Suvestinė redakcija nuo 2023-04-19
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-08-10, i. k. 2022-16955
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PARAMOS 2023–2027 METŲ KAIMO VIETOVIŲ VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOMS ĮGYVENDINTI BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU SKYRIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2022 m. rugpjūčio 10 d. Nr. 3D-491
Vilnius
Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Bendrųjų nuostatų reglamentas), bei siekdamas užtikrinti, kad būtų tinkamai ir laiku įgyvendinta Bendrųjų nuostatų reglamento 32 straipsnio 3 dalies nuostata, taip pat vadovaudamasis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2220, kuriuo nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos dėl 2021 m. ir 2022 m. paramos iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) ir Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013, (ES) Nr. 1306/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, kiek tai susiję su 2021 m. ir 2022 m. ištekliais ir taikymu, ir Reglamentas (ES) Nr. 1308/2013, kiek tai susiję su 2021 m. ir 2022 m. ištekliais ir tokios paramos skirstymu,
tvirtinu Paramos 2023–2027 metų kaimo vietovių vietos plėtros strategijoms įgyvendinti bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu skyrimo ir skaičiavimo metodiką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2022 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. 3D-491
PARAMOS 2023–2027 METŲ KAIMO VIETOVIŲ VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOMS ĮGYVENDINTI BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU SKYRIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaimo vietovių vietos plėtros strategijoms įgyvendinti bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu skyrimo ir skaičiavimo metodika (toliau – Metodika) parengta vadovaujantis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Bendrųjų nuostatų reglamentas), siekiant užtikrinti, kad būtų tinkamai ir laiku įgyvendinta bendrųjų nuostatų reglamento 32 straipsnio 3 dalies nuostata, taip pat vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2220, kuriuo nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos dėl 2021 m. ir 2022 m. paramos iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) ir Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013, (ES) Nr. 1306/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, kiek tai susiję su 2021 m. ir 2022 m. ištekliais ir taikymu, ir Reglamentas (ES) Nr. 1308/2013, kiek tai susiję su 2021 m. ir 2022 m. ištekliais ir tokios paramos skirstymu, bei siekiant užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų parengtos ir atrinktos vietos plėtros strategijos, kurioms įgyvendinti parama numatyta Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metams strateginiame plane (toliau – Strateginis planas), taip pat vadovaujantis Strateginiame plane pateiktu kaimo vietovės apibrėžimu, jame numatytais bendruomenių inicijuotai vietos plėtrai (LEADER) keliamais Europos Sąjungos tikslais ir vietos plėtros strategijų (toliau – Strategija) rengimo ir atrankos principais bei Lietuvos statistikos departamento kaupiamais statistiniais duomenimis apie Lietuvos gyventojų skaičių, skurdo rizikos lygį ir nedarbo lygį savivaldybėse 2021 m.
2. Pagrindiniai Metodikos elementai nustatyti:
2.1. įvertinus vietos veiklos grupių (toliau – VVG) atstovaujamų savivaldybių teritorijose paplitusio skurdo rizikos lygį, kuris svyruoja nuo 14,3 iki 38,7 proc. atskirose teritorijose, t. y. skiriasi 2,7 karto, bei registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykį, kuris svyruoja nuo 7,7 iki 22,1 proc. atskirose teritorijose, t. y. skiriasi 2,9 karto, ir siekiant spręsti labiausiai socialiniu ir ekonominiu požiūriu pažeistų teritorijų problemas bei kuo tikslingiau prisidėti prie naujosios Bendrosios žemės ūkio politikos (toliau – BŽŪP) 8 tikslo „Skatinti užimtumą, augimą, socialinę įtrauktį ir vietos plėtrą kaimo vietovėse, be kita ko, bioekonomikos ir darnaus miškų ūkio sektoriuose“ įgyvendinimo;
2.2. siekiant išvengti paramos masto ekonomikos neigiamos įtakos mažiausiai iki 15 000 tūkstančių gyventojų turinčioms VVG teritorijoms, subalansuoti paramos dydį, tenkantį strategijai įgyvendinti, tarp mažiausiai iki 15 tūkstančių ir daugiausiai (daugiau kaip 33 tūkstančių) gyventojų turinčių VVG teritorijų;
3. Visiems trims išvardytiems metodikos elementams suteikiamas bendras paramos biudžetas, numatytas Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros (LEADER) priemonei Strateginiame plane padalinamas lygiomis dalimis, t. y. kiekvienam elementui nustatoma po 1/3 Strategijoms įgyvendinti skirtos paramos biudžeto (74 896 370 Eur / 3 = 24 965 456,70 Eur).
4. Taikomi rodikliai ir jų reikšmės:
Savivaldybė (N) |
Gyventojų skaičius 2021 m. |
Skurdo rizikos lygis 2021 m. proc. |
Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis 2021 m. proc. |
Skurdo rizikos lygio ir registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykio rodiklio reikšmė (Ivvg) |
|
Faktinis (G) |
Perskaičiuo-tas (Gvvg) |
||||
Akmenės r. sav. |
11 367 |
13 463 |
30,8 |
16 |
0,022826 |
Alytaus r. sav. |
25 842 |
26 407 |
20,6 |
13,4 |
0,017101 |
Anykščių r. sav. |
14 257 |
16 886 |
29,9 |
16,8 |
0,023021 |
Birštono sav. |
1 147 |
1 358 |
20,6 |
9,9 |
0,014722 |
Biržų r. sav. |
12 326 |
14 599 |
33,6 |
15,7 |
0,023709 |
Druskininkų sav. |
7 093 |
8 401 |
17 |
16,3 |
0,017674 |
Elektrėnų sav. |
12 355 |
14 633 |
18,7 |
12,2 |
0,015548 |
Ignalinos r. sav. |
9 351 |
11 075 |
29,4 |
19,5 |
0,024661 |
Jonavos r. sav. |
14 620 |
17 316 |
25,9 |
15,7 |
0,020721 |
Joniškio r. sav. |
12 193 |
14 441 |
28,9 |
14,8 |
0,021273 |
Jurbarko r. sav. |
14 659 |
17 362 |
20,5 |
17 |
0,019508 |
Kaišiadorių r. sav. |
21 934 |
23 583 |
21,6 |
11,6 |
0,016266 |
Kalvarijos sav. |
6 223 |
7 370 |
38,7 |
18,1 |
0,027319 |
Kauno r. sav. |
87 867 |
55 015 |
22,1 |
12,2 |
0,016867 |
Kazlų Rūdos sav. |
5 680 |
6 727 |
38,1 |
16,9 |
0,026271 |
Kėdainių r. sav. |
22 359 |
23 940 |
27,4 |
14,9 |
0,020759 |
Kelmės r. sav. |
17 439 |
19 812 |
25,3 |
16,5 |
0,021031 |
Klaipėdos r. sav. |
48 332 |
37 456 |
16,7 |
7,7 |
0,011714 |
Kretingos r. sav. |
20 828 |
22 655 |
14,3 |
10,1 |
0,012413 |
Kupiškio r. sav. |
10 250 |
12 140 |
28,5 |
13,7 |
0,020371 |
Lazdijų r. sav. |
14 317 |
16 957 |
27,6 |
22,1 |
0,025729 |
Marijampolės sav. |
18 733 |
20 898 |
33,7 |
12,4 |
0,021505 |
Mažeikių r. sav. |
18 584 |
20 773 |
16,4 |
13,9 |
0,015810 |
Molėtų r. sav. |
11 482 |
13 599 |
30,2 |
15,1 |
0,021982 |
Pagėgių sav. |
5 601 |
6 634 |
18,7 |
12,5 |
0,015752 |
Pakruojo r. sav. |
13 855 |
16 410 |
26,9 |
11,1 |
0,017983 |
Panevėžio r. sav. |
35 182 |
31 615 |
26,4 |
13,8 |
0,019624 |
Pasvalio r. sav. |
16 074 |
18 667 |
30,2 |
14,7 |
0,021710 |
Plungės r. sav. |
16 077 |
18 669 |
18,5 |
13,2 |
0,016150 |
Prienų r. sav. |
17 120 |
19 544 |
19,4 |
11,6 |
0,015412 |
Radviliškio r. sav. |
19 361 |
21 424 |
27,8 |
14,8 |
0,020846 |
Raseinių r. sav. |
21 105 |
22 888 |
23 |
14,7 |
0,018916 |
Rietavo sav. |
4 055 |
4 803 |
15,7 |
12,2 |
0,014384 |
Rokiškio r. sav. |
15 930 |
18 546 |
30,3 |
17,5 |
0,023652 |
Skuodo r. sav. |
10 628 |
12 588 |
20,8 |
10,9 |
0,015480 |
Šakių r. sav. |
21 125 |
22 904 |
35,2 |
12 |
0,021816 |
Šalčininkų r. sav. |
23 739 |
25 097 |
25,9 |
13,9 |
0,019498 |
Šiaulių r. sav. |
30 836 |
29 365 |
28,8 |
13,5 |
0,020351 |
Šilalės r. sav. |
16 824 |
19 296 |
20,6 |
13,8 |
0,017373 |
Šilutės r. sav. |
22 221 |
23 824 |
17,6 |
14,3 |
0,016548 |
Širvintų r. sav. |
9 465 |
11 210 |
18,2 |
13,8 |
0,016441 |
Švenčionių r. sav. |
18 514 |
20 714 |
25,3 |
11,1 |
0,017362 |
Tauragės r. sav. |
16 051 |
18 648 |
20,7 |
13,1 |
0,016936 |
Telšių r. sav. |
17 716 |
20 044 |
14,8 |
13,7 |
0,015054 |
Trakų r. sav. |
19 135 |
21 235 |
24 |
12,6 |
0,017877 |
Ukmergės r. sav. |
13 196 |
15 629 |
25,6 |
15,1 |
0,020197 |
Utenos r. sav. |
11 778 |
13 950 |
24,9 |
12,6 |
0,018226 |
Varėnos r. sav. |
12 740 |
15 089 |
22,9 |
13,3 |
0,017925 |
Vilkaviškio r. sav. |
24 816 |
25 800 |
32,3 |
17,6 |
0,024496 |
Vilniaus r. sav. |
102 031 |
61 306 |
19,3 |
12,3 |
0,015849 |
Visagino sav. |
231 |
274 |
26,8 |
15,2 |
0,020730 |
Zarasų r. sav. |
8 703 |
10 308 |
31,2 |
18,4 |
0,024612 |
Iš viso |
983 347 |
983 347 |
- |
- |
- |
II SKYRIUS
VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMO TERITORIJA IR JŲ KOKYBĖS VERTINIMAS
5. Paramos suma Strategijoms įgyvendinti skaičiuojama pagal kaimo vietovių savivaldybių teritorijas, išskyrus savivaldybių centrus ir miestus, kurių gyventojų skaičius viršija 6 000 gyventojų. Metodikos 13 punkte paramos suma modeliuojama pagal savivaldybių teritorijas, nustatytas Lietuvos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, tačiau VVG gali rengti Strategiją, kurios taikymo teritorija nesutampa su savivaldybės teritorijos ribomis:
5.1. kai VVG teritorija apima dviejų ar daugiau savivaldybių teritoriją, paramos suma Strategijai apskaičiuojama skiriant Strategijai vieną bazinės sumos dydį ir apskaičiuojant likusias paramos dalis pagal 13 punkte savivaldybei nustatytas rodiklių reikšmes ir atitinkamai paskaičiuotas paramos sumas, pvz., dviejų ar daugiau savivaldybių teritorijose veikia 1 VVG, šiai bendros teritorijos Strategijai skaičiuojama viena bazinės paramos suma, o likusi dalis apskaičiuojama pagal 13 punkto lentelės 2 ir 3 stulpeliuose apskaičiuotas paramos sumas;
5.2. kai VVG teritorija apima ne visą savivaldybės teritoriją (vienoje savivaldybėje veikia daugiau nei viena VVG), visa paramos suma Strategijai proporcingai perskaičiuojama pagal VVG teritorijai tenkantį gyventojų skaičių, pvz., vienoje savivaldybėje veikia dvi ar daugiau VVG ir kiekviena rengia Strategiją, visa paramos suma apskaičiuojama proporcingai pagal VVG teritorijai tenkantį gyventojų skaičių;
5.3. kai VVG teritorija apima 1 savivaldybę ir dalį teritorijos kitoje savivaldybėje, paramos suma Strategijai apskaičiuojama skiriant VVG vieną bazinės sumos dydį, likusi paramos suma apskaičiuojama taip: 1) teritorijai, kuri apima visą savivaldybę, – pagal 13 punkto lentelės 2 ir 3 stulpeliuose apskaičiuotas paramos sumas, 2) teritorijai, kuri apima tik dalį savivaldybės, paramos suma 13 punkto lentelės 2 ir 3 stulpeliuose apskaičiuojama proporcingai pagal tai teritorijai tenkantį gyventojų skaičių.
6. Parama skiriama tik toms Strategijoms įgyvendinti, kurios įvertinamos ne mažiau kaip 70 balų. Aukščiausias galimas strategijos kokybinis įvertinimas – 100 balų.
III SKYRIUS
PARAMOS VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOMS ĮGYVENDINTI DYDŽIO SKAIČIAVIMO METODIKA
8. Paramos dydžio skaičiavimo formulė:
VPSsum = ((Ssum / 3) / N) + (((Ssum / 3) / G) × Gvvg) + ((Ssum / 3) x Ivvg))
čia:
VPSsum – paramos suma Strategijai;
Ssum – paramos suma Strategijoms įgyvendinti iš viso;
N – savivaldybių skaičius, kurioms suteikiamas bazinis paramos dydis;
G – kaimo, įskaitant miestelius ir miestus iki 6 000 gyventojų (išskyrus savivaldybių centrus), gyventojų skaičius Lietuvoje;
Gvvg – perskaičiuotas kaimo, įskaitant miestelius ir miestus iki 6 000 gyventojų (išskyrus savivaldybių centrus), gyventojų skaičius VVG teritorijoje;
Ivvg – skurdo rizikos lygio ir registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykio VVG teritorijoje integruotas rodiklis, kuris apskaičiuojamas kaip šių dviejų rodiklių normalizuotų reikšmių nuo 0 iki 1 vidurkis. Kuo arčiau vieneto integruoto rodiklio reikšmė, tuo didesnė paramos suma skiriama.
9. Konkrečios VVG Strategijai įgyvendinti skiriama bazinė paramos suma, kuri sudaro 1/3 Strategijoms įgyvendinti skirtos paramos sumos paskirstant po lygiai kiekvienai savivaldybei, kurios gyventojų skaičius viršija 6 000 gyventojų, išskyrus atvejus, numatytus 5 punkte.
10. 1/3 Strategijoms įgyvendinti skirtos paramos sumos skiriama kiekvienai VVG diferencijuotai: pagal 2021 m. perskaičiuotą gyventojų skaičių (gyventojų iki 15 000 perskaičiavimo koeficientas 1,20; gyventojų nuo 15 001 iki 24 000 – koeficientas 0,85; gyventojų nuo 24 001 iki 33 000 – koeficientas 0,60; daugiau kaip 33 000 gyventojų – koeficientas 0,45), skiriant vidutinę, perskaičiuotam gyventojui tenkančią paramos sumą (pvz., savivaldybės gyventojų skaičius – 102 031, perskaičiuojame pagal koeficientus: (15 000 x 1,2) + (9 000 x 0,85) + (9 000 x 0,6) + ((102 031 – 33 000) x 0,45) = 62 113,95. Pritaikomas normalizavimo koeficientas: 62 113,95/ 1,013179 = 61 306).
11. 1/3 Strategijoms įgyvendinti skirtos paramos sumos paskirstoma kiekvienai VVG diferencijuotai, pagal skurdo rizikos lygio ir nedarbo lygio VVG teritorijoje integruotą rodiklį.
IV SKYRIUS
PARAMOS DYDIS VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOMS ĮGYVENDINTI PAGAL VIETOS VEIKLOS GRUPES
13. Paramos dydis Strategijoms įgyvendinti apskaičiuojamas vadovaujantis I, II ir III skyriuose išdėstytomis nuostatomis:
Savivaldybė |
Parama, Eur |
|||
Bazinė suma (1/3) |
Suma pagal gyventojus (1/3) |
Suma pagal skurdo rizikos lygio ir nedarbo lygio integruotą rodiklį (1/3) |
Suma iš viso |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Akmenės r. sav. |
509 499,12 |
341 801,97 |
569 867,93 |
1 421 169 |
Alytaus r. sav. |
509 499,12 |
670 427,44 |
426 928,47 |
1 606 855 |
Anykščių r. sav. |
509 499,12 |
428 705,94 |
574 719,43 |
1 512 925 |
Birštono sav. |
- |
34 477,24 |
367 551,53 |
402 029 |
Biržų r. sav. |
509 499,12 |
370 643,02 |
591 908,53 |
1 472 051 |
Druskininkų sav. |
509 499,12 |
213 286,66 |
441 245,01 |
1 164 031 |
Elektrėnų sav. |
509 499,12 |
371 506,22 |
388 160,99 |
1 269 166 |
Ignalinos r. sav. |
509 499,12 |
281 174,84 |
615 679,85 |
1 406 354 |
Jonavos r. sav. |
509 499,12 |
439 622,89 |
517 300,90 |
1 466 423 |
Joniškio r. sav. |
509 499,12 |
366 631,68 |
531 100,45 |
1 407 231 |
Jurbarko r. sav. |
509 499,12 |
440 790,75 |
487 032,96 |
1 437 323 |
Kaišiadorių r. sav. |
509 499,12 |
598 731,03 |
406 081,06 |
1 514 311 |
Kalvarijos sav. |
509 499,12 |
187 111,38 |
682 039,59 |
1 378 650 |
Kauno r. sav. |
509 499,12 |
1 396 734,42 |
421 104,62 |
2 327 338 |
Kazlų Rūdos sav. |
509 499,12 |
170 786,74 |
655 868,20 |
1 336 154 |
Kėdainių r. sav. |
509 499,12 |
607 794,64 |
518 262,98 |
1 635 557 |
Kelmės r. sav. |
509 499,12 |
502 991,95 |
525 059,19 |
1 537 550 |
Klaipėdos r. sav. |
509 499,12 |
950 942,19 |
292 440,61 |
1 752 882 |
Kretingos r. sav. |
509 499,12 |
575 170,74 |
309 901,90 |
1 394 572 |
Kupiškio r. sav. |
509 499,12 |
308 213,32 |
508 563,41 |
1 326 276 |
Lazdijų r. sav. |
509 499,12 |
430 508,51 |
642 347,68 |
1 582 355 |
Marijampolės sav. |
509 499,12 |
530 563,59 |
536 893,49 |
1 576 956 |
Mažeikių r. sav. |
509 499,12 |
527 390,06 |
394 715,82 |
1 431 605 |
Molėtų r. sav. |
509 499,12 |
345 254,77 |
548 786,00 |
1 403 540 |
Pagėgių sav. |
509 499,12 |
168 425,63 |
393 250,44 |
1 071 175 |
Pakruojo r. sav. |
509 499,12 |
416 621,14 |
448 951,95 |
1 375 072 |
Panevėžio r. sav. |
509 499,12 |
802 649,43 |
489 912,36 |
1 802 061 |
Pasvalio r. sav. |
509 499,12 |
473 922,41 |
542 000,06 |
1 525 422 |
Plungės r. sav. |
509 499,12 |
473 973,19 |
403 187,97 |
1 386 660 |
Prienų r. sav. |
509 499,12 |
496 187,90 |
384 764,60 |
1 390 452 |
Radviliškio r. sav. |
509 499,12 |
543 917,81 |
520 442,22 |
1 573 859 |
Raseinių r. sav. |
509 499,12 |
581 086,20 |
472 237,09 |
1 562 822 |
Rietavo sav. |
- |
121 939,75 |
359 093,08 |
481 033 |
Rokiškio r. sav. |
509 499,12 |
470 850,43 |
590 470,54 |
1 570 820 |
Skuodo r. sav. |
509 499,12 |
319 587,26 |
386 454,23 |
1 215 541 |
Šakių r. sav. |
509 499,12 |
581 492,41 |
544 641,51 |
1 635 633 |
Šalčininkų r. sav. |
509 499,12 |
637 168,84 |
486 764,19 |
1 633 432 |
Šiaulių r. sav. |
509 499,12 |
745 525,88 |
508 077,23 |
1 763 102 |
Šilalės r. sav. |
509 499,12 |
489 891,62 |
433 714,40 |
1 433 105 |
Šilutės r. sav. |
509 499,12 |
604 849,60 |
413 128,92 |
1 527 478 |
Širvintų r. sav. |
509 499,12 |
284 602,25 |
410 460,08 |
1 204 561 |
Švenčionių r. sav. |
509 499,12 |
525 892,15 |
433 449,06 |
1 468 840 |
Tauragės r. sav. |
509 499,12 |
473 440,03 |
422 807,95 |
1 405 747 |
Telšių r. sav. |
509 499,12 |
508 882,03 |
375 819,97 |
1 394 201 |
Trakų r. sav. |
509 499,12 |
539 119,43 |
446 300,23 |
1 494 919 |
Ukmergės r. sav. |
509 499,12 |
396 792,91 |
504 215,21 |
1 410 507 |
Utenos r. sav. |
509 499,12 |
354 166,05 |
455 020,60 |
1 318 686 |
Varėnos r. sav. |
509 499,12 |
383 083,26 |
447 517,38 |
1 340 100 |
Vilkaviškio r. sav. |
509 499,12 |
655 016,78 |
611 545,63 |
1 776 062 |
Vilniaus r. sav. |
509 499,12 |
1 556 451,88 |
395 671,05 |
2 461 622 |
Visagino sav. |
- |
6 956,38 |
517 538,85 |
524 495 |
Zarasų r. sav. |
509 499,12 |
261 702,05 |
614 459,27 |
1 385 660 |
Iš viso |
24 965 456,88 |
24 965 456,69 |
24 965 456,67 |
74 896 370 |
131. Papildomos paramos sumos VVG Strategijai įgyvendinti apskaičiuotos pagal 2022 m. liepos 29 d. Valstybės duomenų agentūros (toliau – VDA) Oficialios statistikos portale paskelbtas atnaujintas 2021 m. „Skurdo rizikos lygio, proc.“ rodiklio reikšmes, kurios, atsižvelgiant į neigiamus skurdo rizikos lygio pokyčius ir poreikį didesnėms investicijoms, nustatomos šioms Strategijoms pagal VVG teritorijas (Strategijoms, kurių įgyvendinimo teritorijose skurdo rizikos rodiklio lygis, proc. mažėja, paramos sumos Strategijoms įgyvendinti neperskaičiuojamos):
Savivaldybė |
Skurdo rizikos lygis 2021 m. proc. (duomenys iki 2022-07-29 perskaičiavimo) |
Skurdo rizikos lygis 2021 m. proc. (duomenys po 2022-07-29 perskaičiavimo) |
Susidaręs skirtumas po rodiklio perskaičiavimo |
Papildomai skiriama suma dėl skurdo rodiklio perskaičiavimo po 2022 m. liepos 29 d. duomenų atnaujinimo |
Akmenės r. sav. |
30,8 |
24,6 |
-6,2 |
0 |
Alytaus r. sav. |
20,6 |
20,5 |
-0,1 |
0 |
Anykščių r. sav. |
29,9 |
29,3 |
-0,6 |
0 |
Birštono sav. |
20,6 |
19,4 |
-1,2 |
0 |
Biržų r. sav. |
33,6 |
31,8 |
-1,8 |
0 |
Druskininkų sav. |
17 |
17,1 |
0,1 |
661 |
Elektrėnų sav. |
18,7 |
16,2 |
-2,5 |
0 |
Ignalinos r. sav. |
29,4 |
28,4 |
-1 |
0 |
Jonavos r. sav. |
25,9 |
20,1 |
-5,8 |
0 |
Joniškio r. sav. |
28,9 |
26,2 |
-2,7 |
0 |
Jurbarko r. sav. |
20,5 |
28,1 |
7,6 |
73 132 |
Kaišiadorių r. sav. |
21,6 |
19,8 |
-1,8 |
0 |
Kalvarijos sav. |
38,7 |
27,4 |
-11,3 |
0 |
Kauno r. sav. |
22,1 |
20,6 |
-1,5 |
0 |
Kazlų Rūdos sav. |
38,1 |
28,2 |
-9,9 |
0 |
Kėdainių r. sav. |
27,4 |
21,2 |
-6,2 |
0 |
Kelmės r. sav. |
25,3 |
27,8 |
2,5 |
23 722 |
Klaipėdos r. sav. |
16,7 |
18,2 |
1,5 |
14 206 |
Kretingos r. sav. |
14,3 |
23 |
8,7 |
83 883 |
Kupiškio r. sav. |
28,5 |
30,9 |
2,4 |
22 698 |
Lazdijų r. sav. |
27,6 |
21,2 |
-6,4 |
0 |
Marijampolės sav. |
33,7 |
24 |
-9,7 |
0 |
Mažeikių r. sav. |
16,4 |
31,4 |
15 |
144 774 |
Molėtų r. sav. |
30,2 |
31,4 |
1,2 |
11 061 |
Pagėgių sav. |
18,7 |
31,5 |
12,8 |
123 456 |
Pakruojo r. sav. |
26,9 |
22,5 |
-4,4 |
0 |
Panevėžio r. sav. |
26,4 |
23,6 |
-2,8 |
0 |
Pasvalio r. sav. |
30,2 |
28,6 |
-1,6 |
0 |
Plungės r. sav. |
18,5 |
20 |
1,5 |
14 174 |
Prienų r. sav. |
19,4 |
23,1 |
3,7 |
35 434 |
Radviliškio r. sav. |
27,8 |
27,6 |
-0,2 |
0 |
Raseinių r. sav. |
23 |
26,3 |
3,3 |
31 501 |
Rietavo sav. |
15,7 |
26,8 |
11,1 |
107 068 |
Rokiškio r. sav. |
30,3 |
25 |
-5,3 |
0 |
Skuodo r. sav. |
20,8 |
27,5 |
6,7 |
64 423 |
Šakių r. sav. |
35,2 |
28,4 |
-6,8 |
0 |
Šalčininkų r. sav. |
25,9 |
20,1 |
-5,8 |
0 |
Šiaulių r. sav. |
28,8 |
23,2 |
-5,6 |
0 |
Šilalės r. sav. |
20,6 |
26,4 |
5,8 |
55 722 |
Šilutės r. sav. |
17,6 |
27,7 |
10,1 |
97 363 |
Širvintų r. sav. |
18,2 |
22,8 |
4,6 |
44 160 |
Švenčionių r. sav. |
25,3 |
18,8 |
-6,5 |
0 |
Tauragės r. sav. |
20,7 |
26,4 |
5,7 |
54 753 |
Telšių r. sav. |
14,8 |
25,5 |
10,7 |
103 216 |
Trakų r. sav. |
24 |
18,5 |
-5,5 |
0 |
Ukmergės r. sav. |
25,6 |
26,1 |
0,5 |
4 374 |
Utenos r. sav. |
24,9 |
28,3 |
3,4 |
32 434 |
Varėnos r. sav. |
22,9 |
19,9 |
-3 |
0 |
Vilkaviškio r. sav. |
32,3 |
31,6 |
-0,7 |
0 |
Vilniaus r. sav. |
19,3 |
14,8 |
-4,5 |
0 |
Visagino sav. |
26,8 |
30,9 |
4,1 |
39 169 |
Zarasų r. sav. |
31,2 |
32 |
0,8 |
7 175 |
Iš viso |
- |
- |
- |
1 188 559. |
Papildyta punktu:
Nr. 3D-261, 2023-04-18, paskelbta TAR 2023-04-18, i. k. 2023-07452
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Papildoma 1 188 559 Eur paramos lėšų suma, nurodyta Metodikos 131 punkte, skiriama virškontraktuojant. Metodikoje naudojamų 2021 m. rodiklių reikšmės ir jų sąlygotos paramos sumos konkrečioms Strategijoms pagal VVG teritorijas, VDA skelbiant atnaujinimus, neperskaičiuojamos.
Papildyta punktu:
Nr. 3D-261, 2023-04-18, paskelbta TAR 2023-04-18, i. k. 2023-07452
15. Strategijoms įgyvendinti skiriamų paramos lėšų naudojimo ir kitos sąlygos numatomos Strategijų įgyvendinimo taisyklėse.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-261, 2023-04-18, paskelbta TAR 2023-04-18, i. k. 2023-07452
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-261, 2023-04-18, paskelbta TAR 2023-04-18, i. k. 2023-07452
Dėl žemės ūkio ministro 2022 m. rugpjūčio 10 d. įsakymo Nr. 3D-491 „Dėl Paramos 2023–2027 metų kaimo vietovių vietos plėtros strategijoms įgyvendinti bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu skyrimo ir skaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo