Suvestinė redakcija nuo 2024-11-09

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07512

 

Nauja redakcija nuo 2024-11-09:

Nr. V3-25, 2024-11-07, paskelbta TAR 2024-11-08, i. k. 2024-19478

 

AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO KOKYBĖS priežiūros ORGANIZAVIMO Tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 18 d. Nr. V3-19

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo 60 straipsnio 3 dalimi ir 64 straipsnio 3 dalies 1 punktu, atsižvelgdamas į 2024 m.    spalio 31 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos raštą Nr. 6K-24/5897 „Dėl įsakymo projekto“:

t v i r t i n u  Finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūros organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                Audrius Linartas

 

 

PATVIRTINTA

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir

nemokumo valdymo tarnybos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

direktoriaus 2017 m. balandžio 18 d.

įsakymu Nr. V3-19 (Audito, apskaitos,

turto vertinimo ir nemokumo valdymo

tarnybos prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos direktoriaus

2024 m. lapkričio 7 d. įsakymo Nr. V3-25

redakcija)

 

FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO KOKYBĖS priežiūros ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūros organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato viešojo ir ne viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūros organizavimo tvarką ir procedūras.

2.  Tvarkos aprašas parengtas vykdant Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo (toliau - Įstatymas) 60 straipsnio 3 dalies ir 64 straipsnio 3 dalies 1 punkto reikalavimus.

3. Tvarkos apraše vartojamų sąvokų reikšmės atitinka Įstatyme vartojamų sąvokų reikšmes.

 

II skyrius

FINANSINIŲ ATASKAITŲ audito kokybės priežiūros organizavimo PAGRINDAI

 

4Viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybė prižiūrima atliekant finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimus, kurie atliekami pagal metinius finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimų planus (toliau – metiniai tikrinimų planai). Metiniai tikrinimų planai sudaromi taip, kad:

4.1. viešojo intereso įmonių, kurios pagal Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymą laikomos didelėmis įmonėmis, auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimai būtų atliekami ne rečiau kaip kas 3 metus;

4.2. kitų viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimai būtų atliekami ne rečiau kaip kas 6 metus.

5.  Įstatymo 60 straipsnio 4 dalyje ir Tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti metiniai planai sudaromi remiantis rizika paremta analize, tai yra atsižvelgiama į auditoriaus ir audito įmonės veiklos mastą ir sudėtingumą, vertinama auditoriaus ir audito įmonės atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės rizika, auditoriaus ir audito įmonės atlikto finansinių ataskaitų audito svarba visuomenei, finansų rinkai, investuotojams, galima įtaka audito rinkos stabilumui, kiek plačiai auditoriaus ir audito įmonės atlikto finansinių ataskaitų audito rezultatais galėjo būti naudojamasi, atsižvelgiama į kitas svarbias aplinkybes ir rizikas.

6.    Sudarant metinį tikrinimų planą įvertinami ir rizikai įtaką darantys veiksniai (kaip pavyzdžiui, tam tikro verslo sektoriaus reguliavimo reikalavimų, finansinių ataskaitų sudarymo tvarkos, ekonominių, rinkos, kitų aplinkos sąlygų pokyčiai ir kt.). Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – AVNT) turi teisę nurodyti veiksnius į kuriuos turi atsižvelgti Lietuvos auditorių rūmai sudarydami metinį finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrų planą (toliau – metinis peržiūrų planas).

 

III skyrius

VIEŠOJO INTERESO ĮMONIŲ AUDITORIŲ IR AUDITO ĮMONIŲ ATLIKTO FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO KOKYBĖS priežiūrA

 

 

7Viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūrą įgyvendina AVNT. AVNT teisės ir pareigos įgyvendinant viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūrą nustatytos 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 537/2014 dėl konkrečių viešojo intereso įmonių teisės aktų nustatyto audito reikalavimų (toliau – Reglamentas) ir Įstatyme.

8Įgyvendindama viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūrą AVNT atlieka Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytus finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimus. Tikrinimai atliekami vadovaujantis AVNT nustatyta finansinių ataskaitų audito kokybės tikrinimo atlikimo tvarka.

9Metinį tikrinimų planą, vadovaudamasi Tvarkos aprašo 4-6 punktų nuostatomis, sudaro ir, gavusi Audito priežiūros komiteto nuomonę, iki einamųjų metų kovo 31 d. tvirtina AVNT.

10. Metiniame tikrinimų plane nurodomi viešojo intereso įmonių auditoriai ir audito įmonės, kurių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybę planuojama patikrinti.

11. Patvirtintas metinis tikrinimų planas skelbiamas Teisės aktų registre ir AVNT interneto svetainėje.

 

IV skyrius

NE VIEŠOJO INTERESO ĮMONIŲ AUDITORIŲ IR AUDITO ĮMONIŲ ATLIKTO FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO KOKYBĖS priežiūra

 

 

12. AVNT ir Lietuvos auditorių rūmų teisės ir pareigos įgyvendinant ne viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūrą nustatytos Įstatyme.

13. Lietuvos auditorių rūmai, suderinę su AVNT, nustato tvarką ir procedūras, kuriomis vadovaudamiesi Lietuvos auditorių rūmai atlieka su ne viešojo intereso įmonių auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės priežiūros įgyvendinimu susijusias funkcijas.

14. Finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūras atliekantys kontrolieriai tvirtinami vadovaujantis AVNT patvirtinta auditorių kontrolierių parinkimo, rengimo ir kvalifikacijos kėlimo tvarka.

15. Finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros atliekamos vadovaujantis AVNT patvirtinta finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros metodika.

16. Pagal Tvarkos aprašo 13 punkte nurodytą tvarką Lietuvos auditorių rūmai turi užtikrinti, kad:

16.1. metinis peržiūrų planas būtų sudarytas ir AVNT suderinti pateiktas iki einamųjų metų kovo 31 d.. Metinis peržiūrų planas sudaromas vadovaujantis Tvarkos aprašo 5 ir 6 punktų nuostatomis. AVNT suderinti teikiamame metiniame peržiūrų plane nurodoma ne viešojo intereso įmonių auditoriai ir audito įmonės, kurių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūras numatoma atlikti, kontrolieriai, kurie atliks šias peržiūras, kada paskutinį kartą buvo daryta auditoriaus ir audito įmonės finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūra, auditorių ir audito įmonių įtraukimo į metinį peržiūrų planą motyvai ir rizika pagrįstos analizės išvados, kita tų metų metiniam peržiūrų planui sudaryti, auditoriams ir audito įmonėms įtraukti į tų metų metinį peržiūrų planą svarbi informacija. Patvirtintas metinis peržiūrų planas skelbiamas Lietuvos auditorių rūmų interneto svetainėje, o jo kopija per 5 darbo dienas po patvirtinimo pateikiama AVNT;

16.2. išnagrinėtos auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros ataskaitos ir su šiomis peržiūromis, jų nagrinėjimu Lietuvos auditorių rūmuose susijusi informacija, taip pat siūlymai skirti auditoriui ar audito įmonei Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje nustatytą (-us) nurodymą (-us) ir (arba) 75 straipsnio 2 dalyje nustatytą poveikio priemonę arba siūlymai atlikti finansinių ataskaitų audito kokybės tyrimą AVNT būtų pateikiami per 30 kalendorinių dienų nuo finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros ataskaitos ir visos su peržiūra susijusios informacijos gavimo Lietuvos auditorių rūmuose dienos. Teikiant siūlymus skirti auditoriui ar audito įmonei Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje nustatytą (-us) nurodymą (-us) ir (arba) 75 straipsnio 2 dalyje nustatytą poveikio priemonę arba siūlymą atlikti finansinių ataskaitų audito kokybės tyrimą turi būti pateikiami siūlymo argumentai. Teikiant siūlymus skirti auditoriui ar audito įmonei Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje nustatytą (-us) nurodymą (-us) ir (arba) 75 straipsnio 2 dalyje nustatytą poveikio priemonę taip pat turi būti įvertintos Įstatymo 77 straipsnyje nurodytos aplinkybės, šių aplinkybių vertinimą atliekant ir AVNT pateikiant atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 20-23 punktų nuostatas;

16.3. informacija apie praeitų metų metinio peržiūrų plano faktinį įvykdymą AVNT turi būti pateikiama pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą formą iki einamųjų metų kovo 31 d.

 

V skyrius

NURODYMŲ IR POVEIKIO PRIEMONIŲ SKYRIMAS

 

17. Gavusi Tvarkos aprašo 16.2 papunktyje nurodytą Lietuvos auditorių rūmų siūlymą skirti auditoriui ar audito įmonei Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje nustatytą (nustatytus) nurodymą (nurodymus) ir (arba) 75 straipsnio 2 dalyje nustatytą poveikio priemonę, AVNT kreipiasi į auditorių ir (ar) audito įmonę, kurių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūra buvo atlikta, prašydama pateikti paaiškinimus dėl atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros ataskaitos. Auditorius ir (ar) audito įmonė paaiškinimus turi teisę pateikti per vadovaujantis Įstatymo 74 straipsnio 4 dalimi AVNT nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą.

18. AVNT, išnagrinėjusi Tvarkos aprašo 16.2 papunktyje nurodytą Lietuvos auditorių rūmų siūlymą skirti auditoriui ar audito įmonei Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje nustatytą (nustatytus) nurodymą (nurodymus) ir (arba) 75 straipsnio 2 dalyje nustatytą poveikio priemonę ir Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytą paaiškinimą, jei jis buvo gautas iki Tvarkos aprašo 17 punkte nurodyto paaiškinimo pateikimo termino pabaigos – siūlomą Įstatymo 63 straipsnio 4 dalyje nurodytą įvertinimą teikia svarstyti Audito priežiūros komitetui.

19. Auditorių ir (ar) audito įmonę, dėl kurių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros rezultatų svarstomas nurodymų ir (ar) poveikio priemonių skyrimo klausimas, apie Audito priežiūros komiteto posėdį AVNT informuoja ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas Įstatymo 74 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.

20. AVNT, teikdama Audito priežiūros komitetui svarstyti galimų nurodymo (nurodymų) ar poveikio priemonės (priemonių) skyrimo klausimą, atsižvelgia į Įstatymo 77 straipsnyje nurodytas aplinkybes ir:

20.1. Pagal Įstatymo 77 straipsnio 1 dalies 1 punktą finansinių ataskaitų audito kokybės  trūkumo, Įstatymo, Reglamento reikalavimų pažeidimas vertinamas kaip mažareikšmis, nereikšmingas arba reikšmingas, atsižvelgiant į šiuos reikšmingumo vertinimo kriterijus:

20.1.1. trūkumo, pažeidimo poveikis pažeisto (-ų) teisės akto (-ų) saugomoms vertybėms;

20.1.2. trūkumo, pažeidimo pobūdis;

20.1.3. trūkumo, pažeidimo mastas.

20.2. Pagal Įstatymo 77 straipsnio 1 dalies 2 punktą vertinant atsakingo asmens atsakomybės dydį, vertinama, pavyzdžiui, atsakingo fizinio asmens einamų pareigų, atliekamų funkcijų turinys, jo pavaldumas aukštesnes pareigas einantiems asmenims, atsakingo fizinio ar juridinio asmens dalyvavimo darant pažeidimą pobūdis ir mastas.

20.3. Pagal Įstatymo 77 straipsnio 1 dalies 3 punktą atsakingo asmens finansinis pajėgumas vertinamas tada, kai teikiamas siūlymas skirti Įstatymo 75 straipsnio 2 dalies 9 punkte nurodytą poveikio priemonę. Vertinant atsakingo asmens finansinį pajėgumą, vertinamos jo vykdomos ūkinės komercinės veiklos, su kuria susijęs padarytas pažeidimas, praėjusių paskutinių finansinių metų metinės pajamos ir metinis veiklos rezultatas.

21. Pagal Tvarkos aprašo 20.1.1 papunktyje nurodytą kriterijų vertinant trūkumų, pažeidimų poveikį pažeisto (-ų) teisės akto (-ų) saugomoms vertybėms vertinama:

21.1. ar auditoriaus išvadoje pateikta auditoriaus nuomonė apie audituotas finansines ataskaitas, kita auditoriaus išvadoje ir (ar) audito ataskaitoje pateikta informacija yra teisinga;

21.2. ar auditoriaus išvadoje pateikta auditoriaus nuomonė apie audituotas finansines ataskaitas yra pagrįsta pakankamais tinkamais audito įrodymais;

21.3. ar nustatyti audito kokybės trūkumai turėjo (galėjo turėti) reikšmingos įtakos audituotos įmonės finansinių ataskaitų vartotojams;

21.4. kitos konkrečios aplinkybės aktualios vertinant trūkumų, pažeidimų poveikį finansinių ataskaitų audito kokybei ir patikimumui, audito įmonės, auditoriaus nepriklausomumui, audito komitetų sudarymo tinkamumui, jų funkcijų įgyvendinimui, kitoms teisės aktų saugomoms vertybėms.

22. Pagal Tvarkos aprašo 20.1.2 papunktyje nurodytą kriterijų vertinant trūkumų, pažeidimų pobūdį vertinama:

22.1. ar auditorius suplanavo ir atliko audito procedūras taip, kad jis sugebėtų gauti pakankamus tinkamus audito įrodymus tam, kad galėtų padaryti pagrįstas išvadas, kuriomis grindžiama auditoriaus nuomonė;

22.2. ar įvertinus audito darbo dokumentus kitas auditorius, ankščiau nesusijęs su auditu, gali suprasti, atliktų audito procedūrų pobūdį, atlikimo laiką ir apimtį, audito procedūrų rezultatus ir surinktus audito įrodymus bei reikšmingus audito metu pastebėtus dalykus, dėl jų padarytas išvadas ir svarbiausius profesinius sprendimus, kuriais remiantis tokios išvados buvo padarytos;

22.3. ar audito kokybės trūkumai susiję su auditoriaus profesinio skepticizmo principo nesilaikymu;

22.4. ar audito kokybės trūkumai susiję su auditoriaus profesinės etikos principų nesilaikymu;

22.5. jei pažeidimas susijęs su audito įmonės kokybės kontrolės/ valdymo sistemos trūkumais, vertinama, ar pažeidimas susijęs su audito įmonės kokybės kontrolės/ valdymo sistemos reglamentavimo, įdiegimo neatitikimais taikomiems reikalavimams, ar su jos veikimo veiksmingumu;

22.6. kitos konkrečios aplinkybės aktualios vertinant trūkumų, pažeidimų pobūdį.

23. Pagal Tvarkos aprašo 20.1.3 papunktyje nurodytą kriterijų vertinant trūkumų, pažeidimų mastą vertinama:

23.1. ar nustatyti audito kokybės trūkumai susiję su reikšmingu finansinių ataskaitų straipsniu, ūkinių operacijų grupe ar atskleidimais;

23.2. ar nustatyti audito kokybės trūkumai yra epizodiniai, izoliuoti ir nepaplitę vertinant konkretaus finansinių ataskaitų audito, kurio kokybės trūkumų nustatyta, atžvilgiu;

23.3. ar nustatyti audito kokybės trūkumai yra atsitiktiniai ir ne sisteminiai vertinant visų tikrintų konkretaus auditoriaus ir (ar) audito įmonės atliktų finansinių ataskaitų auditų požiūriu;

23.4. jei pažeidimas susijęs su audito įmonės kokybės kontrolės/ valdymo sistemos trūkumais, vertinamas jų sistemiškumas ir paplitimas audito įmonės kokybės kontrolės/ valdymo sistemos požiūriu;

23.5. kitos konkrečios aplinkybės aktualios vertinant trūkumų, pažeidimų mastą.

24. Audito priežiūros komiteto posėdyje apsvarsčius atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros metu nustatytus finansinių ataskaitų audito kokybės trūkumus ir AVNT siūlomą įvertinimą, AVNT, Audito priežiūros komitetui pateikus nuomonę, per 10 darbo dienų priima sprendimą dėl finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros rezultatų įvertinimo ir nurodymų ir (arba) poveikio priemonių skyrimo.

25. Informacija apie priimtus Tvarkos aprašo 24 punkte nurodytus sprendimus teikiama ir skelbiama Įstatymo 76 ir 78 straipsniuose nustatyta tvarka. Sprendimai dėl Įstatymo 75 straipsnio 2 dalies 8 ir 9 punktuose nurodytų poveikio priemonių skyrimo vykdomi Įstatymo 79 straipsnyje nustatyta tvarka.

_____________

 

 

Finansinių ataskaitų audito kokybės

priežiūros organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Lietuvos auditorių rūmų ataskaitos dėl metinio finansinių ataskaitų audito  kokybės peržiūrų plano faktinio įvykdymo forma)

 

 

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos                 ____________Nr.______

(data)

 

Lietuvos auditorių rūmų ataskaita dėl metinio finansinių ataskaitų AUDITO  KOKYBĖS peržiūrų plano faktinio įvykdymo

 

1.    Iš viso pagal metinį  _________ m. finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūros

(metai)

planą (toliau – metinis peržiūrų planas) numatyta atlikti____________ audito  įmonių ir__________

(įmonių skaičius)                                               (auditorių skaičius)   

auditorių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrų (toliau kartu – peržiūros).                         

 

2.  Nebuvo atlikta ___________ planuotų atlikti audito įmonių ir  ________ auditorių peržiūrų.

(įmonių skaičius)                                                                                  (auditorių skaičius) 

 

2.1. Nurodomos planuotų atlikti audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrų neatlikimo priežastys (informacija pateikiama atskirai apie kiekvieną audito įmonę, kurios planuota atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūra nebuvo atlikta):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.2. Nurodomos planuotų atlikti auditorių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūrų neatlikimo priežastys (informacija pateikiama atskirai apie kiekvieną auditorių, kurio planuota atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės peržiūra nebuvo atlikta):

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.   Iš viso buvo atlikta ____________ audito įmonių,  ____________  auditorių peržiūrų.

(įmonių skaičius)                                              (auditorių skaičius)

 

4.    Peržiūrų metu nustatyti trūkumai:

 

4.1. Duomenys apie peržiūrų metu nustatytus audito įmonių ir auditorių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės trūkumus pagal atskiras sritis pateikiami lentelėje:

 

Sritys, kuriose peržiūrų metu nustatyta trūkumų:

Audito įmonių, kurių atlikto audito kokybės trūkumų buvo nustatyta, skaičius

Auditorių, kurių atlikto audito trūkumų buvo nustatyta,  skaičius

Reikšmingi trūkumai (nurodomas audito įmonių skaičius)

Nereikšmingi trūkumai

(nurodomas audito įmonių skaičius)

Mažareikšmiai trūkumai (nurodomas audito įmonių skaičius)

Reikšmingi trūkumai

(nurodomas auditorių skaičius)

Nereikšmingi trūkumai

(nurodomas auditorių skaičius)

Mažareikšmiai trūkumai (nurodomas auditorių skaičius)

Kokybės valdymo sistema

 

 

 

 

 

 

Rizikos vertinimo procesas audito įmonėje

 

 

 

 

 

 

Valdysena ir vadovavimas

 

 

 

 

 

 

Atitinkami etikos reikalavimai

 

 

 

 

 

 

Santykių su klientais ir konkrečių užduočių prisiėmimas bei tęsimas

 

 

 

 

 

 

Užduočių atlikimas

 

 

 

 

 

 

Ištekliai

 

 

 

 

 

 

Informacija ir komunikacija

 

 

 

 

 

 

Stebėsenos ir taisymo procesas

 

 

 

 

 

 

Tinklo reikalavimai arba tinklo paslaugos

 

 

 

 

 

 

Kokybės valdymo sistemos įvertinimas

 

 

 

 

 

 

Kokybės valdymo sistemos dokumentavimas

 

 

 

 

 

 

Įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatų laikymasis

 

 

 

 

 

 

Procedūros prieš pradedant auditą

 

 

 

 

 

 

Planavimas

 

 

 

 

 

 

Įmonės supratimas, įskaitant vidaus kontrolę

 

 

 

 

 

 

Rizikos vertinimo procedūros

 

 

 

 

 

 

Pirmojo audito atlikimas – pradiniai likučiai (kai aktualus auditui)

 

 

 

 

 

 

Vidaus auditas (kai aktualus auditui)

 

 

 

 

 

 

Auditoriaus procedūros, atliekamos atsižvelgiant į įvertintas rizikas

 

 

 

 

 

 

Dokumentavimas ir audito įrodymai

 

 

 

 

 

 

Audito pabaigimo procedūros

 

 

 

 

 

 

Ataskaitų teikimas

 

 

 

 

 

 

Atlygio už auditą vertinimas

 

 

 

 

 

 

Grupės finansinių ataskaitų auditas

 

 

 

 

 

 

Kredito unijos auditas

 

 

 

 

 

 

Mokėjimo įstaigos, elektroninių pinigų įstaigos auditas

 

 

 

 

 

 

Iš viso nustatyta trūkumų:

 

 

 

 

 

 

 

4.2.    Pateikiamas peržiūrų metu nustatytų trūkumų detalesnis atskleidimas, nurodant dažniausiai pasitaikančius trūkumus:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5.    Veiksmai, kurių imtasi atlikus peržiūras:

 

5.1. Atlikus peržiūras, kurių metu atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės trūkumų

nenustatyta, AVNT pateikta _____________ sprendimų dėl audito įmonių ir ___________

(sprendimų skaičius)                                                     (sprendimų skaičius)

sprendimų dėl auditorių peržiūros.           

 

5.2. Informacija apie siūlytus sprendimus peržiūrų metu nustačius finansinių ataskaitų audito kokybės trūkumų, pateikiama lentelėse.

 

Informacija apie audito įmonėms siūlomus skirti nurodymus ir (arba) poveikio priemones

Nurodymas ir (arba) poveikio priemonė

Audito įmonių

skaičius

 

 

 

 

 

 

Informacija apie auditoriams siūlomus skirti nurodymus ir (arba) poveikio priemones

Nurodymas ir (arba) poveikio priemonė

Auditorių skaičius

 

 

 

5.3. Peržiūros metu nustačius finansinių ataskaitų audito kokybės trūkumų, priimta___________

(sprendimų skaičius)  

sprendimų kreiptis į AVNT dėl audito įmonių ir   __________ sprendimų dėl

(sprendimų skaičius)

auditorių finansinių ataskaitų audito kokybės tyrimo iniciavimo.

 

6. Kita svarbi, su peržiūrų atlikimu susijusi informacija, įskaitant informaciją apie duotų nurodymų ir poveikio priemonių vykdymą: __________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

_________________________________                     ______________                        ________________________________________ 

(Lietuvos auditorių rūmų atstovo pareigos)                         (parašas)                                                            (vardas, pavardė)

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. V3-19, 2023-08-30, paskelbta TAR 2023-08-30, i. k. 2023-17066

Dėl audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2017 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. V3-19 „Dėl Auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės užtikrinimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. V3-25, 2024-11-07, paskelbta TAR 2024-11-08, i. k. 2024-19478

Dėl Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2017 m. balandžio 18 d. direktoriaus įsakymo Nr. V3-19 „Dėl Auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų audito kokybės užtikrinimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo