Suvestinė redakcija nuo 2022-04-29
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-12-20, i. k. 2018-21081
Nauja redakcija nuo 2022-04-29:
Nr. 1K-152, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-04-28, i. k. 2022-08764
VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. gruodžio 20 d. Nr. 1K-330
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi ir Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“:
2. P a v e d u Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti visus Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų darbuotojus.
PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos
apsaugos ministerijos direktoriaus
2018 m. gruodžio 20 d.
įsakymu Nr. 1K-330
(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos
apsaugos ministerijos direktoriaus
2022 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-152
redakcija)
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Valstybinė ligonių kasa) ir teritorinių ligonių kasų (toliau Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos kartu – ligonių kasos) Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (toliau – Įstatymas) 8 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytais atvejais parengtų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarką, principus, procedūrą ir dalyvius, užtikrina, kad būtų nustatytos galimos antikorupciniu požiūriu žalingos teisės aktų įgyvendinimo pasekmės ir pagerinta priimamų teisės aktų kokybė.
2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:
2.1. Teisės akto projekto rengėjas (toliau – rengėjas) – teisės akto projektą parengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau kartu – darbuotojas), darbo grupė, komisija ar kitas kolegialus subjektas.
2.2. Teisės akto projekto vertintojas (toliau – vertintojas) – ligonių kasų darbuotojas, kuriam Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus pavesta atlikti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.
4. Vertintojas negali antikorupciniu požiūriu vertinti savo arba darbo grupės, komisijos ar kito kolegialaus subjekto, kurio narys jis yra ar buvo, parengtų teisės aktų projektų.
II SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO REIKALAVIMAI
7. Rengėjas teisės akto projektą privalo pateikti vertinti antikorupciniu požiūriu, jei jis atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
7.1. teisės aktu nustatoma ligonių kasų vykdomos ūkio subjektų, su kuriais ligonių kasos sudaro sutartis (vaistinės, sveikatos priežiūros įstaigos, ortopedijos įmonės ir kt.) (toliau – ūkio subjektai), veiklos priežiūros ir kontrolės tvarka;
7.2. teisės aktu nustatoma atsiskaitymo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis su ūkio subjektais (už suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus kompensuojamuosius vaistus, ortopedijos technines priemones ir kt.) tvarka;
7.3. teisės aktu nustatoma ligonių kasų sutarčių su ūkio subjektais sudarymo tvarka, sąlygos ir turinys;
7.4. teisės aktu nustatomos darbo grupių ir komisijų ir kitų kolegialių organų funkcijos bei darbo reglamentai;
7.5. teisės aktu reglamentuojama ligonių kasų atliekamo fizinių asmenų ir ūkio subjektų aptarnavimo bei įpareigojimų šiems asmenims ir ūkio subjektams nustatymo tvarka;
7.7. teisės aktu perduodamas ligonių kasų turtas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise arba nustatoma turto perdavimo tvarka;
7.8. teisės aktu nustatoma ligonių kasų nereikalingo arba netinkamo (negalimo) naudoti turto pardavimo viešuosiuose prekių aukcionuose tvarka;
7.9. kitu atveju, jei rengiamu teisės aktu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje išvardytomis sritimis, arba jei teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas, rengėjo, derintojo ar vizuotojo nuomone, gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plistu korupcijai.
8. Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui atlikti pateikiamas, kai rengėjas suderina jį su kitais reikiamais padaliniais ir darbuotojais, pavaldžiomis įstaigomis (teritorinėmis ligonių kasomis, jei teisės akto projektą rengia Valstybinė ligonių kasa).
10. Jei vertintojui pateiktame teisės akto projekte nenumatoma reguliuoti visuomeninių santykių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, ir teisės akto projektas neatitinka Aprašo 7 punkte nurodytų kriterijų, vertintojas vizuoja teisės akto projektą, nurodydamas, kad jis antikorupciniu požiūriu nevertintinas.
11. Vertintojas, atlikdamas teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja teisės akto projekto turinį, vertina teisės akto projekto lydimuosiuose dokumentuose pateiktą informaciją, pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje (toliau – pažyma), kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (2022 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 11 redakcija), priede, nustatytus antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijai) numato, ar teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.
12. Atlikdamas teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, vertintojas turi teisę:
12.2. gauti rengėjo paaiškinimus dėl teisės akto projekto turinio, rengimo iniciatyvos ir procedūros;
13. Teisės akto projekto antikorupciniam vertinimui atlikti nustatomas ne trumpesnis negu 5 darbo dienų terminas, išskyrus Aprašo 14 punkte nustatytą atvejį.
14. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant ir jis nėra didelės (10 ar daugiau puslapių) apimties ir (ar) sudėtingas (nustatantis naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantis), nustatomas ne ilgesnis negu 3 darbo dienų terminas teisės akto projekto antikorupciniam vertinimui atlikti.
III SKYRIUS
PAŽYMOS TEIKIMAS IR RENGIMAS
15. Atlikęs teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, vertintojas parengia pažymą ir ją pateikia derinti per Dokumentų valdymo informacinę sistemą darbuotojui, darbo grupei, komisijai ar kitam kolegialiam subjektui, kuriems Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus (ar jo įgalioto asmens) buvo pavesta parengti teisės akto projektą (toliau – teisės akto projekto tiesioginis rengėjas).
16. Vertintojui nustačius teisės akto projekto trūkumų, galinčių sudaryti prielaidas korupcijai atsirasti ar plisti, teisės akto projekto tiesioginis rengėjas patikslina teisės akto projektą pagal vertintojo pastabas ir pasiūlymus ir (arba) atitinkamoje pažymos skiltyje pateikia savo argumentus dėl pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka, ir įkelia į Dokumentų valdymo informacinę sistemą patikslintą (jei buvo patikslintas) teisės akto projektą.
17. Vertintojas atitinkamoje pažymos skiltyje nurodo, ar teisės akto projekto tiesioginio rengėjo pataisų pakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti. Vertintojas pažymos bendrojoje dalyje nurodo tik tuos kriterijus, dėl kurių, jo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo padaryti teisės akto projekto pataisymai ar pateikti argumentai yra nepakankami korupcijos atsiradimo rizikai mažinti.
19. Pažymos derinamos, vizuojamos ir registruojamos Dokumentų valdymo informacinėje sistemoje teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Teisės akto tiesioginis rengėjas antikorupciniu požiūriu vertintiną teisės akto projektą pateikia vizuoti vertintojui.
21. Teisės akto tiesioginis rengėjas pasirašytą ir užregistruotą pažymą kartu su teisės akto projektu pateikia Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriui, kuris priima sprendimą dėl teisės akto projekto tobulinimo, priėmimo ar siuntimo derinti.
22. Jeigu teisės akto projektas teikiamas derinti suinteresuotosioms institucijoms, pažyma turi būti vizuojama Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriaus (ar jo įgalioto asmens).
IV SKYRIUS
PAKARTOTINIS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
24. Kai su suinteresuotosiomis institucijomis derinamas teisės akto projektas papildomas arba pakeičiamas, teisės akto projektas pateikiamas vertintojui (vertintojo prašymu pateikiamas lyginamasis papildyto ar pakeisto teisės akto projekto variantas). Vertintojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną įvertina teisės akto projekto papildymus, pakeitimus ir teisės akto projekto tiesioginiam rengėjui ir Valstybinės ligonių kasos ar atitinkamos teritorinės ligonių kasos direktoriui (ar jo įgaliotam asmeniui) raštu pateikia motyvuotą išvadą dėl pakartotinio teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo tikslingumo.
25. Vertintojui pateikus išvadą, kad dėl papildyto ar pakeisto teisės akto projekto tikslinga atlikti pakartotinį teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, turi būti atliekamas pakartotinis teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-152, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-04-28, i. k. 2022-08764
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 1K-330 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktų ir teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo