Suvestinė redakcija nuo 2023-01-26
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-11-05, i. k. 2021-23106
LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. lapkričio 5 d. Nr. 2BE-297
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies nuostatomis, įgyvendindamas 2017 m. kovo 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. liepos 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/938, ir 2021 m. balandžio 22 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2021/664 dėl sistemos „U-space“ reglamentavimo sistemos:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 2BE-335, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27274
2. N u s t a t a u, kad oro navigacijos informacijos paslaugų teikėjai, rengiantys Oro navigacijos informacinį rinkinį (AIP), pranešimus aviatoriams (NOTAM), Oro navigacijos informacijos aplinkraštį (AIC), Priešskrydinės informacijos biuletenius (PIB) ir sudarantys oro navigacijos žemėlapius, turi vadovautis šio įsakymo 1 punktu patvirtintu aprašu bei Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedo „Oro navigacijos žemėlapiai“ (Aeronautical Charts), 15 priedo „Oro navigacijos informacijos paslaugos“ (Aeronautical Information Services) standartais ir rekomenduojama praktika tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės aktai.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 5 d. įsakymą Nr. 4R-89 „Dėl Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
5. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2021 m. lapkričio 5 d. įsakymu
Nr. 2BE-297
ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato oro navigacijos duomenų ir oro navigacijos informacijos rengimo ir teikimo tvarką tiek, kiek to nenustato Reglamentas (ES) 2017/373. Oro navigacijos (toliau – ON) duomenis ir informaciją Aprašo nustatyta tvarka rengia ir teikia Valstybės įmonė „Oro navigacija“. Aprašas parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 15 priedo „Oro navigacijos informacijos paslaugos“ (Aeronautical Information Services) nuostatas.
2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 su visais pakeitimais, Reglamente (ES) 2017/373 ir Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme.
II skyrius
BENDRIEJI ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS TEIKIMO REIKALAVIMAI
3. ON informacijos paslaugų teikėjas (toliau – Paslaugų teikėjas) gauna, gretina arba surenka, redaguoja, formatuoja, skelbia, saugo ir platina ON duomenis ir informaciją, nustatytus Reglamente (ES) 2017/373 ir Apraše, Lietuvos Respublikos teritorijoje bei teritorijoje, esančioje už jos ribų, jeigu Lietuvos Respublika pagal tarptautines sutartis yra atsakinga už oro eismo paslaugų teikimą šioje teritorijoje.
4. Asmenys turi teikti ON duomenis, atitinkančius Reglamento (ES) 2017/373 III priedo 1 priedėlio „Oro navigacijos duomenų katalogas“ reikalavimus. Duomenys Paslaugų teikėjui teikiami vadovaujantis AIRAC ciklų terminais, kuriuos Paslaugų teikėjas nustato ir paskelbia AIC.
6. Paslaugų teikėjas pagal užklausą turi teikti priešskrydinę informaciją Aprašo 9 punkte išvardytiems fiziniams ir juridiniams asmenims ir užtikrinti, kad skrydžio metu būtų pateikta informacija, gauta iš:
7. ON informacija, gauta pagal Aprašo 6.1 papunkčio nuostatas, turi turėti nuorodą į tos valstybės paslaugų teikėją, kuris paskelbė šią informaciją.
8. ON duomenys ir informacija, gauta pagal Aprašo 6.2 papunkčio nuostatas, turi būti patikrinta. Jeigu minėtos informacijos patikrinti neįmanoma, skelbiant šią informaciją, apie tai turi būti atitinkamai pranešta.
9. ON duomenys ir informacija turi būti teikiama šiems fiziniams ir juridiniams asmenims (vartotojams):
9.2. Lietuvos Respublikos:
9.2.2. oro eismo paslaugų teikėjui, kad būtų užtikrintas oro eismo srautų reguliavimas ir skrydžių sauga;
11. Patariamoji medžiaga dėl ryšių su kitomis tarnybomis yra pateikta Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.
12. Paslaugų teikėjas turi nustatyti veiklos reikalavimus NOTAM leisti ir juos gauti telekomunikacijos priemonėmis.
13. Paslaugų teikėjas teikia kitų valstybių paslaugų teikėjams jiems reikiamus ON duomenis ir informaciją.
14. Paslaugų teikėjas užtikrina, kad būtų sudaryti susitarimai dėl ON duomenų ir informacijos teikimo su duomenis jam perduodančiomis šalimis. Paslaugų teikėjas turi sudaryti susitarimą su oro eismo paslaugų teikėju, vieninteliu bendrų informacijos paslaugų teikėju, ir, jei reikia, sistemos „U-space“ paslaugų teikėju dėl keitimosi duomenimis ir informacija, kurie reikalingi Paslaugų teikėjui teikti ON informacijos paslaugas, kai funkcionuoja sistemos „U-space“ oro erdvė (įskaitant dinaminį oro erdvės konfigūravimą). Jei vienintelis bendrų informacijos paslaugų teikėjas, oro eismo paslaugų teikėjas, Paslaugų teikėjas ar sistemos „U-space“ paslaugų teikėjas yra tas pats juridinis asmuo, vietoj susitarimo šis juridinis asmuo nustato keitimosi informacija ir duomenimis tarp savo skirtingų padalinių tvarką.
Punkto pakeitimai:
Nr. 2BE-335, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27274
15. Dėl papildomų ON duomenų teikimo (ICAO valstybėms narėms, ne ICAO valstybėms narėms ir kitoms organizacijoms) arba gavimo, įskaitant įstatymus ir teisės aktus, reglamentuojančius aviacijos veiklą, turi būti pasirašytos atskiros sutartys.
16. ON duomenys ir informacija, skirti platinti už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti skelbiami anglų kalba.
17. Angliški vietovių pavadinimai turi būti išversti ir formuojami naudojant lietuvių kalbos gramatines formas.
19. Nustatant draudžiamąsias, ribojamąsias ar pavojingąsias zonas, joms turi būti suteiktas atpažinimo numeris ir paskelbta detali jų informacija.
20. Priskirtasis atpažinimo numeris turi būti naudojamas zonos tapatybei nurodyti visuose su šia zona susijusiuose pranešimuose.
21. Atpažinimo numerį sudaro tokia raidžių ir skaitmenų grupė:
21.1 šaliai ar teritorijai, kuri nustatė oro erdvę, suteiktos nacionalinės raidės kaip vietos indeksai;
23. Siekiant išvengti painiavos, atpažinimo numerių negalima pakartotinai naudoti anksčiau nei po vienerių metų po to, kai buvo panaikinta zona, kuriai tie numeriai buvo suteikti.
24. Paslaugų teikėjas kurdamas, apdorodamas ir platindamas ON informaciją turi įvertinti žmogiškąjį veiksnį.
25. Tais atvejais, kai yra būtina žmonių sąveika, ypatingas dėmesys turi būti skirtas informacijos integralumui. Nustačius rizikos lygį, turi būti nustatomi ir taikomi atitinkami veiksmai rizikai sumažinti. Ši nuostata gali būti įgyvendinta sistemų kūrimo ar jų projektavimo, operatyvių veiksmų ar veiklos aplinkos tobulinimo metu.
26. Bendrų atskaitos sistemų reikalavimai išdėstyti Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus.
27. ON duomenims apsikeisti renkami metaduomenys. Toks metaduomenų rinkimas turi būti pritaikytas visai oro navigacijos duomenų grandžiai nuo jų gavimo / matavimo / patikrinimo iki perdavimo kitam numatytam naudotojui.
28. Metaduomenys turi apimti:
281. Apie oro erdves, priskirtas prie privalomųjų radijo zonų, atsakiklio privalomo turėjimo zonų arba sistemos „U-space“ oro erdvės, Paslaugų teikėjas skelbia oro navigacijos informaciniame rinkinyje.
Papildyta punktu:
Nr. 2BE-335, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27274
III skyrius
ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS RINKINIO (AIP) TURINYS
29. AIP sudaro trys dalys (GEN, ENR ir AD), suskirstytos į skirsnius ir poskirsnius, kaip tai nustato Reglamentas (ES) 2017/373. AIP dalyje „AIP GEN“, be Reglamente (ES) 2017/373 nurodytų reikalavimų, dar turi būti:
29.1. esminiai skirtumai tarp Lietuvos Respublikos teisės aktų ir taikomos praktikos bei ICAO standartų, rekomenduojamos praktikos ir procedūrų sąrašas, kuriame naudotojas aiškiai matytų skirtumus tarp Lietuvos Respublikos ir ICAO reikalavimų;
30. Lietuvos Respublikos tarptautinių oro uostų oro navigacijos žemėlapiai / schemos sudaromi pagal Reglamento (ES) 2017/373 ir Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedo „Oro navigacijos žemėlapiai“ reikalavimus. Patariamoji medžiaga dėl schemų ir diagramų sudarymo yra pateikta ICAO dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.
IV skyrius
ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS REGLAMENTAVIMAS IR KONTROLĖ (AIRAC)
31. Paslaugų teikėjas užtikrina, kad informacija apie aplinkybes, nurodytas Reglamento (ES) 2017/373 AIS.TR.505 dalies a punkte, būtų platinama pagal ON informacijos reglamentavimo ir kontrolės (AIRAC) sistemą.
32. Paslaugų teikėjai, atnaujindami ON duomenų bazės turinį, turi užtikrinti, kad minėtų duomenų įsigaliojimo data sutaptų su AIRAC ciklo įsigaliojimo datomis.
33. Informacija, pateikta elektroniniu formatu, turi būti išplatinta / prieinama Paslaugų teikėjui ne vėliau nei likus 28 dienoms iki jos AIRAC įsigaliojimo datos.
34. Planuojamus svarbius pakeitimus ir pageidautiną bei naudingą išankstinę informaciją, pateiktą elektronine forma, turi išplatinti Paslaugų teikėjas ne vėliau nei likus 56 dienoms iki jos įsigaliojimo. Tai turi būti taikoma atliekamiems iš anksto numatytiems svarbiems pakeitimams ir kitiems būtiniems pakeitimams.
V skyrius
PRIEŠSKRYDINĖ IR POSKRYDINĖ INFORMACIJA / DUOMENYS
PIRMASIS SKIRSNIS
PRIEŠSKRYDINĖ INFORMACIJA
35. Personalui (skrydžio įguloms ir oro vežėjo atstovams, atsakingiems už priešskrydinės informacijos rinkimą) kiekvieno naudojamo tarptautiniams skrydžiams aerodromo / sraigtasparnių uosto navigacinėse žiniavietėse turi būti suteikti ON duomenys ir informacija, kurie svarbūs skrydžių saugai, reguliarumui ir efektyvumui bei susiję su naudojamais oro eismo paslaugų maršrutais.
36. Aerodromų / sraigtasparnių uostų navigacinėse žiniavietėse, minimose Aprašo 35 punkte, ON duomenys ir informacija, teikiami skrydžiams planuoti, turi apimti turimus ON informacijos produktus.
37. Kiekvienoje navigacinėje žiniavietėje turi būti galimybė parengti PIB, gauti užsienio šalių AIP paskelbtą informaciją, galiojančių NOTAM sąrašą ir kitą skrydžiams atlikti būtiną informaciją.
38. Patariamoji medžiaga PIB parengti pateikta ICAO dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.
39. Visose navigacinėse žiniavietėse orlaivių įgulai ir kitam personalui (skrydžio įguloms ir oro vežėjo atstovams, atsakingiems už priešskrydinės informacijos rinkimą) turi būti suteikta konsultacija žodžiu arba telekomunikacijos priemonėmis dėl skrydžių Vilniaus skrydžių informacijos regione ir už jo ribų. Jei reikalinga informacija nėra žinoma, žiniavietės operatorius, įgulai paprašius, turi kreiptis ryšio priemonėmis į atitinkamą Lietuvos ar kitos valstybės tarnybą, kad gautų ir atitinkamai pateiktų šią informaciją.
ANTRASIS SKIRSNIS
AUTOMATIZUOTOS ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS SISTEMOS (SAVITARNOS ŽINIAVIETĖ), POSKRYDINĖ INFORMACIJA
40. Jeigu Paslaugų teikėjas naudoja automatizuotas priešskrydinės informacijos sistemas (savitarnos žiniavietė), skirtas personalui (skrydžio įgulos ir oro vežėjo atstovai, atsakingi už priešskrydinės informacijos rinkimą) pasirengti, savarankiškai planuoti skrydžius ir susipažinti su papildoma informacija, šiomis sistemomis teikiami ON informacijos produktai turi atitikti Aprašo reikalavimus.
41. Savitarnos žiniavietė turi užtikrinti personalo, vykdančio skrydžius ir / arba teikiančio skrydžių paslaugas, konsultacijas su Paslaugų teikėju telefonu arba kitomis telekomunikacijos priemonėmis, turi būti paprasta ir lengvai prieinama, jei prireiktų atitinkamos informacijos ar duomenų.
42. Savitarnos žiniavietė turi:
42.1. užtikrinti, kad sistemos duomenų bazė būtų atnaujinama reguliariai ir laiku, taip pat būtų kontroliuojama duomenų kokybė ir galiojimo laikas;
42.2. užtikrinti galimybę žiniavietės naudotojams gauti visą reikiamą informaciją telekomunikacijos priemonėmis;
42.4. naudoti sistemos prieigos ir informacijos užklausimo procedūras, kurios formuluojamos paprastu tekstu su santrumpomis ir ICAO vietos indeksais arba interaktyviuoju meniu, kurį gali valdyti naudotojas;
43. Paslaugų teikėjas atsako už savitarnos žiniaviečių ON informacijos produktų ir meteorologinės informacijos tinkamumą ir pateikimą laiku.
TREČIASIS SKIRSNIS
DUOMENYS APIE KLIŪTIS
45. Paslaugų teikėjas gali naudoti 1 zonos kliūčių, kurių aukštis nuo žemės paviršiaus viršija 60 m, duomenis, kuriais disponuoja Lietuvos kariuomenės Kartografijos centras, ir 1, 2, 3, 4 zonų surinktus elektroninius vietovės duomenis, kuriais disponuoja VĮ „GIS – Centras“.
46. VšĮ Transporto kompetencijų agentūra teikia naujai statomų kliūčių, patenkančių į Vilniaus, Kauno, Palangos, Šiaulių aerodromų apsaugos zonas, ir visų kliūčių Lietuvos Respublikos teritorijoje, viršijančių 100 m, projektinius duomenis Paslaugų teikėjui, jeigu tokius duomenis turi. Teikiama ši informacija:
47. Naujos kliūties, kurios aukštis daugiau nei 60 m, savininkas prieš objekto naudojimo pradžią pateikia Paslaugų teikėjui faktinius kliūties duomenis. Teikiama ši informacija:
48. Turi būti nurodyti aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, 2a, 2b, 2c ir 2d zonų elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei jų kliūtys bei vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede.
49. Turi būti nurodyti aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, 3 zonos elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei kliūtys ir vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede.
50. Aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, turi būti nurodyti 4 zonos elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei kliūtys ir vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede, ir:
51. Kiekvienos vietovės elektroniniai kliūčių duomenys turi atitikti nustatytus skaitmeninius reikalavimus, pateiktus Aprašo priedo 8A-2 lentelėje, ir turėti Paslaugų teikėjo suteiktą unikalų kliūties ID, sudarytą iš:
51.5. trijų skaitmenų numerio.
Šiauriausiame zonos taške aukščiausiai esamai kliūčiai suteikiamas numeris 001 ir numeracija tęsiama pagal laikrodžio rodyklę (pvz., EYK3001 – Kauno trečiosios zonos aukščiausia šiaurinėje pusėje esanti kliūtis). Jei kliūtis patenka į dvi zonas, kliūčiai suteikiamas zonos su didesniu numeriu ID.
VI skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Teikiant ON informacijos paslaugas, be Reglamente (ES) 2017/373 ir Apraše išdėstytų reikalavimų, būtina vadovautis toliau išvardytais ICAO dokumentais:
52.5. dokumentas Nr. 8168-OPS/611 „Oro navigacijos paslaugų procedūros. Orlaivių skrydžių vykdymas. Skrydžių procedūros“, 1 tomas, bei „Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal prietaisus schemų sudarymas“, 2 tomas;
Oro navigacijos informacijos
paslaugų teikimo tvarkos aprašo
priedas
VIETOVĖS IR KLIŪČIŲ DUOMENŲ REIKALAVIMAI
|
Vietovės duomenys, surinkti pagal 1 zonos skaitmeninius reikalavimus |
|
Vietovės duomenys, surinkti pagal 2 zonos skaitmeninius reikalavimus |
Lentelė A8-1. Vietovės duomenų rinkimo plokštumos – 1 zona ir 2 zona
1. Zonoje, esančioje 10 km spinduliu nuo ARP, vietovės duomenys turi atitikti 2 zonos skaitmeninius reikalavimus.
2. Zonoje, esančioje nuo 10 km iki TMA ribos ar 45 km spinduliu (žiūrint, kuris mažesnis), duomenys arba vietovė, kuri patenka į horizontalią plokštumą 120 m virš mažiausio vietos aukščio, turi atitikti 2 zonos skaitmeninius reikalavimus.
3. Zonoje, esančioje nuo 10 km iki TMA ribos ar 45 km spinduliu (žiūrint, kuris mažesnis), duomenys arba vietovė, kuri nepatenka į horizontalią plokštumą 120 m virš mažiausio vietos aukščio, turi atitikti 1 zonos skaitmeninius reikalavimus.
4. Tose 2 zonos dalyse, kuriose skrydžiai draudžiami dėl labai didelio vietovės aukščio ar kitų apribojimų ir / ar teisės aktų reikalavimų, vietovės duomenys turi atitikti 1 zonos skaitmeninius reikalavimus.
Pastaba. 1 ir 2 zonos vietovės skaitmeniniai reikalavimai pateikti A8-1 lentelėje.
Lentelė A8-2. Kliūčių duomenų rinkimo plokštumos – 1 zona ir 2 zona
1. Duomenys apie kliūtis turi būti renkami pagal 2 zonos skaitmeninius reikalavimus, pateiktus A8-2 lentelėje:
a) 2a zona – stačiakampio formos zona aplink KTT, apimanti KTT juostą ir esamą laisvą juostą. 2a zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi būti 3 m virš artimiausio KTT vietovės aukščio palei KTT vidurio liniją ir dalyse, susijusiose su laisvąja juosta, jei tokios esama, artimiausio KTT pabaigos vietovės aukštyje;
b) 2b zona driekiasi nuo 2a zonos galo išskridimo kryptimi, jos ilgis – 10 km, o platėjimas – 15% į abi puses. 2b zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi 1,2% nuolydį, einantį nuo 2a zonos galų KTT galo vietovės aukštyje išskridimo kryptimi, kurios ilgis – 10 km, o platėjimas – 15% į abi puses;
c) 2c zona driekiasi nuo 2a zonos ir 2b zonos tokiu nuotoliu, kuris nėra didesnis nei 10 km nuo 2a zonos ribos. 2c zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi 1,2% nuolydį, einantį nuo 2a zonos ir 2b zonos tokiu nuotoliu, kuris nėra didesnis nei 10 km nuo 2a zonos ribos. Pradinis 2c zonos vietovės aukštis – 2a zonos vietovės aukštis tokiame taške, kuriame ji prasideda; ir
d) 2d zona – zona, esanti už 2a, 2b ir 2c zonų, kuri driekiasi 45 km atstumu nuo aerodromo kontrolės taško ar nuo TMA ribos, žiūrint, kuris yra arčiau. 2d zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma driekiasi 100 m aukštyje virš žemės paviršiaus.
2. Tose 2 zonos dalyse, kuriose skrydžiai draudžiami dėl labai didelio vietovės aukščio ar kitų apribojimų ir / ar teisės aktų reikalavimų, vietovės duomenys turi atitikti 1 zonos reikalavimus.
3. Duomenys apie visas kliūtis, esančias 1 zonoje, kurių aukštis virš žemės siekia 100 m ar daugiau, turi būti sukaupti ir įtraukti į duomenų bazę pagal 1 zonos vietovės skaitmeninius reikalavimus, pateiktus A8-2 lentelėje.
Lentelė A8-3. Vietovės duomenų rinkimo plokštuma – 3 zona
1. Vietovės ir kliūčių duomenų rinkimo plokštuma driekiasi pusės metro (0,5 m) aukštyje virš horizontalios plokštumos, einančios per artimiausią tašką aerodromo judėjimo zonoje.
2. 3 zonos vietovės ir kliūčių duomenys turi atitikti skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-1 ir A8-2 lentelėse.
Lentelė A8-4. Vietovės duomenų rinkimo plokštuma – 4 zona
4 zonos vietovės duomenys turi atitikti skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-1 lentelėje.
1 pastaba. 2 zonos horizontali plokštuma apima 4 zoną. Detalesnius kliūčių duomenis galima rinkti 4 zonoje pagal 4 zonos skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-2 lentelėje (žr. 10.1.8).
2 pastaba. Kai vietovė, nutolusi daugiau nei 900 m (3000 pėdų) nuo KTT slenksčio, yra kalnuota ar svarbi dėl kitų priežasčių, 4 zonos ilgis gali būti pailgintas iki 2000 m (6500 pėdų) nuo KTT slenksčio.
Lentelė A8-1. Vietovės duomenų skaitmeniniai reikalavimai
|
1 zona |
2 zona |
3 zona |
4 zona |
Tarpai tarp matavimo taškų |
3 arksekundės (apie 90 m) |
1 arksekundė (apie 30 m) |
0,6 arksekundės (apie 20 m) |
0,3 arksekundės (apie 9 m) |
Vertikali paklaida |
30 m |
3 m |
0,5 m |
1 m |
Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje |
1 m |
0,1 m |
0,01 m |
0,1 m |
Paklaida horizontalioje plokštumoje |
50 m |
5 m |
0,5 m |
2,5 m |
Patikimumo lygis |
90% |
90% |
90% |
90% |
Duomenų klasifikacija |
įprastinė |
svarbi |
svarbi |
svarbi |
Integralumo (vientisumo) lygis |
1 x 10-3 |
1 x 10-5 |
1 x 10-5 |
1 x 10-5 |
Techninės priežiūros periodiškumas |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Lentelė A8-2. Kliūčių duomenų skaitmeniniai reikalavimai
|
1 zona |
2 zona |
3 zona |
4 zona |
Paklaida vertikalioje plokštumoje |
30 m |
3 m |
0,5 m |
1 m |
Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje |
1 m |
0,1 m |
0,01 m |
0,1 m |
Paklaida horizontalioje plokštumoje |
50 m |
5 m |
0,5 m |
2,5 m |
Patikimumo lygis |
90% |
90% |
90% |
90% |
Duomenų klasifikacija |
įprastinė |
svarbi |
svarbi |
svarbi |
Integralumo (vientisumo) lygis |
1 x 10-3 |
1 x 10-5 |
1 x 10-5 |
1 x 10-5 |
Techninės priežiūros periodiškumas |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Kaip nurodyta |
Lentelė A8-3. Vietovės bruožai
Vietovės savybės |
Privalomas / neprivalomas |
Aprėpties zona |
Privalomas |
Duomenų rengėjo nuoroda |
Privalomas |
Nustatymo metodas |
Privalomas |
Tarpai tarp matavimo taškų |
Privalomas |
Horizontalių orientyrų sistema |
Privalomas |
Skiriamoji geba horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Paklaida horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Patikimumo lygis horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Horizontali padėtis |
Privalomas |
Vietos aukštis |
Privalomas |
Vietos aukščio orientyras |
Privalomas |
Vertikalių orientyrų sistema |
Privalomas |
Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje |
Privalomas |
Paklaida vertikalioje plokštumoje |
Privalomas |
Patikimumo lygis vertikalioje plokštumoje |
Privalomas |
Plokštumos tipas |
Neprivaloma |
Įrašyta plokštuma |
Privalomas |
Išsikišimo lygis |
Neprivaloma |
Žinomi nukrypimai |
Neprivaloma |
Integralumas (vientisumas) |
Privalomas |
Datos ir laiko spaudas |
Privalomas |
Naudojami matavimo vienetai |
Privalomas |
Lentelė A8-4. Kliūčių savybės
Vietovės bruožai |
Privalomas / neprivalomas |
Aprėpties zona |
Privalomas |
Duomenų rengėjo nuoroda |
Privalomas |
Kliūties nuoroda |
Privalomas |
Tikslumas horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Patikimumo lygis horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Horizontali padėtis |
Privalomas |
Skiriamoji geba horizontalioje plokštumoje |
Privalomas |
Horizontalūs matmenys |
Privalomas |
Horizontalių orientyrų sistema |
Privalomas |
Vietos aukštis |
Privalomas |
Aukštis |
Neprivalomas |
Vertikali paklaida |
Privalomas |
Patikimumo lygis vertikalioje plokštumoje |
Privalomas |
Vietos aukščio orientyrai |
Privalomas |
Kliūčių tipas |
Privalomas |
Geometrijos tipas |
Privalomas |
Integralumas (vientisumas) |
Privalomas |
Datos ir laiko spaudas |
Privalomas |
Naudojami matavimo vienetai |
Privalomas |
Veikla |
Neprivalomas |
Galiojimas |
Neprivalomas |
Žiburiai |
Privalomas |
Ženklinimas |
Privalomas |
________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-335, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27274
Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 5 d. įsakymo Nr. 2BE-297 „Dėl Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo