Suvestinė redakcija nuo 2019-02-26 iki 2020-05-04
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-09-05, i. k. 2017-14181
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. rugpjūčio 31 d. Nr. TS-206
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 4 straipsnio dalimi ir atsižvelgdama į Utenos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2017 m. birželio 26 d. Nr. A-3 audito ataskaitą „Ar efektyviai ir rezultatyviai veikia Utenos rajono savivaldybės verslo ir turizmo paramos sistema, kuriant verslui ir turizmui palankią aplinką“, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. TS-155 „Dėl Utenos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės tarybos
2017 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. TS-206
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos (toliau –Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programa) lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos tikslą ir uždavinius, projektų koordinavimo, finansavimo, atsakomybės ir kontrolės tvarką.
2. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos pagrindinis tikslas – skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų kūrimąsi ir plėtrą, verslo aplinkos gerinimą, investicijų pritraukimą, užimtumą ir investicijas į žmogiškuosius išteklius Utenos mieste ir rajone.
3. Programos uždaviniai:
3.1. sudaryti teisines, finansines ir valdymo sąlygas vykdyti Utenos rajono savivaldybės (toliau –Savivaldybė) politiką verslo rėmimo srityse;
4. Lėšos Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programai įgyvendinti numatomos Savivaldybės biudžete.
5. Lėšos turi būti naudojamos tik nurodyto projekto vykdymui, laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimo įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų.
6. Projektų finansavimo konkursus organizuoja Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos įgyvendinimo koordinavimą.
7. Informacija apie projektų finansavimo konkursą skelbiama einamųjų metų kovo mėnesį. Nepaskirsčius visų Ekonomikos skatinimo ir turizmo plėtojimo veiksmų programos priemonėje 02.1.1.10 Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programoje numatytų lėšų, gali būti skelbiami papildomi konkursai. Konkursas skelbiamas viešai spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt, Savivaldybės socialinio tinklo Facebook‘o paskyroje, likus ne mažiau kaip 20 kalendorinių dienų iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
II SKYRIUS
SĄVOKOS
8. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
8.2. Ekspertų komisija – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta projektų vertinimo komisija;
III SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
10. Užpildytos projektų paraiškos bei papildomi dokumentai teikiami bei registruojami Savivaldybės administracijoje arba siunčiami elektroniniu paštu info@utena.lt.
11. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas einamaisiais kalendoriniais metais gali pateikti tik vieną projekto paraišką vienam projektui finansuoti.
12. Užregistruotų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.
13. Teikti paraiškas projektų finansavimui gauti gali smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai:
13.1. neturintys mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolinga Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
13.2. dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui ir dirba/planuoja dirbti ne trumpiau kaip 96 dienas per kalendorinius metus;
13.3. vykdantys komercinę ūkinę veiklą Savivaldybės teritorijoje ne ilgiau kaip 5 metus. Gavę projektų finansavimą iš Savivaldybės biudžeto pagal šią arba kitą finansavimo priemonę prieš 2 ar daugiau metų (jei veiklą vykdo ilgiau kaip 2 metus) nuo lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos bei įvykdę visus sutartinius įsipareigojimus;
14. Nefinansuojama:
14.1. veiklos, susijusios su alkoholinių gėrimų gamyba, prekyba, vartojimu, tabako gamyba, prekyba, vartojimu, prekyba ginklais, azartinių lošimų ir lažybų organizavimu, medžioklės, lombardų, draudimo, brokerių veikla;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
14.3. į individualios veiklos pažymą įrašyta papildoma veikla, kai nėra sudaroma nauja darbo sutartis ir/ arba to paties asmens išsiimamas verslo liudijimas kitai ekonominei veiklai vykdyti.
Papildyta papunkčiu:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
15. Teikiant projekto paraišką (1 priedas) prie jos turi būti pateikti šie dokumentai:
15.1. juridinio asmens įstatų ar nuostatų kopija; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopija (individualios veiklos pažymos ar verslo liudijimo pažymos kopijas);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
15.2. pažymos, kad smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;
15.3. dokumentai, išvardinti Aprašo 17.1-17.8 papunkčiuose, atsižvelgus į finansuojamas išlaidų rūšis;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-307, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20956
16. Dokumentus, nurodytus Aprašo 15.2 papunktyje, privalo pateikti tik smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai, dirbantys pagal individualios veiklos pažymas, verslo liudijimus arba ūkininkai, įregistravę ūkininko ūkį.
17. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai, atitinkantys šiame Apraše nurodytus reikalavimus, gali teikti paraiškas projektų finansavimui dėl ne daugiau kaip dviejų išlaidų rūšių:
17.1. iki 80 proc., bet ne daugiau kaip 150 eurų su įmonės steigimu susijusių išlaidų (gali būti kompensuojamas mokestis notarui, valstybės įmonei Registrų centras, įmonės antspaudo gamybai patirtos išlaidos). Siekiantys su įmonės steigimu susijusių išlaidų kompensavimo prie paraiškos pateikia su įmonės steigimu susijusių išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas;
17.2. darbo vietos sukūrimo išlaidų, jei darbo vieta sukurta tais pačiais kalendoriniais metais ir/arba praėjusių metų kovo – gruodžio mėn., kai teikiama projekto paraiška. Siekiantys naujos darbo vietos sukūrimo priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo, prie paraiškos pateikia naujai sudarytos darbo sutarties kopiją arba naujai išsiimtos individualios veiklos pažymos kopiją ir/ar verslo liudijimo pažymos kopiją, kurioje būtų nurodyta, nuo kada vykdoma komercinė ūkinė veikla, darbo priemonių (išskyrus motorinių transporto priemonių) įsigijimą įrodančius dokumentus (komercinių pasiūlymų ne mažiau kaip 1 vnt.), išankstinio mokėjimo sąskaitas:
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
17.2.1. iki 1200 eurų naujos darbo vietos sukūrimo priemonių (išskyrus iki 600 eurų kai naujos darbo vietos sukūrimui yra įsigyjama kompiuterinė įranga). Sukūrus daugiau kaip vieną darbo vietą – kiekvienas kitos sukurtos darbo vietos priemonių įsigijimas finansuojamas iki 500 eurų. Maksimali finansavimo suma darbo priemonėms įsigyti – 2200 eurų;
17.2.2. iki 2000 eurų darbo vietos sukūrimo priemonių (išskyrus iki 600 eurų kai naujos darbo vietos sukūrimui yra įsigyjama kompiuterinė įranga) kai darbo vietą sukuria jaunas žmogus, atitinkantis Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme 2 straipsnio 1 punkte nurodytą sąvoką. Sukūrus daugiau kaip vieną darbo vietą – kiekvienas kitos sukurtos darbo vietos priemonių įsigijimas finansuojamas iki 500 eurų. Maksimali finansavimo suma darbo priemonėms įsigyti – 3000 eurų.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-307, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20956
17.3. Neteko galios nuo 2019-02-26
Papunkčio naikinimas:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
17.4. reklamos išlaidas, išskyrus vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą Savivaldybės teritorijoje išdavimą, bet ne daugiau kaip 150 eurų per kalendorinius metus. Siekiantys gauti reklamos išlaidų kompensavimą prie paraiškos pateikia komercinius pasiūlymus arba išankstines sąskaitas faktūras;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-307, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20956
17.5. iki 50 proc. patirtų išlaidų dalyvavimui parodose, kuriose pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos, bet ne daugiau kaip 900 eurų per kalendorinius metus pirmais veiklos metais; antrais veiklos metais - iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 450 eurų per kalendorinius metus. Smulkaus ir vidutinio verslo subjekto, įregistravusio savo įmonę, išsiėmusio individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą praėjusių metų kovo-gruodžio mėn., pirmieji veiklos metai skaičiuojami nuo veiklos įregistravimo dienos. Siekiantys dalyvavimo parodose išlaidų kompensavimo prie paraiškos prideda informaciją apie dalyvavimą parodoje. Kompensuojamos išlaidos, susijusios su dalyvavimu parodoje (registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir/ar stendo įrangos nuomą);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
17.6. ne daugiau kaip 1200 eurų per kalendorinius metus pirmais veiklos metais, patalpų nuomos arba rezidavimo paslaugų išlaidas; antrais veiklos metais – ne daugiau kaip 600 eurų per kalendorinius metus. Smulkaus ir vidutinio verslo subjekto, įregistravusio savo įmonę, išsiėmusio individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą praėjusių metų kovo-gruodžio mėn., pirmieji veiklos metai skaičiuojami nuo veiklos įregistravimo dienos. Siekiantys patalpų nuomos išlaidų kompensavimo prie paraiškos prideda patalpų nuomos sutarties kopiją bei dokumentą, patvirtinantį nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre; kompensuojant rezidavimo išlaidas – rezidavimo paslaugų sutarties kopiją;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
17.7. iki 50 proc. patirtų išlaidų keliant kvalifikaciją arba ją įgyjant, bet ne daugiau kaip 150 eurų per kalendorinius metus. Finansavimas skiriamas trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip vieno mėnesio trukmės) darbuotojų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius. Prie paraiškos turi būti pridedami mokymų komercinis pasiūlymas, aprašymas arba kiti dokumentai, kuriuose būtų pateikta informacija apie mokymus;
17.8. iki 1000 eurų per kalendorinius metus pirmaisiais veiklos metais, privačios žemės, esančios Utenos rajone nuomos išlaidas; antraisiais veiklos metais – ne daugiau kaip 500 eurų per kalendorinius metus. Smulkaus ir vidutinio verslo subjekto, įregistravusio savo įmonę, išsiėmusio individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą praėjusių metų kovo-gruodžio mėn., pirmieji veiklos metai skaičiuojami nuo veiklos įregistravimo dienos. Siekiantys žemės nuomos išlaidų kompensavimo, prie paraiškos prideda žemės nuomos sutarties kopiją bei dokumentą, patvirtinantį nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre.
Papildyta papunkčiu:
Nr. TS-307, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20956
Papunkčio pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
18. Pateiktos paraiškos vertinamos dviem etapais:
18.1. administracinės atitikties vertinimas (projekto paraiška tinkamai užpildyta, pateikti privalomi dokumentai);
19. Administracinės atitikties bei tinkamumo finansuoti vertinimus per 10 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos dienos atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta ekspertų komisija (toliau – Komisija).
20. Komisijos darbo tvarką reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
21. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai: Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos nariai ir Komisijos posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio sekretorius nėra Komisijos narys.
22. Komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip 2/5 Komisijos narių kas 2 metus. Komisijos nario pareigas asmuo gali eiti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės.
23. Į Komisijos sudėtį įeina:
23.3. verslumą skatinančios organizacijos atstovas, asocijuotų verslo struktūrų atstovas arba smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas;
24. Komisijos nariai, Komisijos posėdžio sekretorius privalo pranešti kitiems Komisijos nariams apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti nuo dalyvavimo ir jokia forma nedalyvauti svarstant, vertinant ir priimant sprendimą, susijusį su projektu.
25. Komisija įvertina paraiškos administracinę atitiktį. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas nuo Komisijos raštiško pranešimo. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška toliau nevertinama.
26. Komisijos nariai, atlikę administracinės atitikties vertinimą ir nustatę, kad paraiška tinkamai užpildyta, pateikti privalomi dokumentai, atlieka tinkamumo finansuoti vertinimą (2 priedas).
27. Tinkamumo finansuoti vertinimas susideda iš dviejų dalių. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti komisijos narys – 34 balai. Jei tinkamumo finansuoti pirmoje vertinimo dalyje surenkamas mažesnis balų skaičius už 3, siūloma projekto nefinansuoti.
28. Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra didesnė nei skirtas finansavimas Savivaldybės biudžete, siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, surinkusius didžiausią balų skaičių.
29. Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra mažesnė nei skirtas finansavimas Savivaldybės biudžete, siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, atitinkančius šio Aprašo reikalavimus, ir skelbti papildomą finansavimo konkursą.
30. Įvertinus paraiškas, Komisijos posėdžio sekretorius apskaičiuoja Komisijos narių skirtų balų vidurkius ir pateikia projektų paraiškų vertinimo suvestinę (3 priedas).
31. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į projektų paraiškų vertinimo suvestinę, teikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą finansuoti/nefinansuoti projektus. Siūlymas turi būti motyvuotas.
32. Pirmenybė gauti projektų finansavimą teikiama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, vykdantiems veiklą pirmais ar antrais veiklos metais; kuriantiems naujas darbo vietas kaimo vietovėse; kuriantiems socialinio verslo įmones; smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, kurių veiklos sritis paslaugos arba gamyba; projektams, kurių metu planuojama įgyvendinti inovatyvias verslo idėjas; verslo subjektams, sukūrusiems ne mažiau kaip 3 darbo vietas; jauniems žmonėms (projekto paraiškos teikėjas atitinkantis Lietuvos Respublikos jaunimo pagrindų įstatyme 2 straipsnio 1 punkte nurodytą sąvoką); jauniesiems menininkams; asmenims (projekto paraiškos teikėjui) su negalia.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
34. Projektai finansuojami išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas kalendoriniais metais arba/ir projekto įgyvendinimo metu patirtų išlaidų kompensavimu.
35. Lėšos, skirtos projektų finansavimui, paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos siūlymą. Lėšų naudojimo sutartį (4 priedas) su finansavimą gavusiais smulkiojo ir vidutinio verslo subjektais per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.
36. Įgyvendinus projekte numatytus tikslus, atsiskaitoma Savivaldybei už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos, ir vertinimo kriterijų įvykdymą teikiant šias ataskaitas:
36.3. už kiekvieną ketvirtį (kurį skirtas finansavimas) ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
38. Projekto vykdytojai užtikrina projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį ir įsipareigoja vykdyti projekte nurodytą veiklą ne mažiau kaip vienerius metus po projekto įgyvendinimo ir ne mažiau kaip vienerius metus nekeisti pasirinktos verslo formos nuo lėšų naudojimo sutarties pasirašymo.
Punkto pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
39. Projektų įgyvendinimą pagal savo kompetenciją kontroliuoja Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už sutarties vykdymą.
40. Specialistas kontrolę vykdo dviem etapais:
40.1. 2 kartus per metus, įprastai iki sausio 30 d. ir birželio 30 d., patikrina informaciją apie Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektą, gavusį finansavimą, mokesčių mokėtojų registre;
40.2. 2 kartus per metus, įprastai iki sausio 30 d. ir birželio 30 d., patikrina, ar Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas vykdo projekte numatytą veiklą, atlikdamas projektinės veiklos patikrą vietoje. Savivaldybės administracijos specialistas gali prašyti projektų vykdytojų pateikti papildomą informaciją bei dokumentus apie projekte vykdomą veiklą, apžiūrėti vykdytojų darbo vietas ir pan.
41. Savivaldybės administracijos specialistas, atlikęs kontrolę ir nustatęs įsipareigojimų nevykdymą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui kontrolės ataskaitą apie projektuose nurodytos veiklos įsipareigojimų nevykdymą.
42. Projekto vykdytojai, neįvykdę Aprašo 36 punkte numatytų reikalavimų, per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą, privalo grąžinti visas iki tol jiems išmokėtas lėšas į Savivaldybės biudžeto sąskaitą.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Utenos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Pavyzdinė projekto paraiška)
Utenos rajono savivaldybės administracijai
PROJEKTO PARAIŠKA
_________________________
(Data)
Projekto pavadinimas
(Projekto pavadinimas turi būti trumpas, konkretus ir aiškus, apibūdinantis projekto esmę) |
|
|
|
|
|
Suma (Eur), reikalinga projektui įgyvendinti |
|
|
Suma (Eur), prašoma iš Utenos rajono savivaldybės biudžeto |
|
|
Pareiškėjo finansinis indėlis |
|
|
Pareiškėjo partnerio (-ių) finansinis indėlis |
|
|
1. INFORMACIJA APIE SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTĄ
Juridinio asmens pavadinimas, kodas, vadovo vardas, pavardė |
|
|
|
||
Fizinio asmens vardas, pavardė |
|
|
|
||
Verslo liudijimo Nr. |
Individualios veiklos pažymos Nr. |
Ūkininko pažymėjimo Nr. |
|||
Veiklos vykdymo pradžia: |
|
|
|
||
Registracijos adresas |
|
|
|
||
Veiklos vietos adresas |
|
|
|
||
Kontaktiniai duomenys (telefonas, el. paštas) |
|
|
|
||
Atsiskaitomosios sąskaitos rekvizitai |
|
|
|
||
2. INFORMACIJA APIE GAUTAS PARAMAS:
Ar esate gavę paramą iš Utenos rajono savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo lėšų?
|
□ Taip |
□ Ne |
Data, suma: |
||
Ar esate gavę paramą iš Utenos rajono savivaldybės pagal kitą finansavimo priemonę?
|
□ Taip |
□ Ne |
Data, suma: |
3. TRUMPA INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ
(Konkretus ir aiškus veiklos-idėjos pristatymas)
|
4. DETALUS PROJEKTO APIBŪDINIMAS
Projektas įgyvendinamas
Nuo |
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
|
iki |
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
|
Projekto tikslas
(Projektas negali turėti daugiau kaip vieną tikslą. Jis turi būti aiškus ir konkretus, apibrėžiantis galutinį rezultatą, kuris turėtų būti konkretus, pamatuojamas)
|
Projekto uždaviniai
(Projekto tikslui pasiekti numatomi uždaviniai, kurie turi atsakyti į klausimą, ką reikia padaryti, kad tikslas būtų pasiektas. Uždaviniai, turi padėti pasiekti užsibrėžtą tikslą, būti konkretūs, išmatuojami, realūs, terminuoti) |
Data |
|
|
|
|
|
|
|
|
Laukiami rezultatai
(Planuojami darbai turi būti užsibaigti konkrečiais rezultatais) |
Data |
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto tęstinumas
(Projektas turi būti tęsiamas ne trumpiau kaip vieneri metai po projekto įgyvendinimo) |
5. BIUDŽETAS
|
Išlaidų paskirtis |
Išlaidų detalizavimas |
Reikalinga suma projektui įgyvendinti (Eur) |
Prašoma suma projektui įgyvendinti (Eur) |
|
1. |
Patalpų nuomos arba rezidavimo paslaugų išlaidos |
(Parašykite kada pasirašyta patalpų nuomos/rezidavimo paslaugų sutartis, koks mėnesinis mokestis) |
|
|
|
2. |
Naujos darbo vietos sukūrimo išlaidos
|
(Išvardinkite kokios darbo vietos sukūrimo priemonės bus perkamos/yra nupirktos) |
|
|
|
3. |
Reklamos išlaidos
|
(Išvardinkite, kokios numatomos reklamos išlaidos, ką ketinate daryti) |
|
|
|
4. |
Su įmonės steigimu susijusios išlaidos |
(Išvardinkite išlaidų rūšis) |
|
|
|
5. |
Dalyvavimo parodoje, kurioje pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos, išlaidos |
(Išvardinkite išlaidų rūšis)
|
|
|
|
6. |
Kvalifikacijos tobulinimo kursai, mokymai |
(Parašykite numatomus mokymus, datą) |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
||
6. PAPILDOMA INFORMACIJA IR DOKUMENTAI
6.1..........................................................................................................................................................
6.2...........................................................................................................................................................
6.3...........................................................................................................................................................
6.4...........................................................................................................................................................
6.5...........................................................................................................................................................
Tvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
______________________________
(Parašas, vardas, pavardė)
Priedo pakeitimai:
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Projekto paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo anketos forma)
PROJEKTO PARAIŠKOS TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO ANKETA
_____________
(data)
Pareiškėjas, projekto pavadinimas:_______________________________________________________________________
Projekto vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Vertinimas |
I. DALIS |
||
Projekto aktualumas |
||
Projektas atitinka Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos pagrindinį tikslą |
1 |
|
Projekto iškelti tikslai, uždaviniai, laukiami rezultatai yra aiškūs, konkretūs, realūs |
1 |
|
Projekto organizavimas |
|
|
Numatomas aiškus, detalus ir nuoseklus projekto vykdymo planas |
1 |
|
Biudžeto pagrindimas, naudojimo efektyvumas |
||
Projekte numatomos veiklos ir su jomis susijusios išlaidos pagrįstos, realios ir būtinos |
1
|
|
I DALIES BALŲ SUMA*: |
4 |
|
II. DALIS |
||
Pirmenybė gauti projektų finansavimą |
||
Vykdantiems veiklą pirmais ar antrais veiklos metais |
2 |
|
Veiklos sritis – paslaugos arba gamyba |
2 |
|
Sukuriantiems/kuriantiems naują darbo vietą (as) kaimo vietovėje, socialinio verslo įmonę |
1 |
|
Įgyvendinantiems inovatyvios verslo idėjas |
1 |
|
Sukuriantiems/kuriantiems ne mažiau kaip 3 darbo vietas |
1 |
|
Jauniems verslininkams (iki 29 m. amžiaus), jauniesiems menininkams |
1 |
|
Asmenims su negalia |
1 |
|
II DALIES BALŲ SUMA: |
9 |
|
(I DALIES BALŲ SUMA*4)+( II DALIES BALŲ SUMA*2) |
34 |
|
|
||
Komisijos nario vertinimas/išvada
Komisijos nario parašas, vardas, pavardė |
Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Projektų paraiškų vertinimo suvestinės forma)
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO SUVESTINĖ
Eil. Nr.
|
Projekto pareiškėjas |
Projekto pavadinimas |
ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS |
TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO VIDURKIS |
|||
Paraiška tinkamai užpildyta, pateikti visi privalomi dokumentai |
I dalies vertinimo vidurkis |
II dalies vertinimo vidurkis |
Bendras balų vidurkis |
||||
Taip |
Ne |
||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
Komisijos pirmininkas (parašas, vardas, pavardė)
Komisijos sekretorius (parašas, vardas, pavardė) |
Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Pavyzdinė lėšų naudojimo sutartis)
LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS
20....m. .................. d. Nr. .............
Utena
Utenos rajono savivaldybės administracija (toliau - Savivaldybė), atstovaujama Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ..............................................., veikiančio pagal Utenos rajono
(vardas, pavardė)
savivaldybės administracijos nuostatus ir ........................................................................., atstovaujamas
(lėšų gavėjas)
........................................... (toliau - Vykdytojas), veikiančio pagal .......................................................,
(vardas, pavardė) (veiklos pagrindas)
sudarė šią lėšų naudojimo sutartį:
I. SUTARTIES OBJEKTAS
1. Savivaldybė, vadovaudamasi ........................................................., įsipareigoja skirti lėšų
(administracijos direktoriaus įsakymas)
projektui .................................................., iš Savivaldybės biudžeto.........................................................
(projekto pavadinimas) (programos pavadinimas, kodas )
II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3. Vykdytojas įsipareigoja:
3.1. naudoti skirtas lėšas griežtai tik šios sutarties 1 punkte nurodyto projekto vykdymui pagal pridedamą sąmatą, laikydamasi Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų;
3.2. šios sutarties 1 punkte nurodytą projektą įvykdyti iki ..........................................................
(data)
3.4. Įvykdžius projektą, Savivaldybei pateikti dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu:
3.4.1. buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę ir dokumentų, pagrindžiančių padarytas išlaidas, patvirtintas kopijas (sąskaitas – faktūras, atliktų darbų – paslaugų perdavimo – priėmimo aktus, mokėjimo pavedimo kopijas ir kitus apskaitos dokumentus) turinčius rekvizitus, nustatytus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme;
3.4.3. už kiekvieną ketvirtį (kurį skirtas finansavimas) ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“;
3.5. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios sutarties sąlygas;
3.8. užtikrinti projekto tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį ir vykdyti projekte nurodytą veiklą ne mažiau kaip vienerius metus po projekto įgyvendinimo;
3.9. neįvykdžius 3.8 papunktyje numatytų reikalavimų, per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą, grąžinti visas iki tol išmokėtas lėšas į Savivaldybės biudžeto sąskaitą.
4. Savivaldybė įsipareigoja:
4.1. finansuoti šios sutarties 1 punkte nurodytą projektą jam skiriant ................................ Eur
(suma)
pagal pridedamą sąmatą, pervedant lėšas į Vykdytojo sąskaitą, nurodytą sutarties rekvizituose;
4.2. projektą finansuoti išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius patirtas išlaidas iki projekto paraiškos pateikimo (finansiniais metais) ir/arba sąskaitų apmokėjimo būdu, projekto įgyvendinimo metu patirtų išlaidų kompensavimu;
4.3. pastebėjus nukrypimų nuo šios sutarties sąlygų arba kitokių trūkumų, pranešti apie juos Vykdytojui per 5 darbo dienas;
5. Savivaldybė turi teisę:
5.2. reikalauti patikslinti šios sutarties 3.4.1, 3.4.2, ir 3.4.3 papunkčiuose nurodytas ataskaitas;
6. Nė viena sutarties šalis nėra laikoma pažeidusi sutartį arba nevykdanti savo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimoms jėgoms (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
7. Vykdytojo vykdyto projekto veikla vertinama pagal šiuos kriterijus:
7.1. ................................................................................................................................................
III. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS
9. Sutartis gali būti nutraukta:
IV. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
11. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis. Tais atvejais, kai lėšos, nurodytos prie šios sutarties pridedamoje sąmatoje, perskirstomos tarp sąmatoje nurodytų išlaidų (eilučių) nekeičiant sutarties 4.1 papunktyje nurodytos bendros lėšų sumos, tačiau keičiant išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius, sutarties keitimas įforminamas Savivaldybės asignavimų valdytojui patvirtinus patikslintą sąmatą (ji pridedama prie sutarties).
12. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.
13. Ginčai dėl šios sutarties sprendžiami derybų būdu, o nesusitarus - Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
14. Sutartis sudaryta dviem vienodą teisinę galią turinčias egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.
Savivaldybė
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Vykdytojas
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Sutarties šalių parašai
Savivaldybė
.................... ...................... ...........................................................................................
(pareigos) (parašas ) (Vardas ir pavardė)
Vykdytojas
...................... ..................... ........................................................................................
(pareigos) (parašas) (Vardas ir pavardė)
Savivaldybės atstovas, atsakingas už sutarties sudarymą ir vykdymą:
......................................................................................................................................................................
(pareigos, vardas, pavardė, tel., el. paštas)
Vykdytojo atstovas, atsakingas už projekto įvykdymą:
......................................................................................................................................................................
(pareigos, vardas, pavardė, tel., el. paštas)
Lėšų naudojimo sutarties
priedas
(Pavyzdinė lėšų naudojimo sąmatos forma) Utenos rajono savivaldybės administracija |
(įstaigos pavadinimas)
TVIRTINU
Utenos rajono savivaldybės administracijos direktorius
|
(data)
|
LĖŠŲ NAUDOJIMO SĄMATA
|
|
|
|
||||
(dokumento, pagal kurį skirta lėšų, data, pavadinimas, numeris)
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
Programa |
Ekonomikos skatinimo ir turizmo plėtojimo veiksmų programa |
kodas
|
02 |
||||
Priemonė |
Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programa |
kodas |
02.1.1.10 |
||||
Valstybės funkcijų klasifikacija |
Kiti jokiai grupei nepriskirti ekonomikos reikalai |
kodas |
04.09.01.01 |
||||
Projektas |
|
x
|
x
|
||||
Vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos |
|
kodas |
|
||||
Ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų straipsnių pavadinimas |
Iš viso |
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||||||
(Vykdytojas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
(Vyriausiasis finansininkas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
(Utenos rajono savivaldybės administracijos atstovas, atsakingas už projekto vykdymą) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||||
Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinės forma)
|
(Vykdytojo pavadinimas/vardas, pavardė) |
BUHALTERINĖS APSKAITOS DOKUMENTŲ, PAGRINDŽIANČIŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ, SUVESTINĖ
Utenos rajono savivaldybės administracijai |
||||||
|
Eil. Nr. |
Išlaidų ekonominė klasifikacija |
Ūkio subjektas, surašęs apskaitos dokumentą |
Apskaitos dokumentas |
Ūkinės operacijos turinys |
Apmokėta |
||||||
Straipsnis |
Pavadinimas |
Pavadinimas |
Įmonės kodas |
Data |
Numeris |
Suma (Eur) |
Pavedimo numeris |
Data |
Suma (Eur) |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
*Pildoma, kaip nurodyta sąmatoje, pridėtoje prie dokumento, pagal kurį skirta lėšų (įsakymo, sutarties).
Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos išlaidų sumos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus ir lėšų panaudojimo ataskaitose nurodytus duomenis.
Vykdytojas/vadovas |
|
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Vyriausiasis finansininkas |
|
|
||
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Ataskaitą užpildęs asmuo____________________________________________________________
(vardas, pavardė, tel., el. paštas)
Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Veiklos vykdymo ir vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitos forma)
VEIKLOS VYKDYMO IR VERTINIMO KRITERIJŲ ĮVYKDYMO ATASKAITA
_________
(Data)
Projektą įvykdęs verslo subjektas |
|
Vykdytojo duomenys (adresas, telefonas, el. paštas) |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto veiklos vertinimo kriterijai |
Planuotas projekto rezultatas |
Pasiektas projekto rezultatas |
Pasiekto projekto rezultato pagrindimas* |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
*pridedama vaizdinė medžiaga
|
|
|
||
(Vykdytojas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(Utenos rajono savivaldybės administracijos atstovas, atsakingas už projekto vykdymą) |
|
(parašas) |
|
(data) |
Pakeitimai:
1.
Utenos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-307, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20956
Dėl Utenos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. rugpjūčio 31 d. sprendimo Nr. TS-206 „Dėl Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Utenos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-34, 2019-02-21, paskelbta TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03014
Dėl Utenos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. rugpjūčio 31 d. sprendimo Nr. TS-206 „Dėl Utenos rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo“ pakeitimo