau:
_______________________ _____________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakeitimai:
1.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-909, 2020-12-14, paskelbta TAR 2020-12-14, i. k. 2020-27218
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-304, 2021-05-17, paskelbta TAR 2021-05-18, i. k. 2021-10962
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-591, 2021-09-20, paskelbta TAR 2021-09-20, i. k. 2021-19678
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-721, 2021-10-29, paskelbta TAR 2021-10-29, i. k. 2021-22619
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-77, 2022-02-10, paskelbta TAR 2022-02-11, i. k. 2022-02438
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. DIE-950, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-21, i. k. 2022-26168
Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. DIE-803 „Dėl Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo