Suvestinė redakcija nuo 2022-04-29

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-12-20, i. k. 2018-21081

 

Nauja redakcija nuo 2022-04-29:

Nr. 1K-152, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-04-28, i. k. 2022-08764

 

http://kontora.vlk.lt/K2K_FILES/2009-07/1033274496_1.jpg

 

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. 1K-330

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi ir Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u  Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).  

2. P a v e d u Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti visus Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų darbuotojus.

3. S k e l b i u  šį įsakymą Teisės aktų registre.

4. P a s i l i e k u  šio įsakymo vykdymo kontrolę.

 

 

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas                                                                 Viačeslavas Zaksas

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2018 m. gruodžio 20 d.

įsakymu Nr. 1K-330

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2022 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-152

redakcija)          

 

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Valstybinė ligonių kasa) ir teritorinių ligonių kasų (toliau Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos kartu – ligonių kasos) Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (toliau – Įstatymas) 8 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytais atvejais parengtų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarką, principus, procedūrą ir dalyvius, užtikrina, kad būtų nustatytos galimos antikorupciniu požiūriu žalingos teisės aktų įgyvendinimo pasekmės ir pagerinta priimamų teisės aktų kokybė.

2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. Teisės akto projekto rengėjas (toliau – rengėjas) – teisės akto projektą parengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau kartu – darbuotojas), darbo grupė, komisija ar kitas kolegialus subjektas.

2.2. Teisės akto projekto vertintojas (toliau – vertintojas) – ligonių kasų darbuotojas, kuriam Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus pavesta atlikti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. 

2.3. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimasesamo ar numatomo teisinio reguliavimo vertinimas, siekiant nustatyti teisinio reguliavimo trūkumus, galinčius sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

4. Vertintojas negali antikorupciniu požiūriu vertinti savo arba darbo grupės, komisijos ar kito kolegialaus subjekto, kurio narys jis yra ar buvo, parengtų teisės aktų projektų.

5. Pasibaigus kalendoriniams metams, iki vasario 1 d. ligonių kasų interneto svetainėje paskelbiamos praėjusiais metai atliktų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimų pažymos.

 

II SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO REIKALAVIMAI

 

6. Teisės akto projekto vertinimą antikorupciniu požiūriu inicijuoja rengėjas.

7. Rengėjas teisės akto projektą privalo pateikti vertinti antikorupciniu požiūriu, jei jis atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

7.1. teisės aktu nustatoma ligonių kasų vykdomos ūkio subjektų, su kuriais ligonių kasos sudaro sutartis (vaistinės, sveikatos priežiūros įstaigos, ortopedijos įmonės ir kt.) (toliau – ūkio subjektai), veiklos priežiūros ir kontrolės tvarka;

7.2. teisės aktu nustatoma atsiskaitymo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis su ūkio subjektais (už suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus kompensuojamuosius vaistus, ortopedijos technines priemones ir kt.) tvarka;

7.3. teisės aktu nustatoma ligonių kasų sutarčių su ūkio subjektais sudarymo tvarka, sąlygos ir turinys;

7.4. teisės aktu nustatomos darbo grupių ir komisijų ir kitų kolegialių organų funkcijos bei darbo reglamentai;

7.5. teisės aktu reglamentuojama ligonių kasų atliekamo fizinių asmenų ir ūkio subjektų aptarnavimo bei įpareigojimų šiems asmenims ir ūkio subjektams nustatymo tvarka;

7.6. teisės aktu nustatoma ligonių kasų viešųjų pirkimų vykdymo, organizavimo ir kontrolės tvarka;

7.7. teisės aktu perduodamas ligonių kasų turtas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise arba nustatoma turto perdavimo tvarka;

7.8. teisės aktu nustatoma ligonių kasų nereikalingo arba netinkamo (negalimo) naudoti turto pardavimo viešuosiuose prekių aukcionuose tvarka;

7.9. kitu atveju, jei rengiamu teisės aktu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje išvardytomis sritimis, arba jei teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas, rengėjo, derintojo ar vizuotojo nuomone, gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plistu korupcijai.

8. Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui atlikti pateikiamas, kai rengėjas suderina jį su kitais reikiamais padaliniais ir darbuotojais, pavaldžiomis įstaigomis (teritorinėmis ligonių kasomis, jei teisės akto projektą rengia Valstybinė ligonių kasa).

9. Vertintojui pateikiamas teisės akto projektas ir teisės akto projekto lydimieji dokumentai.

10. Jei vertintojui pateiktame teisės akto projekte nenumatoma reguliuoti visuomeninių santykių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, ir teisės akto projektas neatitinka Aprašo 7 punkte nurodytų kriterijų, vertintojas vizuoja teisės akto projektą, nurodydamas, kad jis antikorupciniu požiūriu nevertintinas.

11. Vertintojas, atlikdamas teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja teisės akto projekto turinį, vertina teisės akto projekto lydimuosiuose dokumentuose pateiktą informaciją, pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje (toliau – pažyma), kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12  d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (2022 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 11 redakcija), priede, nustatytus antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijai) numato, ar teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.

12. Atlikdamas teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, vertintojas turi teisę:

12.1. gauti vertinamo teisės akto projekto ir susijusių teisės aktų lydimąją medžiagą;

12.2. gauti rengėjo paaiškinimus dėl teisės akto projekto turinio, rengimo iniciatyvos ir procedūros;

12.3. gauti kitą informaciją, dokumentus iš ligonių kasų darbuotojų, jei be šios informacijos ar dokumentų neįmanoma atlikti teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo.

13. Teisės akto projekto antikorupciniam vertinimui atlikti nustatomas ne trumpesnis negu 5 darbo dienų terminas, išskyrus Aprašo 14 punkte nustatytą atvejį. 

14. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant ir jis nėra didelės (10 ar daugiau puslapių) apimties ir (ar) sudėtingas (nustatantis naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantis), nustatomas ne ilgesnis negu 3 darbo dienų terminas teisės akto projekto antikorupciniam vertinimui atlikti.

 

III SKYRIUS

PAŽYMOS TEIKIMAS IR RENGIMAS

 

15. Atlikęs teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, vertintojas parengia pažymą ir ją pateikia derinti per Dokumentų valdymo informacinę sistemą darbuotojui, darbo grupei, komisijai ar kitam kolegialiam subjektui, kuriems Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus (ar jo įgalioto asmens) buvo pavesta parengti teisės akto projektą (toliau – teisės akto projekto tiesioginis rengėjas).

16. Vertintojui nustačius teisės akto projekto trūkumų, galinčių sudaryti prielaidas korupcijai atsirasti ar plisti, teisės akto projekto tiesioginis rengėjas patikslina teisės akto projektą pagal vertintojo pastabas ir pasiūlymus ir (arba) atitinkamoje pažymos skiltyje pateikia savo argumentus dėl pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka, ir įkelia į Dokumentų valdymo informacinę sistemą patikslintą (jei buvo patikslintas) teisės akto projektą.

17. Vertintojas atitinkamoje pažymos skiltyje nurodo, ar teisės akto projekto tiesioginio rengėjo pataisų pakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti. Vertintojas pažymos bendrojoje dalyje nurodo tik tuos kriterijus, dėl kurių, jo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo padaryti teisės akto projekto pataisymai ar pateikti argumentai yra nepakankami korupcijos atsiradimo rizikai mažinti.

18. Užpildyta pažyma pasirašoma vertintojo ir teisės akto projekto tiesioginio rengėjo.

19. Pažymos derinamos, vizuojamos ir registruojamos Dokumentų valdymo informacinėje sistemoje teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Teisės akto tiesioginis rengėjas antikorupciniu požiūriu vertintiną teisės akto projektą pateikia vizuoti vertintojui.

21. Teisės akto tiesioginis rengėjas pasirašytą ir užregistruotą pažymą kartu su teisės akto projektu pateikia Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriui, kuris priima sprendimą dėl teisės akto projekto tobulinimo, priėmimo ar siuntimo derinti. 

22. Jeigu teisės akto projektas teikiamas derinti suinteresuotosioms institucijoms, pažyma turi būti vizuojama Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus (ar jo įgalioto asmens).

23. Jei teisės akto projektas skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų registre, pažyma pridedama kaip teisės akto projektą papildantis dokumentas. 

 

IV SKYRIUS

PAKARTOTINIS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

24. Kai su suinteresuotosiomis institucijomis derinamas teisės akto projektas papildomas arba pakeičiamas, teisės akto projektas pateikiamas vertintojui (vertintojo prašymu pateikiamas lyginamasis papildyto ar pakeisto teisės akto projekto variantas). Vertintojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną įvertina teisės akto projekto papildymus, pakeitimus ir teisės akto projekto tiesioginiam rengėjui ir Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriui (ar jo įgaliotam asmeniui) raštu pateikia motyvuotą išvadą dėl pakartotinio teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo tikslingumo.

25. Vertintojui pateikus išvadą, kad dėl papildyto ar pakeisto teisės akto projekto tikslinga atlikti pakartotinį teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, turi būti atliekamas pakartotinis teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas. 

26. Pakartotinis teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas Aprašo II ir III skyriuose nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Aprašo nuostatų privalo laikytis rengėjai ir vertintojai.

28. Rengėjai ir vertintojai už Aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-152, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-04-28, i. k. 2022-08764

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 1K-330 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktų ir teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo