Suvestinė redakcija nuo 2013-02-08 iki 2013-06-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 148-7605, i. k. 112301MISAK0D1-1082

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO

 

2012 m. gruodžio 12 d. Nr. D1-1082

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161; 2011, Nr. 74-3548) 7 straipsnio 2 dalies ir 11 straipsnio 10 dalies, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2007, Nr. 77-3050; Nr. 132-5357; 2008, Nr. 81-3191; Nr. 137-5375; 2009, Nr. 134-5831; 2010, Nr. 153-7781; 2011, Nr. 86-4176) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir 5 straipsnio nuostatas ir siekdamas užtikrinti Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą:

1. Tvirtinu:

1.1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Subsidijų teikimo sutarties pavyzdinę formą (pridedama);

1.3. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybos darbo reglamentą (pridedama).

2. Sudarau šios sudėties Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybą:

Linas Jonauskas – aplinkos viceministras;

Anžela Graževič – Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vyriausioji specialistė, tarybos sekretorė.

Nariai:

Nerijus Kupstaitis – Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vedėjas;

Danutė Mačiokaitė – Finansų skyriaus vedėja;

Dovilė Montvilaitė Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja;

Irena Sabaliūtė – Teisės ir kontrolės departamento Teisėkūros skyriaus vedėja;

Valdas Vaičiūnas – Miškų departamento direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-1124, 2012-12-31, Žin., 2013, Nr. 2-46 (2013-01-05), i. k. 112301MISAK0D1-1124

 

3. Pavedu:

3.1. Aplinkos ministerijos Miškų departamentui koordinuoti Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos įgyvendinimą, išlaidų sąmatos rengimą ir tvirtinimą;

3.2. Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams ir pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms užtikrinti paraiškų teikimą Aplinkos ministerijos Miškų departamentui ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. D1-524 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo ir paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

4.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. D1-525 „Dėl paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 157-5734);

4.3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 27 d. įsakymą Nr. D1-688 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-525 „Dėl paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 45-1475);

4.4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. gegužės 26 d. įsakymą Nr. D1-263 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-525 „Dėl paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 71-2564);

4.5. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. gegužės 30 d. įsakymą Nr. D1-289 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-525 „Dėl paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 65-2479);

4.6. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymą Nr. D1-06 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-525 „Dėl paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 3-101);

4.7. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. 501 „Dėl dotacijų ir subsidijų skyrimo iš specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos miškų urėdijų miškų gaisrų gesinimo ir prevencijos vykdymo ir naujų miškų įveisimo išlaidoms kompensuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 101-4561);

4.8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. D1-523 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“;

4.9. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymą Nr. D1-668 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. D1-523 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;

4.10. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. D1-154 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-523 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;

4.11. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugpjūčio 25 d. įsakymą Nr. D1-479 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-523 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;

4.12. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. kovo 1 d. įsakymą Nr. D1-186 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. D1-523 „Dėl specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

Laikinai einantis aplinkos ministro

pareigas                                                                               Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082

 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkOS APRAŠAS

 

i. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarką, subsidijų teikimo tvarką, paraiškų bei pasiūlymų teikimą, jų vertinimą, svarstymą ir atranką, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą, Programos įgyvendinimo ir kontrolės tvarką.

2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161; 2011, Nr. 74-3548) 7 straipsnio 2 dalyje ir 11 straipsnio 10 dalyje bei šio Tvarkos aprašo 4 ir 29 punktuose numatytoms priemonėms finansuoti.

3. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:

3.1. paraiška – nustatytos formos dokumentas (šio Tvarkos aprašo 1 ir 2 priedai), pagal kurį pareiškėjams, pateikus išsamius duomenis apie priemonę, gali būti skiriamas finansavimas jai įgyvendinti;

3.2. pareiškėjai – paraiškas teikiantys Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos struktūriniai padaliniai ir ministerijai pavaldžios institucijos, turinčios teisę gauti tiesioginį finansavimą priemonei įgyvendinti, arba paraiškas subsidijai gauti teikiančios valstybės įmonės miškų urėdijos (toliau – Miškų urėdijos);

3.3. pasiūlymų teikėjai – valstybės institucijos, valstybės įmonės, visuomeninės ir nevyriausybinės organizacijos, mokslo ir švietimo įstaigos, viešosios įstaigos, kurios teikia pasiūlymus priemonei įgyvendinti, bet neturi teisės gauti tiesioginio finansavimo jai įgyvendinti;

3.4. subsidijų teikimo sutartis – sutartis, kurią Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Generalinė miškų urėdija) sudaro su Miškų urėdija dėl subsidijos suteikimo priemonei įgyvendinti ir kurioje nustatoma lėšų panaudojimo, priemonės vykdymo bei atsiskaitymo tvarka.

4. Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžia Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

II. PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Vadovaujantis Miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, Programos lėšos naudojamos šioms priemonėms (pagal priemonių grupes) įgyvendinti:

5.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:

5.1.1. miškotvarkos lauko ir kameriniams darbams atlikti visuose nuosavybės formų miškuose;

5.1.2. Lietuvos raudonosios knygos augalų ir gyvūnų rūšims bei jų buveinėms miškuose inventorizuoti;

5.1.3. miškotvarkos objektų aerofotografavimui vykdyti ir ortofotoplanams parengti;

5.1.4. miškų tvarkymo schemoms rengti;

5.1.5. kitiems su miškotvarka susijusiems darbams vykdyti;

5.2. bendrai nepriklausomai nuo nuosavybės formos valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti:

5.2.1. subsidijomis iš dalies kompensuoti šio Tvarkos aprašo 30 punkte nurodytas miškų urėdijų išlaidas, padarytas miško gaisrams gesinti ir jų prevencijai vykdyti;

5.2.2. Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos vykdomai miškų priešgaisrinės apsaugos veiklai finansuoti;

5.2.3. informacijai miško priešgaisrine tematika parengti ir viešinti (filmuotai, spausdintai ir kitokiai vaizdinei bei garsinei informacijai kurti ir platinti ar kitaip skelbti);

5.3. stichinių nelaimių padariniams, masinių ligų ir kenkėjų židiniams likviduoti, jų prevencijai vykdyti:

5.3.1. purškimo darbams masinio miško pakenkimo židiniams likviduoti centralizuotai organizuoti;

5.3.2. prevencinėms priemonėms miško sanitarinei būklei pagerinti vykdyti;

5.4. miško mokslo ir projektavimo darbams vykdyti;

5.5. privačių miškų savininkams konsultuoti ir mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis;

5.6. informacijai apie miškus viešinti (miško propagandai organizuoti):

5.6.1. miškų ūkio informacijai visuomenės informavimo priemonėse skleisti;

5.6.2. jaunųjų miško bičiulių veiklai organizuoti;

5.6.3. renginiams miškų ir miškų ūkio tematika organizuoti;

5.6.4. leidinių miškų ir miškų ūkio tematika leidybos veiklai (miškų ūkio informacinei literatūrai ir kitiems panašaus pobūdžio leidiniams parengti ir išleisti);

5.7. miškų ūkį aptarnaujančių organizacijų vykdomoms programoms finansuoti:

5.7.1. Generalinės miškų urėdijos vykdomai programai įgyvendinti;

5.7.2. Valstybinės miškų tarnybos vykdomai programai įgyvendinti;

5.8. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti:

5.8.1. naujiems miškams įveisti skirtai žemei įsigyti;

5.8.2. subsidijomis kompensuoti šio Tvarkos aprašo 30 punkte nurodytas Miškų urėdijų išlaidas, padarytas naujiems miškams įveisti;

5.8.3. subsidijomis iš dalies kompensuoti šio Tvarkos aprašo 30 punkte nurodytas Miškų urėdijų išlaidas, padarytas inovatyvioms miško dauginamosios medžiagos auginimo, miško želdinimo, priežiūros ir tvarkymo technologijoms diegti, miškų pritaikymui visuomenės reikmėms, mokslo ar mokymo objektams įrengti ir prižiūrėti;

5.8.4. miškų ūkio srities griežtos atskaitomybės dokumentų blankams spausdinti;

5.8.5. miškų ūkio srities informacinėms sistemoms kurti, plėtoti ir prižiūrėti;

5.8.6. Nacionalinės miškų ūkio sektoriaus plėtros 2012–2020 m. programai įgyvendinti;

5.8.7. atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose mokesčiams sumokėti;

5.8.8. miškų monitoringui atlikti;

5.8.9. miško genetinių draustinių ribų planams parengti;

5.8.10. kitoms Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonėms finansuoti.

6. Programos lėšos negali būti naudojamos toms priemonėms ar jų dalims finansuoti, kurios finansuojamos kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ir Europos Sąjungos struktūrinių paramos fondų lėšomis.

 

III. programos lėšų PASKIRSTYMo pagal priemonių grupes

 

7. Programos lėšos paskirstomos pagal priemonių grupes šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytoms priemonėms finansuoti, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

7.1. miškų inventorizacijos ir su ja susijusių darbų (miško tvarkymo schemų rengimo, Lietuvos raudonosios knygos augalų ir gyvūnų rūšių bei jų buveinių inventorizavimo, miškotvarkos objektų aerofotografavimo ir ortofotoplanų rengimo ir pan.) apimtis. Preliminarus lėšų poreikis apskaičiuojamas vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu tvirtinamu valstybinės sklypinės miškų inventorizacijos perspektyviniu planu;

7.2. centralizuotų sanitarinės miškų apsaugos priemonių apimtis. Lėšų poreikis apskaičiuojamas atsižvelgiant į Valstybinės miškų tarnybos prognozes dėl miško kenkėjų ir ligų masinio pakenkimo židinių susidarymo ir kitus faktorius;

7.3. valstybinės miškų priešgaisrinės apsaugos sistemos priemonių apimtis. Lėšų poreikis nustatomas atsižvelgiant į Generalinės miškų urėdijos teikiamas paraiškas valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti;

7.4. miško mokslo darbų apimtis. Lėšų poreikis planuojamas atsižvelgiant į pareiškėjų ar (ir) pasiūlymų teikėjų pateiktas paraiškas ar (ir) siūlymus;

7.5. lėšų poreikį Aplinkos ministerijai pavaldžių miškų ūkį aptarnaujančių organizacijų vykdomoms programoms finansuoti. Lėšų poreikis nustatomas atsižvelgiant į Generalinės miškų urėdijos ir Valstybinės miškų tarnybos parengtus ir Aplinkos ministerijai pateiktus Programos sąmatų projektus;

7.6. planuojamas miškų ūkio srities leidinių leidybos apimtis;

7.7. į pareiškėjų ar (ir) pasiūlymų teikėjų pateiktas paraiškas ar (ir) pasiūlymus kitoms priemonėms finansuoti ir įgyvendinti.

 

IV. PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ TEIKIMAS

 

8. Pareiškėjai ir (ar) pasiūlymų teikėjai teikia paraiškas ir (ar) pasiūlymus Aplinkos ministerijos Miškų departamentui (toliau – Miškų departamentas) šio Tvarkos aprašo 5 ir 30 punktuose numatytoms priemonėms įgyvendinti.

9. Paraiška, išskyrus paraišką subsidijoms gauti, turi būti parengta pagal šio Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą paraiškos formą, prie jos turi būti pridėta preliminari priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmata, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija ir kiti su priemonės įgyvendinimu susiję dokumentai. Paraiškų subsidijoms gauti rengimo ir teikimo tvarka nustatyta šio Tvarkos aprašo VII skyriuje.

10. Pasiūlymas teikiamas laisva forma, parengiant preliminarią techninę užduotį ir joje įvardinant siūlomą įgyvendinti priemonę, jos pagrindimą, tikslą, uždavinius, naudą, siekiamus rezultatus, preliminarų lėšų poreikį.

11. Valstybinių parkų ir rezervatų direkcijų teikiami pasiūlymai turi būti suderinti su Valstybine saugomų teritorijų tarnyba.

12. Miškų urėdijų teikiami pasiūlymai turi būti suderinti su Generaline miškų urėdija.

13. Paraiškos ir pasiūlymai, gauti iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d., svarstomi planuojant ir rengiant kitų kalendorinių metų Programos išlaidų sąmatą pagal priemones.

14. Paraiškos ir pasiūlymai, gauti iki einamųjų kalendorinių metų vasario 1 d., svarstomi planuojant ir rengiant einamųjų kalendorinių metų Programos išlaidų sąmatos pagal priemones papildymą ankstesniais metais nepanaudotu lėšų likučiu ir viršplaninėmis pajamomis.

15. Paraiškos ir pasiūlymai, gauti nuo einamųjų kalendorinių metų vasario 1 d. iki spalio 1 d., svarstomi skirstant einamaisiais kalendoriniais metais nepanaudotas Programos išlaidų sąmatos pagal priemones lėšas.

16. Jeigu paraiška teikiama priemonei, susijusiai su informacinėmis technologijomis, finansuoti, pareiškėjas paraišką suderina su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi.

17. Visos Miškų departamentui teikiamos paraiškos ir pasiūlymai registruojami bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje.

 

V. PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ VERTINIMAS

 

18. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties, kokybinis ir ekspertinis vertinimas.

19. Pasiūlymų vertinimą sudaro kokybinis ir ekspertinis vertinimas.

20. Pateiktos paraiškos ir pasiūlymai vertinami atskirai ir eilės tvarka pagal jų registracijos Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje datą. Jei pateikiama paraiška tai pačiai priemonei, kaip ir pateiktas pasiūlymas tą pačią priemonę įgyvendinti, tuomet pirmenybė teikiama pateiktai paraiškai.

21. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus darbuotojas.

22. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:

22.1. paraiška pateikta pagal patvirtintą paraiškos formą;

22.2. paraiškos forma visiškai ir išsamiai užpildyta;

22.3. paraiška suderinta su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi, jeigu reikia;

22.4. pateikti visi reikalaujami paraiškos pareiškėjo vadovo pasirašyti paraiškos priedai.

23. Paraiškų ir pasiūlymų kokybinius vertinimus atlieka Miškų departamentas ir (arba) kitas Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys pagal veiklos sritį ir Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriui per 10 kalendorinių dienų nuo paraiškos ir (ar) pasiūlymo gavimo dienos raštu pateikia priemonės pagrįstumo, numatomų pasiekti rezultatų, priemonės įgyvendinimo termino, vertės, išlaidų, preliminarios sąmatos, preliminarios techninės specifikacijos vertinimą ir šio vertinimo pagrindu suformuoja pasiūlymą pritarti ar nepritarti šios priemonės finansavimui.

24. Paraiškų ar pasiūlymų dėl miško mokslo ir projektavimo darbų vykdymo ekspertinį vertinimą atlieka aplinkos ministro įsakymais sudarytos komisijos, tarybos, darbo grupės su miškais ir miškų ūkiu susijusiems klausimams spręsti (toliau – Ekspertų komisijos). Miškų departamentas gautas paraiškas ir pasiūlymus dėl miško mokslo ir projektavimo darbų pateikia Ekspertų komisijoms svarstyti. Ekspertų komisijos teikia išvadas dėl miško mokslo ir projektavimo darbų finansavimo tikslingumo Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba) svarstyti.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-84, 2013-01-31, Žin., 2013, Nr. 14-689 (2013-02-07), i. k. 113301MISAK000D1-84

 

25. Jeigu, atliekant paraiškų ir (ar) pasiūlymų vertinimą, yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami duomenys ir (arba) yra reikalinga papildoma informacija ir (ar) papildomi dokumentai apie siūlomą finansuoti priemonę, pareiškėjui ir pasiūlymo teikėjui Miškų departamentas siunčia pranešimą, kuriame prašoma per nustatytą protingą terminą pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia ar dėl tam tikrų priežasčių negali pateikti, laikoma, kad paraiška ir (ar) pasiūlymas nepateikti.

26. Nustačius, kad paraiškoje ir (ar) pasiūlyme pateikta visa būtina informacija ir dokumentai, paraiška ir (ar) pasiūlymas įtraukiami į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir kartu su Miškų departamento ir (arba) kito Aplinkos ministerijos struktūrinio padalinio pagal veiklos sritį išvadomis dėl siūlomų priemonių finansavimo tikslingumo teikiami Tarybai svarstyti.

 

VI. PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

 

27. Programos lėšų paskirstymas atliekamas dviem etapais.

28. Pirmajame etape svarstomas ir nustatomas Programos lėšų paskirstymas šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytų priemonių grupėms:

28.1. Tarybos posėdis dėl kitų kalendorinių metų Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms organizuojamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 d.;

28.2. Tarybos posėdis dėl Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms pakeitimo, jį papildant ankstesniais metais nepanaudotu lėšų likučiu ir viršplaninėmis pajamomis, svarstymas organizuojamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 20 d.;

28.3. kiti Tarybos posėdžiai dėl Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms pakeitimo organizuojami esant poreikiui Tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka;

28.4. Miškų ūkio plėtros skyriaus darbuotojas parengia Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms projektą, planuojamą pagal šio Tvarkos aprašo 7 punkte išdėstytas nuostatas, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą pagal šio Tvarkos aprašo 5 punkte įvardintas priemonių grupes ir jų atskiras priemones ir juos pateikia Taryboms nariams susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio;

28.5. Taryba, atsižvelgdama šio Tvarkos aprašo 7 punkte išdėstytas nuostatas, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą pagal šio Tvarkos aprašo 5 punkte įvardintas priemonių grupes ir jų atskiras priemones, svarsto Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms projektą ir aplinkos ministrui teikia siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms projekto. Tarybos siūlymai ir rekomendacijos įforminami Tarybos posėdžio protokolu;

28.6. aplinkos ministras, gavęs siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo priemonių grupėms projekto, priima sprendimą Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) siūlyti skirti (neskirti) finansavimą priemonių grupėms įgyvendinti. Aplinkos ministerija teikia nutarimo, kuriuo tvirtinamas Programos lėšų paskirstymas priemonių grupėms, projektą.

29. Antrajame Programos lėšų paskirstymo etape svarstomas Programos lėšų paskirstymas šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytoms priemonėms:

29.1. Vyriausybei nutarimu patvirtinus Programos lėšų paskirstymą priemonių grupėms ir (ar) jo pakeitimus, organizuojami Tarybos posėdžiai dėl Programos lėšų paskirstymo šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytoms priemonėms;

29.2. papildomi Tarybos posėdžiai dėl Programos lėšų paskirstymo priemonės organizuojami esant poreikiui, bet ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius Tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka;

29.3. Miškų ūkio plėtros skyriaus darbuotojas parengia Programos lėšų paskirstymo priemonėms projektą, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą pagal šio Tvarkos aprašo 5 punkte įvardintas priemones, į jį įtraukiant Miškų departamento ir (ar) kito Aplinkos ministerijos struktūrinio padalinio išvadas bei siūlymus, ir juos pateikia Taryboms nariams susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio;

29.4. Taryba posėdžio metu svarsto gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, Programos lėšų paskirstymo priemonėms projektą ir aplinkos ministrui teikia siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo priemonėms projekto. Tarybos siūlymai ir rekomendacijos įforminami Tarybos posėdžio protokolu;

29.5. atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimą įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą priemonėms;

29.6. pareiškėjai ir pasiūlymų teikėjai, kurių siūlomoms priemonėms įgyvendinti nebuvo skirtas finansavimas, informuojami Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.

 

VII. subsidijų teikimo tvarka

 

30. Subsidijos skiriamos šių priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti:

30.1. naujiems miškams įveisti;

30.2. antžeminei priešgaisrinei sistemai plėtoti, prižiūrėti ir eksploatuoti;

30.3. gaisro gesinimo automobiliams ir kitiems įrenginiams, skirtiems miškų gaisrams gesinti bei jų prevencijai vykdyti, įsigyti;

30.4. ryšio priemonėms, skirtoms priešgaisrinei miškų apsaugai vykdyti, įsigyti;

30.5. inovatyvioms miško dauginamosios medžiagos auginimo, miško želdinimo, priežiūros ir tvarkymo technologijoms diegti;

30.6. miškų pritaikymui visuomenės reikmėms (pažintiniams takams įrengti ir kt.);

30.7. mokslo ar mokymo objektams įrengti ir prižiūrėti.

31. Priemonės, nurodytos šio Tvarkos aprašo 30.1 punkte, įgyvendinimo išlaidos subsidijomis kompensuojamos 100 procentu visų tinkamų finansuoti priemonės įgyvendinimo išlaidų. Ši priemonė finansuojama gautų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis lėšomis.

32. Subsidijos dydis priemonėms, nurodytoms šio Tvarkos aprašo 30.2–30.7 punktuose, negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti priemonės įgyvendinimo išlaidų.

33. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

33.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

33.2. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

33.3. baudos, delspinigiai ir bylinėjimosi išlaidos;

33.4. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

33.5. sutarčių administravimo išlaidos;

33.6. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos;

33.7. kitos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su priemonės įgyvendinimu.

34. Paraiškas subsidijoms gauti Miškų urėdijos iki einamųjų metų spalio 15 d. teikia Generalinei miškų urėdijai pagal šio Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą formą. Kartu su teikiama paraiška turi būti pateikta planuojamų padaryti išlaidų preliminari sąmata ir preliminari techninė specifikacija.

35. Miškų urėdijų paraiškas subsidijoms gauti vertina Generalinė miškų urėdijos generalinio miškų urėdo įsakymu sudaryta komisija.

36. Generalinė miškų urėdija, įvertinusi Miškų urėdijų paraiškas, parengia išvadas, jose nurodydama ir pagrįsdama, kurioms Miškų urėdijų pateiktoms paraiškoms subsidijoms gauti Generalinė miškų urėdija teikia pirmenybę, kurias paraiškas siūlo finansuoti esant galimybei ir kurių paraiškų nesiūlo finansuoti. Generalinė miškų urėdija šias išvadas iki lapkričio 1 d. pateikia Miškų departamentui. Miškų departamentas gali prašyti Generalinės miškų urėdijos pateikti Miškų urėdijų pateiktų paraiškų subsidijoms gauti kopijas, reikalingas Tarybos posėdžiui svarstyti.

37. Miškų urėdijų paraiškos subsidijoms gauti kartu su Generalinės miškų urėdijos parengtomis išvadomis įtraukiamos į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir svarstomos Tarybos posėdyje svarstant kitų kalendorinių metų Programos lėšų paskirstymą.

38. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus Miškų urėdijoms skirti subsidijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų subsidijoms, skirtoms Miškų urėdijoms, paskirstymo įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą priemonėms.

39. Aplinkos ministrui patvirtinus Miškų urėdijoms skiriamų lėšų subsidijoms paskirstymą, Generalinė miškų urėdija kartu su Miškų departamentu parengia, suderina su Finansų skyriumi ir pateikia Aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti dokumentus, kuriais biudžeto asignavimai skiriami Generalinei miškų urėdijai.

40. Patvirtinus dokumentus, kuriais biudžeto asignavimai skiriami Generalinei miškų urėdijai, pasirašomos subsidijų teikimo sutartys tarp Generalinės miškų urėdijos ir Miškų urėdijų. Subsidijų teikimo sutarties pavyzdinę formą tvirtina aplinkos ministras.

41. Miškų urėdijos subsidijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka privalo teikti ataskaitas Generalinei miškų urėdijai apie subsidijų teikimo sutartyje numatytų įsipareigojimų vykdymą. Miškų urėdijos kartu su ataskaita pateikia sutarčių, darbų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų ir kitų padarytas išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas.

42. Miškų urėdijos, kurioms suteiktos subsidijos, Programos lėšas naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

43. Generalinė miškų urėdija atlieka Programos lėšų panaudojimo pagal subsidijų teikimo sutartis ataskaitų vertinimą dėl lėšų panaudojimo tikslingumo.

44. Priemonių įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos subsidijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka. Avansu gali būti mokama ne daugiau kaip 30 procentų visos suteiktos subsidijos sumos. Miškų urėdijos gautų subsidijų buhalterinę apskaitą tvarko vadovaudamosi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarkymą.

45. Generalinė miškų urėdija, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų teikia ataskaitą, parengtą pagal šio Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą, Miškų departamentui.

 

VIII. PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

46. Aplinkos ministras, įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą priemonėms, paskiria priemonių vykdytojus finansuojamoms priemonėms įgyvendinti.

47. Tais atvejais, kai finansuojamą priemonę įgyvendina Aplinkos ministerijos pavaldi institucija, ji kartu su Miškų departamentu parengia, suderina su Finansų skyriumi ir pateikia Aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti dokumentus, kuriais skiriami biudžeto asignavimai priemonę įgyvendinančiai institucijai.

48. Tais atvejais, kai finansuojamą priemonę įgyvendina Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys, jis parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją, Viešųjų pirkimų skyriui teikia prašymą dėl pirkimo ir koordinuoja pirkimo sutartimis prisiimtų įsipareigojimų vykdymą.

49. Priemonės vykdytojas raštu arba elektroniniu paštu privalo informuoti Aplinkos ministerijos Miškų departamentą apie viešųjų pirkimų procedūrų pradžią, apie pirkimo sutarties pasirašymą ir apie sutarties vykdymą.

50. Priemonės vykdytojui neinicijavus viešųjų pirkimų procedūrų per 3 mėnesius nuo Programos lėšų paskirstymo priemonėms įgyvendinti patvirtinimo, Taryba gali šių priemonių įgyvendinimui skirtas lėšas perskirstyti.

51. Priemonės vykdytojas dėl kiekvienos priemonės, kuriai skirtas finansavimas, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 15 kalendorinių dienų Miškų departamentui teikia ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal šio Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą.

52. Priemonės vykdytojas dėl kiekvienos priemonės, kuriai einamaisiais kalendoriniais metais skirtas finansavimas, iki kitų kalendorinių metų sausio 15 d. Miškų departamentui teikia priemonės įgyvendinimo ataskaitą, parengtą pagal šio Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą.

53. Už investicijų priemonių įgyvendinimą priemonės vykdytojas atsiskaito ir Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodikoje, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse nustatyta tvarka.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Ginčai, kylantys dėl šio Tvarkos aprašo pažeidimų, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Paraiškos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis finansuojamai priemonei forma)

 

PARAIŠKA BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMAI PRIEMONEI

 

Data __________

 

1.

Priemonės pavadinimas

 

 

2.

Iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos prašoma pinigų suma litais, šimto litų tikslumu

 

 

3.

Paraišką teikiančios institucijos (padalinio) pavadinimas, adresas

 

 

4.

Už priemonės įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. pašto adresas)

 

 

5.

Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis įgyvendinama priemonė (koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, ministerijos strateginį veiklos planą)

 

 

 

PRIEMONĖS APRAŠYMAS

6.

Priemonės pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl ši priemonė reikalinga, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad priemonė galėtų būti pradėta ir sėkmingai įgyvendinta)

 

 

7.

Priemonės tikslai (nurodyti, kokie priemonės tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

 

8.

Priemonės veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant planuojama pasiekti projekto tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla)

 

 

9.

Priemonės rezultatai (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus priemonę: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, ir pan.)

 

 

10.

Priemonės įgyvendinimo terminas (nurodyti, kuriais metais reikia įgyvendinti priemonę, kiek laiko užtruks priemonės vykdymas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą)

 

 

11.

Įgyvendinimo vieta (nurodyti Aplinkos ministerijos struktūrinį padalinį ar pavaldžią instituciją (jeigu šiame padalinyje ar institucijoje bus atliekama studija, organizuojamas renginys ir pan.) arba miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinama priemonė)

 

 

12.

Bendra priemonės vertė, litais

 

 

13.

Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.)

 

 

14.

Priemonei įgyvendinti numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant ir Pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os), litais

 

 

15.

Priemonės etapai (dalys) ir prašoma pinigų suma kiekvienam etapui (daliai) (nurodyti priemonės įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų) ir numatytą gauti pinigų sumą litais, pagrįsti išlaidų įvairiai priemonės veiklai būtinumą)

Priemonės etapas (dalis)

Etapo (dalies) aprašymas

Lėšų poreikis, litais

Pagrindimas

Prašomos lėšos*

Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma pinigų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.

 

 

 

 

PRIEDAI

1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.).

2. Preliminari techninė specifikacija.

3. Lėšų paskirstymas atskiroms įstaigoms (direkcijoms, miškų urėdijoms).

4. Kiti su priemone susiję dokumentai.

 

 

 

 

PASTABOS:

- pildant paraišką, prašome ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus

- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.

 

______________

(padalinio arba institucijos vadovas)

_________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

 

A. V.

 

_________________


Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Paraiškos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis finansuojamai subsidijai forma)

 

PARAIŠKA SUBSIDIJOMS IŠ BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS GAUTI

 

Data __________

 

1.

Duomenys apie pareiškėją (Miškų urėdijos pavadinimas, adresas)

 

 

2.

Už priemonės įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. pašto adresas)

 

 

3.

Priemonės pavadinimas

 

 

4.

Priemonės atitikimas Tvarkos aprašo 29 punkte nurodytoms priemonėms

 

 

5.

Iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos prašomas subsidijų dydis litais*, šimto litų tikslumu

 

 

 

*Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma pinigų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.

6.

Priemonės aprašymas ir pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl ši priemonė reikalinga, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad priemonė galėtų būti pradėta ir sėkmingai įgyvendinta)

 

 

7.

Priemonės tikslai (nurodyti, kokie priemonės tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

 

8.

Priemonės veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant planuojama pasiekti projekto tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla)

 

 

9.

Priemonės rezultatai (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus priemonę: jeigu bus įsigyjamas turtas, nurodyti, kur ir kam jis bus panaudotas; jeigu bus rengiamas techninis projektas, nurodyti projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, ir pan.)

 

 

10.

Priemonės įgyvendinimo terminas (nurodyti, kuriais metais reikia įgyvendinti priemonę, kiek laiko užtruks priemonės vykdymas)

 

 

11.

Įgyvendinimo vieta (nurodyti miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinama priemonė)

 

 

12.

Bendra priemonės vertė, litais

 

 

13.

Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokie ir kada buvo atlikti skaičiavimai, kt.; įvardinti mato vienetus, vieneto kainą litais)

 

 

14.

Priemonei įgyvendinti numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant ir Pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os), litais

 

 

15.

Priemonės etapai (dalys) ir prašoma pinigų suma kiekvienam etapui (daliai) (nurodyti priemonės įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų), įskaitant nuosavas lėšas, ir numatytą gauti pinigų sumą litais, pagrįsti išlaidų įvairiai priemonės veiklai būtinumą)

Priemonės etapas (dalis)

Etapo (dalies) aprašymas

Lėšų poreikis, litais

Pagrindimas

Prašomos lėšos*

Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos, įskaitant Pareiškėjo nuosavas lėšas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma pinigų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.

 

 

 

 

PRIEDAI

1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.).

2. Preliminari techninė specifikacija.

3. Kiti su priemone susiję dokumentai.

 

 

 

 

PASTABOS:

- pildant paraišką, prašome ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus

- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.

 

______________

(miškų urėdijos vadovas)

_________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

 

A. V.

 

_________________


Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Ataskaitos apie Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos priemonių įgyvendinimą forma)

__________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

ATASKAITA APIE BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMĄ

___________________

(ataskaitos pateikimo data)

 

Ataskaitinis laikotarpis: nuo 20__-__-___ iki 20 __-__-__

 

Priemonės pavadinimas

Asignavimų planas

Ataskaitinio laikotarpio vykdymas (kasinės išlaidos)

Ataskaitinio laikotarpio įvykdymas, procentais

Priemonės vykdymo eiga (paskelbtas konkursas, pasirašyta sutartis, neįvykdymo priežastys)

iš viso priemonei

ataskaitiniam laikotarpiui

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

______________

(padalinio arba institucijos pavadinimas)

_________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

 

_________________


Forma patvirtinta

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082

 

SUBSIDIJŲ TEIKIMO SUTARTIES PAVYZDINĖ FORMA

___________________ Nr. _____________

Vilnius

 

Mes, Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Generalinė miškų urėdija), kodas __________________, atstovaujama _____________________________________________ ,

veikiančio pagal _____________________________________________________________ ,

ir VĮ ______________ miškų urėdija (toliau – Miškų urėdija), kodas _______________ ,

atstovaujama ________________________________________________________________ ,

veikiančio pagal _____________________________________________________________ ,

toliau Generalinė miškų urėdija ir Miškų urėdija kiekviena atskirai gali būti vadinama Šalimi, o bendrai – Šalimis,

atsižvelgdamos į tai, kad 201_ m. _______ d. Miškų urėdija pateikė Generalinė miškų urėdijai paraišką subsidijai gauti pagal Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082 (toliau – Tvarkos aprašas),

įvertindamos tai, kad Lietuvos Respublikos aplinkos ministro _____________________  

įsakymu Nr. _____ buvo priimtas sprendimas (toliau – Sprendimas) skirti subsidiją Miškų urėdijos įgyvendinamai priemonei _______________________________________________________

(toliau – Priemonė) finansuoti,

sudarėme šią Subsidijų teikimo sutartį (toliau – Sutartis).

 

1. SUTARTIES DALYKAS

Subsidijos Priemonei įgyvendinti suteikimas Miškų urėdijai.

 

2. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI:

2.1. Miškų urėdija įsipareigoja:

2.1.1. įgyvendinti Priemonę, vadovaudamasi paraiškoje ir šioje Sutartyje nustatytais reikalavimais, terminais ir tvarka;

2.1.2. naudoti skirtas Priemonės finansavimo lėšas tik su Priemonės įgyvendinimu susijusioms išlaidoms;

2.1.3. užtikrinti nuosavų lėšų įnašą tinkamoms finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidoms apmokėti ir Priemonei įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų) apmokėjimą;

2.1.4. už gautas lėšas įsigytą materialųjį ir nematerialųjį turtą valdyti ir naudoti savo veikloje pagal nustatytą paskirtį ne mažiau kaip penkerius metus;

2.1.5. tinkamai vesti subsidijos panaudojimo finansinę apskaitą;

2.1.6. Generalinės miškų urėdijos nustatytais terminais teikti papildomą informaciją pagrindžiančius dokumentus, šalinti Priemonės įgyvendinimo metu nustatytus trūkumus;

2.1.7. gavusi Generalinės miškų urėdijos sprendimą dėl Priemonės finansavimo nutraukimo ir (arba) Sutarties nutraukimo ar pakeitimo ir (arba) reikalavimo grąžinti išmokėtą avansą, per nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą išmokėtų Priemonės finansavimo lėšų sumą;

2.1.8. nedelsiant informuoti Generalinę miškų urėdiją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su šia Sutartimi ir Priemonės įgyvendinimu;

2.1.9. vykdyti kitus šioje Sutartyje ir Tvarkos apraše nustatytus įsipareigojimus;

2.2. Generalinė miškų urėdija įsipareigoja:

2.2.1. šioje Sutartyje nustatytais reikalavimais ir tvarka suteikti subsidiją Miškų urėdijai Priemonei įgyvendinti;

2.2.2. priimti, tikrinti ir vertinti Priemonės įgyvendinimo ataskaitą;

2.2.3. Miškų urėdijai pateikus Priemonės įgyvendinimo ataskaitą, atlikti Priemonės įgyvendinimo patikrą vietoje;

2.2.4. teikti Miškų urėdijai informaciją apie priimtus sprendimus, susijusius su Priemonės įgyvendinimu ir Sutarties vykdymu;

2.2.5. vykdyti kitus Sutartyje nustatytus įsipareigojimus;

2.3. apie pasikeitusius rekvizitus (pavadinimą, adresą, telefono numerį, fakso numerį, banko sąskaitas ir pan.) Šalys įsipareigoja informuoti viena kitą rašytiniu pranešimu.

 

3. PRIEMONĖS VYKDYMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TERMINAI:

3.1. priemonės įgyvendinimo laikotarpis:

3.1.1 pradžia – šios Sutarties įsigaliojimo data;

3.1.2. pabaiga – 20_ _ _;

3.2. priemonės įgyvendinimo laikotarpis: laikotarpis nuo Priemonės įgyvendinimo pradžios (Sutarties įsigaliojimo datos) iki Priemonės galutinio įgyvendinimo termino pabaigos, nurodytos 3.1.2 punkte, tačiau negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai;

3.3. pagal Sutarties priede patvirtintą formą Miškų urėdija privalo raštu pateikti ataskaitą per 30 kalendorinių dienų nuo Priemonės įgyvendinimo termino pabaigos.

 

 

4. SUBSIDIJOS TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS:

4.1. Generalinė miškų urėdija, vadovaudamasi Sprendimu, Miškų urėdijai suteikia ________ (______litų _____ ct) litų subsidiją. Bendra subsidijos suma sudaro ____ (_______________) procentų tinkamų finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidų.

4.2. Generalinė miškų urėdija per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo sutarties pasirašymo dienos sumoka Miškų urėdijai 30 % (trisdešimt procentų) avansą šios Sutarties 4.1 punkte nurodytos subsidijos, o tai sudaro _____ (_____________ litų ____ ct) litų;

4.3. Generalinė miškų urėdija likusią Sutarties 1.3 punkte nurodytos subsidijos dalį sumoka Miškų urėdijai, įgyvendinus šias sąlygas:

4.3.1. Miškų urėdija įgyvendino Priemonę;

4.3.2. Miškų urėdija Generalinei miškų urėdijai pateikė tinkamai užpildytą Priemonės įgyvendinimo ataskaitą;

4.3.3. išlaidas Miškų urėdija tiesiogiai patyrė ir apmokėjo Priemonės įgyvendinimo laikotarpiu;

4.3.4. išlaidos buvo skirtos apmokėti už paraiškoje subsidijoms gauti įvardintą ir pateiktą materialųjį turtą ar suteiktas paslaugas, atliktus darbus;

4.3.5. išlaidos yra tinkamai dokumentuotos, t. y. visos Miškų urėdijos patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas;

4.4. Priemonė laikoma įgyvendinta, kai Miškų urėdija įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Priemonės įgyvendinimo dokumentuose numatytą materialųjį turtą ir (ar) galutinai atsiskaitė su Priemonės dokumentuose nurodytais materialiojo turto tiekėjais ir (arba) Priemonės dokumentuose nurodytų paslaugų teikėjais;

4.5. Miškų urėdijai įgyvendinus Priemonę ir Generalinei miškų urėdijai gavus Miškų urėdijos ataskaitą su visais 4.3.5 punkte įvardintais dokumentais, Generalinės miškų urėdijos darbuotojas atlieka Priemonės įgyvendinimo patikrą jos įgyvendinimo vietoje ir įvertina Priemonės įgyvendinimo atitikimą paraiškoje pateiktai informacijai;

4.6. Generalinė miškų urėdija, atlikusi Sutarties 4.5 punkte numatytą patikrinimą ir nustačiusi, kad išlaidos yra patirtos ir apmokėtos Priemonės įgyvendinimo laikotarpiu, suteikia subsidiją. Jei Generalinė miškų urėdija nustato, kad patirtos išlaidos neatitinka Priemonės dokumentuose nurodytų išlaidų ir (ar) jos apmokėtos ne Priemonės įgyvendinimo laikotarpiu, ji priimą sprendimą dėl Priemonės finansavimo nutraukimo ir (arba) Sutarties nutraukimo ar pakeitimo ir (arba) reikalavimo grąžinti išmokėtą avansą per nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą išmokėtų Priemonės finansavimo lėšų sumą.

 

5. SUTARTIES SĄLYGŲ PAKEITIMAS:

5.1. jokie su Generaline miškų urėdija raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Priemonės įgyvendinimo, keičiantys Priemonės apimtį, keičiantys arba didinantys Priemonės įgyvendinimo išlaidas, pratęsiantys Priemonės įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Priemonės įgyvendinimą ar šioje Sutartyje nustatytus Miškų urėdijos įsipareigojimus, nėra galimi. Miškų urėdija privalo raštu informuoti Generalinę miškų urėdiją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su šia Sutartimi ir Priemonės įgyvendinimu;

5.2. Miškų urėdijai pateikus motyvuotus argumentus, Sutarties sąlygos gali būti keičiamos, jeigu:

5.2.1. būtina pakeisti Priemonės įgyvendinimo laikotarpį dėl aplinkybių, tiesiogiai nepriklausančių nuo Miškų urėdijos, tačiau Priemonės įgyvendinimo laikotarpis negali būti ilgesnis nei 36 (trisdešimt šeši) mėnesiai;

5.2.2. atsiranda nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos Priemonės įgyvendinimo nukrypimui nuo Sutarties sąlygų;

5.3. atsiradus 5.2 punkte numatytoms aplinkybėms, Miškų urėdija privalo pateikti Generalinei miškų urėdijai raštišką prašymą pakeisti Sutarties sąlygas, nurodydama keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdama visus prašymą pagrindžiančius dokumentus (įrodymus). Sprendimą dėl Sutarties keitimo priima generalinis miškų urėdas;

5.4. apie sutikimą arba nesutikimą keisti Sutarties sąlygas Generalinė miškų urėdija informuoja Miškų urėdiją per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Prašymo gavimo data laikoma diena, kai Paramos teikėjas gavo visus prašymą pagrindžiančius įrodymus;

5.5. Sutarties sąlygų pakeitimai įforminami rašytiniu Šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios Sutarties dalis. Sutarties sąlygų pakeitimai įsigalioja po to, kai susitarimą dėl Sutarties pakeitimo pasirašo abi Šalys.

 

6. SUBSIDIJOS TEIKIMO SUSTABDYMAS IR SUTARTIES NUTRAUKIMAS:

6.1. Generalinė miškų urėdija turi teisę sustabdyti subsidijos teikimą, inicijuoti išmokėto avanso susigrąžinimą ir (ar) nutraukti šią Sutartį, kai Miškų urėdija:

6.1.1. nepradeda vykdyti Priemonės, nurodytos Sutarties 1.1 punkte, per 90 dienų nuo Priemonės įgyvendinimo pradžios;

6.1.2. Sutarties 3.3 punkte nustatyta tvarka ir terminais nepateikė Priemonės įgyvendinimo ataskaitos;

6.1.3. nutraukia Priemonės įgyvendinimą, nukrypsta nuo Priemonės dokumentų, dėl ko negalės pasiekti Sutartyje nustatytų Priemonės uždavinių ir tikslų;

6.1.4. teikdama paraišką, vykdydama šią Sutartį, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės sprendimo skirti finansavimą Priemonei priėmimui arba tinkamai Sutarties vykdymo kontrolei;

6.1.5. vykdydama Priemonę, pažeidžia Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su Priemonės įgyvendinimu;

6.1.6. subsidiją (ar jos dalį) naudoja ne pagal paskirtį;

6.1.7. anksčiau nei per 5 (penkerius) metus nuo Priemonės įgyvendinimo pabaigos (įgyvendinus techninį įgyvendinimo etapą) įkeičia, perleidžia, parduoda arba kitaip pakeičia už suteiktos subsidijos lėšas įsigyto turto nuosavybės pobūdį, nustoja jį naudoti savo veikloje arba šį turtą naudoja ne pagal paskirtį;

6.1.8. pažeidžia kitas esmines Sutarties sąlygas;

6.2. Generalinė miškų urėdija, nustačiusi ir (arba) gavusi informacijos, jog esama šios Sutarties 6.1 punkte nurodytų pažeidimų, gali inicijuoti papildomą Miškų urėdijos pateiktų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą Priemonės įgyvendinimo vietoje;

6.3. Generalinė miškų urėdija, atsižvelgdama į pažeidimo sunkumą, Miškų urėdijos kaltę, susijusias objektyvias aplinkybes, priima sprendimą:

6.3.1. sustabdyti subsidijos teikimą ir nurodyti Miškų urėdijai pažeidimo pašalinimo terminą;

6.3.2. nutraukti subsidijos teikimą, nutraukti Sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtą avansą;

6.4. Generalinė miškų urėdija turi teisę, įspėjusi Miškų urėdiją raštu prieš 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų, vienašališkai nutraukti sutartį, jeigu Miškų urėdija sutartinius įsipareigojimus atlieka netinkamai ir per Generalinės miškų urėdijos nustatytą terminą neištaiso nustatytų trūkumų, jeigu Miškų urėdija nepradeda vykdyti sutartinių įsipareigojimų laiku arba juos vykdo taip lėtai, kad juos įvykdyti pasidaro aiškiai negalima per sutartyje numatytą terminą, jeigu Vykdytojas nevykdo kitų sutartinių įsipareigojimų ir tai yra esminis sutarties pažeidimas.

 

7. NenugaliMA jėga (force majeure)

Atsiradus nenugalimai jėgai arba esant kitoms aplinkybėms, kurios nepriklauso nuo Šalių valios, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 ir 6.253 straipsnius abi šalys privalo nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) kalendorines dienas, apie tai viena kitą informuoti raštu. Jei šalys viena kitos neinformuos, bus laikoma, kad tokių aplinkybių nebuvo. Esant tokioms aplinkybėms, šios Sutarties vykdymo terminas pratęsiamas tiek, kiek tęsiasi šios aplinkybės. Tai patvirtinama rašytiniu šalių susitarimu.

 

8. SUTARTIES GALIOJIMAS:

8.1. Sutartis įsigalioja nuo sutarties pasirašymo dienos ir galioja iki visiško šalių sutartinių įsipareigojimų atlikimo ir šalių tarpusavio atsiskaitymo dienos arba iki sutartis bus nutraukta;

8.2. pasibaigus sutarties terminui, abi šalys viena kitai privalo įvykdyti savo mokėjimų įsipareigojimus ir atlyginti patirtas išlaidas (esančias sutarties nutraukimo ar pasibaigimo dieną).

 

9. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS:

9.1. visi ginčai tarp šalių, kilę sutarties vykdymo metu, yra sprendžiami šalių susitarimu, kuris įforminamas pasirašant šalių susitarimus;

9.2. Šalims nesusitarus gera valia, ginčai tarp šalių, kilę sutarties vykdymo metu ar dėl sutarties sąlygų vykdymo, yra sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodeksu ir kitais teisės aktais teisme;

9.3. Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

9.4. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai sutarties šaliai.


 

10. SUTARTIES PRIEDAI IR kiti dokumentai, SUDARANTYS NEATSIEJAMĄ ŠIOS SUTARTIES DALĮ:

10.1. Priemonės įgyvendinimo ataskaitos forma;

10.2. Miškų urėdijos paraiška subsidijoms gauti.

 

11. SUTARTIES ŠALIŲ REKVIZITAI

Generalinė miškų urėdija

Buveinės adresas: __________________

Kodas ___________________________

A. s. Nr. _________________________

___________________________ bankas

Banko kodas ______________________

Tel. _____________________________

Faks. ____________________________

 

_________________________________

/parašas/

Generalinis miškų urėdas

A. V.

Miškų urėdija

Buveinės adresas: __________________

Kodas ___________________________

A. s. Nr. _________________________

___________________________ bankas

Banko kodas ______________________

Tel. _____________________________

Faks. ____________________________

 

_________________________________

/parašas/

Miškų urėdas

A. V.

 

_________________

 

 

Subsidijų teikimo sutarties pavyzdinės formos

priedas

 

(Miškų urėdijos priemonės įgyvendinimo pagal subsidijų teikimo sutartį ataskaitos forma)

 

_____________ MIŠKŲ URĖDIJOS PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO

PAGAL SUBSIDIJŲ TEIKIMO SUTARTĮ NR. ___

ATASKAITA

 

Eil. Nr.

Priemonės, kuriai įgyvendinti teikiama subsidija, pavadinimas

Priemonės, kuriai įgyvendinti teikiama subsidija, aprašymas (nurodant sutartyje numatytų atlikti darbų, suteiktų paslaugų apimtis, įsigyto turto kiekį)

Skirtos subsidijos dydis, Lt

Išlaidas pagrindžianti informacija

Miškų urėdijos nuosavos lėšos, Lt

Kitų finansavimo šaltinių lėšos, Lt

Nepanaudotas subsidijų dydis, Lt

Padarytos išlaidos, Lt

Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (sutartys, apmokėjimus patvirtinantys dokumentai (priėmimo ir perdavimo aktai, sąskaitos faktūros ir kt.)

Priemonės įgyvendinimo procentas

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

x

 

 

x

 

 

 

 

 

Miškų urėdas

_________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082

 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos darbo reglamentas

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo tarybos (toliau – Taryba) darbo reglamentas nustato Tarybos funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus ir atsakomybę.

2. Tarybos tikslas – teikti aplinkos ministrui išvadas ir rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymus dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo.

3. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais, taip pat šiuo reglamentu.

 

II. TARYBOS FUNKCIJOS

 

4. Pagrindinės Tarybos funkcijos:

4.1. rengti rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms finansuoti pagal nustatyta tvarka pateiktas paraiškas ir pasiūlymus;

4.2. svarstyti ir pritarti Programos lėšų skyrimui Generalinės miškų urėdijos prie Aplinkos ministerijos ir Valstybinės miškų tarnybos vykdomoms programoms įgyvendinti;

4.3. rengti pasiūlymus dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo.

 

III. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5. Pagrindinė Tarybos darbo forma yra posėdžiai.

6. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius.

7. Tarybą sudaro pirmininkas ir ne mažiau kaip penki Tarybos nariai.

8. Tarybos pirmininkas pirmininkauja Tarybos posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus, nustato posėdžių datą, laiką ir darbotvarkę.

9. Tarybos sekretorius organizuoja Tarybos posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą, tvarko visą Tarybos dokumentaciją, organizuoja reikalingos informacijos gavimą, protokoluoja posėdžių metu ir vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.

10. Tarybos posėdžius gali inicijuoti Tarybos pirmininkas, sekretorius ar bet kuris Tarybos narys.

11. Tarybos pirmininkas į Tarybos posėdžius gali kviesti Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių institucijų atstovus.

12. Tarybos sekretorius ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki Tarybos posėdžio elektroniniu paštu Tarybos narius supažindina su posėdžio darbotvarke ir numatoma svarstyti medžiaga.

13. Tarybos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki šaukiamo posėdžio turi apie tai pranešti Tarybos sekretoriui.

14. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau negu pusė Tarybos narių, įskaitant ir Tarybos pirmininką.

15. Tarybos nutarimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendru sutarimu nutarimo nepavyksta priimti, vyksta atviras balsavimas. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas. Jeigu Tarybos narių nuomonės nesutampa, atskirosios Tarybos narių nuomonės įrašomos į protokolą.

16. Tarybos narys privalo nedelsiant nusišalinti nuo visų viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą sukeliančių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo etapų.

 

IV. TARYBOS NUTARIMŲ ĮFORMINIMAS

 

17. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomi klausimai ir priimti nutarimai. Protokolo projektas turi būti parengiamas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo posėdžio.

18. Tarybos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia protokolo projektą visiems Tarybos nariams ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo įvykusio Tarybos posėdžio. Tarybos nariai turi teisę per dvi darbo dienas nuo protokolo išsiuntimo dienos elektroniniu paštu pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo. Per dvi darbo dienas nepateikus pastabų ir pasiūlymų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta.

19. Protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę Tarybos nariai.

 

V. RAŠYTINĖ NUTARIMŲ PRIĖMIMO PROCEDŪRA

 

20. Skubiems klausimams spręsti Tarybos pirmininko sprendimu gali būti organizuojama Tarybos narių apklausa raštu ir (arba) elektroniniu paštu, pateikiant Tarybos nariams nutarimo projektą su aiškinamuoju raštu ir kitą su klausimu susijusią medžiagą.

21. Tarybos nariams balsuojant raštu ir (arba) elektroniniu paštu, balsavimas laikomas įvykusiu, kai jame dalyvauja daugiau negu pusė Tarybos narių. Nutarimai priimami šio reglamento 15 punkte numatyta tvarka.

22. Tarybos nariai turi teisę pareikšti savo nuomonę pateiktu klausimu per 3 darbo dienas nuo dokumentų išsiuntimo dienos.

23. Tarybos sekretorius, suderinęs su Tarybos pirmininku apklausos būdu priimtą nutarimą įformina protokolu. Jame išdėstoma Tarybos narių nuomonė.

 

VI. TARYBOS NARIŲ ATSAKOMYBĖ

 

24. Tarybos nariai atsako už racionalų tikslinį Programos lėšų paskirstymą, naudojimą ir veiksmingą Programos valdymą.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-1124, 2012-12-31, Žin., 2013, Nr. 2-46 (2013-01-05), i. k. 112301MISAK0D1-1124

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. D1-1082 "Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-84, 2013-01-31, Žin., 2013, Nr. 14-689 (2013-02-07), i. k. 113301MISAK000D1-84

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. D1-1082 "Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo" pakeitimo