Suvestinė redakcija nuo 2019-01-01 iki 2023-07-07

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-12-11, i. k. 2017-19873

 

KLAIPĖDOS MIESTO APYLINKĖS TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLAIPĖDOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. gruodžio 7 d. Nr. 1V-247

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos teismų reorganizavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu:

1. T v i r t i n u   naujos redakcijos Klaipėdos apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai) (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u   Olgą Sadovskają, teismo pirmininko padėjėją ryšiams su žiniasklaida ir visuomene:

2.1. Nuostatus paskelbti teismo interneto svetainėje;

2.2. su Nuostatais supažindinti teismo darbuotojus paskelbiant teismo vidiniame tinklapyje.

3. Nustatau, kad įsakymas įsigalioja nuo 2018 m. sausio 1 d.

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                                 Svajūnas Bliudsukis

 


 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto apylinkės teismo pirmininko

2017 m. gruodžio 7 d. įsakymo Nr. 1V-247

 

KLAIPĖDOS APYLINKĖS TEISMO

NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Klaipėdos apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja darbo organizavimą.

2. Klaipėdos apylinkės teismas (toliau – Teismo) yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu bylose priimtais sprendimais.

3. Teismas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, taip pat jų prejudiciniais sprendimais Europos Sąjungos teisės aktų aiškinimo ir galiojimo klausimais, Administravimo teismuose nuostatais bei kitais teisės aktais.

4. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą.

5. Teismo pavadinimas – Klaipėdos apylinkės teismas. Teismas registruotas Juridinių asmenų registre; juridinio asmens kodas 191443889. Klaipėdos apylinkės teismo buveinė – S. Daukanto g. 8, Klaipėda, LT-92129 Lietuvos Respublika.

6. Klaipėdos apylinkės teismas susideda iš:

6.1. Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos miesto rūmų – S. Daukanto g. 8, Klaipėda, LT-92129 Lietuvos Respublika;

6.2. Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rajono rūmų – Klaipėdos g. 1, Gargždai, Klaipėdos rajonas, LT-96130 Lietuvos Respublika.

7. Vieša informacija apie Teismo veiklą skelbiama interneto tinklapyje adresu http://www.klat.lt.

8. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

9. Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.

 

II. TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

10. Teismo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas ir veiklos teritorija nustatoma įstatymu.

11. Teismo teisėjų skaičių nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

12. Klaipėdos apylinkės teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos civilinės ir baudžiamosios bylos, Teismo kompetencijai įstatymu priskirtos administracinių nusižengimų bylos. Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.

13. Teismas yra pirmoji instancija:

13.1. civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.2. baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.3. administracinių nusižengimų byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.4. byloms, susijusioms su sprendimų, nuosprendžių ir nutarimų administracinių nusižengimų bylose vykdymu.

14. Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų bei kitų asmenų.

15. Teisėjai, vykdydami teisingumą:

15.1. yra nepriklausomi nuo proceso dalyvių, Teismo administracijos, kitų teisėjų, valstybės valdžios institucijų, pareigūnų bei kitų asmenų. Jiems negali būti daromas joks politinis, ekonominis, psichologinis, socialinis spaudimas ar kitoks neteisėtas poveikis, kuris galėtų turėti įtakos jų sprendimams;

15.2. veikia nešališkai ir klauso tik įstatymų. Niekas neturi teisės reikalauti, kad teisėjas atsiskaitytų dėl konkrečioje byloje priimto sprendimo.

 

III. TEISMO TEISĖS

 

16. Teismas turi šias teises:

16.1. gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

16.2. nagrinėti nustatyta tvarka pagal kompetenciją juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;

16.3. bendradarbiauti su Lietuvos, Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;

16.4. kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV. TEISMO VALDYMAS, STRUKTŪRA IR PERSONALAS

 

17. Teismą sudaro – teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai, teisėjai, teismo pirmininko patarėjas, teismo pirmininko padėjėjas ryšiams su žiniasklaida ir visuomene, vyriausiasis specialistas (teismo psichologas), teisėjo padėjėjai, teismo administracijos sekretorius, Teismo administracija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-120, 2018-05-24, paskelbta TAR 2018-05-25, i. k. 2018-08351

Nr. 1V-210, 2018-10-29, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17279

Nr. 1V-232, 2018-11-30, paskelbta TAR 2018-11-30, i. k. 2018-19463

 

18. Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra Klaipėdos apylinkės teismo pirmininkas (toliau – teismo pirmininkas), kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

19. Teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai vadovauja Teismo organizaciniam darbui, įgyvendina teisės aktuose numatytas Teismo vidinio administravimo funkcijas.

20. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, išskyrus administravimo funkcijas, pavestas šiais Nuostatais teismo pirmininko pavaduotojams.

21. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina tokia tvarka:

21.1. didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turintis teismo pirmininko pavaduotojas;

21.2. kai nėra didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turinčio teismo pirmininko pavaduotojo – kitas teismo pirmininko pavaduotojas;

21.3. kai nėra abiejų teismo pirmininko pavaduotojų – didžiausią darbo stažą Teisme turintis teisėjas.

22. Teismo administraciją sudaro teismo kancleris, Teismo kanclerio tarnyba, Teismo raštinės skyrius, Finansų ir apskaitos skyrius, Archyvo skyrius, Ūkio skyrius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-120, 2018-05-24, paskelbta TAR 2018-05-25, i. k. 2018-08351

Nr. 1V-210, 2018-10-29, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17279

Nr. 1V-232, 2018-11-30, paskelbta TAR 2018-11-30, i. k. 2018-19463

 

23. Teismo administracijai vadovauja teismo kancleris – karjeros valstybės tarnautojas – pavaldus teismo pirmininkui.

24. Teismo struktūriniams padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo struktūrinio padalinio vedėjas.

25. Teismo struktūrinių padalinių, Teismo darbuotojų ir tarnautojų veiklos funkcijas reglamentuoja atitinkamų Teismo struktūrinių padalinių nuostatai bei Teismo darbuotojų ir tarnautojų pareigybių aprašymai.

26. Teismo pirmininkas organizuoja administravimą teisme:

26.1. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

26.2. kontroliuoja, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;

26.3. nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti;

26.4. vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais Administravimo teismuose nuostatais, organizuoja ir kontroliuoja Teismo ir teisėjų administracinę veiklą;

26.5. kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų;

26.6. tvirtina Teismo vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;

26.7. vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

26.8. priima Teismo veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo organizacine, teismo pirmininko pavaduotojų, teisėjų ir jam pavaldžių Teismo valstybės tarnautojų veikla;

26.9. tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;

26.10. šalina nustatytus Teismo darbo ir veiklos trūkumus;

26.11. atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;

26.12. tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas;

26.13. kontroliuoja Teismui skirtus asignavimus ir patikėtą turtą;

26.14. atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

27. Klaipėdos apylinkės teismo pirmininko pavaduotojas baudžiamosioms byloms:

27.1. vykdo baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas nagrinėjančių teisėjų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūrą;

27.2. analizuoja baudžiamųjų ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo kokybę, proceso operatyvumą, šias bylas nagrinėjančių teisėjų darbo krūvius, teikia metodinius patarimus teismų praktikos vienodinimo klausimais ir imasi priemonių siekiant pagerinti minėtus rodiklius bei užtikrinti teisėjų darbo krūvio tolygumą;

27.3. skirsto teisėjams nagrinėti baudžiamąsias bylas, teikimus, prašymus, skundus, nagrinėtinus baudžiamojo proceso tvarka, taip pat administracinių nusižengimų bylas bei su jomis susijusius prašymus, teikimus, skundus;

27.4. atsako už teisėjų budėjimo grafikų sudarymą ir derina jų pakeitimus;

27.5. kaip komisijų pirmininkas ar narys dalyvauja administracinės veiklos priežiūros patikrinimuose, konkursuose, Teismo komisijų darbe;

27.6. ruošia duomenis apie baudžiamųjų ir administracinių nusižengimų bylų, kurių nagrinėjimas teisme gruodžio 31 d. duomenimis užsitęsė ilgiau kaip metus, užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežastis;

27.7. kuruoja Baudžiamųjų bylų raštinės ir Administracinių nusižengimų bylų raštinės teisminių bylų (dokumentų) valdymo veiklą;

27.8. kontroliuoja baudžiamųjų ir administracinių nusižengimų bylų procesinių dokumentų, įvykių registravimą LITEKO sistemoje (registravimo faktą ir terminų laikymąsi), nuasmeninimą ir naudojantis procesinių terminų kontrolės moduliu užtikrina tinkamą bei savalaikį duomenų į informacinę sistemą LITEKO suvedimą;

27.9. organizuoja teisėjų pasitarimus kuruojamoje veiklos srityje kylantiems klausimams aptarti;

27.10. teikia atsakymus į raštus (prašymus, paklausimus ir kt.) dėl klausimų, susijusių su kuruojamoje srityje esančiais dokumentais ir / ar bylomis ir jų tvarkymu;

27.11. atlieka teismo pirmininko pavaduotojo civilinėms byloms funkcijas, kai šio pavaduotojo nėra.

28. Teismo pirmininko pavaduotojas civilinėms byloms:

28.1. vykdo civilines bylas nagrinėjančių teisėjų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūrą;

28.2. analizuoja civilinių bylų nagrinėjimo kokybę, proceso operatyvumą, šias bylas nagrinėjančių teisėjų darbo krūvius, teikia metodinius patarimus teismų praktikos vienodinimo klausimais ir imasi priemonių siekiant pagerinti minėtus rodiklius bei užtikrinti teisėjų darbo krūvio tolygumą;

28.3. skirsto teisėjams nagrinėti civilines bylas, prašymus, skundus, nagrinėtinus civilinio proceso tvarka;

28.4. kaip komisijų pirmininkas ar narys dalyvauja administracinės veiklos priežiūros patikrinimuose, konkursuose, Teismo komisijų darbe;

28.5. ruošia duomenis apie civilinių bylų, kurių nagrinėjimas teisme gruodžio 31 d. duomenimis užsitęsė ilgiau kaip metus, užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežastis;

28.6. kuruoja Civilinių bylų raštinės teisminių bylų (dokumentų) valdymo veiklą;

28.7. kontroliuoja civilinių bylų procesinių dokumentų, įvykių registravimą LITEKO sistemoje (registravimo faktą ir terminų laikymąsi), nuasmeninimą ir naudojantis procesinių terminų kontrolės moduliu užtikrina tinkamą bei savalaikį duomenų į informacinę sistemą LITEKO suvedimą;

28.8. organizuoja teisėjų pasitarimus kuruojamoje veiklos srityje kylantiems klausimams aptarti;

28.9. teikia atsakymus į raštus (prašymus, paklausimus ir kt.) dėl klausimų, susijusių su kuruojamoje srityje esančiais dokumentais ir / ar bylomis ir jų tvarkymu;

28.10. atlieka Teismo pirmininko pavaduotojo baudžiamosioms byloms funkcijas, kai šio pavaduotojo nėra.

29. Teismo kancleris:

29.1. organizuoja ir koordinuoja teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

29.2. organizuoja ir užtikrina Teismo materialinį techninį aprūpinimą pagal patvirtintą išlaidų sąmatą;

29.3. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

29.4. tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto (toliau – darbuotojai), pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;

29.5. priima Teismo administracijos veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo administracijos organizacine, jam pavaldžių Teismo administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veikla;

29.6. atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir teismo pirmininko jam pavestas funkcijas.

 

V. TEISMO ATSAKOMYBĖ

 

30. Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

31. Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo organizacinės veiklos sritį, kurią jiems paveda teismo pirmininkas, nustato įstatymai arba šie Nuostatai.

32. Kiti Teismo tarnautojai ir darbuotojai atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, teismo pirmininko, teismo kanclerio pavedimų ir užduočių vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

33. Vidinė Teismo administracinė veikla vertinama Lietuvos Respublikos teismų įstatymo ir Administravimo teismuose nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VI. TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

34. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

35. Teismas yra asignavimų valdytojas ir turi atskirą savo išlaidų sąmatą, sudaro savo biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.

36. Biudžeto lėšos naudojamos Teismui išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

37. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Centralizuotą aprūpinimą teismo poreikiams įsigyjamomis prekėmis ir paslaugomis organizuoja bei užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

38. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.

39. Teismas gali gauti pajamų iš turto nuomos.

40. Įstatymų numatytais atvejais teismas gali būti finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių.

41. Teismo buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

42. Teismo finansų kontrolė atliekama Teismo pirmininko nustatyta tvarka.

 

VII. TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

43. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.

44. Teismo valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Teismo vidaus auditą įstatymų nustatyta tvarka atlieka Nacionalinė teismų administracija.

 

VIII. TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

45. Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas įstatymu. Apie Teismo reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą pranešama vieną kartą Teismo ir Nacionalinės teismų administracijos interneto svetainėje bei raštu visiems Teismo kreditoriams.

46. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Klaipėdos apylinkės teismas, Įsakymas

Nr. 1V-120, 2018-05-24, paskelbta TAR 2018-05-25, i. k. 2018-08351

Dėl Klaipėdos apylinkės teismo nuostatų pakeitimo

 

2.

Klaipėdos apylinkės teismas, Įsakymas

Nr. 1V-210, 2018-10-29, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17279

Dėl Klaipėdos apylinkės teismo nuostatų pakeitimo

 

3.

Klaipėdos apylinkės teismas, Įsakymas

Nr. 1V-232, 2018-11-30, paskelbta TAR 2018-11-30, i. k. 2018-19463

Dėl Klaipėdos apylinkės teismo nuostatų pakeitimo

 

 

part_2fc0ff95128340378d391bdd5878be63_end