Suvestinė redakcija nuo 2018-02-06 iki 2018-10-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-01-25, i. k. 2016-01509

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 21 d. Nr. T-179

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                      Kazimieras Augulis


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės

tarybos 2016 m. sausio 21 d.

sprendimu Nr. T-179

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Radviliškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų Radviliškio rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

2. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

II SKYRIUS

nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

3. NVŠ lėšos Savivaldybei skirstomos ir skiriamos taip:

3.1. nustatoma vienam mokiniui mėnesiui skiriama lėšų suma, kuri apskaičiuojama visą NVŠ skirtą sumą padalijus iš mokinių, praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių pagal bendrojo ugdymo programas skaičiaus ir iš finansuojamo laikotarpio mėnesių skaičiaus;

3.2. savivaldybei tenkanti lėšų suma apskaičiuojama vienam mokiniui mėnesiui 3.1 papunktyje nustatytą dydį padauginus iš savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. pagal bendrojo ugdymo programas, besimokiusių vaikų skaičiaus ir mėnesių skaičiaus. Lėšos Savivaldybei skiriamos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

5. Jei NVŠ lėšų bus mažiau, nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšas pirmumo tvarka rekomenduojama skirti:

5.1. Radviliškio rajono savivaldybėje besimokantiems vaikams;

5.2. vaikams, kurie nelanko jokios savivaldybės lėšomis finansuojamos neformaliojo vaikų švietimo programos;

5.3. vaikams, kurie turi teisę į socialinę paramą;

5.4. vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

6. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, nustatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, yra 15 Eur per mėnesį, prioritetinės ugdymo krypties – techninės kūrybos, turizmo ir kraštotyros, medijų – NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui rekomenduojama NVŠ lėšų suma – 20 Eur per mėnesį.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių.

8. Jeigu pagal Aprašo 5–7 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma mėnesiui visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei visa mėnesiui iš valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų suma eurais per mėnesį švietimo teikėjams mažinama taip: mėnesiui trūkstama NVŠ lėšų suma dalijama iš mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičiaus. Atsižvelgus į gautą sumą, atitinkamai mažinama mokiniui rekomenduojama NVŠ lėšų suma mėnesiui. NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui negali būti mažesnė nei 10 eurų ir ne didesnė nei 20 eurų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

9. Neteko galios nuo 2016-05-25

Punkto naikinimas:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

10. Valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos vaikams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

11. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, tikslindamas Savivaldybės biudžetą.

12. Švietimo teikėjams lėšos skiriamos pagal švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

13. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

14. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

15. Neteko galios nuo 2018-02-06

Punkto naikinimas:

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

16. NVŠ lėšų negalima naudoti:

16.1. pramoginių ir poilsio renginių išlaidoms apmokėti;

16.2.  NVŠ programoms, kai NVŠ teikėjas yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą, finansuoti;

16.3.  rekonstrukcijos, remonto, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

16.4.  NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:

17.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

17.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf );

17.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

17.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(-si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

18.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 17.5 papunktyje;

18.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

18.3. turi registruotis ŠMIR, ir, vadovaudamiesi 17.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

19. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

20. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

201. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje rekomenduojama nustatyti savivaldybės administracijos direktoriui. 

Papildyta punktu:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

21. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

23. Jei techninės kūrybos, turizmo ir kraštotyros, medijų NVŠ programos atitinka žemiau išvardytus reikalavimus, jos finansuojamos kaip prioritetinės:

23.1. programa vykdoma ne mažiau kaip dviems vaikų grupėms;

23.2. vieną grupę sudaro ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 15 vaikų.

 

VI SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

24. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 17 arba 18 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.

25. NVŠ programa Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. NVŠ programų vertinimo periodiškumą nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

26. NVŠ programas rekomenduojama vertinti pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

27. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės administracijos atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

28. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą  apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

29. Savivaldybės administracija NVŠ lėšas NVŠ teikėjui už NVŠ programos įgyvendinimą perveda pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus ir NVŠ teikėjo sudarytą sutartį, kurioje nurodomas Mokinių registre NVŠ programoje užregistruotų vaikų skaičius, numatomi švietimo teikėjo įsipareigojimai, kitos sąlygos ir atsakomybė už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

30. NVŠ programos teikėjas užtikrina programos vykdymo proceso ir ugdymo kokybę.

31. Savivaldybės administracija naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir užtikrina programų vykdymo kokybę ir priežiūrą.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

32. Pasibaigus kalendoriniams metams:

32.1. Radviliškio rajono savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

32.2. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20   m.       d. ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

 

33. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas turi grąžinti į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. NVŠ programos teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

35. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas NVŠ lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės biudžeto sąskaitą iki Savivaldybės administracijos direktoriaus nurodytos datos.

36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

38. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

39. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojas ir už NVŠ atsakingas darbuotojas konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

40. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________


 

Radviliškio rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

 

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(-si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

 

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 


 

Radviliškio rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

3. NVŠ programos  apimtis

3.1. Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

4.   Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

5.                   Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

6.                   Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

Teikėjas  deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

Atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

 

 

 

 

Apibendrintas vertintojo siūlymas:     Programa atitinka reikalavimus

 

Programa neatitinka reikalavimų

 

 

 

 

_____________________________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_____________________________

(parašas)

 

 


 

3 priedas neteko galios nuo 2018-02-06.

Priedo pakeitimai:

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Radviliškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-278, 2016-05-19, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13878

Dėl Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 21 d. sprendimo Nr. T-179 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Radviliškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-458, 2017-02-23, paskelbta TAR 2017-02-27, i. k. 2017-03155

Dėl Radviliškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 21 d. sprendimu Nr. T-179, pakeitimo

 

3.

Radviliškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-748, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01746

Dėl Radviliškio rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 21 d. sprendimu Nr. T-179, pakeitimo