Suvestinė redakcija nuo 1993-07-31 iki 1997-10-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 1993, Nr. 33-772, i. k. 0932210ISAK00000086

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ EKIPAŽŲ, VEŽANČIŲ KELEIVIUS IR KROVINIUS TARPTAUTINIAIS MARŠRUTAIS, DARBO TVARKOS TAISYKLĖS

 

1993 m. kovo 15 d. Nr. 86

Vilnius

 

Šios Taisyklės parengtos pagal 1970m. liepos 1d. Ženevoje priimtą Europos Susitarimą apie transporto priemonių ekipažų, vežiojančių keleivius arba krovinius tarptautiniais maršrutais, darbą.

Šių Taisyklių tikslas yra padėti plėtoti ir gerinti keleivių bei krovinių vežiojimą transporto priemonėmis, padidinti eismo saugumą, reglamentuoti darbo sąlygas žmonėms, dirbantiems pas vežėjus pagal Tarptautinės darbo organizacijos principus.

 

1 straipsnis

APIBRĖŽIMAI

 

1.1. „Transporto priemonė“ – tai bet koks automobilis ar priekaba, arba bet koks transporto priemonių junginys.

1.2. „Automobilis“ – tai bet kokia savaeigė mechaninė transporto priemonė, skirta vežti keliais žmones arba krovinius, arba vilkti transporto priemones, naudojamas žmonėms ar kroviniams vežti; šis terminas netaikomas žemės ūkio traktoriams, dirbantiems žemės ūkyje.

1.3. „Priekaba“ – tai bet kokia transporto priemonė, pritaikyta vilkti automobiliu; šis terminas taip pat taikomas puspriekabėms.

1.4. „Puspriekabė“ – tai bet kokia priekaba, pritaikyta sukabinti su automobiliu taip, kad jos dalis remtųsi ant automobilio ir pastarajam tektų didelė puspriekabės ir jos krovinio masės dalis.

1.5. „Transporto priemonių sąstatas“ – tai sukabintos transporto priemonės, kurios važiuoja keliais kaip viena visuma.

1.6. „Leistinas maksimalus svoris“ – tai maksimaliai pakrautos transporto priemonės masė, nustatyta valstybės, kurioje užregistruota transporto priemonė.

1.7. „Vežiojimai transporto priemonėmis“:

1.7.1. tai vežiojimas keleivinio transporto priemone, kuri pritaikyta vežti ne mažiau devyniems asmenims su vairuotoju;

1.7.2. bet koks judėjimas keliu tuščios ar su kroviniu transporto priemonės, skirtos kroviniams vežti;

1.7.3. bet koks judėjimas, susidedąs iš judėjimo, nurodyto šio apibrėžimo 1.7.1. arba 1.7.2. p. p., vykstantis tiesiogiai iki ar po transporto priemonės vežimo geležinkeliu, jūrų, vidaus vandens arba oro keliu.

1.8. „Tarptautiniai vežiojimai“ – tai bet kokie vežiojimai transporto priemonėmis, pervažiuojant valstybinę sieną.

1.9. „Reguliarūs reisai“ – tai reisai, kuriais keleiviai vežami nustatytu maršrutu ir dažnumu. Kelionės metu keleivius galima paimti arba išlaipinti nustatytose stotelėse. Reguliarūs reisai įpareigoja vežėjus laikytis iš anksto nustatytų tvarkaraščių ir tarifų. Šiais reisais galima vežti ir specialių kategorijų keleivius, pvz: darbininkus – į darbovietes ir iš jų, moksleivius – į mokyklas ir iš jų ir pan. Reguliarus reisas neįpareigoja teikti šios paslaugos pagal besikeičiančius keleivių poreikius.

1.10. „Vairuotojas“ – tai asmuo, turintis atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir vairuojantis transporto priemonę ar esantis joje tam, kad prireikus ją vairuotų.

1.11. „Ekipažo narys“ – vairuotojas ar bet kas iš 1.11.1 ir 1.11.2 p. p. nurodytų asmenų:

1.11.1. „lydintis“ – tai vairuotoją lydintis asmuo, padedantis jam manevruojant ir dalyvaujantis vežime, nors ir nėra vairuotojas 1.10 p. reikšme;

1.11.2. „konduktorius“ – tai ekipažo narys, lydintis vairuotoją, vežantį keleivius; jis parduoda keleiviams bilietus, taip pat tikrina jų bilietus ir dokumentus, duodančius teisę važiuoti šia transporto priemone.

1.12. „Savaitė“ – tai bet koks septynių paeiliui dienų periodas.

1.13. „Kasdienis poilsis“ – tai nepertraukiamas laikas, atitinkąs šių taisyklių 4 str. nuostatas, kurį ekipažo narys praleidžia savo nuožiūra.

1.14. „Netarnybinis laikas“ – tai nepertraukiamas, ne trumpesnis kaip 15 minučių laikas ir ne kasdienio poilsio laikas, kurį ekipažo narys gali praleisti savo nuožiūra.

1.15. „Gamybinė veikla“ – tai darbų rūšys, nurodytos asmens kontrolės knygelės kasdienio lapelio 6,7 ir 7a skiltyse (pateikta šių Taisyklių 3 ir 4 prieduose).

1.16. „Vežėjas“ – tai juridinis ar fizinis asmuo, kuriam pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir Taisykles leidžiama užsiimti transporto verslu.

 

2 straipsnis

TAIKYMO SRITIS

 

2.1. Šios Taisyklės taikomos visiems ekipažams, vežantiems keleivius ir krovinius tarptautiniais maršrutais transporto priemone, registruota Lietuvos Respublikoje. Vežėjas ir ekipažas turi laikytis poilsio ir darbo laiko trukmės, ekipažo sudėties reikalavimų.

2.2. Šios Taisyklės netaikomos vežant krovinius tarptautiniais maršrutais su transporto priemonėmis, kurių leidžiama maksimali masė neviršija 3,5 tonos.

 

3 straipsnis

REIKALAVIMAI VAIRUOTOJAMS

 

3.1. Vairuotojas, vežiojantis keleivius tarptautiniais maršrutais, turi turėti ne mažesnį kaip penkerių metų vairuotojo darbo stažą. Iš jų – dvejus metus vežiojęs keleivius tolimaisiais maršrutais ir turėti vairuotojų mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, suteikiantį teisę važinėti tarptautiniais maršrutais.

3.2. Vežiojantis krovinius tarptautiniais maršrutais vairuotojas turi turėti ne mažesnį kaip trejų metų vairuotojo darbo stažą. Iš jų – dirbęs krovinių vežiojimo tolimaisiais maršrutais vairuotoju vienerius metus ir turėti vairuotojų mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, suteikiantį teisę važinėti tarptautiniais maršrutais.

 

4 straipsnis

KASDIENIS POILSIS

 

4.1. Kiekvienas transporto priemonės ekipažo narys, vežiojantis krovinius tarptautiniais maršrutais, privalo turėti nepertraukiamą ne trumpesnį kaip 11 valandų per parą kasdienį poilsį prieš gamybinės veiklos pradžią.

4.2 leisti vairuotojams, vežantiems keleivius ir krovinius tarptautiniais maršrutais ne trumpiau kaip metus, eksterno tvarka įsigyti šių įstaigų pažymėjimus, suteikiančius teisę dirbti tarptautiniuose maršrutuose. Šis reikalavimas taikomas taip pat vairuotojams, baigusiems analogiškus kursus iki 1992 metų.

Straipsnio dalies pakeitimai:

Nr. 163, 1993-05-03, Žin., 1993, Nr. 33-773 (1993-07-30), i. k. 0932210AKTA00000163

 

4.3. Kiekvienas transporto priemonės ekipažo narys, vežiojantis keleivius tarptautiniais maršrutais, privalo turėti per parą prieš bet kurią iš savo gamybinės veiklos pradžią:

4.3.1. nepertraukiamą, ne trumpesnį kaip 11 valandų kasdienį poilsį be jokių sutrumpinimų per savaitę;

4.3.2. arba nepertraukiamą, ne trumpesnį kaip 11 valandų kasdienį poilsį, kuris gali būti sutrumpintas du kartus per savaitę iki 10 valandų ir du kartus per savaitę iki 9 valandų su sąlyga, kad tvarkaraštyje numatyta ne trumpesnė kaip keturių valandų nepertraukiamo poilsio pertrauka arba tvarkaraštyje numatytos dvi tokios ne trumpesnės kaip dviejų valandų pertraukos ir kad šių pertraukų metu ekipažo narys neužsiima savo gamybine veikla arba kitu gamybinio pobūdžio darbu.

4.4. Asmens kontrolės knygelėje (10 str.) turi būti duomenys, leidžiantys nustatyti kasdienio poilsio režimą, kurį tą savaitę turi transporto priemonės ekipažo narys, vežantis keleivius ar krovinius tarptautiniais maršrutais.

4.5. Jeigu transporto priemonėje yra du vairuotojai, bet joje nėra miegojimui vietos, leidžiančios patogiai pailsėti gulint, tuomet kiekvienas ekipažo narys privalo turėti nepertraukiamą, ne trumpesnį kaip 10 valandų kasdienį poilsį 27 valandų tarpsnyje prieš atliekant vieną iš savo gamybinių veiklų.

4.6. Jeigu transporto priemonėje yra du vairuotojai ir joje yra meigojimui vieta, leidžianti patogiai pailsėti gulint, tai kiekvienas ekipažo narys privalo turėti nepertraukiamą, ne trumpesnį kaip 8 valandų kasdienį poilsį 30 valandų tarpsnyje prieš atliekant vieną iš savo gamybinių veiklų.

4.7. Šiame straipsnyje nurodytas kasienis poilsis turi būti ne transporto priemonėje, tačiau jei transporto priemonėje yra miegama vieta, leidžianti ekipažo nariams patogiai pailsėti gulint, galima ilsėtis tik tada, kai transporto priemonė stovi poilsio aikštelėje.

4.8. Tais atvejais, kada ekipažo narys, vežantis keleivius arba krovinius, lydi transporto priemonę, vežamą keltu arba traukiniu, kasdienio poilsio periodas gali būti pertrauktas ne daugiau kaip vieną kartą, laikantis šių sąlygų:

4.8.1. dalis kasdienio poilsio periodo sausumoje gali būti panaudota iki arba po dalies kasdienio poilsio periodo kelte arba traukinyje;

4.8.2. periodas tarp dviejų kasdienio poilsio periodo dalių turi būti maksimaliai trumpas ir jokiu būdu neviršyti vienos valandos iki pakrovimo ar po iškrovimo; šiuo atveju muitinės formalumai įjungiami į pakrovimo-iškrovimo operacijas;

4.8.3. abiejų kasdienio poilsio periodo dalių matu ekipažo narys turi galimybę ilsėtis lovoje arba kušetėje;

4.8.4. tais atvejais, kada kasdienio poilsio periodas pertraukiamas tokiu būdu, jis turi būti padidinamas dviem valandomis;

4.8.5. bet koks laikas, praleistas kelte arba traukinyje ir neužskaitytas kaip dalis kasdienio poilsio periodo, turi būti vertinamas kaip pertrauka, apibrėžta 6 straipsnyje.

 

5 straipsnis

KASDIENIO VAIRAVIMO TRUKMĖ, MAKSIMALI SAVAITĖS IR DVIEJŲ SAVAIČIŲ VAIRAVIMO TRUKMĖ

 

5.1. Bendras transporto priemonės vairavimo laikas tarp dviejų iš eilės kasdienio poilsio periodų, pagal šių Taisyklių 4 str. nuostatas toliau vadinamas „kasdienio vairavimo trukmė“, negali viršyti 8 valandų.

5.2. Transporto priemonių vairuotojams, nepaminėtiems šių Taisyklių 8 str., kasdienio vairavimo trukmė gali būti prailginta, nesilaikant 5.1. p. nuostatų, ne dažniau kaip du kartus per savaitę iki 9 valandų.

5.3. Vairavimo trukmė negali viršyti keturiasdešimt aštuonių valandų per savaitę ir devyniasdešimt dviejų valandų per dvi savaites iš eilės. Tačiau vežėjai privalo užtikrinti, kad nebūtų viršijama vairuotojo mėnesinė darbo laiko norma.

 

6 straipsnis

NEPERTRAUKIAMO VAIRAVIMO MAKSIMALUS LAIKAS

 

6.1. Nepertraukiamo vairavimo trukmė negali viršyti keturių valandų, išskyrus atvejus, kai vairuotojas neprivažiuoja tinkamos stovėjimui arba paskyrimo vietos; tokiu atveju vairavimo trukmę galima prailginti ne daugiau trisdešimties minučių, jeigu toks nukrypimas nepažeidžia šių Taisyklių 5 str. nuostatų.

6.1.1. Nepertraukiama laikoma bet kokia vairavimo trukmė, kuri pertraukiama tik tam tikrais periodais, neatitinkančiais šių Taisyklių 6.2. ir 6.3. p. p. reikalavimų.

6.2. Transporto priemonių vairuotojams, minimiems šių Taisyklių 8 str., pertrauka po vairavimo periodo, numatyto 6.1. ir 6.1.1. p. p., turi trukti vieną valandą.

6.2.1. Ši pertrauka gali būti pakeista dviem pertraukomis po trisdešimt minučių, paskirstytoms kasdienio vairavimo periodo metu taip, kad tenkintų Taisyklių 6.1. ir 6.1.1. p. p. nuostatų reikalavimus.

6.3. Transporto priemonių vairuotojams, nepaminimiems šių Taisyklių 8 str., tais atvejais, kai kasdienio vairavimo trukmė neviršija aštuonių valandų, pasibaigus laikui, nurodytam Taisyklių 6.1. ir 6.1.1. p. p., turi būti padaryta trisdešimties minučių pertrauka.

6.3.1. Ši pertrauka gali būti pakeista dviem penkiolikos minučiu pertraukomis, kurias galima paskirstyti per visą vairavimo laiką, numatytą Taisyklių 6.1. ir 6.1.1. p. p., arba viena gali būti vairavimo metu, o kita iš karto po jo.

6.3.2. Kai kasdienio vairavimo trukmė viršija aštuonias valandas, vairuotojas privalo daryti dvi trisdešimties minučių pertraukas.

6.4. Pertraukos metu, numatytu šių Taisyklių 6.2. ir 6.3. p. p., vairuotojas negali užsiimti nė viena savo gamybine veikla, išskyrus transporto priemonės ir krovinio apsaugą. Kai transporto priemonėje yra du vairuotojai, Taisyklių 6.2. ir 6.3. p. p. nuostatos bus įvykdytos, jei vairuotojas vairavimo pertraukos metu neužsiims jokia gamybine veikla, nurodyta asmens kontrolės knygelėje kasdienio lapelio 7 „a“ sąlyginiais ženklais.

 

7 straipsnis

SAVAITINIS POILSIS

 

7.1. Papildomai prie kasdienio poilsio periodų, numatytų šių Taisyklių 4 str., kiekvienam ekipažo nariui suteikiamas savaitinis nepertraukiamas trisdešimt vienos valandos poilsis, prieš kurį arba po jo turi būti ne mažesnis kaip 11 valandų kasdienio poilsio periodas.

7.2. Nuo balandžio 1 d. iki rugsėjo 30 d. imtinai savaitinis poilsis, minėtas Taisyklių 7.1. p., gali būti pakeistas nepertraukiamu šešiasdešimties valandų poilsiu, kuris turi būti išnaudotas iki bet kokio periodo, neviršijančio keturiolikos dienų. Prieš šį poilsį arba po jo turi būti kasdienio poilsio periodas, atitinkantis šių Taisyklių 4 str. nuostatas.

7.2.1. Punkto 7.2. nuostata netaikoma transporto priemonių ekipažo nariams, aptarnaujantiems reguliarias keleivių linijas.

 

8 straipsnis

EKIPAŽO SUDĖTIS

 

8.1. Vairuotoją reikia pakeisti kitu, nuvažiavus 450 km, arba jei nuotolis tarp dviejų kasdienio poilsio periodų viršija 450 km, vairuotoją turi lydėti kitas vairuotojas tais atvejais, kai:

8.1.1. transporto priemonės junginyje yra daugiau nei viena priekaba ar puspriekabė;

8.1.2. transporto priemonės junginys, skirtas keleiviams vežti, ir leistina maksimali priekabos ar puspriekabės masė viršija 5 tonas;

8.1.3. transporto priemonės junginio, skirto kroviniams vežti, leistina maksimali masė viršija 20 tonų.

 

9 straipsnis

IŠIMTYS

 

9.1. Vairuotojas, laikydamasis saugaus eismo reikalavimų, ypatingais atvejais gali nukrypti nuo šių Taisyklių 4,5,6,8 str. reikalavimų: suteikiant pagalbą arba kai dėl autoavarijos reikia pagelbėti nukentėjusiems žmonėms ar transporto priemonėms, išsaugoti krovinį, o taip pat pasiekti, jei leidžia aplinkybės, tinkamą stovėjimo arba paskyrimo vietą. Vairuotojas privalo pažymėti nuostatų pažeidimų pobūdį ir aplinkybes asmens kontrolės knygelėje.

 

10 straipsnis

ASMENS KONTROLĖS KNYGELĖ

 

10.1. Kiekvienas vairuotojas arba lydintysis privalo kasdien žymėti asmens kontrolės knygelėje visas savo gamybinės veiklos rūšis ir poilsio valandas. Kontrolės knygelę privalo turėti su savimi ir pareikalavus pateikti ją kontrolieriui.

10.2. Reikalavimai, kuriuos turi atitikti knygelė ir nuostatos, kurių reikia laikytis ją pildant, nurodytos šių Taisyklių 1 priede.

10.3. Vežėjai privalo nustatyti griežtą asmens kontrolės knygelių išdavimo apskaitą, kad vienas ekipažo narys tuo pačiu metu nesinaudotų dviem knygelėmis.

10.4. Kiekvienas vežėjas privalo rašyti asmens kontrolės knygelių, kurias naudoja, žiniaraštį; žiniaraštyje turi būti vairuotojo ir lydinčiojo, kuriam išduota kontrolės knygelė, pavardės, parašai, knygelės numeris, išdavimo data ir vairuotojo ar lydinčiojo užpildyto paskutiniojo lapelio pildymo data, prieš grąžinant panaudotą knygelę vežėjui.

10.5. Panaudotas knygeles vežėjai privalo saugoti dvylika mėnesių nuo paskutinio įrašo dienos ir jas bei jų išdavimo žiniaraščius pateikti kontrolieriams pareikalavus.

10.6. Tarptautinių maršrutų vairuotojas arba lydintysis privalo turėti šių Taisyklių priede aprašytą asmens kontrolės knygelę, į kurią rašomi septynių dienų duomenys prieš vežimo pradžią. Tais atvejais, kai vairuotojo ir lydinčiojo įprastinė gamybinė veikla iki tol buvo vidaus vežiojimai, pradedant tarptautinį vežiojimą galima apsiriboti duomenimis apie „nepertraukiamo poilsio periodus prieš darbo pradžią“ ir „kasdienio vairavimo periodus“, kurie per septynias dienas būtų įrašomi į kasdienių lapelių 12 ir 13 skiltis arba asmens kontrolės knygelės savaitinėje ataskaitoje.

10.7. Transporto priemonėse leidžiama įrengti ir naudoti mechanininius kontrolės prietaisus tachografus. Tada vairuotojas visiškai ar dalinai gali būti atleistas nuo pareigos pildyti asmens kontrolės knygelę.

 

11 straipsnis

VEŽĖJŲ KONTROLĖ

 

11.1. Vežėjas turi taip organizuoti tarptautinius vežiojimus, kad ekipažų nariai galėtų laikytis šių Taisyklių nuostatų.

11.2. Vežėjas privalo nuolat kontroliuoti vairavimo laiką, kitas darbo valandas ir poilsio laiką, tam panaudodamas asmens kontrolės knygeles, kontrolės techninius prietaisus. Taisykles pažeidus, vežėjas nedelsdamas šalina trūkumus ir imasi priemonių jų išvengti ateityje, pavyzdžiui, keičia darbo ir maršrutų grafikus.

______________


1 priedas

 

ASMENS KONTROLĖS KNYGELĖ

 

1. Asmens kontrolės knygelėje būtina įrašyti pagrindines Taisyklių nuostatas, kurių turi laikytis ekipažo narys.

2. Kontrolės knygelėje privalo būti perforuotas ar išspausdintas numeris.

3. Asmens kontrolės knygelės formatas – A6(105x148mm), ji gali būti ir didesnė.

4. Ekipažo narys privalo pasirašyti kasdieniame lapelyje ir savaitinėje ataskaitoje, pastarojoje turi būti ir darbdavio parašas.

5. Asmens kontrolės knygelė turi atitikti pridedamą pavyzdį:

5.1. knygelės pildymo instrukcija – toliau tekste;

5.2. viršelis – 2 priedas;

5.3. kasdieniai lapeliai – 3 priedas;

5.4. kasdienio lapelio pildymo pavyzdys – 4 priedas;

5.5. savaitinės ataskaitos – 5 priedas.

 

6. Kiekvienas ekipažo narys be vairavimo periodo turi žymėti kitus gamybinės veiklos periodus sąlyginiu ženklų; kitus užimtumo periodus, negu nurodyti sąlyginiais ženklais žymėti sąlyginiu ženklu.

 

ASMENS KONTROLĖS KNYGELĖS INSTRUKCIJA

 

1. Ši asmens kontrolės knygelė išduodama vadovaujantis 1970 m. liepos 1 d. Ženevoje priimtu Europos Susitarimu apie transporto priemonių ekipažų, vežiojančių keleivius arba krovinius tarptautiniais maršrutais, darbą.

 

VEŽĖJO ŽINIAI

 

2. Užpildę viršelio V ir VI skiltis, išduokite knygelę kiekvienam ekipažo nariui.

3. Įrašykite į žiniaraštį asmens, kuriam išduota knygelė, pavardę, nurodant kiekvienos knygelės eilės numerį ir išdavimo datą. Reikalaukite, kad knygelės savininkas pasirašytų žiniaraštyje.

4. Išmokykite knygelės savininką teisingai ją pildyti.

5. Kiekvieną savaitę peržiūrėkite kasdienius lapelius ir savaitinę ataskaitą, pastarąją – pasirašykite.

6. Priimkite panaudotas knygeles šios instrukcijos 9 p. nustatytais terminais ir saugokite jas 12 mėnesių. Pažymėkite Instrukcijos 3 p. minėtame žiniaraštyje paskutinę kasdienio lapelio užpildymo datą.

 

EKIPAŽO ŽINIAI

 

7. Kontrolės knygelė yra Jūsų asmeninis dokumentas, kurį privalote turėti darbo metu ir pateikti, kontrolieriams pareikalavus. Kontrolės knygelė grąžinama darbdaviui, nutraukus darbo sutartį.

8. Kas savaitę pateikite knygelę savo darbdaviui, kad jis galėtų patikrinti Jūsų įrašus ir pasirašytų savaitinę ataskaitą.

9. Užpildę knygelę, saugokite ją dvi savaites, kad bet kada galėtumėt ją pateikti kontrolieriams. Po to grąžinkite ją darbdaviui. Saugokite tik savaitinių ataskaitų dublikatus.

 

VIRŠELIS

 

10. Patikrinkite, ar teisingai parašyta Jūsų pavardė, vardas, gimimo data ir adresas (V skiltis).

11. Įrašykite šitos knygelės naudojimo pirmą datą (III skiltis).

12. Užpildę knygelę, įrašykite paskutinio įrašo datą (IV skiltis).

 

KASDIENIS LAPELIS

 

13. Kasdienį lapelį pildykite kiekvieną dieną, kurią buvote ekipažo nariu.

14. Į 2 langelį įrašykite kiekvienos transporto priemonės, naudotos tą dieną, registravimo numerį.

15. Naudojami sąlyginiai žymėjimai turi šias reikšmes: bendra kasdienio poilsio prieš darbo pradžią trukmė;

kasdienis poilsis;

netarnybinis laikas;

vairavimo laikas;

atliktas kitas, ne vairavimo darbas;

kiti užimtumo periodai, negu nurodyti sąlyginiais ženklais.

 

16. Nurodykite savo kasdienio poilsio laiką (sąlyginis ženklas), netarnybinį laiką (sąlyginis ženklas) ir laiką, kurio metu Jūs užsiėmę darbu, pažymėtu skiltyse 6,7 ir 7a, brėždami po atitinkamomis valandomis ir prieš atitinkamus ženklus horizontalią liniją, jungdami horizontalias linijas su vertikaliomis linijomis. Gausite nenutrūkstančią per visą juostos ilgį liniją (žiūr. pavyzdį knygelėje).

17. Įrašai turi būti atlikti kiekvieno periodo, kuriam jie priklauso, pradžioje ir pabaigoje.

18. 16 langelyje (Pastabos) įrašykite antrojo vairuotojo pavardę. Be to, šį langelį galima naudoti rekomendacijų, pažeidimų paaiškinimų arba duomenų, įrašytų į kitus langelius, ištaisymui (žiūr. 25p). Darbdavys arba kontrolieriai taip pat gali į jį įrašyti savo pastabas.

19. 12 langelyje nurodykite nepertraukiamo poilsio prieš darbo pradžią valandų skaičių. Jeigu šis periodas pereina iš vienos dienos į kitą, tuomet skaičius parodys buvusios dienos poilsio periodo ir kitos dienos pradžios, kuriai priklauso lapelis, poilsio periodo sumą.

20. Prieš išvažiuojant, į 11 langelį „Darbo pradžia“ įrašykite pagal skaitiklį kilometražą, po darbo į 11 langelį „Darbo pabaiga“ įrašykite naują kilometražą ir užrašykite bendrą ridą.

21. Kasdienį lapelį pasirašykite.

 

SAVAITINĖ ATASKAITA

 

22. Ši ataskaita daroma pasibaigus savaitės periodui, per kurį buvo užpildyta vienas ar keli kasdieniai lapeliai. Dienomis, kai Jūs dirbote, bet nebuvote ekipažo nariu, t. y. kada Jūs neprivalėjote pildyti kasdienio lapelio, įrašykite „O“ prieš langelį „G“ ir nurodykite užimtumo periodo trukmę prieš langelius „Ha“ ir „Hb“. Jeigu Jūs neužsiėmėte kokia nors numatytos gamybinės veiklos rūšimi, rašykite prieš atitinkamą langelį „O“. Dienomis, kai Jūs nedirbote, įrašykite „0“ prieš langelius „G“, „Ha“ ir „Hb“, ir paaiškinkite, pavyzdžiui: „atostogos“, „išeiginė diena“ ir t. t.

23. Perrašykite į „F“ ir „G“ langelius skaičius, esančius atitinkamų kasdienių lapelių 12 ir 13 langeliuose.

24. Prieš pradedant vykdyti tarptautinius vežiojimus, į kasdienių lapelių 12 ir 13 langelius reikia įrašyti duomenis, susijusius su bendru nepertraukiamo poilsio periodu prieš darbo pradžią ir kasdienio vairavimo trukmę septynių dienų periode prieš vežimų pradžios dieną arba užpildyti savaitinę ataskaitą už šias septynias dienas.

 

PASTABOS

 

25. Knygelėje negali būti jokių braukymų, trynimų ar taisymų; klaidos ir netikslumai taisomi 16 langelyje „Pastabos“.

26. Draudžiama naikinti knygelės lapelius.

27. Visi įrašai rašomi rašalu.

 

Pastaba 1. Eilutės prieš 10 ir 10a skiltis užpildomos tame pačiame lapelyje abi tik tais atvejais, kai ekipažo narys tą dieną atliko ir keleivių, ir krovinių vežimą. Į 10a eilutę (kurią pildo tik transporto priemonių, skirtų keleiviams vežti, ekipažo nariai) reikia įrašyti: „10 val. arba 11 val.“, priklausomai nuo kasdienio poilsio režimo, taikomo ekipažo nariui.

Pastaba 2. Tuo atveju, kai 12 langelyje nurodyta bendra nepertraukiamo poilsio prieš darbo pradžią trukmė yra 12 valandų, reiškia, kad vairuotojas išvakarėse darbą baigė 19 valandą. Prie 7 valandų pridėję 4 langelyje nurodytas 5 valandas, reiškiančias laiką išvakarėse nuo 19 iki 24 valandos, gausime 12 valandų.

______________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Aktas

Nr. 163, 1993-05-03, Žin., 1993, Nr. 33-773 (1993-07-30), i. k. 0932210AKTA00000163

Dėl susisiekimo ministro įsakymo Nr. 86 papildymo