Suvestinė redakcija nuo 2008-06-20 iki 2008-08-05

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 23-862, i. k. 1082230ISAK000A1-59

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS FONDO TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJAI PROGRAMAS LIETUVOJE, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. vasario 19 d. Nr. A1-59

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimo 2007/435/EB dėl Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai 2007–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo (OL 2007 L 168, p. 18) 22 straipsnio g punktu ir atsižvelgdama į Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos Lietuvoje valdymo ir kontrolės 2007–2013 metų sistemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-250 (Žin., 2007, Nr. 100-4096), 4.6 punktą:

1. Tvirtinu Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir atrankos taisykles (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                  VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2008 m. vasario 19 d. įsakymu

Nr. A1-59

 

PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS FONDO TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJAI PROGRAMAS LIETUVOJE, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai (toliau vadinama – Integracijos fondas) programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato paraiškų dėl projektų finansavimo (toliau vadinama – paraiška) teikimo, vertinimo, atrankos ir paramos skyrimo projektams, kurie įgyvendina Integracijos fondo daugiametes ir metines programas, tvarką bei procedūras. Projektų atrankos kriterijai gali būti tikslinami ir detalizuojami gairėse pareiškėjams ir skelbiant kvietimus teikti paraiškas.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos Lietuvoje valdymo ir kontrolės 2007–2013 metų sistemoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-250 (Žin., 2007, Nr. 100-4096), vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI INSTITUCIJOMS, DALYVAUJANČIOMS PARAIŠKŲ VERTINIMO, ATRANKOS IR PARAMOS SKYRIMO PROCESE

 

3. Institucijos, organizuodamos ir vykdydamos paraiškų vertinimo, projektų atrankos ir paramos skyrimo procedūras, turi laikytis skaidrumo, nešališkumo bei konfidencialumo principų ir užtikrinti, kad:

3.1. informacija apie kvietimą teikti paraiškas bei jo sąlygas būtų vieša ir prieinama visiems potencialiems pareiškėjams;

3.2. pateiktos paraiškos būtų vertinamos vadovaujantis vienodais kriterijais, apie kuriuos pareiškėjai informuojami iš anksto;

3.3. pareiškėjai būtų raštu informuojami apie visus priimtus sprendimus, susijusius su pareiškėjų paraiškomis bei projektais, ir tokių sprendimų motyvus;

3.4. pareiškėjų ir kitų asmenų pateikti duomenys būtų konfidencialūs ir naudojami tik projektų vertinimui ir atrankai. Tokie duomenys neatskleidžiami tretiesiems asmenims be pareiškėjų sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS SĄLYGOS IR PARAIŠKŲ FORMOS

 

4. Prieš skelbiant kvietimą teikti paraiškas, parengiama kvietimo teikti paraiškas dokumentacija, kurią sudaro:

4.1. gairės pareiškėjams;

4.2. paraiškos forma ir paraiškos pildymo instrukcija;

4.3. standartiniai priedai: detalaus projekto biudžeto ir biudžeto pagrindimo lentelių formos bei pildymo nurodymai, pavyzdinė pareiškėjo gyvenimo aprašymo (CV) forma, pavyzdinė paramos teikimo sutarties forma ir kiti priedai, nurodyti paraiškos pildymo instrukcijoje.

5. Įgaliota institucija rengia kvietimo teikti paraiškas dokumentacijos projektą ir derina jį su atsakinga institucija. Kvietimo teikti paraiškas dokumentacija tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

6. Įgaliota institucija registruoja kvietimus teikti paraiškas ir suteikia jiems unikalų numerį.

7. Gairėse pareiškėjams pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, siekiantis gauti Integracijos fondo paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas bei procedūras. Gairėse pareiškėjams nurodoma:

7.1. informacija apie Integracijos fondo daugiametę ir atitinkamų metų metinę programą: Integracijos fondo bendrasis ir konkretūs tikslai, prioritetai, remiami veiksmai, finansavimas (bendra paramos suma, kurią sudaro Integracijos fondo lėšos ir bendrojo finansavimo lėšos) ir kita;

7.2. informacija apie kvietimą teikti paraiškas: remiami veiksmai pagal prioritetus, tinkami pareiškėjai, tinkamos išlaidos bei galimas paramos intensyvumas, paraiškų pateikimo galutinė data, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

7.3. paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei atrankos tvarka, vertinimo ir atrankos kriterijai, vertinimo lentelės, informacijos teikimo tvarka teikiant paraiškas, atliekant jų vertinimą ir atranką;

7.4. papildoma informacija, kuri padėtų geriau suprasti konkretaus kvietimo teikti paraiškas sąlygas ir parengti geresnės kokybės projektus.

8. Vadovaudamiesi paraiškos pildymo instrukcija ir gairėmis pareiškėjams, pareiškėjai pildo paraiškas, nurodydami:

8.1. duomenis apie pareiškėją ir pareiškėjo partnerius (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais): pavadinimą, teisinę formą, rekvizitus, PVM mokėtojo statusą, pareiškėjo institucijos vadovą arba jo įgaliotą asmenį, projekto vadovą bei finansininką, apibendrintą paraišką teikiančios organizacijos aprašymą;

8.2. duomenis apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos: atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje nurodytą prioritetą, remiamą veiksmą, prašomą paramos sumą, kitus finansavimo šaltinius, projekto įgyvendinimo vietą, projekto įgyvendinimo pradžią ir pabaigą, projekto trukmę;

8.3. projekto veiklų planą;

8.4. projekto santrauką, įskaitant trumpą projekto esmės aprašymą, projekto tikslus, projekto veiklas, tikslines grupes, nuorodas į konkrečius Integracijos fondo tikslus, atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje nurodytus prioritetus ir veiksmus;

8.5. projekto įgyvendinimo rezultatus;

8.6. projekto finansavimo šaltinius;

8.7. tinkamas finansuoti projekto išlaidas;

8.8. projekto rezultatų poreikį ir naudą;

8.9. projekto įgyvendinimo pajėgumus: pareiškėjo ir partnerio (-ių) funkcijas ir atsakomybę įgyvendinant projektą, taip pat patirtį projektų įgyvendinimo, valdymo srityje per pastaruosius 3 metus.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

9. Į paraišką gali būti įtraukta kita informacija, susijusi su atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje, pagal kurią skelbiamas kvietimas teikti paraiškas, aprašytų prioritetų ir remiamų veiksmų specifika ir kuri padėtų tiksliau įvertinti pateiktą paraišką. Reikalinga informacija yra tikslinama gairėse pareiškėjams.

10. Jei projektas teikiamas kartu su partneriais, prie projekto paraiškos pridedama jungtinės veiklos sutartis. Jungtinę veiklos sutartį pasirašo visi projekto partneriai.

11. Jungtinėje veiklos sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

11.1. visi partneriai turi būti susipažinę su paraiška ir savo teisėmis bei pareigomis įgyvendinant projektą;

11.2. įgyvendinant projektą yra užtikrinamas visų partnerių lygiavertis bendradarbiavimas tiek priimant sprendimus, tiek įgyvendinant projektą;

11.3. visi projekto pakeitimai pirmiausia suderinami su partneriu (-iais), prieš kreipiantis į Integracijos fondo programą administruojančias institucijas;

11.4. visiems partneriams siunčiamos Integracijos fondo programą administruojančioms institucijoms teikiamų projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinių ataskaitų kopijos;

11.5. partneriai įsipareigoja įgyvendinant projektą pasiektus rezultatus skleisti visuomenei. Projekto pasiekti rezultatai yra vieši.

12. Kartu su paraiška pareiškėjai pateikia gairėse pareiškėjams ir kvietime teikti paraiškas nurodytą informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti, arba kuriais remdamosi institucijos, dalyvaujančios atliekant vertinimą, gali priimti tinkamą sprendimą dėl paramos skyrimo.

13. Atsakinga institucija arba įgaliota institucija gali pareikalauti kartu su paraiška pateikti:

13.1. informaciją apie juridinių asmenų steigėjus (fizinius ir juridinius asmenis);

13.2. pažymas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;

13.3. kitus dokumentus, kurie padėtų įvertinti pareiškėjo darbo su tikslinėmis grupėmis patirtį, patikimumą, gebėjimą tinkamai įgyvendinti projektą bei užtikrinti teikiamos paramos panaudojimą.

14. Vertindama paraiškos turinį, struktūrą ir priedus, įgaliota institucija privalo atsižvelgti į tai, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina, siekiant įvertinti projekto atitiktį kvietimo teikti paraiškas sąlygoms, projekto pagrįstumą ir realumą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS PASKELBIMAS

 

15. Kvietimo teikti paraiškas sąlygas, vadovaudamasi Taisyklėmis, nustato atsakinga institucija. Kvietimus teikti paraiškas skelbia įgaliota institucija po to, kai atsakinga institucija patvirtina kvietimo teikti paraiškas dokumentaciją.

16. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, atsakingos institucijos, įgaliotos institucijos interneto svetainėse ir bent viename iš nacionalinių dienraščių.

17. Kvietimas teikti paraiškas spausdinamas lietuvių kalba. Kvietimo santrauka gali būti pateikiama ir kita oficialia ES kalba. To paties skelbimo turinys visur turi būti tapatus. Skelbime dėl kvietimo teikti paraiškas gauti Integracijos fondo paramą turi būti naudojamas ES logotipas.

18. Kvietime teikti paraiškas gauti Integracijos fondo paramą turi būti nurodyta:

18.1. įgaliotos institucijos, kuri skelbia kvietimą teikti paraiškas, pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas ir adresas, kuriuo galima gauti papildomą informaciją (jeigu šis adresas skiriasi nuo oficialaus įgaliotos institucijos adreso);

18.2. interneto svetainė, kurioje nemokamai galima gauti paraiškos formą ir kitų dokumentų formas;

18.3. Integracijos fondo tikslai, prioritetai, remiami veiksmai;

18.4. galimi pareiškėjai;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

18.5. paramos forma;

18.6. paraiškų pateikimo būdas;

18.7. paraiškų pateikimo terminas;

18.8. informacija apie tai, kiek vienas subjektas gali teikti paraiškų;

18.9. kita įgaliotos institucijos nustatyta informacija.

19. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, visa kvietimo teikti paraiškas dokumentacija paskelbiama atsakingos ir įgaliotos institucijų interneto svetainėse.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

INFORMACIJOS TEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS

 

20. Atsakingos ir įgaliotos institucijų interneto svetainėse pateikiama ši informacija, susijusi su kvietimų teikti paraiškas sąlygomis bei projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka:

20.1. visi oficialūs dokumentai, kuriuose nustatomos kvietimo teikti paraiškas sąlygos bei projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka;

20.2. aktualūs Lietuvos Respublikos teisės aktai, reguliuojantys viešųjų pirkimų organizavimą;

20.3. kita aktuali informacija.

21. Iki oficialaus kvietimo teikti paraiškas paskelbimo atsakinga institucija ir (ar) įgaliota institucija gali surengti informacinius susitikimus ar mokymus pareiškėjams dėl kvietimo sąlygų ir paraiškos pildymo tvarkos.

22. Įgaliotai institucijai pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl dalyvavimo programoje tvarkos ir sąlygų. Klausimai gali būti pateikiami žodžiu ir raštu (siunčiami paprastu ar elektroniniu paštu bei faksu). Kvietime teikti paraiškas įgaliota institucija nurodo informacinį telefono, fakso numerį, elektroninio pašto adresą ir paskiria už tokios informacijos teikimą atsakingą asmenį (-is). Įgaliota institucija užtikrina, kad į paklausimus būtų atsakoma ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

 

III SKYRIUS. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA

 

23. Paraiškas pagal atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos prioritetus ir remiamus veiksmus vertina įgaliota institucija. Vadovaudamasi Taisyklėse išdėstytais reikalavimais ir atsižvelgdama į savo institucinę struktūrą bei administracinius gebėjimus, įgaliota institucija, suderinusi su atsakinga institucija, nustato paraiškų vertinimo vidaus tvarką (toliau vadinama – paraiškų vertinimo tvarka). Paraiškų vertinimo tvarkoje nurodoma:

23.1. paraiškų vertinimo procedūros;

23.2. sprendimų priėmimo tvarka ir jų įgyvendinimo priežiūra;

23.3. informacijos teikimo kitoms institucijoms, dalyvaujančioms administruojant ES paramą, būdai.

24. Įgaliota institucija yra atsakinga už paraiškų atitiktį konkurso sąlygoms ir jų vertinimą. Atlikto vertinimo rezultatai pateikiami atsakingai institucijai, kuri organizuoja projektų, kuriems bus suteikta parama, atranką.

25. Atsakinga ir įgaliota institucijos turi užtikrinti, kad vertinimo ir atrankos procesai truktų kuo trumpiau. Vertinimas turi būti užbaigtas ir vertinimo ataskaita, nurodyta Taisyklių 66 punkte, turi būti pateikta atsakingai institucijai ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo galutinės paraiškų pateikimo datos. Jei dėl tam tikrų svarbių aplinkybių vertinimas negali būti užbaigtas ir vertinimo ataskaita negali būti pateikta atsakingai institucijai per šį terminą, jis gali būti pratęstas motyvuotu atsakingos institucijos sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 1 mėnesį.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

26. Paraiškos įgaliotai institucijai turi būti įteiktos pašto kurjerio arba asmeniškai įgaliotos institucijos nurodytais adresais, kurie nurodomi gairėse pareiškėjams. Paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba kompiuteriu. Kartu su paraiškomis pateikiamos elektroninės paraiškų versijos kompiuterinėje laikmenoje.

27. Ranka užpildytos, taip pat kitais nei Taisyklių 26 punkte nurodytais būdais (pavyzdžiui, faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nenagrinėjamos.

28. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, ir tris kopijas, ant kurių nurodoma „KOPIJA“. Ant voko turi būti užrašytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje pateikiama tame pačiame voke, kuriame yra paraiškos originalas.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

29. Paraiškos priimamos iki kvietime teikti paraiškas nurodytos galutinės paraiškų priėmimo dienos ir valandos. Įgaliotos institucijos paskirtas darbuotojas gautą paraišką užregistruoja, vadovaudamasis nustatyta tvarka.

30. Paraiškos, gautos po kvietime teikti paraiškas nustatytos dienos ir valandos, yra priimamos ir užregistruojamos, tačiau nevertinamos. Šios paraiškos paliekamos neatplėštame voke. Įgaliotos institucijos paskirtas darbuotojas per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo ir užregistravimo dienos raštu informuoja pareiškėją apie priežastį, dėl kurios paraiška nebus vertinama, ir nurodo 10 dienų terminą, per kurį pareiškėjas turi atsiimti paraišką. Per šį terminą pareiškėjui neatsiėmus paraiškos, ji neatplėštame voke perduodama į įgaliotos institucijos archyvą ir saugoma 1 metus nuo paraiškos perdavimo į archyvą dienos.

31. Pareiškėjui, laiku įteikusiam paraišką, išduodamas paraiškos gavimą patvirtinantis dokumentas:

31.1. jei pareiškėjas įteikia paraišką asmeniškai, įgaliotos institucijos paskirtas darbuotojas pareiškėjui pateikiant paraišką įteikia paraiškos gavimą patvirtinantį dokumentą, kurio antrasis egzempliorius lieka įgaliotoje institucijoje;

31.2. jei pareiškėjas įteikia paraišką per pašto kurjerį, pranešimas apie paraiškos gavimą pareiškėjui išsiunčiamas registruotu paštu per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo ir užregistravimo dienos.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VERTINIMO ETAPAI

 

32. Pateiktų paraiškų vertinimas organizuojamas pasibaigus kvietime teikti paraiškas nurodytam paraiškų pateikimo terminui, kai įgaliota institucija užregistruoja visas laiku gautas paraiškas.

33. Įgaliota institucija priima, registruoja paraiškas, atlieka administracinės atitikties, tinkamumo bei projektų naudos ir kokybės vertinimą. Paskelbusi kvietimą teikti paraiškas ir vadovaudamasi nustatyta paraiškų vertinimo tvarka, įgaliota institucija paskiria atsakingus darbuotojus, kuriems pavedamos tam tikros paraiškos vertinimo, paraiškos vertinimo priežiūros, pareiškėjo informavimo ir kitos funkcijos. Atsakingi darbuotojai turi atlikti paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą, kreiptis į pareiškėją prašydami papildomos informacijos ir dokumentų, informuoti pareiškėją apie suteiktą arba nesuteiktą paramą ir kita. Atlikdama projektų naudos ir kokybės vertinimą, įgaliota institucija gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Pagal įgaliotos institucijos nustatytą tvarką atliekant vertinimą gali būti sudaromos ir pildomos vertinimo lentelės, taip pat sąrašai, žurnalai ir kiti dokumentai.

34. Paraiškų vertinimo ir projektų atrankos etapai, paraiškų vertinimo lentelės yra pateikiami gairėse pareiškėjams.

35. Paraiškų vertinimas susideda iš trijų etapų:

35.1. administracinės atitikties vertinimas, kurį atliekant patikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, t. y. ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija;

35.2. tinkamumo vertinimas, kurį atliekant nustatoma, ar projektas yra tinkamas gauti paramą iš Integracijos fondo;

35.3. projektų naudos ir kokybės vertinimas, kurį atliekant įvertinama pateiktų projektų nauda, kokybė ir atrankos kriterijų atitikimas (balais): atitiktis Integracijos fondo atitinkamų metų metinės programos prioritetams ir remiamiems veiksmams; išlaidų efektyvumas, atsižvelgiant į su projektu susijusių asmenų skaičių; pareiškėjo ir jo partnerių (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais) patirtis bei kompetencija; papildomumas ir suderinamumas su kitais ES ar pagal nacionalines programas finansuojamais veiksmais. Taip pat vertinami planuojami projekto rezultatai, projekto veiklų apibrėžtumas, pagrįstumas, įgyvendinimo laikotarpis, projekto įgyvendinimo pajėgumai.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

36. Įgaliota institucija turi teisę atmesti gautą paraišką, jeigu ji neatitinka administracinės atitikties ar projekto tinkamumo kriterijų. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos įgaliota institucija negali tinkamai įvertinti administracinės atitikties ar projekto tinkamumo, ji gali paprašyti pareiškėją per gairėse pareiškėjams nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis, dokumentus ir papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei, pareiškėjui pateikus šią informaciją, nustatoma, kad paraiška neatitinka administracinės atitikties ar projekto tinkamumo kriterijų, įgaliota institucija turi teisę paraišką atmesti. Įgaliotos institucijos darbuotojai taip pat turi teisę kreiptis į įvairias institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją ir projektą gavimo.

37. Jei vertinant paraišką yra pagrindo manyti, kad joje pateikta informacija nėra tiksli ar neatitinka tikrovės, įgaliota institucija gali organizuoti patikros vietoje atlikimą ir kreiptis į pareiškėją su atitinkamu prašymu. Prašyme dėl patikros atlikimo įgaliotos institucijos darbuotojai nurodo, kokia informacija, duomenys ir dokumentai turi būti patikrinti. Patikra vietoje turi būti atlikta per kuo trumpesnį laiką. Konkretų terminą, per kurį turi būti atlikta patikra, nustato įgaliota institucija. Gavus patikros ataskaitą ir atsižvelgiant į joje pateiktą informaciją, paraiška vertinama toliau.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS

 

38. Administracinės atitikties vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, t. y. ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija.

39. Atliekant administracinės atitikties vertinimą, pildoma paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė (Taisyklių 1 priedas). Galutinė paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė konkrečiam kvietimui teikti paraiškas paskelbiama gairėse pareiškėjams.

40. Jeigu vertinant paraišką paraiškos administracinės atitikties lentelėje pažymimas bent vienas atsakymas „ne“, įgaliota institucija pareiškėjui siunčia raštą, kuriame prašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar dokumentus. Konkretų terminą, per kurį būtina pateikti trūkstamą informaciją, nustato įgaliota institucija, vadovaudamasi gairėmis pareiškėjams. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

41. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgaliota institucija pagal nustatytą paraiškų vertinimo tvarką išnagrinėja nustatytus neatitikimus ir papildomų duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir tik galutinai įsitikinusi, kad atmetimas yra visiškai pagrįstas, o paraišką tikrinę darbuotojai nepažeidė nustatytų procedūrų, priima sprendimą atmesti paraišką.

42. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo, įgaliota institucija per 5 darbo dienas parengia ir išsiunčia informacinį pranešimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo. Pranešime nurodomi paraiškos atmetimo motyvai. Parengtą pranešimą pasirašo įgaliotos institucijos įgaliotas atstovas.

43. Teigiamai atsakius į visus paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės klausimus, paraiška perduodama į kitą (tinkamumo) vertinimo etapą.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

TINKAMUMO VERTINIMAS

 

44. Tinkamumo vertinimo etape nustatoma, ar projektas yra tinkamas gauti paramą įgyvendinant atitinkamų metų Integracijos fondo metinę programą. Vertinimą atlieka bent du įgaliotos institucijos darbuotojai. Projektų tinkamumo reikalavimai yra šie:

44.1. visi projekto partneriai turi priklausyti tinkamų pareiškėjų grupei;

44.2. projekto veikla turi būti tinkama, atsižvelgiant į atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos prioritetus bei remiamus veiksmus;

44.3. projekto išlaidos turi atitikti tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas ir bendruosius išlaidų tinkamumo principus pagal Europos Bendrijų nustatytas ir nacionalines taisykles, skirtas Integracijos fondui administruoti;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

44.4. projektas turi būti įgyvendinamas tinkamu laikotarpiu;

44.5. kiti tinkamumo reikalavimai, numatyti atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos gairėse pareiškėjams.

45. Pareiškėjo ir partnerių tinkamumas:

45.1. Integracijos fondo parama yra teikiama tik Lietuvos Respublikoje registruotiems ir veikiantiems juridiniams asmenims arba tarptautinėms organizacijoms ar jų padaliniams (atstovybėms, filialams, biurams ir kt.), teisėtai veikiantiems Lietuvos Respublikoje. Pagrindinis pareiškėjas taip pat privalo turėti darbo su tikslinės grupės atstovais patirties arba patirties, įgytos įgyvendinant remiamus veiksmus (ši nuostata netaikoma projekto partneriams). Konkretus galimų pareiškėjų sąrašas pateikiamas gairėse pareiškėjams.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

45.2. pareiškėjas gali teikti paraišką vienas arba kartu su partneriais. Pareiškėjas ir projekto partneriai turi atitikti gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus.

46. Projekto pareiškėjas ir (ar) partneris yra netinkamas, jeigu:

46.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas ar reorganizuojamas;

46.2. nevykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

46.3. neįvykdė su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

46.4. projekto paraiškoje arba jos prieduose įgaliotai institucijai pateikė neteisingą informaciją;

46.5. pažeidė kitos sutarties nuostatas, susijusias su paramos lėšų skyrimu iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto;

46.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką institucijai ar komitetui, atliekančiam dabartinį arba ankstesnį paraiškų vertinimą ar atranką.

47. Pareiškėjas ir (ar) partneriai (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais) turi pridėti paraiškos pildymo instrukcijose nurodytus dokumentus, kurie parodytų, kad pareiškėjas ir (ar) projekto partneriai atitinka tinkamumo reikalavimus.

48. Projekto veikla yra tinkama, jeigu ja yra įgyvendinami Integracijos fondo bendrasis ir konkretieji tikslai ir ji atitinka atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos prioritetus bei remiamus veiksmus. Projekto veikla turi būti skirta tinkamoms tikslinėms grupėms (tikslinės grupės nurodomos atitinkamų metų Integracijos fondo metinėse programose ir gairėse pareiškėjams).

49. Projekto išlaidų tinkamumas finansuoti:

49.1. gali būti finansuojamos tik tinkamos išlaidos. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti:

49.1.1. susijusios su Integracijos fondo tikslais ir tikslinėmis grupėmis;

49.1.2. susijusios su Integracijos fondo prioritetais ir remiamais veiksmais;

49.1.3. būtinos projektui vykdyti ir patirtos atsižvelgiant į paramos teikimo sutarties nuostatas;

49.1.4. pagrįstos ir atitinkančios skaidraus finansų valdymo principą, ypač išlaidų ekonomiškumo ir efektyvumo principą;

49.1.5. faktiškai patirtos ir apmokėtos projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerių, pagrįstos jas įrodančių dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis (viešųjų pirkimų atveju – konkurso tvarka pasirinktų rangovų sąskaitos, pateiktos projekto vykdytojui);

49.1.6. patirtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

49.2. projekto išlaidos turi atitikti Europos Bendrijų nustatytas taisykles, susijusias su išlaidų tinkamumu;

49.3. išlaidų tinkamumas taip pat apibrėžiamas ir pagal išlaidų kategorijas: projekto valdymo išlaidos, prekių, paslaugų ir darbų pirkimas ir kitos;

49.4. vadovaudamasi 2007 m. birželio 25 d. Tarybos sprendimu 2007/435/EB dėl Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai 2007–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo (OL 2007 L 168, p. 18) (toliau vadinama – Tarybos sprendimas 2007/435/EB) ir kitomis Europos Bendrijų nustatytomis taisyklėmis, atsakinga institucija, nustatydama kvietimo teikti paraiškas sąlygas, apibrėžia tinkamas išlaidų kategorijas. Tinkamos ir netinkamos išlaidų kategorijos išvardijamos bei paaiškinamos gairėse pareiškėjams. Tinkamos išlaidų kategorijos taip pat įrašomos pateikiamoje biudžeto lentelėje. Atsakinga institucija gali nustatyti griežtesnius išlaidų tinkamumo principus nei apibrėžtieji Tarybos sprendime 2007/435/EB ir kitose Europos Bendrijų nustatytose taisyklėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

50. Projekto įgyvendinimo laikotarpio tinkamumas:

50.1. įgyvendinant atitinkamų metų Integracijos fondo metinę programą, tinkamomis laikomos projektų išlaidos, patirtos nuo paramos teikimo sutarties įsigaliojimo dienos;

50.2. datą, nuo kurios projekto išlaidos laikomos tinkamomis pagal konkretų kvietimą teikti paraiškas, nustato atsakinga institucija ir nurodo ją gairėse pareiškėjams;

50.3. Integracijos fondo parama gali būti naudojama projekto išlaidoms, patirtoms iki projektui pasibaigiant, kompensuoti. Vėliausia projektų pasibaigimo data yra nustatoma atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos gairėse pareiškėjams, o vėliausia konkretaus projekto pasibaigimo data yra nustatoma paramos teikimo sutartyje.

51. Atliekant projekto tinkamumo vertinimą, pildoma projekto tinkamumo vertinimo lentelė (Taisyklių 2 priedas).

52. Galutinė projekto tinkamumo vertinimo lentelė konkrečiam kvietimui teikti paraiškas paskelbiama gairėse pareiškėjams.

53. Tinkamumo vertinimą atlieka ir projekto tinkamumo vertinimo lentelę pasirašo du įgaliotos institucijos darbuotojai.

54. Jeigu paraiška atitinka ne visus tinkamumo kriterijus ir bent vienas vertinimo atsakymas yra „ne“, pareiškėjui siunčiamas raštas su prašymu per nustatytą terminą patikslinti paraišką pagal pateiktas pastabas (jeigu trūkstama informacija nėra esminė ir paraišką galima patikslinti per laiką, kuris iš esmės neužtęstų vertinimo procedūros). Konkretų terminą, per kurį būtina pateikti patikslintą paraišką, nustato įgaliota institucija, vadovaudamasi gairėmis pareiškėjams. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

55. Prieš priimdami sprendimą atmesti paraišką, įgaliotos institucijos darbuotojai išnagrinėja nustatytus neatitikimus ir papildomos informacijos, duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir, įsitikinę, kad atmetimas yra pagrįstas, o paraišką tikrinę darbuotojai nepažeidė nustatytų procedūrų, priima sprendimą atmesti paraišką. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl tinkamumo reikalavimų neatitikimo, įgaliota institucija per 5 darbo dienas parengia ir išsiunčia pareiškėjui informacinį pranešimą dėl paraiškos atmetimo. Pranešime nurodomi paraiškos atmetimo motyvai. Pranešimą pasirašo įgaliotos institucijos įgaliotas atstovas.

56. Teigiamai atsakius į visus projekto tinkamumo vertinimo lentelės klausimus, paraiška perduodama į kitą (naudos ir kokybės) vertinimo etapą.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMAS

 

57. Naudos ir kokybės vertinimo etape įvertinama pateiktų projektų kokybė ir atitiktis atrankos kriterijams (balais).

58. Naudos ir kokybės vertinimą atlieka bent du nepriklausomi vertintojai, kurių atranką organizuoja įgaliota institucija, vadovaudamasi nustatyta paraiškų vertinimo tvarka. Nepriklausomi vertintojai turi būti skiriami, siekiant užtikrinti kuo skaidresnį naudos ir kokybės vertinimo procesą. Įgaliota institucija, atsižvelgdama į kandidatų kvalifikaciją bei reputaciją, sudaro nepriklausomų vertintojų sąrašą, kuris suderinamas su atsakinga institucija. Atsakinga institucija taip pat skiria savo ekspertą. Prieš atlikdami vertinimą, nepriklausomi vertintojai ir atsakingos institucijos deleguotas ekspertas pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaraciją.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

59. Atliekant projekto naudos ir kokybės vertinimą, pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė (Taisyklių 3 priedas).

60. Galutinė vertinimo lentelė konkrečiam kvietimui teikti paraiškas paskelbiama gairėse pareiškėjams.

61. Nepriklausomiems vertintojams ir ekspertui individualiai atlikus paraiškos naudos ir kokybės vertinimą, turi būti organizuojamas bendras visų pagal tą kvietimą teiktas paraiškas vertinusių nepriklausomų vertintojų ir atsakingos institucijos deleguoto eksperto susitikimas, kuriame bendrai analizuojami ir aptariami kiekvieno vertintojo ir eksperto tam tikrai paraiškai skirti balai ir jų skyrimo argumentai. Atsižvelgdami į susitikimo rezultatus, vertintojai turi teisę tikslinti atliekant individualų paraiškos vertinimą paraiškai skirtus balus. Jeigu po susitikimo nepriklausomų vertintojų ir eksperto paraiškos vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 20 balų, įgaliota institucija paskiria trečią nepriklausomą vertintoją. Galutinis projektui skirtas balas yra artimiausius balus skyrusių vertintojų balų aritmetinis vidurkis.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

62. Stebėtojų teisėmis dalyvauti susitikimuose gali atsakingos ir įgaliotos institucijų atstovai, atsakingi už Integracijos fondo programos įgyvendinimą. Susitikime stebėtojo teisėmis dalyvaujantys asmenys taip pat privalo pasirašyti nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

63. Atlikus projekto naudos ir kokybės vertinimą, pagrįstais atvejais gali būti tikslinama atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir projekto finansavimo suma. Šie tikslinimai gali būti atliekami tik dėl projekto naudos ir kokybės vertinimo metu priimtų sprendimų, susijusių su projekto veiklos optimizavimu (pvz., pagrįstai nusprendžiama nefinansuoti dalies projekto veiklos). Pastaroji galimybė yra svarstoma bendrame nepriklausomų vertintojų ir ekspertų susitikime. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus tokiais atvejais tikslina įgaliota institucija, apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo patikslintą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą bei projekto finansavimo sumą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nepriklausomų vertintojų ir eksperto susitikimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

631. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, įgaliota institucija siunčia pareiškėjui raštą, kuriame prašoma pateikti paaiškinimus ar papildymus. Pareiškėjas paaiškinimus ar papildymus turi pateikti per gairėse pareiškėjams nustatytą terminą. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą nepateikia arba pateikia ne visą trūkstamą informaciją ar paaiškinimus, atliekant vertinimą mažinamas atitinkamam vertinimo kriterijui skiriamas balas.

Papildyta punktu:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

VERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS ATSAKINGAI INSTITUCIJAI

 

64. Įvertinusi paraiškas, įgaliota institucija parengia vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:

64.1. gautų paraiškų suvestinė (nurodomas paraiškos numeris, pareiškėjas ir jo rekvizitai);

64.2. administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

64.3. tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

64.4. projektų naudos ir kokybės vertinimo rezultatų suvestinė, sudaryta eilės tvarka pagal surinktų balų skaičių, nurodant rekomenduojamą paramos sumą;

64.5. duomenų apie kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą, taip pat lėšų sumą, kurios reikėtų suteikiant paramą visiems tinkamiems projektams, ir likusią lėšų sumą suvestinė.

65. Prie vertinimo ataskaitos įgaliota institucija prideda:

65.1. vertinimo ataskaitos priedus: vertintojų užpildytų vertinimo lentelių kopijas, kuriose pateikiama informacija apie projekto paskirtį (projekto atitiktis Integracijos fondo atitinkamų metų metinės programos prioritetams ir remiamiems veiksmams, projekto rezultatai ir pasekmės, bendra projekto vertė ir prašomos paramos suma, projekto įvertinimas balais pagal kiekvieną iš vertinimo lentelės eilučių, išvados ir rekomendacijos, galimas Integracijos fondo paramos intensyvumas ir siūloma paramos suma);

65.2. susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas;

65.3. gautų paraiškų, kurios perėjo visus tris vertinimo etapus, kopijas.

66. Įgaliota institucija teikia projektų vertinimo ataskaitą atsakingai institucijai. Prie ataskaitos pridedamos Taisyklių 65.3 punkte nurodytos paraiškų ir jų priedų kopijos, o originalai saugomi įgaliotoje institucijoje. Atliekant vertinimą atmestų paraiškų kopijos atsakingai institucijai neteikiamos. Atmestos paraiškos ir jų priedai turi būti saugomi įgaliotos institucijos archyve 1 metus nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos. Jei įgaliotos institucijos pateiktoje vertinimo ataskaitoje nustatomi trūkumai ir (ar) netikslumai, atsakinga institucija gali grąžinti ataskaitą įgaliotai institucijai, rašte nurodydama trūkumus ir (ar) netikslumus bei nustatydama terminą, per kurį įgaliota institucija turi juos ištaisyti.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

67. Atsakinga ir įgaliota institucijos, siekdamos, kad atliekant vertinimą būtų atsižvelgta į visus atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos ir kvietimo teikti paraiškas kriterijus ir kad būtų laikomasi procedūrinių reikalavimų, gali nustatyti papildomas paraiškų ir projektų vertinimo procedūras.

68. Įgaliotos institucijos interneto svetainėje pateikiama ir nuolat atnaujinama informacija apie paraiškų ir projektų vertinimo eigą.

 

IV SKYRIUS. PROJEKTŲ ATRANKA IR TVIRTINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKA

 

69. Projektų atranka apima:

69.1. atsakingos institucijos gaunamos informacijos, susijusios su projektų vertinimu ir atranka, registravimą;

69.2. pareiškėjų skundų dėl įgaliotos institucijos sprendimų, veiksmų ar neveikimo registravimą ir svarstymą;

69.3. pasirengimą Projektų atrankos ir priežiūros komiteto (toliau vadinama – PAP komitetas) posėdžiams;

69.4. PAP komiteto narių bei socialinių-ekonominių partnerių ir kitų asmenų, kurių dalyvavimas posėdyje būtinas (toliau vadinama – kiti kviečiami dalyvauti posėdyje asmenys), sąrašo sudarymą;

69.5. PAP komiteto rekomendacijų registravimą;

69.6. atsakingos institucijos sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimą;

69.7. pareiškėjų informavimą apie atsakingos institucijos priimtus sprendimus.

70. Projektų atranka detaliai aprašoma PAP komiteto darbo reglamente, kuriame, vadovaujantis Taisyklėse išdėstytais principais, nustatoma:

70.1. posėdžių organizavimo, pirmininkavimo, pasisakymų tvarka;

70.2. kitų kviečiamų dalyvauti posėdyje asmenų dalyvavimo PAP komiteto posėdžiuose tvarka;

70.3. balsavimo tvarka (konsensuso ir balsų daugumos principo naudojimas);

70.4. PAP komiteto protokolo parengimo ir pasirašymo tvarka;

70.5. PAP komiteto darbo reglamento pakeitimo ir papildymo tvarka;

70.6. kitos PAP komiteto darbo tvarką reglamentuojančios nuostatos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

INSTITUCIJŲ DALYVAVIMAS PROJEKTŲ ATRANKOJE

 

71. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija, vadovaudamasi PAP komiteto rekomendacijomis. Į finansuojamų projektų sąrašą gali būti įtraukti tik tie projektai, kuriuos rekomendavo finansuoti PAP komitetas, tačiau išimtiniais atvejais atsakinga institucija gali atsisakyti suteikti paramą PAP komiteto rekomenduotam projektui, jei turi tam svarbių priežasčių. Apie tokį sprendimą ir jo priežastis atsakinga institucija informuoja PAP komitetą.

72. PAP komiteto sudėtį nustato atsakinga institucija. Į PAP komiteto sudėtį įtraukiami ministerijų ir kitų valstybės institucijų bei įstaigų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. PAP komiteto darbe taip pat gali dalyvauti kiti kviečiami dalyvauti posėdyje asmenys.

73. Atsakinga institucija organizuoja PAP komiteto darbą bei atlieka jo sekretoriato funkcijas.

74. PAP komiteto veikla organizuojama PAP komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka. PAP komiteto darbo reglamento projektą rengia atsakinga institucija ir teikia jį tvirtinti PAP komitetui pirmojo komiteto posėdžio metu, prieš priimant kitus sprendimus. Pritarimas darbo reglamentui įtvirtinamas PAP komiteto posėdžio protokole. PAP komiteto darbo reglamentas įsigalioja nuo jo patvirtinimo momento.

75. PAP komiteto susitikimai vyksta pagal iš anksto atsakingos institucijos nustatytą tvarkaraštį. Nustatant šį tvarkaraštį, atsižvelgiama į paramos skyrimo procedūrą, planuojamą projektų srautą bei numatomą vertinimo procedūros trukmę. Prireikus atsakinga institucija gali patikslinti PAP komiteto susitikimų tvarkaraštį arba sušaukti neeilinį komiteto posėdį.

76. PAP komiteto posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja atsakingos institucijos atstovas, prieš tai patvirtinęs komiteto posėdžio darbotvarkę. PAP komiteto nariai ir kiti kviečiami dalyvauti posėdyje asmenys apie būsimą posėdį informuojami ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos. Komiteto posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių narių.

77. Priimant sprendimus PAP komitete siekiama bendrojo sutarimo. Jeigu nuomonių suderinti nepavyksta, sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Balso teisę turi tik PAP komiteto nariai, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai. Jei balsuojant balsai pasidalija po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

78. Visi posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius, prieš tai posėdžio protokolo projektą PAP komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka suderinę su komiteto nariais (protokolo projektas gali būti siunčiamas derinti paštu, elektroniniu paštu ar faksu).

79. PAP komiteto posėdžio protokolas parengiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo posėdžio dienos.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS IR PRIEŽIŪROS KOMITETO REKOMENDACIJOS

 

80. PAP komitetas, apsvarstęs įgaliotos institucijos pateiktą ir posėdyje pristatytą vertinimo ataskaitą, komiteto narių argumentus ir kitų pakviestų posėdyje dalyvauti asmenų pasiūlymus bei kitą informaciją, susijusią su pateiktais atrankai projektais, teikia atsakingai institucijai vieną iš šių išvadų:

80.1. rekomenduoti atsakingai institucijai skirti paramą projektui;

80.2. rekomenduoti atsakingai institucijai neskirti paramos projektui. Rekomendacija neskirti paramos priimama, jeigu projektas neatitinka atrankos kriterijų, nėra pakankamai kokybiškas arba jam skirti paramą netikslinga dėl kitų PAP komiteto nustatytų priežasčių. Rekomendacijos neskirti paramos motyvai nurodomi PAP komiteto posėdžio protokole;

80.3. rekomenduoti atsakingai institucijai grąžinti projektą įgaliotai institucijai pakartotinai vertinti, PAP komiteto posėdžio protokole nurodant motyvus ir nustatant pakartotinio vertinimo terminus. Rekomendacija grąžinti projektą pakartotinai vertinti gali būti priimta, jei paraiškų vertinimo ataskaitoje, PAP komiteto narių nuomone, pateikta nepakankamai informacijos sprendimui priimti arba per posėdį buvo gauta informacija, galinti turėti įtakos vertinimo rezultatams.

Tokiu atveju atsakinga institucija grąžina paraišką įgaliotai institucijai, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą ir užtikrina, kad būtų laikomasi vertinimo procedūrų terminų bei skaidrumo principų. Įgaliota institucija per PAP komiteto posėdžio protokole nurodytą terminą privalo iš naujo įvertinti paraišką, atsižvelgdama į PAP komiteto pastabas, ir pateikti naują vertinimo ataskaitą atsakingai institucijai. Pakartotinis vertinimas atliekamas laikantis Taisyklių nustatytos vertinimo tvarkos.

Jeigu PAP komitetas rekomenduoja atsakingai institucijai iš naujo įvertinti vieną ar kelias paraiškas, atsakinga institucija, atsižvelgdama į tai, ar pagal pateiktas paraiškas bus išnaudota visa šiam kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma, sprendžia, ar PAP komitetas turėtų nedelsdamas svarstyti kitas paraiškas, ar atidėti jų svarstymą tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados;

80.4. rekomenduoti atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo priėmimą iki kito PAP komiteto posėdžio, komiteto posėdžio protokole nurodant motyvus ir kito komiteto posėdžio datą. Ši rekomendacija priimama, atsižvelgiant į skirtus finansinius išteklius ir projekto svarbą. Projektas, dėl kurio buvo priimta minėta rekomendacija, svarstomas kitame PAP komiteto posėdyje. PAP komitetas negali pakartotinai atidėti rekomendacijos priėmimo dėl to paties projekto;

80.5. rekomenduoti teikti kitokį, negu nurodyta įgaliotos institucijos vertinimo ataskaitoje, projektų prioritetiškumą, jeigu PAP komitetas nusprendžia, kad atskiri projektai yra svarbūs siekiant bendro Integracijos fondo tikslo, nurodyto Tarybos sprendimo 2007/435/EB 2 straipsnio 1 dalyje.

81. PAP komitetas pagal savo kompetenciją gali priimti ir kitus sprendimus.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS IR PRIEŽIŪROS KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

82. PAP komiteto rekomendacijos išdėstomos posėdžio protokole. Protokole nurodoma:

82.1. posėdžio data ir vieta;

82.2. posėdyje dalyvaujantys PAP komiteto nariai ir kiti asmenys;

82.3. PAP komiteto posėdyje apsvarstytos paraiškos, pateikti argumentai, paaiškinimai;

82.4. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą;

82.5. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos, nurodant motyvus;

82.6. sąrašas paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti, nurodant motyvus;

82.7. sąrašas paraiškų, dėl kurių rekomendacijos priėmimas atidedamas iki kito posėdžio, nurodant motyvus;

82.8. kita, PAP komiteto narių nuomone, svarbi posėdžio informacija.

83. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami posėdyje nagrinėti dokumentai.

84. Protokole gali būti nurodomi projektai, kurių socialinė ir ekonominė nauda pagal atitinkamų metų Integracijos fondo metines programas nekelia abejonių, tačiau kuriems skirti paramą nebuvo galimybės, nes bendros kvietimui teikti paraiškas numatytos sumos neužteko visiems tinkamiems projektams paremti. Į protokolą gali būti įtraukta rekomendacija teikti atitinkamą projektą pagal kitą kvietimą teikti paraiškas. Tokiu atveju nurodoma, jog ši rekomendacija nereiškia, kad, pateikus projektą pagal kitą kvietimą teikti paraiškas, parama bus automatiškai suteikta be vertinimo.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

85. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po to, kai buvo pasirašytas PAP komiteto protokolas. Priimdama sprendimą dėl paramos skyrimo, atsakinga institucija turi atsižvelgti į PAP komiteto rekomendacijas.

86. Atsakingos institucijos sprendimas tvirtinamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Sprendime nurodoma:

86.1. pagrindas skirti paramą (atitinkamų metų Integracijos fondo metinė programa);

86.2. biudžeto programų, pagal kurias skiriamas finansavimas, pavadinimai ir kodai;

86.3. šiuo sprendimu skiriama lėšų suma kiekvienam atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos prioritetui ir remiamam veiksmui;

86.4. sąrašas projektų ir jų vykdytojų, kuriems skiriama parama;

86.5. PAP komiteto posėdžio protokolo data ir numeris;

86.6. įgaliotos institucijos vertinimo ataskaitos registracijos numeris;

86.7. paramos, skiriamos kiekvienam projektui, dydis;

86.8. sąrašas projektų bei jų vykdytojų, kuriems neskiriama parama, ir priežastys, dėl kurių PAP komitetas rekomendavo šiems projektams neskirti paramos;

86.9. sprendimo apskundimo tvarka.

87. Apie sprendimą atsakinga institucija informuoja įgaliotą instituciją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Įgaliota institucija informuoja pareiškėjus apie atsakingos institucijos priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo (neskyrimo) jų projektui per 10 darbo dienų po to, kai ji gavo ir užregistravo atsakingos institucijos sprendimą.

88. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama atsakingos ir įgaliotos institucijų interneto svetainėse.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PARAMOS TEIKIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

89. Su pareiškėjais, kurių projektams buvo nuspręsta skirti paramą, turi būti sudaryta paramos teikimo sutartis. Pareiškėjui, kurio projektui nuspręsta skirti paramą, įgaliota institucija registruotu laišku (atsižvelgdama į objektyvias aplinkybes dėl laiko trūkumo – elektroniniu paštu arba faksu) Taisyklių 87 punkte nustatyta tvarka išsiunčia pranešimą, kuriame:

89.1. informuojama apie suteiktą paramą, apie pasiūlymo pasirašyti paramos teikimo sutartį galiojimo terminą ir pridedamas sutarties projektas, parengtas pagal pavyzdinę paramos teikimo sutartį;

89.2. nurodomi dokumentai, kuriuos būtina turėti pasirašant paramos teikimo sutartį įgaliotoje institucijoje, taip pat kiti pasirašytos paramos teikimo sutarties pateikimo įgaliotai institucijai būdai, jei atsakinga institucija juos numato.

90. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti paramos teikimo sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 15 darbo dienų, nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti paramos teikimo sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti paramos teikimo sutartį galiojimo terminui, jei paramos teikimo sutartis nebuvo pasirašyta, įgaliota institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti paramos teikimo sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis nebeteko galimybės gauti paramą projektui.

91. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti paramos teikimo sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, turi teisę pateikti įgaliotai institucijai motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą paramos teikimo sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti paramos teikimo sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, yra svarbios, įgaliota institucija, gavusi atsakingos institucijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą paramos teikimo sutarčiai pasirašyti, tačiau tik tokiu atveju, jei terminas buvo uždelstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

92. Jei pareiškėjas paramos teikimo sutarties nepasirašo ir todėl panaudojamos ne visos konkrečiam kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšos, įgaliota institucija siūlo atsakingai institucijai paskirti likusias lėšas eilės tvarka geriausius įvertinimus gavusiems projektams.

93. Su pareiškėju, kuris priėmė pasiūlymą suteikti paramą, sudaroma paramos teikimo sutartis. Sutartį pasirašo atsakingos institucijos įgaliotas atstovas, įgaliotos institucijos įgaliotas atstovas bei pareiškėjas, atstovaudamas ir partneriams (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais). Sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą teisinę galią. Paramos teikimo sutartyje privaloma nurodyti:

93.1. galimą didžiausią skiriamos paramos sumą (suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus savo įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautą paramą);

93.2. projekto pradžios ir pabaigos datą;

93.3. projekto išlaidų tinkamumo taisykles;

93.4. paramos lėšų mokėjimo tvarką;

93.5. atsiskaitymo už gautą paramą tvarką;

93.6. taisykles, kurių pareiškėjas turi laikytis, jei projekte numatomi viešieji pirkimai;

93.7. informavimo apie gautą Integracijos fondo paramą ir viešinimo priemones, projekto rezultatų sklaidos priemones;

93.8. projekto įgyvendinimo dokumentų pateikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo reikalavimus;

93.9. Integracijos fondo paramos išmokų sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarką;

93.10. sutarties pakeitimo sąlygas ir tvarką;

93.11. kitas Integracijos fondo paramos teikimo sąlygas.

 

V SKYRIUS. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

94. Pareiškėjai turi teisę apskųsti įgaliotos ir atsakingos institucijų sprendimus, veiksmus ar neveikimą.

95. Įgaliotos institucijos sprendimus, veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, pareiškėjas turi teisę raštu apskųsti atsakingai institucijai per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius įgaliotos institucijos sprendimus, veiksmus ar neveikimą. Atsižvelgdama į paraiškos registravimo ir vertinimo dokumentus, atsakinga institucija per 20 darbo dienų nuo pareiškėjo skundo gavimo ir užregistravimo dienos išnagrinėja skunde pateiktus argumentus ir nustato, ar jie pagrįsti. Atsakinga institucija gali nuspręsti, kad:

95.1. įgaliotos institucijos sprendimai, veiksmai ar neveikimas buvo teisėti ir pagrįsti;

95.2. įgaliotos institucijos sprendimai, veiksmai ar neveikimas yra nepagrįsti ir neteisėti. Tokiu atveju atsakinga institucija įpareigoja įgaliotą instituciją pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus ir nustato terminą, per kurį vertinimo procedūra turi būti pakartota arba atlikti kiti veiksmai.

96. Atsakinga institucija, priėmusi Taisyklių 95.1 ir 95.2 punktuose nurodytus sprendimus, apie juos informuoja pareiškėją ir įgaliotą instituciją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

97. Atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos atranka ir sprendimo dėl paramos skyrimo (neskyrimo) priėmimu, pareiškėjas turi teisę apskųsti teismui per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą.

 

_________________


Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos

fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai

programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir

atrankos taisyklių

1 priedas

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2008 m. birželio 17 d. įsakymo

Nr. A1-193 redakcija)

 

(Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės forma)

 

PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos Nr.:

Pareiškėjas:

1 partneris*:

n partneris*:

Paraiškos pristatymo data:

 

Paraišką priėmė:

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Po patikslinimo

1. Paraiška yra pateikta laiku, visiškai užpildyta, atitinka nustatytą formą, pasirašyta pareiškėjo, užantspauduota, užrašyta data, įsegta į bylą

 

 

 

2. Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų originalų bei kopijų skaičius

 

 

 

3. Pateikta elektroninė paraiškos ir jos priedų versija

 

 

 

4. Paraiška užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu

 

 

 

5. Pateikta finansavimo šaltinių lentelė atitinka nustatytą formą ir yra pasirašyta pareiškėjo

 

 

 

6. Pateiktos oficialiai patvirtintos pareiškėjo ir jo partnerių (jei taikoma) steigimo dokumentų kopijos

 

 

 

7. Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ar oficialiai patvirtinta jos kopija (jei taikoma)

 

 

 

8. Pateiktos pareiškėjo ir jo partnerių (jei taikoma) paskutinių trejų veiklos metų finansinių ataskaitų kopijos**

 

 

 

9. Pateiktos oficialios Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas ir jo partneriai (jei taikoma) yra įvykdę visus mokestinius įsipareigojimus***

 

 

 

10. Pateiktos oficialios Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas ir jo partneriai (jei taikoma) yra įvykdę visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu***

 

 

 

11. Pateiktas detalus projekto biudžetas

 

 

 

12. Pateiktas detalaus projekto biudžeto pagrindimas

 

 

 

13. Pateikti projekto vadovo, finansininko gyvenimo ir veiklos aprašymai (CV)

 

 

 

14. Pateikta pareiškėjo ir partnerio deklaracija

 

 

 

Vertintojo pastabos

(nurodyti, kokių dokumentų ar informacijos trūksta)

 

 

 

 

 

 

 

 

(vertintojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(data)

 

* Jeigu projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriu (-iais).

** Jei juridinis asmuo vykdo savo veiklą mažiau nei trejus metus, turi būti pateiktos paskutinių veiklos metų finansinių ataskaitų kopijos.

*** Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš mėnesį iki galutinės paraiškų pateikimo datos.

Pastaba. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės 8, 9 ir 10 punktuose nustatyti reikalavimai netaikomi iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamoms institucijoms ir įstaigoms.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 


Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos

fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai

programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir

atrankos taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2008 m. birželio 17 d. įsakymo

Nr. A1-193 redakcija)

 

(Projekto tinkamumo vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO TINKAMUMO VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos Nr. :

Projekto pavadinimas:

Pareiškėjas:

 

Prašoma paramos suma:

 

1 partneris*:

Projekto įgyvendinimo vieta:

 

 

n partneris*:

Projekto įgyvendinimo trukmė:

 

 

Tinkamumo kriterijai

Taip

Ne

1. Pagrindinio pareiškėjo ir partnerių tinkamumas

 

 

1.1. Pareiškėjas atitinka nustatytus tinkamumo reikalavimus

 

 

1.2. Partneris (-iai) atitinka nustatytus tinkamumo reikalavimus (jeigu taikoma)

 

 

1.3. Pareiškėjas ir jo partneris (-iai) (jei taikoma) turi pakankamų ir tinkamų gebėjimų bei kompetencijos projekto veiklai vykdyti

 

 

2. Projekto tinkamumas finansuoti

 

 

2.1. Projektas prisideda prie Integracijos fondo tikslų įgyvendinimo

 

 

2.2. Projekto veikla atitinka atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje ir gairėse pareiškėjams nurodytus prioritetus ir remiamus veiksmus

 

 

2.3. Tikslinės grupės, kurioms skirtas projektas, atitinka Integracijos fondo atitinkamų metų metinėje programoje ir gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus

 

 

2.4. Projekto įgyvendinimo vieta atitinka atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje ir gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus

 

 

2.5. Projekto įgyvendinimo trukmė atitinka atitinkamų metų Integracijos fondo metinėje programoje ir gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus

 

 

2.6. Projektas nebuvo gavęs ir šiuo metu negauna paramos iš ES struktūrinių fondų ir kitų Europos Bendrijų iniciatyvų ar nacionalinių šaltinių tokiai pačiai veiklai įgyvendinti

 

 

2.7. Paraiškoje nurodytos privalomos paramos viešinimo ir informavimo priemonės

 

 

3. Išlaidų tinkamumas finansuoti

 

 

3.1. Prašoma paramos suma nėra mažesnė už rekomenduojamą minimalią sumą

 

 

3.2. Pareiškėjo nuosavo indėlio finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami ir pakankami (jeigu taikoma)

 

 

3.3. Projekto išlaidos atitinka Integracijos fondo tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas ir bendruosius išlaidų tinkamumo principus

 

 

Vertintojo pastabos

(nurodyti, kokių dokumentų ar informacijos trūksta)

 

Maksimali siūloma tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Maksimali siūloma paramos projektui suma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(vertintojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(data)

 

* Jeigu projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriu (-iais).

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 


Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos

fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai

programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir

atrankos taisyklių

3 priedas

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2008 m. birželio 17 d. įsakymo

Nr. A1-193 redakcija)

 

(Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos Nr.:

 

Pareiškėjas:

 

1 partneris*:

 

n partneris*:

 

Projekto pavadinimas:

 

Prašoma paramos suma:

 

Projekto įgyvendinimo vieta:

 

Projekto įgyvendinimo trukmė:

Vertinimo kriterijai

Maksimalus balas

Vertintojo skiriamas balas

Nuoroda į paraiškos formą

I. Projekto rezultatų poreikio ir naudos pagrįstumas (sumuojami 1, 2, 3 ir 4 punktų balai)

70

 

 

1. Projektas atitinka gairėse pareiškėjams nurodytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (sumuojami 1.1,1.2,1.3 ir 1.4punktų balai)

16

 

 

1.1. Projektas geriausiai įgyvendina atitinkamų metų Integracijos fondo metinės programos prioritetus ir remiamus veiksmus

4

 

 

1.2. Projektas pasižymi išlaidų efektyvumu, atsižvelgiant į su projektu susijusių asmenų skaičių; biudžetas sudarytas tinkamai

3

 

 

1.3. Pareiškėjo kompetencija ir patirtis (pasirenkamas vienas atsakymo variantas):

6

 

 

1.3.1. pareiškėjas turi daugiau kaip 3 m. darbo su tikslinėmis grupėmis patirtį arba patirtį, įgytą įgyvendinant remiamus veiksmus

6

 

 

1.3.2. pareiškėjas turi 1–3 m. darbo su tikslinėmis grupėmis patirtį arba patirtį, įgytą įgyvendinant remiamus veiksmus

3

 

 

1.3.3. pareiškėjas turi mažiau nei 1 m. darbo su tikslinėmis grupėmis patirtį arba patirtį, įgytą įgyvendinant remiamus veiksmus

0

 

 

1.4. Projektas yra suderinamas su kitais ES ar pagal nacionalines programas finansuojamais veiksmais ir juos papildo

3

 

 

2. Projektas atitinka gairėse pareiškėjams nurodytus kitus projektų atrankos kriterijus (sumuojami 2.1–2.3punktų balai)

9

 

 

2.1. Projektas atitinka tikslinės grupės poreikius

3

 

 

2.2. Partnerių vaidmuo aiškiai apibrėžtas ir suteikia didelę pridėtinę vertę projektui

3

 

 

2.3. Įgyvendinant projektą diegiami naujoviški metodai ir priemonės

3

 

 

3. Projekto rezultatų poreikio pagrindimas (sumuojami 3.1–3.4 punktų balai)

25

 

 

3.1. Paraiškoje konkrečiai ir išsamiai aprašyta problema, kuriai spręsti prašoma paramos, bei problemos atsiradimo priežastys, taip pat pagrįsta, kodėl pasirinktas toks problemos sprendimo būdas ir kaip konkrečiai projekto rezultatai prisidės prie problemos priežasčių šalinimo

10

 

 

3.2. Paraiškoje įvardytos ir pagrįstos tikslinės grupės problemos bei poreikiai, pastarieji susieti su projekto tikslais ir rezultatais

8

 

 

3.3. Problema, kurią sprendžia projektas, bei projekto rezultatų poreikis yra pagrįsti tyrimais bei statistika, nurodytos tyrimų publikacijos ar oficialios statistinės informacijos šaltiniai

6

 

 

3.4. Paraiškoje aprašyta kitų šalių patirtis, kuria remiamasi formuluojant projekto idėją bei veiklą

1

 

 

4. Projekto rezultatai (sumuojami 4.1–4.4 punktų balai)

20

 

 

4.1. Planuojami projekto rezultatai atitinka sprendžiamos problemos mastą

6

 

 

4.2. Projekto rezultatų rodikliai yra konkretūs, įvertinami, įmanomi, naudingi, atsižvelgiant į esamą padėtį ir tikslinės grupės poreikius

5

 

 

4.3. Pagrįstas priežasties ir pasekmės ryšys tarp projekto tikslų, veiklų ir planuojamų rezultatų

4

 

 

4.4. Projekto rezultatai adekvatūs projekto sąnaudoms

5

 

 

II. Projekto veiklos planavimo ir valdymo kokybė (sumuojami 5, 6 ir 7punktų balai)

30

 

 

5. Projekto veiklos apibrėžtumas, pagrįstumas, įgyvendinimo laikas (sumuojami 5.1–5.3 punktų balai)

15

 

 

5.1. Projekto veikla konkrečiai apibrėžta, aprašyta, nuosekli

6

 

 

5.2. Projekto veikla yra būtina ir pakankama numatytiems rezultatams pasiekti

5

 

 

5.3. Projekto veiklai įgyvendinti skirtas laikas yra realus, optimalus ir tinkamas

4

 

 

6. Projekto įgyvendinimo pajėgumai (pasirenkamas vienas atsakymo variantas)

10

 

 

6.1. Paraiškoje konkrečiai įvardytos projekto vadovo, finansininko funkcijos ir atsakomybė projekte, nurodyti konkretūs pareiškėjo ar partnerio organizacijos darbuotojai, administruosiantys ir vykdysiantys projektą, nurodytas personalas (pagal pateiktus CV) turi pakankamai kompetencijos ir patirties, reikalingos numatytai projekto veiklai įgyvendinti

10

 

 

6.2. Paraiškoje konkrečiai įvardytos projekto vadovo, finansininko funkcijos ir atsakomybė projekte, tačiau konkretūs projektą administruosiantys ir vykdysiantys darbuotojai nenurodyti juos planuojama samdyti tik gavus paramą projektui

5

 

 

6.3. Paraiškoje nėra įvardytos projekto vadovo, finansininko funkcijos ir atsakomybė projekte, nėra aišku, kaip bus administruojamas ir vykdomas projektas

0

 

 

7. Rizikos analizės atlikimas (sumuojami 6.1–6.2punktų balai)

5

 

 

7.1. Paraiškoje pateikta sąlygų ir rizikos pradėti projektą analizė

2

 

 

7.2. Paraiškoje pateiktas sąlygų įgyvendinti projektą ir pasiekti rezultatus bei vidinės ir išorinės rizikos įvertinimas

3

 

 

Maksimalus balų skaičius

100

 

 

Vertintojo pastabos

(nurodyti, kokių dokumentų ar informacijos trūksta)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(vertintojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(data)

 

* Jeigu projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriu (-iais).

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-193, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 70-2693 (2008-06-19), i. k. 1082230ISAK00A1-193

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. vasario 19 d. įsakymo Nr. A1-59 "Dėl Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas Lietuvoje, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo