Suvestinė redakcija nuo 2021-06-05
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-07-12, i. k. 2017-11970
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL vILNIAUS R. ANAVIlIO VAIKŲ DARŽELIO IR VILNAUS R. VISALaUKĖS MOKYKLOS -DAUGIAFUNKCIO CENTRO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠŲ BEI VILNIAUS R. PABERŽĖS ŠV. STANISLAVO KOSTKOS, VILNAUS R. RUDAMINOS FERDINANDO RUŠČICO GIMNAZIJŲ IR VILNAUS R. RAKONIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. birželio 30 d. Nr.T3-281
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 str., 2.97 str. 3 d., 2.99 straipsnio 1, 2 d. ir 2.101 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 str. 2 d. 21 p., Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 d., 44 straipsnio 2 ir 4 d., Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6, 14 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T3-113 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano dalinio pakeitimo“ ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T3-231 „Dėl kai kurių Vilniaus rajono ugdymo įstaigų vidaus struktūros pertvarkymo ir reorganizavimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
1.1. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio reorganizavimo į Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyrių sąlygų aprašą;
1.2. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos- daugiafunkcio centro reorganizavimo į Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos skyrių Visalaukės mokyklą-daugiafunkcį centrą sąlygų aprašą;
1.3. Neteko galios nuo 2018-05-12
Papunkčio naikinimas:
Nr. T3-128, 2018-04-25, paskelbta TAR 2018-05-11, i. k. 2018-07652
1.4. Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos nuostatus;
TAR pastaba. Vadovaujantis 2021-05-28 sprendimu Nr. T3-139, 1.4 punktas netenka galios nuo naujų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
2. Įgalioti Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos, Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijų ir Vilniaus r. Rakonių pagrindinės mokyklos vadovus iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. pasirašyti ir įregistruoti 1.3. - 1.5. punktuose patvirtintus savo vadovaujamos ugdymo įstaigos nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti visus kitus su tuo susijusius veiksmus.
3. Įpareigoti Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio ir Vilniaus r. Visalaukės mokyklos- daugiafunkcio centro vadovus iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti iš Juridinių asmenų registro Vilniaus r. Anavilio vaikų darželį ir Vilniaus r. Visalaukės mokyklą- daugiafunkcį centrą ir atlikti visus kitus su tuo susijusius veiksmus.
4. Nustatyti:
4.1. Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos didžiausią leistiną etatų skaičių
- 58,35;
5. Pavesti Vilniaus r. Visalaukės mokyklos- daugiafunkcio centro, Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio ir Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos bei Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos ir Vilniaus r. Vilniaus r. Rakonių pagrindinės mokyklos vadovams iki 2017 m. rugsėjo 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka įforminti darbuotojų darbo sutarčių pakeitimą ar nutraukimą.
6. Pavesti Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos, Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijų ir Rakonių pagrindinės mokyklos vadovams iki 2017 m. rugsėjo 1 d. parengti ir patvirtinti savo vadovaujamos ugdymo įstaigos struktūrą ir pareigybių sąrašą neviršijant 4.1. – 4.3. punktuose įstaigoms nustatytų didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
7. Pripažinti netekusiu galios nuo 1.3. -1.5. punktais patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:
7.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-174 „Dėl Vilniaus r. Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio, Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo, Paberžės šv. Stanislavo Kostkos, Paberžės „Verdenės“ bei Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinių mokyklų pavadinimų pakeitimų ir nuostatų patvirtinimo“ 2.3. punktą;
7.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-175 „Dėl Vilniaus r. Marijampolio pradinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašo, Vilniaus r, Rudaminos Ferdinando Ruščico ir Vilniaus r. Nemenčinės Parčevskio gimnazijų nuostatų patvirtinimo“ 1. 2. punktą;
8. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 30 d.
sprendimu Nr. T3-281
VILNIAUS R. ANAVILIO VAIKŲ DARŽELIO REORGANIZAVIMO PRIJUNGIMO BŪDU PRIE VILNIAUS R. PABERŽĖS ŠV. STANISLAVO KOSTKOS GIMNAZIJOS SĄLYGŲ APRAŠAS
1. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Sąlygos) nustato Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio reorganizavimo prijungimu būdu tvarką.
2. Sąlygos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 str., 2.97 str. 3 d., 2.99 str. 1 ir 2 dalimis 2.101 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 str. 2 d. 21 p., Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 str. 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 str., Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T3-113 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano dalinio pakeitimo“ bei Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017-05-26 sprendimu Nr. T3-........ „Dėl kai kurių Vilniaus rajono švietimo įstaigų vidaus struktūros pertvarkymo ir reorganizavimo“.
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
4. Reorganizavime dalyvaujantis juridinis asmuo:
5. Reorganizavimo būdas – reorganizuojamo juridinio asmens Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio prijungimas prie reorganizavime dalyvaujančio juridinio asmens Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos.
6. Pasibaigiantis juridinis asmuo – reorganizuojama įstaiga: Vilniaus r. Anavilio vaikų darželis, kuri po reorganizavimo tampa Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyriumi.
7. Tęsiantis veiklą po reorganizavimo juridinis asmuo – Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija. Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijoje iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. atliekami vidaus struktūros pertvarkymai steigiant Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyrių (lietuvių ir lenkų ugdomąja kalba).
8. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželis reorganizuojamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, kuri yra vienintelė reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančio juridinių asmenų dalyvė, sprendimu.
9. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio teises ir pareigas nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. perima Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija.
10. Reorganizavimas grindžiamas:
10.1 darželio išlaikymui reikalingų lėšų nepakankamumu:
2015 m. |
||||
Iš viso skirta lėšų (tūkst. EUR) |
Iš jų mokinio krepšelio lėšos (tūkst. EUR) |
Etatai |
Vaikų skaičius |
Lėšos vienam vaikui metams (tūkst. EUR) |
107,3 |
33,1 |
14,75 |
38 |
2,8 |
2016 m. |
||||
Iš viso skirta lėšų (tūkst. EUR) |
Iš jų mokinio krepšelio lėšos (tūkst. EUR) |
Etatai |
Vaikų skaičius |
Lėšos vienam vaikui metams (tūkst. EUR) |
96,5 |
33,4 |
12,5 |
38 |
2,5 |
11. Reorganizavimo tikslas – racionalesnis ir efektyvesnis turimų išteklių panaudojimas, prijungiant Vilniaus r. Anavilio vaikų darželį prie Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos, tenkinant ugdytinių poreikius, užtikrinant ugdymo ir ugdymosi kokybę bei specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos ugdytiniui teikimą.
12. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželis reorganizuojama dviem etapais:
12.1. Iki 2017 m. liepos 31 d. – dokumentų paruošimas, savivaldybės tarybos sprendimų dėl reorganizavimo priėmimas.
13. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio administracija privalo reorganizavimo metu užtikrinti nepertraukiamą, darželio nuostatus atitinkančią veiklą.
14. Reorganizavus Vilniaus r. Anavilio vaikų darželį, Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio santykiai su darželio darbuotojais nenutrūksta, jų sutikimu iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. darbuotojai (esant galimybei) perkeliami dirbti į Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyrių. Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos direktorius įformina darbo santykius su reorganizuoto Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio darbuotojais dėl jų darbo santykių Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos Anavilio ikimokyklinio ugdymo skyriuje. Nesutarus dėl darbo santykių tęsimo šioje įstaigoje, darbo sutartys nutraukiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
15. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio valdomo savivaldybės turto vertė 2017 m. balandžio 1 d. pagal buhalterinę apskaitą sudarė 98514,16 (devyniasdešimt aštuoni tūkstančiai penki šimtai keturiolika eurų, 16 centų).
16. Vilniaus r. Anavilio vaikų darželio antspaudai su Lietuvos valstybės, Vilniaus rajono savivaldybės herbais, pasirašius turto ir dokumentacijos perdavimo-priėmimo aktus, po mokyklos išregistravimo iš Juridinių asmenų registro teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami.
17. Reorganizuojamos įstaigos uždaviniai, funkcijos ir struktūra bus numatytos Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos nuostatuose.
18. Reorganizavimas laikomas baigtu, kai juridinių asmenų registre įregistruojama po reorganizavimo tęsiančios veiklą Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija nuostatų nauja redakcija.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 30 d.
sprendimu Nr. T3-281
VILNIAUS R. VISALAUKĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO REORGANIZAVIMO Į VILNIAUS R. PABERŽĖS ŠV. STANISLAVO KOSTKOS GIMNAZIJOS VISALAUKĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO SKYRIŲ SĄLYGŲ APRAŠAS
1. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro reorganizavimo sąlygos (toliau – Sąlygos) nustato Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro reorganizavimo prijungimu būdu tvarką.
2. Sąlygos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 str., 2.97 str. 3 d., 2.99 str. 1 ir 2 dalimis 2.101 str. 1 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 str. 2 d. 21 p., Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 str. 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 str., Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T3-113 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano dalinio pakeitimo“ bei Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T3-231 „Dėl kai kurių Vilniaus rajono švietimo įstaigų vidaus struktūros pertvarkymo ir reorganizavimo“.
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
4. Reorganizavime dalyvaujantis juridinis asmuo:
5. Reorganizavimo būdas – reorganizuojamo juridinio asmens Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro prijungimas prie reorganizavime dalyvaujančio juridinio asmens Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos.
6. Pasibaigiantis juridinis asmuo – reorganizuojama įstaiga: Vilniaus r. Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras, kuri po reorganizavimo tampa Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos skyrius Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras.
7. Tęsiantis veiklą po reorganizavimo juridinis asmuo – Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija. Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijoje iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. atliekami vidaus struktūros pertvarkymai steigiant Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos skyrių Visalaukės mokyklą-daugiafunkcį centrą (lenkų mokomąja kalba).
8. Vilniaus r. Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, kuri yra vienintelė reorganizuojamo ir reorganizavime dalyvaujančio juridinių asmenų dalyvė, sprendimu.
9. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro teises ir pareigas nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. perima Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija.
10. Reorganizavimas grindžiamas:
10.1. valstybės skiriamų mokymo lėšų pagal Mokinio krepšelio ir sutartinių mokinių apskaičiavimo metodiką nepakankamumu Vilniaus r. Visalaukės mokyklai-daugiafunkciam centrui dėl kasmet mažėjančio mokinių skaičiaus (Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 11 p.):
Metai |
Mokinio krepšelio lėšos (tūkst. Eur) |
Ugdymo lėšų poreikis (tūkst. Eur) |
Skirtumas (tūkst. Eur) |
2015 |
108,0 |
123,4 |
15,4 |
2016 |
110,8 |
113,7 |
22,9 |
2017 |
107,2 |
112,5* |
5,3* |
* numatomas mokinio krepšelio lėšų trūkumas.
Mokinio krepšelio lėšos skiriamos mokyklai ugdymui (tai mokymo lėšos, kurių turi pakakti tam, kad mokykla galėtų užtikrinti ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, t. y. geros kokybės švietimą) priklausomai nuo realaus mokinių skaičiaus:
Mokslo metai |
Klasė
Ugdymo kalba |
Mokinių skaičius |
|||||||||||
0 |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VI |
VIII |
IX |
X |
Iš viso: |
||
2015-2016 |
lenkų |
15 |
3 |
1 |
0 |
6 |
11 |
3 |
1 |
5 |
6 |
5 |
56 |
2016-2017 |
lenkų |
16 |
3 |
3 |
1 |
0 |
6 |
11 |
1 |
1 |
5 |
6 |
53 |
11. Reorganizavimo tikslas – racionalesnis ir efektyvesnis turimų išteklių panaudojimas, prijungiant Vilniaus r. Visalaukės mokyklą-daugiafunkcį centrą prie Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos, tenkinant ugdytinių poreikius, užtikrinant ugdymo ir ugdymosi kokybę bei specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos ugdytiniams teikimą.
12. Vilniaus r. Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas dviem etapais:
12.1. Iki 2017 m. liepos 31 d. – dokumentų paruošimas, savivaldybės tarybos sprendimų dėl reorganizavimo priėmimas.
13. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro administracija privalo reorganizavimo metu užtikrinti nepertraukiamą, mokyklos nuostatus atitinkančią veiklą.
14. Reorganizavus Vilniaus r. Visalaukės mokyklą-daugiafunkcį centrą, Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro santykiai su mokyklos darbuotojais nenutrūksta, jų sutikimu iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. darbuotojai (esant galimybei) perkeliami dirbti į Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos skyrių Visalaukės mokyklą-daugiafunkcį centrą. Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos direktorius įformina darbo santykius su reorganizuoto Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojais dėl jų darbo santykių Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos skyriaus Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centre. Nesutarus dėl darbo santykių tęsimo šioje įstaigoje, darbo sutartys nutraukiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
15. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro valdomo savivaldybės turto vertė 2017 m. balandžio 1 d. pagal buhalterinę apskaitą sudarė 850 744,75 Eur (aštuoni šimtai penkiasdešimt tūkstančių septyni šimtai keturiasdešimt keturi eurai, septyniasdešimt penki centai).
16. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro materialiajam, nematerialiajam, finansiniam turtui bei įsipareigojimams inventorizuoti, direktoriaus reikalams perduoti ir perimti.
17. Reorganizuojamos Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro inventorizuotas turtas, ilgai ir trumpai saugomi dokumentai, darbuotojų asmens bylos, archyvas, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai perduodami Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijai, pasirašant perdavimo-priėmimo aktus.
18. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro antspaudai su Lietuvos valstybės, Vilniaus rajono savivaldybės herbais, pasirašius turto ir dokumentacijos perdavimo-priėmimo aktus, po mokyklos išregistravimo iš Juridinių asmenų registro teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami.
19. Reorganizuojamos įstaigos uždaviniai, funkcijos ir struktūra bus numatytos Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos nuostatuose.
20. Reorganizavimas laikomas baigtu, kai juridinių asmenų registre įregistruojama po reorganizavimo tęsiančios veiklą Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazijos nuostatų nauja redakcija.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2018-05-12
Priedo naikinimas:
Nr. T3-128, 2018-04-25, paskelbta TAR 2018-05-11, i. k. 2018-07652
TAR pastaba. Vadovaujantis 2021-05-28 sprendimu Nr. T3-139, nuostatai netenka galios nuo naujų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 30 d.
sprendimu Nr. T3-281
VILNIAUS R. RUDAMINOS FERDINANDO RUŠČICO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija.
3. Švietimo įstaiga įsteigta 1939 m. (Lietuvos centrinio valstybės archyvo išrašas Nr. F. 391 A p. 3 B. 1759 L. 146 iš 1945 m. balandžio mėn. 25 d. mokyklos lankymo apyskaitos).
6. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas 111104987, LT – 09318, Rinktinės g. 50, Vilnius.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
14. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo.
15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų, pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, pagrindinio ugdymo pasiekimų, pagrindinio išsilavinimo ir vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, uniformą, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
17. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Gimnazijos nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Gimnazijos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, ugdyti kūrybingumą, pilietiškumą ir lyderystę.
23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
23.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus;
24.2. rengia bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;
24.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.6. užtikrina švietimo kokybę;
24.6.2. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
24.6.4. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;
24.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
24.11. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
24.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.15. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27. Gimnazijos pareigos:
27.5. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
28.3. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.
29. Gimnazijai vadovauja direktorius:
29.1. Gimnazijos direktorius skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka;
30. Direktoriaus funkcijos:
30.1. tvirtina Gimnazijos struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
30.2. organizuoja Gimnazijos darbą, kad būtų įgyvendintas Gimnazijos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
30.3. vadovauja Gimnazijos strateginio veiklos plano, metinės veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į ir atleidžia iš darbo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
30.8. priima mokinius ir sudaro mokymo (-si) sutartis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
30.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.11. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
30.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.21. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;
30.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
30.23. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
31. Direktorius atsako už:
31.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Gimnazijoje;
31.3. informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
31.9. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
32. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.
33. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
34. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
35. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
36. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
38. Gimnazijoje veikia gimnazijos savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasės tėvų komitetai, Gimnazijos tėvų komitetas.
39. Gimnazijos taryba — aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Gimnazijos veiklos uždaviniams spręsti.
39.1. Gimnazijos Taryba sudaroma iš 15 narių: 5 mokytojų, 5 tėvų, 5 mokinių ir veikia pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus Tarybos nuostatus;
39.2. tėvus į Gimnazijos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus - Mokytojų taryba, mokinius - Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;
39.3. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius);
40. Gimnazijos taryba:
40.1. teikia siūlymus dėl Gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių, nustato Gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis;
40.2. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, metiniam Gimnazijos veiklos planui, Gimnazijos ugdymo planui, Gimnazijos nuostatams bei kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;
40.3. nustato ugdymo organizavimo tvarką, neformaliojo švietimo organizavimo principus, aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;
40.5. išklauso Gimnazijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
40.7. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43. Mokytojų taryba — nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, logopedas, psichologas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkai.
45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų gimnazijos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
47. Mokytojų taryba:
47.7. kartu su gimnazijos specialistais sprendžia gimnazijos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
47.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;
48. Gimnazijoje veikia tėvų savivaldos institucijos: Gimnazijos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).
49. Gimnazijos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Gimnazijos tėvų komitetą.
50. Tėvų komitetas gali:
50.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Gimnazijos tarybai, Mokytojų tarybai;
50.4. bendradarbiauti su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Gimnazijos gyvenimo klausimus;
53. Klasių tėvų komitetas:
53.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
53.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;
54. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
55. Gimnazijoje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.
58. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Gimnazijos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.
59. Mokinių taryba:
59.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
59.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;
60. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant - pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Gimnazijos direktoriaus paskirtas mokytojas.
61. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.
62. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.
63. Gimnazijos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
65. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
68. Gimnazija valdo patikėjimo teise savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka. Valstybės turtą, valdomą savivaldybės patikėjimo teise, naudoja ir disponuoja juo pagal panaudos sutartis įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
69. Gimnazijos lėšos:
69.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
69.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
71. Gimnazija turi nebiudžetinių lėšų, kurias sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų labdara.
72.Teisės aktų nustatyta tvarka Gimnazijos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinių mokestinių operacijų bei statistinių atskaitomybių parengimą užtikrina Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, su kuriuo Gimnazija pasirašiusi buhalterinės apskaitos tvarkymo sutartį.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
76. Gimnazijos vieši pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
77. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus svarsto ir derina Gimnazijos taryba, savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
78. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
80. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
81. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
82. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
_______________________
SUDERINTA
Vilniaus r. Rudaminos F. Ruščico gimnazijos tarybos
2017 m. gegužės mėn. 30 d.
protokoliniu nutarimu
(Protokolas Nr. 1)
Priedo pakeitimai:
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2017 m. birželio 30 d.
sprendimu Nr.T3-281
VILNIAUS R. RAKONIŲ PAGrINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Rakonių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja
Vilniaus r. Rakonių pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas - Vilniaus r. Rakonių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas - Rakonių pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191320057.
3. Mokyklos įsteigimo data - 1916 m. (Lietuvos centrinio valstybės archyvo išrašas Nr. F. 31 A p. 3 B. 1759 L. 37-38 iš 1940 m. birželio mėn. 5 d. mokyklos lankymo apyskaitos).
5. Mokyklos savininkas - Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), identifikavimo kodas 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius.
6. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
12. Mokymo formos - grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose) formos.
13. Mokykloje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo.
14. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir pavadinimu „Vilniaus r. Rakonių pagrindinė mokykla“, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.
16. Mokyklos skyrius:
16.1. Pavadinimas – Vilniaus r. Rakonių pagrindinės mokyklos Marjampolio pradinio ugdymo skyrius;
16.1.5. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo;
17. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Mokyklos nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Mokyklos veiklos tikslas - plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą atsakingą pilietį, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
23. Mokyklos veiklos uždaviniai:
23.6. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes;
24. Mokyklos funkcijos:
24.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus;
24.2. rengia bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ir pagrindinio ugdymo antrosios dalies mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;
24.5. numato ir vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevencijos priemones;
24.6. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.7. užtikrina švietimo kokybę;
24.7.2. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
24.7.4. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;
24.11. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymo karjerai bei minimalios ir vidutinės priežiūros priemones;
24.12. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
24.13. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.16. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
26.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
27. Mokyklos pareigos:
27.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
28.1. Mokyklos direktoriaus patvirtintą strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.3. Mokyklos direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuris yra suderintas su Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
29. Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymas tvirtinas ir kuris konkurso būdu į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius yra atskaitingas ir pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai.
30. Direktorius:
30.1. tvirtina Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
30.2. tvirtina Mokyklos darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia iš darbo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
30.3. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
30.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;
30.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.12. valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka,
vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais;
30.13. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, rūpinasi intelektiniais,
materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.18. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
30.19. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
31. Mokyklos direktorius atsako už:
31.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Mokykloje;
31.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus;
31.3. informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
33. Metodinė taryba skirta mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti
ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.
34. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos
tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
35. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktorius.
36. Metodinės tarybos nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinės tarybos nariai renkami Mokyklos mokytojų tarybos posėdyje.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
38. Mokykloje veikia savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, Mokyklos tėvų komitetas.
39. Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, telkianti Mokyklos mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
40. Mokyklos taryba sudaroma iš 9 narių ir jungia 3 mokinių, 3 tėvų (globėjų, rūpintojų), 3 mokytojų atstovus. Mokinius į Mokyklos tarybą renka Mokinių taryba, tėvus – visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba. Nariai į Mokyklos tarybą renkami slaptu balsavimu balsų dauguma kas treji metai.
41. Mokyklos tarybos pirmininkas ir sekretorius renkami atviru balsavimu balsų dauguma pirmame Tarybos posėdyje. Mokyklos direktorius negali būti Mokyklos tarybos pirmininku nei nariu. Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
42. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau nei du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Be tarybos narių, į posėdį gali būti kviečiami socialinių partnerių atstovai, rėmėjai, bendruomenės nariai, nesantys tarybos nariais. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja teisės aktams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
44. Mokyklos tarybos funkcijos:
44.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių, nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis;
44.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, metinės veiklos planą, vidaus darbo tvarkos taisykles, nuostatus, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus direktoriaus;
44.3. nustato ugdymo organizavimo tvarką, neformaliojo švietimo organizavimo principus, aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;
44.4. teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo, vertinant darbuotojų darbo rezultatus, vertina Mokyklos vadovo veiklą, pareiškia nuomonę, jam atestuojantis;
44.7. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
44.8. svarsto Mokyklos savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų
profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos vadovas, visi mokykloje dirbantys mokytojai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
46. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams.
47. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai balsų dauguma atviru balsavimu;
48. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
50. Mokytojų tarybos funkcijos:
50.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo(-si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus, formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;
50.2. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
50.3. pagal klasių auklėtojų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina bendrąją mokinių pažangą ir pasiekimus;
51. Mokinių taryba – mokinių interesams atstovaujanti savivaldos institucija. Jos struktūrą, nuostatus ir veiklą reglamentuoja direktoriaus patvirtinti Mokinių tarybos nuostatai.
52. Mokinių tarybą sudaro 5-10 klasių seniūnai, kuriai vadovauja pirmininkas, renkamas vieneriems metams atviru balsavimu balsų dauguma.
53. Mokinių taryba:
53.5. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
56. Mokyklos tėvų komitetą sudaro klasių tėvų atstovai. Tėvų komitetui vadovauja pirmininkas, renkamas atviru balsavimu balsų dauguma. Tėvų komiteto susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus.
57. Mokyklos tėvų komitetas:
57.2. teikia siūlymus Mokyklos tarybai dėl Mokyklos veiklos tobulinimo, strategijos įgyvendinimo, mokinių laisvalaikio organizavimo;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
58. Darbuotojus į darbą Mokykloje priima ir iš jo atleidžia Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
61. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
62. Mokyklos lėšos:
62.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
62.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Mokykla buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Mokyklos vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
69. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Mokyklos taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
70. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva, atsižvelgiant į įvykusius pokyčius dėl mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
72. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
73. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
74. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
_______________________
SUDERINTA
Rakonių pagrindinės mokyklos
tarybos posėdžio 2017 m. gegužės 12 d.
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 3)
Pakeitimai:
1.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-128, 2018-04-25, paskelbta TAR 2018-05-11, i. k. 2018-07652
Dėl Vilniaus r. Mostiškių vaikų darželio ir Vilniaus r. Čekoniškių pagrindinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašų bei švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo
2.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
Dėl kai kurių Vilniaus rajono ugdymo įstaigų reorganizavimo, reorganizavimo sąlygų aprašų bei nuostatų patvirtinimo