Suvestinė redakcija nuo 2021-02-05 iki 2022-01-12

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-12-10, i. k. 2020-26836

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 10 d. Nr. V-1950

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 14 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. V-23 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“.

 

 

 

Laikinai einantis švietimo, mokslo ir

sporto ministro pareigas                                                                       Algirdas Monkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2020 m. gruodžio 10 d.

įsakymu Nr. V-1950

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, vieno langelio, efektyvumo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais. Prioritetiniai Vyriausybės programos darbai ir prioritetiniai ministerijos darbai gali būti įgyvendinami taikant projektinio valdymo principus. Projektinis valdymas ministerijoje organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos projektinio valdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. V-724 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos projektinio valdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras (toliau – ministras) arba pagal kompetenciją jo pavedimu paskirtas viceministras, ministerijos kancleris ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas, ar darbuotojas. Pavedime, jei reikia, gali būti suformuluota ministerijos pozicija, kurios privalo laikytis valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

5. Ministerijos darbas organizuojamas remiantis ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio (toliau – ministerijos vadovybė) ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), bendradarbiavimo principu; inter alia šis principas reiškia, kad ministerijos vadovybė turėtų stengtis kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos ir kokybės prioritetus bei reikalavimus, o ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kilus neaiškumų dėl ministerijos vadovybės veiklos ar kokybės prioritetų ar reikalavimų ir siekdami gerinti ministerijos darbo kokybę, privalo pagal kompetenciją konsultuotis su ministerijos vadovybe, ministro patarėjais ir ministerijos administracijos padaliniais.

6. Asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą (toliau – asmens duomenų apsaugą reglamentuojantys teisės aktai).

7. Pranešėjų, numatytų Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatyme, pateikta informacija apie pažeidimą įstaigoje tvarkoma vadovaujantis Informacijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu teikimo ir tvarkymo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-1774 „Dėl Informacijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu teikimo ir tvarkymo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

MINISTRAS, MINISTRO POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAI IR VISUOMENINIAI KONSULTANTAI

 

8. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos kasmetinių Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos prioritetų ir planuojamų pasiekti rezultatų jam pavestose valdymo srityse įgyvendinimą. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą. Taip pat ministras koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklą, jeigu šių  funkcijų nepaveda viceministrams ir (ar) ministerijos kancleriui ir jeigu įstatymai nenumato kitaip.

9. Vadovaudamas ministerijai, ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje nustatytas ir kitas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas.

10. Ministras yra atsakingas Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje.

11. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi ministrui.

12. Viceministrai atlieka Vyriausybės įstatymo 31 straipsnio 3 dalyje nustatytas, taip pat ministro jiems pavestas kitas funkcijas. Jeigu viceministro laikinai nėra, jo funkcijas ministras paveda atlikti kitam viceministrui.

13. Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS ADMINISTRACIJA

 

14. Ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos kancleris, kuris atlieka Vyriausybės įstatymo 311straipsnyje nustatytas, taip pat ir kitas įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose nustatytas bei ministro pavestas funkcijas. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba dalį jų ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją priima potvarkius.

15. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais nuostatais, ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, darbuotojai – pareigybių aprašymais.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS KOLEGIJA

 

16. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai. Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.

17. Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

18. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje.

19. Ministerijos prioritetiniams darbams, nustatytiems Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo plane ir (ar) strateginiuose, ir (ar) metiniuose ministerijos veiklos planuose, įgyvendinti gali būti sudaromas Ministerijos projektų portfelis.

20. Strateginių veiklos planų ir metinių veiklos planų rengimą ir jų įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja ministerijos kancleris. Strateginius ir metinius veiklos planus rengia, Ministerijos projektų portfelio sudarymą koordinuoja Strateginių programų skyrius. Strateginių ir metinių veiklos planų vykdymą vertina ministerijos Centralizuota vidaus audito tarnyba.

21. Einamųjų metų veiklą ministerijos padaliniai planuoja vadovaudamiesi metiniais veiklos planais, kurie turi užtikrinti ministerijos strateginio veiklos plano nuostatų įgyvendinimą.

22. Einamieji ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami per ministro, viceministrų ir ministerijos kanclerio pasitarimus. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti ministerijos administracijos padalinių vadovai ir kiti pakviesti asmenys. Ministras pasitarimus su viceministrais, ministerijos kancleriu paprastai rengia kartą per savaitę arba pagal poreikį.

23. Viceministrai, ministerijos kancleris, kiti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos administracijos padalinių vadovai gali organizuoti ministerijos administracijos padalinių vadovų, valstybės tarnautojų, darbuotojų, ministerijai pavaldžių įstaigų vadovų, kitų asmenų pasitarimus jiems pavestų užduočių vykdymo klausimais.

24. Ministerijos metines veiklos ataskaitas Vyriausybės nustatyta tvarka Vyriausybei teikia ministras.

25. Ministro įsakymu iš ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų gali būti sudaromos darbo grupės, komisijos. Į jas gali būti kviečiami ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovai. Komisijoje, darbo grupėje skiriamas vadovas arba pirmininkas, kuris atsako už komisijos ar darbo grupės veiklą bei galutinį rezultatą. Komisijos ar darbo grupės nariai atsako už kokybišką jiems pavestų užduočių vykdymą. Komisijos ar darbo grupės vadovas ar pirmininkas, nariai, siekdami atlikti jiems pavestas užduotis, turi teisę gauti informaciją iš kitų ministerijos administracijos padalinių, valstybės tarnautojų ar darbuotojų.                

 

PENKTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

26. Ministras pasirašo įsakymus, įgaliojimus, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų, pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus. Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus, taip pat dokumentus, siunčiamus tarptautinių, Europos Sąjungos ir kitų valstybių institucijų vadovams, Lietuvos ir užsienio valstybių ambasadų bei nuolatinių atstovybių vadovams. Ministras taip pat pasirašo susitarimus su ministerijos darbuotojų profesine sąjunga, bendradarbiavimo susitarimus (sutartis) ir memorandumus.

Ministras taip pat pasirašo raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti (šį raštą gali pasirašyti ir viceministrai pagal veiklos sritis arba ministerijos kancleris) ir teikimą, kuriuo Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas. Ministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.

Ministras taip pat gali pasirašyti ir kitus dokumentus.

Kai nėra ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Kai nėra ministro, jo rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus ir teisės aktų projektų teikimus Vyriausybei, gali pasirašyti viceministrai pagal ministro priskirtas veiklos sritis ar ministerijos kancleris, apie tai vėliau informuodami ministrą.

27. Viceministrai pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus visus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris.

Viceministras taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti. Nesant ministro, prieš teikiant ministrą pavaduojančio kito ministro vizai gauti, viceministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

 

28. Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, biudžeto vykdymo, finansinės atskaitomybės ir kitus apskaitos dokumentus, kitus teisės aktais jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Gali pasirašyti raštus ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus. Prireikus visus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, biudžeto vykdymo, finansinės atskaitomybės ir kitus apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministrai. Darbo laiko apskaitos žiniaraščius rašytiniu ministro įgaliojimu gali pasirašyti ir kitas ministerijos valstybės tarnautojas.

Ministerijos kancleris taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti. Nesant ministro, prieš teikiant ministrą pavaduojančio kito ministro vizai gauti, ministerijos kancleris gali vizuoti Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

 

29. Ministerijos administracijos departamentų direktoriai, padalinių, nepriskirtų departamento struktūrai, vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti raštus piliečiams, raštus tarnybinės pagalbos klausimais, raštus įstaigoms, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, valdymo sričiai priskirtoms institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, savivaldybių administracijoms, raštus, kuriais ministerijoje gauti dokumentai pagal kompetenciją persiunčiami kitoms institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, raštus, kuriais juridiniams ar fiziniams asmenims pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą, atsakymus į juridinių ir fizinių asmenų prašymus ir skundus, išskyrus tuos atsakymus, kuriuos pagal kompetenciją pasirašo viceministrai ar ministerijos kancleris, atsakymus į juridinių ar fizinių asmenų prašymus pateikti ministerijos turimą informaciją ar dokumentus, raštus ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų ar kanclerių  pasirašytus raštus, kitus teisės aktais jiems numatytus pasirašyti dokumentus. Atsakymai į prašymus, siunčiamus elektroninėmis priemonėmis, gali būti pasirašomi ir ministro įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotu elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Pirkimų organizatoriai, vykdydami pirkimus – susirašinėjimo dokumentus su tiekėjais. Ministerijos administracijos padalinių vadovų raštai įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke ir registruojami Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Pirkimų organizatorių paklausimai tiekėjams įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

 

30. Prieš Reglamento 26–29 punktuose nurodytiems asmenims pasirašant (vizuojant) dokumentus, dokumentai vizuojami Reglamento nustatyta tvarka. Jei dokumentas rengiamas ne DVS, prieš Reglamento 26–29 punktuose nurodytiems asmenims pasirašant (vizuojant) tokius dokumentus, Reglamento nustatyta tvarka vizuojami jų antrieji egzemplioriai (kopijos).

31. Ministerijos procesinius ir kitus dokumentus ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijoms ir teismams pasirašo ministras arba ministro įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

32. Prireikus ministras gali nustatyti kitokią dokumentų pasirašymo tvarką.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

KITŲ MINISTERIJŲ PARENGTŲ DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

33. Ministras pasirašo kitos ministerijos parengtus įsakymus, jei jis tuo metu pavaduoja nesantį ministrą, vadovaujantį įsakymą parengusiai ministerijai.

34. Ministras vizuoja kitos ministerijos parengtus ir Vyriausybei teikiamus teisės aktų projektus ir pasirašo teikimus Vyriausybei, jei jis tuo metu pavaduoja nesantį ministrą, vadovaujantį teisės aktų projektus parengusiai ministerijai. Kai ministras vizuoja teisės aktų projektus ir pasirašo teikimus Vyriausybei kaip pavaduojantis ministras, projektą (ir jo priedus) prieš tai vizuoja tos ministerijos, kurios ministras pavaduojamas, viceministras ar kancleris ir tos ministerijos teisininkas ir kalbos tvarkytojas.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

MINISTRO ĮSAKYMAI

 

35. Ministras priima ir pasirašo įsakymus. Prireikus ministras gali priimti bendrus įsakymus kartu su kitais ministrais. Kai nėra ministro, įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys.

36. Ministro įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos), ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V‑117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), reikalavimus.

37. Ministro įsakymus registruoja už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami atitinkamuose dokumentų registruose jų pasirašymo dieną, bet ne vėliau nei kitą darbo dieną. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas bendras kelių ministrų įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dienos data. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ta ministerija, kurios ministras inicijavo jo rengimą. Jei įsakymo rengimą inicijuoja ministras, ministro įsakymo rengėjas suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, ministerijos administracijos padaliniais, atliekančiais dokumentų valdymo funkcijas, įsakymo registravimo datą bei numerį ir kreipiasi į už dokumentų valdymą atsakingą ministerijos padalinį jį registruoti.

38. Pasirašytuose ir užregistruotuose ministro įsakymuose esant pavedimų ministerijos administracijos padaliniams, konkretiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams,  už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną DVS sukuria užduotis su vykdymo terminais ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

39. Pasirašytą ir užregistruotą ministro įsakymą (kopiją, išrašą) nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, ministro įsakymo rengėjo iniciatyva už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys pateikia ar išsiunčia vykdyti (ar su turiniu susipažinti) turinčioms įstaigoms, institucijoms ir (ar) konkretiems ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

40. Įsakymo rengėjui DVS sistemoje nurodžius ministro įsakymo projekto talpinimą Teisės aktų registre, už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys pasirašytą ir užregistruotą ministro įsakymą talpina Teisės aktų registre ir viešina ministerijos internetinėje svetainėje. Ministro įsakymai įsigalioja Teisėkūros pagrindų įstatyme nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI

 

41. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja ministerijos viceministrai ir ministerijos kancleris, pagal jiems priskirtas veiklos ar administravimo sritis.

Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti rezoliucija nurodo ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

42. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai su rezoliucija DVS nukreipiami atsakingam vykdytojui, o esant poreikiui ir kitiems vykdytojams.

43. Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai, išdėstyti Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje, Ministro Pirmininko pavedime, įformintame Ministro Pirmininko rezoliucija ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija, ar kitame dokumente, turi būti įvykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, (toliau ‒ Vyriausybės darbo reglamentas) nustatytais terminais.

Jeigu per nustatytą terminą negalima įvykdyti Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimo, išdėstyto Vyriausybės nutarime ar Ministro Pirmininko potvarkyje, Ministro Pirmininko pavedime, įformintame Ministro Pirmininko rezoliucija ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija, ar kitame dokumente, pavedimo vykdytojas (jei pavedimas duotas keliems vykdytojams – atsakingas vykdytojas) apie tai informuoja pavedimo vykdymą organizuojantį ir kontroliuojanti viceministrą ar ministerijos kanclerį nurodydamas priežastis, dėl kurių negalima laiku įvykdyti šio pavedimo, kuris priima sprendimą dėl poreikio kreiptis dėl pavedimo įvykdymo termino pratęsimo. Pavedimo vykdymą organizuojančiam ir kontroliuojančiam viceministrui ar ministerijos kancleriui pritarus dėl poreikio kreiptis dėl pavedimo įvykdymo termino pratęsimo, pavedimo vykdytojas (jei pavedimas duotas keliems vykdytojams – atsakingas vykdytojas) parengia raštą dėl pavedimo įvykdymo termino pratęsimo, o kai pavedimas išdėstytas Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje ar kitame dokumente ‒ atitinkamo Vyriausybės ar Ministro Pirmininko teisės akto ar kito dokumento pakeitimo projektą, jį suderina reglamento nustatyta tvarka ir pateikia Vyriausybei.

44. Jeigu pavedime pirmąja institucija nurodyta ministerija, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia ministerijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti. Jeigu pavedime ministerija nurodyta ne pirmąja vykdančiąja institucija, ministerijos administracijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti, pagrindinės pavedimą vykdančios institucijos reikalavimu turi parengti medžiagą ar atitinkamus pasiūlymus.

45. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jeigu pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti, tačiau pavedimo įvykdymo terminas paprastai nepratęsiamas.

46. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir jų vykdymo duomenis apibendrina padalinys, atsakingas už dokumentų valdymą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MINISTRO, VICEMINISTRŲ, MINISTERIJOS KANCLERIO IR KITI PAVEDIMAI

 

47. Pavedimai gali būti duodami ministro įsakymais, rezoliucijomis, viceministrų rezoliucijomis, ministerijos kanclerio potvarkiais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

48. Pavedimus duoti turi teisę:

48.1. ministras – viceministrams, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinių vadovams, visiems kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams;

48.2. viceministrai – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, išskyrus kitus viceministrus ir ministerijos kanclerį, pagal nustatytas veiklos sritis ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams;

48.3. ministerijos kancleris – ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, darbuotojams, ministro pavedimu įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;

48.4. ministerijos administracijos padalinio vadovas – ministerijos administracijos padaliniui priklausantiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

49. Ministro pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai, ministerijos kancleris, ministerijos administracijos padalinių vadovai. Ministro pavedimų įstaigų prie ministerijų vadovams ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų bei įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.

Už Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, taip pat ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimų įvykdymą tinkamai ir laiku pagal kompetenciją atsakingi ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų valstybės tarnautojai, darbuotojai, vadovai, taip pat viceministrai ir ministerijos kancleris.

50. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir kitus skubius pavedimus bei pavedimus, nurodytus Reglamento 43 punkte, bei pavedimus, kurie vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka turi būti vykdomi kitu terminu) turi būti įvykdomas per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos administracijos padalinyje dienos arba nuo tos dienos, kai jį gauna ministerijos administracijos padaliniui nepriskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jeigu pavedime nenurodomas konkretus pavedimo įvykdymo laikas ar teisės aktai nenumato kitų terminų.

Pavedimas parengti teisės akto projektą turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo jo gavimo ministerijos administracijos padalinyje dienos arba nuo dienos, kai jį gauna ministerijos administracijos padaliniui nepriskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte nenurodytas kitas įvykdymo terminas.

51. Jeigu Reglamento 48 punkte nurodytų asmenų pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingo vykdytojo prašymu, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, kiti vykdytojai pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas, pasiūlymus pavedime nurodytam atsakingam vykdytojui.

52. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, pavedime nurodytas atsakingas vykdytojas nedelsdamas apie tai turi pranešti pavedimą davusiam asmeniui, kuris priima sprendimą. Apie pavedimą davusio asmens priimtą sprendimą pavedimą vykdančio ministerijos administracijos padalinio vadovas taip pat informuoja Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriaus valstybės tarnautojus ar darbuotojus, atliekančius dokumentų valdymo funkcijas, kurie daro žymą DVS dėl pavedimo vykdymo pratęsimo.

53. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės (pasiektas rezultatas) ir (ar) apie jo įvykdymą pranešta atitinkamiems asmenims arba institucijoms.

 

IV SKYRIUS

ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

54. Ministerija, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą ir kasmetinius Vyriausybės veiklos prioritetus, formuodama valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse, siekdama perkelti ir (ar) įgyvendinti Europos Sąjungos direktyvų ar kitų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas, ir vykdydama Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus, taip pat pagal kompetenciją savo iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei įstatymų, Seimo nutarimų, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų ir rezoliucijų, ministro įsakymų projektus (toliau – teisės aktų projektai).

55. Teisės aktų projektus ir jų lydimąją medžiagą rengia ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją. Rengti teisės aktų projektus ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis, gali pavesti įstaigoms prie ministerijos ar ministrui pavestose valdymo srityse priskirtoms įstaigoms pagal kompetenciją. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ar ministrui pavestose valdymo srityse priskirtos įstaigos rengti atitinkamus teisės aktų projektus gali siūlyti ir savo iniciatyva.

56. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės iš įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų, ministerijos administracijos padalinių ir nepriskirtų ministerijos administracijos padaliniams valstybės tarnautojų, prireikus ‒ ir kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų deleguotų atstovų. Ministerijos administracijos padaliniai, rengiantys teisės aktų projektus, prireikus gali pasitelkti kito ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautoją ar darbuotoją dalyvauti rengiant teisės aktų projektus (suderinus su šio ministerijos administracijos padalinio vadovu).

Ministro sudarytų darbo grupių, taip pat Ministro Pirmininko sudarytų darbo grupių, kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, jei posėdis protokoluojamas, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos ir kita) saugomi už teisės akto projekto rengimą atsakingame ministerijos administracijos padalinyje.

57. Jei priimtam teisės aktui ar atskiroms jo nuostatoms įgyvendinti reikia priimti atitinkamus ministrui pavestos valdymo srities teisės aktus, ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją be atskiro ministro, viceministro pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kanclerio, pagal ministro nustatytas administravimo sritis, pavedimo turi parengti atitinkamų teisės aktų projektus. Už nurodytų teisės aktų projektų parengimą atsakingi atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovai.

Jei atitinkamam teisės aktui įgyvendinti reikiamą teisės aktą pagal kompetenciją turi rengti keli ministerijos administracijos padaliniai, pagal kompetenciją atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovas (vadovai) kreipiasi į ministrą arba viceministrą pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytas administravimo sritis, prašydami paskirti atsakingus rengėjus.

Vyriausybės kanceliarijai elektroniniu paštu ministerijai persiuntus iš Seimo kanceliarijos gautą informacinį pranešimą apie priimtus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus, Teisės skyrius preliminariai įvertinęs persiųstame pranešime nurodytus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus, paskirsto kitiems ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms ir įmonėms, su kurių kompetencija jie susiję, juos įvertinti ir pateikti informaciją, kokie teisės aktų projektai turėtų būti rengiami įgyvendinant įstatymą ar kitą Seimo priimtą teisės aktą, kartu nurodydamas, iki kada ši informacija turi būti pateikta (paprastai ne vėliau kaip per 10 darbo dienas nuo Vyriausybės kanceliarijos elektroniniu paštu persiųsto iš Seimo kanceliarijos gauto informacinio pranešimo apie priimtus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus gavimo dienos).

Teisės skyrius įvertina ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių pateiktą informaciją, ją apibendrina ir parengia atsakymo Vyriausybės kanceliarijai projektą, kurį teikia pasirašyti atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui.

Pateikus atsakymą Vyriausybės kanceliarijai ir jame nurodžius, kokie teisės aktų projektai turėtų būti rengiami įgyvendinant priimtus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus, jo pagrindu ministerijos vadovybė duoda pavedimą atitinkamiems ministerijos administracijos padaliniams ar įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms pagal kompetenciją parengti atitinkamų teisės aktų projektus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

58. Ministerijoje teisės aktų projektai rengiami laikantis Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių ir kitų teisės aktų bei Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo reikalavimų bei bendrinės lietuvių kalbos normų.

Teisės aktų projektuose apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai turi būti įvertinami Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklių patvirtinimo“. Tarptautinių sutarčių rengimą ir sudarymą organizuoja ir koordinuoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentas, kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia reikalingą informaciją, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant sutarčių sudarymą pagal jiems nustatytas funkcijas. Atskiru ministro pavedimu, atsižvelgus į sutarties tikslą, sutarties rengimo ir sudarymo organizavimas gali būti pavestas kitam ministerijos administracijos padaliniui.

60. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika).

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, kai ji rengiama, turi būti įvertinta rengėjų ir atitinkamų ministerijos administracijos padalinių pagal kompetenciją, atsižvelgiant į Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikoje nurodytus vertinimo aspektus.

61. Kai rengiamas Vyriausybei teiktino teisės akto projektas, teisės akto projekto rengėjas kartu su teisės akto projektu parengia Vyriausybės darbo reglamente nurodytus dokumentus.

62. Rengiant teisės akto projektą, perkeliantį ir (ar) įgyvendinantį Europos Sąjungos direktyvas ir kitus Europos Sąjungos teisės aktus, kartu parengiama Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (toliau ‒ Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklės), 7 priede nustatytos formos atitikties lentelė (toliau – atitikties lentelė).

63. Įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų parengtus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus įvertina ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją.

64. Rengiant norminio teisės akto projektą, kuriame numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sritims, kartu parengiama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytos formos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma turi būti pateikiama ministrui kartu su teikiamu jam pasirašyti norminiu teisės akto projektu.

Norminiai teisės aktų projektai, kuriuose numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sritims, turi būti suderinti su už korupcijos prevenciją atsakingu ministerijos valstybės tarnautoju ar darbuotoju.

65. Parengtus teisės aktų projektus projektų rengėjai suderina su tiesioginiais vadovais, taip pat kitų ministerijos administracijos padalinių, kurių valstybės tarnautojai ar darbuotojai dalyvavo rengiant teisės aktų projektus, vadovais, po to su kitais ministerijos administracijos padaliniais ir valstybės tarnautojais ar darbuotojais. Teisės aktų projektai derinami darbo tvarka, prireikus pastabas ir konkrečius pasiūlymus dėl teisės akto projekto (siūlomas formuluotes) pateikiant elektroniniu paštu, įrašant komentarą teisės akto projekte arba kitokia rašytine ar žodine forma (pvz., organizuojant pasitarimus).

66. Teisės aktų projektų rengimą ir derinimą su suinteresuotomis institucijomis organizuoja ir kontroliuoja viceministrai pagal veiklos sritis ar ministerijos kancleris pagal administravimo sritį.

Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami derinti tokiu būdu, kuris užtikrintų atitinkamos informacijos apsaugą (teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimo Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, kitų teisės aktų, kuriuose reglamentuojama įslaptintos informacijos apsauga ir administravimas, (toliau – įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojantys teisės aktai) nustatyta tvarka; teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai ir (ar) teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar asmens duomenų, kurių viešinimas neatitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, teikiami registruotu paštu, prireikus pristatomi per kurjerius, e. pristatymo sistemą arba dokumento gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu, užtikrinant atitinkamos informacijos apsaugą.

67. Įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų įvertinti teisės aktų projektai su pastabomis ir pasiūlymais grąžinami projekto rengėjui tikslinti.

Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų ir pasiūlymų, į kuriuos rengėjai nesutinka atsižvelgti, iškilusiems prieštaravimams pašalinti gali būti organizuojamas pasitarimas (prireikus šis pasitarimas vyksta pas viceministrą ar ministerijos kanclerį, su kurio veiklos ar administravimo sritimi susijęs teisės akto projektas).

68. Ministerijos parengti teisės aktų projektai, teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms, taip pat suderinti su suinteresuotomis institucijomis, teikiami Vyriausybei, turi būti pateikiami Teisės skyriaus vedėjui ar jo funkcijas vykdančiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kad būtų įvertinti, ar atitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo ir kitų teisės aktų projektų rengimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, taip pat valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atliekančiam lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas, kad būtų įvertinti, ar atitinka lietuvių kalbos taisyklių ir Terminų banko įstatymo nustatytus reikalavimus.

Prieš pateikiant ministrui pasirašyti, ministro norminiai įsakymai turi būti pateikti šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytiems asmenims, kad būtų įvertinti, ar atitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus ir lietuvių kalbos reikalavimus. Taip pat šiais aspektais gali būti įvertinti ir ministerijos kanclerio potvarkiai, išskyrus komandiruočių potvarkius.

Teisės aktų projektai, ištaisyti teisės technikos ir lietuvių kalbos požiūriu, grąžinami projekto rengėjui. Kai teisės akto projekte yra neaiškumų, pastabos pateikiamos elektroniniu paštu, įrašant komentarą teisės akto projekte arba kitokia rašytine ar žodine forma.

69. Teisės aktų projektai, kuriuose reglamentuojamas asmens duomenų tvarkymas, turi būti suderinti su duomenų apsaugos pareigūno funkcijas atliekančiu ministerijos valstybės tarnautoju ar darbuotoju.

Teisės aktų projektai, kuriems įgyvendinti reikalingi valstybės biudžeto asignavimai (įskaitant planavimo dokumentų projektus, jei numatomas priemonių finansavimas), turi būti suderinti su Ekonomikos departamentu.

Teisės aktų projektai, perkeliantys ir (ar) įgyvendinantys Europos Sąjungos direktyvas ir kitus Europos Sąjungos teisės aktus, kartu su parengtomis atitikties lentelėmis turi būti suderinti su Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentu.

70. Ministro individualaus pobūdžio įsakymai ir dokumentai personalo klausimais atskiru pavedimu gali būti teikiami Teisės skyriaus vedėjui ar jo funkcijas vykdančiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui ir valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atliekančiam lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas, kad būtų įvertinti, ar atitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus ir lietuvių kalbos reikalavimus.

71. Suderintas teisės akto projektas pateikiamas atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui vizuoti per DVS, o jeigu vizuoti per DVS nėra galimybės, teisės akto projektas teikiamas popierine forma. Viceministras ar ministerijos kancleris, įvertinęs pateiktą teisės akto projektą, vizuoja jį arba pateikia dėl jo pastabas rengėjui, kuris pastabas ir pasiūlymus įvertina ir patikslina teisės akto projektą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ VIZAVIMAS

 

72. Atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui vizuoti teikiamą parengtą teisės akto projektą, kitus Reglamento 61 punkte nurodytus dokumentus vizuoja tiesioginis teisės akto projekto rengėjas, teisės akto projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, kitų ministerijos administracijos padalinių, kurių valstybės tarnautojai ar darbuotojai dalyvavo rengiant teisės akto projektą, vadovai, jų nesant ‒ jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai (darbo grupės parengtą teisės akto projektą – darbo grupės vadovas), taip pat rengiant teisės akto projektą dalyvavęs ministerijos teisininkas ir kalbos tvarkytojas.

Teisės akto projektas, kiti Reglamento 61 punkte nurodyti dokumentai teikiami vizuoti ir vizuojami per DVS, o kai nėra tokios galimybės, teisės akto projektas, kiti Reglamento 61 punkte nurodyti dokumentai atspausdinami ir teikiami vizuoti popierinio dokumento forma. Popierinio dokumento vizą sudaro pareigų pavadinimas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo parašas, vardas ir pavardė, data. Vizuoti galima dedant specialų spaudą ir įrašant trūkstamus rekvizitus ranka arba nurodytus rekvizitus rašant ranka. Jei valstybės tarnautojas ar darbuotojas nepritaria teisės akto projektui ar tam tikrai jo nuostatai, gali būti vizuojama su pastaba, kuri reiškia atskirąją nuomonę.

73. Jei nerengiamas elektroninis dokumentas ar teisės akto projektas, popierinis dokumento variantas reglamento nustatyta tvarka vizuojamas to lapo, kurioje yra pasirašančiojo parašas, kitoje pusėje.

Jeigu rengiamas popierinis dokumento variantas, kurio originalas turi būti išsiųstas, kartu su ministrui, viceministrui ir (ar) ministerijos kancleriui (atsižvelgiant į tai, kas pasirašo ar vizuoja dokumentus) pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir Reglamento nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius, kurio skaitmeninė kopija lieka DVS ir byloje pagal patvirtintą dokumentacijos planą.

74. Ministerijos parengtas teisės akto projektas, teikiamas išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti, taip pat teikiamas Vyriausybei teisės akto projektas ir projekto lydimieji dokumentai turi būti vizuoti ar pasirašyti Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

75. Ministro įsakymai (išskyrus individualaus pobūdžio įsakymus), teikiamo teisės akto projekto išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti ir teikiamo Vyriausybei teisės akto projekto ir jo lyginamojo varianto antrieji egzemplioriai, liekantys ministerijoje, turi būti vizuoti:

75.1. teisės akto projekto tiesioginio rengėjo;

75.2. projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo tiesioginio vadovo (skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo) ir departamento direktoriaus ar skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo;

75.3. asmens, atliekančio lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas;

75.4. jeigu projektas yra susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovo;

75.5. Teisės ir administravimo departamento direktoriaus ir (ar) Teisės skyriaus vedėjo ar jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo;

75.6. viceministro pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kanclerio pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

76. Dokumentai susiję su finansine ir ūkine veikla turi būti vizuoti Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjo ir (ar) Ekonomikos departamento direktoriaus ir (ar) atitinkamo Ekonomikos departamento skyriaus vedėjo.

77. Dokumentai, susiję su strategine veikla, veiklos programų projektai turi būti vizuojami Strateginių programų skyriaus vedėjo ar jo deleguoto valstybės tarnautojo, darbuotojo.

78. Dokumentus personalo klausimais rengia Personalo skyrius. Juos vizuoja Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Personalo skyriaus vedėjas, jo tiesioginis vadovas, ministerijos kancleris. Kiti valstybės tarnautojai dokumentus personalo klausimais vizuoja ministro ar ministerijos kanclerio pavedimu.

79. Dokumentai ar teisės aktų projektai, susiję su asmens duomenų apsauga, turi būti vizuojami duomenų apsaugos pareigūno funkcijas atliekančio ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

80. Ministro individualaus pobūdžio įsakymus vizuoja įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, departamento direktorius, ministerijos kancleris, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis.

Ministro pasirašomas sutartis ir susitarimus, įgaliojimus vizuoja šio punkto pirmoje pastraipoje nurodyti asmenys ir Teisės ir administravimo departamento direktorius ir (ar) Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Ministerijos procesinius ir kitus dokumentus ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijoms ir teismams vizuoja atsakingo vykdytojo nuožiūra nurodyti ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, su kuriais buvo rengiami ir (ar) derinami procesiniai ir kiti dokumentai ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijoms ar teismams.

81. Ministerijos kanclerio potvarkį, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti, vizuoja potvarkio projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, departamento direktorius.

Ministerijos kanclerio pasirašomas sutartis vizuoja valstybės tarnautojas, atlikęs atitinkamą viešąjį pirkimą ar už viešuosius pirkimus atsakingas valstybės tarnautojas, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Teisės ir administravimo departamento direktorius ir (ar) Teisės skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Sutartys, sudaromos įgyvendinant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnio reikalavimą pirkti iš centrinės perkančiosios organizacijos, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti vizuojamos valstybės tarnautojo, atlikusio atitinkamą viešąjį pirkimą ar už viešuosius pirkimus atsakingo valstybės tarnautojo, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjo ar jo deleguoto valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

Lėšų naudojimo sutartis, sudaromas pagal ministro tvirtinamą Lėšų naudojimo sutarties formą, ir finansavimo sutartis, sudaromas pagal ministro tvirtinamą Švietimo ir sporto srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašą, prieš ministerijos kancleriui pasirašant vizuoja valstybės tarnautojas ar darbuotojas, rengęs sutartį, jo tiesioginis vadovas, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ar jo deleguotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Ekonomikos departamento atitinkamo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Lėšų naudojimo sutarties ar finansavimo sutarties projektas gali būti, o rengiant srautą atitinkamų sutarčių – vienas egzempliorius, kurio pagrindu daromos visos sutartys – turi būti, teikiamas Teisės skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo teisiniam vertinimui.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

 

82. Prireikus ministras gali nustatyti kitokią dokumentų vizavimo tvarką.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS PARENGTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

83. Ministerijos parengtas teisės akto projektas ir projekto lydimieji dokumentai išvadoms gauti teikiami Vyriausybės darbo reglamente nurodytoms suinteresuotoms institucijoms.

84. Teisės aktų projektai (išskyrus projektus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektus) ir su jais susiję lydimieji dokumentai išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti teikiami per Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinę sistemą (toliau – TAIS), kur pastabas ir pasiūlymus gali teikti visi suinteresuoti asmenys (piliečiai, užsieniečiai, asociacijos, įmonės, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kitos organizacijos, šių asmenų grupės).

Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms tokiu būdu, kuris užtikrintų atitinkamos informacijos apsaugą (teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai teikiami suinteresuotoms institucijoms įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka; teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai ir (ar) teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar asmens duomenų, kurių viešinimas neatitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų (toliau – neviešinami asmens duomenys), teikiami suinteresuotoms institucijoms registruotu paštu, prireikus pristatomi per kurjerius, e. pristatymo sistemą arba dokumento gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu (toliau – būdas, užtikrinantis atitinkamos informacijos apsaugą).

85. Ministerijos administracijos padalinių vadovai informuoja Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrių apie skiriamą valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už teisės aktų projektų ir lydimosios medžiagos skelbimą TAIS. Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius šiuos asmenis užregistruoja TAIS sistemoje, kurie suteikia nurodytam asmeniui prisijungimo prie TAIS kodus.

86. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus ir jų lydimąją medžiagą TAIS Projektų registravimo posistemyje paprastai skelbia projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už teisės aktų projektų ir lydimosios medžiagos skelbimą TAIS Projektų registravimo posistemyje.

87. Ministerijos parengti įstatymų ir kitų teisės aktų projektai, skelbiant juos TAIS, taip pat skelbiami ministerijos interneto svetainėje Teisėkūros taisyklių ir Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

MINISTERIJOS PARENGTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS VYRIAUSYBEI

 

88. Teisės aktų projektai Vyriausybei teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka per TAIS (išskyrus teisės aktų, kuriuose yra valstybės ir tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektus ir teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar neviešinamų asmens duomenų, projektus).

Teisės aktų, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, projektai, teisės taikymo aktų, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos, projektai ir (ar) teisės aktų projektų lydimieji dokumentai, kuriuose yra komercinę paslaptį sudarančios informacijos ar neviešinamų asmens duomenų, teikiami Vyriausybei būdu, užtikrinančiu atitinkamos informacijos apsaugą.

89. Ministerijos teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, turi būti pasirašytas ministro (nesant ministro – jį pavaduojančio ministro). Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai turi būti vizuoti ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro) ir rengiant teisės akto projektą dalyvavusio ministerijos teisininko ir kalbos tvarkytojo.

90. Jeigu dėl ministerijos Vyriausybei pateikto teisės akto projekto pareiškiama pastabų ir pasiūlymų ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime ar Vyriausybės pasitarime ir jas šio pasitarimo sprendimu ministerijai pavedama įvertinti, projektą rengęs ministerijos administracijos padalinys, įstaiga prie ministerijos ir (ar) kita ministrui pavestose valdymo srityse veikianti įstaiga ar įmonė organizuoja šių pastabų ir pasiūlymų įvertinimą ir teisės akto projektą patikslina.

 

V SKYRIUS

MINISTERIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

91. Už ministerijos veiklos dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius. Ministerijoje dokumentai įforminami ir rengiami bei tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, ir kitais šią veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.

92. Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, su žyma „visiškai slaptai“, „slaptai“, „konfidencialiai“, „riboto naudojimo“ rengiami ir naudojami, registruojami ir apskaitomi vadovaujantis valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reguliuojančiais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos administravimą.

93. Ministerijoje gauti dokumentai saugomi, dokumentai rengiami, kontroliuojami Dokumentų valdymo sistemoje, kuri veikia pagal Dokumentų valdymo sistemos nuostatus, kurie patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. V-826 „Dėl Dokumentų valdymo sistemos nuostatų patvirtinimo“.

94. Visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu adresatas tokį raštą laiko tarnybiniu, jį kartu su voku grąžina Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriui registruoti.

Taip pat neatplėšiami vokai, skirti ministerijų komisijoms (darbo grupėms) su užrašu „neatplėšti iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio“ arba „konkursui“, kai tai susiję su teisės aktų reikalavimu užtikrinti voke esančios informacijos konfidencialumą ir slaptumą bent iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio pradžios. Tokie vokai antspauduojami registravimo spaudu ir perduodami atitinkamos ministerijos komisijos (darbo grupės) sekretoriaus funkcijas vykdančiam ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris užtikrina gautų dokumentų ir juose esančios informacijos saugumą ir registravimą atitinkamame ministerijos ar ministerijos administracijos padalinio dokumentų žurnale (registre).

Gauti popieriniai dokumentai skenuojami ir registruojami DVS ir po rezoliucijos suteikimo perduodami atsakingam vykdytojui.

Elektroniniu paštu, per E-pristatymą, bendruoju ministerijos elektroninio pašto adresu smmin@smm.lt gauti dokumentai registruojami DVS. Kitu ministerijos elektroninio pašto adresu gauti raštai gali būti registruojami DVS, jeigu ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, į kurio elektroninio pašto dėžutę buvo atsiųstas raštas, pagal kompetenciją negali atsakyti tą pačią darbo dieną.

Gauti popierinių ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijų ir teismo proceso bylų dokumentai antspauduojami registracijos spaudu, kuriame nurodoma jų gavimo data, ir nedelsiant perduodami Teisės skyriui.

Teismo bylų procesiniai dokumentai gali būti rengiami popieriniai, jei byla nėra elektroninė arba, jei byla yra elektroninė, teismo bylų procesiniai dokumentai gaunami, rengiami ir (ar) siunčiami per Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalą e-teismas.lt. Teismui parengti procesiniai dokumentai registruojami Teisės skyriaus registre.

95. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami DVS. Gauti neregistruotini dokumentai atiduodami pagal paskirtį, uždėjus registracijos spaudą ir pažymėjus tik gauto dokumento gavimo datą. Neregistruojami gaunami reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.

96. Gauti raštai Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriuje yra tikrinami, ar jie atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar atsiųsti visi rašte nurodyti priedai. Jei trūksta priedų, apie tai nedelsiant informuojamas siuntėjas.

97. Gautus registruotinus dokumentus registruoja DVS Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius. Fiksuojama dokumento gavimo data, registracijos numeris, siuntėjas, dokumento antraštė, siunčiamo dokumento data bei vykdymo terminas.

Užregistruotuose dokumentuose, išskyrus 41 punkte nurodytus atvejus ir dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjo paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas perduoda pagal kompetenciją ministerijos administracijos padaliniui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, nepriskirtam ministerijos administracijos padaliniui, vykdyti.

Reglamento 41 punkte nurodytais atvejais, taip pat dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Prezidentūros, taip pat atskirais atvejais, įvertinęs dokumento užduočių problemiškumą, Teisės ir administravimo departamento Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas perduoda dokumentą ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui įrašyti rezoliuciją.

Valstybės tarnautojams ar darbuotojams, nepriskirtiems kitiems ministerijos administracijos padaliniams, gauti dokumentai vykdyti perduodami ir rezoliucijos rašomos bendra tvarka.

Rezoliucijoje nurodomas atsakingas vykdytojas, gali būti nurodyti ir kiti vykdytojai bei kopijų gavėjai. Pirminę rezoliuciją rašantis asmuo turi teisę nustatyti kitą dokumento įvykdymo terminą. Rezoliucijoje, jei ją rašo ministras, viceministras, ministerijos kancleris, taip pat gali būti trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip spręsti dokumente keliamus klausimus.

Informacinio pobūdžio dokumentai, adresuoti konkrečiam ministerijos administracijos padaliniui, DVS perduodami vykdytojui bei jo tiesioginiam vadovui.

Jeigu turi būti parengtas ministerijos atsakymas, dokumentas rengiamas naudojantis DVS galimybėmis, kitomis kompiuterinėmis priemonėmis.

Siunčiamas dokumentas rengiamas ministerijos ar ministerijos administracijos padalinio blanke, įkeliamas į DVS priskiriant prie atitinkamos bylos bei registro pagal Ministerijos dokumentacijos planą. Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakymas į gautą dokumentą, jis susiejamas su dokumentu, į kurį atsakoma ir perduodamas vizuoti.

Dokumentas vizuojamas pagal dokumento rengėjo nurodytą vizuotojų seką. Jeigu dokumentą vizavo visi nurodyti asmenys, jis pateikiamas pasirašymui.

Elektroniniai dokumentai pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu. Popierinis dokumentas pasirašomas rašytinai.

Pasirašyti dokumentai perduodami DVS Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyriui registruoti.

Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius prieš registruodamas dokumentą patikrina, ar dokumentas įformintas tinkamai (registras, bylos numeris ir kt.). Jeigu registruojamas popierinis dokumentas, jis įkeliamas į DVS, nuskenuojamas antrasis egzempliorius su vizomis, o originalas išsiunčiamas adresatui.

Visi ministerijoje rengti dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, paštu arba per e-pristatymo sistemą. Jeigu siunčiama elektroniniu paštu arba per e-pristatymo sistemą, popierinio dokumento originalas nesiunčiamas.

Už individualaus pobūdžio ministro įsakymų ir ministerijos kanclerio potvarkių išsiuntimą adresatui atsako įsakymą ar potvarkį rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

 

98. Ministerijoje rengiami dokumentai, išskyrus dokumentus personalo valdymo klausimais, registruojami atsakingų už dokumentų valdymą valstybės tarnautojų ar darbuotojų DVS jų pasirašymo dieną (bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną). Parengtus dokumentus personalo valdymo klausimais Personalo skyrius registruoja DVS.

99. Visi ministerijos dokumentai registruojami pagal ministro patvirtintą dokumentacijos planą.

 

VI SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS IR REPREZENTACINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

100. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais, ministerijos kancleriu organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentas. Kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia informaciją Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant susitikimus pagal jiems nustatytas funkcijas.

Prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė, susijusi su susitikimu, ir kita medžiaga pateikiama ministrui (viceministrams, ministerijos kancleriui), jeigu ministras nenustato kitaip.

101. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

102. Išlaidų, susijusių su vizitais ir tarnybinėmis komandiruotėmis į užsienį, taip pat su oficialių delegacijų ir svečių iš užsienio priėmimu ir reprezentacinių išlaidų panaudojimo klausimus sprendžia ministerijos vadovybė. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ministerijai reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimui, užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusių asmenų sveikinimui jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

103. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu rūpinasi vienas iš politinio (asmeninio) pasitikėjimo ministro patarėjų (toliau – ministro atstovas ryšiams su visuomene) ir Komunikacijos skyrius.

104. Ministro atstovas ryšiams su visuomene ir Komunikacijos skyrius prireikus kartu su kitų ministerijos administracijos padalinių vadovais bei valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją žiniasklaidai ir visuomenei, komentuodami su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodami apie ministerijos vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat žiniasklaidai rengia pranešimus aktualiais klausimais. Žiniasklaidai platinamus pranešimus apie ministerijos sprendimus pasirašo Komunikacijos skyrius suderinęs su ministru, viceministru, ministerijos kancleriu ar ministro atstovu ryšiams su visuomene. Komunikacijos skyrius taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją žiniasklaidoje ir teikia ją ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

105. Ministro atstovo ryšiams su visuomene ir Komunikacijos skyriaus išplatinti pranešimai ir kita informacija žiniasklaidai ir visuomenei turi atspindėti oficialią ministerijos poziciją.

106. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

107. Visa oficiali informacija, susijusi su ministerijos veikla, skelbiama ministerijos interneto tinklalapyje adresu http://www.smm.lt.

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

108. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir Piliečių chartijoje nustatytais asmenų aptarnavimo principais. Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šiame punkte nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

 

IX SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

109. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos kanclerio, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos ir ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

110. Ministerijos valstybės tarnautojų (išskyrus ministerijos kanclerio), darbuotojų, įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, vadovų tarnybinių komandiruočių klausimus sprendžia ministras ar jo įgaliotas ministerijos kancleris. Ministerijos kanclerio tarnybinių komandiruočių klausimą sprendžia ministras.

111. Kai į tarnybinę komandiruotę siunčiamas ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, vadovai, neturintys pavaduotojo, įsakyme (potvarkyje) dėl komandiruotės nurodomas išvykstantį į komandiruotę vadovą pavaduojantis asmuo.

112. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, per 3 darbo dienas atsiskaito už pavedimo ar užduoties atlikimą ministerijos administracijos padalinio vadovui; ministerijos administracijos padalinių vadovai – ministerijos kancleriui arba ministrui; viceministrai, ministerijos kancleris – ministrui. Buhalterinės apskaitos skyriui komandiruoti asmenys per 3 darbo dienas pateikia avansinę apyskaitą su pateisinamaisiais dokumentais.

Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą.

Tarnybinių komandiruočių užsienyje dalykinės ataskaitos per 5 darbo dienas pateikiamos ir saugomos DVS.

113. Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų vykimą į užsienį organizuoja ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentas.

114. Apie ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio numatytus oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių) Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos departamentas informuoja teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

115. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas, atostogos dėl dalyvavimo Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių, Lietuvos arba bendrai finansuojamuose paramos teikimo ir (arba) Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo projektuose ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Kasmetinės, tikslinės, pailgintos ir papildomos atostogos ministerijos darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.

116. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų kasmetinių atostogų suteikimo eilę nustato ministras. Kasmetinės atostogos kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos ir įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, vadovams, suteikiamos pagal ministro arba esant jo įgaliojimui ministerijos kanclerio patvirtintą kasmetinių atostogų suteikimo eilę.

117. Atostogų prašymai, pakeitimai, atšaukimai pildomi ir registruojami DVS. Kasmetinių atostogų eilės pakeitimai galimi šalims susitarus.

118. Ministerijos administracijos padalinių vadovų atostogų metu jų funkcijas atlieka atitinkamai kasmetinių atostogų suteikimo eilėje, ar ministro įsakyme, ar ministerijos kanclerio potvarkyje nurodytas kitas valstybės tarnautojas arba darbuotojas.

119. Ministerijos administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti savo vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duotų pavedimų vykdymo tęstinumą jų atostogų metu.

 

XI SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

120. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

121. Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

122. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, už ministerijai padarytą žalą – atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

123. Ministerijos darbuotojai už darbo pareigų pažeidimus gali būti traukiami atsakomybėn, o už ministerijai padarytą žalą – Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

124. Įstatymų nustatytais atvejais ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS KANCLERIUI, MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

125. Keičiantis ministrui reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

126. Keičiantis viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami pagal ministro nustatytos formos reikalų perdavimo aktą.

127. Keičiantis viceministrui, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos kanclerio, ministerijos administracijos padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui, ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų, ministerijos administracijos padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, o padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui.

128. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsako, atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovui, atsiskaitymo lapeliai tvirtinami DVS.

Ministerijos administracijos padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją(-us) ar darbuotoją(-us), atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

129. Keičiantis valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo akte nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.

130. Reikalų perdavimo aktą tvirtina:

130.1. keičiantis viceministrui ar ministerijos kancleriui – ministras;

130.2. keičiantis kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams – ministerijos kancleris ar įgaliotas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal jiems priskirtą administravimo sritį.

 

XIV SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

131. Už ministerijos antspaudo su Lietuvos valstybės herbu saugojimą ir jo naudojimą atsako ministerijos kancleris. Kai ministerijos kanclerio nėra, ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

132. Antspaudas saugojamas ir naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

133. Ministerijos archyvą tvarko ministerijos Informacinių sistemų ir asmenų aptarnavimo skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO NAUDOJIMAS

 

134. Ministerijos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir ministro nustatyta tvarka.

 

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-182, 2021-02-04, paskelbta TAR 2021-02-04, i. k. 2021-02205

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. V-1950 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamento patvirtinimo” pakeitimo