Suvestinė redakcija nuo 2024-09-10

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11290

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KVIETIMO NR. PMIF-2.01-V-02 TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI PROJEKTĄ IŠ 2021–2027 METŲ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO LĖŠŲ, ĮGYVENDINANT 2 KONKRETŲ TIKSLĄ „Teisėta migracija ir integracija“, 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-07

„PLĖTOTI UŽSIENIEČIŲ INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ APRAŠO 3 VEIKLĄ „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“ IR UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. birželio 20 d. Nr. A1-418

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 5 punktais, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ 1 punktą ir 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-616 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo patvirtinimo“, 3 veiklą „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“:

1.  T v i r t i n u  pridedamus:

1.1.    Kvietimą Nr. PMIF-2.01-V-02 teikti paraiškas finansuoti projektą iš
2021–2027 metų Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo lėšų, įgyvendinant 2 konkretų tikslą „Teisėta migracija ir integracija“, 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo 3 veiklą „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“;

1.2.    Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos aprašą.

2.  P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Finansų ministrė, einanti socialinės

apsaugos ir darbo ministro pareigas                                                             Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2024 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. A1-418

 

 

KVIETIMAS NR. PMIF-2.01-V-02 TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI PROJEKTĄ IŠ 2021–2027 METŲ

PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO LĖŠŲ, ĮGYVENDINANT 2 KONKRETŲ TIKSLĄ

„TEISĖTA MIGRACIJA IR INTEGRACIJA“, 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-07 „PLĖTOTI UŽSIENIEČIŲ INTEGRACIJOS SISTEMĄ“ APRAŠO 3 VEIKLĄ „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, KOORDINAVIMO sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“

 

Kvietimo Nr. PMIF-2.01-V-02 teikti paraiškas finansuoti projektą iš 2021–2027 metų

Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo lėšų, įgyvendinant 2 konkretų tikslą

„Teisėta migracija ir integracija“, 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo 3 veiklą „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, koordinavimo sistemos

Lietuvos Respublikoje sukūrimas“ (toliau – Kvietimas) numeris Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo programos informacinėje sistemoje

PMIF-2.01-V-02

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Socialinės sutelkties PP), uždavinio numeris

2.2

 

Socialinės sutelkties PP pažangos priemonės kodas

09-003-02-02-07

1.

Bendrosios nuostatos

 

1.1.

Konkretus tikslas

2. Teisėta migracija ir integracija

1.2.

Veiksmas (veikla) 

3. Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas

1.3.

Intervencinio veiksmo srities kodas ir pavadinimas

001. Integracijos strategijų plėtojimas

1.4.

Veiksmo rūšies kodas ir pavadinimas

002. Pajėgumų stiprinimas

1.5.

Įgyvendinimo būdo kodas ir pavadinimas

001. Veiksmai, kuriems taikoma 15 straipsnio 1 dalis

1.6.

Konkrečios temos kodas ir pavadinimas

003. Nė vienas iš aukščiau išvardytų

1.7.

Atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

1.8.

Pagal Kvietimą skiriamas finansavimas, eurais

3 100 000

1.9.

Didžiausia galima projektui skirti lėšų suma, eurais

3 100 000

1.10

Europos Sąjungos biudžeto įnašas – iki, proc.

75

 

1.11.

Taikomi teisės aktai

 

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant Paraišką finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų lėšų finansuojamą projektą (toliau – paraiška), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Kvietimą:

1.11.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

 

1.11.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais;

 

1.11.3. 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1147, kuriuo nustatomas Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondas, su visais pakeitimais;

 

1.11.4. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija (toliau – Chartija);

 

1.11.5. Lietuvos programa dėl paramos iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m., patvirtinta 2022 m. rugsėjo 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022)6488,
kuriuo patvirtinama Lietuvos programa dėl paramos iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m.;

 

1.11.6. Lietuvos Respublikos darbo kodeksas;

 

1.11.7. Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“;

 

1.11.8. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas;

 

1.11.9. Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymas;

 

1.11.10. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas;

 

1.11.11. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;

 

1.11.12. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

 

1.11.13. Socialinės sutelkties PP;

 

1.11.14. Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m. veiksmų programą, aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-487 „Dėl Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m. veiksmų programą Lietuvoje“;

 

1.11.15. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A1-517 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT);

 

1.11.16. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-616 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – PP Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašas).

1.12.

Veiksmo tikslas

Gerinti Lietuvos Respublikoje esančių trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečių arba asmenų be pilietybės integracijos vietos savivaldos lygmeniu procesus ir stiprinti ilgalaikę šių asmenų integracijos procesų stebėseną

1.13.

Remiamos veiklos

1.13.1. Privalomos veiklos:

1.13.1.1.        Vietos savivaldos lygmens vaidmens Lietuvos Respublikoje esančių trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečių arba asmenų be pilietybės integracijos procesuose didinimas:

1.13.1.1.1.     Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinatorių (toliau – Koordinatorius) pareigybių, skirtų Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos apraše, tvirtinamame socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos aprašas), nurodytoms funkcijoms vykdyti, savivaldybėse steigimas ir išlaikymas;

1.13.1.1.2.     Koordinatorių ir savivaldybės administracijos atstovų mokymų, diskusijų užsieniečių integracijos temomis organizavimas ir vykdymas;

1.13.1.1.3.     Mokymosi vizitų Lietuvoje ir (ar) užsienio valstybėse, skirtų Koordinatoriams, organizavimas ir vykdymas;

1.13.1.1.4.     Koordinatorių tinklaveikos organizavimas ir vykdymas.

1.13.1.2. Mokslinio instrumento (metodikos), skirto įvertinti, kaip Lietuvos Respublikoje esančių trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečiai arba asmenys be pilietybės vertina integracijos procesus, parengimas, išbandymas ir rezultatų pristatymas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.

1.14.

Tikslinė grupė

Turintys leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečiai arba asmenys be pilietybės (toliau – užsienio kilmės Lietuvos gyventojai)

Pastabos:

1. Šios lentelės 1.3 papunktyje nurodomi veiksmai pagal Reglamento (ES) 2021/1147 VI priedo 1 lentelę.

2. Šios lentelės 1.4 papunktyje nurodomi veiksmai pagal Reglamento (ES) 2021/1147 VI priedo 2 lentelę.

3. Šios lentelės 1.5 papunktyje nurodomi veiksmai pagal Reglamento (ES) 2021/1147 VI priedo 3 lentelę.

4. Šios lentelės 1.6 papunktyje nurodomi veiksmai pagal Reglamento (ES) 2021/1147 VI priedo 4 lentelę.

5. Kvietime vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kvietimo 1.11 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.

 

2.

Projektų reikalavimai

2.1.

Reikalavimai pareiškėjui

Galimas pareiškėjas – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.2.

Partnerio (-ių) dalyvavimas įgyvendinant projektą 

Taip

2.3.

Reikalavimai partneriui (-iams)

2.3.1. Projekto partnerėmis turi būti Lietuvos Respublikos savivaldybės (toliau – savivaldybės)
 (ne mažiau nei 16 savivaldybių). Savivaldybes pareiškėjas kviečia tapti Projekto partnerėmis pagal Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų koordinatorių pareigybių paskirstymo Lietuvos Respublikos savivaldybėse prioritetinį sąrašą (Kvietimo priedas) (toliau – Sąrašas).

2.3.2. Projekto partneriu (-iais) gali būti Lietuvos Respublikos nevyriausybinė (-ės)
organizacija (-os), atitinkanti (-čios) Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nurodytą apibrėžimą, arba tarptautinė ir kita organizacija ar jos padalinys, teisėtai veikiantis Lietuvos Respublikoje.

2.4.

Bendrieji projektų reikalavimai

Projektui taikomi bendrieji projektų reikalavimai, nurodyti PAFT 3 priede.

2.5.

Specialieji projekto atrankos kriterijai

Projektu turi būti prisidedama prie PP Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo 3 veiklos „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės, koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“ įgyvendinimo.

2.6.

Prioritetiniai projekto atrankos kriterijai

Netaikoma.

2.7.

Kiti reikalavimai projektui 

2.7.1. Projektui taikomi informavimo reikalavimai nurodyti PAFT VI skyriaus pirmajame skirsnyje;

2.7.2. Projektas ir (arba) projekto veiklos negali būti finansuoti ar finansuojami ar, suteikus finansavimą, finansuojami iš kitų priemonių ar programų, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų fondų ar finansinių mechanizmų, jei dėl to tų pačių projektų ar jų dalių tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos daugiau nei vieną kartą;

2.7.3. Įgyvendinant Kvietimo 1.13.1.1.1 papunktyje nurodytą veiklą, visose savivaldybėse iš viso gali būti įsteigta ne daugiau kaip 18 Koordinatorių pareigybių. Maksimalus pareigybių skaičius kiekvienai savivaldybei nurodytas Sąraše. Projekto vykdytojas turi kviesti savivaldybes dalyvauti projekte pagal Sąrašą, kuriame savivaldybės įvertintos pagal atrankos kriterijus, už kiekvieną iš jų skiriant balų, ir išrikiuotos pagal surinktų balų skaičių (nuo daugiausiai iki mažiausiai balų gavusiųjų). Jei kelios savivaldybės surenka tokį patį balų skaičių, jos Sąraše išdėstomos abėcėlės tvarka. Projekto vykdytojas pagal Sąrašą kviečia dalyvauti daugiausiai balų surinkusias savivaldybes. Jei kuri nors iš kviečiamų savivaldybių atsisako dalyvauti projekte, projekte dalyvauti kviečiama kita iš eilės po atsisakiusios dalyvauti savivaldybės Sąraše nurodyta savivaldybė, kol paskirstomas finansavimas 18 Koordinatorių pareigybių. Savivaldybė, atsisakiusi dalyvauti projekte, perkeliama į Sąrašo galą.

Pagrindiniai užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse principai, Koordinatoriaus funkcijos, teisės ir pareigos ir jam keliami kvalifikaciniai reikalavimai nurodyti Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos apraše. Koordinatoriaus funkcijoms atlikti turi būti steigiama atskira pareigybė, t. y. šios pareigybės funkcijos negali būti išskaidytos ir priskirtos kaip papildomos funkcijos kitoms savivaldybėje esančioms darbuotojų pareigybėms.

2.7.4. Įgyvendinant Kvietimo 1.13.1.1.2 papunktyje nurodytą veiklą, savivaldybėse, dalyvaujančiose projekte, turi būti organizuojami mokymai užsieniečių integracijos tema savivaldybės administracijos atstovams, įskaitant ir Koordinatorių.

2.7.5. Įgyvendinant Kvietimo 1.13.1.1.3 papunktyje nurodytą veiklą, per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį turi būti suorganizuoti ir įvykdyti ne mažiau nei 6 mokymosi vizitai į užsienio valstybes. Mokymosi vizitų tikslas – susipažinti su užsienio valstybių gerąja patirtimi integruojant užsieniečius savivaldos lygmeniu, gerosios patirties perėmimas ir sklaida. Projekto metu visiems Koordinatoriams turi būti sudaryta galimybė bent kartą išvykti nors vieno mokymosi vizito. 

2.7.6. Įgyvendinant Kvietimo 1.13.1.1.4 papunktyje nurodytą veiklą, turi būti vykdoma tinklaveika: Koordinatoriams organizuojamos apskritojo stalo diskusijos, susitikimai, mokymai ar kitokio pobūdžio renginiai (toliau – tinklaveikos renginiai), kuriuose būtų sudaroma galimybė keistis žiniomis, gerąja patirtimi ir stiprinti profesinius tarpusavio ryšius.

2.7.7. Įgyvendinant Kvietimo 1.13.1.2 papunktyje nurodytą veiklą, turi būti parengtas moksliškai pagrįstas instrumentas (metodika), padėsiantis (padėsianti) išmatuoti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų subjektyvų integracijos procesų vertinimą. Kvietimo
1.13.1.2 papunktyje nurodyto instrumento (metodikos) tikslas – nustatyti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų savijautą ir požiūrį į integracijos procesus švietimo, sveikatos, socialinėje, ekonominėje ir kitose srityse. Šis instrumentas (metodika) turi būti išbandytas (išbandyta) ir praktiškai, t. y. remiantis sukurtu produktu (instrumentu (metodika)) turi būti atliktas reprezentatyvusis tyrimas bei tyrimo rezultatų analizė ir, remiantis tyrimo rezultatais, pateiktos konkrečios rekomendacijos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl Lietuvos Respublikoje esančių trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečių arba asmenų be pilietybės integracijos procesų tobulinimo.

2.8.

Informacija apie veiklų vykdymo teritoriją

Taikomos nuostatos nurodytos PAFT 201 punkte.

2.9.

Projekto įgyvendinimo trukmė

Pagal Kvietimą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau kaip iki 2028 m. gruodžio 31 d. imtinai. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei projekto sutarties įsigaliojimo diena, bet ne ankstesnė nei 2024 m. sausio 1 d. Projekto vykdytojas, pradėjęs vykdyti projekto veiklas anksčiau, nei pasirašoma projekto sutartis, įsipareigoja iš savo lėšų apmokėti su šių veiklų vykdymu susijusias išlaidas, jei jos bus pripažintos netinkamomis finansuoti.

 

3.

Informacija apie rodiklius 

 

Detali informacija apie siektiną rodiklį pateikta PP Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo 10 priede.

3.1.

Siektini produkto rodikliai

Rodiklio kodas ir pavadinimas  

Matavimo vienetas 

Privaloma pasiekti minimali reikšmė 

O.2.2. Vietos ir regioninių valdžios institucijų, gaunančių paramą integracijos priemonėms 

Skaičius

15

3.2.

Siektini rezultato rodikliai

Netaikoma.

Rodiklio kodas ir pavadinimas  

Matavimo vienetas 

Privaloma pasiekti minimali reikšmė 

-

-

-

 

4.

Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai 

 

4.1. Įgyvendinant projektą negali būti pažeidžiami HP, nurodyti PAFT 243.1–243.2 papunkčiuose.

4.2. Įgyvendinant projektą negali būti pažeidžiamos su HP susijusios Chartijos nuostatos.

4.3. Įgyvendinant projektą turi būti tiesiogiai prisidedama prie HP ir su jais susijusios Chartijos nuostatų įgyvendinimo: moterų ir vyrų (lyčių) lygybės ir lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų bruožų) įgyvendinant Kvietimo 1.13 papunktyje nurodytas remiamas veiklas. Paraiškoje neturi būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus.

 

Pastaba. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) principai.

 

5.

Reikalavimai valstybės pagalbai

 

Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kaip ji apibrėžta 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai 3 straipsnyje, neteikiama. Vertinant paraišką ir įgyvendinant projektą, tarpinė institucija, pildydama Patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo, turi įsitikinti, kad valstybės pagalba ir de minimis pagalba neteikiama (PAFT 13 priedas).

 

 

 

6.

Reikalavimai, taikomi įgyvendinus projekto veiklas

Netaikoma.

 

7.

Taikomas supaprastintas išlaidų apmokėjimas

Taip

7.1. Fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai (toliau – fiksuotieji įkainiai)

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija (-os),

kuriai (‑ioms) taikomi fiksuotieji įkainiai 

Fiksuotojo įkainio kodas ir pavadinimas

Pastabos

7.1.1.

Projekto vykdymas

FĮ-22-01 Kelionių išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM

Fiksuotasis vieneto įkainis taikomas tarpmiestinių kelionių Lietuvoje išlaidoms padengti vadovaujantis Kelionių išlaidų Lietuvoje fiksuotojo vieneto įkainio nustatymo tyrimu (Naujos kartos Lietuva), skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.1.2.

Projekto vykdymas

FĮ-22-02 Kelionių išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, su PVM

Fiksuotasis vieneto įkainis taikomas tarpmiestinių kelionių Lietuvoje išlaidoms padengti vadovaujantis Kelionių išlaidų Lietuvoje fiksuotojo vieneto įkainio nustatymo tyrimu (Naujos kartos Lietuva), skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.2. Fiksuotosios projekto išlaidų sumos (toliau – fiksuotosios sumos)

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija (-os),

kuriai (‑ioms) taikomos fiksuotosios sumos 

Fiksuotosios sumos kodas ir pavadinimas

Rezultato pasiekimą įrodantys dokumentai / pastabos

 

-

-

-

7.3. Fiksuotosios projekto išlaidų normos (toliau – fiksuotosios normos)

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija (-os),

kuriai (‑ioms) taikoma fiksuotoji norma 

Fiksuotosios normos kodas (jei nustatytas) ir pavadinimas

Taikoma fiksuotoji norma (proc.)

Pastabos

7.3.1.

Netiesioginės išlaidos

Fiksuotoji norma, taikoma netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti

(iki 7 proc. (įskaitytinai) tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų) 

7

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos pagal tinkamas finansuoti tiesiogines projekto išlaidas vadovaujantis PAFT 226.1 papunkčiu.

Projekto vykdytojas gali numatyti mažesnę netiesioginių išlaidų normą.

ARBA

 

 

 

 

7.3.2.

Netiesioginės išlaidos

Fiksuotoji norma, taikoma netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti

(iki 15 procentų (įskaitytinai) tinkamų finansuoti tiesioginių personalo išlaidų)

15

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos pagal tinkamas finansuoti tiesiogines projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidas vadovaujantis PAFT 226.2 papunkčiu.

Projekto vykdytojas gali numatyti mažesnę netiesioginių išlaidų normą.

7.3.3.

Tiesioginės išlaidos

Fiksuotoji norma, taikoma tiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti

(neapima projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio)

(iki 40 procentų (įskaitytinai) projektą vykdančio personalo išlaidų)

40

Tiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos pagal tinkamas finansuoti tiesiogines projektą vykdančio personalo išlaidas vadovaujantis PAFT 233 punktu.

Ši fiksuotoji norma taikoma, kai visas projekto tinkamas finansuoti išlaidas sudaro tik projektą vykdančio personalo išlaidos ir PAFT 233 punkte aprašyta fiksuotoji norma. Projekto dalyviams mokami atlyginimai ir išmokos laikomi papildomomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, neįskaičiuotomis į šią fiksuotąją normą. Ši fiksuotoji norma netaikoma projektą vykdančio personalo išlaidoms, apskaičiuotoms remiantis fiksuotąja norma, nurodyta PAFT 231.2 papunktyje, apmokėti. Projekto vykdytojas gali numatyti mažesnę netiesioginių išlaidų normą.

7.3.4.

Projekto vykdymas

 

FN-05-01 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

8,63

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.5.

Projekto vykdymas

 

FN-05-02 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo

21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama

5 d. d. per savaitę) arba nuo

25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama

6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

10,44

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.6.

Projekto vykdymas

 

FN-05-03 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo

31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

12,35

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.7.

Projekto vykdymas

 

FN-05-04 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo

31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

14,99

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.8.

Projekto vykdymas

 

FN-05-05 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo

37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama

5 d. d. per savaitę) arba nuo

43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama

6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

17,25

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.9.

Projekto vykdymas

 

FN-05-06 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

18,89

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

7.3.10.

Projekto vykdymas

 

FN-05-07 fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso

nuo 41 d. d. (jeigu dirbama

5 d. d. per savaitę) arba nuo

49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

20,02

Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma taikoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos nustatymo tyrimu, skelbiamu interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, dokumentų skilties poskiltyje, kuriame pateikiami supaprastintai apmokamų išlaidų aprašai.

 

8.

Tinkamumo finansuoti reikalavimai

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos (-ų), kuriai (-ioms) taikomi tinkamumo finansuoti reikalavimai, pavadinimas (-ai)

Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai ir paaiškinimai

8.1.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

8.1.1. projektą vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju, taip pat jo partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio išlaidos. Tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo išmokoms už kasmetines atostogas deklaruoti taikomos Kvietimo 7.3.4–7.3.10 papunkčiuose nurodytos fiksuotosios normos;

8.1.2. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju, taip pat partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, komandiruočių, kelionių išlaidos. Netinkamos finansuoti yra darbuotojų kelionių į darbovietę ir iš jos išlaidos;

8.1.3. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir prekių, reikalingų Kvietimo 1.13 papunktyje nurodytoms remiamoms veikloms vykdyti, išlaidos;

8.1.4. Koordinatorių darbo užmokesčio išlaidos;

8.1.5. tinklaveikos renginių organizavimo ir (ar) vykdymo išlaidos (leidybos paslaugos, projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų (salės, auditorijos ir pan.) nuoma, mokymo ir ugdymo priemonių bei kito trumpalaikio turto (išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius) pirkimas ir nuoma, įrangos nuoma, lektorių samdymo išlaidos, renginių dalyvių apgyvendinimo, maitinimo išlaidos;

8.1.6. mokymosi vizitų į užsienio šalis organizavimo ir vykdymo išlaidos, atitinkančios PAFT 204, 2042, 2044 punktuose nustatytus reikalavimus;

8.1.7. mokslinio instrumento (metodikos), skirto (skirtos) įvertinti, kaip Lietuvos Respublikoje esančių trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečiai arba asmenys be pilietybės vertina integracijos procesus, parengimo ir išbandymo išlaidos ar paslaugų, skirtų šiam įrankiui parengti, pirkimo išlaidos.

8.2.

Netiesioginės projekto išlaidos

Projekto vykdytojas gali pasirinkti vieną iš Kvietimo 7.3.1 arba 7.3.2 papunktyje nurodytų fiksuotųjų normų netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti. Projekto vykdytojo pasirinkta fiksuotoji norma netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti negali būti keičiama viso projekto įgyvendinimo metu.

 

Netiesioginėms projekto išlaidoms priskiriamos:

8.2.1. projektą administruojančių asmenų darbo užmokesčio už laiką, dirbtą administruojant projektą, išlaidos;

8.2.2. su projekto administravimo reikmėmis susijusių prekių įsigijimo išlaidos;

8.2.3. su projekto administravimo reikmėmis susijusių patalpų nuomos išlaidos;

8.2.4. įrangos, transporto priemonių nuomos išlaidos, jei jos susijusios su projekto administravimu;

8.2.5. projekto administravimo paslaugų, teisinių ir kitų konsultacijų išlaidos;

8.2.6. projekto administravimo reikmėms būtinų komunalinių ir ryšio paslaugų išlaidos, įsigyto ir (arba) nuomojamo turto eksploatavimo išlaidos;

8.2.7. finansinių paslaugų pirkimo išlaidos (projektui vykdyti išmokamo avanso draudimo arba laidavimo išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai ir kitos finansinių paslaugų pirkimo išlaidos);

8.2.8. kitos su projekto administravimu susijusios išlaidos.

8.3.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos viešinimo priemonių, nurodytų,

PAFT 237.1–237.2, 237.4 papunkčiuose ir 241 punkte, išlaidos.

8.4.

Statyba, remontas ir kiti darbai

Netinkamos finansuoti

8.5.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkamos finansuoti

8.6.

Nuosavomis lėšomis apmokamos tiesioginės projekto išlaidos

Projekto vykdytojas gali prisidėti nuosavomis lėšomis apmokėdamas tiesiogines projekto išlaidas pagal PAFT 207 punktą.

 

9.

Kiti reikalavimai

 

9.1. Projektas turi būti įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, taikomuose teisės aktuose ir Kvietime nustatytus reikalavimus. Projekto išlaidos turi atitikti projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, nustatytus Kvietime ir PAFT V skyriuje. Patiriant ir apmokant išlaidas turi būti laikomasi Kvietimo 1.11 papunktyje nurodytų teisės aktų reikalavimų, kitų projektams taikomų nacionalinių teisės aktų reikalavimų, pirkimų, HP ir atitinkamų Chartijos nuostatų.

 

9.2. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinama, kad asmens duomenys būtų tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

 

9.3. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi PAFT VI skyriaus septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

9.4. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti privalomų viešinimo reikalavimų, nustatytų PAFT 237.1–237.2, 237.4 papunkčiuose ir atitinkančių PAFT 236 punkte nurodytus reikalavimus, įgyvendinimą.

 

9.5. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas PAFT 20–21 punktuose nustatyta tvarka.

 

9.6. Jeigu su projektu susijusi tik dalis patiriamų išlaidų, ši dalis privalo būti aiškiai ir argumentuotai nustatyta kaip faktinis dydis arba apskaičiuota taikant pro rata principą. Norėdamas taikyti pro rata principą, pareiškėjas ar projekto vykdytojas arba projekto partneris tarpinei institucijai turi pateikti išlaidų apskaičiavimo taikant pro rata principą metodiką ir nurodyti, kad netinkamų finansuoti išlaidų dalis bus apmokėta kitomis (ne projektui skirto finansavimo) lėšomis.

 

9.7. Jei pareiškėjas (projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys, jie teikia informaciją apie Europos Sąjungos finansavimo gavėjų tikruosius savininkus, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 69 straipsnio 2 dalyje, o jeigu projektui įgyvendinti bus pasitelkiami užsienyje registruoti rangovai ir (ar) subrangovai, pasirašius atitinkamas sutartis, jie teikia informaciją, nurodytą Reglamento (ES) 2021/1060 XVII priedo 23 ir 24 punktuose.

 

10.

Pateikiami dokumentai 

Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas paraišką pildo ir teikia Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 metų veiksmų programos informacinė sistemoje, vadovaudamasis PAFT 11 ir 12 punktų nuostatomis. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti:

 

10.1. Pareiškėjo deklaraciją (paraiškos 1 priedas);

 

10.2. Partnerio (-ių) deklaraciją (-as) (paraiškos 2 priedas) (užpildo ir pateikia kiekvienas partneris atskirai);

 

10.3. informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (pvz.: nuorodas į rinkoje esančias kainas, 3 tiekėjų pasiūlymus dėl prekių ir (ar) paslaugų kainos ir kt.);

 

10.4. jeigu projekto biudžete numatytos išlaidos netinkamos finansuoti, bet būtinos projektui įgyvendinti, – projekto finansavimo šaltinius (netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz.: pažymą, kurioje nurodytas banko ar kitų juridinių asmenų sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kt.;

 

10.5. jei pareiškėjas (projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-ių) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys, – informaciją apie tikruosius savininkus, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2021/1060 69 straipsnio 2 dalyje (tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) vardą (-us), pavardę (-es), gimimo datą (-as) ir pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodą (-us) arba mokesčių mokėtojo identifikacinį (-ius) numerį (-ius)).

 

–––––––––––––––––––––––

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2024 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. A1-418

 

 

 

UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖSE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato turinčių leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių narių) piliečių arba asmenų be pilietybės (toliau – užsienio kilmės Lietuvos gyventojai) integracijos koordinavimo savivaldybėse pagrindinius principus, užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinatorių (toliau – Koordinatorius) funkcijas, kvalifikacinius reikalavimus, teises ir pareigas ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) vykdomas funkcijas užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse koordinavimo srityje bei užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse koordinavimo stebėsenos tvarką

2. Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tikslas – gerinti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos vietos savivaldos lygiu procesus taikant tarpinstitucinį bendradarbiavimą, tikslingai planuojant ir vykdant šių asmenų integraciją į politinį, socialinį, ekonominį ir kultūrinį gyvenimą savivaldybėje.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme.

 

II SKYRIUS

UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖJE PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

4. Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimas savivaldybėje vykdomas vadovaujantis šiais pagrindiniais principais:

4.1. bendradarbiavimo ir tarpusavio pasitikėjimo Koordinatorių veikla vykdoma bendradarbiaujant su savivaldybės teritorijoje veikiančiomis statutinių tarnybų, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, švietimo, kultūros, užimtumo, žiniasklaidos, socialinių paslaugų, socialinės globos įstaigų, dienos centrų, vietos bendruomenių atstovais, kitomis institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis, dirbančiomis su užsienio kilmės Lietuvos gyventojais ir (ar) kitomis savivaldybėmis;

4.2. užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos veiklų prieinamumo – Koordinatorius siekia informuoti užsienio kilmės Lietuvos gyventojus apie užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos veiklas, priemones, paslaugas, didina jų prieinamumą;

4.3. konfidencialumo – informacija, susijusi su asmens duomenimis, gauta vykdant Apraše nurodytas funkcijas, yra konfidenciali ir gali būti naudojama tik užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos veiklų organizavimo ir (ar) teikimo tikslais;

4.4. veiksmų suderinamumo – užsienio kilmės Lietuvos gyventojų koordinavimas savivaldybėje vykdomas atsižvelgiant į valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų strateginius planus užsieniečių integracijos srityje;

4.5. tikslinės stebėsenos vykdymo – užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos veiklos vykdomos atsižvelgiant į savivaldybėje gyvenančių užsienio kilmės Lietuvos gyventojų poreikius.

 

III SKYRIUS

KOORDINATORIAUS FUNKCIJOS

 

5. Už užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimą savivaldybėje atsakingas Koordinatorius – savivaldybės administracijos, savivaldybės valdomos įmonės arba savivaldybės administravimo subjekto darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Koordinatoriaus funkcijoms atlikti turi būti steigiama atskira pareigybė, t. y. šios pareigybės funkcijos negali būti išskaidytos ir priskirtos kaip papildomos funkcijos kitoms savivaldybėje esančioms darbuotojų pareigybėms.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-593, 2024-09-09, paskelbta TAR 2024-09-09, i. k. 2024-15891

 

6. Koordinatoriaus funkcijos:

6.1. telkti socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos priežiūros, užimtumo įstaigas, teisėsaugos institucijas, seniūnijas, bendruomenines organizacijas, nevyriausybines organizacijas, darbdavius ir kitas institucijas, įstaigas bei organizacijas bendram darbui užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos srityje ir skatinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą siekiant įveikti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos iššūkius ir sprendžiant su tuo susijusius klausimus savivaldybės teritorijoje;

6.2. vykdyti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos procesų stebėseną savivaldybėje, ne rečiau nei kas metus nustatyti savivaldybėje gyvenančių užsienio kilmės Lietuvos gyventojų poreikius ir integracijos iššūkius;

6.3. Aprašo 6.2 papunktyje nustatyta tvarka nustatytų savivaldybėje gyvenančių užsienio kilmės Lietuvos gyventojų poreikių ir integracijos iššūkių pagrindu rengti pasiūlymus dėl savivaldybėje gyvenančių užsienio kilmės Lietuvos gyventojų tolesnės integracijos ir (ar) rengti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėje bendrą planą (toliau – Planas), koordinuoti ir siekti, kad būtų užtikrintas Plano įgyvendinimas, vykdyti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos priemonių įgyvendinimo savivaldybėje stebėseną;

6.4. rengti paraiškas projektų, kuriuos įgyvendinant siekiama patenkinti nustatytus savivaldybės užsienio kilmės Lietuvos gyventojų poreikius ir teikti integracijos paslaugas, finansavimui gauti, užtikrinti projektų, kuriems skirtas finansavimas, vykdymą;

6.5. atstovauti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų interesams integracijos klausimais vietos savivaldos ir nacionaliniu lygiu;

6.6. laiku teikti informaciją užsienio kilmės Lietuvos gyventojams integracijos į Lietuvos valstybės politinį, socialinį, ekonominį ir (ar) kultūrinį gyvenimą klausimais ir kitais su integracija susijusiais užsienio kilmės Lietuvos gyventojams aktualiais klausimais;

6.7. šviesti visuomenę vietos savivaldos lygiu migracijos, užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos klausimais:

6.7.1. organizuoti visuomenės švietimo veiklas užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos srityje: renginius, diskusijas, informacines ar socialinių tinklų kampanijas, kitas iniciatyvas;

6.7.2. planuoti ir įgyvendinti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos informacinę kampaniją, organizuoti informacijos dalijimąsi žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, leidiniuose ir kituose viešinimo kanaluose;

6.7.3. skatinti savivaldybės užsienio kilmės Lietuvos gyventojų ir vietos bendruomenių sąveiką per bendrų iniciatyvų, renginių ar kitokių veiklų įgyvendinimą;

6.7.4. dalyvauti ir (ar) organizuoti dalyvavimą tyrimuose, susijusiuose su užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracija;

6.7.5. dalytis turima metodine medžiaga su įvairių sričių specialistais, veikiančiais savivaldybėje;

6.7.6. ne rečiau kaip kartą per metus informuoti savivaldybės tarybą ir savivaldybės administraciją apie užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėje tendencijas;

6.8. vykdyti kitus su savo funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus, kad būtų pasiektas užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje tikslas.

 

IV SKYRIUS

KOORDINATORIAUS PAREIGYBEI KELIAMI KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI, KOORDINATORIAUS TEISĖS IR PAREIGOS

 

7.    Koordinatoriaus pareigybei keliami kvalifikaciniai reikalavimai:

7.1. turėti aukštąjį sociologijos, socialinio darbo, politikos mokslų, komunikacijos, informacijos paslaugų, psichologijos, visuomenės sveikatos, teisės, ekonomikos, vadybos, žmonių išteklių vadybos, viešojo administravimo, pedagogikos, edukologijos, andragogikos išsilavinimą (bakalauro kvalifikacinį laipsnį ar jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją) arba

7.2. turėti aukštąjį išsilavinimą (bakalauro kvalifikacinį laipsnį ar jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją) ir ne mažesnę kaip 1 metų darbo ir (ar) savanorystės patirtį užsieniečių integracijos ir (arba) migracijos, ir (arba) darbo su pabėgėliais srityse.

8. Užsienio kalbos reikalavimai:

8.1. kalba – anglų ir (arba) rusų;

8.2. kalbos mokėjimo lygis – B1.

9.    Koordinatoriaus teisės:

9.1. gauti funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų;

9.2. atsisakyti vykdyti funkcijas, jei dėl to gali kilti realus pavojus jo paties ar kito asmens sveikatai ar gyvybei.

10.  Koordinatoriaus pareigos:

10.1. kokybiškai, laiku ir atsakingai vykdyti Aprašo 6 punkte nurodytas funkcijas;

10.2. dalyvauti su užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracija susijusių darbo grupių, komisijų, veikiančių savivaldybėje, kitose institucijose, įstaigose ar organizacijose, veikloje;

10.3. pagal kompetenciją teikti pasiūlymus, jų įgyvendinimo būdus ir priemones Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – SADM), SPPD, savivaldybės tarybai dėl užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos procesų gerinimo;

10.4. nuolat atnaujinti žinias apie migraciją, užsieniečių integraciją ir kitas su Koordinatoriaus vykdomomis funkcijomis susijusias sritis.

 

V SKYRIUS

SPPD VYKDOMOS FUNKCIJOS užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse koordinavimo srityje, UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO STEBĖSENOS TVARKA

 

11. SPPD vykdomos funkcijos užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse koordinavimo srityje:

11.1. koordinuoja Koordinatorių veiklą savivaldybėse, t. y. palaiko ryšius su Koordinatoriais, stebi jų veiklą, vertina parengtas Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje metines ataskaitas (Aprašo 1 priedas), padeda spręsti kylančias problemas ir vykdo kitą su koordinavimu susijusią veiklą;

11.2. teikia pasiūlymus SADM dėl užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse procesų gerinimo ir teisinio reguliavimo, susijusio su Koordinatorių veikla, tobulinimo;

11.3. pagal poreikį Koordinatoriams teikia metodines rekomendacijas, pasiūlymus ir kitą aktualią informaciją apie užsieniečių integracijos gerąsias patirtis, organizuoja Koordinatorių ir kitų savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymus, skirtus kvalifikacijai tobulinti, taip pat metodinės medžiagos, susijusios su užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos savivaldybėse vykdymu, rengimą ir (ar) atnaujinimą;

11.4. vykdo Koordinatorių tinklaveiką: organizuoja susitikimus, diskusijas ir studijų vizitus.

12. SPPD ir Koordinatorius turinčios savivaldybės savo interneto svetainėse viešai skelbia Koordinatorių kontaktus Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

13. Koordinatorius kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams, parengia Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje metinę ataskaitą pagal Aprašo 1 priedą, kurią savivaldybė kasmet iki sausio 20 d. (įskaitytinai) pateikia SPPD.

14. SPPD apibendrina iš Koordinatorių gautas metines ataskaitas ir pagal Aprašo 2 priedą parengia Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje suvestinę metinę ataskaitą, kurią kasmet iki vasario 20 d. (įskaitytinai) pateikia SADM.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

16. Dokumentai saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.

17. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

–––––––––––––––––––––––––––

 

Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų

integracijos koordinavimo

savivaldybėse tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje metinės ataskaitos forma)

 

UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖJE METINĖ ATASKAITA

 

20....... m. ....................................... d. Nr.

1.   Savivaldybės pavadinimas _____________

2.   Užpildykite toliau pateiktą lentelę, joje pateikdami informaciją apie pagrindinius savivaldybėje nustatytus užsienio kilmės Lietuvos gyventojų iššūkius, veiksmus, kurių buvo imtasi per ataskaitinį laikotarpį jiems įveikti, ir pasiektus rezultatus:

 

 

Eil. Nr.

 

Pagrindiniai savivaldybėje nustatyti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos iššūkiai (kiekvieną iššūkį įvardykite atskiroje eilutėje)

Veiksmai (priemonės), kurių per ataskaitinį laikotarpį imtasi siekiant įveikti įvardytą iššūkį

Pasiektas rezultatas

Įvertinkite (dešimties balų skalėje, kur:

1 – visiškai nepavyko; 10 – puikiai pavyko,

iššūkis įveiktas), kaip pavyko įveikti iššūkį

 

1

2

3

4

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

3.   Komentarai, pastabos, pasiūlymai:

______________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Ataskaitą užpildė:

______________________               ____________                   _______________________

(pareigos)                                       (parašas)                            (vardas ir pavardė)

______________________

 

Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų

integracijos koordinavimo

savivaldybėse tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėje suvestinės metinės ataskaitos forma)

 

UŽSIENIO KILMĖS LIETUVOS GYVENTOJŲ INTEGRACIJOS KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖSE

SUVESTINĖ METINĖ ATASKAITA

 

20....... m. ....................................... d. Nr.

 

1.   Užpildykite toliau pateiktą lentelę, joje pateikdami informaciją apie pagrindinius savivaldybėse nustatytus užsienio kilmės Lietuvos gyventojų iššūkius, veiksmus, kurių buvo imtasi per ataskaitinį laikotarpį jiems įveikti, ir pasiektus rezultatus:

 

 

Eil. Nr.

Savivaldybės pavadinimas

 

Pagrindiniai savivaldybėje nustatyti užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos iššūkiai (kiekvieną iššūkį įvardykite atskiroje eilutėje)

Veiksmai (priemonės), kurių per ataskaitinį laikotarpį imtasi siekiant įveikti įvardytą iššūkį

Pasiektas rezultatas

Pateikite savivaldybių vertinimus (dešimties balų skalėje, kur:

1 – visiškai nepavyko;

10 – puikiai pavyko, iššūkis įveiktas), kaip pavyko įveikti iššūkį

 

1

2

3

4

5

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

2. Trumpai (iki 500 žodžių) pateikite svarbiausias įžvalgas, susijusias su užpildyta lentele. 

______________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Ataskaitą užpildė:

______________________               ____________                   _______________________

(pareigos)                                       (parašas)                            (vardas ir pavardė)

___________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-593, 2024-09-09, paskelbta TAR 2024-09-09, i. k. 2024-15891

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. A1-418 „Dėl Kvietimo Nr. PMIF 2.01-v-02 teikti paraiškas finansuoti projektą iš 2021–2027 metų prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo lėšų, įgyvendinant 2 konkretų tikslą „Teisėta migracija ir integracija“, 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-07 „Plėtoti užsieniečių integracijos sistemą“ aprašo 3 veiklą „Užsieniečių integracijos stebėsenos ir analizės koordinavimo sistemos Lietuvos Respublikoje sukūrimas“ ir užsienio kilmės Lietuvos gyventojų integracijos koordinavimo savivaldybėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo