Suvestinė redakcija nuo 2022-10-28 iki 2023-12-29
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-03-24, i. k. 2016-05824
Nauja redakcija nuo 2022-10-28:
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PARENGIAMŲJŲ FILMO IR GAMYBOS DARBŲ PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. kovo 23 d. Nr. ĮV-248
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos kino įstatymą ir vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, bei 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai,
t v i r t i n u Parengiamųjų filmo ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisykles (toliau - Taisyklės) (pridedama).
Kultūros ministras Šarūnas Birutis
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos
2015 m. lapkričio 17 d. raštu Nr. (9.8-35) 6V-2374
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. ĮV-248
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2022 m. spalio 27 d. įsakymo Nr. ĮV-850
redakcija)
parengiamųjų filmO ir gamybos darbų PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Parengiamųjų filmo ir gamybos darbų projektų (toliau – projektai) valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos kino centrui prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) teikiamų projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis konkurso organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškoms, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolę.
2. Projektų valstybinio finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – sudaryti sąlygas kurti nacionalinius filmus, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos kino įstatymo 3 straipsnyje. Finansavimas neskiriamas Lietuvos Respublikos kino įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje nurodytiems tikslams.
3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti fiziniai asmenys, vykdantys Lietuvoje registruotą individualią filmų gamybos veiklą pagal pažymą (EVRK kodas 59.11), ir juridiniai asmenys, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių yra filmų gamyba, išskyrus televizijos programų transliuotojus (toliau – pareiškėjai). Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (juridinis asmuo) privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Animacinis kelių dalių filmas – animacinis filmas, kurį sudaro kelios dalys, o bendra dalių trukmė ne trumpesnė nei 24 minutės.
4.2. Bendras filmo biudžetas – visos parengiamųjų filmo darbų ir gamybos darbų sąnaudos, įskaitant projekto finansines, projekto administracines ir nenumatytas išlaidas.
4.3. Bendros filmo gamybos sutartis – sutartis, atitinkanti Europos Tarybos konvencijos dėl bendros kino filmų gamybos, kitų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir kitų Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų, nuostatas ir sudaryta Lietuvos filmo gamintojo ir bent vieno užsienio filmo gamintojo, kurioje privalo būti šios sąlygos: bendrai gaminamo filmo pavadinimas ir apibūdinimas (rūšis, planuojama trukmė, kalba, scenarijaus autorius, režisierius, planuojama filmavimo pradžia ir pabaiga, preliminari filmo užbaigimo data); bendras filmo biudžetas; bendragamintojų finansiniai ir kiti įsipareigojimai; filmo teisių ir pajamų už filmo panaudojimą pasidalinimas tarp bendragamintojų; sutarties keitimo ir nutraukimo tvarka.
4.4. Debiutinis filmas – pirmasis režisieriaus vaidybinis, dokumentinis, animacinis ir interaktyvus ilgametražis filmas, kuriamas ne studijų tikslais.
4.5. Didelio biudžeto filmas – ilgametražis vaidybinis ar animacinis filmas, kurio bendras filmo biudžetas yra ne mažesnis nei 2 500 000 EUR.
4.6. Dokumentinis kelių dalių filmas – dokumentinis filmas, kurio vienos dalies trukmė yra ne ilgesnė nei 52 min., o filmo dalių skaičius ne mažesnis nei 2.
4.7. Filmo bendraautoriai – filmą bendru kūrybiniu darbu sukūrę du arba daugiau fizinių asmenų (režisierius, scenarijaus autorius, dialogo autorius, dailininkas, operatorius ar muzikos autoriaus (su tekstu arba be teksto)), nepaisant to, ar tas kūrinys sudaro nedalomą visumą, ar susideda iš dalių, kurių kiekviena gali turėti savarankišką reikšmę ir būti laikoma atskiru kūriniu.
4.8. Filmografija – filmo bendraautorių sukurtų filmų sąrašas, kuriame nurodomas filmo pavadinimas, filmo pagaminimo šalis (-ys), filmo pagaminimo metai, trukmė, rūšis, žanras, apdovanojimai.
4.9. Filmo premjera – pirmasis oficialus viešas filmo rodymas kino teatre arba kitose tam pritaikytose viešosiose erdvėse Lietuvoje arba užsienio kino festivalyje (mažumos bendros filmo gamybos atveju – arba užsienio kino teatre), taip pat vaidybinio kelių dalių filmo, trumpametražio vaidybinio, dokumentinio, animacinio filmo, animacinio kelių dalių filmo, interaktyvaus filmo, ilgametražio dokumentinio filmo bei dokumentinio kelių dalių filmo ir televizinio dokumentinio filmo rodymas žiūrovams viešai pasiekiamuose audiovizualinės žiniasklaidos paslaugose.
4.10. Filmo rinkodaros planas – filmo sklaidos ir platinimo strategijos aprašymas, įvardinant filmo tikslinę auditoriją, filmo viešinimo strategiją filmo gamybos metu ir pagaminus filmą, planuojamus naudoti filmo platinimo kanalus ir medijų platformas bei kino festivalius, kuriems planuojama pristatyti filmą.
4.11. Filmo scenarijus – nuoseklus filmo veiksmo aprašymas su dialogais, išsamiai aprašytomis visomis filmo scenomis (ant titulinio lapo nurodant filmo pavadinimą ir scenarijaus autorių (bendraautorius)).
4.12. Filmo scenarijaus kūrimo projektas – ilgametražio vaidybinio filmo arba ilgametražio animacinio filmo scenarijaus kūrimo projektas.
4.13. Filmo scenarijaus vizualizacija – ne mažiau kaip 5 puslapių apimties iliustracijos, atspindinčios filmo stilių, pagrindinių personažų charakterių kitimą, aplinkos ar personažų fonai, brėžiniai, piešinių modeliai ar kita grafinė forma.
4.14. Filmo tęstinės gamybos darbų projektas – filmo gamybos projektas, kuris įgyja tęstinės gamybos statusą ir kurį planuojama finansuoti ilgiau nei vienerius biudžetinius metus.
4.15. Finansavimo planas – LKC direktoriaus nustatytos formos planas, kuriame pareiškėjas nurodo visus esamus ar numatomus filmo parengiamųjų darbų ar filmo gamybos darbų finansavimo šaltinius (įtraukiant ir filmo parengiamųjų darbų finansavimo šaltinius), nurodant sumas ir jų procentinę išraišką.
4.16. Ilgametražis filmas – vaidybinis, animacinis, dokumentinis filmas, kurio trukmė yra ne trumpesnė nei 60 min.
4.17. Interaktyvus filmas – virtualios realybės arba papildytosios realybės naratyvinis ir (ar) įtraukiančios patirties filmas.
4.18. Finansuojamos scenarijaus išlaidos – filmo scenarijaus ir dialogų rašymo išlaidos, turtinių teisių į filmo scenarijų ir į su jo sukūrimu susijusius anksčiau sukurtus kūrinius įsigijimo išlaidos bei scenarijaus redaktoriaus išlaidos.
4.19. Finansuojamos projekto administracinės išlaidos – su projekto vykdymu susijusios biuro išlaikymo, kanceliarinių prekių ir ryšių paslaugų išlaidos.
4.20. Finansuojamos projekto finansinės išlaidos – su projekto vykdymu susijusios finansinių, teisinių ar audito paslaugų bei draudimo išlaidos.
4.21. Finansuojamos projekto viešinimo išlaidos – su filmo gamybos darbų projekto viešinimu susijusios išlaidos (netaikoma scenarijaus kūrimo darbų ir mažumos bendros filmo gamybos darbų projektų paraiškomsams).
4.22. Kino salė – specialiai pritaikyta vieta, esanti ne kino teatro patalpose, kurioje kino ekrane reguliariai vyksta viešas filmų rodymas, į kurį parduodami bilietai.
4.23. Mažumos bendra filmo gamyba – filmo gamyba dalyvaujant Lietuvos ir bent vienam užsienio filmo gamintojui, įsipareigojusiems pagal bendros filmo gamybos sutartį, kuri atitinka Europos Tarybos konvencijos dėl bendros kino filmų gamybos, kitų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir kitų Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas bei filmų bendragamintojams nustatytas finansinių įnašų proporcijas, Lietuvos filmo gamintojo įnašui neviršijant 50 proc. bendro filmo biudžeto.
4.24. Mikrobiudžeto vaidybinis filmas – ilgametražis vaidybinis filmas, kurio bendras filmo biudžetas neviršija 250 000 EUR.
4.25. Mokėjimo atidėjimas – fizinių asmenų – filmo bendraautorių, atlikėjų ar prodiuserio (-ių) – atlygio, kuris yra įtrauktas į filmo gamybos darbų projekto sąmatą, ar jo dalies išmokėjimo atidėjimas.
4.26. Nenumatytos išlaidos – išlaidos, kurios nedubliuoja projekto sutarties sąmatoje numatytų išlaidų.
4.27. Opciono sutartis – sutartis, pagal kurią autorius ar autoriaus teisių turėtojas suteikia prodiuseriui teisę už sutartyje nustatytą atlyginimą ir per sutartyje nurodytą terminą įgyti sutartyje nurodytas autoriaus teises, įgalinsiančias sukurti ir naudoti filmą.
4.28. Pirmasis trumpametražis filmas – pirmasis režisieriaus vaidybinis, dokumentinis, animacinis ar interaktyvus trumpametražis filmas, kuriamas ne studijų tikslais.
4.29. Prodiuseris – fizinis asmuo, kuris verčiasi filmų gamyba ir yra atsakingas už kūrybinį, organizacinį, finansinį filmo gamybos procesą, filmo platinimą ir sklaidą.
4.30. Prodiuserio filmografija – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos prodiuserio prodiusuotų filmų sąrašas, kuriame nurodomi iki 3 per pastaruosius 7 metus prodiusuotų filmų tarptautiniai laimėjimai ir platinimo rezultatai.
4.31. Prodiuserio strategija – priemonės, kuriomis bus pasiektas projekto įgyvendinimas: projekto vykdytojo, partnerių (esamų ir potencialių), kūrybinės grupės pasiruošimas įgyvendinti projektą, esamos pasirengimo stadijos aprašymas, finansavimo plano pagrįstumas.
4.32. Projektas – filmo ar interaktyvaus parengiamųjų filmo darbų arba filmo gamybos darbų projektas, konkurso metu teikiant paraišką finansavimui gauti.
4.33. Projekto vykdytojas – fizinis ar juridinis asmuo, kuriam LKC direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas projektui vykdyti.
4.34. Režisieriaus filmografija – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos režisieriaus režisuotų filmų sąrašas, kuriame nurodomi iki 3 paskutinių filmų laimėjimai.
4.35. Režisieriaus vizija – filmo idėjos, temos, žanro, vizualinio sprendimo, kinematografinės stilistikos, muzikos, kūrybinės grupės aprašymas ir pasirinkimo pagrindimas.
4.36. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.
4.37. Scenarijaus traktuotė – filmo scenarijaus metmenys, aprašant filmo siužetą, pristatant pagrindinius filmo herojus ir pateikiant dialogų pavyzdžius (dokumentinio ar animacinio filmo atveju dialogų pavyzdžiai nebūtini) nurodant filmo pavadinimą ir scenarijaus traktuotės autorių (bendraautorius).
4.39. Sudėtingas filmas – filmas lietuvių kalba arba meniškai vertingas, bet rinkoje komerciškai neatsiperkantis filmas.
4.40. Televizinis dokumentinis filmas – dokumentinis filmas, kurio trukmė ne trumpesnė kaip 50 min., kuriamas parodyti audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų būdu.
4.41. Tvarumo strategija – pareiškėjo numatomi veiksmai ir priemonės, užtikrinantys ekonominį, socialinį bei aplinkosauginį projekto vykdymo tvarumą, įtvirtinti pasirinkta forma.
5. Kitos Taisyklėse naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“ (toliau – nutarimas).
6. Finansavimas filmų gamybos darbų projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas). Finansavimas pagal Taisykles neteikiamas sunkumų patiriantiems subjektams, kaip tai apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 dalies c papunktyje. Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomi šio reglamento 5 straipsnyje numatytas skaidrumo reikalavimas, 6 straipsnyje numatytas skatinamojo poveikio reikalavimas, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl pagalbos diskontavimo, 8 straipsnyje numatytas pagalbos sumavimo reikalavimas ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 54 straipsnio nuostatos. Finansavimas parengiamųjų filmo darbų projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba.
II skyrius
KONKURSų ORGANIZAVIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
7. Projektų finansavimo konkursai LKC direktoriaus sprendimu skelbiami du kartus per metus: ne vėliau kaip iki kovo 31 d. ir ne vėliau kaip iki spalio 31 d., nustatant teikiamų paraiškų priėmimo terminą, ne trumpesnį nei 20 darbo dienų nuo finansavimo konkurso paskelbimo. LKC direktorius Lietuvos Respublikos Vyriausybei skyrus papildomų lėšų ir kitais su Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – LRKM) suderintais atvejais turi teisę paskelbti papildomą specializuotą teminį ir (ar) atskirų filmų kategorijų projektų finansavimo konkursą, paskelbiant Taisyklių 8 punkte nurodytą informaciją viešai LKC interneto svetainėje.
8. Projektų finansavimo konkursai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Konkurso skelbime nurodoma:
9. Paraiška, gauta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, atmetama. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos.
10. Vadovaujantis Taisyklėmis gali būti finansuojami šių kategorijų projektai:
10.1. Filmo gamybos darbai:
10.2. parengiamieji filmo darbai:
11. Tos pačios filmų kategorijos to pačio filmo projektas, kuriam nebuvo skirtas finansavimas, gali būti teikiamas vėlesniems LKC skelbiamiems kino projektų finansavimo konkursams, bet ne daugiau nei 3 kartus iš viso, nepriklausomai nuo pareiškėjo. Paraiška, gauta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, nelaikoma teikta paraiška.
12. LKC interneto svetainėje www.lkc.lt paskelbus ekspertų komisijoms perduodamų svarstyti paraiškų sąrašą, pareiškėjas turi teisę atsiimti teiktą paraišką per 5 darbo dienas nuo šio paskelbimo. Kai paraiška atsiimama, tokiu atveju laikoma, kad projektas nebuvo teiktas Taisyklių 11 punkto taikymo prasme. Atsiimta paraiška gali būti teikiama kitam LKC konkursui. To paties projekto paraiška negali būti atsiimta daugiau kaip 2 kartus.
13. Vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 4 projektų paraiškas vienam konkursui. Pateikus daugiau nei 4 projektų paraiškas vienam konkursui, pareiškėjas apie tai informuojamas per 5 darbo dienas po LKC nustatyto paraiškų priėmimo termino ir pareiškėjas privalo atsiimti tokį skaičių paraiškų, kokiu bus viršytas galimas pateikti paraiškų skaičius, nurodant, kurias pateiktas paraiškas prašoma toliau svarstyti. Pareiškėjui to nepadarius, atmetamos leistiną skaičių viršijančios paraiškos, kurių pateikimo data yra vėliausia lyginant su pirmąja to paties pareiškėjo pateikta paraiška.
III SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
14. Konkursui teikiama LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška, kuri:
14.2. pateikiama su paraiškos priedais (finansavimo planu ir išlaidų sąmata) ir pridedamais dokumentais kaip 1 byla PDF arba ADOC formatu ar kitu konkurso skelbime nurodytu formatu;
14.5. kai prie paraiškos pridedama bet kuri filmo scenarijaus ar scenarijaus traktuotės versija – sutarties, preliminarios sutarties arba opciono sutarties tarp pareiškėjo ir filmo scenarijaus ar scenarijaus traktuotės autoriaus (bendraautorių) kopija. Tuo atveju, kai paraišką teikia fizinis asmuo ir jis yra vienintelis scenarijaus ir (ar) scenarijaus traktuotės autorius, pateikiamas jo patvirtinimas, kad pareiškėjas yra scenarijaus ir (ar) scenarijaus traktuotės autorius. Mažumos bendros filmo gamybos darbų projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;
14.6. dokumentų, patvirtinančių sutikimą suteikti teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius, kopijos. Mažumos bendros filmo gamybos darbų projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;
14.7. dokumentų, patvirtinančių paraiškoje nurodytų filmo bendraautorių sutikimus dalyvauti pareiškėjo vykdomame projekte, kopijos.
14.9. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos prodiuserio (-ių) filmografija (netaikoma, jeigu projektas yra pirmas prodiuserio filmas);
14.11. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos režisieriaus filmografija (filmo scenarijaus kūrimo darbų projektui, pirmojo trumpametražio gamybos darbų projektui ir mažumos bendros filmo gamybos darbų projektui šio punkto reikalavimai netaikomi);
15. Visuose finansinius įsipareigojimus patvirtinančiuose dokumentuose turėtų būti nurodytas filmo pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (išankstiniai pardavimai, investicija, parama ir panašiai), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis, apie kurį iš anksto žinoma, kad įvyks). Nuolaidos prekėms ar paslaugoms nėra tinkamas finansinis įsipareigojimas.
16. Įsipareigojimus teikti paramą prekėmis ar paslaugomis patvirtinančiuose dokumentuose turi būti išvardintos teikiamos prekės ir (arba) paslaugos, nurodant jų rūšį ir bendrą kainą.
17. Finansinius įsipareigojimus patvirtinančių dokumentų galiojimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 6 mėnesiai po paraiškos pateikimo datos.
IV SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
19. LKC teikiama LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška turi atitikti šiame skyriuje nustatytus specialiuosius reikalavimus. Paraiška, kuri neatitinka bent vieno šiame punkte nurodyto reikalavimo, atmetama ir neperduodama svarstyti ekspertų komisijai:
19.1. Paraiškoje nurodytas filmas turi atitikti Lietuvos Respublikos kino įstatymo 3 straipsnyje apibrėžtą nacionalinio filmo sąvoką;
19.2. Paraiška turi būti pasirašyta elektroniniu parašu paraišką teikiančio fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens pridedant prie paraiškos įgaliojimo kopiją;
19.3. Paraiška turi būti pateikta kartu su LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos išlaidų sąmata ir paraiškos finansavimo planu;
19.4. Kartu su televizinio dokumentinio filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiamas dokumentas (-i), patvirtinantis (-ys), kad bent vienas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugos teikėjas paraiškoje nurodyto filmo gamybai suteikė arba įsipareigoja suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, kuris sudaro ne mažiau kaip 20 proc. nuo prašomos iš LKC finansuoti tinkamų projekto išlaidų bendros sumos, nurodytos projekto finansavimo plane. Jei kartu su paraiška buvo pateiktas (-i) dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) tik įsipareigojimą suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, tuomet LKC skyrus finansavimą, dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) faktiškai skirtą filmo gamybos darbų finansavimą, privalo būti pateiktas (-i) iki sutarties dėl projekto finansavimo su LKC pasirašymo;
19.5. Kartu su bendros filmo gamybos ar mažumos bendros filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama filmo bendros gamybos sutarties ar preliminarios sutarties, atitinkančios Europos Tarybos konvencijos dėl bendros kino filmų gamybos, kitų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir kitų Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų, nuostatas ir sudaryta Lietuvos filmo gamintojo ir bent vieno užsienio filmo gamintojo, kopija;
19.6. Kartu su mažumos bendros filmo gamybos darbų projekto paraiška, be atitinkamai filmo rūšiai privalomų pateikti dokumentų, pateikiamas (-i) dokumentas (-i), patvirtinantis (-ys), kad paraiškoje nurodyto filmo gamybai faktiškai skirtas kitas finansavimas, kuris sudaro ne mažiau kaip 50 proc. nuo bendro projekto biudžeto, nurodyto projekto finansavimo plane ir dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo susitarimus vykdyti projektą bent su vienu iš paraiškoje Taisyklių 44–45 punktuose nurodytų filmo bendraautorių, kūrėjų ar atlikėjų, kopijos.
19.7. Visų Taisyklių 10 punkte nurodytų kategorijų filmo vystymo ar gamybos darbų projektų paraiškose, išskyrus pirmojo trumpametražio ir mažumos bendros filmo gamybos darbų projektų paraiškas, nurodytas (-i) režisierius (-iai) turi būti sukūrę bent vieną bet kokios trukmės ar rūšies filmą.
19.8. Kartu su vaidybinio ilgametražio ar trumpametražio filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiamas filmo scenarijus lietuvių kalba;
19.9. Kartu su dokumentinio ilgametražio ar trumpametražio filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiamas filmo scenarijus arba filmo scenarijaus traktuotė lietuvių kalba;
19.10. Kartu su animacinio ilgametražio filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama:
19.11. Kartu su animacinio trumpametražio filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama:
19.12. Kartu su animacinio kelių dalių filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama:
19.12.1. pirmos filmo dalies scenarijus ir visų filmo dalių sinopsiai bei pagrindinių personažų aprašymai;
19.12.5. dokumentas (-i), patvirtinantis (-ys), kad bent vienas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugos teikėjas paraiškoje nurodyto filmo gamybai suteikė arba įsipareigoja suteikti filmo gamybos darbų finansavimą. Jei kartu su paraiška buvo pateiktas (-i) dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) tik įsipareigojimą suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, tuomet dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) jau faktiškai skirtą filmo gamybos darbų finansavimą privalo būti pateikti iki sutarties dėl projekto finansavimo su LKC pasirašymo (jei būna priimamas LKC sprendimas dėl valstybinio kino finansavimo projektui skyrimo). Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
19.13. Kartu su vaidybinio kelių dalių filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama:
19.13.5. dokumentas (-i), patvirtinantis (-ys), kad bent vienas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugos teikėjas ar kitas subjektas paraiškoje nurodyto filmo gamybai suteikė arba įsipareigoja suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, kuris sudaro ne mažiau kaip 49 proc. nuo bendro filmo projekto biudžeto, nurodyto projekto finansavimo plane. Jei kartu su paraiška buvo pateiktas (-i) dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) tik įsipareigojimą suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, tuomet dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) jau faktiškai skirtą filmo gamybos darbų finansavimą privalo būti pateikti iki sutarties dėl projekto finansavimo su LKC pasirašymo (jei būna priimamas LKC sprendimas dėl valstybinio kino finansavimo projektui skyrimo). Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
19.14. Kartu su dokumentinio kelių dalių filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiama:
19.14.2. dokumentas (-i), patvirtinantis (-ys), kad bent vienas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugos teikėjas ar kitas subjektas paraiškoje nurodyto filmo gamybai suteikė arba įsipareigoja suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, kuris sudaro ne mažiau kaip 49 proc. nuo bendro filmo projekto biudžeto, nurodyto projekto finansavimo plane. Jei kartu su paraiška buvo pateiktas (-i) dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) tik įsipareigojimą suteikti filmo gamybos darbų finansavimą, tuomet dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) jau faktiškai skirtą filmo gamybos darbų finansavimą privalo būti pateikti iki sutarties dėl projekto finansavimo su LKC pasirašymo (jei būna priimamas LKC sprendimas dėl valstybinio kino finansavimo projektui skyrimo). Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
19.15. Kartu su interaktyvaus filmo gamybos darbų projekto paraiška pateikiamas scenarijus arba scenarijaus traktuotė bei grafinė ar kitokia medžiaga, atskleidžianti projekto esmę ir sumanymą.
19.16. Kartu su filmo scenarijaus kūrimo darbų projekto paraiška pateikiama filmo scenarijaus traktuotė.
19.17. Kartu su filmo vystymo darbų projekto paraiška pateikiama:
19.17.2. su animacinio trumpametražio filmo projekto paraiška – filmo scenarijus arba scenarijaus traktuotė lietuvių kalba;
19.17.4. su animacinio kelių dalių filmo projekto paraiška – trumpas pirmos filmo dalies sinopsis, trumpi pagrindinių personažų aprašymai, filmo siužeto vystymas ir dramaturginė vizija;
19.17.5. su vaidybinio kelių dalių filmo projekto paraiška – pirmos filmo dalies scenarijus ir visų filmo dalių sinopsiai, trumpi pagrindinių personažų aprašymai, filmo siužeto vystymas ir dramaturginė struktūra;
19.17.6. su dokumentiniu kelių dalių filmo projekto paraiška – pirmos filmo dalies scenarijus ar scenarijaus traktuotė ir visų filmo dalių sinopsiai;
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
20. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka LKC darbuotojai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos.
21. Administracinės atitikties vertinimo metu, LKC darbuotojai:
21.1. nustato, ar paraiška ir pridedami dokumentai atitinka Taisyklių IV skyriuje nurodytus reikalavimus;
21.2. nustatę, kad paraiška atitinka IV skyriuje nurodytus reikalavimus, patikrina atitiktį Taisyklių III skyriaus reikalavimams;
21.3. patikrina, ar pareiškėjas yra įvykdęs visus savo sutartinius įsipareigojimus pagal valstybinio finansavimo sutartis dėl visų projektų, kuriems buvo skirtas kino valstybinis finansavimas. Neatsiskaičiusiems už anksčiau gautą kino valstybinį finansavimą, kino valstybinis finansavimas negali būti skiriamas;
21.4. patikrina ar pareiškėjui nėra taikomi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodyti apribojimai, dėl kurių jam negali būti skirtas kino valstybinis finansavimas;
21.6. patikrina, ar suteikus pareiškėjui parengiamųjų filmo darbų projektui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta de minimis pagalbos suma;
22. LKC darbuotojui nustačius bent vieną iš aplinkybių, įvardintų šių Taisyklių 21.1, 21.3–21.5 papunkčiuose, LKC direktoriaus sprendimu paraiška atmetama ir pareiškėjas raštu (elektroniniu paštu) apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų administracinio vertinimo dienos.
23. Tuo atveju, jeigu suteikus visą pareiškėjo parengiamųjų filmo darbų projektui prašomą sumą būtų viršyta de minimis pagalbos suma, pareiškėjas raštu informuojamas, kad jis gali pretenduoti tik į atitinkamos sumos neviršijančią dalį bei per 5 darbo dienas pateikti atnaujintą projekto paraiškos sąmatą ir finansavimo planą su galima gauti iš LKC suma, neviršijančia galimos gauti de minimis pagalbos sumos.
24. Atlikdamas paraiškos administracinės atitikties vertinimą, LKC darbuotojas kreipiasi į pareiškėją per nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 5 darbo dienos, pateikti paaiškinimus dėl projekto paraiškos bei papildomus dokumentus ar jų vertimus, reikalingus šiam vertinimui atlikti.
25. Jeigu nuo paraiškos pateikimo LKC dienos iki projekto pristatymo ekspertų komisijos posėdžio dienos keičiasi finansavimo planas ir finansavimo plane nurodyti dokumentai, jie gali būti patikslinami. Paraiškos ir kitų su ja teikiamų dokumentų tikslinti negalima.
26. Paraiškų administracinės atitikties vertinimo reikalavimus atitinkančios paraiškos perduodamos svarstyti ekspertų komisijai, o pareiškėjai, projektų kategorijos, filmų pavadinimai ir prašoma valstybinio finansavimo suma yra paskelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų administracinės atitikties vertinimo dienos.
VI Skyrius
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS ekspertų komisijoje
27. Ekspertų komisija gautas paraiškas įvertina bei pateikia LKC direktoriui savo rekomendacijas dėl projektų finansavimo per 40 darbo dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos.
28. Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka 3 narių ekspertų komisija, kuri sudaroma ir savo darbą organizuoja šiose Taisyklėse ir LKC direktoriaus įsakymu patvirtintuose Kino projektų vertinimo ekspertų komisijų nuostatuose nustatyta tvarka.
29. Visų filmo vystymo ir gamybos darbų projektų prodiuseriai ir (ar) režisieriai ir (ar) scenarijaus autoriai kviečiami į atitinkamos ekspertų komisijos posėdį pristatyti projektus. Esant poreikiui projekto pristatyme gali dalyvauti kiti su filmo vystymo ir gamybos projekto kūrybine ir (ar) prodiuserine dalimi susiję asmenys.
30. Ekspertų komisija įvertina paraiškas užpildydama projektų vertinimo dokumentus:
30.1. Filmo scenarijaus kūrimo darbų projekto vertinimo lentelė pildoma vertinant Taisyklių 10.2.1 ir 10.2.2 papunkčiuose nurodytų kategorijų projektus (Taisyklių 1 priedas);
30.2. Filmo vystymo darbų projekto vertinimo lentelė pildoma vertinant Taisyklių 10.2.3 ̶ 10.2.11 papunkčiuose nurodytų kategorijų projektus (Taisyklių 2 priedas);
30.3. Filmo gamybos darbų projekto vertinimo lentelė pildoma vertinant Taisyklių 10.1.1 ̶ 10.1.9 ir 10.1.11–10.1.16 papunkčiuose nurodytų kategorijų projektus (Taisyklių 3 priedas);
31. Finansavimas gali būti skiriamas projektui, kuris atitinka ne mažiau kaip du Kino įstatyme nurodytus kultūrinius kriterijus. Projektas laikomas atitinkančiu ne mažiau kaip du kultūrinius kriterijus, jeigu tai patvirtina ne mažiau kaip 2 ekspertų komisijos nariai.
32. Jeigu ekspertų komisija siūlo filmo gamybos projektui skirti mažesnę negu prašoma finansavimo sumą, ekspertų komisija kviečia tokio filmo gamybos darbų projekto režisierių (-ius) ir prodiuserį (-ius) į baigiamąjį ekspertų komisijos posėdį aptarti numatomas projekto finansavimo apimtis. Esant poreikiui ekspertų komisijos baigiamajame posėdyje gali dalyvauti kiti su filmo gamybos darbais projekto kūrybine ir (ar) prodiuserine dalimi susiję asmenys.
34. Ekspertų komisijos nariai, remdamiesi LKC direktoriaus įsakymu, kuriuo nustatomos einamųjų biudžetinių metų valstybės biudžeto asignavimų kino valstybinio finansavimo projektams bendrosios apimtys bei bendru projekto vertinimo balų vidurkiu, teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projektų finansavimo pagal kiekvieną projektų kategoriją atskirai. Finansavimas gali būti skiriamas tik tiems parengiamųjų filmo ar filmo gamybos darbų projektams, kurie surinko ne mažiau kaip 50 proc. galimų surinkti balų vidurkio.
35. Suvestiniai projektų ekspertinio vertinimo rezultatai pagal kino projektų kategorijas, nurodant visų įvertintų projektų rezultatus, skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Pareiškėjo rašytiniu prašymu LKC jam pateikia jo projektą vertinusių ekspertų komisijos narių skirtų balų vidurkį ir rašytines išvadas pagal atitinkamai Taisyklių 1, 2, 3, 4 prieduose nustatytą įvertinto projekto kūrybinį ir vadybos kriterijų, neįvardijant kuriam ekspertui priskirtinas konkretus vertinimas.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIS, FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDŽIAI
36. Parengiamųjų filmo darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. projekto parengiamųjų darbų sąnaudų bendros sumos.
37. Filmo gamybos darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 50 proc. nuo bendro filmo biudžeto, išskyrus šiame skyriuje nurodytas išimtis.
38. Bendros filmų gamybos darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 60 proc. nuo bendro filmo biudžeto. Bendros filmų gamybos projektams, kurie atitinka sudėtingo filmo kriterijus, įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. nuo bendro filmo biudžeto. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo projekto finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
39. Bendros filmų gamybos darbų projektams, kuriuose dalyvauja bent vienas filmų gamintojas iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Paramos vystymuisi komiteto sąraše nurodytų besivystančių šalių, įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. nuo bendro filmo biudžeto. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo projekto finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
40. Sudėtingo filmo gamybos darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. nuo bendro filmo biudžeto.
41. Į Taisyklių 36 – 40 punktuose nustatytas procentines dalis įskaičiuojama valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų projekto įgyvendinimui suteiktas finansavimas, įskaitant ir netiesioginę valstybės pagalbą, taip pat už valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų skirtas lėšas priskaičiuotos bankų ir kitų kredito įstaigų palūkanos, kurios privalo būti panaudotos projekto įgyvendinimui.
42. Į filmo gamybos darbų projekto valstybinio finansavimo intensyvumą įskaičiuojamas ir tam pačiam pareiškėjui LKC skirtas finansavimas to pačio parengiamųjų filmo darbų projektui.
43. Didžiausios galimos projektų finansavimo sumos:
44. Mažumos bendros filmo gamybos darbų projektų, kuriuose dalyvauja nors vienas Lietuvos filmo montažo režisierius, garso režisierius, kostiumų dailininkas, pagrindinio vaidmens atlikėjas, vyriausiasis animacijos aplinkų dailininkas arba vyriausiasis animacijos kadruočių dailininkas, galima didžiausia finansavimo suma – iki 100 000 EUR neviršijant tokios kategorijos atitinkamam projektui Taisyklių 43 punkte nustatytos didžiausios galimos finansavimo sumos. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo projekto finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
45. Mažumos bendros filmo gamybos darbų projektų, kuriuose dalyvauja nors vienas Lietuvos filmo bendraautorius – režisierius, scenarijaus autorius, operatorius, dailininkas, muzikos autorius, animacijos režisierius ar vyriausiasis animacijos personažų dailininkas – galima didžiausia finansavimo suma – iki 200 000 EUR neviršijant tokios kategorijos atitinkamam projektui Taisyklių 43 punkte nustatytos didžiausios galimos finansavimo sumos. Skiriama suma, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, negali viršyti 90 proc. nuo projekto finansavimo plane nurodytos pareiškėjo dalies.
46. Debiutinių filmų gamybos darbų projektams galima didžiausia finansavimo suma – iki 50 proc. atitinkamai ilgametražio filmo rūšiai Taisyklių 43 punkte nustatytos didžiausios galimos finansavimo sumos.
47. Filmo tęstinės gamybos darbų projektas gali būti finansuojamas ne ilgiau kaip dvejus biudžetinius metus iš eilės, vadovaujantis Taisyklėse nustatytais valstybinio finansavimo intensyvumo reikalavimais ir neviršijant Taisyklių 43 punkte nustatytų didžiausių galimų projektų finansavimo sumų. Ilgametražio animacinio ir animacinio kelių dalių filmo tęstinės gamybos darbų projektas gali būti finansuojamas ne ilgiau kaip trejus biudžetinius metus iš eilės. Esant motyvuotam prašymui, kuris turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 31 d., ilgametražio dokumentinio filmo tęstinės gamybos darbų projektas gali būti finansuojamas iki trijų biudžetinių metų iš eilės. Sprendimą dėl filmo tęstinės gamybos projekto finansavimo iki trijų biudžetinių metų iš eilės priima LKC direktorius per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo pateikimo LKC dienos.
48. Filmo gamybos darbų projekto vykdytojas gali ne daugiau nei 20 proc. skirto finansavimo išleisti ne Lietuvos Respublikoje.
49. Mažumos bendros filmo gamybos projekto vykdytojas gali ne daugiau nei 5 proc. skirto finansavimo išleisti ne Lietuvos Respublikoje.
50. Filmo tęstinės gamybos statusas ir valstybinio finansavimo intensyvumas nustatomas LKC direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į ekspertų komisijos rekomendacijas. Esant motyvuotam prašymui, kuris turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 31 d., LKC direktorius gali priimti sprendimą atidėti vieneriems metams filmo tęstinės gamybos projekto antrųjų metų finansavimą. Tokį sprendimą LKC direktorius pateikia per 20 darbo dienų nuo prašymo LKC pateikimo dienos. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną, ir dėl to apribojus ar draudžiant kultūros įstaigų lankymą, kultūros paslaugų teikimą, ir (ar) kultūros renginių organizavimą, LKC direktorius, esant motyvuotam prašymui, kuris turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki spalio 31 d., per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo LKC dienos gali priimti sprendimą filmo tęstinės gamybos projektą finansuoti iki trijų biudžetinių metų, o ilgametražio animacinio ir animacinio kelių dalių tęstinės filmo gamybos darbų projektą finansuoti iki keturių biudžetinių metų.
51. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną ir dėl to patiriant filmo vystymo ir gamybos darbų apribojimus, papildomas išlaidas ar nuostolius, projekto vykdytojams, pateikus motyvuotą prašymą ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 31 d., gali būti skiriamas papildomas finansavimas, iki 20 proc. viršijantis didžiausias galimas projektų finansavimo sumas, nurodytas Taisyklių 43–46 punktuose. Sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo LKC direktorius priima per 20 darbo dienų nuo prašymo LKC gavimo dienos. Tokiu atveju finansavimo sutarties priedas su atnaujinta sąmata turi būti pasirašytas per mėnesį nuo LKC direktoriaus sprendimo dėl papildomo finansavimo priėmimo.
52. Lietuvos Statistikos departamentui einamaisiais kalendoriniais metais 4 kalendorinius mėnesius iš eilės paskelbus apie ne mažesnę nei 15 proc. metinę infliaciją, filmo tęstinės gamybos projekto vykdytojas, dėl to patiriantis didesnes filmo gamybos darbų išlaidas nei buvo paskirta LKC direktoriaus įsakymu filmo tęstinės gamybos projektui, turi teisę pateikti motyvuotą prašymą LKC dėl papildomo finansavimo tokiam projektui skyrimo. Toks prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip likus 4 kalendoriniams mėnesiams iki nustatytos filmo tęstinės gamybos projekto vykdymo pabaigos. Didžiausias galimas skirti papildomas finansavimas filmo tęstinės gamybos projektui gali būti ne didesnis nei 7 proc. nuo filmo gamybos darbų projektui LKC direktoriaus įsakymu skirtos finansavimo sumos, kai projekto valstybinio finansavimo suma neviršija 100 tūkst. EUR ir ne didesnis kaip 5 proc. nuo filmo gamybos darbų projektui LKC direktoriaus įsakymu skirtos finansavimo sumos, kai projekto valstybinio finansavimo suma yra 100 tūkst. EUR arba didesnė. Sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo/neskyrimo ir jo dydžio filmo tęstinės gamybos projektui priima LKC direktorius per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo LKC dienos, atsižvelgdamas į prašymo pagrįstumą, LKC einamaisiais kalendoriniais metais nustatytų valstybės biudžeto asignavimų apimtis, LKC prisiimtus finansinius įsipareigojimus dėl einamųjų metų valstybės biudžeto asignavimų panaudojimo ir jų apimčių.
VIII SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
53. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos yra tinkamos, jeigu jos yra:
53.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
53.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;
53.3. filmavimo grupės maitinimui skirtos išlaidos yra tinkamos, jei jos yra patirtos filmavimo darbų metu;
53.6. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
53.7. patirtos laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatų, jeigu projekto vykdytojas, vadovaujantis VPĮ nuostatomis, yra perkančioji organizacija. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas privalo pateikti dokumentus įrodančius, kad projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija;
55. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“.
56. LKC finansuojamos filmo gamybos darbų projekto administracinės ir finansinės išlaidos gali sudaryti iki 12 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
57. LKC finansuojamos filmo vystymo darbų administracinės ir finansinės išlaidos gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
58. LKC finansuojamos projekto nenumatytos išlaidos, išskyrus animacinių filmų gamybos darbų projektus, gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
59. LKC finansuojamos animacinio filmo gamybos darbų projekto nenumatytos išlaidos gali sudaryti iki 15 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
60. Filmo gamybos darbų projekte iki 10 proc. nuo LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos gali sudaryti projekto vykdytojo įnašas prekėmis, paslaugomis ar mokėjimų atidėjimais. Filmo vystymo darbų projekte iki 10 proc. nuo LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos gali sudaryti projekto vykdytojo įnašas prekėmis ar paslaugomis, o mokėjimų atidėjimai neleistini. Filmo scenarijaus kūrimo projekto vykdytojo pareiškėjo įnašas prekėmis, paslaugomis ar mokėjimų atidėjimais neleistinas.
61. Parengiamųjų filmo darbų etape finansuojama iki 6 000 EUR scenarijaus kūrimo išlaidų. Filmo gamybos darbų projekte finansuojamos filmo scenarijaus kūrimo išlaidos gali sudaryti iki 3 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
62. Prodiuserio atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos, kai LKC skiriama suma projekto finansavimui yra ne didesnė kaip 60 000 EUR. Kai LKC skiriama suma viršija 60 000 EUR, prodiuserio atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos. Iš LKC skirtų lėšų galima apmokėti tik vieno prodiuserio honorarą.
63. LKC finansuojamo projekto viešinimo išlaidos projekto sąmatoje gali sudaryti iki 2 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos (netaikoma scenarijaus kūrimo darbų ir mažumos bendros gamybos darbų projekto paraiškoms).
64. Režisieriaus (-ių) atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos, išskyrus atvejus, kai bendras režisieriaus (-ių) atlygis filmo projekte nesiekia 10 000 EUR.
65. Šiomis Taisyklėmis ribojamos išlaidų ar atlygio proporcijos skaičiuojamos nuo LKC einamaisiais metais finansuojamų tinkamų projekto išlaidų bendros sumos.
66. Netinkamos finansuoti išlaidos:
66.2. ilgalaikiam turtui (pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 14 d. įsakymą Nr. 1K-217 „Dėl finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymo Nr. 1K-174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“ pakeitimo” bei 2022 m. birželio 14 d. įsakymą Nr. 1K-218 „Dėl finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymo Nr. 1K-174 „Dėl finansų ministro 2008 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 1K-238 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 13-ojo standarto patvirtinimo“ pakeitimo), išskyrus rekvizitą;
66.4. išlaidos pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;
66.5. išlaidos baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms, valiutos keitimo mokesčiams, banko pavedimų mokesčiams apmokėti;
IX SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
68. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos rekomendacijas. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija, filmo pavadinimas, projektui skiriamų lėšų dydis ir didžiausias galimas valstybinio finansavimo intensyvumas (procentais). LKC darbuotojai per 5 darbo dienas nuo LKC direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos dėl skirto finansavimo parengiamųjų filmo darbų projektams ir per 20 darbo dienų nuo LKC direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos dėl skirto finansavimo filmo gamybos darbų projektams įregistruoja duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Tais atvejais, kai vienam valstybės pagalbos gavėjui vienu įsakymu skiriama valstybės pagalbos suma viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę. Tokiu atveju LKC oficialiu raštu apie tai informuoja LRKM.
69. Atskirame LKC direktoriaus įsakyme nurodomi parengiamųjų filmo ar filmo gamybos darbų projektai, kuriems, įvertinus ekspertų komisijos rekomendacijas, neskiriamas finansavimas, nurodant pareiškėją, projekto kategoriją, filmo pavadinimą, taip pat parengiamųjų filmo ar filmo gamybos darbų projektai, kurie neatitinka dviejų kultūrinių kriterijų ir parengiamųjų filmo ar filmo gamybos darbų projektai, kurie nesurinko 50 proc. galimų ekspertų skirtų balų vidurkio.
70. Filmo tęstinės gamybos darbų projektams antraisiais finansavimo metais lėšos skiriamos LKC direktoriaus įsakymu LKC įvertinus pirmųjų projekto finansavimo metų filmo tęstinės gamybos darbų projekto įgyvendinimo ataskaitas. Taisyklių 47 ir 50 punktuose numatytais atvejais filmo tęstinės gamybos darbų projektams trečiaisiais finansavimo metais lėšos skiriamos įvertinus antrųjų finansavimo metų filmo tęstinės gamybos darbų projekto įgyvendinimo ataskaitą.
71. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto valstybinio finansavimo sutartis (toliau – finansavimo sutartis) turi būti pasirašyta ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo dienos su šiais būtinaisiais sutarties priedais: su LKC suderintais projektui vykdyti skirtų lėšų sąmata (toliau – sąmata) ir finansavimo planu. Filmo gamybos darbų projektų atveju, bendros filmo gamybos sutartis ir finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai turi būti pateikti LKC per 6 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d. Jeigu filmo gamybos projekto vykdytojas LKC nepateikia šių dokumentų iki einamųjų metų spalio 1 d., LKC direktoriaus įsakymas dėl projektui skirto finansavimo pripažįstamas netekusiu galios.
72. Finansavimo sutarties pasirašymo terminas, esant motyvuotam rašytiniam projekto vykdytojo prašymui, kuris turi būti pateiktas LKC ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo įsakymo dėl finansavimo skyrimo dienos, gali būti pratęstas papildomam vieno mėnesio terminui. Nepasirašius finansavimo sutarties Taisyklių 71–72 punktuose nustatytais terminais, LKC direktorius priima sprendimą per 5 darbo dienas dėl skirto finansavimo pripažinimo netekusiu galios.
73. LKC direktoriaus įsakymu parengiamųjų filmo darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus visus finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, bei dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius, kopijas.
74. LKC direktoriaus įsakymu filmo scenarijaus kūrimo darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus sutartį (-is) su scenarijaus ir dialogo autoriumi (-iais), jeigu tokia sutartis (-ys) nebuvo pridėta (-os) prie projekto paraiškos.
75. LKC direktoriaus įsakymu mažumos bendros filmo gamybos darbų projektams vykdyti visos skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį, pateikus bendros filmo gamybos sutartį (jeigu tokia sutartis nebuvo pridėta prie projekto paraiškos) ir visus finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus.
76. Filmo gamybos darbų projektams, kuriems vykdyti LKC direktoriaus įsakymu skirtas finansavimas neviršija 50 000 EUR, lėšos projekto vykdytojui pervedamos vienu mokėjimu, pateikus visus finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, bei dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius kopijas, jeigu tokie dokumentai nebuvo pridėti prie projekto paraiškos.
77. LKC direktoriaus įsakymu filmo gamybos darbų projektams, išskyrus Taisyklių 75 ir 76 punktuose nurodytus projektus, vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos dviem mokėjimais, t. y. du kartus per biudžetinius metus:
77.1. pasirašius finansavimo sutartį projekto vykdytojui pervedama 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos;
77.2. projekto vykdytojui atsiskaičius finansavimo sutartyje nurodytais terminais ir pateikus Tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, projekto vykdytojui pervedama 70 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos, kai:
77.2.1. filmo gamybos darbų projekto atveju − projekto vykdytojas Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaito su LKC už pirmuoju mokėjimu gautas lėšas ir pateikia visus finansavimo plane nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus bei dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius, kopijas;
77.2.2. bendros filmo gamybos darbų projekto atveju − projekto vykdytojas pateikia bendros filmo gamybos sutartį bei projekto finansavimo plano pareiškėjo dalyje nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus ir dokumentų, įrodančių suteiktas teises naudoti anksčiau sukurtus kūrinius, kopijas, jeigu tokie dokumentai nebuvo pridėti prie projekto paraiškos.
78. Jei projekto vykdytojas iki finansavimo sutartyje nurodyto termino panaudoja mažiau nei 50 proc. pirmuoju mokėjimu gautų lėšų, jis turi pateikti LKC motyvuotą rašytinį paaiškinimą ir lėšų panaudojimo planą per 10 darbo dienų pasibaigus Tarpinės ataskaitos pateikimo terminui. Po prašomų dokumentų pateikimo LKC priima sprendimą dėl tolesnio projekto vykdymo. Nepateikus motyvuoto rašytinio pasiaiškinimo per nustatytą terminą, LKC nutraukia finansavimo sutartį.
79. Lėšos į projekto vykdytojo turimą atskirą projektui skirtą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų, išskyrus to projekto vykdymui LKC skirtas lėšas.
80. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam buvo skirtas finansavimas, atsisako jam skirto finansavimo ar jo dalies, jis turi nedelsiant, bet ne vėliau kaip iki rugpjūčio 15 d. (jeigu finansavimas buvo skirtas III/IV ketvirčio konkurso metu) ir ne vėliau kaip iki lapkričio 1 d. (jeigu finansavimas buvo skirtas I ketvirčio konkurso metu) apie tai informuoti LKC. Šios lėšos skiriamos kitiems einamaisiais metais svarstytiems projektams LKC direktoriaus sprendimu, įvertinus pateiktas ekspertų komisijos rekomendacijas, pirmenybę teikiant tos pačios kategorijos filmo tęstinės gamybos darbų projektams.
81. Finansuojamų projektų sąrašai, nurodant filmo pavadinimą, rūšį, projekto kategoriją, režisierių (-ius), scenarijaus autorių (-ius) (filmo scenarijaus kūrimo darbų projekto atveju), projekto vykdytoją, bendragamintojų šalis (bendros filmo gamybos darbų projekto atveju) ir LKC skirtą finansavimą skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.
X SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS
82. Projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
83. Filmo gamybos darbų projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu paraiškoje nurodytas filmo režisierius (-iai) negali keistis (vienas režisierius pakeičiamas kitu, prisijungia naujas režisierius (-iai) ar projekte nusprendžia nebedalyvauti esamas režisierius (-iai)), išskyrus šias aplinkybes:
84. Jeigu projekto vykdytojas pakeitė filmo režisierių dėl kitų nei Taisyklių 83 punkte numatytų aplinkybių, LKC per 5 darbo dienas nuo tokių pasikeitimų nustatymo dienos vienašališkai nutraukia sutartį ir apie tai informuoja projekto vykdytoją. LKC nutraukus sutartį, projekto vykdytojas privalo grąžinti projektui skirtas lėšas LKC per nustatytą terminą. Tokiu atveju projekto vykdytojas taip pat praranda teisę teikti paraišką kitam LKC pagal šias Taisykles skelbiamam projektų finansavimo konkursui.
85. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas turi pakeisti filmo režisierių dėl aplinkybių, numatytų Taisyklių 83 punkte, projekto vykdytojas privalo nedelsiant paaiškėjus šioms aplinkybėms, LKC pateikti kito pasirinkto režisieriaus kūrybos aprašymą ir filmografiją bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos kandidatūros. Ekspertų komisija svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo režisieriaus kandidatūros. LKC direktoriaus sprendimu nepatvirtinus pateiktos režisieriaus kandidatūros, projekto vykdytojas per 20 darbo dienų turi pateikti naują režisieriaus kandidatūrą. Iš viso režisieriaus kandidatūra naujai gali būti teikiama ne daugiau kaip du kartus.
86. Projekto vykdytojas privalo suderinti su LKC finansavimo sutarties ir jos priedų sąlygų pakeitimus finansavimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Projekto vykdytojas, nesilaikęs finansavimo sutarties nustatytos tvarkos ir (arba) terminų, praranda teisę teikti paraišką kitam LKC pagal šias Taisykles skelbiamam projektų finansavimo konkursui.
87. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal finansavimo sutarties sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
88. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei pokytis tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 proc.
89. Jeigu pokytis tarp LKC skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių viršija 20 proc. arba įtraukiamos naujos arba pašalinamos esamos lėšos išlaidų eilutėje projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos.
90. Tikslinant sąmatą, LKC pateikiamas argumentuotas prašymas su naujai patikslinta LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos sąmata. Praleidus sąmatų tikslinimo terminą, sąmatų tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus pokyčius (kuriems prilyginami visi sąmatos pakeitimai, nesuderinti su LKC nustatyta tvarka ir terminais), pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos į finansavimo sutartyje nurodytą LKC banko sąskaitą iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos, o to neatlikus išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.
91. Iki finansavimo sutarties pasirašymo, LKC turi būti pateiktas argumentuotas prašymas, jeigu paraiškoje nurodytas bendras filmo biudžetas yra mažinamas ir prie finansavimo sutarties pateikiamoje sąmatoje nurodytos išlaidų straipsnių sumos skiriasi nuo atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų su paraiška pateiktoje sąmatoje.
92. Parengiamųjų filmo ar gamybos darbų projekto vykdymo metu atsiskaitymai grynaisiais pinigais negali viršyti 10 proc. projektui skirtų LKC lėšų sumos.
93. Filmo vystymo ir gamybos darbų projekto viešinimo medžiagoje privalo būti nurodoma informacija apie tai, kad projektą finansuoja LKC. Tokia informacija nurodoma vadovaujantis LKC direktoriaus patvirtinta tvarka.
XI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ SKIRTĄ FINANSAVIMĄ
95. Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito pateikdamas:
95.1. panaudojus pirmuoju mokėjimu gautas lėšas iki finansavimo sutartyje nustatyto termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto tarpinę įgyvendinimo ataskaitą;
95.2. užbaigus projekto vykdymą per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 dienos LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto galutinę įgyvendinimo ataskaitą ir LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą, jeigu projektui skirtas finansavimas viršija 15 000 EUR per biudžetinius metus. Ataskaitos ir auditoriaus išvados pateikimo terminas gali būti pratęstas iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos LKC gavus argumentuotą projekto vykdytojo prašymą ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 dienos;
95.3. užbaigus projekto vykdymą per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 dienos - pasirinktinai LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo faktinių išlaidų ataskaitą arba LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą, jeigu projektui skirtas finansavimas neviršija 15 000 EUR per biudžetinius metus. Ataskaitų ir auditoriaus išvados pateikimo terminas gali būti pratęstas iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos LKC gavus argumentuotą projekto vykdytojo prašymą ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 dienos.
96. Filmo gamybos darbų projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo:
96.1. užbaigti filmą (pagaminti įrašą, tinkamą filmui kokybiškai atgaminti ir tiražuoti, jį parodyti ekspertų komisijai, kuri priims sprendimą dėl filmo užbaigimo) ir filmo premjerą surengti ne vėliau kaip per dvejus metus nuo paskutiniųjų finansavimo metų pabaigos. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną, ir dėl to apribojus ar draudžiant kultūros įstaigų lankymą, kultūros paslaugų teikimą, ir (ar) kultūros renginių organizavimą, LKC direktorius, esant motyvuotam prašymui, gali priimti sprendimą leisti užbaigti filmą ir filmo premjerą surengti ne vėliau kaip per vienerius metus Lietuvos Respublikos Vyriausybei atšaukus ekstremaliąją padėtį ir (ar) karantiną, ir panaikinus su tuo susijusius apribojimus ar kultūros įstaigų lankymo, kultūros paslaugų teikimo, ir (ar) kultūros renginių organizavimo draudimus;
96.3. ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos LKC pateikti vieną filmo kopiją elektroninėje laikmenoje (mp4 formatu) su subtitrais anglų kalba (subtitrai anglų kalba nereikalaujami televiziniam dokumentiniam filmui);
96.4. ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos LKC raštu pateikti Ataskaitą apie faktinius filmo gamybos finansavimo šaltinius;
96.5. ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo filmo įregistravimo Filmų registre dienos perduoti originalią filmo medžiagą Lietuvos centriniam valstybės archyvui jo nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai bendros filmo gamybos sutartyje numatyta, kad originalią filmo medžiagą saugos kita, nei projekto vykdytojas, sutarties šalis.
97. Filmo gamybos darbų projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo išplatinti filmą Lietuvoje per vienerius metus nuo filmo premjeros datos. Ilgametražio filmo gamybos darbų projekto (išskyrus televizinį dokumentinį filmą), interaktyvaus filmo gamybos projekto, kelių dalių filmo gamybos projekto vykdytojas privalo išplatinti filmą laikantis šių reikalavimų:
97.1. vaidybinis ar animacinis filmas turi būti rodomas ne mažiau kaip dviejų Lietuvos miestų kino teatruose ar kino salėse ir ne mažiau kaip 7 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų kiekviename kino teatre ar kino salėje;
97.2. dokumentinis filmas turi būti rodomas ne mažiau kaip dviejų Lietuvos miestų kino teatruose ar kino salėse ir ne mažiau kaip 5 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų kiekviename kino teatre ar kino salėje;
97.3. interaktyvus filmas turi būti rodomas Lietuvos vartotojams ne mažiau kaip 7 dienas per iš eilės einančių 30 kalendorinių dienų Lietuvoje arba ne trumpiau nei iš eilės einančių 30 dienų užsakomųjų vaizdo paslaugų platformos programoje, be apribojimų pasiekiamoje vartotojams Lietuvoje;
97.4. kelių dalių filmas turi būti turi būti parodytas be apribojimų pasiekiamose vartotojams Lietuvoje audiovizualinės žiniasklaidos paslaugose, o išplatinant be apribojimų pasiekiamose vartotojams Lietuvoje užsakomosiose audiovizualinės žiniasklaidos paslaugose – pasiekiamas ne trumpiau nei iš eilės einančių 30 dienų. Šios kategorijos filmo premjera gali sutapti su jo išplatinimu, jei filmo premjeros metu filmas parodomas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugose, be apribojimų pasiekiamose vartotojams Lietuvoje.
98. Filmo gamybos darbų projekto vykdytojas, gavęs LKC skiriamą kino valstybinį finansavimą filmo gamybai, kuris siekia 50 proc. ar daugiau bendro filmo gamybos biudžeto, turi sudaryti sąlygas LKC neatlygintinai naudoti filmą vienkartiniam rodymui LKC vykdomų filmų sklaidos, kino kultūros sklaidos ir edukacijos projektų ir (ar) veiklų tikslais Lietuvoje bei filmo rodymui užsienyje LKC vykdomų filmų sklaidos, kino kultūros sklaidos ir edukacijos projektų ir (ar) veiklų tikslais užsienyje. Tokių filmo rodymų sąlygas kiekvieną kartą raštu suderina LKC ir filmo prodiuseris, nepažeidžiant filmo autorių ir gretutinių teisių turėtojų teisių, filmo platinimo sutartinių įsipareigojimų ir atsižvelgiant į viešąjį interesą.
XII SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
100. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo gavimo turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
101. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
102. Visi projekto išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti aiškiai identifikuojami, priskirti konkrečiam projektui (dokumentuose nurodant projekto pavadinimą) ir įtraukti į įmonės finansinę apskaitą. Visos projekto vykdytojų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.
103. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (ar) kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
104. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytą projekto didžiausią valstybės pagalbos finansavimo intensyvumą arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje, Taisyklėse ar finansavimo sutartyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar finansavimo sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC finansavimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą nurodytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojui penkerius metus nuo sprendimo išieškoti negrąžintas lėšas dienos neskiriamas kino valstybinis finansavimas.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
105. Projekto vykdytojas ne trumpiau kaip 10 metų po projekto įvykdymo pabaigos privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto vykdymo metu patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.
106. Informacija ir dokumentai, susiję su pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos.
107. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi LKC, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, LKC sprendimams priimti būtinų ekspertinių išvadų gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant LKC taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 str. 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi LKC dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo LKC tvarkos apraše numatytais terminais.
Priedų pakeitimai:
1 priedas_nauja redakcija ĮV-850
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-1034, 2017-10-25, paskelbta TAR 2017-10-26, i. k. 2017-16824
Nr. ĮV-396, 2018-05-08, paskelbta TAR 2018-05-09, i. k. 2018-07517
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
2 priedas_nauja redakcija ĮV-850
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-1034, 2017-10-25, paskelbta TAR 2017-10-26, i. k. 2017-16824
Nr. ĮV-396, 2018-05-08, paskelbta TAR 2018-05-09, i. k. 2018-07517
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
3 priedas_nauja redakcija ĮV-850
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-1034, 2017-10-25, paskelbta TAR 2017-10-26, i. k. 2017-16824
Nr. ĮV-396, 2018-05-08, paskelbta TAR 2018-05-09, i. k. 2018-07517
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
4 priedas_nauja redakcija ĮV-850
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-1034, 2017-10-25, paskelbta TAR 2017-10-26, i. k. 2017-16824
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-396, 2018-05-08, paskelbta TAR 2018-05-09, i. k. 2018-07517
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1034, 2017-10-25, paskelbta TAR 2017-10-26, i. k. 2017-16824
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo” pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-65, 2018-01-10, paskelbta TAR 2018-01-10, i. k. 2018-00382
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-396, 2018-05-08, paskelbta TAR 2018-05-09, i. k. 2018-07517
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-667, 2019-10-21, paskelbta TAR 2019-10-28, i. k. 2019-17058
Dėl kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮT-15, 2020-04-17, paskelbta TAR 2020-04-20, i. k. 2020-08222
Dėl kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-952, 2020-07-03, paskelbta TAR 2020-07-07, i. k. 2020-15022
Dėl kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1402, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-12-04, i. k. 2020-26193
Dėl kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
8.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1483, 2020-12-07, paskelbta TAR 2020-12-08, i. k. 2020-26482
Dėl kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 „Dėl Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
9.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-850, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21698
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. ĮV-248 “Dėl Parengiamųjų filmo ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo” pakeitimo