ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 26 D. SPRENDIMO NR. 1-TS-88 „DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 17 d. Nr. 1-TS-351

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 23 d. sprendimą Nr. 1-TS-246 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės administracijos struktūros“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr.1-TS-88 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais:

1.1. pakeisti 34 punktą ir išdėstyti jį taip:

34. Iki einamojo mėnesio 15 dienos Tarybos nariai Savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriui pateikia  praėjusio mėnesio išlaidas patvirtinančius dokumentus, atitinkančius Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo nustatytus reikalavimus, taikomus apskaitos dokumentams (čekius, sąskaitas faktūras ir kita).“. 

1.2. pakeisti 35 punktą ir išdėstyti jį taip:

35. Ar Tarybos nario gautos išmokos naudojamos pagal paskirtį, kontroliuoja savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius, savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ir  Etikos komisija.“.

1.3. pakeisti 36 punktą ir išdėstyti jį taip:

36. Tarybos narys turi teisę atsisakyti išmokų, pateikdamas savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriui rašytinį prašymą nemokėti išmokos.“.

1.4. pakeisti 37 punktą ir išdėstyti jį taip:

37. Tarybos nariams atlyginimą (užmokestį) už sugaištą laiką, vykdant Tarybos nario pareigas, ir išmoką apskaičiuoja ir pinigus į Tarybos narių nurodytas banko sąskaitas perveda savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius.“.

1.5. pakeisti 38 punktą ir išdėstyti jį taip:

38. Tarybos nariams, pagal mero potvarkį atstovaujantiems Anykščių rajono savivaldybei už savivaldybės ribų (komandiruotės, mokymai), savivaldybės administracija Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, apmoka komandiruočių išlaidas. Išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti pateikiami savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriui. Tarybos narys, grįžęs iš komandiruotės, per 3 (tris) darbo dienas ataskaitą apie komandiruotę pateikia merui.“.

1.6. pakeisti 117.6. papunktį ir išdėstyti jį taip:

117.6. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų (neišskiriant švietimo įstaigų) vadovų darbo santykiais (tame tarpe dėl jų priėmimo į papildomas pareigas ar  dirbti papildomą darbą jų vadovaujamose įstaigose  bei atleidimo iš šių papildomų pareigų ar šio papildomo darbo) Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;“;

1.7. pakeisti 117.7. papunktį ir išdėstyti jį taip:

117.7. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų (neišskiriant švietimo įstaigų) vadovų darbo santykiais (tame tarpe dėl jų priėmimo į papildomas pareigas ar  dirbti papildomą darbą jų vadovaujamose įstaigose  bei atleidimo iš šių papildomų pareigų ar šio papildomo darbo) Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;‘;

1.8. pakeisti 117.16. papunktį ir išdėstyti jį taip:

„117.16. Teikia Tarybai siūlymą dėl Tarybos kolegijos sudarymo.“.

1.9. pakeisti 117.17. papunktį ir išdėstyti jį taip:

117.17. Teikia Tarybai siūlymus dėl sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo arba Mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo (jeigu sekretoriatas nesudaromas).“. 

1.10. pakeisti 118 punktą ir išdėstyti jį taip:

118. „Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero potvarkių projektus rengia Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai pagal kompetenciją. Šie projektai yra derinami su Savivaldybės administracijos Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus teisininku ir Vyriausiuoju specialistu (kalbos tvarkytoju).“.

1.11. pakeisti 190 punktą ir išdėstyti jį taip:

„190. Į Tarybos posėdžius kviečiami Savivaldybės kontrolierius, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas, administracijos Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos teisininkas, Vyriausiasis specialistas (kalbos tvarkytojas), klausimus posėdžiui rengusių komisijų pirmininkai (arba jų įgalioti komisijų nariai), su svarstomu klausimu susijusių administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai arba jų atstovai, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai arba jų atstovai, seniūnai ir gyvenamosios vietovės bendruomenės atstovai – seniūnaičiai – bei kiti asmenys.“.

1.12. pakeisti 235 punktą ir išdėstyti jį taip:

235. Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas, teisininkas, Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjas, Vyriausiasis specialistas (kalbos tvarkytojas) pateikia derinimus, pastabas ir rekomendacijas per informacinę sistemą KONTORA ne vėliau kaip prieš  8 darbo dienas  iki Tarybos posėdžio.“.

1.13. pakeisti 236 punktą ir išdėstyti jį taip:

236. Tarybos sprendimų projektų originalai turi būti pasirašyti projekto rengėjo ir vizuoti Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjo, teisininko, Vyriausiojo specialisto (kalbos tvarkytojo) ir Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjo, skyriaus vedėjo, kuriam yra pavaldus rengėjas, kitų Savivaldybės administracijos skyrių, su kurių valdymo sritimi ar kompetencija susijęs klausimas, vedėjų, Savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjo, kai sprendimui įgyvendinti einamaisiais metais reikalingos lėšos, administracijos direktoriaus ar jo pavaduotojo, suderinti su kitomis suinteresuotomis institucijomis, kurių valdymo sritis ar kompetencija susijusi su sprendžiamu klausimu.“.

1.14. pakeisti 238 punktą ir išdėstyti jį taip:

238. Tarybos sprendimo projekto rengėjai prie projekto prideda aiškinamąjį raštą, kuriame turi būti ši informacija: projekto iniciatorius, projekto rengėjas ir / ar pranešėjas, parengto Tarybos sprendimo projekto motyvai, tikslai ir uždaviniai, teisinis reglamentavimas, ekonominis-socialinis pagrindimas, galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą Tarybos sprendimo projektą ir pasiūlymai, kokių teisėtų priemonių reikėtų imtis, siekiant išvengti neigiamų pasekmių, priemonės jam įgyvendinti, lėšų poreikis ir jų finansavimo šaltiniai (esant galimybei, nurodomos preliminarios sumos, išlaidų sąmatos, skaičiavimai), projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ar atliktas sprendimo projekto antikorupcinis, teisinio reguliavimo poveikio ir administracinės naštos vertinimai, kiti reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai, teisės akto įgyvendinimo (vykdymo) terminai, jei reikia, priimto sprendimo vykdytojai. Jeigu Tarybos sprendimo pakeitimo projektas teikiamas svarstyti visuomenei ir (ar) derinti suinteresuotoms institucijoms, turi būti parengtas ir šio projekto lyginamasis variantas.“.

1.15. pakeisti 239 punktą ir išdėstyti jį taip:

239. Jeigu rengiamu Tarybos sprendimu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nurodytais santykiais,  atliekamas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas ir pateikiama antikorupcinio vertinimo pažyma. Jeigu rengiamu Tarybos sprendimu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, turi būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas. Sprendimą dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima Tarybos sprendimo projekto rengėjas, o informacija apie šį vertinimą bei jo rezultatus nurodoma aiškinamajame rašte. Jeigu rengiamu Tarybos sprendimu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, pagal Lietuvos Respublikos administracinės naštos mažinimo  įstatyme įtvirtintus administracinės naštos mažinimo principus, atliekamas sprendimo projekto administracinės naštos vertinimas. Administracinės naštos vertinimą atlieka Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjas, o informacija apie šį vertinimą bei jo rezultatus nurodoma aiškinamajame rašte.

1.16. pakeisti 240 punktą ir išdėstyti jį taip:

 

„240. Rengėjas galutinį suderintą Tarybos sprendimo projektą kartu su lydimaisiais dokumentais paskelbia informacinėje sistemoje KONTORA ir el. paštu siunčia atsakingam Savivaldybės administracijos Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistui ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki Tarybos posėdžio. Norminio pobūdžio Tarybos sprendimų projektai skelbiami ir Teisės aktų informacinėje sistemoje. Jie rengiami ir viešinami Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.“.

1.17. pakeisti 244 punktą ir išdėstyti jį taip:

244. Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistas Tarybos nariams pateikia į posėdžio darbotvarkę įtrauktus sprendimų projektus kartu su aiškinamaisiais raštais bei kitais papildomais informaciniais dokumentais elektronine forma ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio pradžios.“.

1.18. pakeisti 246 punktą ir išdėstyti jį taip:

246. Teikiami svarstyti Tarybai sprendimų projektai preliminariai svarstomi Tarybos komitetuose. Komitetai svarsto tuos Tarybos sprendimų projektus, kurie yra susiję su jų veiklos sritimis. Visus svarstytinus Tarybos sprendimų projektus komitetams pagal  jų kompetenciją paskirsto Savivaldybės administracijos Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjas. Tarybos komitetų pirmininkai turi teisę pasirinkti svarstyti savo komitetuose visus Tarybos sprendimų projektus arba ir tuos Tarybos sprendimų projektus, kurie nėra susiję su jų veiklos sritimis. Tokiu atveju papildomai pasirinktų svarstyti sprendimų projektų sąrašą jie pateikia Savivaldybės administracijos Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistui. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės internetiniame tinklalapyje. Komitetai Tarybos sprendimų projektus privalo apsvarstyti ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki paskelbto Tarybos posėdžio. Komitetų posėdžių metu daromas garso įrašas. Komitetų posėdžių garso įrašai saugomi informacinėse laikmenose. Komitetai dėl kiekvieno projekto pateikia išvadą, kuria rekomenduoja Tarybai pritarti ar nepritarti siūlomam projektui arba alternatyvai, parengti sprendimo projekto alternatyvą(-as) arba siūlo teikėjui tobulinti projektą.“.

1.19. pakeisti 254 punktą ir išdėstyti jį taip:

254. Per Reglamento 252 ir 253 punktuose  nustatytą terminą  gautus gyventojų ar juridinių asmenų pastabas, pasiūlymus, komitetų išvadas, pasiūlymus  apibendrina savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius ir išvadas per 2 darbo dienas pateikia administracijos direktoriui. Administracijos direktorius per 1 darbo dieną apsvarsto ir priima sprendimą projektą teikti Tarybai svarstyti ar gražinti jį tobulinti. Besikreipiantys asmenys informuojami apie gautų pasiūlymų įgyvendinimą ar neįgyvendinimą.“.

1.20. pakeisti 262 punktą ir išdėstyti jį taip:

262. Už priimtų dokumentų įforminimą ir protokolo sutvarkymą atsako posėdžio sekretorius. Posėdžio sekretoriaus pareigas atlieka administracijos direktoriaus paskirtas Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistas.“.

1.21. pakeisti 270 punktą ir išdėstyti jį taip:

270. Tarybos nariai ir savivaldybės gyventojai su Tarybos priimtais sprendimais, posėdžių protokolais ir jų priedais gali susipažinti savivaldybės administracijos Bendrajame ir ūkio skyriuje kiekvieną darbo dieną darbo valandomis. Tarybos priimtus sprendimus galima rasti interneto tinklalapyje adresu: www.anyksciai.lt/teisineinformacija/teisesaktai .“.

1.22. papildyti 297 punktą 297.4. papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

297.4. tvirtina savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinius“.

1.23. papildyti 297 punktą 297.5. papunkčiu ir išdėstyti jį taip“

297.5. tvirtina savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinius.“.

1.24. papildyti 311. punktą ir išdėstyti jį taip:

311. Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovai ataskaitas apie savo veiklą Tarybai pateikia kasmet ne vėliau kaip per 4 mėnesius pasibaigus jų vadovaujamų įmonių, organizacijų, įstaigų finansiniams metams. Konkrečios ataskaitų pateikimo datos nustatomos Tarybos darbo plane. Viešųjų įstaigų vadovai pateikia administracijos direktoriui savo įstaigos veiklos ataskaitas. Administracijos direktorius turi teisę pareikalauti neeilinės veiklos ataskaitos už tam tikrą laikotarpį.

1.25. papildyti 312 punktą ir išdėstyti jį taip:

„312. Taryba ir Administracijos direktorius priima sprendimus pritarti arba nepritarti šio Reglamento 311 punkte nurodytoms ataskaitoms.

2. Šis sprendimas įsigalioja nuo 2016 m. sausio 1 d.

 

 

 

Meras                                                                                                                           Kęstutis Tubis