Sprendimas netenka galios 2022-03-29:
Akmenės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-69, 2022-03-28, paskelbta TAR 2022-03-28, i. k. 2022-06036
Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-66 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2021-06-02 iki 2022-03-28
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-03-30, i. k. 2021-06391
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. kovo 29 d. Nr. T-66
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, 67 straipsnio 1 ir 5 dalimis, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-4(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-66
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų savivaldybėms mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Akmenės rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
3. Aprašu siekiama atitikti vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) lūkesčius, tenkinti vaikų pažinimo, ugdymo(si) ir saviraiškos poreikius įvairiomis patraukliomis veiklomis, sklandžiai diegti NVŠ finansavimo mechanizmą, kuris didintų šio švietimo tolygią plėtrą, paklausą, pasiūlą ir prieinamumą, sukurtų sąlygas kiekvienam vaikui gauti panašios kokybės NVŠ paslaugas po pamokų, užtikrinti kokybės priežiūrą, efektyvų skiriamų lėšų naudojimą.
II SKYRIUS
nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
5. NVŠ lėšos savivaldybėms skirstomos ir skiriamos taip:
5.1. Savivaldybei tenkanti lėšų suma apskaičiuojama visas NVŠ lėšas padalijus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš Savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokusių mokinių skaičiaus. Lėšos savivaldybėms skiriamos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu;
6. Maksimalų vaikų skaičių vienoje NVŠ programoje bei programų prioritetų vertinimo tvarką nustato Savivaldybės administracijos direktorius.
7. Skiriant finansavimą programoms, prioritetas teikiamas, jeigu:
7.1. programoje numatomas įvairių veiklų vykdymas Savivaldybės kaimiškose vietovėse ir jose gyvenantiems vaikams;
7.2. programa yra techninės kūrybos arba technologijų, informacinių technologijų, robotikos, STEAM ugdymo krypties;
7.3.numatoma užimti vaikus iš socialinės rizikos bei turinčių teisę į socialinę paramą šeimų, specialiųjų poreikių vaikus;
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
8. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 Eur per mėnesį. Jei Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, nustato kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius, ji negali būti mažesnė nei 10 Eur ir didesnė nei 20 Eur per mėnesį. Nerekomenduojama nustatyti didesnės nei 15 Eur per mėnesį sumos vaikui, jei Savivaldybės vaikų dalyvavimo NVŠ veiklose procentas yra mažesnis nei 75 proc. nuo visų Savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei visu Savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis / paslaugos kaina asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
9. Einamųjų metų NVŠ lėšos švietimo teikėjams gali būti perskirstomos dėl pasikeitusio programose dalyvaujančių vaikų skaičiaus einamųjų metų rugsėjo mėnesį.
10. Atsižvelgiant į NVŠ programų finansavimo prioritetus, skiriamą lėšų dydį vienam vaikui per mėnesį nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ teikėjų ir programų vertinimo komisija (toliau – Komisija).
11. Lėšos, paskirstytos švietimo teikėjams pagal NVŠ programas ir dalyvaujančių vaikų skaičių, įforminamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos pateiktus siūlymus. NVŠ lėšos švietimo teikėjui pervedamos už kiekvieną mėnesį pagal paskutinę mėnesio darbo dieną Mokinių registro NVŠ finansavimo išraše, kurį suformuoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus atsakingas specialistas, esančių vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
12. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracija tikslinant Savivaldybės biudžetą.
13. Švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Akmenės rajono savivaldybė, lėšos skiriamos pagal tarp švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.
14. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
15. NVŠ lėšų negalima naudoti:
151. Dėl valstybės lygio ekstremalios situacijos ar karantino, paskelbto dėl Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos), Savivaldybėje sumažėjus galimybei įgyvendinti NVŠ programas, skirtas ir planuojamas nepanaudoti NVŠ programų įgyvendinimui lėšas galima naudoti stovykloms, prisidedančioms prie socialinių emocinių kompetencijų ugdymo, vykdomoms mokinių atostogų metu (toliau – stovyklos), finansuoti, kurios:
Papildyta punktu:
Nr. T-132, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-06-01, i. k. 2021-12414
152. Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino, paskelbto dėl Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos), planuojama nepanaudoti NVŠ lėšų suma, kuri numatoma panaudoti stovykloms, tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu ir naudojama stovykloms finansuoti pagal Savivaldybės institucijų patvirtintą vaikų socializacijos programos įgyvendinimo tvarką.
Papildyta punktu:
Nr. T-132, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-06-01, i. k. 2021-12414
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
16. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
16.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu: www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf );
16.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
17. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.
21. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir/ ar savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
22. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 16–17 punktuose numatytus reikalavimus, Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas).
23. Švietimo teikėjas gali teikti kelias programas, kiekvienai programai pildoma atskira paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos NŠPR.
24. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Komisijai, kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
25. NVŠ programa vertinama pagal Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams vertinimo formos (2 priedas) kriterijus.
26. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu NVŠ programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais NVŠ programos atitiktis gali būti pratęsiama. Su švietimo teikėju, kurio NVŠ programa buvo patvirtinta kaip atitinkanti reikalavimus, Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartį. Sutartyje nurodomos skiriamos lėšos, nurodomi NVŠ teikėjo įsipareigojimai, sąlygos ir atsakomybės už netinkamą NVŠ programos įgyvendinimą ar kitus sutarties ir teisės aktų pažeidimus. Jei švietimo teikėjas yra laisvasis mokytojas, sutarties pasirašymo metu jis turi būti įregistravęs veiklą ir įsipareigoja pats įgyvendinti jo vardu NŠPR įregistruotą programą.
27. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai NŠPR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą. Švietimo teikėjas iki NVŠ programos vykdymo pradžios NŠPR pažymi NVŠ programos vykdymo vietą (nuotolinio ugdymo atveju – skaitmeninę platformą) ir laiką. Duomenis atnaujina pagal esamą situaciją.
28. Švietimo teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“3 priedas) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį.
29. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, švietimo teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
30. Švietimo teikėjas mokymo sutartis saugo, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1511 „Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Švietimo teikėjas parengia mokymo sutarčių, užpildytų elektroniniu būdu, kopijas ir pateikia jas elektroniniu būdu Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui. Pateiktos sutarčių elektroninės kopijos saugomos švietimo portale emokykla.lt. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius turi teisę prašyti švietimo teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
32. NVŠ švietimo teikėjai nepanaudotas lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos banko sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
33. Švietimo teikėjas, kurio savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Akmenės rajono savivaldybė, atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.
35. Savivaldybė:
35.1. už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka;
35.2. už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas per 20 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia Lietuvos finansų ministro patvirtintą metinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesnio lygio vykdomo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (vieną – stovykloms finansuoti, antrą – NVŠ lėšoms (be lėšų stovykloms finansuoti), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T-132, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-06-01, i. k. 2021-12414
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
38. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Vadovaujantis Akmenės rajono savivaldybės materialiojo turto viešojo nuomos konkurso ir nuomos ne konkurso būdu organizavimo tvarkos aprašu, Savivaldybės turto valdytojo sprendimu NVŠ teikėjai gali išsinuomoti patalpas ne konkurso būdu. Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 28 d. sprendimu Nr. T-244(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų teikiamų paslaugų kainų patvirtinimo“ Savivaldybės švietimo įstaigų sporto salės, aikštynai, aktų salės ir kitos patalpos Akmenės rajono savivaldybės teritorijoje registruotoms biudžetinėms įstaigoms, nevyriausybinėms organizacijoms ir Savivaldybės gyventojams, vykdantiems NVŠ veiklą pagal verslo liudijimus ar individualios veiklos vykdymo pažymas, sudariusiems sutartis su turto valdytojais, veiklas vykdantiems pagal iš anksto suderintą grafiką, suteikiamos nemokamai.
39. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams. Informacija apie švietimo teikėjus ir NVŠ veiklos organizavimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje adresu: http://www.akmene.lt.
Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos
aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐Taip |
☐Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐Taip |
☐Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
☐R |
☐B |
|||||||
2) |
☐R |
☐B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas(konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Neformaliojo švietimo programų registre (NŠPR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas(formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai(formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
Iš viso val.: |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
||||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija(jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas NŠPR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
|||
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
|||
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
||||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
||||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
|
||||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|||||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
|||
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
||||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
||||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
|||
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
|||
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
||||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
||||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
|||
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
||||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
||||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
|||
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
|||||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
||||
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
||||
|
__________________________ (Vertinimo komisijos pirmininko vardas, pavardė) |
____________________________ (parašas) |
|
|||
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
____________________________ (parašas) |
|
|||
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
____________________________ (parašas) |
|
|||
Pakeitimai:
1.
Akmenės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-132, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-06-01, i. k. 2021-12414
Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-66 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo