Suvestinė redakcija nuo 2023-02-24

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11394

 

PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RENGINIŲ ORGANIZAVIMO Panevėžio MIESTO viešosiose vietose TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. 1-238

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 34, 35, 36, 37, 39 punktais, Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymu, Pramoginių įrenginių naudojimo ir priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-45, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-238

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. 1-34

redakcija)

 

 

RENGINIŲ ORGANIZAVIMO PANEVĖŽIO MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendruosius renginių organizavimo Panevėžio miesto (toliau – miestas) viešosiose vietose reikalavimus, prašymų pateikimo leisti organizuoti renginius ir leidimų išdavimo tvarką, renginių organizatorių ir dalyvių teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Šis Aprašas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatas, Panevėžio miesto tvarkymo ir švaros taisyklėmis ir taikomas renginiams, vykstantiems miesto viešosiose vietose, kai jų organizavimo nereglamentuoja Lietuvos Respublikos susirinkimų įstatymas.

3. Aprašas netaikomas renginiams, vykstantiems uždarose patalpose. Tokių renginių organizavimo ir lankymo taisykles nustato, jas taiko patalpų, kuriose vyksta renginys, savininkas arba organizacijos, kuri naudojasi tomis patalpomis, administracija.

4. Renginius miesto viešosiose vietose gali organizuoti juridiniai ar fiziniai (ne jaunesni nei 18 metų) asmenys, kuriems pagal Lietuvos Respublikos norminius teisės aktus leista organizuoti renginius.

5. Prašymų leisti organizuoti renginius viešosiose vietose nagrinėjimo ir leidimų išdavimo tikslais Panevėžio miesto savivaldybės administracijoje tvarkomi asmens duomenys, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

6. Pagrindinės šiame Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Viešoji vietasavivaldybės teritorijoje esanti valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausanti ar patikėjimo teise valdoma teritorija (gatvės, aikštės, skverai, parkai, pėsčiųjų takai, paplūdimiai bei jų prieigos ir kitos žmonių susibūrimo vietos) ir fizinio ar juridinio asmens valdomas žemės sklypas (privati teritorija), kuriame to asmens sutikimu vyksta viešasis renginys.

6.2. Viešasis renginys – viešas žmonių susibūrimas (šventė (dainų, sporto ir kt.), koncertas, sporto varžybos, motokroso ir autokroso varžybos ir treniruotės, mugė, festivalis, reklamos akcija, įvairių dienų minėjimai, cirkas, atrakcionai ir kt.), kurio forma nepriskiriama mitingui, piketui, demonstracijai, pilietinei akcijai, pavienio asmens akcijai ir kt.

6.3. Mažos apimties viešasis renginys – renginys, kurio forma nepriskiriama mitingui, piketui, demonstracijai, pilietinei akcijai, pavienio asmens akcijai ir kt., kai planuojamas asmenų skaičius vienu metu neviršija 50.

6.4. Didelės apimties viešasis renginys – renginys, kurio forma nepriskiriama mitingui, piketui, demonstracijai, pilietinei akcijai, pavienio asmens akcijai ir kt., kai planuojamas asmenų skaičius vienu metu viršija 50.

6.5. Nekomercinis viešasis renginys – renginys, kurio organizatorius nesiekia pelno. Žiūrovai į renginį įleidžiami nemokamai. Šio renginio metu gali būti teikiamos mokamos paslaugos ir prekiaujama.

6.6. Komercinis viešasis renginys – renginys, kurio organizatorius siekia pelno, arba renginys, organizuotas reklamos tikslais. Žiūrovai į renginį įleidžiami su bilietais arba be jų. Šio renginio metu gali būti teikiamos mokamos paslaugos ir prekiaujama. Jei abejojama, ar renginys yra komercinis, sprendimą priima Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktoriaus įsakymu sudaryta komisija prašymams leisti organizuoti renginius Panevėžio miesto viešosiose vietose nagrinėti (toliau – komisija).

6.7. Kilnojamasis atrakcionų parkas – pramoginiai įrenginiai ir jų įranga, skirti viešai naudoti asmenims linksminti, pramogauti, t. y. pramoginiai įrenginiai, priskirti potencialiai pavojingiems įrenginiams, ir nesudėtingi atrakcionai, nepriskirti potencialiniai pavojingiems įrenginiams (pripučiamasis batutas, kilnojamasis batutas, pripučiamasis baseinas, pramoginės transporto priemonės, elektromobilis, traukinukas, žaidimų aikštelė ir pan.).

6.8. Leidimas organizuoti renginį (toliau – leidimas) – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, suteikiantis teisę organizuoti renginį miesto viešojoje vietoje nustatytu laiku.

6.9. Mugė – prekių ir paslaugų paroda, šventinis renginys, kurio metu prekiaujama, teikiamos paslaugos, pristatoma produkcija ir (ar) demonstruojami tradiciniai liaudies amatai, organizuojama kultūrinė programa.

6.10. Renginio teritorijos schema – viešai skelbiamas ir realų vaizdą atspindintis grafinis žemėlapio vaizdas, kuriame pažymėta renginio vieta, scena, palapinės, galimos prekybos ir (ar) teikiamų paslaugų renginio metu vietos, biotualetų ir kitų renginio metu statomų laikinųjų statinių išdėstymo vietos (Google žemėlapis ir (ar) www.regia.lt).

6.11. Paroda – ne ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų trunkantis renginys, kuriame viešai eksponuojami meno dirbiniai, pramonės gaminiai, mokslo, kultūros ar kitų sričių pasiekimai ir kurio pagrindinė paskirtis yra visuomenės švietimas mokslo, kultūros, meno, pramonės ar kitose srityse.

6.12. Prašymas – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, kuriuo prašoma leisti organizuoti renginį miesto viešojoje vietoje.

6.13. Potencialiniai pavojingi pramoginiai įrenginiaipramoginiai įrenginiai, kurie atitinka Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme nurodytas kategorijas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus šių įrenginių kategorijų parametrus ir kuriuos naudojant dėl juose susikaupusios energijos ir vykstančių procesų kyla pavojus (galima grėsmė) žmonių gyvybei, sveikatai ar aplinkai.

7. Jeigu renginys komercinis, už leidimo išdavimą mokama Savivaldybės tarybos nustatyta vietinė rinkliava, vadovaujantis Vietinės rinkliavos už komercinius renginius nuostatais. Sumokėta vietinė rinkliava grąžinama Vietinės rinkliavos už komercinius renginius nuostatuose nustatytais atvejais ir tvarka.

8. Vietinė rinkliava už leidimo išdavimą netaikoma, organizuojant renginį nuomojamose ar privačiose valdose.

 

II SKYRIUS

RENGINIŲ VIETA IR LAIKAS

 

9. Renginių vietos:

9.1. miesto aikštės ir gatvės;

9.2. parkai;

9.3. stadionai ir aikštynai;

9.4. skverai, aikštelės ir kiemai;

9.5. specialiai įrengtos renginių vietos;

9.6. Senvagė;

9.7. kapinės;

9.8. kitos renginiams tinkamos vietos, kurioms pritaria komisija.

10. Miesto viešosiose vietose organizuojami renginiai gali trukti nuo 8 iki 22 val. Komisija gali pratęsti Joninių, kalėdinių, naujametinių, miesto ar valstybinių ir kitų renginių laiką, atsižvelgdama į renginio specifiką, vietos aplinką ir renginio organizatoriaus argumentus dėl renginio laiko pratęsimo būtinybės.

11. Renginių suaugusiems žmonėms metu naudoti erotinius elementus arba erotinių kino ir vaizdo intarpus galima tik po 22 val. Apie planus renginyje naudoti erotines priemones komisija informuojama pateikiant prašymą. Renginių suaugusiesiems organizatoriai turi užtikrinti, kad juose nedalyvautų nepilnamečiai asmenys.

12. Atsižvelgiant į miesto gyventojų interesus ir (ar) komisijos pateiktus argumentus, renginio organizatoriui gali būti siūlomas kitas renginio laikas ar kita vieta nei prašoma. Organizatoriui atsisakius pakeisti vietą ar laiką, leidimas organizuoti renginį gali būti neišduodamas.

13. Jei renginys negali vykti arba pakeičiamas jo laikas, vieta, iš anksto apie tai žinodami renginio organizatoriai privalo raštu pranešti komisijos sekretoriui.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ LEISTI ORGANIZUOTI RENGINIUS VIEŠOSIOSE VIETOSE PATEIKIMO TVARKA

 

14. Renginio organizatorius, kuris nori miesto viešojoje vietoje organizuoti renginį, ne anksčiau kaip prieš 2 mėnesius ir ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki renginio dienos raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikia Savivaldybės administracijos Kultūros ir meno skyriui prašymą leisti organizuoti renginį.

15. Prašyme turi būti nurodyta:

15.1. renginio organizatoriaus duomenys (juridinio asmens pavadinimas, įmonės kodas, adresas, telefonas, el. pašto adresas arba fizinio asmens vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefonas, el. pašto adresas);

15.2. numatomo renginio pavadinimas, forma ir turinys;

15.3. laikas (renginio data, valanda, renginio trukmė ir renginio trukmė nuo pasiruošimo iki visiško teritorijos sutvarkymo);

15.4. renginio vieta, eitynių, procesijos ar karnavalo maršrutas;

15.5. numatomas renginio dalyvių ir žiūrovų skaičius;

15.6. prekių asortimentas (maisto, ne maisto prekės, alkoholiniai gėrimai), teikiamų paslaugų rūšis, prekybos (teikiamų paslaugų) laikas, vietų skaičius, atskirai nurodant prekybos alkoholiniais gėrimais vietų skaičių ir prekybos alkoholiniais gėrimais prekybos laiką;

15.7. informacija apie:

15.7.1. viešosios tvarkos palaikymą;

15.7.2. higienos normų laikymosi ir komunalinių paslaugų teikimą;

15.7.3. eismo sustabdymą ar draudimą;

15.7.4. elektros prijungimą;

15.7.5. pirotechnikos priemonių naudojimą;

15.7.6. medicinos pagalbos teikimą renginio metu;

15.7.7. teikiamas paslaugas potencialiai pavojingais pramoginiais įrenginiais;

15.8. ne mažiau nei dviejų renginio organizatorių arba jų įgaliotų asmenų (tik pilnamečių), atsakingų už renginio organizavimą, vardai ir pavardės, adresai, telefonų numeriai. Prašymas turi būti pasirašytas abiejų renginio organizatorių.

16. Prie prašymo pridedama:

16.1. renginio teritorijos schema;

16.2. fizinio ar juridinio asmens sutikimas, jeigu viešasis renginys organizuojamas fizinio ar juridinio asmens valdomame žemės sklype;

16.3. varžybų trasos, eisenos arba parado miesto gatvėmis planas ir pan.

 

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI RENGINIAMS

 

17. Prieš pateikdamas prašymą komisijai organizatorius:

17.1. parengtą laikino eismo organizavimo schemą raštu suderina su Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos tarnybos Kelių policijos skyriaus atsakingu specialistu ir Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriaus atsakingu specialistu, jei pageidaujama, kad renginio metu būtų laikinai nutrauktas ar apribotas eismas gatvėse;

17.2. autobusų maršrutų ir eismo tvarkaraščių pakeitimus raštu suderina su VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“, jeigu keičiasi visuomeninio transporto eismo sąlygos;

17.3. palapinių, namelių, kitų statinių ir įrenginių išdėstymo (jei tai numatyta įrengti), prekybos vietų (jei organizuojama prekyba) schemą raštu suderina su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros, Miesto infrastruktūros skyriais ir Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba;

17.4. plane pažymėtą laužavietės vietą (jeigu bus kūrenamas laužas) raštu suderina su Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriumi ir Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba;

17.5. trasos saugumo įvertinimą ir išvadas raštu suderina su atitinkamų sporto šakų federacijomis;

17.6. civilinės pirotechnikos priemonių išdėstymo schemą ir naudojimo laiką raštu suderina su Panevėžio apskrities priešgaisrine gelbėjimo valdyba teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu atviroje teritorijoje didelės apimties viešojo renginio metu bus naudojami 4 kategorijos fejerverkai, T2 kategorijos teatrinės ar P2 kategorijos kitos pirotechnikos priemonės (fejerverkai);

17.7. skrydžių vykdymo leidimą raštu suderina su Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos direkcija, jei renginio metu yra numatyti parodomieji skrydžiai ar kitos su aviacija susijusios priemonės;

17.8. renginio išdėstymo žaliuosiuose plotuose planą su pažymėtomis transporto priemonių statymo vietomis raštu suderina su Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriumi, jei renginys organizuojamas miesto žaliuosiuose plotuose (parkuose, skveruose), jei rengiant renginį į pėsčiųjų zonas reikia įvažiuoti transporto priemonėmis ar jas statyti šiose zonose;

17.9. pateiktą pranešimą (kopiją) dėl renginio su gyvūnais raštu suderina su Panevėžio apskrities valstybinės maisto ir veterinarijos tarnyba, jei bus organizuojamas renginys su gyvūnais (privaloma laikytis Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių atskirų rūšių gyvūnų gerovę ir apsaugą, reikalavimų).

18. Jei bus organizuojamas kilnojamasis atrakcionų parkas, kuriame veiks pramoginiai įrenginiai, priskiriami potencialiai pavojingiems įrenginiams, renginio organizatorius privalo pateikti:

18.1. pramoginių įrenginių išdėstymo projektą, kurį sudaro: aiškinamasis raštas, pramoginių įrenginių išdėstymo planas (mastelis 1:500) topografiniame plane su pažymėtomis jų išdėstymo vietomis, nurodyti atstumtai iki gretimų pastatų, statinių, medžių, pramoginių įrenginių vaizdai (brėžiniai) su matmenimis (ilgis, plotis, aukštis), vizualizacija;

18.2. laisvos formos deklaraciją, kad pramoginis įrenginys atitinka gamintojo, teisės aktų ir Variklinės pavaros pramoginių įrenginių priežiūros taisyklių (toliau – Taisyklės), patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-45 „Dėl  Variklinės pavaros pramoginių įrenginių priežiūros taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus;

18.3. veiklos civilinės atsakomybės draudimo poliso kopiją;

18.4. iki pramoginių įrenginių naudojimo pradžios – įgaliotos įstaigos eksperto išvadą, kad pramoginis įrenginys yra tinkamas saugiai naudoti, kaip numatyta Taisyklėse. Organizatorius privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais pramoginių įrenginių naudojimą;

18.5. potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registro pažymą.

19. Komisija, nagrinėdama prašymus ir atsižvelgdama į renginio pobūdį (kultūros, sporto renginys), formą (šventė, koncertas, sporto varžybos, festivalis, mugė ir t. t.), sudėtingumą, trukmę, numatomą asmenų skaičių, renginio organizatorių gali įpareigoti:

19.1. užtikrinant švaros ir tvarkos reikalavimus:

19.1.1. renginio metu ir jam pasibaigus sutvarkyti renginio teritoriją, surinkti ir išvežti atliekas. Draudžiama palikti šiukšlių maišus, atliekas, maisto produktų likučius, kitus daiktus ir (ar) medžiagas prie bendrojo naudojimo šiukšliadėžių ir konteinerių. Komisijai įpareigojus, renginio organizatorius privalo pateikti sutarčių kopijas su renginio teritoriją tvarkančiomis organizacijomis ar kitus paslaugų teikimą įrodančius dokumentus;

19.1.2. jei renginys truks ilgiau nei 2 val., užtikrinti, kad jo metu būtų pastatytas reikalingas skaičius biotualetų, prausyklų ir higienos priemonių, prižiūrimi ir valomi biotualetai. Renginio organizatorius privalo pateikti sutartį dėl biotualetų pastatymo ir priežiūros su tokias paslaugas teikiančia įmone;

19.1.3. jei renginys truks ilgiau nei 4 val., užtikrinti, kad renginio metu būtų pastatytas reikalingas skaičius atliekų surinkimo konteinerių ar šiukšlių dėžių ir kad po renginio bus išvežamos atliekos. Renginio organizatorius privalo pateikti komunalinių atliekų tvarkymo sutartį su AB „Panevėžio specialus autotransportas“ dėl konteinerių pastatymo ir išvežimo;

19.1.4. renginio organizatorius privalo užtikrinti, kad renginio metu nebūtų naudojami vienkartiniai plastikiniai indai;

19.2. užtikrinant medicinos pagalbos teikimo ir dalyvių sveikatos apsaugos reikalavimus:

19.2.1. jei renginio metu bus organizuojamos parodomosios ir kitokios sporto varžybos, jei renginys bus susijęs su neįprastu dalyvių, žiūrovų fiziniu ar emociniu krūviu, jei renginys vyks ekstremaliomis gamtinėmis sąlygomis, organizatoriai turi užtikrinti, kad dalyviams ir žiūrovams būtų suteikta kvalifikuota medicinos pagalba. Šis reikalavimas taip pat taikomas renginiams, kurie skirti nepilnamečiams vaikams, ir renginiams, kurių dalyvių ir žiūrovų skaičius daugiau kaip 5000;

19.2.2. užtikrinti, kad renginio metu keliamas triukšmo lygis neviršytų galiojančių Lietuvos higienos normoje nustatytų triukšmo ribinių dydžių;

19.3. užtikrinant saugumo reikalavimus:

19.3.1. aptverti renginio teritoriją (jei taip nustato komisija ir tai įmanoma pagal renginio pobūdį ir vietą). Teritorijos apsaugos organizavimo planas turi būti suderintas su policijos atsakingais darbuotojais;

19.3.2. renginyje (jeigu komisija nenustato kitaip) turi būti saugos tarnybos darbuotojai, kurie privalo:

19.3.2.1. užtikrinti teritorijos lankytojų apsaugą;

19.3.2.2. užtikrinti renginio teritorijoje esančių objektų apsaugą;

19.3.2.3. padėti policijai užtikrinti viešąją tvarką;

19.3.2.4. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įsinešama alkoholinių gėrimų, narkotikų ar kitų psichotropinių medžiagų;

19.3.2.5. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įleidžiami neblaivūs ar nuo psichotropinių medžiagų apsvaigę asmenys;

19.3.2.6. kontroliuoti, kad į renginio teritoriją nebūtų įsinešama ginklų, kitų daiktų, kuriais galima sužaloti žmogų, sukelti grėsmę kitiems asmenims;

19.3.2.7. suteikti visokeriopą pagalbą policijos pareigūnams, renginyje užtikrinantiems viešąją tvarką;

19.3.2.8. nedelsiant nutraukti renginį, jei kyla grėsmė žmonių saugumui;

19.3.3. renginio organizatoriai privalo užtikrinti pirotechnikos priemonių paleidimo aikštelėje esančių žmonių saugą: kiekvieną kartą numatyti garso ar sprogimo pavojaus zonos ribas, numatyti atskirą aptvertą teritoriją civilinėms pirotechnikos priemonėms naudoti, neleisti į šią zoną pašalinių asmenų, pasirūpinti, kad būtų naudojami tik tinkamai veikiantys pirotechnikos priemonių paleidimo įrenginiai, o žiūrovai būtų už gaisro ar sprogimo zonos ribų.

20. Kai organizuojamas mažos apimties viešasis renginys, kurio metu nebus vykdoma prekyba, trukdomas, draudžiamas ir (ar) ribojamas transporto priemonių eismas, naudojamos pirotechnikos priemonės, tokio renginio organizatorius privalo:

20.1. užtikrinti renginio dalyvių ir žiūrovų saugumą bei viešosios tvarkos palaikymą renginio metu;

20.2. renginio metu ir jam pasibaigus sutvarkyti renginio teritoriją;

20.3. užtikrinti renginio teritorijos ir joje esančios įrangos apsaugą;

20.4. užtikrinti, kad renginio metu būtų laikomasi Kelių eismo taisyklių reikalavimų;

20.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Bendrųjų gaisrinės saugos taisyklių ir kitų priešgaisrinės saugos reikalavimų.

21. Renginio organizatoriui pateikus neišsamią informaciją, elektroniniu paštu ar telefonu jis informuojamas apie trūkstamų dokumentų pateikimą ir (ar) informacijos papildymą, nurodomas terminas, iki kada pateikti papildomus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti.

22. Komisija gali įpareigoti renginio organizatorių pateikti ir kitus dokumentus, kurie reikalingi jos sprendimui pagrįsti. Dokumentų kopijas renginio organizatoriai turi pateikti komisijai ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki renginio.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

23. Komisija prašymams leisti organizuoti renginius Panevėžio miesto viešosiose vietose nagrinėti sudaroma ir prašymų, leidimų formos patvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

24. Komisijai vadovauja komisijos pirmininkas.

25. Komisijos posėdžius techniškai aptarnauja Savivaldybės administracijos Kultūros ir meno skyriaus darbuotojai. Jie rengia komisijos posėdžio darbotvarkę, posėdžių medžiagą, teikia informaciją, tvarko dokumentus.

26. Komisijos posėdžiai gali vykti komisijos nariams dalyvaujant posėdyje fiziškai ir (ar) nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis ir (ar) kt. elektroninėmis priemonėmis.

27. Komisijos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių.

Sprendimai priimami posėdžiuose dalyvaujančių narių paprasta balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos nariai savo nuomonę ir pastabas apie renginį gali teikti ir elektroniniu paštu. Į komisijos posėdį gali būti kviečiami ir renginio organizatoriai.

28. Posėdžio metu išsakytos komisijos pastabos ir išvados įforminamos užpildant prašymo formos 20 punktą. Jei pastabos ir išvados pateikiamos el. paštu, prie prašymo pridedami atspausdinti el. laiškai.

 

VI SKYRIUS

PRAŠYMŲ LEISTI ORGANIZUOTI RENGINIUS VIEŠOSIOSE VIETOSE NAGRINĖJIMO TVARKA IR LEIDIMŲ IŠDAVIMAS

 

29. Komisija per 10 darbo dienų nuo prašymo leisti organizuoti renginį gavimo dienos jį išnagrinėja posėdyje ir apie svarstymo rezultatus praneša renginio organizatoriui. Jei pateikti ne visi, ne visiškai ar neteisingai užpildyti dokumentai arba neteisingi duomenys, terminas skaičiuojamas nuo visų arba papildytų (pataisytų) dokumentų gavimo dienos.

30. Komisija gali prašymų nesvarstyti, jeigu jie pateikti nesilaikant šiame Apraše nustatytų prašymo pateikimo terminų, arba jų svarstymą atidėti artimiausiam komisijos posėdžiui, jei renginio organizatoriai laiku nepateikia reikalingų dokumentų, nepaaiškina renginio organizavimo eigos.

31. Komisija turi teisę priimti sprendimą dėl leidimo išdavimo, jei paskirtu laiku kviesti renginio organizatoriai neatvyko, taip pat turi teisę prašymo svarstymą atidėti ir, jei yra būtina, pakartotinai kviesti į posėdį renginio organizatorių.

32. Komisija turi teisę gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių ir renginio organizatorių informaciją ir dokumentus, kurių reikia sprendimams priimti.

33. Per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo išduoti leidimą priėmimo, leidimą parengia Savivaldybės administracijos Kultūros ir meno skyrius.

34. Leidimus pasirašo komisijos pirmininkas arba jį pavaduojantis asmuo.

35. Leidimai registruojami Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje ir (atsižvelgiant į renginio organizatoriaus prašymą) išduodami tiesiogiai Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyryje arba siunčiami elektroninėmis priemonėmis arba registruotu laišku.

36. Leidimą renginio organizatorius turi saugoti iki renginio pabaigos.

37. Leidimai organizuoti renginius neišduodami tiems organizatoriams, kurie:

37.1. pradeda reklamuoti renginius, neturėdami komisijos leidimo;

37.2. jei organizatorius žada naudoti Savivaldybės atributiką, simboliką ir vardą pažeisdamas nustatytą tvarką;

37.3. pateikia ne visus dokumentus ar dokumentai yra negaliojantys ir (ar) netinkami (netinkamai įforminti, prieštarauja teisės aktams, duomenys neatitinka tikrovės), ar policija yra pateikusi informaciją, kad renginio organizatorius anksčiau organizuodamas renginį nesilaikė teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

37.4. jei iš anksto disponuojama informacija, kad planuojamo renginio metu bus kėsinamasi į viešąją tvarką ir (ar) į valstybės konstitucinę santvarką.

38. Apie komisijos priimtą motyvuotą sprendimą neišduoti leidimo renginio organizatorius informuojamas Savivaldybės administracijos raštu, siunčiamu elektroninėmis priemonėmis ar kitais būdais prašyme nurodytais rekvizitais.

39. Renginio organizatorius, praradęs leidimo originalą, turi teisę raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikti prašymą išduoti leidimo dublikatą. Šiame prašyme turi būti nurodytas renginio pavadinimas, data ir vieta.

40. Renginio organizatorius turi teisę raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikti prašymą panaikinti išduotą leidimą. Šiame prašyme turi būti nurodytas išduoto leidimo numeris, renginio ar pramoginės paslaugos pavadinimas, data, vieta ir priežastis, dėl kurios prašoma panaikinti leidimą.

41. Komisija, gavusi informacijos apie pažeidimus organizuojant renginį, nustatytos tvarkos nesilaikymą, turi teisę panaikinti išduotą leidimą ir nedelsdama apie tai informuoja organizatorių raštu ar elektroninėmis priemonėmis.

 

VII SKYRIUS

PREKYBA IR PASLAUGŲ TEIKIMAS RENGINIŲ METU

 

42. Renginiuose teisės aktų nustatyta tvarka gali būti organizuojama prekyba maisto, ne maisto prekėmis, viešojo maitinimo patiekalais ir kt. ar teikiamos viešojo maitinimo paslaugos nestacionariose lauko kavinėse, nesudėtingų atrakcionų paslaugos ir kt.

43. Komisija nagrinėdama prašymus atsižvelgia į renginio vietą ir priima sprendimą dėl galimybės renginio vietoje prekiauti maisto produktais ir (ar) juos gaminti (pvz. rūkyti žuvį, virti spurgytes ir kt.).

44. Renginiuose, atsižvelgus į renginio paskirtį, numatomas žiūrovų amžiaus grupes, renginio vietą ir laiką, leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, tik turint vienkartinę licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, išduotą Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyriaus.

45. Vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimu, alkoholinių gėrimų prekyba pagal vienkartines licencijas draudžiama miesto švenčių, masinių renginių, parodų, koncertų, teatro spektaklių, cirko ir kitų renginių, vykstančių Kultūros ir poilsio, Marijonų parkuose, prie Bendruomenių rūmų, Senvagėje, Nepriklausomybės, Laisvės aikštėse, išskyrus miesto šventės (gimtadienio), kalėdinius ir tarptautinius renginius, vykstančius Laisvės a. ir (ar) Senvagėje.

46. Jeigu didelės apimties viešojo renginio metu leidžiama prekiauti ar teikti paslaugas (išskyrus laisvalaikio pramogų paslaugas pramoginiais įrenginiais, registruojamais Potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registre (žr. 18 punktą), renginio organizatorius kreipiasi teisės aktų nustatyta tvarka į Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyrių dėl leidimų prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje renginio metu išdavimo. Mažos apimties viešajame renginyje prašymą dėl leidimų prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje, suderintą su renginio organizatoriumi, gali pateikti ir pats prekybininkas.

47. Jei renginyje yra teikiamos paslaugos tik potencialiai pavojingais pramoginiais įrenginiais arba tik nesudėtingais pramoginiais įrenginiais (pvz. atrakcionų parkas, batutų parkas ar kita), renginio organizatorius (paslaugų teikėjas) paslaugas gali teikti turėdamas tik renginio leidimą ir nereikia kreiptis dėl leidimo prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje išdavimo.

48. Jeigu renginyje leidžiama prekyba alkoholiniais gėrimais, prekybininkas, gavęs raštišką organizatoriaus sutikimą, kreipiasi teisės aktų nustatyta tvarka į Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyrių dėl vienkartinės alkoholio licencijos išdavimo.

49. Dokumentai leidimui ir vienkartiniai alkoholio licencijai gauti pateikiami ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki renginio.

50. Jeigu renginyje leidžiama prekiauti (teikti paslaugas) maisto, ne maisto prekėmis, alkoholiniais gėrimais, organizatorius privalo užtikrinti, kad:

50.1. prekyba alkoholiniais gėrimais vyks renginio teritorijoje (prekybos vieta turi būti nurodyta renginio schemoje ar plane);

50.2. prekyba alkoholiniais gėrimais bus nutraukta likus ne mažiau kaip 30 min. iki renginio pabaigos;

50.3. iš renginio teritorijos nebus išsinešami pilstomieji alkoholiniai gėrimai;

50.4. prekybininkai laikysis prekybos vietos įrengimui keliamų reikalavimų, leidime prekiauti (teikti paslaugas) nustatyto prekių asortimento ar paslaugų rūšies ir kitų reikalavimų;

50.5. prekybininkai maisto ruošimo ir prekybos vietose patiestų nedegius paklotus iš tvirtų dangų ir juos išvalytų, riebalų ir kitų atliekų nepiltų į nuotekų tinklus.

51. Renginio organizatorius likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki renginio pradžios Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai pateikia valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. B1-1046 „Dėl Maisto produktų prekybos ir (ar) viešojo maitinimo paslaugų teikimo renginio ar šventės metu“ nustatytos formos pranešimą apie maisto tvarkymo subjektus, siekiančius prekiauti maisto produktais ir (ar) teikti viešojo maitinimo paslaugas renginio metu, maisto tvarkymo vietų išdėstymo planą ir užtikrinti higienos sąlygų maisto tvarkymo subjektams sudarymą renginio metu.

 

VIII SKYRIUS

RENGINIAI, KURIUOS DRAUDŽIAMA ORGANIZUOTI

 

52. Draudžiama organizuoti renginius:

52.1. kurie skatina alkoholio, tabako, narkotinių ar kitų svaigiųjų medžiagų vartojimą;

52.2. kurie savo pobūdžiu yra pavojingi dalyvių arba žiūrovų sveikatai (jei renginio dalyviams būtini specialūs apsaugos drabužiai, dalyviai negali būti atsitiktiniai asmenys; tokie renginiai galimi kaip parodomieji ir juose dalyvauja tik specialiai tam paruošti žmonės (kariuomenė, policija, sportininkai);

52.3. kurių dalyviai vairuoja transporto priemones, keldami grėsmę eismo tvarkai ir saugumui, sudaro pavojų dalyvaujančių ir kitų asmenų saugumui, sveikatai, pažeidžia viešąją tvarką ir visuomeninę rimtį;

52.4. kurių dalyviai yra nuogi ir kitaip savo išvaizda ar turimais ir demonstruojamais daiktais ciniškai pažeidžia dorovę;

52.5. kurių dalyviai renginio metu sakomomis kalbomis, plakatais, šūkiais, audiovizualinėmis priemonėmis ir kitokiais veiksmais akivaizdžiai kursto pažeisti ar pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, viešąją tvarką ir dorovę.

 

IX SKYRIUS

RENGINIO ORGANIZATORIŲ IR DALYVIŲ TEISĖS, PAREIGOS

IR ATSAKOMYBĖ

 

53. Renginio organizatoriai ir dalyviai privalo:

53.1. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, kelių eismo, priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir kitų taisyklių, šiame Apraše nurodytos tvarkos, vykdyti leidime nustatytus įpareigojimus;

53.2. vykdyti Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus ir policijos pareigūnų reikalavimus.

54. Renginio organizatoriai privalo pabaigti renginį, kai:

54.1. jis nebetenka leidime nurodyto pobūdžio;

54.2. iš renginio nepašalinami asmenys, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus, kursto pažeidinėti įstatymus arba dorovę.

55. Jeigu renginio nepabaigia organizatoriai ar apsaugos tarnybos darbuotojai, tai turi padaryti policijos pareigūnai, atsakingi už viešąją tvarką.

56. Renginio organizatoriai atsako už:

56.1. dokumentų, reikalingų leidimui gauti, pateikimą laiku ir leidimo gavimą, už renginio turinį, kokybę ir renginio dalyvių saugumą;

56.2. renginio teritorijos sutvarkymą renginio metu ir jam pasibaigus;

56.3. kad renginio metu keliamas triukšmo lygis neviršytų galiojančių Lietuvos higienos normoje nurodytų triukšmo ribinių dydžių;

56.4. išorinės vaizdinės reklamos (rašytinio teksto (informacijos) arba vaizdo pranešimo), susijusios su konkrečiu renginiu, naudojimą;

56.5. trasos saugumą autokroso ir motokroso varžybų ir (ar) treniruočių metu.

57. Renginio organizatoriai ir dalyviai, pažeidę Lietuvos Respublikos įstatymus ir šį Aprašą, nustatyta tvarka traukiami baudžiamojon ar administracinėn atsakomybėn, atsako už padarytą materialinę žalą ir privalo atlyginti nuostolius.

58. Jeigu renginio organizatoriams jau buvo paskirta administracinė nuobauda už padarytus teisėtvarkos pažeidimus organizuojant renginį arba organizuotas renginys buvo nutrauktas dėl tvarkos pažeidimų ar dėl didelės materialinės žalos padarymo, jiems dvejus metus leidimas neišduodamas.

59. Nustačius, kad renginių metu miesto gyventojams, aplinkai ar jos estetiniam vaizdui padaryta žala, renginio organizatoriai nuostolius atlygina įstatymų nustatyta tvarka.

60. Šiame Apraše neaptarti klausimai sprendžiami taip, kad neprieštarautų Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems norminiams teisės aktams.

61. Aprašo nuostatų laikymąsi kontroliuoja Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyrius ir kitų įstaigų atsakingi pareigūnai (policijos pareigūnai, saugos tarnybų darbuotojai, kitų už viešąją tvarką renginių metu atsakingų įstaigų, tarnybų pareigūnai).

62. Skundai nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Pasikeitus teisės aktų nuostatoms, kuriomis vadovaujantis Aprašas parengtas, privaloma vadovautis priimtais teisės aktų pakeitimais.

 

________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-242, 2019-06-20, paskelbta TAR 2019-06-25, i. k. 2019-10127

Dėl Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-238, pakeitimo

 

2.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-34, 2023-02-23, paskelbta TAR 2023-02-23, i. k. 2023-03193

Dėl Savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 1-238 „Dėl Renginių organizavimo Panevėžio miesto viešosiose vietose tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_b7686e7ddf714b83bf9c99a4e5f4199a_end