Sprendimas netenka galios 2021-09-17:

Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-165, 2021-09-16, paskelbta TAR 2021-09-16, i. k. 2021-19512

Dėl Pagėgių savivaldybei skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2020-11-07 iki 2021-09-16

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-11-07, i. k. 2018-17993

 

Pagėgių savivaldybės taryba

 

Sprendimas

DĖL SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ PAGĖGIŲ SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 6 d. Nr. T-142

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Pagėgių savivaldybei,  apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T-63 „Dėl Pagėgių savivaldybės švietimo įstaigų mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Virginijus Komskis

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 6 d.

sprendimu Nr. T-142

 

SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ PAGĖGIŲ SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Pagėgių savivaldybės ugdymo reikmėms tenkinti, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja savivaldybei skirtų specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų ugdymo reikmėms tenkinti paskirstymą savivaldybės švietimo įstaigoms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei  psichologinę pagalbą mokiniui teikiančiai įstaigai, ir tų lėšų panaudojimą (toliau- švietimo įstaigos).

2. Aprašo tikslas – stiprinti įstaigų finansinį savarankiškumą, finansavimo skaidrumą, optimalų, efektyvų ir ekonomišką asignavimų paskirstymą ir panaudojimą.

3. Specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų suma, skirta savivaldybei , apskaičiuojama remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 patvirtintu Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu (toliau – Mokymo lėšų aprašas).

 

 

II SKYRIUS

SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ MOKYMO REIKMĖMS TENKINTI, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

4. Savivaldybei skiriamą mokymo lėšų dalį sudaro:

4.1. lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

4.2. lėšos kitoms ugdymo reikmėms.

5. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti, sudaro 2,4 procentus, apskaičiuotų nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos. Šios lėšos paskirstomos ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančioms mokykloms:

Punkto pakeitimai:

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

5.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

 

5.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti ( tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą, suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi finansiškai pagrįstą raštą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

 

5.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

 

5.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi, motyvuotą ir finansiškai pagrįstą raštą.

6. Skirtas pagal Aprašo 5 punktą lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti, ugdymo priemonėms ir paslaugoms įsigyti.

7. Mokymo lėšos kitoms ugdymo reikmėms skiriamos:

7.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

7.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą

teikiančiose įstaigose vykdyti;

7.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

7.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

7.5. Skaitmeninio ugdymo plėtrai: švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti, taip pat mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijai tobulinti pagal skaitmeninio raštingumo programas, atitinkančias švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T-203, 2020-11-05, paskelbta TAR 2020-11-06, i. k. 2020-23349

 

8. Ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos joms skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšas naudoja:

8.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti. Ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių ir etatų skaičius nustatomas pagal vaikų skaičių įstaigoje einamųjų metų rugsėjo 1 d., atsižvelgiant į bendrą savivaldybei priklausančią lėšų sumą, skirtą ugdymo procesui organizuoti ir valdyti.

8.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai.

9. Tvarkos aprašo 7.2. papunktyje lėšos skiriamos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginėms psichologinėms pagalbos paslaugoms:

9.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, mokytojo padėjėjų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

9.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

9.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, teikiančiai specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos paslaugas Savivaldybės ugdymo įstaigų vaikams ir mokiniams apmokėti.

10. Aprašo 7.3. papunktyje nurodytos lėšas mokymosi pasiekimų patikrinimams  organizuoti ir vykdyti, skiriamos vadovaujantis patvirtintais įkainiais už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą.

11. Aprašo 7.2 ir 7.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, įstaigoms skirti nemažiau 100 procentų lėšų , apskaičiavus pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr.679, 1 priede nurodytus ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Aprašo 7.4 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšos apskaičiuotos atsižvelgiant į mokinių  besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas skaičių  ir paskirstomos atsižvelgiant į šių mokinių , besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas skaičių, nurodytą Mokinių registre. Aprašo 7.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, skirti ne mažiau kaip 8 procentus lėšų, apskaičiuotų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr.679, 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Rekomenduojama skirti mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos kintamajai daliai. Likusioms pagal 7.1 ir 7.3 papunkčiuose nurodytoms  ugdymo reikmėms finansuoti , lėšas skirti pagal poreikį.  

Punkto pakeitimai:

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokymo lėšų naudojimo rekomendacijas ir pagal asignavimų valdytojų patvirtintas išlaidų sąmatas.

Skaitmeninio ugdymo plėtrai skirti ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytą atitinkamą ugdymo reikmių koeficientą ir faktinį mokinių skaičių, iš jų informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti gali būti skiriama ne daugiau kaip 30 procentų lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-203, 2020-11-05, paskelbta TAR 2020-11-06, i. k. 2020-23349

 

13. Mokymo lėšos, skirtos ugdymo reikmėms tenkinti, gali būti perskirstomos po Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos lėšų perskirstymo, atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių ir klasių komplektų skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d..

14. Nepanaudotas per metus mokymo lėšas švietimo įstaigos grąžina į Pagėgių savivaldybės biudžeto sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d., Finansų skyrius – į valstybės biudžeto sąskaitą iki kitų metų sausio 10 d.

15. Už mokymo lėšų panaudojimą valstybinėms institucijoms atsiskaitoma galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Švietimo įstaigos vadovas atsako už:

16.1.paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

16.2. teisingą lėšų apskaitą ir atskaitomybės pateikimą laiku.

17. Mokymo lėšų panaudojimo ir finansinės atskaitomybės kontrolę vykdo Pagėgių  savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

______________________________________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-45, 2019-03-26, paskelbta TAR 2019-03-27, i. k. 2019-04704

Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. T-142 "Dėl specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Pagėgių savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-203, 2020-11-05, paskelbta TAR 2020-11-06, i. k. 2020-23349

Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. T-142 "Dėl Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Pagėgių savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo