Suvestinė redakcija nuo 2013-06-08 iki 2013-11-29

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 136-5963; Žin. 2009, Nr.138-0, i. k. 109301MISAK00D1-677

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) projekto RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2009 m. lapkričio 10 d. Nr. D1-677

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2009, Nr. 112-4776), 19 punktu:

1. t v i r t i n u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas) (pridedama);

2. n u s t a t a u, kad:

2.1. daugiabučių namų modernizavimo investicijų projektams, kurie buvo parengti pagal Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2008, Nr. 36-1282), iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, teikiami Būsto ir urbanistinės plėtros agentūrai patikslinus pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Tvarkos aprašą. Patikslintiems daugiabučių namų modernizavimo investicijų projektams gali būti netaikomi šio Tvarkos aprašo 31–40 punktuose nustatyti projekto ar jo dalies (dalių) parengimo paslaugų pirkimo reikalavimai. Pateikiant patikslintą daugiabučių namų modernizavimo investicijų projektą kartu pateikiamas ir anksčiau parengtas daugiabučio namo modernizavimo investicijų projektas ir statinio techninis projektas (jeigu buvo parengtas) ir šių projektų parengimo faktą patvirtinantys dokumentai (projektavimo paslaugų sutarties, darbų perdavimo–priėmimo akto, sąskaitos faktūros kopijos);

2.2. šio įsakymo 2.1 punktas galioja 12 mėnesių nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2011 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. D1-871 redakcija)

 

DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) projekto RENGIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto, kaip jis suprantamas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2011, Nr. 15-651) (toliau – Valstybės paramos taisyklės), turinio ir rengimo organizavimo reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188) (toliau – Valstybės paramos įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) (toliau – Statybos įstatymas), Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2012, Nr. 50-2440) (toliau – Bendrijų įstatymas), Valstybės paramos taisyklėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

 

3. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą (toliau – Projektas) sudaro:

3.1. daugiabučio namo (toliau – namas) energinio naudingumo sertifikatas, parengiamas ir išduodamas prieš namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą;

3.2. namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planas (toliau – Investicijų planas);

3.3. statinio projektas (projektai);

3.4. Namo energinio naudingumo sertifikatas parengiamas ir išduodamas po namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Jeigu projektas įgyvendinamas etapais, įgyvendinus pirmojo etapo priemones, parengiamas ir išduodamas tarpinis namo energinio naudingumo sertifikatas.

4. Projektas turi atitikti savivaldybių patvirtintus bendruosius planus ir (ar) kitus teritorijų planavimo dokumentus ir specialiuosius architektūros reikalavimus, kuriuos namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo ar jo įgalioto Investicijų plano rengėjo prašymu pateikia savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas atstovas.

 

II. PROJEKTO RENGIMO ORGANIZAVIMAS

 

5. Sprendimą dėl Projekto rengimo priima namo butų ir kitų patalpų savininkai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2012, Nr. 57-2828) (toliau – Civilinis kodeksas) 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

6. Rengiant Projektą, namo butų ir kitų patalpų savininkams atstovauja bendrojo naudojimo objektų valdytojas, kuris organizuoja Projekto rengimą, atlikdamas statytojo (užsakovo) pareigas, nustatytas Statybos įstatyme, arba butų ir kitų patalpų sprendimu, sudaroma pavedimo sutartis su savivaldybės paskirtu savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriumi (toliau – Užsakovas).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

7. Neteko galios nuo 2013-06-08

Punkto naikinimas:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin. 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

8. Užsakovas, nurodytas Tvarkos aprašo 6 punkte, gali kreiptis į Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimą administruojančią viešąją įstaigą Būsto energijos taupymo agentūrą (toliau – Agentūra), kuri neatlygintinai konsultuoja Projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, ir kreiptis į finansuotoją dėl preliminarios informacijos apie galimybę gauti lengvatinį kreditą Projekto įgyvendinimui.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

9. Projekto rengimo paslaugos perkamos visam Projektui arba atskiroms jo dalims parengti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) nustatyta tvarka, jeigu Užsakovas yra perkančioji organizacija ir jam taikytinas Viešųjų pirkimų įstatymas, arba naudojantis viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu. Jeigu Užsakovas nėra perkančioji organizacija, vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. D1-439 (Žin., 2010, Nr. 64-3174), nustatyta tvarka pagal statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimų vykdymo analogiją (pavyzdinės Projekto ar jo dalies (dalių) rengimo paslaugų pirkimo sąlygos pateikiamos Tvarkos aprašo 2 priede).

Kai projekto (jo dalies) rengimo paslaugos perkamos šiame punkte nurodyto Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, Projekto (jo dalies) tikslinimo ar papildomos projekto rengimo paslaugos perkamos iš to paties tiekėjo (neskelbiamų derybų būdu) su sąlyga, kad Projekto (jo dalies) tikslinimas ar papildomos projekto rengimo paslaugos yra techniškai ir ekonomiškai pagrįstos ir būtinos Projektui parengti ir įgyvendinti. Tokia papildomų paslaugų sutartis sudaroma tik su tuo pačiu tiekėju, su kuriuo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės. Tokia papildomų paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik gavus Agentūros pritarimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

10. Nurodytos statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), 1 priede Projekto vadovo funkcijos, jei Projekto rengimo paslaugos perkamos visam Projektui, pavedamos to paties paslaugų tiekėjo atstovui. Jei Projekto rengimo paslaugos perkamos atskiroms jo dalims parengti – Projekto vadovo funkcijos pavedamos vieno iš Projekto dalių rengimo paslaugų tiekėjo atstovui, turinčiam teisę būti projekto vadovu.

 

III. NAMO ENERGINIO NAUDINGUMO SERTIFIKAVIMAS

 

11. Namo energinis naudingumas įvertinamas ir jo Energinio naudingumo sertifikatas išduodamas vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. D1-674 (Žin., 2005, Nr. 151-5568; 2012, Nr. 99-5071).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

12. Namo energinio naudingumo sertifikatas prieš jo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą parengiamas siekiant įvertinti namo energinį naudingumą ir pagrįsti namo energinio naudingumo didinimo priemones. Jeigu per penkerius metus iki butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo rengti Projektą priėmimo dienos buvo įgyvendintos atskiros namo energinį naudingumą didinančios priemonės, nurodytos Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2012, Nr. 1-1) (toliau – Programa) priede, ši aplinkybė gali būti įvertinta rengiant sertifikatą, jei užsakovas – bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikia atitinkamus duomenis sertifikato rengėjui. Tokių priemonių įgyvendinimo faktas turi būti patvirtintas atitinkama projektine technine dokumentacija ir (ar) paslaugų arba rangos darbų sutartimis, ar mokestiniais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, čekiais ir pan.), o jų nesant – ekspertizės aktu. Sertifikato rengimo paslaugų pirkimo techninėje užduotyje ar kartu teikiamame ekspertizės akte turi būti nurodytos įgyvendintos priemonės ir duomenys apie pastato atitvarų šiluminių techninių rodiklių vertes, pastato vėdinimo sistemos, pastato šildymo ir karšto vandens sistemos būklę iki atitinkamų priemonių įgyvendinimo, pagal kurias skaičiuojami esamos padėties šiluminės energijos nuostoliai. Nurodyta sertifikato parengimo išlyga taikoma projektams, kurių suminis (įvertinus įgyvendintas priemones iki projekto parengimo) šiluminės energijos sutaupymas ne mažesnis kaip 40 procentų ir šiluminės energijos sutaupymas pagal projekte numatomas įgyvendinti priemones turi būti ne mažesnis kaip 20 procentų. Šiuo atveju išduotame sertifikate turi būti pažymėta, kad sertifikatas parengtas pagal šį Tvarkos aprašo punktą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

 

13. Energinio naudingumo sertifikavimas po namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo ir jei Projektas įgyvendinamas etapais, po pirmojo etapo namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo atliekamas, siekiant nustatyti namo energinio naudingumo klasės pokyčius ir teisę į valstybės paramą, numatytą Valstybės paramos įstatyme.

 

IV. NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) INVESTICIJŲ PLANAS

 

14. Investicijų planas rengiamas vadovaujantis namo Energinio naudingumo sertifikato ir namo konstrukcijų, inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės įvertinimo duomenimis, kuriuos pateikia Užsakovas ir prireikus papildo investicijų plano rengėjas. Investicijų plano rengimo vadovas turi atitikti neypatingo statinio projekto ar projekto dalies vadovo ar projekto ar jo dalies vykdymo priežiūros vadovo kvalifikacinius reikalavimus, nustatytus statybos techniniame reglamente STR 1.02.06:2012 „Statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų ir teritorijų planavimo specialistų kvalifikaciniai reikalavimai, atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-601 (Žin., 2007, Nr. 120-4945; 2012, Nr. 3-77), arba turėti pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatą, išduotą vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.02.09:2011 „Teisės atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimą įgijimo tvarkos aprašas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. D1-972 (Žin., 2006, Nr. 2-19; 2011, Nr. 157-7448). Investicijų plano forma pateikiama Tvarkos aprašo 1 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

15. Investicijų plano sudėtis:

15.1. pagrindiniai namo techniniai rodikliai;

15.2. namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės įvertinimas;

15.3. namo esamos būklės energinio naudingumo įvertinimas;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

15.4. numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės;

15.5. numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių suminio energinio naudingumo nustatymas;

15.6. preliminarios namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių kainos apskaičiavimas;

15.7. Projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinė kaina;

15.8. Projekto įgyvendinimo planas;

15.9. Projekto finansavimo planas;

15.10. investicijų ekonominio naudingumo įvertinimas.

16. Pagrindiniai namo techniniai rodikliai nustatomi vadovaujantis namo kadastriniais duomenimis, namo esamos būklės energinio naudingumo sertifikato duomenimis, namo techninio paso (jeigu toks yra) duomenimis, prireikus atliekami konstrukcijų natūriniai matavimai vietoje.

17. Namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinė-techninė būklė įvertinama pagal namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo (užsakovo) pateiktus namo kasmetinių ir neeilinių apžiūrų, kurios vykdomos pagal statybos techninį reglamentą STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 351 (Žin., 2002, Nr. 81-3504; 2011, Nr. 2-66), ar statybinių tyrinėjimų, atliktų vadovaujantis Statybos įstatymu, jeigu tokie būtini, duomenis, taip pat statinių gyvavimo trukmės normatyvais, kuriuos nustato statybos techninis reglamentas STR 1.12.06:2002 „Statinio naudojimo paskirtis ir gyvavimo trukmė“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 565 (Žin., 2002, Nr. 109-4837), projektuotojo vizualinės apžiūros duomenimis, kurie pateikiami vizualinės apžiūros akte ir fotofiksacine medžiaga.

18. Namo esamos būklės energinis naudingumas įvertinamas pagal namo energinio naudingumo sertifikatą, parengtą Tvarkos aprašo 11 ir 12 punktuose nurodyta tvarka. Siekiant palyginti skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas patalpų šildymui su faktinėmis, investicijų plane pateikiamos faktinės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui, kurios nustatomos pagal paskutiniųjų 3-jų metų iki investicijų plano rengimo metų duomenų vidurkį. Duomenis pateikia šilumos tiekėjas ir (ar) namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas. Taip pat nurodomos namo šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui kWh/metus ir kWh/m2 namo naudingojo ploto/metus. Nustatomas paskutiniųjų trejų metų šildymo sezonų vidutinis dienolaipsnių skaičius ir apskaičiuojamas šiluminės energijos sąnaudos vienam dienolaipsniui.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

19. Numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės pagrindžiamos Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nurodytais namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės ir namo energinio naudingumo įvertinimais. Šios priemonės turi atitikti Programos priede pateiktas Valstybės remiamas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemones, užtikrinti, kad įgyvendinus Projektą bus pasiekta ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos priede), ir Valstybės paramos taisyklėse nustatytą sąlygą, kad skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Užsakovui pageidaujant, jeigu tai numatyta Investicijų plano rengimo paslaugų pirkimo sąlygose ir paslaugų pirkimo sutartyje, gali būti atliekamas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas pagal Tvarkos aprašo 20, 22 ir 25 punktuose nurodytus rodiklius.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

20. Numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių energinis naudingumas nustatomas vadovaujantis Pastato energinio naudingumo įvertinimo metodika, pateikta statybos techniniame reglamente STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“. Suminės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui kWh/m2/metus nustatomos pagal planuojamas įgyvendinti energiją taupančias priemones (išskyrus liftus, kurių keitimo energinis efektyvumas apskaičiuojamos atskirai pagal gamintojo pateikiamus duomenis). Numatomų įgyvendinti priemonių suminis energinis naudingumas įvertinamas palyginus planuojamas šiluminės energijos sąnaudas su esamos padėties skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis namo patalpų šildymui. Šis santykis išreiškiamas procentais ir jis turi būti ne mažesnis, kaip nurodytas Tvarkos aprašo 19 punkte. Išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – (ŠESD) (CO2) kiekio sumažėjimas apskaičiuojamas pagal Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą metodiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

21. Preliminari namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, projektavimo ir statybos techninės priežiūros kaina nustatoma vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ nuostatomis dėl statinio statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principų ir sustambintais statybos darbų kainų apskaičiavimais, valstybės įmonės Statybos produktų sertifikavimo centro interneto svetainėje (www.spsc.lt) paskelbtomis Juridinių asmenų, fizinių asmenų ir mokslo įstaigų parengtomis rekomendacijomis dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo. Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidos nurodomos butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo arba balsavimo raštu protokole, kurį projekto rengėjui pateikia Užsakovas, pagal investicijų plano rengimo sutartyje nurodytą terminą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

22. Projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinė kaina nustatoma susumuojant skaičiuojamąją statybos darbų kainą, projektavimo darbų kainą, įskaitant projekto ekspertizę ir projekto įgyvendinimo priežiūrą, kurią vykdo Projekto vadovas, statybos techninės priežiūros ir projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

 

23. Projekto įgyvendinimo planas sudaromas atsižvelgus į Valstybės paramos taisyklių nuostatas, kad Projektas turi būti įgyvendintas per dvejus metus ir kad Projektas gali būti įgyvendinamas etapais.

24. Projekto finansavimo planas rengiamas vadovaujantis projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestine kaina, Užsakovo pateiktais duomenimis apie butų ir kitų patalpų savininkų planus finansuoti projektą nuosavomis lėšomis, taip pat kitomis lėšomis (jei tokios numatytos ir patvirtintos atitinkamomis sutartimis), neįskaitant valstybės paramos, kuri suteikiama kompensuojant išlaidas ar jų dalį tik įgyvendinus projektą arba jo pirmąjį etapą. Finansavimo plane nurodomos butų ir kitų patalpų savininkų nuosavos lėšos, kredito dydis ir kitos lėšos (jei tokios yra numatytos).

Valstybės paramos dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Valstybės paramos taisyklėmis. Į valstybės paramos sumą neįskaitoma valstybės parama nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889).

Finansavimo plane pateikiamas preliminarus lėšų paskirstymas butų ir kitų patalpų savininkams. Paskirstant lėšas butų ir kitų patalpų savininkams, įvertinamos bendrosios investicijos, kurios paskirstomos proporcingai daliai bendrojoje nuosavybėje (buto naudingajam plotui arba kitų patalpų bendrajam plotui), ir individualios investicijos (buto ar kitų patalpų langų keitimui, balkonų įstiklinimui ir pan.).

Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2011, Nr. 15-651) 2.4 punkte nustatytą formulę apskaičiuojama didžiausia mėnesinė įmoka, susijusi su Projekto investicijų apmokėjimu (įskaitant kredito grąžinimą ir palūkanas), įgyvendinus Projektą, tenkanti buto naudingojo ploto arba kitų patalpų bendrojo ploto vienam kvadratiniam metrui.

Apskaičiuojant didžiausios mėnesinės įmokos dydį, pagal nurodytą formulę turi būti įvertinta esamos padėties skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų atitiktis faktinėms šiluminės energijos sąnaudoms pagal Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelėje pateiktus rodiklius. Jeigu skirtumas tarp skaičiuojamųjų ir faktinių šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui yra reikšmingas, viršija 15 procentų, tuomet skaičiuojamieji šiluminės energijos sąnaudų rodikliai Ee ir Ep gali būti nustatomi vadovaujantis faktiniu šiluminės energijos sąnaudų rodikliu, nurodytu Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 5.1.3 punkte. Tuomet Ee = Ef, kWh/m2, o Ep = Ef x(1-es), kur: Ee – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus prieš namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą, E– skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus įgyvendinus namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, E– faktinės šiluminės energijos sąnaudos, nurodytos Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 5.1.3 punkte, e– skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimo, palyginus su esama padėtimi, procentinė dalis, nurodyta Tvarkos aprašo 1 priedo 5 lentelės 7.3 punkte.

Kai Projektas rengiamas pagal savivaldybės patvirtintą energinio efektyvumo didinimo programą, didžiausia mėnesinė įmoka gali būti apskaičiuota pagal šioje programoje nustatytas sąlygas, tačiau ji neturi būti didesnė už apskaičiuotąją pagal Vyriausybės nustatytą tvarką.

Atsižvelgus į didžiausią mėnesinę įmoką, nustatomas orientacinis kredito terminas (metais ir (arba) mėnesiais), kuris patikslinamas kreditavimo sutartyje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-28, 2012-01-12, Žin., 2012, Nr. 9-351 (2012-01-18), i. k. 112301MISAK000D1-28

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

25. Investicijų ekonominis naudingumas nustatomas įvertinant investicijų paprastojo atsipirkimo laiką pagal projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinę kainą ir pagal projekto įgyvendinimo išlaidas, tenkančias namo buto ir kitų patalpų savininkams, atėmus valstybės paramą. Taip pat įvertinamas įgyvendinamų energiją taupančių priemonių atsipirkimo laikas. Investicijų ekonominis naudingumas gali būti nustatomas vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų ekonominio naudingumo įvertinimo metodika, kuri pateikta Aplinkos ministerijos tinklalapyje www.am.lt/statyba ir būstas/būstas/būsto teisinis reglamentavimas/valstybės parama būstui modernizuoti. Investicijų ekonominis naudingumas gali būti iliustruotas grafiškai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

26. Parengtas Investicijų plano projektas gali būti viešai aptartas su namo butų ir kitų patalpų savininkais. Viešąjį aptarimą organizuoja ir jo tvarką nustato namo Užsakovas kartu su Investicijų plano rengėju.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

27. Neteko galios nuo 2013-06-08

Punkto naikinimas:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin. 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

28. Parengtą ar po viešo aptarimo patikslintą Investicijų plano projektą Užsakovas pateikia derinti Agentūrai. Agentūra per 10 darbo dienų įvertina Investicijų plano atitiktį Programai, Valstybės paramos taisyklėms, Tvarkos aprašui ir derina arba raštu pateikia motyvuotą atsisakymą jį derinti.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

29. Suderintą Investicijų planą tvirtina namo butų ir kitų patalpų savininkai priimdami sprendimą balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnio nustatyta sprendimų priėmimo tvarka. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo protokolas turi būti įregistruotas Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-152 (Žin., 2012, Nr. 2-63) nustatyta tvarka, jo kopija įsegama į Investicijų plano bylą ir per 10 darbo dienų pateikiama Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytai įstaigai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

30. Jeigu namo butų ir kitų patalpų savininkai nepatvirtina suderinto su Agentūra Investicijų plano ir (ar) jį keičia, pakeistas Investicijų planas pakartotinai derinamas su Agentūra Tvarkos aprašo 28 punkte nustatyta tvarka ir terminais.

 

V. STATINIO PROJEKTAS (PROJEKTAI)

 

31. Vadovaujantis patvirtintu Investicijų planu, Statybos įstatymo nustatyta tvarka pagal statybos techninį reglamentą STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ rengiamas namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas (toliau – Statinio projektas).

32. Rengiant statinio projektą pritaikomi tipiniai daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektai (jeigu tokie yra).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

33. Jeigu Investicijų plane numatytas namo šildymo sistemos pertvarkymas ar keitimas (vamzdynų, šildymo prietaisų keitimas), Statinio projekte turi būti numatytas termoreguliatorių butuose ir kitose patalpose įrengimas. Jeigu apšiltinamos išorinės sienos, keičiami langai, turi būti sprendžiamas šildymo sistemos subalansavimas pagal pasikeitusius šilumos poreikius, taip pat patalpų vėdinimo sutvarkymas pagal normatyvinius reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

34. Statinio projektas derinamas ir tvirtinamas statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ nustatyta tvarka.

35. Parengus ir nustatyta tvarka patvirtinus Investicijų planą ir statinio projektą, Užsakovas organizuoja Projekto įgyvendinimą ir, esant reikalui, kreipiasi į finansuotoją dėl kredito suteikimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

36. Projekto ar jo dalių rengėjai atsako pagal kompetenciją įstatymų nustatyta tvarka. Ginčai dėl Tvarkos aprašo taikymo nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.

_________________


Daugiabučio namo atnaujinimo

(modernizavimo) projekto rengimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano forma)

 

 

(titulinis lapas)

 

 

Investicijų plano rengėjas

..........................................................................................................................................

(juridinio asmens pavadinimas,  kodas,  adresas, el. pašto adresas, telefono Nr.,
fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, el. pašto adresas, tel. Nr., veiklos teisinis

pagrindas)

..........................................................................................................................................

 

 

DAUGIABUČIO NAMO ........... ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO)

(adresas)

PROJEKTAS

DALIS: NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) INVESTICIJŲ PLANAS

 

(Data)

(Vietovė)

 

 

 

Investicijų plano rengimo vadovas: ...................................................

(parašas, vardas, pavardė, kvalifikacijos atestato arba diplomo išdavimo data, numeris)

 

Rengėjai: ...........................................................................................

(parašas, vardas, pavardė, kvalifikacijos atestato arba diplomo išdavimo data, numeris)

 

Užsakovas: ........................................................................................

...........................................................................................................

(žyma „pritariu“, juridinio asmens pavadinimas, vadovo vardas, pavardė, parašas, fizinio asmens veikimo pagrindas, vardas, pavardė, parašas, data)

 

Suderinta:

Būsto energijos taupymo agentūros:

...........................................................................................................

(atstovo pareigos, parašas, vardas, pavardė, data)

 

 

Pastraipos pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

 

1. ĮVADAS: Nurodomas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano (toliau – Investicijų planas) užsakovas, rengimo sutarties data ir registracijos numeris, dokumentai, kuriais vadovaujantis rengiamas Investicijų planas: daugiabučio namo energinio naudingumo sertifikatas, kasmetinių ir neeilinių daugiabučio namo apžiūrų aktai, statybinių tyrinėjimų (jei  buvo atlikti) ataskaitos, Investicijų plano rengėjo vizualinės apžiūros ar natūrinių matavimų atlikimo aktai (jeigu yra), nurodant minėtų dokumentų registracijos numerius ir datas.

Nurodoma Investicijų plano atitiktis savivaldybės bendrajam planui ar kitiems teritorijų planavimo dokumentams. Nurodomas Investicijų plano rengimo vadovas ir rengėjai, jų kvalifikacinių atestatų ar diplomų numeriai ir išdavimo datos, ryšio telefonai ir adresai.

 

2. Daugiabučio gyvenamojo namo (toliau – namas) tipo apibūdinimas

2.1. namo konstrukcija (pagal sienų medžiagas)

__________________________;

2.2. aukštų skaičius __________________________________________________________ ;

2.3. statybos metai __________________________________________________________ ;

2.4. namo energinio naudingumo klasė, sertifikato Nr., išdavimo data __________________

__________________________________________________________________________ ;

2.5. užstatytas plotas ( m2) ____________________________________________________ ;

2.6. namui priskirto žemės sklypo plotas (m2)

___________________________;

 

3. Pagrindiniai namo techniniai rodikliai

 

1 lentelė

Eilės Nr.

Pavadinimas

Mato vnt.

Kiekis, vnt.

Pastabos

1

2

3

4

5

 

3.1.

bendrieji rodikliai

 

 

 

3.1.1.

butų skaičius

vnt.

 

 

 

3.1.2.

butų naudingasis plotas

m2

 

 

 

3.1.3.

namo negyvenamosios paskirties patalpų skaičius*

vnt.

 

 

 

3.1.4.

namo negyvenamosios paskirties patalpų bendrasis (naudingasis) plotas

m2

 

 

 

3.1.5.

namo naudingasis plotas (3.1.2+3.1.4)

m2

 

 

 

3.2.

sienos (nurodyti konstrukciją)

 

 

 

3.2.1.

fasadinių sienų plotas (atėmus langų ir kt. angų plotą), įskaitant angokraščius

m2

 

 

 

3.2.2.

fasadinių sienų šilumos perdavimo koeficientas

W/m2K

 

 

 

3.2.3.

cokolio plotas

m2

 

 

 

3.2.4.

cokolio šilumos perdavimo koeficientas

W/m2K

 

 

 

3.3.

stogas (nurodyti konstrukciją)

 

 

 

3.3.1.

stogo dangos plotas

m2

 

 

 

3.3.2.

stogo šilumos perdavimo koeficientas

W/m2K

 

 

 

3.4.

langai ir lauko durys

 

 

 

3.4.1.

butų ir kitų patalpų langų skaičius, iš jų:

vnt.

 

 

 

3.4.1.1.

skaičius langų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo langus

vnt.

 

 

 

3.4.2.

butų ir kitų patalpų langų plotas, iš jų:

m2

 

 

 

3.4.2.1.

plotas langų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo langus

m2

 

 

 

3.4.3.

skaičius butų ir kitų patalpų balkonų (lodžijų) durų, iš jų:

vnt.

 

 

 

3.4.3.1.

skaičius durų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo duris

vnt.

 

 

 

3.4.4.

plotas butų ir kitų patalpų balkonų (lodžijų) durų, iš jų:

m2

 

 

 

3.4.4.1.

plotas durų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo duris

m2

 

 

 

3.4.5.

skaičius bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, rūsių ir kt.) langų, iš jų:

vnt.

 

 

 

3.4.5.1.

skaičius langų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, rūsių ir kt.)

vnt.

 

 

 

3.4.6.

plotas bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, rūsių ir kt.) langų, iš jų:

m2

 

 

 

3.4.6.1.

plotas langų, pakeistų į mažesnio šilumos pralaidumo bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, rūsių ir kt.)

m2

 

 

 

3.4.7.

lauko durų (laiptinių ir kt.) skaičius

vnt.

 

 

 

3.4.8.

lauko durų (laiptinių ir kt.) plotas

m2

 

 

 

3.5.

rūsys

 

 

 

3.5.1.

rūsio perdangos plotas

m2

 

 

 

3.5.2.

rūsio perdangos šilumos perdavimo koeficientas

W/m2K

 

 

 

 

*Prie negyvenamosios paskirties patalpų priskiriamos daugiabučiame name esančios kitos paskirties (prekybos, paslaugų ir pan.) patalpos, įregistruotos Nekilnojamojo turto registre, kaip atskiras nekilnojamasis daiktas.

 

4. Namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės įvertinimas

 

2 lentelė

Eil. Nr.

Vertinimo objektas

Bendras įvertinimas*

Išsamus būklės aprašymas

(defektai, deformacijos, nusidėvėjimo lygis ir pan.)

Įvertinimo pagrindai

(kasmetinių ir neeilinių apžiūrų, statybos tyrinėjimų ir vizualinės apžiūros aktų datos, registracijos numeriai, vykdytojai)

4.1.

sienos (fasadinės)

 

 

 

4.2.

pamatai ir nuogrindos

 

 

 

4.3.

stogas

 

 

 

4.4.

langai ir balkonų durys butuose ir kitose patalpose

 

 

 

4.5.

balkonų ar lodžijų laikančiosios konstrukcijos

 

 

 

4.6.

rūsio perdanga

 

 

 

4.7.

langai ir lauko durys laiptinėse ir kitose bendrojo naudojimo patalpose

 

 

 

4.8.

šildymo inžinerinės sistemos

 

 

 

4.9.

karšto vandens inžinerinės sistemos

 

 

 

4.10.

vandentiekio inžinerinės sistemos

 

 

 

4.11.

nuotekų šalinimo inžinerinės sistemos

 

 

 

4.12. 

vėdinimo inžinerinės sistemos

 

 

 

4.13.

elektros bendrosios inžinerinės sistemos

 

 

 

4.14.

liftai (jei yra)

 

 

 

4.15.

kita

 

 

 

* Įvertinimo skalė: 4 – geras; 3 – patenkinamas; 2 – blogas (per artimiausius kelerius metus būtina remontuoti); 1 – labai blogas (būtina remontuoti nedelsiant, egzistuoja pavojus žmonių gyvybei arba galimi dideli ekonominiai nuostoliai dėl papildomų pastato pažeidimų).

 

5. Namo esamos padėties energinio naudingumo įvertinimas

 

5.1. Šiluminės energijos sąnaudos pagal esamą padėtį, __________ metai.

Rodikliai nustatomi vadovaujantis Tvarkos aprašo 18 punktu.

3 lentelė

Eilės Nr.

Rodiklis

Mato vnt.

Kiekis

Pastabos

1

2

3

4

5

5.1.1.

Skaičiuojamosios namo šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui pagal energinio naudingumo sertifikato duomenis 

KWh/m2/metus

 

 

5.1.2.

Namo energinio naudingumo klasė

klasė

 

 

5.1.3.

Faktinės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui pagal ankstesniųjų 3-jų metų iki projekto rengimo metų vidurkį

kWh/metus

kWh/m2/metus

 

 

5.1.4.

5.1.3 punkte nurodytų šildymo sezonų vidutinis dienolaipsnių skaičius

dienolaipsnis

 

 

5.1.5.

Šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui vienam dienolaipsniui

kWh/dienolaipsniui

 

 

 

5.2. pagrindinės šilumos nuostolių priežastys pagal namo esamos padėties energinio naudingumo sertifikato duomenis (nurodyti).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

6. Numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės

 

Jei projekto techninėje užduotyje numatytas skirtingų variantų palyginimas, numatomos priemonės pateikiamos pagal variantus.

 

4 lentelė

Eil. Nr.

Priemonės pavadinimas

Numatomi priemonių techniniai-energiniai rodikliai*

1

2

3

6.1.

Energijos efektyvumą didinančios priemonės

 

6.1.1.

 

 

6.1.2.

 

 

6.1.3.

 

 

6.2.

Kitos priemonės

 

6.2.1.

 

 

6.2.2.

 

 

* Trumpas priemonės aprašymas, nurodant konstrukcinių sprendimų principus, atitvarų šilumos pralaidumo siektinus rodiklius, techninės įrangos charakteristikas ir pan. Atitvarų šilumos perdavimo koeficiento U (W/(m2K) vertės turi būti ne didesnės už nurodytąsias statybos techniniame reglamente STR 2005.01:2005 „Pastatų atitvarų šiluminė technika“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. D1-156 (Žin., 2005, Nr. 100-3733).

 

7. Numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių suminio energinio naudingumo nustatymas

 

Rodikliai nustatomi vadovaujantis Aprašo 20 punktu.

5 lentelė

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Kiekis

Esama padėtis

Planuojama

1

2

3

4

5

7.1.

Pastato energinio naudingumo klasė

klasė

 

 

7.2.

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui,

iš jų pagal energiją taupančias priemones:

kwh/m2/metus

 

 

7.2.1.

7.2.2.

7.2.3.

Patalpų langų keitimas,

išorinių sienų šiltinimas

ir t. t.

 

 

 

7.3.

Skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimas palyginti su esamos padėties duomenimis

procentais

£[]

 

7.4.

Išmetamo ŠESD (CO2) kiekio sumažėjimas

tonų/metus

£[]

 

 

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

8. Preliminari namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių kaina

 

Jei numatytas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas, duomenys pateikiami pagal variantus.

 

6 lentelė

Eil. Nr.

Priemonės pavadinimas

Preliminari kaina

iš viso, tūkst. Lt

Lt/m2 (naudingojo ploto)

1

2

3

4

8.1.

Energijos efektyvumą didinančios priemonės:

 

 

8.1.1.

langų keitimas

 

 

8.1.2.

fasadinių sienų šiltinimas

 

 

8.1.3.

karšto vandens sistemos vamzdynų ir įrenginių keitimas ir t. t

 

 

 

Iš viso:

 

 

8.2.

Kitos priemonės:

 

 

8.2.1.

nuotekų sistemos keitimas

 

 

8.2.2.

elektros instaliacijos keitimas ir t. t.

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

Galutinė suma:

 

 

 

9. Projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinė kaina

 

Jei numatytas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas, duomenys pateikiami pagal variantus.

 

7 lentelė

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Preliminari kaina, tūkst. Lt

Santykinė kaina, Lt/m2

1

2

3

4

9.1.

Statybos darbai, iš viso: 

 

 

9.1.1.

Iš jų:

statybos darbai, tenkantys energijos efektyvumą didinančioms priemonėms

 

 

9.2.

Projekto parengimas (įskaitant ekspertizę, jei būtina, ir projekto įgyvendinimo priežiūrą, kurią vykdo Projekto vadovas)

 

 

9.3.

Statybos techninė priežiūra

 

 

9.4.

Projekto administravimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galutinė suma:

 

 

 

10. Projekto įgyvendinimo planas

 

Jei Projektas įgyvendinamas etapais, įgyvendinamos namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės  grupuojamos pagal etapus.

 

8 lentelė

Eil. Nr.

Įgyvendinamų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių ir etapų (jei projektas įgyvendinamas etapais) pavadinimas

Darbų pradžia (metai, mėnuo)

Darbų pabaiga (metai, mėnuo)

Pastabos

 

A etapas (jei toks yra)

 

 

 

10.1.

Langų keitimas

 

 

 

10.2.

Stogo šiltinimas ir t. t.

 

 

 

 

B etapas (jei toks yra)

 

 

 

 

11. Projekto finansavimo planas

9 lentelė

Eil. Nr.

Lėšų šaltiniai

Planuojamos lėšos

Pastabos

Suma, tūkst. Lt

Procentinė dalis nuo visos sumos, %

1

2

3

4

5

11.1.

Planuojami lėšų šaltiniai projekto parengimo ir įgyvendinimo laikotarpiu

 

 

 

11.1.1.

Butų ir kitų patalpų savininkų nuosavos lėšos

 

 

 

11.1.2.

Kreditas ar kitos skolintos finansuotojo lėšos

 

 

 

11.1.3.

Valstybės paramos lėšos, kurios skiriamos apmokant projekto parengimo, jo administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas

 

 

 

11.1.4.

Kitos (ES paramos, savivaldybės ar kito paramos tiekėjo lėšos)

 

 

 

Iš viso:

 

100%

 

11.2.

Valstybės paramos lėšos, kurios bus skiriamos kompensuojant patirtas išlaidas, įgyvendinus projektą, iš jų:

 

 

 

11.2.1.

Projekto parengimo išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.2.

Statybos techninės priežiūros išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.3.

Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.4.

Statybos rangos darbų išlaidų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, kompensavimas

 

 

 

 

Pastaba. Į valstybės paramą neįskaitoma parama nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, apmokant kreditą ir palūkanas, susijusias su namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimu.

 

11.3. didžiausios mėnesinės įmokos dydis, apmokant kreditą ir palūkanas, ar finansuotojo vardu skolintos lėšos projektui parengti ir įgyvendinti, taip pat projekto administravimo ir (ar) kredito aptarnavimo išlaidos – Lt/m2/mėn.

Šis dydis apskaičiuojamas Tvarkos aprašo 24 punkte nurodyta tvarka;

11.4. orientacinis kredito grąžinimo ar finansuotojo vardu skolintų lėšų išmokėjimo terminas:......................... metais ar mėnesiais;

11.5. preliminarus lėšų (investicijų) paskirstymas namo butų ir kitų patalpų savininkams

10 lentelė

Eil. Nr.

Buto ar kitų patalpų numeris ar kitas indentifikavimo požymis

Patalpų naudingasis ar bendrasis plotas

Bendra investicijų suma, litais

Investicijų suma, atėmus valstybės paramą*

Pastabos

1

2

3

4

5

6

11.5.1.

Butas Nr. 1

 

 

 

 

11.5.2.

Butas Nr. 2

 

 

 

 

 

* Neįskaitant valstybės paramos nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos įstatymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

12. Investicijų ekonominio naudingumo įvertinimas

 

Projekto ekonominis naudingumas įvertinamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 25 punkte nurodyta metodika.

Investicijų ekonominio įvertinimo rodikliai

11 lentelė

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1

2

3

4

5

12.1.

Investicijų paprastojo atsipirkimo laikas

 

 

 

12.1.1.

pagal suvestinę kainą

metais

 

 

12.1.2.

atėmus valstybės paramą

metais

 

 

12.2.

Energiją taupančių priemonių atsipirkimo laikas

 

 

 

12.2.1.

pagal suminę kainą

metais

 

 

12.2.2.

atėmus valstybės paramą

metais

 

 

 

Investicijų ekonominio naudingumo įvertinimas gali būti pailiustruotas grafiškai, parodant santykinius šiluminės energijos sąnaudų pokyčius iki ir po projekto įgyvendinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 


Daugiabučio namo atnaujinimo

(modernizavimo) projekto

rengimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Projekto ar jo dalies (dalių) rengimo paslaugų pirkimo sąlygų pavyzdys)

______________________________________

(užsakovo pavadinimas (arba vardas, pavardė))

 

TVIRTINU

_______________________

(Užsakovo įgalioto asmens pareigų pavadinimas, jeigu taikoma)

_______________________

(Parašas)

_______________________

(Vardas ir pavardė)

 

Projekto ar jo dalies (dalių) rengimo

PIRKIMO SĄLYGOS

_____________ d. Nr. ________

(Data)                         

______________

(Sudarymo vieta)

 

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.1. Užsakovas ______________________________ perka daugiabučio namo, esančio __________________ (adresas), atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies (dalių) __________________ rengimo paslaugą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

1.2. Pirkimas vykdomas vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo 9, 10 punktais ir Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. D1-439 (Žin., 2010, Nr. 64-3174) (toliau – Pirkimo tvarkos aprašas), šiomis  projekto ar jo dalies (dalių) rengimo sąlygomis (toliau – Pirkimo sąlygos).

1.3. Vartojamos pagrindinės sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Pirkimo tvarkos apraše.

1.4. Skelbimas apie pirkimą yra paskelbtas 20__ m. _______________d. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros interneto svetainėje.

1.5. Pirkimas atliekamas laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, abipusio pripažinimo, proporcingumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Priimant sprendimus dėl pirkimo sąlygų, vadovaujamasi racionalumo principu.

1.6. Užsakovo ryšiams asmuo, – ______________

1.7. Užsakovo adresas ________________________, tel. Nr. ___________; faks. Nr. _____________; el. paštas: _________________________.

 

2. PIRKIMO OBJEKTAS

 

2.1. Pirkimo objektą sudaro daugiabučio namo, nurodyto Pirkimo sąlygų 1.1 punkte, atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies (dalių) rengimo paslaugos:

 

Eil. Nr.

Projekto ir (ar) jo dalies (dalių) pavadinimas

2.1.1.

 

2.1.2.

 

2.1.3.

 

 

3. REIKALAVIMAI TIEKĖJAMS

 

3.1. Tiekėjas, pageidaujantis dalyvauti pirkime, turi atitikti šiuos kvalifikacijos reikalavimus:

 

Eil. Nr.

Kvalifikaciniai reikalavimai

Kvalifikacinius reikalavimus įrodantys dokumentai

 

 

Minimalūs reikalavimai tiekėjo kvalifikacijai

 

 

3.1.1.

Tiekėjas turi teisę verstis pirkimo objekto specifiką atitinkančia ūkine veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti.

Juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo ir įstatų kopijos, fizinio asmens verslo liudijimo kopija, atestato kopija arba kiti dokumentai, patvirtinantys tiekėjo teisę verstis atitinkama veikla (profesinio ar veiklos registro tvarkytojo ar įgaliotos valstybės institucijos išduota pažyma)*.

3.1.2.

Tiekėjas ar jo paskirtas atsakingas asmuo (jei tiekėjas yra juridinis asmuo) turi teisę eiti:

 

3.1.2.1.

Atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimą, kai perkamos namo energinio naudingumo sertifikavimo paslaugos

Pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatas, išduotas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.02.09:2011 „Teisės atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimo įgijimo tvarkos aprašas“.

3.1.2.2.

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) techninio darbo projekto vadovo pareigas

Neypatingo statinio atveju – statybos inžinieriaus arba architekto kvalifikaciją ir darbo stažą patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę eiti statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas pagal Statybos techninio reglamento STR 1.02.06:2012 1 priede nustatytus reikalavimus.

Ypatingo statinio atveju – Aplinkos ministerijos išduotą kvalifikacinį atestatą, suteikiantį teisę eiti statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas arba Lietuvos architektų rūmų išduotą kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę eiti ypatingo statinio projekto vadovo pareigas.

3.1.2.3.

Investicijų plano rengimo vadovo pareigas (kai jo rengimas perkamas atskirai nuo techninio darbo projekto rengimo)

Statybos inžinieriaus kvalifikaciją ir darbo stažą patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę eiti neypatingo statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas ar projekto vykdymo priežiūros vadovo pareigas pagal Statybos techninio reglamento STR 1.02.06:2012 reikalavimus arba pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatas, išduotas vadovaujantis Statybos techniniu reglamento STR 1.02.09:2011 reikalavimais.

3.1.3.

Tiekėjas (juridinis asmuo) nėra bankrutavęs, bankrutuojantis ar likviduojamas. Tiekėjas nėra sudaręs su kreditoriais taikos sutarties dėl kreditorių reikalavimų atidėjimo, sumažinimo, jų atsisakymo ir pan., nesustabdęs ar apribojęs savo veiklos, arba jo padėtis pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus nėra tokia ar panaši.

Valstybės įmonės Registrų centro ar atitinkamos užsienio šalies institucijos pažyma, patvirtinanti, kad tiekėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ar laikinai sustabdęs veiklos,* ir Tiekėjo sąžiningumo deklaracija (Pirkimo tvarkos aprašo 8 priedas), patvirtinanti, kad Tiekėjas atitinka šiame punkte nustatytus reikalavimus.

3.1.4.

Tiekėjas (juridinio asmens atveju – juridinio asmens vadovas) ar buhalteris neturi teistumo arba tiekėjo atžvilgiu priimto ir įsiteisėjusio apkaltinamojo teismo nuosprendžio už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą, už kyšininkavimą, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos ar tikslinės paskolos panaudojimą ne pagal paskirtį, mokesčių nesumokėjimą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą, realizavimą, legalizavimą ir pan.

Išrašas iš teismo sprendimo arba Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ar valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis, arba atitinkamos užsienio šalies institucijos dokumentas, * arba Tiekėjo sąžiningumo deklaracija (Pirkimo tvarkos aprašo 8 priedas), patvirtinantys, kad Tiekėjas atitinka šiame punkte nustatytus reikalavimus

3.1.5.

Tiekėjas nėra padaręs profesinio pažeidimo (konkurencijos, darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimo), už kurį tiekėjui (fiziniam asmeniui) yra paskirta administracinė nuobauda arba tiekėjui (juridiniam asmeniui) – ekonominė sankcija, numatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, kai nuo sprendimo, kuriuo buvo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai, o už Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 5 straipsnio pažeidimą tiekėjui, kuris yra juridinis asmuo, yra paskirta ekonominė sankcija, kai nuo sprendimo, kuriuo buvo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip treji metai

Išrašas iš teismo sprendimo arba Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ar valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis, arba atitinkamos užsienio šalies institucijos dokumentas, * arba Tiekėjo sąžiningumo deklaracija (Pirkimo tvarkos aprašo 8 priedas), patvirtinantys, kad Tiekėjas atitinka šiame punkte nustatytus reikalavimus.

3.1.6.

Kai perkamas statinio projektas (daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) techninis darbo projektas), tiekėjo civilinė atsakomybė turi būti apdrausta.

Tiekėjo civilinės atsakomybės draudimo polisas.

 

Kiti reikalavimai tiekėjų kvalifikacijai

 

3.1.7.

Kiti reikalavimai (jeigu nurodomi)

 

 

* Pastaba. Dokumentai turi būti išduoti ne anksčiau kaip 1 mėn. iki pasiūlymo pateikimo dienos. Jeigu dokumentas išduotas anksčiau, tačiau jo galiojimo terminas yra ilgesnis nei pasiūlymų pateikimo terminas, toks dokumnetas yra priimtinas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

3.2. (Kiti reikalavimai)

 

4. REIKALAVIMAI PASLAUGŲ TEIKIMUI

 

4.1. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimui priklausomai nuo perkamų paslaugų nustatomi šie reikalavimai:

4.1.1. Namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planas rengiamas vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo IV skyriaus nuostatomis, pagal Aprašo 1 priede pateikiamą Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano pavyzdinę formą;

4.1.2. namo energinio naudingumo sertifikatai rengiami vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo Tvarkos aprašo III skyriaus nuostatomis ir statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012. „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

 

4.1.3. statinio projektas (projektai) rengiamas vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo V skyriaus nuostatomis ir statybos techninio reglamento STR1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ 11 priede pateiktu Pastato atnaujinimo projekto rengimo tvarkos aprašu, pagal kurį rengiamas namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plane numatytų atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo techninis darbo projektas (projektai) su privalomąja statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalimi ir sąnaudų kiekių žiniaraščiais;

4.1.4. projekto vadovo pareigos nustatomos vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ 1 priedu „Projekto vadovo pareigos ir teisės“ pagal Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo 10 punkte nurodytas sąlygas.

4.2. Atlikdamas paslaugas, Projekto, jo dalies (dalių) rengėjas veikia Užsakovo vardu ir interesais.

4.3. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto, jo dalies (dalių) rengimo paslaugų vykdymą prižiūri Užsakovas ir projekto vadovas.

 

5. REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ RENGIMUI IR TEIKIMUI

 

5.1. Teikdamas pasiūlymą tiekėjas patvirtina ir garantuoja, kad jo pasiūlymas ir visa informacija yra teisinga, atitinka tikrovę ir apima viską, ko reikia visiškam ir tinkamam sutarties įvykdymui.

5.2. Pasiūlymas turi būti pateikiamas raštu, pasirašytas tiekėjo arba jo įgalioto asmens. Kur nurodyta, parašas turi būti patvirtintas teikėjo antspaudu (jeigu jį turi). Tiekėjo pasiūlymas ir kita korespondencija pateikiama lietuvių kalba.

5.3. Pasiūlymą sudaro visuma teikėjo pateiktų dokumentų, nurodytų šiose Pirkimo sąlygose, ir šiuose dokumentuose nurodytą informaciją patvirtinantys kiti dokumentai (Kainos pasiūlymas, užpildytas pagal Pirkimo tvarkos aprašo 5 priede nurodytą formą, tiekėjo sąžiningumo deklaracija, dokumentai, patvirtinantyts, kad tiekėjas atitinka šių Pirkimo sąlygų 3 punkte nurodytus reikalavimus, ir kiti pridedami dokumentai). Visi pasiūlymo lapai turi būti susiūti, sunumeruoti ir paskutinio lapo antroje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jeigu jį turi), nurodytas lapų skaičius. Pasiūlymas pateikiamas užklijuotame  ir užantspauduotame (jeigu tiekėjas antspaudą turi) voke.

5.4. Ant voko su pasiūlymu, turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, užsakovas, tiekėjas ir adresas. Ant voko taip pat turi būti užrašas „Neatplėšti iki 20___ m. _____________ d. _____ val.“.

5.5. Tiekėjas gali teikti vieną pasiūlymą: visoms pirkimo objekto dalims arba vienai ar kelioms dalims (jeigu leidžiama teikti pasiūlymus atskiroms dalims).

5.6. Tiekėjui neleidžiama pateikti alternatyvių pasiūlymų. Jeigu bus pateikti alternatyvūs pasiūlymai, tokie pasiūlymai bus atmesti.

5.7. Tiekėjas gali teikti pasiūlymą individualiai arba kaip ūkio subjektų grupės dalyvis. Jei tiekėjas teikia pasiūlymus individualiai ir kaip ūkio subjektų grupės dalyvis, tokie pasiūlymai bus atmesti. Jeigu pasiūlymą teikia ūkio subjektų grupė, prie pasiūlymo turi būti pridėtas ūkio subjektų susitarimas, numatantis solidarią susitarimo dalyvių atsakomybę už būsimos sutarties įvykdymą, taip pat susitarimo dalyvių įgaliotas asmuo, atstovaujantis ūkio subjektų grupei.

5.8. Pasiūlyme nurodyta paslaugų kaina litais. Į kainą turi būti įskaičiuoti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos.

5.9. Teikdamas pasiūlymą, tiekėjas privalo nurodyti bendrą paslaugų kainą (skaičiais ir žodžiais). Jeigu skiriasi nurodyta kaina skaičiais ir žodžiais, laikoma, kad teisinga yra kaina žodžiais.

5.10. Pasiūlymas turi būti pateiktas iki šių Pirkimo sąlygų 5.14 punkte nurodyto laiko ir nurodytu adresu. Vėliau gauti pasiūlymai nepriimami.

5.11. (pildoma, jeigu leidžiama pateikti pasiūlymus atskiroms dalims) Tiekėjas turi nurodyti, kuriai (kurioms) pirkimo daliai (dalims) ar visoms dalims teikiamas pasiūlymas. Pasiūlyme nurodoma bendra pasiūlymo kaina ir atskirai kaina kiekvienai tiekėjo nurodytai pasiūlymo daliai (dalims).

5.12. Pasiūlymas turi galioti ne trumpiau kaip _____________ dienų nuo vokų su pasiūlymais atplėšimo datos. Jeigu pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo terminas, laikoma, kad pasiūlymas galioja tiek, kiek nurodyta šiame punkte.

5.13. Gauti pasiūlymai registruojami. Jei pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas tiekėjui.

5.14. Vokai su pasiūlymais atplėšiami __________________________ (adresas), 20___ m. _______________ d. ____ val. _____ min.

5.15. Vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros metu gali dalyvauti pasiūlymus pateikę tiekėjai (jų įgalioti atstovai, pateikę įgaliojimus patvirtinančius dokumentus). Vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros metu nedalyvavusiems, bet teikusiems pasiūlymus tiekėjams jų prašymu Užsakovas raštu pateikia vokų atplėšimo metu skelbtą informaciją.

5.16. Vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė), pasiūlyme nurodyta kaina ir pranešama, ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, sunumeruotas ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jeigu tiekėjas jį turi), ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymo lapų skaičius.

 

6. PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS, VERTINIMAS, ATMETIMAS

 

6.1. Pateiktus pasiūlymus ir jų atitiktį Pirkimo sąlygose nustatytiems reikalavimams nagrinėja ir vertina Užsakovo sudaryta komisija. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

6.2. Pasiūlymas atmetamas, kai:

6.2.1. tiekėjas neatitinka kvalifikacijos reikalavimų ir/ar Užsakovo prašymu per nurodytą terminą nepateikia papildomų duomenų patvirtinančių jo kvalifikaciją;

6.2.2. pasiūlymas neatitinka kitų Pirkimo sąlygose (techninėje užduotyje, jeigu ji sudaroma) nustatytų reikalavimų;

6.2.3. pateikta melaginga informacija, kurią Užsakovas gali įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;

6.2.4. jeigu pasiūlyta kaina neįprastai maža ir tiekėjas per Užsakovo nurodytą terminą neįrodo (nepagrindžia) kainos;

6.2.5. jeigu pasiūlyme nurodyta kaina yra per didelė (pagal Užsakovo apskaičiuotą preliminarią perkamų paslaugų kainą, pagrįstą normatyviniais ir/ar paslaugų rinkos duomenimis).

6.3. Neatmesti pasiūlymai vertinami pagal mažiausią kainą.

6.4. Jeigu pasiūlyme nurodyta kaina yra neįprastai maža, Užsakovas turi teisę pareikalauti tiekėjo per protingą terminą raštu pagrįsti pasiūlytą kainą prašydamas pateikti, jo manymu, reikalingas pasiūlymo detales, kainos sudėtines dalis ir skaičiavimus. Jeigu tiekėjas nepagrindžia kainos, pasiūlymas atmetamas. Neįprastai maža kaina – pasiūlyta kaina, kuri yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį arba yra 30 ir daugiau procentų mažesnė už suplanuotas šiam pirkimui lėšas.

6.5. Tiekėjai pagal vertinimo rezultatus surašomi į pasiūlymų eilę. Eilė sudaroma kainų didėjimo tvarka. Pirmasis įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymo kaina mažiausia. Jeigu keli pasiūlymai yra vienodi, pirmuoju įrašomas tiekėjas, anksčiausiai pateikęs pasiūlymą. Laimėjusiu pripažįstamas pirmuoju pasiūlymų eilėje nurodytas tiekėjo pasiūlymas.

6.6. Užsakovas, sudaręs pasiūlymų eilę ir priėmęs sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, apie tai praneša visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams. Tiekėjams, kurie neįrašyti į pasiūlymų eilę, pranešama apie jų pasiūlymų atmetimo priežastis.

6.7. Jeigu visuose pasiūlymuose nurodytos kainos yra per didelės, Užsakovas gali pasirinkti vykdyti naują pirkimą neskelbiamų derybų būdu, nekeičiant iš esmės pirkimo sąlygų. Vykdant naują pirkimą, raštu kviečiami derėtis visi tiekėjai, pateikę pasiūlymus, kurie nebuvo atmesti dėl kitų šių Pirkimo sąlygų 6.2 punkte nurodytų priežasčių. Vykdydamas pirkimą, Užsakovas užtikrina, kad visiems dalyviams būtų taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija, vieni tiekėjai nebūtų diskriminuojami kitų naudai. Užsakovas derasi atskirai su kiekvienu teikėju, siekdamas geriausio rezultato, pagal derybų rezultatus ir Pirkimo sąlygose nustatytus vertinimo kriterijų – mažiausią kainą atrenkamas laimėtojas. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka Užsakovo reikalavimus, nurodytus Pirkimo sąlygose ir kvietime derėtis, ir kurio pasiūlymo kaina yra ne didesnė už nurodytą Agentūros suderintame Investicijų plane.

 

7. SPRENDIMAS DĖL SUTARTIES SUDARYMO,
SUTARTIES ESMINĖS SĄLYGOS

 

7.1. Sutartį Užsakovas siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu.

7.2. Sutartis sudaroma Pirkimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka gavus Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros pritarimą pirkimo ataskaitai.

 

7.3. Sutarties terminas – __________________ (žr. Pirkimo sąlygų 4.4 punktą).

7.4. Užsakovas už suteiktas paslaugas atsiskaito su tiekėju ne vėliau kaip per _____________ kalendorinių dienų nuo paslaugų suteikimo ir sąskaitos faktūros gavimo dienos (arba nurodoma kitokia atsiskaitymo tvarka). Su projekto vadovu galutinai atsiskaitoma pasirašius statybos užbaigimo aktą.

7.5. Sutarties įvykdymo užtikrinimo būdas – ___________________ (nurodomas konkretus sutarties įvykdymo užtikrinimo būdas, pvz., Civilinio kodekso 6.70 str.).

7.6. Užsakovas gali įgalioti kitą asmenį prižiūrėti ir kontroliuoti perkamo projekto (jo dalies) rengimo paslaugų vykdymą.

7.7. Tiekėjas privalo Užsakovo arba jo įgalioto asmens reikalavimu pateikti visus dokumentus, su atliekamomis paslaugomis susijusią informaciją.

7.8. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba jei tiekėjo pateikta informacija yra melaginga, arba tiekėjas iki Užsakovo nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tada Užsakovas siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

 

8. KITA INFORMACIJA

 

8.1. Pažymime, kad sudarant sutartį laimėjusio paslaugų teikėjo pasiūlyme nurodyta kaina litais kisti negali.

8.2. Pasiūlymo kainos apskaičiavimo būdas – fiksuota kaina.

8.3. (kita)

 

9. Ginčų nagrinėjimas

 

9.1. Tiekėjas, kuris mano, kad Užsakovas, vykdydamas pirkimus, pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją Užsakovui dėl jo veiksmų ar priimtų sprendimų. Apie pretenzijos pateikimą tiekėjas taip pat gali informuoti Būsto ir urbanistinės plėtros agentūrą.

9.2. Pretenzija pateikiama Užsakovui raštu per 15 dienų nuo Užsakovo pranešimo apie jo priimtą sprendimą išsiuntimo tiekėjams dienos. Užsakovas nagrinėja tik tas tiekėjų pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.

9.3. Užsakovas, gavęs  tiekėjo rašytinę pretenziją, sustabdo pirkimo procedūras, kol ši pretenzija bus išnagrinėta ir priimtas sprendimas.

9.4. Užsakovas privalo išnagrinėti pretenziją ir priimti motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui.

9.5. Užsakovas negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau negu po 15 dienų nuo rašytinio pranešimo apie priimtą sprendimą dėl pretenzijos išsiuntimo pretenziją pateikusiam tiekėjui ir suinteresuotiems tiekėjams dienos.

9.6. Jeigu išnagrinėjus pretenziją nebuvo patenkinti tiekėjo reikalavimai ar reikalavimai buvo patenkinti tik iš dalies, ar pretenzija nebuvo išnagrinėta nustatyta tvarka ir terminais, tiekėjas turi teisę kreiptis į teismą.

 

______________

(Užsakovo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

____________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-871, 2011-11-11, Žin., 2011, Nr. 139-6563 (2011-11-18), i. k. 111301MISAK00D1-871

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. D1-677 "Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-28, 2012-01-12, Žin., 2012, Nr. 9-351 (2012-01-18), i. k. 112301MISAK000D1-28

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. D1-677 "Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-791, 2012-09-28, Žin., 2012, Nr. 114-5797 (2012-10-02), i. k. 112301MISAK00D1-791

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. D1-677 "Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-416, 2013-06-03, Žin., 2013, Nr. 60-2986 (2013-06-07), i. k. 113301MISAK00D1-416

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. D1-677 "Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo