Įsakymas netenka galios 2006-02-15:
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-46, 2006-02-07, Žin., 2006, Nr. 19-666 (2006-02-14), i. k. 1062230ISAK000A1-46
Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2005-05-18 iki 2006-02-14
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 16-513, i. k. 1052230ISAK000A1-21
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ RENGIMO, ATRANKOS, ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. sausio 28 d. Nr. A1-21
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 2-25; 2003, Nr. 32-1313) 202 straipsniu bei siekdama didinti šių projektų įgyvendinimui skiriamų valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų įsisavinimo efektyvumą:
1. Tvirtinu Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavedu Lietuvos darbo biržai:
2.1. vykdyti, vadovaujantis šio įsakymo 1 punkte nurodytu tvarkos aprašu, vietinių užimtumo iniciatyvų projektų finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 24 d. nutarimu Nr. 64 „Dėl 2005 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas“ Užimtumo didinimo programai, pagal sudarytą su ministerija sutartį, ir iš Užimtumo fondo lėšų;
2.2. panaudoti iki 2005 m. gruodžio 24 d. vietinių užimtumo iniciatyvų projektams finansuoti skirtas valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšas;
2.4. pateikti ministerijai:
2.4.1. finansinės atskaitomybės ataskaitą apie Užimtumo didinimo programos lėšų panaudojimą vietinių užimtumo iniciatyvų projektams finansuoti pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytas formas: ketvirtines – ketvirčiui pasibaigus – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 12 d., metines – iki 2006 m. sausio 12 d.;
3. Laikau netekusiais galios:
3.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. A1-21 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 17-510);
3.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymą Nr. A1-91 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. A1-21 „Dėl vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 53-1821).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymu
Nr. A1-21
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ rengimo, atrankos, ĮGYVENDINIMO finansavimo ir kontrolės TVARKos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus projektų ir paraiškoms, paraiškų pateikimo bei jų atrankos tvarką, projektus administruojančias institucijas, valstybės paramos projektams finansuoti teikimo ir paramos lėšų panaudojimo kontrolės tvarką.
2. Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų tikslas yra suaktyvinti vietos bendruomenės pastangas darbo vietoms kurti, siekiant kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines problemas.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir darbuotojo įdarbinimas į sukurtą darbo vietą.
Paraiška – nustatytos formos projekto teikėjo, siekiančio gauti valstybės paramą naujoms darbo vietoms kurti, užpildytas dokumentas.
Paramos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam atrankos būdu teikiama valstybės parama VUI projektams įgyvendinti.
Projekto lėšos – valstybės paramos ir paramos gavėjo lėšos VUI projektui vykdyti.
Projekto teikėjas – ūkio subjektas, atitinkantis Aprašo 11 punkto reikalavimus ir pateikęs paraišką valstybės paramai gauti.
Tikslinės teritorijos – Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos nustatytos savivaldybių (seniūnijų) teritorijos, kur nedarbo lygis daugiau negu 1,5 karto viršija vidutinį šalies nedarbo lygį ir kuriose įgyvendinami VUI projektai.
Valstybės parama – pagal šį aprašą iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo lėšų teikiama negrąžintina valstybės finansinė parama (subsidija), be kurios paramos gavėjas negalėtų įgyvendinti paraiškoje nurodytų tikslų. Šios paramos teikimo sąlygos nustatytos Europos Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamentu Nr. 69/2001 „Dėl Europos Bendrijų sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis paramai“.
VUI projektai – naujų darbo vietų kūrimo projektai, padedantys sutelkti vietos bendruomenės socialinių ekonominių partnerių pastangas didinti atskirų savivaldybių gyventojų grupių užimtumą bei vystyti vietos socialinę ekonominę infrastruktūrą.
VUI projektų administravimas – VUI projektų atrankos organizavimas, VUI projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymas, projektų finansavimas, jų įgyvendinimo priežiūra ir rezultatų vertinimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
4. Valstybės parama vienai darbo vietai steigti negali būti didesnė už 40 Vyriausybės nustatytų minimalių mėnesinių algų, galiojančių VUI projektų atrankos paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ dieną.
5. Maksimali to paties pagalbos gavėjo prašoma valstybės paramos suma negali viršyti 345 000 Lt. Paramos gavėjas privalo savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų.
6. Projekto teikėjas privalo užtikrinti, kad prašoma valstybės parama kartu su jau anksčiau jo gauta valstybės parama neviršytų 345 000 Lt trejus metus iš eilės.
7. Paramos gavėjas privalo įsteigti naujas darbo vietas tikslinėse teritorijose ir jas išsaugoti mažiausiai trejus metus nuo darbo vietų įsteigimo. Naujai įsteigtose darbo vietose paramos gavėjas privalo įdarbinti teritorinėje darbo biržoje registruotus bedarbius, atitinkančius iš anksto nustatytus darbui reikalavimus, pasirašydamas su jais neterminuotas darbo sutartis. Valstybės parama naujoms darbo vietoms sukurti negali būti pagrindu esamoms darbo vietoms naikinti.
8. Valstybės parama neteikiama veiklai, nurodytai Valstybės neremtinos veiklos rūšių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 (Žin., 2003, Nr. 4-118).
10. Paramos gavėjas privalo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti įgyvendinant projektą buvo naudota valstybės pagalba, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia paramos gavėjo pasirinkta draudimo bendrovė, ne mažiau kaip 3 metus nuo turto įsigijimo.
II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ teikėjams ir paraiškoms
11. Projekto teikėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.1. būti vienu iš šių ūkio subjektų:
11.4. neturi neatidėtų įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetui ar Valstybinio socialinio draudimo fondui;
11.5. turėti nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą, naudojamą nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau sutartyje numatyto laiko;
11.6. įmonės bendrasis padengimo rodiklis (trumpalaikis turtas, padalytas iš trumpalaikių įsipareigojimų) ne mažesnis kaip vienetas (reikalavimas netaikomas paslaugų tipo įmonėms). Šis rodiklis yra skaičiuojamas bet kuriuo iš šių būdų:
11.6.1 pagal paraiškos teikėjo paskutinės patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės (balanso) duomenis;
11.7. būti tiesiogiai atsakingu už projekto vykdymą ir darbo vietų įsteigimą įmonėje/viešojoje įstaigoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
Nr. A1-129, 2005-05-12, Žin., 2005, Nr. 62-2215 (2005-05-17), i. k. 1052230ISAK00A1-129
12. Projekto teikėjas pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir šiuos jos priedus:
12.3. įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijas, o praėjusių metų dokumentų kopijas – su vadovo ir vyr. finansininko parašais;
12.4. pažymą iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);
12.5. paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopiją;
12.6. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus ir apie tai, kad įmonė registruota PVM mokėtoja (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);
12.7. jeigu įmonėje/viešojoje įstaigoje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijas;
12.8. dokumentus, patvirtinančius nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba kitaip įteisintą galimybę naudoti, valdyti tą turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau sutartyje numatyto laiko.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-129, 2005-05-12, Žin., 2005, Nr. 62-2215 (2005-05-17), i. k. 1052230ISAK00A1-129
14. Pateikiami dokumentai turi būti sunumeruoti, susiūti ir kiekvienas lapas pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba įgalioto asmens ir pažymėti įmonės/viešosios įstaigos antspaudu.
16. Projekto įgyvendinimo sąmatoje (paraiškos 10 punktas) turi būti įtrauktos visos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos litais.
17. Projekto įgyvendinimo sąmatoje nurodomos išlaidos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje kaip PVM mokėtojai.
III. Paraiškų pateikimas
19. Paraiškos pateikiamos tikslinės teritorijos teritorinei darbo biržai per 30 dienų nuo VUI projektų atrankos paskelbimo dienos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
20. Paraiška ir jos priedai turi būti gauti ir įregistruoti teritorinėje darbo biržoje iki oficialiai paskelbtos galutinės paraiškų priėmimo datos ir valandos.
21. Teritorinė darbo birža privalo kiekvienai gautai paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti tikslią gavimo datą ir paštu išsiųsti arba įteikti projekto teikėjui patvirtinimą apie gautą paraišką, nurodydama paraiškos gavimo datą, laiką.
22. Vokas turi būti adresuotas konkrečiai teritorinei darbo biržai, VUI projektų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“.
23. Paraiška ir jos priedai pateikiami dviem egzemplioriais, nurodant „Originalas“ ir „Kopija“, taip pat pateikiama paraiškos elektroninė laikmena.
24. Projekto teikėjas turi teisę pakeisti savo paraišką. Toks pakeitimas galioja, jeigu konkreti teritorinė darbo birža jį gauna raštu su antrašte „Paraiškos pakeitimas“ ir užregistruoja iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Pakeitimas turi būti pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba įgalioto asmens.
25. Projekto teikėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką. Toks atšaukimas bus priimtas, jeigu teritorinė darbo birža jį gaus raštu su užrašu „Paraiškos atšaukimas“ ir užregistruos iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Gavusi atšaukimą, teritorinė darbo birža grąžina neatplėštą paraiškos voką projekto teikėjui.
IV. VUI PROJEKTUS ADMINISTRUOJANČIOS INSTITUCIJOS
26. VUI projektus administruoja:
26.2. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža);
27. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija administruoja VUI projektams įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas, vykdo bendrą projektų įgyvendinimo priežiūrą, rengia VUI projektų įgyvendinimą reglamentuojančius teisės aktus.
28. Lietuvos darbo birža, administruodama VUI projektus:
28.4. rengia metines ataskaitas apie VUI projektų įgyvendinimą ir apie valstybės paramos lėšų panaudojimo naujoms darbo vietoms steigti efektyvumą už pastaruosius trejus metus ir teikia jas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
28.7. turi teisę pratęsti galutinį paraiškų priėmimo terminą ir apie tai skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;
29. Trišalė komisija prie Lietuvos darbo biržos nustato tikslines teritorijas, kuriose įgyvendinami VUI projektai, svarsto VUI projektų įgyvendinimo klausimus bei teikia pasiūlymus šių projektų įgyvendinimui tobulinti.
30. Lietuvos darbo biržos direktorius sudaro komitetą iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei valstybės institucijų atstovų.
32. Komitetas, administruodamas VUI projektus:
32.1. sudaro ir teikia Lietuvos darbo biržos direktoriui tvirtinti galutinį finansuojamų projektų sąrašą;
33. Teritorinės darbo biržos, administruodamos VUI projektus:
33.2. teikia projektų teikėjams ir paramos gavėjams išsamią informaciją apie VUI projektų įgyvendinimą, juos konsultuoja projektų rengimo ir vykdymo klausimais;
33.3. priima ir registruoja projektų teikėjų paraiškas, išsiunčia arba įteikia projektų teikėjams patvirtinimus apie gautas paraiškas;
33.4. tvirtina komisijos pateiktą atrankos protokolą, atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą ir teikia juos Lietuvos darbo biržai;
33.6. parenka paramos gavėjams teritorinėje darbo biržoje įsiregistravusius bedarbius, atitinkančius reikalavimus darbui steigiamose darbo vietose, ir nukreipia juos įdarbinti į šias darbo vietas;
33.7. tvirtina paramos gavėjų VUI projektų veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai) ir pagal prašymus pervesti paramos lėšas perveda lėšas paramos gavėjams;
33.9. priima sprendimus, suderinusi su Lietuvos darbo birža, dėl paramos gavėjų prašymų perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;
33.12. rengia VUI projektų įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas komisijai bei Lietuvos darbo biržai;
33.14. saugo visus su VUI projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
33.16. trejus metus po darbo vietų įsteigimo stebi, ar nenaikinamos įsteigtos darbo vietos, ir teikia Lietuvos darbo biržai kas ketvirtį informaciją apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose (4 priedas);
34. teritorinių darbo biržų direktoriai sudaro komisijas prie teritorinių darbo biržų tikslinėse teritorijose iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei savivaldybių ir teritorinių darbo biržų atstovų.
36. Komisijos, administruodamos VUI projektus:
36.2. vertinant projektus teikia prioritetą tiems projektams, kurie padeda įgyvendinti savivaldybių verslo vystymo programas;
36.3. nustato tikslines bedarbių grupes ir vertindamos projektus teikia prioritetą projektams, pagal kuriuos numatoma įdarbinti asmenis, priklausančius šioms bedarbių grupėms;
36.5. sudaro ir teikia teritorinės darbo biržos direktoriui tvirtinti atrankos protokolą ir atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą;
V. PARAIŠKŲ ATRANKA
38. Paraiškų atrankos procedūra susideda iš:
38.2. projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimo formaliems Aprašo reikalavimams patikrinimo;
39. Komisija gali vykdyti atranką, jeigu jos posėdyje dalyvauja pirmininkas, sekretorius ir ne mažiau kaip pusė balsavimo teisę turinčių narių.
40. Vokų atplėšimo metu:
40.1. komisija suskaičiuoja gautas paraiškas, įsitikina, ar joms suteikti registracijos numeriai, užfiksuotos gavimo datos ir ar vokai neatplėšti. Vokai, kurie nebuvo užregistruoti iki paraiškų priėmimo galutinės datos ir valandos, taip pat atplėštuose vokuose esančios paraiškos toliau nesvarstomos;
40.2. atplėšiami vokai su paraiškomis, patikrinama, ar visi paraiškos lapai yra sunumeruoti ir pasirašyti projekto teikėjo atsakingojo asmens.
Kai paraiškos lapai nepasirašyti arba pasirašyti ne visi lapai ir nepažymėti įmonės/viešosios įstaigos antspaudu, tokia paraiška atmetama, toliau nesvarstoma ir grąžinama projekto teikėjui.
42. Komisijos nariai, susipažinę su projektų teikėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paraiškų atrankos, jeigu iškyla interesų konfliktas (kai komisijos narys ir projekto teikėjas yra siejamas artimų giminystės ryšių arba komisijos narys turi turtinių interesų projekto teikėjo versle).
43. Projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimo formaliems Aprašo reikalavimams patikrinimo metu:
43.1. komisija išnagrinėja priimtas paraiškas ir kiekvienai jų užpildo lentelę (5 priedas), atsakydama į joje nurodytus klausimus;
44. Paraiškų vertinimo balais metu:
44.1. kiekvienas komisijos narys įvertina balais Aprašo 40 ir 43 punkte nurodytų procedūrų metu neatmestas paraiškas užpildydamas lentelę (6 priedas);
44.3. galutinis kiekvienos paraiškos įvertinimas balais nustatomas išvedant komisijos narių suteiktų įvertinimų balais aritmetinį vidurkį;
44.4. paraiškos, nesurinkusios 50 balų, yra atmetamos ir toliau nesvarstomos, o tų paraiškų teikėjai per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai informuojami raštu;
45. Komisija, nustačiusi, kad pateikti ne visi šiame Apraše nurodyti dokumentai arba juose nurodyta ne visa reikalinga informacija, arba, komisijos nuomone, ji nėra teisinga, arba reikalingi papildomi dokumentai, kreipiasi į paraiškos teikėją nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.
46. Atrankos metu rašomas protokolas, kuriame fiksuojami visi atrankos procedūros veiksmai ir rezultatai. Atrankos protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
VI. FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
48. Teritorinės darbo biržos teikia patvirtintus atrankos protokolus ir atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą bei atrinktas paraiškas Lietuvos darbo biržai galutiniam įvertinimui atlikti. Lietuvos darbo birža, patikrinusi pateiktų paraiškų atitikimą šio aprašo reikalavimus ir nustačiusi, jog ne visa reikalinga informacija yra pateikta ar reikalingi papildomi dokumentai, kreipiasi į teritorinę darbo biržą ar tiesiogiai į paraiškos teikėją nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
49. Siūlomų finansuoti projektų sąrašą sudaro komitetas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:
49.2. prioritetas teikiant valstybės paramą skiriamas tiems projektų teikėjams, kurie nėra gavę valstybės pagalbos (iš valstybės biudžeto, Užimtumo fondo, Lietuvos, PHARE ar SAPARD programų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų) per pastaruosius trejus metus;
50. Komitetas sudaro galutinį finansuojamų projektų sąrašą ir teikia jį tvirtinti Lietuvos darbo biržos direktoriui.
51. Lietuvos darbo biržos direktoriui patvirtinus galutinį finansuojamų projektų sąrašą, teritorinės darbo biržos raštu apie tai per 3 darbo dienas informuoja į šį sąrašą patekusius ir nepatekusius projektų teikėjus. Su paraiškų teikėjais, kuriems nuspręsta skirti valstybės paramą, teritorinės darbo biržos per 10 darbo dienų nuo galutinio finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo dienos sudaro vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartis (8 priedas).
VII. VALSTYBĖS PAramos PROJEKTAMS FINANSUOTI teikimas
52. Valstybės parama teikiama finansuoti šias darbo vietos steigimo išlaidas:
52.1. įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimo, montavimo;
52.2. mokymo, kai teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali jų išlaidų padengti iš Užimtumo fondo;
52.6. patalpų remonto, reikalingo darbo vietoms įrengti, nurodytoms pateiktoje išskaidytoje lokalinėje remonto darbų sąmatoje. Valstybės parama šiai išlaidų rūšiai negali viršyti 50 proc. visos valstybės paramos lėšų;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
53. Aprašo 52 punkte nurodytos išlaidos privalo būti:
54. Paramos gavėjo lėšos, įtrauktos į projekto įgyvendinimo sąmatą ir skirtos projektui įgyvendinti, gali būti skiriamos tik Aprašo 52 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti. Šios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
55. Kai valstybės paramos dydis vienam paramos gavėjui viršija 100 tūkst. Lt, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas sutartį, pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją arba draudimo bendrovės finansinį laidavimą – visoms pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos lėšoms sutarties galiojimo laikotarpiui.
56. Pasirašius sutartį, paramos gavėjas raštu pateikia prašymą teritorinei darbo biržai pervesti jam 30 procentų dydžio avansą nuo visos pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos sumos.
57. Teritorinė darbo birža perveda paramos gavėjui avansą per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
58. Paramos gavėjai valstybės paramos lėšas įsisavina pagal Projekto veiklos etapus (paraiškos 5.1 punktas).
59. Projekto veiklos etapai gali būti tikslinami:
60. Per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo patikslinti projekto veiklos etapus gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą ir suderinusi su Lietuvos darbo birža, priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
61. Paramos gavėjas, panaudojęs ne mažiau kaip 50 procentų projektui įgyvendinti numatytų lėšų, gali pateikti teritorinei darbo biržai prašymą pervesti jam iki 50 procentų dydžio tarpinį mokėjimą nuo visos pagal sutartį skiriamos valstybės paramos sumos. Su prašymu jis pateikia nustatytos formos veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai) (toliau bendrai vadinamos – tarpinės ataskaitos) ir išlaidas pateisinančių dokumentų (rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijas.
62. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi paramos gavėjo prašymą, priima sprendimą dėl tarpinių ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
63. Teritorinė darbo birža, patvirtinusi pateiktas tarpines ataskaitas, paramos gavėjui perveda tarpinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitų patvirtinimo dienos.
64. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktų tarpinių ataskaitų, jeigu iš ataskaitose pateiktos informacijos ir dokumentų galima daryti išvadą, kad išlaidos neatitinka Aprašo 52 ir 53.1 punktų reikalavimų, pateikti duomenys netikslūs, informacija nepakankama dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai.
65. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus tarpinių ataskaitų, paramos gavėjas gali per teritorinės darbo biržos raštu nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti tarpinį mokėjimą.
66. Paramos gavėjas, atlikęs visus sutartyje numatytus darbus ir įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as), pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos galutines veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai) (toliau bendrai vadinamos – galutinės ataskaitos), išlaidas pateisinančių dokumentų bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas ir prašymą pervesti likusį (arba iki 70 procentų, jeigu tarpinis mokėjimas nebuvo pervestas) galutinį mokėjimą nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos valstybės paramos sumos.
67. Teritorinė darbo birža:
67.1. išnagrinėjusi paramos gavėjo galutines ataskaitas, priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos;
68. Darbo vietos įsteigimo faktui nustatyti teritorinė darbo birža gali kviestis pagalbos kompetentingas institucijas (Valstybinę darbo inspekciją, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir kt.).
69. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktų galutinių ataskaitų dėl Aprašo 64 punkte išdėstytų priežasčių.
70. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus galutinių ataskaitų, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti galutinį mokėjimą.
72. Jeigu už projekto, kuriam suteikta parama, lėšas numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296), kai paramos gavėjas pagal nurodytąjį įstatymą yra perkančioji organizacija. Tuo atveju, kai paramos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytomis paramos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, pirkimų taisyklėmis.
73. Paramos gavėjas, esant būtinumui, gali skirti projektui įgyvendinti daugiau nuosavų lėšų, nei numatyta projekto įgyvendinimo sąmatoje. Apie nuosavų lėšų padidinimą projektui įgyvendinti projekto vykdytojas raštu informuoja teritorinę darbo biržą, pateikdamas tarpines ir/ar galutines ataskaitas.
74. Paramos gavėjas gali savo nuožiūra koreguoti projekto įgyvendinimo sąmatą, jeigu:
75. Norėdamas pakeisti projekto įgyvendinimo sąmatoje numatytas išlaidas (atvejais, nenumatytais Aprašo 73 ir 74 punktuose), paramos gavėjas turi pateikti teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą pakeisti projekto sąmatą.
76. Per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo pakeisti projekto įgyvendinimo sąmatą gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą, suderinusi su Lietuvos darbo birža, tenkina paramos gavėjo prašymą ir pakeičia projekto įgyvendinimo sąmatą.
77. Teritorinei darbo biržai patvirtinus projekto įgyvendinimo sąmatos pakeitimus, jie tampa sutarties dalimi.
78. Teritorinė darbo birža, gavusi paramos gavėjo raštišką pranešimą apie materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietoms sukurti sudarymą, per 5 darbo dienas, dalyvaujant paramos gavėjui, patikrina vietoje (įmonėje) darbo vietas, įsigytų įgyvendinant projektą įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių panaudojimą šiose darbo vietose. Jei į patikrinimą kviečiami kompetentingų institucijų atstovai, jie nustato, ar įrengtos darbo vietos atitinka Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 70-3170) ir kituose teisės aktuose nustatytus darbo vietų įrengimo reikalavimus.
Įdarbinus teritorinės darbo biržos rekomenduotus asmenis į įrengtas darbo vietas, teritorinė darbo birža su paramos gavėju pasirašo darbo vietų įsteigimo aktą, prie kurio prideda darbo sutarčių su įdarbintais į įrengtas darbo vietas teritorinės darbo biržos siūlytais asmenimis kopijas ir kitus, esant reikalui, darbo vietos įsteigimą patvirtinančius dokumentus.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
79. Paramos gavėjas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai:
80. Paramos gavėjas, atleidęs iš įsteigtos darbo vietos darbuotoją, per 3 darbo dienas nuo atleidimo dienos privalo raštu apie tai informuoti teritorinę darbo biržą. Tokiu atveju teritorinė darbo birža siūlo paramos gavėjui įdarbinti kitą atitinkamos kvalifikacijos asmenį.
Vietoj į įsteigtas darbo vietas įdarbintų asmenų, išėjusių atostogų vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, ar atlikti karinę prievolę, dėl ligos ir dėl kitų objektyvių priežasčių, laikinai negalinčių vykdyti pareigų, paramos gavėjas privalo laikinai įdarbinti kitus teritorinėje darbo biržoje registruotus atitinkamos kvalifikacijos bedarbius.
81. Paramos gavėjas, neįsteigęs visų sutartyje numatytų įsteigti darbo vietų, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės paramos lėšas, kurios buvo numatytos šioms darbo vietoms įsteigti. Ši grąžintina valstybės paramos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama remiantis Aprašo 84 punktu.
82. Paramos gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:
83. Paramos gavėjas, atsisakantis per 30 darbo dienų laikotarpį įdarbinti teritorinės darbo biržos siunčiamus bedarbius, kurie atitinka darbinei veiklai atlikti keliamus reikalavimus, į įsteigtas ar atsilaisvinusias darbo vietas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai panaudotas valstybės paramos lėšas darbo vietoms įsteigti:
VIII. ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTui VYKDYti SUTEIKTAS LĖŠAS
85. Paramos gavėjas privalo:
85.1. visiškai atsiskaityti su teritorine darbo birža už suteiktą valstybės paramą iki einamųjų metų gruodžio 10 d.;
85.2. teikti ataskaitas teritorinei darbo biržai:
85.2.1. kas mėnesį iki kito mėnesio 3 dienos apie projekto įgyvendinimo eigą ir lėšų panaudojimą, kol bus įsteigtos sutartyje numatytos darbo vietos;
86. Teritorinė darbo birža pripažįsta tik tas paramos gavėjo išlaidas, kurios patvirtinamos išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis.
87. Teritorinės darbo biržos turi teisę vadovaudamosi Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka tikrinti, ar VUI projektui skirta valstybės parama naudojama remiantis šio Aprašo reikalavimais.
88. Paramos gavėjas per 1 mėnesį privalo grąžinti teritorinei darbo biržai visas jam pervestas valstybės paramos lėšas, kai:
IX. GINČŲ DĖL VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMO NAGRINĖJIMAS
89. Projektų teikėjas ar paramos gavėjas turi teisę apskųsti teritorinės darbo biržos sprendimus Lietuvos darbo biržai per 10 darbo dienų nuo atitinkamo sprendimo gavimo dienos.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto paraiškos valstybės paramai gauti forma)
________________________________________________________________________________
(projekto teikėjo pavadinimas)
________________________________________________________________________________
(kodas, adresas, tel. faks., el. pašto adresas, atsiskaitomoji sąskaita)
___________________ teritorinei darbo biržai
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PARAIŠKA VALSTYBĖS PARAMAI GAUTI
__________________ Nr. _________
(data)
2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKAS
Nurodykite Jūsų projekto įgyvendinimo terminus. Atkreipkite dėmesį, kad projektui skirtos lėšos turi būti įsisavintos iki kalendorinių metų gruodžio 10 d.
NUMATOMA PRADŽIA________________________
(data)
NUMATOMA PABAIGA________________________
(data)
3. PROJEKTO SANTRAUKA
3.1. Suminė projekto vertė ________________________________________________ (Lt):;
valstybės parama____________________________________________________ ;
paramos gavėjo nuosavos lėšos_________________________________________ .
4. PROJEKTO AKTUALUMAS, TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4.1. Problemos pagrindimas
Aprašykite problemas ir priežastis, dėl kurių svarbu įgyvendinti pateikiamą projektą Jūsų teritorijoje.
5. PROJEKTO VEIKLOS IR VADYBOS APRAŠYMAS
5.1. Aprašykite, kokios veiklos bus vykdomos įgyvendinant projekte numatytus tikslus ir uždavinius. Būkite kiek galima tikslesni, pagrįskite kiekvieną veiklos etapą, nes šiuo pagrindimu remiantis Jūsų veikla bus kontroliuojama. Apibūdinkite projekto veiklos etapus pagal žemiau pateiktą lentelę:
5.2. Nurodykite, kokioms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys bus įdarbinami, reikalavimus jų darbui ir profesinei kvalifikacijai. Kiekvieno naujai įdarbinamo darbuotojo kvalifikacijai keliamus reikalavimus apibūdinkite pagal šią formą:
Profesija |
|
Kvalifikacija (kategorija) |
|
Darbinė patirtis (stažas) |
|
Išsilavinimas |
|
Kiti reikalavimai |
|
5.3. Aprašykite, ar naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendresnių darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinių, projektų vadybos pagrindų ir kt.).
5.4. Nurodykite, kiek lėšų Jums bus reikalinga projektui įgyvendinti. Atsižvelgdami į šios paraiškos 10 punktą, pateikite trumpą projekto sąmatos kiekvienos eilutės išskaidytą pagrindimą, nurodydami ryšį tarp numatomos veiklos ir reikalingų lėšų.
5.5. Apibūdinkite, kokie Jūsų įmonės/viešosios įstaigos dabartiniai darbuotojai dalyvaus projekte ir už ką jie bus atsakingi, kaip bus organizuojama vidinė projekto įgyvendinimo kontrolė ir koordinavimas.
6. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI IR PASEKMĖS
6.1. Apibūdinkite, kokius rezultatus tikitės gauti įgyvendinę projektą. Būkite kiek galima tikslesni, kur įmanoma, nurodykite laukiamų rezultatų skaitinę išraišką.
6.2. Pagrįskite, kaip laukiami rezultatai atitinka VUI projektų tikslą (Aprašo 2 punktas), kokią socialinę naudą projekto įgyvendinimas duos teritorijai (socialinės paramos gavėjų sumažėjimą, naujos ekonominės veiklos ar socialinių paslaugų plėtrą, naujas užimtumo galimybes, darbo rinkos lankstumo padidinimą ir kt.).
6.3. Pažymėkite, kaip Jūsų projektas padėtų mažinti tikslinių bedarbių grupių problemas ir vystyti skatintiną ūkinę veiklą.
6.4. Apibūdinkite projekto multiplikatoriaus efektą, tai yra, ar Jūsų naujai sukurtosios darbo vietos suteiktų papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteiktų galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo.[1]
7. PROJEKTO TĘSTINUMAS
Pagrįskite projekto tęstinumą pasibaigus jo finansavimui (nurodykite, kaip bus užtikrintas sukurtų darbo vietų ilgalaikiškumas ir iš kokių šaltinių bus gaunamos apyvartinės lėšos darbo vietoms išlaikyti).
8. PROJEKTO PARTNERIAI
Veiklos aprašymas ir įsipareigojimai vykdant projektą_______________________________
Įmonės registracijos data______________________________________________________
Darbuotojų skaičius, dirbančių pagal neterminuotas sutartis__
Trumpai pagrįskite Jūsų įmonės/viešosios įstaigos gebėjimus vykdyti projektą:
– sukaupta patirtis įgyvendinant projektus;
– organizaciniai gebėjimai, patirtis versle.
8.2. Kiti partneriai (jeigu jie yra)
Partnerio įmonės/įstaigos pavadinimas____________________________________________
Statusas (pvz., AB, UAB, viešoji įstaiga)_________________________________________
Veiklos sritis________________________________________________________________
Įsipareigojimai vykdant projektą________________________________________________
Gebėjimai, naudingi projektui įgyvendinti (sukaupta patirtis įgyvendinant projektus, organizaciniai gebėjimai, patirtis versle)_____________________________________________________________________
9. SAVIVALDYBĖS PARAMA
Nurodykite savivaldybės paramos formas projektui remti (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas ir kt.)
10. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA
Užpildykite projekto įgyvendinimo sąmatą pagal žemiau pateiktą lentelę. Kiekvieną eilutę išskaidykite, nurodydami konkretų išlaidų elementą (pavyzdžiui, jeigu jūsų projektui įgyvendinti reikalingas tam tikras įrengimas, jį nurodykite). Visos išlaidos turi būti nurodytos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai, kaip PVM mokėtojai, yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.
Projekto įgyvendinimo sąmata, Lt
Eil. Nr. |
Projekto įgyvendinimo lėšų paskirstymas |
Iš viso išlaidų, Lt |
Iš jų: |
|||||
Valstybės paramos lėšos |
Projekto vykdytojo lėšos |
Kitų rėmėjų lėšos |
||||||
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
|||
1. |
Įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimas, montavimas |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Darbo vietai ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimas |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Mokymo išlaidos, jeigu teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Patalpų remonto darbo vietoms įrengti (ne daugiau kaip 50 proc. teikiamos valstybės paramos dydžio) |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Draudimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Reklamos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
12. INFORMACIJA APIE PER PASTARUOSIUS TREJUS METUS GAUTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ (iš valstybės biudžeto, Užimtumo fondo, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, programų)
Projekto ir finansuojančios programos pavadinimas |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
Gautos finansinės paramos suma |
|
|
|
|
|
|
13. PRIDEDAMA:
13.3. Įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais[2], _____ lapai.
13.4. Pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos), _____ lapai.
13.5. Paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija, _____ lapai.
13.6. Pažymos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus ir apie tai, kad įmonė registruota PVM mokėtoja (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos), _____ lapai.
13.7. Jeigu įmonėje/viešojoje įstaigoje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijos, _____ lapai.
13.8. Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba kitaip įteisintą galimybę naudoti, valdyti tą turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau sutartyje numatyto laiko, _____ lapai.
PASTABA. Pateikite kitą papildomą informaciją, kuri padėtų projektų atrankos komisijai prie teritorinės darbo biržos geriau suprasti projektą, įvertinti projekto vykdytojų įdirbį ar kvalifikaciją. Pavyzdžiui, galite pridėti komercinius pasiūlymus įrangai ar darbo priemonėms įsigyti ir kt.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-129, 2005-05-12, Žin., 2005, Nr. 62-2215 (2005-05-17), i. k. 1052230ISAK00A1-129
14. PROJEKTO TEIKĖJO PASIŽADĖJIMAS
Aš_______________________________________________________________________ ,
(projekto teikėjo įmonės/viešosios įstaigos vadovo vardas, pavardė)
patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
Patvirtinu, kad mano atstovaujama įmonė/viešoji įstaiga nėra likviduojama ir jai nėra pradėta bankroto procedūra.
______________________________________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto veiklos ataskaitos forma)
________________________________________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
VEIKLOS ATASKAITA
___________________Nr. ____________
(data)
____________________
(sudarymo vieta)
Sutarties Nr.________________________________________________________________
Projekto koordinatorius_______________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________
Veiklos ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos 5 punktą (Projekto veiklos ir vadybos aprašymas). Nurodykite, kokia veikla įgyvendinta, kokie darbai ir pirkimai atlikti ir kaip tai atitinka projekto įgyvendinimo sąmatos eilutes.
______________________________________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto finansinės ataskaitos forma)
________________________________________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
FINANSINĖ ATASKAITA
___________________Nr. ____________
(data)
____________________
(sudarymo vieta)
Sutarties Nr.________________________________________________________________
Projekto koordinatorius_______________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________
Finansinė ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos 10 punktą (Projekto įgyvendinimo sąmata). Nurodykite planuotas išlaidas, faktines išlaidas ir gautą paramą; būtini priedai: išlaidas pateisinančių dokumentų (rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijos.
______________________________________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų ataskaitos apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose forma)
________________________________________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
ATASKAITA
APIE DIRBANČIUS ASMENIS ĮSTEIGTOSE DARBO VIETOSE
___________________Nr. ____________
(data)
______________________
(sudarymo vieta)
Sutarties Nr.________________________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma: 200_ m. __ ketvirtis
Dirbančiųjų skaičius įmonėje teikiant paraišką (pagal neterminuotas sutartis) |
Įsteigta naujų darbo vietų įgyvendinant projektą |
Dirbančiųjų skaičius ketvirčio pabaigoje |
Priskaičiuotas darbo užmokestis, Lt |
Atleista asmenų per ketvirtį iš projekto įsteigtų darbo vietų |
Per ketvirtį priimti bedarbiai į įsteigtas vietas |
Per ketvirtį sukurtų naujų darbo vietų skaičius |
||||||
Iš viso |
Iš jų projekto įsteigtose darbo vietose |
Data |
Skaičius |
Profesija |
Data |
Skaičius |
Profesija |
Nurodyti, kokiai darbo rinkoje papildomai remiamų bedarbių grupei priklauso |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
______________________________________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems aprašo reikalavimams įvertinimo forma)
PROJEKTO TEIKĖJO, PARAIŠKOS IR JOS PRIEDŲ ATITIKTIES FORMALIEMS APRAŠO REIKALAVIMAMS ĮVERTINIMAS
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pateikta (Taip) |
Nepateikta (Ne) |
1. |
Projekto teikėjo registravimo pažymėjimo kopija, kad įmonė/viešoji įstaiga įregistruota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka |
|
|
2. |
Projekto teikėjo steigimo dokumentų kopija |
|
|
3. |
Įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais (jei įmonė veikia ilgiau nei vienerius metus) |
|
|
4. |
Pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos) |
|
|
5. |
Paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija |
|
|
6. |
Pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos) |
|
|
7. |
Pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie tai, kad įmonė/viešoji įstaiga registruota PVM mokėtoja |
|
|
8. |
Jeigu įmonėje/viešojoje įstaigoje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijos |
|
|
9. |
Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba kitaip įteisintą galimybę naudoti, valdyti tą turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau sutartyje numatyto laiko. |
|
|
Komisijos pirmininkas _____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Nariai _____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
________________
(data)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-129, 2005-05-12, Žin., 2005, Nr. 62-2215 (2005-05-17), i. k. 1052230ISAK00A1-129
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Paraiškos turinio ir formos vertinimo forma)
PARAIŠKOS TURINIO IR FORMOS VERTINIMAS
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)
Projektų atrankos komisijos prie ________________________________________________
(teritorinės darbo biržos pavadinimas)
Narys_____________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
Vertinimo rodiklio pavadinimas |
Maksimalus balų skaičius |
Vertintojo skirtas balų skaičius |
1. Projekto atitikimas VUI projektų tikslui |
60 |
|
1.1. Projektą įgyvendinant bus telkiamos vietos bendruomenės pastangos didinti užimtumą ir kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines bei tikslinių bedarbių grupių problemas, pagerės socialinė ekonominė padėtis teritorijoje |
20 |
|
1.2. Projekto multiplikatoriaus efektas (sukurtos darbo vietos suteiks papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteikia galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo, paraiškos 6.4 punktas) |
10 |
|
1.3. Naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendrųjų darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinios, verslo vystymo pagrindai, projektų vadybos pagrindai ir kt.) |
10 |
|
1.4. Projektą remia savivaldybė (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas) |
10 |
|
1.5. Pagrįstas tęstinumas pasibaigus jo finansavimui |
10 |
|
2. Projekto paraiškos aiškumas ir nuoseklumas |
20 |
|
2.1. Projekto paraiškos užpildymo aiškumas, detalumas, logiškumas |
10 |
|
2.2. Lėšų sąmatos aiškumas, detalumas ir pagrįstumas |
10 |
|
3. Projekto teikėjo (ir projekto partnerių, jeigu yra) pasirengimas tinkamai ir efektyviai įgyvendinti projektą |
20 |
|
3.1. Patirtis įgyvendinant projektus |
10 |
|
3.2. Organizaciniai gebėjimai ir patirtis versle |
10 |
|
Galutinė balų suma už paraiškos turinį ir formą |
100 |
|
Komisijos narys _____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
__________________
(data)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
7 priedas
GALUTINIO PARAIŠKŲ ĮVERTINIMO METODIKA
I. Privačios dalies bendrame finansavime vertinimas
Privačios dalies (projekto vykdytojo ir kitų rėmėjų lėšos) bendrame finansavime įvertinimas sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su didžiausia privačia dalimi bendrame finansavime. Vertinamai paraiškai už privačią dalį bendrame finansavime balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sp = paraiška A/paraiška DD * 100, kur: |
Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį; paraiška A – vertinamos paraiškos privati procentinė dalis bendrame finansavime procentais nuo visos projekto vertės; paraiška DD – paraiškos su didžiausia privataus finansavimo dalimi privati procentinė dalis bendrame finansavime procentais nuo visos projekto vertės. |
II. Santykinės vienos darbo vietos kainos vertinimas
Santykinės vienos darbo vietos kainos įvertinimas sudaro 30 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su mažiausia vienos darbo vietos kaina. Vertinamai paraiškai už santykinę vienos darbo vietos kainą balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sk = paraiška MK/paraiška A * 100, kur: |
Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą; paraiška MK – vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, nurodytos paraiškoje, kurioje jos yra mažiausios, litais; paraiška A – vertinamos paraiškos vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti litais. |
III. Galutinis paraiškos įvertinimas balais
Galutinis paraiškos įvertinimas balais apskaičiuojamas pagal šią formulę:
S = Sb* 0,6 + Sp*0,1 + Sk *0,3, kur: |
S – galutinis paraiškos įvertinimas balais; Sb – komisijos skirti balai vertinamai paraiškai; Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį; Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą. |
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo
ir kontrolės įgyvendinimo tvarkos aprašo
8 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo sutarties forma)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS
_______________________ Nr. _____
(data)
____________________
(sudarymo vieta)
______________________________________________ darbo birža (toliau – Darbo birža),
(teritorinės darbo biržos pavadinimas)
atstovaujama, ir___________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
___________________________________________________________ (toliau – paramos gavėjas),
(įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
Atstovaujama____________________________________________________________________ ,
(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
toliau bendrai vadinamos šalimis, vadovaudamiesi Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. A1-21, sudarė šią Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartį (toliau – sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
__________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
II. ĮSIPAREIGOJIMAI
1. Paramos gavėjo:
1.2. įdarbinti į įsteigtas darbo vietas teritorinės darbo biržos pasiūlytus asmenis, sudarant su jais neterminuotas darbo sutartis visam darbo laikui;
1.3. įsteigtų darbo vietų nepanaikinti trejus metus nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo dienos ir teikti per šiuos trejus metus kiekvieną metų ketvirtį iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. teritorinei darbo biržai ketvirtinę ataskaitą apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose;
1.5. grąžinti visą nepanaudotą valstybės paramą į Darbo biržos atsiskaitomąją sąskaitą iki 200_ m. gruodžio 10 d.;
1.7. projektui vykdyti valstybės ir projekto vykdytojo lėšoms atidaryti specialiąją sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančiame banke, iš kurios atsiskaitymai vykdomi atliekant bankinius pavedimus, ir vesti atskirą tam skirtų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;
1.8. teikti raštu kas mėnesį Darbo biržai ataskaitą apie projekto įgyvendinimo eigą ir lėšų panaudojimą bei kitą, Darbo biržai pareikalavus, su sutarties vykdymu susijusią informaciją;
1.10. nedelsiant informuoti Darbo biržą ir projekto partnerius apie įvykius, kurie gali pakenkti vykdyti projektą;
1.11. atlyginti Darbo biržai ir tretiesiems asmenims padarytą žalą, kuri atsirastų dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nutraukimo prieš terminą;
1.12. projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metų finansinės atskaitomybės patvirtinimo apskaityti ir saugoti atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrinant jų išsaugojimą;
1.13. patvirtinus metų finansinę atskaitomybę, projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugoti laikantis Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatytos tvarkos;
1.14. vykdyti projektą profesionaliai, efektyviai ir taupiai, taikant profesinius vadybos ir apskaitos standartus ir atsakyti už projekto vykdymo kokybę;
1.15. laiku negrąžinus Sutartyje ir Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finasavimo ir kontrolės tvarkos apraše nurodytais atvejais paramos lėšų, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo negrąžintų projektui įgyvendinti suteiktų valstybės paramos lėšų;
1.16. neparduoti, nedovanoti ar kitaip neperleisti, taip pat neišvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, neįkeisti ar kitaip nesuvaržyti teisių į ilgalaikį materialų turtą, kurį paramos gavėjas įsigijo pasinaudojęs valstybės parama be Lietuvos darbo biržos leidimo ne mažiau kaip trejus metus nuo jo įsigijimo.
2. Darbo biržos:
2.1. pervesti paramos gavėjui _________________________________________________ Lt
(žodžiais)
projektui vykdyti į jo specialiąją sąskaitą, nurodytame Lietuvoje Respublikoje veikiančiame banke;
2.2. operatyviai nagrinėti raštu pateiktus paramos gavėjo prašymus ir užklausimus, teikti metodinę pagalbą ir informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti;
2.3. siūlyti paramos gavėjui įdarbinti Darbo biržoje įregistruotus bedarbius, atitinkančius projekte pateiktus kvalifikacinius reikalavimus;
2.4. organizuoti (pagal Darbo biržos įgyvendinamas mokymo programas) paramos gavėjo prašymu asmenų, numatomų įdarbinti į įsteigtas darbo vietas, profesinį mokymą;
III. PROJEKTO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS
IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
4. Sutarties šalys už sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Darbo biržai nustačius, kad lėšos, skirtos projektui vykdyti, naudojamos ne pagal paskirtį, paramos gavėjas privalo šias lėšas grąžinti Darbo biržai per jos nustatytą terminą.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7. Visus juridinius veiksmus, susijusius su sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, atlieka sutarties šalys.
10. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – įstatymų numatyta tvarka.
Šalių adresai ir kiti rekvizitai
Darbo birža Paramos gavėjas
__________________________________
(adresas, kodas, telefonas) (adresas, kodas, telefonas)
____________________________________
(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris) (banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)
__________________________________
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) (vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
(Parašas) (Parašas)
(Vardas ir pavardė) (Vardas ir pavardė)
A. V. A. V.
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-97, 2005-04-06, Žin., 2005, Nr. 48-1611 (2005-04-14), i. k. 1052230ISAK000A1-97
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. A1-21 "Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-129, 2005-05-12, Žin., 2005, Nr. 62-2215 (2005-05-17), i. k. 1052230ISAK00A1-129
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. A1-21 "Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo