Suvestinė redakcija nuo 2009-03-04 iki 2017-05-03
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 65-2538, i. k. 1072070ISAKSAK-1113
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS AUDITO IŠORĖS VERTINTOJŲ ATRANKOS IR ATESTAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. birželio 5 d. Nr. ISAK-1113
Vilnius
Vadovaudamasi Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-587 (Žin., 2007, Nr. 41-1550), 11.1 punktu:
1. Tvirtinu Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisykles (pridedama).
2. Nustatau Mokyklų tobulinimo išorės audito metodikos bandomojo projekto vykdymo metu bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės auditą vykdžiusius asmenis pirmą kartą atestuoti pagal jų atliktas funkcijas ir įgytą praktinę patirtį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. birželio 5 d. Nr. ISAK-1113
BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS AUDITO IŠORĖS VERTINTOJŲ ATRANKOS IR ATESTAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų (toliau vadinama – išorės vertintojai) atrankos ir atestavimo tikslą, uždavinius, principus, išorės vertintojų atranką, išorės vertintojų atestavimą.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Išorės vertintojo atestavimas – savanoriškas ir tęstinis asmens įsivertinimo ir vertinimo procesas, kurio metu pripažįstama ir/arba patvirtinama išorės vertintojo kvalifikacinė kategorija.
Išorės vertintojo kvalifikacinė kategorija – atestavimo metu pripažintas išorės vertintojo kvalifikacijos lygmuo, atitinkantis numatytus kvalifikacinės kategorijos reikalavimus.
Išorės vertintojų atranka – objektyvi, skaidri ir atvira procedūra, kurios metu pagal nustatytus reikalavimus viešo konkurso metu atrenkami kandidatai į išorės vertintojus.
Kandidatas į išorės vertintojus – asmuo, sėkmingai perėjęs išorės vertintojų atranką.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. 587 (Žin., 2007, Nr. 41-1550), vartojamas sąvokas.
II. IŠORĖS VERTINTOJŲ ATRANKOS IR ATESTAVIMO
TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI
3. Išorės vertintojų atrankos ir atestavimo tikslas – užtikrinti kokybišką bendrojo lavinimo mokyklų (toliau vadinama – mokykla) veiklos kokybės išorės audito procesą.
4. Išorės vertintojų atrankos ir atestavimo uždaviniai:
4.1. atrinkti asmenis, kurie turėtų pozityvias, į mokyklos veiklos tobulinimą ir pagalbos teikimą orientuotas nuostatas;
4.2. užtikrinti, kad nuolatos būtų tobulinama išorės vertintojo kompetencija vertinant mokyklos veiklą ir formuojant jos tobulinimo gaires;
5. Išorės vertintojų atrankos ir atestavimo principai:
5.1. objektyvumas – išorės vertintojų atranka ir atestavimas vykdomas dalykiškai, nešališkai ir be išankstinių nuostatų, vadovaujantis šiomis Taisyklėmis;
5.2. skaidrumas – išorės vertintojų atranka ir atestavimas atviras, aiškus, informatyvus vertinamojo ir vertinančiojo asmens dialogas;
5.3. viešumas – išorės vertintojų atranka ir atestavimas vykdomi viešai, suteikiama apeliacijos teisė;
III. IŠORĖS VERTINTOJŲ ATRANKA
6. Asmuo, pageidaujantis dalyvauti išorės vertintojų atrankoje (toliau vadinama – pretendentas), turi atitikti bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.
7. Bendrieji reikalavimai:
8. Specialieji reikalavimai:
8.1. išmanyti bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės vidaus auditą ir švietimą reglamentuojančius teisės aktus;
8.2. mokėti analizuoti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
8.3. gebėti bendrauti ir bendradarbiauti, būti aktyviu komandos nariu ir pasitikėti kitais asmenimis;
9. Pretendentas Nacionalinei mokyklų vertinimo agentūrai (toliau vadinama – Agentūra) pateikia motyvuotą prašymą, savo gyvenimo aprašymą ir stebėtos pamokos analizę bei jos vertinimą.
10. Išorės vertintojų atranką vykdo Mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atrankos komisija (toliau vadinama – Atrankos komisija). Atrankos komisijos nuostatus ir sudėtį tvirtina Agentūros direktorius.
11. Atrankos komisija sudaroma trejiems metams iš 7 asmenų ir kiekvieną kadenciją jos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip vienu trečdaliu. Atrankos komisijoje turi būti ne mažiau kaip vienas Agentūros darbuotojas, vienas psichologas, vienas mokyklos darbuotojas.
12. Atrankos komisija vertina pretendento pateiktus dokumentus. Pretendentas, atitinkantis bendruosius reikalavimus, kviečiamas pokalbio. Pokalbio metu Atrankos komisijos nariai vertina, ar pretendentas atitinka specialiuosius reikalavimus, numatytus šių Taisyklių 8 punkte.
IV. IŠORĖS VERTINTOJŲ ATESTAVIMAS
14. Išorės vertintojų kvalifikacinės kategorijos yra šios:
14.1. vertintojas – išorės vertintojas, turintis teisę atlikti mokyklos veiklos kokybės išorės auditą;
14.2. kuruojantysis vertintojas – išorės vertintojas, turintis teisę vadovauti stažuotojams jų praktikos metu;
16. Reikalavimai asmeniui, siekiančiam įgyti vertintojo kvalifikacinę kategoriją:
16.1. pirmą kartą atestuojamas asmuo turi būti dalyvavęs 80 valandų išorės vertintojų rengimo mokymuose pagal Agentūros parengtą programą ir vienos mokyklos veiklos kokybės išorės audito praktiniame mokyme;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-334, 2009-02-18, Žin., 2009, Nr. 24-951 (2009-03-03), i. k. 1092070ISAKISAK-334
16.2. pakartotinai atestuojamas išorės vertintojas turi būti dalyvavęs ne mažiau kaip šešiuose audituose po paskutinio atestavimo ir ne mažiau kaip 90 valandų mokymuose. Privalomų temų sąrašą nustato Agentūra;
16.3. įnašas į išorės vertintojų komandos darbą ir informacijos fiksavimo kokybė pamokos stebėjimo protokole ir išorės vertintojo užrašuose;
17. Reikalavimai išorės vertintojui, siekiančiam įgyti kuruojančiojo vertintojo kvalifikacinę kategoriją:
17.2. vadybiniai gebėjimai: pagalba, parama ir dalykinis kolegų konsultavimas, savo ir kitų veiklos bei laiko planavimas, orientacija sudėtingose situacijose, atsakomybės prisiėmimas;
18. Reikalavimai išorės vertintojui, siekiančiam įgyti vadovaujančiojo vertintojo kvalifikacinę kategoriją:
19. Išorės vertintojams kvalifikacinė kategorija suteikiama trejiems metams. Ne vėliau kaip po 3 metų išorės vertintojas privalo pakartotinai atestuotis.
21. Išorės vertintojui pakartotinai atestuojantis patvirtinama jo turima, suteikiama aukštesnė (vertintojui – kuruojančiojo vertintojo, o kuruojančiajam vertintojui – vadovaujančiojo vertintojo) ar žemesnė kvalifikacinė kategorija arba ji nesuteikiama.
22. Išorės vertintojų atestavimą vykdo Mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atestacijos komisija (toliau vadinama – Atestacijos komisija). Atestacijos komisijos nuostatus ir sudėtį tvirtina Agentūros direktorius.
23. Atestacijos komisija sudaroma trejiems metams iš 7 asmenų ir kiekvieną kadenciją jos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip vienu trečdaliu. Atestacijos komisijos sudėtyje turi būti ne mažiau kaip vienas išorės vertintojas, vienas Agentūros darbuotojas, vienas Švietimo ir mokslo ministerijos deleguotas atstovas, vienas mokyklos darbuotojas, vienas Atrankos komisijos narys.
24. Atestacijos komisija nagrinėja ir vertina:
24.1. pageidaujančio atestuotis išorės vertintojo parengtą kokybinę ir kiekybinę veiklos savianalizę;
25. Atestavimo metu vyksta Atestacijos komisijos narių ir atestuojamo išorės vertintojo pokalbis, kurio metu:
25.1. analizuojama, kaip išorės vertintojas atitinka pasirinktai atestuotis kvalifikacinei kategorijai keliamus reikalavimus;
26. Atestacijos komisija Agentūros direktoriui gali siūlyti:
26.1. suteikti vertintojo, kuruojančiojo vertintojo arba vadovaujančiojo vertintojo kvalifikacinę kategoriją;
27. Kvalifikacinė kategorija nesuteikiama, kai asmuo:
28. Išorės vertintojui dėl svarbių priežasčių nedalyvaujant mokyklų veiklos kokybės išorės audituose arba negalint pakartotinai atestuotis, jo atestavimas gali būti atidedamas. Išorės vertintojo prašymą dėl atestavimo atidėjimo nagrinėja Atestacijos komisija.
29. Paaiškėjus informacijai apie asmens šiurkštų išorės vertintojų elgesio taisyklių pažeidimą, Agentūros direktorius inicijuoja asmens atestavimą.
30. Dėl išorės vertintojo atestavimo Agentūros direktorius priima sprendimą atsižvelgdamas į Atestacijos komisijos siūlymą.
31. Nepatenkintas Atestacijos komisijos sprendimu išorės vertintojas per 14 kalendorinių dienų gali pateikti apeliaciją Agentūros direktoriui. Apeliacijai nagrinėti Agentūros direktorius sudaro Mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų apeliacijos komisiją (toliau vadinama – Apeliacijos komisija). Apeliacijos komisijos nariais negali būti skiriami Atestacijos komisijos nariai. Apeliacijos komisija per 21 kalendorinę dieną išnagrinėja išorės vertintojo pateiktą apeliaciją ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl išorės vertintojo atestavimo.
32. Asmuo, neatestuotas dėl šiurkštaus išorės vertintojų elgesio taisyklių pažeidimo, negali pakartotinai atestuotis ir dalyvauti išorės vertintojų atrankoje.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Atrankos komisijos, Atestacijos komisijos ir Apeliacinės komisijos narių darbas apmokamas teisės aktų nustatyta tvarka.
35. Išorės vertintojui išduodamas jo kvalifikacinę kategoriją patvirtinantis Išorės vertintojo atestacijos pažymėjimas. Išorės vertintojo atestacijos pažymėjimą pasirašo Agentūros direktorius.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-334, 2009-02-18, Žin., 2009, Nr. 24-951 (2009-03-03), i. k. 1092070ISAKISAK-334
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2007 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. ISAK-1113 "Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo