Suvestinė redakcija nuo 2010-10-14 iki 2011-02-14
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 12-468, i. k. 1092330ISAK0003D-41
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. sausio 27 d. Nr. 3D-41
Vilnius
Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404):
1. Tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
2. Pavedu Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos parengti ir patvirtinti darbo tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3D-41
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. balandžio 26 d. įsakymo Nr. 3D-385 redakcija)
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama bendro intereso priemonėms“ (toliau – Priemonės veiklos sritis) tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2009, Nr. 27-1060; 2010, Nr. 19-916) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.
II. PRIEMONĖS veiklos srities TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. Priemonės veiklos srities tikslas – kurti konkurencingą žuvininkystės sektorių, skatinti jo atstovų, pripažintų žuvininkystės produktų gamintojų organizacijų ir kitų visuomeninių organizacijų bendrą veiklą, taip pat atstovauti žuvininkystės sektoriaus interesams.
III. REMIAMOS VEIKLOS
IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
7. Paramos paraišką pagal Priemonės veiklos sritį (toliau – paramos paraiška) gali teikti žuvininkystės sektoriaus interesams atstovaujantys privatūs arba viešieji juridiniai asmenys, nevyriausybinės organizacijos (žuvininkystės sektoriaus asociacijos, studijų ir mokslo įstaigos, mokslinių tyrimų įstaigos ir t. t.) (toliau – pareiškėjas), registruoti Lietuvos Respublikos teritorijoje ir pradėję vykdyti savo veiklą ne vėliau kaip vieneri metai (t. y. 365 dienos) iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Pareiškėjas turi atstovauti žuvininkystės sektoriaus ūkio subjektų interesams, t. y. turi būti dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas atstovauja žuvininkystės sektoriaus interesams, arba pareiškėjo steigimo dokumentuose turi būti nurodyta, kad jis atstovauja žuvininkystės sektoriaus interesams.
9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju, – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).
10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:
10.2. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
10.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė nei 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;
10.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą du metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.
11. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonės veiklos sritį. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota/atmesta, kita to paties pareiškėjo pateikta paramos paraiška atmetama. Pakartotinai paramos pagal tą pačią Priemonės veiklos sritį galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį EŽF lėšomis finansuojamą projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
V. TINKAMUMO gauti paramą KRITERIJAI PARAMAI GAUTI
12. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją. Bendrieji tinkamumo kriterijai:
12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;
12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir vieno ar kelių uždavinių įgyvendinimo;
12.3. pareiškėjas patvirtina ir įsipareigoja užtikrinti, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
12.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);
12.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105));
12.6. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5279), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);
12.7. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
12.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo privalo būti valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip turi būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis juo ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Nekilnojamasis turtas negali būti areštuotas ar kitaip apribota jo valdymo teisė. Jei turtas yra valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitais pagrindais, nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teisės sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisės suteikimo dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė arba pateiktas fizinio ar juridinio asmens, valdančio žemę nuosavybės arba patikėjimo teise, rašytinis sutikimas vykdyti statybas. Jei nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teisės sutarties terminas baigiasi anksčiau, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi jį pratęsti;
12.9. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;
12.10. pareiškėjas įsipareigoja neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Išimtis taikoma panaudos sutartims, kai panaudos gavėjas yra Taisyklių 7 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis subjektas, ir tik gavus rašytinį Agentūros sutikimą;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-899, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 121-6205 (2010-10-13), i. k. 1102330ISAK003D-899
12.11. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas ar kitas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant įrodančius paskolos suteikimo dokumentus. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Nustačius, kad pateikti dokumentai nepakankamai įrodo paskolos suteikimo galimybę, Agentūra gali paprašyti paramos gavėjo papildomų dokumentų, įrodančių paskolos suteikimo galimybę. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;
13. Specialieji tinkamumo kriterijai:
13.1. projekto investicijos bus skiriamos bendrajam interesui, t. y. bus naudingos grupei žuvininkystės sektoriaus atstovų arba žuvininkystės sektoriui (pagrindžiama Veiklos apraše, Taisyklių 2 priedas);
VI. PARAMOS DYDIS
15. Lėšos šiai priemonės veiklos sričiai įgyvendinti 2007–2013 metų laikotarpiui skiriamos iš Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) (75 proc.) ir bendrojo finansavimo lėšų (25 proc.), numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
19. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.
20. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
20.2. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;
20.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;
21. Pagal Paramos veiklos sritį finansuojamos išlaidos, atitinkančios šias išlaidų kategorijas:
21.1. skirtos maisto saugai ir kokybei gerinti, darbo sąlygoms ir saugai gerinti, neigiamo poveikio aplinkai mažinimui skatinti, perspektyviems žuvininkystės produktų gamybos metodams diegti:
21.1.3. ne daugiau kaip vienos specializuotos, šaldymo ar atitinkamą transportuojamų krovinių temperatūrą palaikančią įrangą turinčios motorinės transporto priemonės, įskaitant, bet neapsiribojant priekabos ir puspriekabės, funkcionuosiančių kaip transporto priemonių junginys, skirtų mažmeninei prekybai žuvimi ir žuvies produktais, įsigijimas. Tinkamos įsigyti visų klasių motorinės transporto priemonės, priklausančios šioms kategorijoms: N – varikliu varoma transporto priemonė, turinti ne mažiau kaip keturis ratus ir skirta kroviniams vežti (kėbulo tipas BAK, BAL), O – priekabos ir puspriekabės (kėbulo tipas DA, DB, DC), G – padidinto važumo transporto priemonės, pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606) (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas):
21.1.3.1. specializuotą, šaldymo ar atitinkamą transportuojamų krovinių temperatūrą palaikančią įrangą turinčią motorinę transporto priemonę, įskaitant, bet neapsiribojant priekabos ir puspriekabės, funkcionuosiančių kaip transporto priemonių junginys, skirtą mažmeninei prekybai žuvimi ir žuvies produktais, gali įsigyti žuvininkystės sektoriaus interesams atstovaujančios asocijuotos organizacijos, kurios yra įregistruotos ir vienijančios versline žvejybos veikla užsiimančius fizinius ir juridinius asmenis. Tinkamais pareiškėjais gali būti asocijuotos organizacijos, registruotos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir pradėjusios vykdyti savo veiklą ne vėliau kaip likus vieneriems metams (t. y. 365 dienos) iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Parama neteikiama asocijuotoms organizacijoms, vienijančioms asocijuotas organizacijas (konfederacijos, skėtines organizacijos ir kt.). EŽF paramos lėšomis finansuojama įsigyjamos specializuotos autotransporto priemonės vertė negali būti didesnė kaip 300 000 Lt;
21.1.3.2. specializuotai, šaldymo ar atitinkamą transportuojamų krovinių temperatūrą palaikančią įrangą turinčiai motorinei transporto priemonei, įskaitant, bet neapsiribojant priekabos ir puspriekabės, funkcionuosiančių kaip transporto priemonių junginys, skirtų mažmeninei prekybai žuvimi ir žuvies produktais, įsigyti, pirmumas skiriamas toms asocijuotoms organizacijoms, kurių sugaunamos žuvies kiekiai yra didžiausi tarp asocijuotų organizacijų, pateikusių paramos paraiškas specializuotai motorinei transporto priemonei, skirtai mažmeninei prekybai žuvimi ir žuvies produktais, įsigyti, ir kurios vienija didesnį narių, priklausančių asocijuotai struktūrai, skaičių. Jeigu tarp pateiktų paramos paraiškų asocijuotų organizacijų duomenys apie sugaunamas žuvis sutampa, vertinant paramos paraiškas pirmumas teikiamas toms asocijuotoms organizacijoms, kurios vienija didesnį narių, priklausančių asocijuotai struktūrai, skaičių;
21.4. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
22. Netinkamos finansuoti išlaidos:
22.5. su bandomąja žvejyba susijusios išlaidos (kai žvejyboje naudojama įvairi žuvų paieškos ir žūklės įranga siekiant nustatyti žuvų išteklius, kurie gali būti naudojami komerciniais tikslais, žvalgomoje teritorijoje);
22.6. išlaidos, viršijančios Ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą. Šis reikalavimas netaikomas, jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai;
23. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM ataskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į ataskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju, PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM ataskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. KVIETIMAS TEIKTI paramos PARAIŠKAS
24. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklėse.
IX. paramos PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
26. Paramos paraiškos forma paramai gauti ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.
27. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
28. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).
29. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
30. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.
31. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir elektroninis paramos paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną Word formatu, taip pat prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.
32. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Pareiškėjas dokumentus privalo pateikti lietuvių kalba arba kompetentingų institucijų, atliekančių vertimo paslaugas, patvirtintą vertimą į lietuvių kalbą. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.
33. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.
34. Paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paramos paraiškos ir (ar) elektroninio paramos paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.
35. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 36 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.
36. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas verslo plane, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtaką ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.). Numatytų investicijų keisti, o prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikimai iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.
37. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.
X. paramos PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS
39. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos užregistravimo dienos. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.
40. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir/ arba didžiausias paramos dydis suapvalinamas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramų lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.
41. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.
42. Atlikus paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama gauti paramą, atliekamas paramos paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus taisyklių 44 punkte numatytą atvejį).
43. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paramos paraiškų geriausiai atitinka Priemonės veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ pirmumo kriterijus. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijai (taikomi Taisyklių 6 punkte nurodytoms veikloms):
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Balai |
1. |
Projektai, kuriuos įgyvendinant bendradarbiauja mokslininkai ar mokslo įstaigos ir žuvininkystės sektoriaus subjektai. |
30 |
2. |
Projektai, skirti maisto saugai, kokybei ir asortimento plėtrai gerinti. |
20 |
3. |
Projektai, skirti darbo sąlygoms ir saugai gerinti. |
20 |
44. Tuo atveju, kai paramos paraiškoje prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.
45. Sprendimą dėl paramos skyrimo priima ir patvirtina Ministerija, vadovaudamasi Projektų atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
46. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį, vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms turi atsidaryti banke atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas).
XI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
48. Projekto įgyvendinimo laikotarpis, tai laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos arba tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus bendrąsias išlaidas) padarymo dienos, jeigu tokias išlaidas galima padaryti ir jos yra padarytos iki paramos sutarties pasirašymo dienos, iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 36 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.
49. Priemonei taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas.
50. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (jei paramos neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms padengti), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei reikalaujamais dokumentais. Tuo atveju, jei paramos lėšų neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms apmokėti, paramos gavėjas privalo pateikti apmokėjimo iš nuosavų lėšų įrodymo dokumentus.
51. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas patiria išlaidas savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).
52. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kuriuos toks paramos gavėjas įgyvendina nesudarydamas rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarčių ir negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, pareiškėjas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.
53. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.
55. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).
XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA
56. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje paramai gauti, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą.
57. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
58. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba. Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai neregistruojami.
59. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas. Pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir/ arba jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta įgyvendinimo taisyklėse. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.
60. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui.
61. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).
62. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
65. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
66. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.
67. Paramos gavėjas gali pateikti iki šešių mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).
68. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.
69. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.
XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS
70. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.
71. Paramos gavėjas Agentūrai teikia ataskaitas, nustatytas Veiksmų programos administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt):
71.1. galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama pateikus galutinį mokėjimo prašymą. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;
72. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.
73. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą.
74. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
75. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir/ arba paramos sutartį, Agentūra:
75.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;
76. Su projektu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773). Dokumentai turi būti prieinami Ministerijos, Agentūros, Ministerijos Vidaus audito departamento, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams.
77. Paramos gavėjas privalo saugoti:
77.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;
78. Paramos gavėjas turi sudaryti paramos paraiškos bylą dokumentams, nurodytiems šių Taisyklių 77 punkte, arba jų kopijoms saugoti.
79. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).
XIV. SANKCIJOS
80. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.
81. Paramos sumažinimas taikomas:
81.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas paramos sutartyje), išskyrus Taisyklių 84.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);
82. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) parama grąžinama, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:
82.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;
82.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;
82.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos ir (arba) PVM finansuojamo pagal Taisyklių 23 punktą sumos;
82.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
82.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje ir (arba) verslo plane;
82.9. prieštarauja, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;
82.10. per 5 (penkerių) metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą nuosavybę, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą;
82.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;
82.12. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;
82.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paramos paraišką;
XV. APSKUNDIMO TVARKA
83. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) projekto įgyvendinimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XvI. INFORMACIJOS TEIKIMAS
84. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.
85. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.
86. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-915, 2009-11-27, Žin., 2009, Nr. 143-6313 (2009-12-02), i. k. 1092330ISAK003D-915
Nr. 3D-385, 2010-04-26, Žin., 2010, Nr. 49-2398 (2010-04-29), i. k. 1102330ISAK003D-385
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties „Bendro
intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai
veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro
intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. balandžio 26 d. įsakymo Nr. 3D-385 redakcija)
(Paramos paraiškos
pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama bendro intereso priemonėms“ forma)
Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas |
||||
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (registracijos data) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (registracijos numeris) |
|||
______________ (dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos) |
__________ (parašas) |
____________ (vardas, pavardė) |
||
Vertinti priimta |
□ |
|||
Atmesta |
□ |
|||
__________________________________________________________________________
(pareiškėjo (jei pareiškėjas – juridinis asmuo – atstovo) vardas, pavardė)
Adresas (Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
|
Savivaldybės pavadinimas: |
|
Seniūnijos pavadinimas |
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas: (Įmonės buveinės adresas) |
|
Gatvės pavadinimas: |
|
Namo Nr. |
|
Buto Nr. |
|
Pašto indeksas: |
|
Telefono Nr. |
|
Fakso Nr. |
|
El. paštas: |
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius. |
|
Paštu |
□ |
Elektroniniu paštu |
□ |
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie
Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento
_______________________ teritoriniam skyriui
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITĮ „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“
_________ Nr. _________
(data)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1. Pareiškėjo pavadinimas |
(Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio ar fizinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo duomenis)
|
|
2. Pareiškėjo teisinė forma |
(Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)
|
|
3. Pareiškėjo rekvizitai |
Subjekto kodas (Nurodomas juridinio asmens registracijos kodas)
|
|
Tel. |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
4. PVM mokėjimas |
□ PVM mokėtojas PVM mokėtojo kodas: |
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. Prioritetinė kryptis |
Bendro intereso priemonės |
|||
2. Priemonė |
Kolektyviniai veiksmai |
|||
3. Priemonės veiklos sritis |
Parama bendro intereso priemonėms |
|||
4. Remiama projekto veikla |
Maisto saugos ir kokybės gerinimas |
□ |
||
Darbo sąlygų gerinimas |
□ |
|||
Neigiamo poveikio aplinkai mažinimas |
□ |
|||
Perspektyvių žuvininkystės produktų gamybos metodų diegimas |
□ |
|||
5. Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas |
|||
6. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
Savivaldybės pavadinimas: Vietovės pavadinimas: Gatvės pavadinimas:
Namo Nr. Buto Nr. |
|||
7. Bendra projekto vertė su PVM, Lt |
Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais
|
|||
8. Bendra projekto vertė be PVM, Lt |
Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais |
|||
9. Prašoma paramos suma, Lt
|
Nurodoma prašoma paramos suma, litais |
|||
10. Taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas |
Sąskaitų apmokėjimo □ Išlaidų kompensavimo □ Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu □ |
|||
11. Planuojama projekto pradžia |
(Projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas)
|
|||
12. Planuojama projekto pabaiga |
(Projekto įgyvendinimo pabaiga (paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data)
|
|||
13. Projekto įgyvendinimo etapai: (pildoma, jei planuojama projektą įgyvendinti keliais etapais) |
Planuojami projekto įgyvendinimo etapai ir prašoma paramos suma, Lt: |
|||
□ |
Pirmojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt) |
|||
□ |
Antrojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt) |
|||
□ |
N-tojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt) |
|||
14. Projekto vadovas (vardas, pavardė): (pildyti, jei tai ne pareiškėjas) Tel. Nr. |
(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)
|
|||
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
III. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO (PRIEŽIŪROS) RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Matavimo vnt. |
Ataskaitiniai metai 20___ |
Prognozė (kiekybine išraiška) |
||||
20___ (paraiškos pateikimo metai) |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1. |
Įrengti, modernizuoti objektai |
Vnt. |
|
|
|
|
|
|
2. |
Įranga, įrenginiai, technika (išskyrus transporto priemones), mechanizmai, gamybos apimtis |
Vnt. |
|
|
|
|
|
|
3. |
Specializuotų, šaldymo ar atitinkamą transportuojamų krovinių temperatūrą palaikančią įrangą turinčių motorinių transporto priemonių skaičius |
Vnt. |
|
|
|
|
|
|
4. |
Iš projekto veiklos gautos pajamos |
Lt |
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš projekto veiklos gautas pelnas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
6. |
........... |
..... |
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
IV. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Nurodykite visas planuojamas tinkamas ir netinkamas finansuoti projekto išlaidas, kainą be PVM, PVM sumą, kainą su PVM, prašomą paramos sumą, išlaidų būtinumo pagrindimą ir laikotarpius, kada planuojama pateikti išlaidas. Informacija apie išlaidas turi būti atidžiai užpildyta ir pagrįsta, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomas paramos dydis sumažinamas)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
Išlaidų būtinumo pagrindimas |
Išlaidų įsigijimo laikotarpis (Nurodyti metus ir ketvirtį) |
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS |
|||||||
1. |
Maisto saugos ir kokybės gerinimo, darbo saugos ir sąlygų gerinimo, neigiamo aplinkos poveikio mažinimo, perspektyvių žuvininkystės produktų gamybos metodų diegimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
... |
.... |
|
|
|
|
|
|
2. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
|
|
3. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ |
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
V. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius)
Eil. Nr. |
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį |
1. |
Paramos lėšos (Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-ajam projekto etapui finansuoti) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
□ iš veiklos planuojamos gauti lėšos
□ kita ___________ |
3. |
Paskola (nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
□ kredito įstaigos □ juridinio asmens □ fizinio asmens |
4. |
Iš viso (1+2+3) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
VI. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
□ Taip □ Ne |
|
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
□ Taip □ Ne |
|
3. |
Ar patvirtinate ir įsipareigojate užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
□ Taip □ Ne |
|
4. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus? (Šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi) |
□ Taip □ Ne □ N/a |
|
5. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus? |
□ Taip □ Ne |
|
6. |
Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus? |
□ Taip □ Ne |
|
7. |
Ar tvarkote ir (ar) įsipareigojate tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka? |
□ Taip □ Ne |
|
8. |
Ar įsipareigojate apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
|
9. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti savo veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
|
10. |
Ar įsipareigojate neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
|
11. |
Ar neprieštaraujate, kad visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo? |
□ Taip □ Ne |
|
12. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
□ Taip □ Ne Nurodykite viešinimo priemones |
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
VII. PATEIKIAMi DOKUMENTAI1
(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Veiklos aprašas, parengtas pagal Taisyklių 2 priede nustatytą formą. |
□ |
|_|_| |
2. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai: įstatai, steigimo sandoris arba įstatymų numatytais atvejais bendrieji nuostatai, arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (kai pareiškėjas – juridinis asmuo). |
□ |
|_|_| |
3. |
Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, kai įmonės nuosavybės teisės priklauso daugiau kaip vienam akcininkui (kai pareiškėjas – juridinis asmuo). |
□ |
|_|_| |
4. |
Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita) už praėjusius ir ataskaitinius metus. Naujai įregistruoti ūkio subjektai – veiklos pradžios balansą. (Šis reikalavimas netaikomas, jei paramos paraišką teikia pelno nesiekiantis ūkio subjektas) |
□ |
|_|_| |
5. |
Audito patvirtinta finansinė ataskaita ir audito išvados už praėjusius finansinius metus (jei pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas). |
□ |
|_|_| |
6. |
Pareiškėjo ar jo atstovo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) tapatybės patvirtinimo dokumentas (paso ar asmens tapatybės kortelės kopija). |
□ |
|_|_| |
7. |
Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę, arba įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams pirkti dokumentai. |
□ |
|_|_| |
8. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.). |
□ |
|_|_| |
9. |
ES lėšomis finansuojamų investicinių projektų poveikio aplinkai vertinimas (pateikiamas, kai poveikio aplinkai vertinimas būtinas pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą). |
□ |
|_|_| |
10. |
Dokumentai, patvirtinantys iškrautos žuvies kiekį Kuršių mariose per dvejus metus (t. y. 730 dienų) iki paramos paraiškos pateikimo dienos (pažymą išduoda Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas). |
□ |
|_|_| |
11. |
Dokumentai, patvirtinantys iškrautos žuvies kiekį Lietuvoje per dvejus metus (t. y. 730 dienų) iki paramos paraiškos pateikimo dienos (pažymą išduoda Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žvejybos Baltijos jūroje departamentas). |
□ |
|_|_| |
12. |
Asocijuotos organizacijos antspaudu patvirtinti dokumentai, nurodantys narių, priklausančių asocijuotai organizacijai, skaičių. |
□ |
|_|_| |
13. |
Kiti dokumentai. |
□ |
|_|_| |
_______________
1 Pateikiamas orginalas ir kopija. Patikrinus kopios tikrumą, originalas grąžinamas.
VIII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę ...................................................... pasirašydamas patvirtinu, kad: |
|||
1. |
Esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis. |
||
2. |
Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. |
||
3. |
Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas. |
||
4. |
Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. |
||
5. |
Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). |
||
6. |
Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje. |
||
7. |
Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. |
||
8. |
Esu informuotas ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamento (EB) 498/2007, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. |
||
9. |
Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams. |
||
10. |
Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. |
||
11. |
Žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. |
||
12. |
Sutinku, kad mano veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų patikrinta ne vėliau kaip 5 metai po sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos. |
||
13. |
Agentūrai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai. |
||
14. |
Žinau ir įsipareigoju grąžinti paramą, jei vykdant projektą nebus laikomasi ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų, projektas bus nutrauktas ar nebus pasiekti paraiškoje nustatyti projekto tikslai ir uždaviniai. |
||
15. |
Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis arba sustabdyti savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų nuostatų.
|
||
_________________ (pareiškėjo / pareiškėjo atstovo (jei pareiškėjas juridinis asmuo) pareigos) |
__________ (parašas) |
__________ (vardas, pavardė) |
|
|
|
||
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė
Institucijos pavadinimas
Telefono ir fakso Nr.
|
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013
metų veiksmų programos trečiosios
prioritetinės krypties „Bendro intereso
priemonės“ priemonės „Kolektyviniai
veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro
intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. balandžio 26 d. įsakymo Nr. 3D-385 redakcija)
_______________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Tipinis veiklos aprašas PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“
_____________
(data)
____________________
(sudarymo vieta)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Juridinio asmens pavadinimas
|
Juridinio asmens identifikavimo kodas (fizinio asmens kodas) (Juridinių asmenų registro išduotame registravimo pažymėjime nurodytas kodas)
|
Adresas
|
Telefono Nr.
|
Fakso Nr.
|
El. paštas
|
II. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTĄ IR JO VEIKLĄ
1. Veiklos pobūdis ir rezultatai |
Nurodomos veiklos kryptys, duomenys apie nuosavybę: savininkai (įvardijant savininkus, valdančius daugiau kaip 25 proc. akcijų (pajų): gaminami produktai ar teikiamos paslaugos, pagrindinės rinkos ir pirkėjai, pardavimų apimtys, finansiniai rezultatai. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO NUMATOMŲ INVESTICIJŲ TIKSLUS IR UŽDAVINIUS
1. Projekto įgyvendinimo tikslai, veiklos plėtros (įkūrimo, plėtimo, modernizavimo) sumanymas, kryptys ir mastai, investavimo prioritetai, siektini rezultatai |
Išdėstomi projekto tikslai ir uždaviniai. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Pageidaujama gauti Europos žuvininkystės fondo parama, projekto atitiktis veiksmų programos priemonės, pagal kurią siekiama paramos, tikslams ir uždaviniams |
Taip pat pagrindžiama, kad investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. bus naudingos visuomenei, žuvininkystės sektoriaus atstovų grupei. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
IV. INFORMACIJA APIE PRODUKCIJĄ IR RINKAS
1. Informacija apie produktų (gaminių), paslaugų rūšį, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą |
Pateikiama informacija apie produkcijos realizavimo rinkas, konkurentus (ne daugiau kaip 10 eilučių). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
V. TECHNOLOGIJOS IR APLINKOSAUGA
1. Pateikiama produktų (gaminių) gamybos ar perdirbimo technologinė schema, paslaugų teikimo veiklos aprašymas |
Planuojami ištekliai ir darbai, atitinkantys technologines schemas: nurodoma turima ir reikalinga įsigyti technika, įranga, kiti materialiniai ištekliai, modernizavimo galimybės. Technologinė schema turi atitikti planuojamų produktų ar paslaugų pobūdį, apimtis bei kokybę ir užtikrinti atitiktį aplinkos apsaugos, higienos, veterinarijos, maisto kokybės ir gyvūnų gerovės reikalavimams. Pateikiama informacija apie planuojamų naudoti technologijų inovatyvumą. Pateikiama informacija apie planuojamas naudoti medžiagas ir žaliavas (poreikis, numatomi tiekėjai, kainos, atsargos). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
VI. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTO ORGANIZACINĘ VALDYMO STRUKTŪRĄ IR DARBUOTOJUS
Ūkio subjekto organizacinė valdymo struktūra, informacija apie vadovą ir specialistus, atsakingus už projekto įgyvendinimą (amžių, išsilavinimą, darbo patirtį, kvalifikacijos kėlimą). Projekto įtaka ūkio subjekto organizacinei pertvarkai. Informacija apie darbo organizavimą, sezoniškumą, darbuotojų skaičių (nurodoma, kiek planuojama sukurti ilgalaikių darbo vietų), jų kvalifikaciją, motyvaciją (darbo užmokesčio lygis, darbuotojų skatinimo būdai ir formos). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
VII. INFORMACIJA APIE INVESTICIJAS IR FINANSAVIMO ŠALTINIUS
1. Numatomos investicijos, jų vertė, finansavimo šaltinis ir investavimo terminai
|
||||||||
Numatoma investicija |
Suma be PVM, Lt |
Suma su PVM, Lt |
Finansavimo šaltinis ir suma, Lt |
Investavimo terminas (metai, mėn.) |
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
Iš viso: |
|
|
|
|
||||
2. Investicijų įgyvendinimo ir paramos išmokėjimo planas |
||||||||
Investicija |
Data (metai, mėn.) |
Investicijų suma, Lt (be PVM) |
Investicijų suma, Lt (su PVM) |
Paramos suma, Lt |
||||
I etapas |
||||||||
...... |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
||||
Paramos išmokėjimas už I etapą |
|
X |
X |
|
||||
II etapas |
||||||||
....... |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
||||
Paramos išmokėjimas už II etapą |
|
X |
X |
|
||||
N etapas |
||||||||
..... |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
||||
N etapo paramos išmokėjimas
|
|
X |
X |
|
||||
Iš viso: |
X |
|
|
|
||||
Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________
VIII. INFORMACIJA APIE PROJEKTO EKONOMINĘ IR SOCIALINĘ NAUDĄ
Atliekamas ekonominis ir socialinis projekto vertinimas: nauja ekonominė veikla atitinkamoje vietovėje, aukštesnės kokybės, didesnės pridėtinės vertės produktai, naujos ilgalaikės darbo vietos ir papildomos pajamos, kt. |
|
|
|
|
|
|
|
______________ (pareiškėjo (jei pareiškėjas – juridinis asmuo – atstovo) arba jo įgalioto asmens pareigos) |
__________ (parašas) |
___________ (vardas, pavardė) |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-915, 2009-11-27, Žin., 2009, Nr. 143-6313 (2009-12-02), i. k. 1092330ISAK003D-915
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 3D-41 "Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties "Bendro intereso priemonės" priemonės "Kolektyviniai veiksmai" veiklos srities "Parama bendro intereso priemonėms" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-385, 2010-04-26, Žin., 2010, Nr. 49-2398 (2010-04-29), i. k. 1102330ISAK003D-385
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 3D-41 "Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties "Bendro intereso priemonės" priemonės "Kolektyviniai veiksmai" veiklos srities "Parama bendro intereso priemonėms" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-899, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 121-6205 (2010-10-13), i. k. 1102330ISAK003D-899
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 3D-41 "Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties "Bendro intereso priemonės" priemonės "Kolektyviniai veiksmai" veiklos srities "Parama bendro intereso priemonėms" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo